MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Kaksi päivää kesti se raskausultran hermoja lievittävä vaikutus, nyt taas alkaa keskenmeno pelottaa.. Mähän olen voinut pahoin noin viikon verran PAITSI nyt on kaksi päivää ollut kohtuullinen olo enkä ole oksentanut. Olen kylläkin syönyt noin tunnin välein hitaita hiilareita ja kaksi lämmintä ruokaa siihen päälle + yösyömiset. Veden juontia olen koittanut lisätä ja aloitin b-vitamiiinikuurin, josko siitä olis apua.. Nyt kun sitten olo on vähän parempi, niin mieleen hiipii ajatus että kaikki ei ole hyvin. Ihan pöhköä kun järjellä ajattelee mutta en voi asialle mitään.

Vielä olis melkein 5 viikkoa siihen maagiseen rv 12- merkkipaaluun. Kylläpä aika tuntuu matelevan.

Keskenmenon pelko ei ole nyt kuitenkaan aivan samaa luokkaa kuin esikoista odottaessa, meillähän on lapsettomuustausta- ja hoitoja liuta takana. Sillä ymmäränkin kyllä hyvin teidän tuntemuksia, joilla nyt esikoinen kyydissä ja keskenmeno pelottaa. Mä pelkäsin niin hirveästi viimeksi että päätin etten stressaa seuraavassa raskaudessa (jos sellainen joskus tulee) yhtään mitään vaan odottelen rauhassa ja nautin. Noh, helpommin sanottu kuin tehty..
 
Aniit: kai nää tekee. Eilen pitkän päivän töissä tehneenä ja oikeasti väsyneenä olen jostain käsittämättömästä syystä hereillä.

Pitkä päivä aiheutti iltaa kohden ikävää alavatsakipua, tosin oli hoppu ja unohdin juoda tarpeeksi. Nyt jo jännittää ennen pääsiäistä olevat yövuorot, toivottavasti en niissä kipuile.

Kuume ja pieni 6+0 ( poks :heart: )
 
Viimeksi muokattu:
Aniit mä heräsin tänään kuuden jälkeen ihan pirteänä ja oon vielä yksin kotona. Miettisin siinä sitten et alkaisko siivota :D

Mulla on nyt alkanut tissikivut helpottamaan, ei oo enää niin jumalattoman arat kun alussa.

Micaela + pompula 8+3
 
HK3
Huomenia!

Aniit: Täällä herätty viiden jälkee, vaikka olis voinu nukkua kasiin asti. Kolme 10h työpäivää takana ja rupes oleen niin loppu. No onpahan kerenny siivoamaan, leipomaan ja kohta suuntana kauppa.

Eilen aamusta alavatsaa kivisti, ihan kuin ois veistä käännetty :( Koko päivän se oli hellänä ja välillä tuli sellaisia tuikkasuja, et oli pakko välillä käydä veskissä tsekkaa tilanne. Pahaa oloa on edelleen, varsinkin silloin kun ei ole kerinnyt syömään moneen tuntiin. Nesteistä maistuu ainoastaa jaffa, muut oksettaa jo pelkästä ajatuksesta.

Paljon onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista :heart:

HK3 7+0
 
Kuume82, onnea kokonaisesta kuudesta viikosta! Mulla tänään sama :kiss:
Mä oon kans heränny yli viikon ajan viimestään viideltä :eek: Vaikka normaalisti en todellakaan herää vapaapäivinä ennen kymppiä! |O Ja öisinkin herään 1-3 kertaa ilman mitään syytä...
Keväistä lauantaita! :flower:

Kasvimaa 6+0 !!! :wave:
 
Tänne on tullut taas vaikka miten tekstiä. En pysy ollenkaan perässä enkä ehdi kommentoida.
Mä kanssa heräilen melko aikaisin. Siihen kyllä vaikuttaa se, että vaikka herään kerran yössä vessaan, niin silti herään taas seitsemän maissa kovaan pissahätään ja sen jälkeen en saa enää millään nukuttua.

Täällä poksuu 8+0 :heart: Ja olen aivan paniikissa!! Viimeksi kehitys oli loppunut näihin aikoihin hujakoilla ja nyt mietin vaan, että onkohan tyyppi vielä elossa. Onneksi ainakin toistaiseksi on oireita, jotka huojentavat mieltä.
 
Moikka kaikki!:wave:
Pääsiskös vielä mukaan? Tein juuri digitestin, mikä näytti "raskaana 2-3viikkoa". Hedelmöittymisajankohta on hyvin tiedossa, joten sen mukaan saisin lasketuksi ajaksi 29.11..Pikkasen kävin lukemassa teidän juttujanne ja hui kun jotkut ovat raskaudessaan pitkällä! Ilmeisesti teillä on myös joku fb-ryhmä, mutta itse myöskin kirjoittelisin vielä näin alussa tänne anonyymisti, kun tosiaan tämä alkuraskaus ainakin meillä hyvinkin salainen asia;)
Eli listaan saisi lisätä
Melanie75...3 lapsi tulossa...la 29.11
 
Täällä on nyt näköjään ollut puhetta siitä aamu heräilystä, ja sama juttu täälläkin.
Iltaisin jo klo 21 aikoihin saatan olla jo todella väsynyt, normaalisti taas kun olen semmonen yökukkuja ja joka on tykännyt tehdä yötöitä ja iltavuoroja.
Kun taas eilen iltavuoron lopussa olin jo niin poikki ja eikun kotiin ja nukkumaan.
Kymmenen jälkeen illalla menin nukkumaan, heräsin kahden aikaan kun mies könys viereen ja en meinannut enään saada nukuttua. No sain kuitenkin mutta klo 08 heräsin ja pirteä kun peipponen....
Tää ei todellakaan ole normaalia mulle että heräilen ihan ilman viittä herätyskelloa aamulla.. Mutta en pistä pahakseni, kivahan se on herätä aamulla ihmisten ajoissa.. ;)

Viikoistahan mulla ei edelleenkään ole tarkkaa tietoa, mutta viime viikon sunnuntaina CB:n digi näytti 3+, joten huomenna täytyy ainakin olla vähintään sen rv 6. Luulen kyllä että vähän enemmänkin. Joten jos vaan saan varattua ajan ens viikolle ettei mene töiden päälle, niin kyllä tämä tyttö menee sinne ar-ultraan, en voi pitää itteäni piinassa sinne 10-12 viikolle...
 
Ultrasta meen neuvolan kautta ni joko se on ilanen tai sit joutuu sen 20e maksamaan mutta kallista se ei ole.

Täällä väsymys ihan kauhee,, oon aina naurekellu parille kaverille ku heti plussan älkeen alkaa väsymys,heikotus jne ja nyt se väsymys on täällä.. eilen nukuin 3h päikkärit ja klo.21.00 takas sänkyyn, nyt sit 9.00 pikkuneiti herätti :D

voisin haluta jo listalle ni muutellaan keskiviikkona jos on muuteltavaa eli Rontti1 rv 6, toinen ja synnäri PKKS, LA 18.11
enää 5 päivää ultraan :D
 
Viimeksi muokattu:
Melanie75 Onneksi olkoon!:flower: Me ollaan vanhoja tuttuja tuolta 35+ kuumeilijoista.;) Tervetuloa mukaan!:heart:

Itse olen vähän nihkeästi kirjoitellut tänne viime aikoina. Niin armoton väsymys ja pahoinvointi jyllännyt parina viime viikkona. Mutta en valita, otan kaikki mahdolliset positiiviset oireet avosylin vastaan. =)

Sen verran tällä kertaa, etä varhaisultrassa kävin torstaina ja yksiössä oli kaikki mallillaan. Pieni sydän pomppi tasaisesti. :heart: Pienen huokauksen uskalsin jo ilmoille päästää. Tosin henk.koht. piinaviikot ovat vielä edessä, rv.9-10 ovat ne mitä jännitän. Kkm:n silloin kokeneena on se pelko pirulainen persauksissa... Täällä tuntuu olevan aika monta joka tuon tunteen jakaa kanssani.:| Voi kun nämä viikot kuluisivat nopeammin, tuntuu että ihan paikallaan vaan poljetaan. :whistle:

Erika76 & 7+5 :heart:
 
Kiva saada uusia mukaan ja ihania ultrauutisia:)

kultakimpale2 Mulla on myös alaselkäkipuja ollut, varsinkin iltaisin, ja jos kauheesti rasitan itteeni. Mieskin sanonut, että oon kuin viimesilläsi raskaana kun ähisen ja puhisen kuin mikäkin. Mutta viime tiistaina ultrassa ainakin kaikki kunnossa, ja ajattelen että mielummin näin kuin että ei olisi mitään oireita. Oon ymmärtänyt että alaselkäkivut johtuu kiinnikkeiden löystymisistä yms. kun kroppa tekee tilaa kasvavalle kohdulle.
Tänä aamuna oli eka aamu viikkoon kun en oksentanut.. Jännä kyllä miten sitä oksentamistakin kaipaa. Vielä 4 viikkoa siihen 12 viikkoon.. huoh

Heräilyä on ollut täälläkin.. Ei tarvi yöllä rampata vessassa tms mut silti tuntuu että heräilen jatkuvasti ja pyörin kuin hyrrä. En muista esikoisesta tällaista oiretta, tosin siitä on jo yli 4 vuotta aikaa joten en kyllä muista paljon muitakaan alkuraskauden oireita siltä ajalta. Muistin että nää heräilyt on vasta loppuraskauden vaivoja :D

PikkuA 8+0 :heart:
 
rontti,sulla jo jo varmaan 7.viikko eikä kuudes.. :D
sehän menee sillei että esim mulla on tänään 5+0,eli alkoi kuudes raskausviikko..
ja vaikka 6+1, on seitsemäs viikko :)

helmi-ilmari:se fb ryhmä on salainen,ei sitä hakemalla löydy.sun pitää jotain pyytää lisää sut kaveriksi. :)

daizy ja 5+0 (poks) :)
 
Selkäkivuista: Mulla on selkä jo normaalisti niin huonona että saattaa jalat yhtäkkiä puutuilla tmv. En pysty esim. seisomaan pitkään ja kumarasta nouseminen sattuu aina ja joudun tekemään sen hitaasti. Toivon kuitenkin että rankaraukka kestäisi tämän raskauden.. Mitenkään tota selkää ei ole tutkittu, Helsingissä lääkäri vain totesi että "ei sille mitään tehdä. Mutta sitten jos jalat halvaantuvat, niin kiireesti sairaalaan, sitten pitää leikata nopeasti" silleen wtf? Täällä uudella paikkakunnalla lääkäri oli sitten sitä mieltä että se selkä kannattaisi kuitenkin tutkia, no, eipä sitä nyt ainakaan hirveesti voi röngenillä esim katsella, kai se on vaan siis toivottava ettei ole niin rikki että prakais tässä raskausaikana..
 
lissukka tuosta animaatiosta sitä vasta tajuaakin miten elimistö joutuu koville raskausaikana :).

kultakimpale toivottavasti ei ole enne mistään pahasta tuo selkäkipuilu...

).( väsymystä ja väsymystä... sitä riittää.. pikkaisen saatta välillä olla etova olo (jos ei ole pitkään aikaan syönyt) mutta muutoin ei oireita ole.

ipna 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
Taidan olla vähän höperö kun tänne kirjoitan mutta teenpä sen silti. Taustalla on pari vuotta yritystä ja yksi tuulimunaraskaus siinä ajassa. Nyt tein viikko sitten positiivisen raskaustestin, mutta olen koko viikon tuhrutellut (niinkuin oli viimeksikin tm-raskaudessa), vaikkakin onneksi vähenevästi. Raskaustesti oli reilusti tummempi kuin viimeksi ja digitesti näytti viikolla 4+5 tulosta 3+ joten kaipa hormoni ainakin nousee normaalisti. Viimeksi kävin hcg-kokeissa ja ultrissa monta kertaa alkuun, nyt kun soitin polille niin lääkäri vaan totesi että mitään ei nyt tutkita ja jos raskaus jatkuu niin mene neuvolaan. Oli aika tyhjentävä vastaus. No ajattelin ens viikolla soitella neuvolaan jos saisin sieltä lähetteen ultraan tai jollei se onnistu niin menen kyllä yksityiselle. Raastavaa tällanen jännittäminen ja odottaminen. Todella toivoisin että nyt rupeis jo olemaan meidän vuoro. :saint:

Että tämmösillä lähtökohdilla ajattelin tulla seuraksenne. :) ja riviksi vois laittaa:

emmilotta, ensimmäinen, la 23.11
 
emmilotta Tervetuloa :wave: miun kamu on tuhrutellu kaikissa 5 raskaudessa ja kaikki on menny ihan hyvin,, normaalia sanon minä ;) mutta ymmärrän kyllä huolen, toivottavasti neuvolakin ymmärtää ja pääset varhaisultraan!

daizy06 juu 7 viikko alkamassa mutta menkoista jos haluis ne päivät laskee ni olis 6+1 ni mennään näillä merkinnöillä ennen ku ultra varmistaa päivät =) ku eihän se merkintä voi 7+1 olla?? mie oon nyt näistä sekasin :whistle:
 
emmilotta täältä ainakin tulee sellaiset tsempit ja peukut ja varpaat ja tarrasukat ja kaikki, ettei ainakaan tuen puutteesta voi olla kyse!

Täällä taas hereillä ennen seitsemää, tai siis kellon mukaan kahdeksaa :D Ja virtaa kuin pienessä kylässä. Nyt on aamutuimaan jo imuroitu, laitettu pyykit peseytymään ja vaihdettu liinavaatteet.. Pakko tehdä saman tien, kun tietää että se uuvahdus vaanii taas jossain nurkan takana :D
Eilen oli parhaan ystävän pojan ristiäiset :) Voi sitä pientä tuhisijaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kasvimaa ja ipna
Meillä oli eilen tyttöjen ilta Helsingissä ja olin kolmelta kotona. Nyt mulla on maailman pahin krapula, apua! :D Ei juonut siis lasillistakaan alkoholia, mutta tuntuu et tämä väsymys ja olo tekee sen et tuntuu olevan pahempi krapula kuin mitä tulee alkoholista. Väsyttää ihan hulluna ja sit ku sai vielä tunnin vähemmänkin nukkua :LOL:

Micaela + pompula 8+4
 
Tervetuloa emmilotta! :wave:

Sellaista tiedustelisin, että kuinka moni täällä ehtinyt kärsiä flunssasta? Ilmeisesti se on suht normaalia alkuraskaudessa, mutta kauheasti pelottaa, että vaikuttaako se jotenkin alkion kehitykseen, kun nyt on niin kriittiset vaiheet meneillään? : /

Eilen siis alkoi flunssa, ja tänään nokka vuotaa kuin seula! :snotty: Kuumetta ei onneksi ole, mutta jonkin verran vetämätön olo... Huh, kun pelottaa!

Neitipippuri 5+1
 

Yhteistyössä