MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Tervetuloa uudet :)

Onnea kaikille tasapuolisesti hyvistä ultra kuulumisista, joku taisi odottaa kaksosiakin, ihanaa :heart:

Miehistä Jossain vaiheessa on tainut olla puhe puoliskoistamme. Mun mies on todella huomaavainen ja ihana. Tuntuu olevan ihan intona uudesta tulokkaasta ja välillä täytyy ihan toppuuttaa, ettei mene ihan mahdottomaksi :)

Vitamiineista olen popsinut Minisunin mama vitamiineja. Parin kuukauden käyttökatkos oli kun lopetin esikoisen imetyksen, mutta nyt taas syödään säännöllisesti.

ON: Eipä ole pahemmin oireita, hetkistäistä huonovointisuutta lukuunottamatta. Tuntuu vaan ihan hirveen pitkältä tämä odottavan aika, ei oo malttia mulla :)

Inari-11
 
Tänne on tullu taas niin paljon uutta, etten muista kelle piti kommentoida ja mitä, ja nyt jo väsyttääkin sen verran, ettei jaksa enää selailla.. Pahoittelut siitä!

Mukavia ultra-uutisia monella ja jollain kaksosetkin, ihanaa! =)
Tervetuloa uudet! :)

Mulla oli alkuun silleen, että illalla ei meinannu uni tulla millään ja jos yöllä heräsi niin saatoin valvoa tunnin - pari, kun ei enää väsyttäny. Mutta nyt on kyllä ihan päinvastoin, yöllä herään usiamman kerran pissille/yökkimään ja samantien kun sänkyyn pääsen niin nukahdan. Ja illalla saatan nukahtaa jo telkkaria kattoessa..

Pari kertaa oon nyt oksentanu (viime raskaudessa koko aikana vain kerran!), ja useamman kerran päivässä (ja yössä) käyn pöntöllä yökkimässä, muttei sieltä mitään tule.
Ja mikään ruoka ei oikein maistu, appelsiini on lähes ainoa mikä ei aiheuta yökkimistä. Jännä kun viime raskaudessa söin ihan kaikkea ja paljon (paitsi einespitsat yms oksetti) mutta nyt ei voi syödä oikein mitään, just ja just saa pari lusikallista ruokaa alas.. Nälkä kyllä olis, mutta oksettaa pelkkä ajatuskin syömisestä. Yäh.
Vitamiineja varmaan pitää käydä ostamassa...

Ja rautakuurillehan sitä varmasti taas joutuu. Mulla on aina ollut tosi alhainen hemoglobiini (normaalioloissa 100, alkuraskaudessa viimeksi 90) ja sen takia jouduin ravaamaan verikokeissa alvariinsa, eikä mitään vikaa mistään löytyny. Rautatableteilla se nousikin jonnekin 140 ja pysykin siellä pitkään, mutta nyt on varmasti taas laskenu.. Plääh. Mä vaan jotenkin inhoon niitä rautatabletteja, ne maistuu ja haisee niiin ällöltä! :x

Eilen testailin vielä ovulaatiotestillä, mielenrauhan vuoksi... Kaksi viivaa siihen tuli, tummempi ja vaaleampi, ja minä mietin ettei ainakaan hyvä merkki ole, että noin vaalee on toi toinen viiva.. Kunnes sitten huomasin, että katon ihan väärinpäin koko testiä; se vaalee viiva oli se kontrolliviiva....:ashamed: Kyllä kerkesi vaikka mitä pelkoja käydä mielessä, ennenku hoksasin. Hohhoijjaa, kyllä miestäkin nauratti kun sille pajatin tuosta :LOL:
 
Hui meitä on paljon ja juttu luistaa :) täälä on jo vaikka kuinka moni käynyt ultrassa :-o onnea hienoista ultrauutisista!

Meillä popsitaan kans Minisun Mama vitamiinitabuja :) syöminen ei oikein onnistu, sittenkun joku maistuu niin syön kyllä tarkoituksella reippaasti, mutta mikään ei maita.. oon aina ollu järjetön sokerihiiri, mutta nyt karkit varsinkaan ei maistu :-o

Täällä heräillään kanssa öisin pissille eikä meinaa millään tulla uni enää :S muuten kyllä väsyttää päivisin :-o

Tänään alkoi kunnon pahoinvointi oikeastaan ensimmäisen kerran, ennen tätä ollut vaan satunnaista kuvotusta. Ajan 1/2 h työmatkaa joka päivä ja aamulla töihin mennessä meinasin moneen kertaan ajaa tiensivuun ja juosta oksulle, mutta ikkunan kun rullasi auki ja väänsi tuulettimen kylmälle niin selvisin työpaikan pihalle asti :D

Tilasin tänään tukun testejä että selviän tuonne ekaan neuvolaan asti :-o skitsot meinaa koko ajan viedä voiton, onneksi oireet näyttäis vähän vahvistuneen ja tuntuu että mahaa näkyy vai onko tämä vaan näin järjetöntä turvotusta muka kaikki? Mieskin sanoi että pitääkö tuon mahan vielä näkyä vai mitä ihmettä :DD

Ällökysymys... mutta lueskelin että valkovuodon lisääntyminen on normaalia odotusaikana.. on meinaan täällä ainakin lisääntynyt :/ töissä tulee säikähdyksissä juostua vessaan koko ajan tarkistamaan että eihän valahtanu mitään veristä ja on huokaistu joka kerta että valkovuotoa vain... silti pakko ravata joka kerta tarkistamassa :S inhottavaa.....
 
Idylli Meillä on näköjään samat viikot menossa, mullakin 7+4 ja myös eka neuvola 5.4 :) Aika myöhäsillä viikoilla, esikoisesta kävin muistaakseni jo tässä vaiheessa ekan kerran neuvolassa. Mutta en vaan uskaltanut aikasemmin varata aikaa tuon verenvuodon takia, ja toisaalta mikäs kiire tässä on, kunhan ennen np-ultraa menee.

Oireita on mullakin ollut jos jonkinmoisia. Pahoinvointi on ehkä pahin niistä, ihan uskomatonta että melkeen 24/7 on kuvottava olo, mut ei kuitenkaan oksennus tule välttämättä. Aamuisin saattaa joutua pönttöä halailemaan, usein ennen kuin on edes kerennyt syömään mitään, ja sehän se mukavaa onkin, kun ei ole muuta oksennettavaa kuin sitä kirpeää mahanestettä :/ Hyhyh.. mutta toisaalta hyvä että on oireita, niin jaksaa uskoa että tämä oikeasti on TOTTA. Vaikka sydämensykekin on jo nähty niin silti aika epätodellinen olo. Oikeasti, vauva tulossa?!? :D Väsymys on myös jotain ihan käsittämätöntä... hyvä kun yhdeksään asti jaksaa valvoa, ja päiväunetkin maistuu. Niin että kun tuolla aikaisemmin oli puhetta niistä sänkypuuhista, niin aika hiljaista ollut meillä, kun päivisin ei pysty, kun on tuo esikoinen ja illalla väsyttää liikaa :D Tänään tosin mies sanoi, ettei aio päästää mua nukkumaan.. :whistle:
 
Raskausoireista: Mulla on alkanut nyt tässä menneinä päivinä tosiaan vähän väsymys vaivaamaan.. Tänään oli ensimmäinen kerta kun oikeesti iski sellaisen kooman tuossa klo. 15 aikaan. No laitoin lapsille Röllin pyörimään ja menin sohvalle heidän kanssaan makoilemaan, sain vähän torkahdettuakin ja meidän pikkumissi siihen nukahti sitten myös mun kainaloon :heart:

Mulla on myös rinnat pullistuneet ja vähän arat, sekä vatsa.. Kamala jano koko ajan mutta ves ei vaan meinaa sellasenaan maistua vaikka normaalisti olen henkeen ja vereen vedenjuoja, puristan siis sitruunaa ja limeä sinne veden sekaan niin menee alas :D

Jenema91: Mä sanon miehelle jo ekassa synnytyksessä että "Tätä mä en kyllä tee enää ikinä uudestaan! Tää on hirveetä!"...... Synnytin sitten uudestaan vuoden ja 12 päivän päästä.... :whistle: Toinen synnytys oli kyllä paljon helpompi ja nopeampi.. Mutta siinäkin oli sitten omat kamaluutensa :/ Kaikki kuitenkin hyvin lopulta. Mutta mua ehkä vähän pelottaa ajatus synnytyksestä kun molemmissa synnytyksissä ollut vähän jotain mikä jäänyt huonona mieleen...
 
voih.. haluisin niin tietää jo että onko masussa ketään ja mitä viikkoja /päiviä vastaa.. Kun tarkempaa tietoa ei ole Oviksen ajankohdasta ei ole mitään tietoa tosiaankaan.. Voikun voisin jo ma mennä ultraan mutta en viitsi kun haluan että sykekkin näkyis.. jne..

Kultakimpale2 ja pikkupapunen rv5+5?
 
Pikku-A Meillä päin on aina vasta noin myöhään eka nevola :( Viimeksi olin rv10+2 ekan kerran. Aika paljon vaihtelee käytännöt, kun jotkut ovat käyneet jo rv6 ekan kerran neuvolassa.

Adagio Ymmärrän hyvin sun fiilikset. Minäkin kannoin viimeksi kolme viikkoa kuollutta sikiötä sisälläni ja kuvittelin olevani raskaana. Ja tosiaan, pitkiltä nämä viikot tuntuu. Ihan kauheeta odotella sitä neuvolaa ja kuuluuko siellä mahdollisesti sydänääniä tai odotella sinne np-ultraan asti. Mutta ei voi kun yrittää toivoa ja luottaa, että tällä kertaa menee kaikki hyvin. Tsemppiä sulle! Ja mulle ainakin saa purkaa näitä tuntemuksia, koska mullakin on päällimmäisenä tunteena pelko, ei suinkaan ilo ja onnellisuus. Tylsää, ettei voi nauttia raskausajasta, niin kuin siitä kuuluisi voida nauttia :ashamed:
 
Täälläkin yks pelokas teki äsken uuden testin... kaks viivaa tuli mut tää toinen on hailumpi kun odotin. Siks heräskin pelot vaikka järki sanoo et on iltapissa ja viikon n. 4+2... Lisäks maanantain testi oli digi joten näitä kahta ei voi verrata. Että ihmisen pitää olla pölö.
 
Hohhoh, kun tänään meinaa mitta täyttyä. Ollaan koko perhe oltu peräjälkeen Noro-viruksen kourissa ja ihan täysin toipilaita miehen kanssa vieläkin, kun yöt on menny vessassa ja päivällä on pakko ollu jotenkuten jaksaa vuorotellen lapse kanssa. Lisäks tämä tauti vetää voimat ihan totaalisen pois! Pakko olis ollu kuitenkin jaksaa opintielle lähtee, mutta lasta pukiessani huomasin sitten, että hänen putkitetusta korvasta vuotaa märkää :(. Ei siis mitään koulupäivää tänäänkään, vaan lääkäriin mars ja lisää neljän seinän sisällä olemista :(. Miten minä sitten jaksan, kun tämmösessä tilanteessa on toinenkin lapsi, joka sairastaa kaikki samat taudit? Voiko näin riittämätöntä oloa ollakaan :(.

Anteeks tämä itsekeskeisyys, mutta pakko oli päästä johonkin ees vähän avautumaan, etten räjähdä ihan totaalisesti kotona.

Haavemamma
 
Sitä vaan, että... Tänään on torstai! :D :heart:
Itekin olin eilen ihan torstaissa.. tänä aamuna mietin että eikö tää viikko lopu koskaan :D Jotenkin sitä aika matelee, kun laskee vaan raskausviikkoja ja päiviä.. joka päivä lisää on kuitenkin lähempänä sitä maagista 12 viikkoa. Harmi kun koulussakin on tällä hetkellä tosi vähän lähitunteja, sais edes jotain "täytettä" päiviin. Tänään onneksi vähän säpinää, leikkipuistotreffit ja illalla hoplopiin, kun tuo muksu on sinne hingunnut jo vaikka kuinka kauan :heart:
 
Arvatkaa mitä? Siirsin ultran tähän päivään ja sieltä kotiutuneena. Kohdussa hengasi meidän pikku pompula :heart::heart: Hän olikin jo 8+1 eikä 7+6, mitta oli 16mm ja näkyi jo selvästi ulkomuodot + sydän sykki. Lääkäri totesi, että siinä se hengaa pää alaspäin ja kaikki on hyvin :heart: Oon niin onnellinen!! Tähän ei ole vielä ikinä päästy ja tää onnellinen itku ei vaan lopu :)

Laskettu aika onkin 1.11 :heart:

Micaela + pompula 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin tunnustautuu yksi aamun testaaja. :ashamed: Heti pärähti Pregchekiin testiviiva ja muodostui jo ennen sitä kontrolliviivaa! Ja oli myös lopputuloksena tummempi kuin kontrolliviiva. Huomenna teen vielä aamulla digin (toiveena saada 3+ kun viime lauantaina oli 2-3). Sitten lupaan, etten hetkeen testaa. :D Olen nyt testannut joka päivä viikon ajan, eli plussasta lähtien. Tiedän, noloa!

Tää oireettomuus ahdistaa ihan hulluna, ja se kun tissit oli vielä maanantaina pinkeät, mutta nyt taas normaalimmat (tosin kaverille oli käynyt tässä alkuvaiheessa sama, ja nyt on menossa hänellä jo 8+4). Eli liityn täysillä teidän ryhmään, jotka keskenmenoa pelkää, vaikka mulla ei ole aiemmin sellaista ole ollut eikä raskauksiakaan... Onneksi tänään on taas jotain pientä nipistelyä mahassa tuntunut, eli vähän jotakin oiretta edes pukkaa.

Yö oli muuten jälleen ihan katkonainen! Heräsin muutaman tunnin välein koko yön ajan. Kai se sitten on raskausoire, kun niin monella täällä näyttää esiintyvän samaa? =)

Neitipippuri 4+5
 
micaela,ihania uutisia, onnea <3

haavemamma:koittakee parantua pian! tiedän nuo pelot mitä koet..meillä on viis lasta ja tosiaan ne on syntynyt 10/04, 9/05, 11/06, 7/08 ja 9/09 ja riittämättömyyden tunteita välillä täälläkin.usko pois,kun siihen toinen syntyy,pärjäät varmasti paremmin kun hyvin.elämä asettuu nopeaan omiin uomiinsa.
etenkin nuo sairastamiset samaan aikaan on rankkoja..voin sanoi kun tässä perheessä on 7 henkeä yhtäaikaa oksutaudissa,siitä on huumori kaukana :S mutta kyllä sä pärjäät! <3

neitipippuri:hehe,täällä samaa et pitäs testaa kokoajan..ahdistaa...mulla on viivat tummentunut kokoajan mut tuo digi on aiheuttanut sitä päänvaivaa..pakko tänään tai huomen testaa ja jos siihen ei vieläkään tule raskaana 2-3 niin mä pimahdan..tää keskenmenon/ku pelko on niin kova ettei tule mistään mitään..
oireet lisääntyy päivittäin mutta silti...se kun ei ole tae mistään..
pääsis jo äkkiä ultraan joka on 2.4,eikä siinä vielä välttämättä paljoa näy... plaah..

daizy 4+5
 
Huomenta vaan... mä olen niin väsynyt ettei pää toimi ja tajua kyllä kommentoida täällä oikein mitään järkevää (ja tässä pitäsi sitten tehdä vielä töitäkin, HUOH)... Ultra uutisia on tullu ainakin ihania tänne monelta :heart:!

).( ultran jälkeen mä osaan ottaa jo rennommin... mulle pääasia tuossa oli että on oikeassa paikassa eikä ole mikään kohdunulkoinen. Nyt vaan toivon parasta että pysyy vauhdissa mukana. Mahdollisuudethan siihen on kun sydämen sykekin jo nähtiin. Liikunta on jäänyt ihan kokonaan sillä mä olen NIIN väsynyt ettei mistään tule mitään ja siihen ei auta esikoisen huonosti nukutut yöt. Mä niin toivon että tämä menisi ohi pian... Mulla alkaa töissäkin sellainen rutistus että niitä aivoja tarvittaisiin virkeinä.

ipna 7+1
 
Micaela ja Henna-Riikka75 Ihanaa kuulla hyvistä ultrista,,itku tuli ihan ku oon ilonen teijän puolesta :heart: Teillä on jo "isot" luvut takana ;)

Omaa ultraa odotan kovasti,,ois sittenki pitäny tälle viikolle ottaa mutta varmempaahan se vasta seuraavalla viikolla on joten eiku jäitä hattuun ja odottelemaan keskiviikkoa,, silloin ois vasta rv.t about 6+4 tästä 2 vuotiaasta näky syke 5+6 joten toivon että nytkin näkyy ja viikkojaki sais tulla lisää ultran myötä ;)

raskaus oloja ei ole väsymystä ja illalla tulee sellanen yökkö olo..
 
Paljon onnea kaikille jotka ovat ultrasta saaneet hyviä uutisia!!!:heart::) Ihanaa lukea iloisia uutisia.

Itsellä vielä piinapäiviä edessä, koska vuoto jatkuu eikä ultra-aikaa ole vieläkään tullut...
 
Morjensta kaikki,

täällä yksi marraskuun-laskettuaikainen ilmoittautuu mukaan. En yhtään ymmärrä vielä tätä palstan slangia, mutta ilmeisesti plussaaminen tarkoittaa positiivista raskaustestiä (?), sen tein maanantai-iltana ja nettilaskurin mukaan olen 5.viikolla. Eka raskaus on kyseessä ja ikää mulla on jo 36-vee, joten kaikin puolin jännittää ihan kaikki. Enkä oikein usko vielä todeksikaan tuota tulosta.

Oireista: Kävin viime viikolla rintsikkaostoksilla ja vaikka oon isorintainen, ihmettelin miten mikään ei tunnu istuvan hyvin. Aloin kattomaan peilikuvaa tarkemmin ja mietin että hups, nyt on kyllä tullu lihottua. Seuraavana aamuna sitten herätessäni tissit oli tosi kipeät, sit alko kuvotus ja ajattelin, että normaalia pms-päivää vaan tässä...no, sitä kesti 3 päivää mutta menkkoja ei kuulunut joten maanantaina sitten pissaamaan tikkuun ja viiva pamahti samantien:)

Nyt on sitten olo kun norsulla posliinikaupassa (turvotusta&raivoa), mutta noi tissit on vähän rauhoittuneet. Monet ruuat tökkii, sitruunaa tekee kovasti mieli:)
Oon polttanut pitkään ja tumppasin nyt sitten samantien, kun testitulos tuli, sekin varmaan vaikuttaa näihin oloihin, imeskelen noita nicorette-tabuja ja hermoja rrrraastaa. Onko täällä muita tupakasta vierottujia?

Ja vielä kysymys, kun merkkaatte tuon raskausviikon, niin mitä tarkoittaa tuo plussan jälkeinen numero (eka numero on varmaan raskausviikko?)?

Ja miten fb-ryhmään pääsee?:)

Mukavaa torstaita kaikille, mä meen onneksi vasta illalla töihin, nyt niin sapettaa kaikki että pitää ruveta siivoamaan.
 
Tervetuloa uusille! :wave:

tänään kävin sitten hakemassa apteekista Ladyvita mama vitamiineja olisin ottanut Minisunia, mutta ei ollut vaikka eipä kai noilla nyt niin hirveetä eroa ole koostumus aikalailla sama.
Kovasti ootte jo ultrissa käyneet mä sinnittelen ja odotan sinne nt-ultraan neuvola on jo ens viikolla joten senkin puolesta alkaa olla enemmän ja enemmän odottava olo. Mieskin päätti tulla mukaan ekalle neuvolakäynnille tietääpä ainakin missä mennään ekan lapsen saaminen kun on aika jännää senkin mielestä.

Mulla alkoi koko päiväinen kuvotus tänään :x ei ollenkaan kiva ja siihen päälle väsymys ja viikonloppuna pitäis jaksaa aamuvuoroihin |O saas nähdä kuinka käy.
Olisin mielummin pitännyt ne kuvotuskohtaukset kun että kokoajan.

iia 6+1
 
Hei

Enpä ole tänne paljoa kirjoitellut, mutta kiva on ollut lueskella teidän muiden uutisia. Oireista sen verran, että toissa päivänä huomasin, että rinnoistani tulee puristamalla maitoa!! Ja todellakin on vasta rv 5+5 tänään. Lopetin imetyksen esikoisesta viime syyskuussa ja sen jälkeen ne todellakin tyhjenivät, tuli meinaan moneen kertaan kokeiltua!

Aamupäivisin on alkanut olemaan äklöä oloa ja nälkä tuntuu tulevan aika nopeasti. Toisaalta aamupäivisin ei oikein ruoka maistu, mutta pakko on syödä jotain, että ei tule huono olo. Viime raskaudessa oireet alkoivatkin juuri rv 6:n aikoihin.

Minulla on epäidenttinen kaksoissisko eli on geneettisesti mahdollista, että kaksoset joskus tulisi. Epäidenttiset ovat nimenomaan periytyviä, identtiset taas ovat sattumaa. Katsotaan nyt, mitä ar-ulrassa sanotaan 5.4., jos sinne asti raskaus kestää. Kaksoset ovat kyllä tähän perheeseen tervetulleet, olisimme siitä mieheni kanssa mielissämme. Mutta olen myös kuullut, että kaksoisuus hyppää usein yhden sukupolven yli.

Mäkin muuten eilen testasin huvikseni ovulaatiotestillä raskauden. Ja TODELLA positiivista näytti. Testiviiva oli aivan tummanviininpunainen ja kontrolliviiva taas vaaleanpunainen. On tää alkuraskaus aina niin piinallista aikaa...
 

Yhteistyössä