MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

ipna:tuuhan kertoo mitä siellä näkyi :)

neitipippuri:mulla edellinen raskaus tammikuussa päättyi,oli KU.joillakin saattaa hormonit nousta tosi nopsaan ja korkealle,mutta ne ei nouse normaalisti kuitenkaan.
mulla kävi niin että jossain vaiheessa alkoi vatsakipu ja vuoti ruskeaa verta..ultrassa 5+ jotain ei näkynyt kohdussa kun jotain pientä heijastumaa+ tilkka nestettä,,tekivät tuon päivystyksessä. ja se oli ilmeisesti verta.
hormonit eivät nousseet normaalisti.ekassa mittauksessa hcg oli jotain 600,siitä 2pvän päästä 890,eli ei tuplaantunut normaalisti.seuraavassa mittauksessa oli muistaakseni 1900,luultiin että voisi vielä olla toivoa.. siitä sit meni olisko 4pvä niin hormoni 2200..ja se kertoi totuuden.
hcg ollessa yli 1000,on ohjesääntönä,että pitäisi näkyä ultrassa jo jotain+syke.
tuo oli mulla kokein hormoni,sit alkoikin kaikki se helvetti..muhun pistettiin solusalpaajaa,mikä ei toiminut,viikossa hormonit laski vain 1600 yksikkön ja kivut alkoi.niinpä jouduin sitten leikkauspöydälle ja vasen tuuba vietiin.se oli pahasti viallinen.mulla oli vielä oikea johdin tarttunut vissiin edellisessä sectiossa vatsanpeitteisiin,eli se ei toiminut.lääkärit sitten tarkasti sen ehjäksi ja toimivaksi ja kiinnitti oikealle paikalleen.tässäkuussa se viallinen puoli sitten tuotti ekaa kertaa tulosta ja raskaus pääsi alkamaan..
tää pelko on vaan kovin syvällä.oireet on kaikki ihan normaalit ja takaraivossa jyskyttää tunne että kaikki on hyvin..silti pelottaa.
 
Daizy06, kiitos vastauksista. =) Tosi kurjaa, että jouduit kokemaan tuon kaiken. :hug:

Ainakin raskaustestin viiva on onneksi koko ajan tummunut. Vielä en ole HCG-määrityksessä käynyt. Ajattelin tehdä digitestin pe-aamuna, joka on 4+6 (onko noussut 3+ -lukemaan, kun n. viikkoa aiemmin oli 2-3) ja samana päivänä sitten ekaan ultraan, jossa toivottavasti jotain jo kohdussa näkyisi...

Sen jälkeen (ensi viikolla) sitten käyn varmasti joka tapauksesssa tuossa HCG-määrityksessä yksityisellä. On tää kyllä kauheaa tuskailua tämä alku. Ei vielä yhtään uskalla tuudittautua onnellisuuteen. : /

Neitipippuri 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille,

ilmoittaudun mukaan!
La on 8.11., toinen lapsi, synnäri on Kättäri

Neuvola on 2.4. ja silloin varataan eka ultra. Tuntuu, ettei enää muista mitään vaikka tyttäreni on juuri täyttänyt vasta kaksi vuotta :)



Terkuin Adelen
 
Viimeksi muokattu:
Onpa täällä ihanan aktiivista keskustelua, ei meinaa perässä pysyä.

On tää niin kovin jännää tää alku, en yhtään malttaisi odottaa sitä ekaa ultraa että näkisi että kaikki on hyvin. Olis vasta 13.4. :( Tosin ainahan sitä voisi mennä yksityisellekin, muttei nyt kuitenkaan vielä olla lähdetty varaamaan sitä.

Seksistä, meillä nyt aika normaalista. Alkuun itestäkin tuntui oudolta ja mies etenkin sanoi että on vaikeeta tottua ajatukseen ja pelkää satuttavansa. Mutta kun kunnolla juteltiin aiheesta niin taas on piristynyt makuuhuoneessa. :)

Liikunnasta, mä käyn aika paljon spinnissä, pumpissa ja kaikenmaailman aerobiceissä ja aion niin kauan käydäkkin kun vaan hyvältä tuntuu. Kovasti toivon että mahdollisimman pitkään pystyisi liikkumaan. Siis tietenkin ne tietyt rajoitukset huomioon ottaen.

Cattibrie + Pieni 6+4
 
Kiitos tsempityksistä kaikille! Ei tässä auta muu kuin odotella ja katsoa miten käy.

Kontrolliultraa en vielä varannut, koska mulla on neuvola-aika ensi viikolla. Ajattelin, että jos saisin sitä kautta vaikka lähetteen. Tuo Mehiläisen ar-ulra kun maksoi 160e, ei raaskis heti taas mennä. Joku kysyi oireista. Se onkin tässä ehkä ainoa toivonkipinä. Mulla alkoi kuitenkin pahoinvoinnit vasta toissa sunnuntaina ja ihan eiliseen asti on kestänyt, vaikka en olekaan oksentanut kun kerran. Viime viikonloppuna olin erityisen pahoinvoiva. Olisiko keskeytynyt raskaus aiheuttanut pahoinvointia, en tiedä. Mutta repäisykivut ja alavatsatuntemukset, joita on ollut plussauksesta asti ja sitä ennenkin jo, ovat hävinneet noin viikko sitten. Voi voi. Toivon vaan nyt parasta ja varaudun pahimpaan.

Kaikille muillekin toivon sydämeni pohjasta, että kaikki menee hyvin!!
 
Varhaisultrassa käyty ja kaikki niinkuin pitikin. Alkio oli pienen pieni ja vastasi viikkoja 6+1 mikä pitää varmasti aika hyvin paikkansa sillä oviksesta laskettu 6+2 ja edellisestä menkoista neuvolan kaavalla 6+6. Sykekin näkyi :heart: iso kivi kyllä nousi omalta sydämeltä. Nyt vaan toivotaan että tämä raskaus jaksaisi loppuun asti!!!

Liikunnasta, joo pitäisi liikkua mutta mä olen niin väsynyt etten vaan yksinkertaisesti jaksa. Ehkä sitten taas kun tämä väsymys menee ohi niin jaksaa liikkuakin...
 
  • Tykkää
Reactions: Kasvimaa
Ehkä minäkin viimein uskaltaudun mukaan. Pitkään olen jo ketjua lueskellut, mutta nyt vasta rohkenen itse kirjoitella.

Plussasin ekan kerran pari viikkoa sitten. Ja muutamia kertoja varmistukseksi sen jälkeen. Toista lasta odotan onnen ja jännityksen sekaisin tuntein. Keskenmenon pelko nostaa aika usein päätään, mutta eiköhän se kuulu tähän odotukseen. Esikoiseen verrattuna pahoinvointia on ollut vähemmän, joten se lisää omalta osaltaan pelkoa. Eikä rinnat ole olleet ollenkaan arat, mitä ne esikoisen aikana oli.

Ensimmäinen neuvola on vasta parin viikon päästä ja ultra kolmen viikon kuluttua. Tuntuu vain todella pitkältä ajalta odottaa...

Tietoja LA 9.11. / toinen/ ?
 
ipna Hieno juttu et sykekki jo näky ja kaikki oli ok.. =)

itteä pelottaa että 28,3 ulrassa sanotaan taas että alkio ei vastaa viikkoja ja sitten ku lähtee kehittymään ni sanotaan että kehitys on loppunu :| voi että pelottaa mutta se ei pelkäämällä muutu,,ja sillon ke. oon taas "viisaampi"
 
  • Tykkää
Reactions: ipna
:D Seksistä: Mun on pakko sanoa että raskaushormonit on superia :D Mulle raskausaika on ollut joka kerta tällanen villikissafiiliksien herättäjä... :ashamed: anteeksi tällainen ronskimpi kuvaukseni...... :whistle:

Muoks. voisin lisätä että plussaa on myös ettei tarvitse ehkäisyn kanssa nyt sitten tässä pelata.. Mä en vaan uskalla hormonaalista ehkäisyä ja siksi tää ehkäisy on ollut vähän sellaista ihme ärsyttävää pelaamista noin muuten..
 
Viimeksi muokattu:
Mä kanssa tossa just mietin tiskatessani että mitäs jos vatsassa ei ole ketään... Hirvee tunne kun ei tiedä... Ja jos ne eivät saa vielä ens viikon neuvolassa sydänääniä kuulumaan niin äh... en tiedä mitä teen...

Jos olis ylimäärästä rahaa niin menisin toki ylimääräiseen ultraan (ja etenkin jos siis neuvolassa ei sydänääniä saada kuuluviin). Mutta meillä nyt ei varallisuudet riitä ihan siihen asti että mun höyhötysten takia kannattais siitä ylimääräisestä ultrasta maksaa. Enkä mä noin järjellä ajateltuna edes pidä sitä järkevänä, kun kyllähän se ilmi tulee jos siellä vatsassa ei sitten ketään ole :/ Saattaa vaan sattua aina himpun verran enemmän mitä pidemmällä tuollainen tulee ilmi... Toisaalta, turhaa pelätä, sama juttu keskenmenon kanssa.. Jos jotain on tai käy tai miten vaan niin sitten se vaan on niin..
 
Tervetuloa uusille ja paljon onnea plussista! :heart:

Nyt oon sen verran väsynyt, että kommentoin vaan omaa napaa.. :ashamed:
Tänään siis käyty ultrassa ja sieltä löytyi KAKSI sykettä!! :heart::heart: Olo on melkoisen helpottunut (siitä, että raskaus on kohdussa ja syke löytyi), järkyttynyt (siitä, että siellä onkin kaksi!), mutta kuitenkin ihan tosi onnellinen!!! :heart:
Alkiot vastasi viikoja 7+2 vaikka mulla on nyt 6+5 (kai..)
1,5 vkon päästä mennään uudestaan ultraan kun eihän tätä meinaa uskoa todeksi! :D
Pelko nostaa taas päätään siitä kun kaksosraskaudessa on omat riskinsä enkä mä halua luopua enää mun pikku palleroistani, en kummastakaan.. Ja myöskin se mietityttää jos sieltä nyt oikeesti syntyy 2 niin miten me pärjätään kun tuo esikoinenkin on nyt vasta 8kk (ikäeroo tulee vaan 1v4kk).
Tänään on siis koettu melkoinen tunteiden mylläkkä! Eikä se varmaan tähän päivään lopu...

Nyt tää mamma lähtee unille..jos sitä unta vaan saa kun pyörii niin monta asiaa mielessä...
 
Mulla ei ole mitään hajua mistään, niin ei osaa kohdistaa pelkoa mihinkään erityiseen.. :O

tosiaan edelliset menkat pillerilaattojen putkeensyömisen takia olleet joskus vuosi sitten, joten ei voi oikein laskea mitään päiviä/viikkoja tarkasti... muita raskauksia ylipäätään ei ole ennen ollut niin tuntuu että olisi niin paljon pelättävää mutta ei osaa yhtään seurata mitään merkkejä mistään......

haluttais vaan pitää silmät kiinni jalat ristissä ja nukkua tuonne ekaan neuvolaan asti (12.4 vasta!!)
 
Meillä oli tänään varhaisultra. Luulin pyörtyväni ja oksentavani sinne odotusaulaan, kun jännitin niin kovasti. Onneksi oli mies mukana.
Ultrassa oli kaikki oikein mainiosti. Yksi tyyppi siellä köllötteli, sydän löi vahvasti ja koko vastasi viikkoja :heart: Lääkäri oli (tietenkin) oikein positiivisella mielellä ja muistutti, että usein kaikki sujuu hyvin, kun varhaisultrassa näkyy syke. Olen onnellinen, mutta en vielä uskalla iloita, koska viimeksikin varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Nyt jännityksellä odotetaan tulevia viikkoja ja toivotaan, että raskaus kestää.

idylli 7+2
 
Tervetuloa uusille!
Tänne tulee tekstiä niin paljon että saa oikein urakoida kun lukee kaikkia =)

Onnea ihanista ultrauutisista kaikille ketkä jo käyneet:flower:

Oireista ja erityisesti pahoinvoinnista.. Mulla on päivittäin edelleen huonoa oloa, muutaman kerran pitänyt oksentaa. Toisinaan auttaa kun syö n. 1,5h välein, mutta pitää vaan syödä oikeanlaisesti. Yleensä maistuu hedelmät, porkkanat tai joku muu vastaava raikas syötävä.
TÄmä jatkuva pahoinvoiva olo on tehnyt minusta tosi kärttyisen :( En jaksa oikein mitään ja tuolle 2,5-vuotiaallekin äksyilen, kun hermot menee niin herkästi :'( Tunnen niiin huonoa omaatuntoa siitä.! Onko muilla hermot kireellä?MIeskin sanoi, että huomaa kyllä että olen niin hermona nykyään. Sitten kun hetkeksi helpottaa olo,niin oma mielialakin kohenee.

Kaksosraskauksista mun äidin puolelta on paljon kaksosia ja mun äidin äiti on kaksonen. Että periaatteessa mahdollisuus siihen on :)

Perjantaina olisi eka neuvola. Varhaisultraa olen miettinyt, että malttaako odottaa tonne niskapoimu-ultraan asti... Eka raskaudessa olin näillä viikoilla käynyt jo ultrassa pari kertaa vuotojen vuoksi.

pikkupampula ja papunen 8+
 
Voihan hittolainen, kun ei ole mitään oireita! :kieh: Ei ainakaan yhtään helpota tätä tuskaa, kun tuntuu, että ne vähäisetkin, joita muutama päivä sitten oli, ovat kadonneet tai laimenneet. Tissit tuntuivat eilen illalla tosi pinkeiltä, ja ehdin jo vähän huokaista helpotuksesta, mutta eivät ole enää tänään samanlaiset. Eivätkä pahemmin aratkaan... :(

Olisi mielenkiintoista tietää, että te, joilla oireita, on: missä vaiheessa (viikko + päivä) ne teillä kunnolla alkoivat? Tuntuu niin kummalliselta, kun ei tässä 4+3 ole oikein mitään.

Onnea kaikille, jotka ovat jo päässeet varhaisultrassa näkemään iloisia uutisia (tuplastikin). :heart: Voi, kun se aika jo itselläkin koittaisi pian!
 
Mulla alkoi jo viikon sisällä ovulaatiosta alavatsakivut, samanlaiset vihlonnat mitä sillon kun oli kohtutulehdus aikaisemmin. Ja siitä viikon päästä tuli nännit todella kipeäksi. Ja ilmeisesti se oli viidettä viikkoa kun alkoi se järkky pahoinvointi. Alavatsan kipu on rauhoittunut, "kiristää" vaan kun yrittää nukkua vatsallaan.. :)
Nyt siis 7+3
 
Ihania ultra uutisia täällä :heart:

Täällä on rinnat nyt todella arat, kipeytyy entisestään.. kai se sit on vaan hyvä merkki..:confused:
Vielä olis viikko neuvolaan, nyt kun on ollu töissä niin aika meneekin nopeesti, kun ei ehdi ees ajatella tätä koko asiaa. :)
Keskenmeno pelkokaan ei häiritse mua jatkuvasti, vaikka tuleehan sitä kuitenkin aina ajateltua että onko kaikki hyvin sittenkään.
 
Voih ihania ilta kuulumisia täällä! <3

Itselläni rinnan päät ollu kipeet mutta nyt ei enää ja jotenkin tuntuu että muutkin oireet olis heikentynyt.. En kestä jos tämäkin menee kesken.. :( päivä siis aloitettu huonolla mielellä..
 
Ai niin: en tiedä, onko tämä "oire", mutta olisi mielenkiintoista tietää, onko kenelläkään muulla ollut tällaista. Yleensä puhutaan kovasta väsymyksestä raskauden alussa, mutta itse olen ollut mielestäni tavallista pirteämpi! :O Yleensä alkaa väsymys painaa jo suht aikaisin illalla, mutta nyt ei tunnu mitään, vaikka kello olisi lähempänä 23.00. Lisäksi olen jo muutamana yönä herännyt n. kello 3-4 aikoihin, enkä ole meinnanut saada uudelleen unta.

Olen normaalistin herännyt joskus yöllä (esim. kun lehti tulee), mutta nukahtanut samantien välittömästi uudelleen.

Yksi muutos on myös se, että makeaa ei tee jostakin syystä mieli ollenkaan, vaikka ennen piti AINA ruoan jälkeen ja illalla saada jotain. :confused:

Neitipippuri 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Mulla on alkanut nyt yöheräilyt. Heräsin viime yönä pissalle ja sitä edellisenä heräsin 5 kertaa. Tällä mennään :)

Onnea kaikille ihanista ultrauutisista :heart::heart:
Toivottavasti itsekin saisi taas yhtä hyviä perjantaina, alkaa taas jänskää kun odottaa jo niin perjantaita!! :)

Mä en ole ollut yhtään ärtynyt vaan päinvastoin tosi iloinen, mutta välillä on tullut heikkoja hetkiä kun alkaa itkettää tosta vaan. Kadonneen jäljillä on ihan pahin tähän oloon, itkin siinä koko ajan :LOL:

Micaela + pompula 7+5
 
ihania ultrauutisia,onnea <3 ja kaksosiakin odotellaan,voi miten ihanaa!:kiss:
rontti1: älä ressaa turhaan,mulla on ihan sellainen tunne että siellä masussa on tälläkertaa varmasti kaikki ihan hyvin.ole positiivisin mielin (tiedän miten vaikeaa se on) täällä on kans tosi pelokas olo ja ramppaan vessassa kyttäämässä että enkai mä vuoda :D mutta salaa takaraivossa jyskyttää tunne et kyllä kaikki on hyvin.

raskaustesteistä: mä mietin tässä myös sitä kun mulla tosiaan on ongelmia tuon digin viikkojen kanssa,että voihan se tosiaan olla että oviksesta huolimatta pieni olis kiinnittynyt pari pvää myöhemmin.ja digissähän tosiaan lukee että hedelmöittymisestä näyttää viikot..eli menisin vielä helposti tuon aikarajan sisään.no jospa loppuviikosta ne viikot olis oikein :)
ja voikohan antibioottikuuri vaikuttaa tuohon pissan hormonipitoisuuteen? :)
mulla on jatkuvasti antibiootti-kuuri päällä:stick:

neitipippuri,kokemuksista on hyvä puhua :) jos niistä jollekkin on apua. ja mulla sama juttu että meinaa olla tuota virtaa,mutta sitten väsyykin ihan yhtä nopsaan!

noista oireista: hei ei kannata säikkyä tuota jos oireita ei ole tai ne loppuu,se ei välttämättä ole merkki mistään pahasta,elimistö alkaa vain tottua hcg-hormoniin :)
ei mullakaan todellakaan ole joka raskaudessa oireita ollut.joissakin ei ollenkaan ja joissakin plussauksen jälkeen tai ennen sitä useamman viikon,aina ne on hävinneet jossain vaiheessa.eniten oireita oli tuossa KU raskaudessa.joten rauhoittukaa neidit :)

daizy ja 4+4 :)
 
neitipippuri: Kyllä mä uskon että toi pirteyskin voi olla ihan hyvin oire.. :) Itse kyllä saan unta illalla helposti, mutta aamusin olen huomannut olevani pirteämpi.. Vaikka mä en todellakaan ole mikää aamuihminen, aina tekee/teki tuskaa nousta aamuvuoroon klo 6 aikaan... :p
Tänään just ite heräsin kuudelta, vaikka on vapaa päivä. :)
 
Huomenta! |O
Ihania ultrakuulumisia, varsinkin Maaria-80 :heart:
Mulla on kans tullu noita yöheräilyjä! Tuntuu että nukun vain pari tuntia yössä, eikä silti väsytä ku vasta iltapäivällä :p Yöt menee vauvasta haaveillessa...
Oireista: Mulla tissit on raskaat ja kosketusarat (oon pienitissinen, kasvu tervetullutta) ;) ja päivittäin on jotenkin huono olo, ei okseta tms, mutta ei oo hyväkään. Aiemmissa raskauksissa oli paaaaljon huonompi olo.
Teen kolmivuorotyötä, fyysisesti ei oo lainkaan raskasta.
Kohta saa varailla jo ekaa neuvolaa, siellä terkkari on mun entinen työkaveri... Hassua!
En onneks osaa pelätä keskenmenoa, mutta mua on alkanut hirveesti pelottaa että entä jos vauva onkin vammainen tai synnytys menee pieleen ja siitä aiheutuukin hapenpuute ja vauva vammautuu sen takia : / Aiemmin vastustin sektioita "ilman syytä", mut nyt ajatus sektiosta on alkanut kummitella mielessä. Noo, ei kantsis mennä vielä niin pitkälle ajatuksissa...
Tää surffailee salaa vaunusivuilla taas :)
Ihanaa päivää meille kaikille!
Kasvimaa 5+4 :heart:
 

Yhteistyössä