MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

HJ
Juu kyllä mäkin meinasin vielä jäädä tälle puolelle katselee menoa.. Jospa siihen ekaan ultraan asti odottelis ja sit siirtyis sille fb:nkin puolelle..

Mulla "oireina" tässä vaiheessa tosi reilua väsymystä, ajoittaista janontunnetta, tiheitä pissireissuja, rintojen arkuutta (välillä enempi välillä vähempi), mahassa vaihtelevasti menkkatyyppisiä kipuja, välillä muuten vaan vihlaisuja / muita tuntemuksia...niin ja vatsa ollu pömpöllään /turvoksissa n. viikon verran niin, et meinaa housut vähä puristaa.

Mitään tyttö/poikatuntemuksia ei todellakaan tässä vaiheessa vielä ole ;)

Neuvola-ajan varasin eilen ja se on vasta 3.4. joten aika on pitkä odottavalla.. :/ Jotain luettavaa se neuvolatäti sanoi laittavansa postissa tulemaan..pääsee haaveilee.. Kunhan vaan nyt ei haaveet kaatuisi tällä kertaa.

HJ 5+3
 
Kuume82 Täällä myös klexane piikkien pistelijä..ei oo vielä aloitettu, mutta pitäisi aloittaa kyllä jossain vaiheessa. Ens viikolla on neuvola ja sieltä kai sitten laittavat lähetteen taysiin.. mulla on siis ollut muutama vuosi sitten veritulppa pohkeessa (e-pillereiden takia luultavasti ja oli ylipainookin sillon) ja sen takia siis täytyy pikkejä käyttää..laitetaanko niitä muuten kuinka usein? En oo sellastakaan viä selvittäny.. :ashamed:
 
Minäkin ajattelin vielä hetken olla tällä puolella, mutta jossain vaiheessa pomppaan kyllä tuonne naamakirjan puolellekin.

Neuvola on vasta 12.4. Tarkoitus olisi silloin kuunnella, josko sydänäänet löytyis. Tuntuu armottoman pitkältä tämä odotus jo näin alku metreillä :)

Edelleen pohdin pitäisikö mennä alkuraskauden ultraan, saattaisin sen jopa saada kunnalliselta puolelta, yksityiseltä ainakin, vai malttaisinko odottaa sinne nt-ultraan asti. Mites muut, menettekö alkuraskauden ultraan ja millä viikolla?
 
nellielli Mä pistän kerran päivässä ja tämä varmaan yleisintä! Ootko ennen joutunut näitä piikittelemään? Mulla sairaalassa hoidettiin tulpan aikana liuotus mutta oon sitten hakenut pitkille lennoille Klexanea tämän jälkeen ja pistellyt itse. Samoin tässä hoitojen aikana oon nyt jo piikitellyt kolmisen kuukautta jo päivittäin.
 
Inari-11: minä menen ainakin uudelleen viikolla 8+0. Kävin jo 5+6 ja gyne sanoi, että jos haluan niin olisi hyvä käydä vko 7-9 aikana. Niinpä meen 8.viikolla, jolloin oma poikaystävä tulee mukaan. Lääkäri sanoi, että tosi moni tulee juuri siinä vaiheessa tarkastuttamaan tilanteen :) Eli mä meen! :wave:
 
HK3
Kuume82: Täällä yksi jolla hoitomuotona raskauden aikana on hepariinipistokset. Klexanea käytin kuopuksen kohdalla, koska se on paljon halvenpaa kuin Fragmin, muissa oli tuo. Itellä on isältä peritty Faktorin V mutaatio. Hoito aloitetaan raskauden puolessa välissä ja jatkuu muutaman kuukauden synnytyksen jälkeen. Mulla on muutama ylimääräinen käynti sisätautilääkärillä sen takia, mutta en tiiä et onko se vielä Tayssissa vai hoidetaanko se tossa Terveystalolla. Se jää nähtäväksi.

HK3 5+3
 
Minäkin liittyisin mukaan!! Eli Lumpe / toinen Netin laskurin mukaan la 17.11. Tuntuu vaan vieläkin niin uskomattomalta, ei oikein tajua tätä... Odotan kovasti pahoinvointia (ihmeellistä sanoa näin), jota oli esikoisesta, tietäisi että olisi oikeasti jotain tapahtumassa, nyt kun ei tunnu missään.

Fb-ryhmään voisin tulla vähän myöhemmin (ellei tämä ihan kokonaan hiljene). Haluaisin kuulla edes ne sydänäänet ensin :)
 
Tervetuloa Lumpe! :)

FB-ryhmään en vielä ainakaan uskalla liittyä, joten toivottavasti ei täältä kokonaan lopu keskustelu!

Muille kertomisesta tästä raskaudesta ei aijota kertoa kenelläkään, jokainen saa huomata sitten kun on huomatakseen.. Ja tähän tulokseen tultiin siksi, että meidän läheiset eivät osaa/pysty pitämään minkäänlaisia salaisuuksia ja me ei vielä haluta, että koko kylä saa tietää.

Tänään soittelin neuvolaan ja kahden viikon päästä olisi aika sinne. Siellä sitten katsellaan ja varaillaan ultraan aikaa.. Ei millään malttais oottaa!
 
Nyt iski pelko persiiksiin, karmea mahakipu. Miksi mä en muista mitään edellisestä odotuksesta, kuuluiko tämä mahakipu asiaan vai ei? Koko ajan on jomotellut, mut nyt se jotenkin yltyi tosi pahaksi. Pelottaa.

Muille kertomisesta me ei kerrota kelleen mitään ennen nt-ultraa, en jaksaisi mahdollisia huonoja uutisia alkaa kertomaan kelleen.
 
hei lumpe:wave:

fb-ryhmään en vielä taida uskaltaa liittyä.. vielä niin epävarma olo..

inari mullahan on niitä mahakipuja ollut kanssa. kaikenlaisia; juilintaa, jomotusta, polttavaa, viiltelyä, pistelyä. vielä ei ainakaan vuotoa ole tullut, ja kipuilut kestäny oletettavasta kiinnittymisestä asti eli aikas kauan jo. tänään ensimmäinen päivä, kun ei oikeastaan ole enää kipuillut:O

muille kertomisesta sen verran, että siskolle kerroin heti ja miehen yksi työkaveri tietää. muille lähimmille, mutta vain lähimmille ajateltu kertoa jos/kun sydämen syke alkuraskauden ultrassa nähdään. loput saavat tietää sitte kun huomaavat tai np-ultran jälkeen. nämä kelle ajoissa aiotaan kertoa on sellaisia, joille haluaisi myös keskenmenosta kertoa.

täällä vatsakivut on väistyneet:O ja pahoinvointi alkanut:x pelottavaa, että yksi päivä vatsa ei olekaan vaan enää kipeä. kaikesta on nyt niin säikkynä.. unohtelen jopa sen takia olevani raskaana.. no onneksi tuo etova olo, on tullut korvaajaksi. kaupassa oli kyllä niiin hankalaa saada ostokset tehtyä ettei laatta lentänyt. onneksi ei ole ihan jatkuvaa, vaan tulee aalloittain. myös järisyttävä iltaturvotus on laskeutunut tänne. maha näyttää siltä kuin olisi pikkasen toisilla viikoilla jo:LOL:

kaikenkaikkiaan pelko persuksissa edelleen. housuja täytyy käydä tarkastelemassa usean kerran päivässä, ettei nyt vaan verta tullut:|

ja sitten vielä piti kysyä, onko teillä kokemusta pissatulehduksista raskauden aikana? passaako ne antibiootit raskaana oleville? herkistääkö raskaus tätä pirullista vaivaa? täällä kirvely nostaa päätään. koitan nyt ensin kotikonstein saada pois ja pissanäyte se on varmaan vietävä:(
 
Inari-11 Meille annettiin lapsettomuuspoliklinikalta varhaisultra rv7+2. Sanoivat, että aiemmin ei kannata, kun ei välttämättä vielä näy mitään ja että rv7-rv8 on hyvä ajankohta. Jos yhtään huolestuttaa onko kaikki hyvin, niin suosittelen. Viimeksi yksityisellä meillä maksoi 50€. Ja samoin kuin Micaela, niin mäkin oon suunnitellut meneväni vielä toisen kerran joskus rv9-10 aiempien keskenmenojen vuoksi. Kannattaa lueskella palstaa taaksepäin. Varhaisultrasta on ollut puhetta aika paljon ja ymmärtääkseni melko moni on menossa.

annis_ Mun ymmärtääkseni pissatulehdus on melko yleinen vaiva raskaana olevilla.

Täällä etova olo jatkuu. Tänään oli lähellä, ettei lounas päätynyt vessanpyttyyn, mutta toistaiseksi olen ollut oksentamatta. Oon huomannut hyviksi pahan olon karkoittajiksi mandariinit ym. hedelmät.

idylli 6+2
 
heissan mammat! Täällä on pahoinvointi nostanut kans päätään :$ mutta otteitaan minä itse anelinkin. Nyt täytyy olla lyhyt ja ytimekäs kun tämä puhelimella kirjoittelu on hieman hankalaa :) tyttö vai poika olosta ootte ainakin puhuneet, täällä ei vielä oloa suuntaan eikä toiseen mutta esikoisesta ei ollut minkään sortin pahaa oloa niin siksi voisin veikata poikaa. Tosin esikon kohdalla olin alusta asti jotenkin varma että tulee tyttö niin en der osannut miettiä poikien nimiä :D äh ei meinaa muistaa mitä muuta piti nyt kommentoida niin taidan jättää loput huomiseen jos vaikka sais pienen hetken varastettua itselle koneen ääressä :) nyt nukkumaan, antakaa anteeksi mahdolliset kirjoitus virheet. Ja Tervetuloa vielä uusille! Rusina ja ykä 6+6 huomenna poksahtaa
 
Rusina :) Huomenna poksahtaa täälläkin :) Aika käsittämäröntä et mä olen tiennut olevani raskaana jo 3+2:sta asti :)

Ar-ultrasta saattaa olla et mun täytyy kaapia siihen rahat kokoon, en todellakaan tiedä pystynkö odottaa vielä neljää viikkoa tai yli.. Jos varaan ultran, se olis 23.3. eli 8+2. Ja jos se ultra olis ok, vois ehkä jo ruveta kertomaankin asiasta :)
 
Mäkin vielä ainakin kirjoittelen vain tällä puolella, jos sit myöhemmin fb:n puolelle.

Etova olo edelleen, hieman helpottanut, mutta just söin Kismet-patukan ja ei olis kannattanut!!:x
Menkkamaista vatsakipua on, mutta ei sillä tavalla että tuntuisi siltä, että kohta lorahtaa jotain.
Tyttö-ja poikaoloista vaikea sanoa vielä mitään =) Ehkä hitusen enemmän poikaolo,koska esikoinenkin on poika :)

pikkupampula ja papunen 7+0 (laskelmieni mukaan) :heart:
 
Mulla lensi ekan kerran laatta toissa iltana turhan raskaan aterian jälkeen. Viikon ajan oli alamahakivutkin poissa. Tänään alkoi taas jomottelu. Oon menossa Ar-ultraan ensi maanantaina rv 7+0. Jotenkin on ehkä poikaolo. Haluan kyllä tietää heti sukupuolen, kun vaan mahdollista. Kumpi tahansa on tervetullut :heart:.

Mirtsu ja nyytti 6+1
 
Iltaa leidit!

Pahaa oloa on täälläkin ja ensimmäistä kertaa tuli pöntölle öristyä äsken :$
Kerkesin vaan ajattelemaan, että nyt pitäis syödä mandariini, kun oli jo myöhästä..

Vatsakivut on myös taas tänää ollut olemassa, mutta hieman kyllä muuttaneet muotoaan, ei todella enää "nyt lorahtaa" kipuja, vaikka sitä joka kerta edelleenkin säikähtää.

Nukkuminen on mun lempi hommaa, sitä tehty koko ilta ja nyt ajattelin mennä jatkamaan, kunhan vedän ne mandariinit naamaan :)

tyttö- / poikaolosta: mulla on ihan tyttöolo ollu aina, en mä osaa kuvitella muuta saavanikaan kun meitä toisella puolella sukua vain tyttöjä kolmessa polvessa. Kivahan se toki olisi saada se ensimmäinen poika linjaan sitten isoisän :)

minena 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Täällä yksi lisää tähän ryhmään! kolmas lapsi tulossa, synnärinä SAS ja laskettuaika 10.11. Se kyllä muuttuu vielä kunhan ultraan päästään kun en noista kuukautisista ole ihan varma. Toivottavasti tämä tulee punaiseksi kun puhelimella kirjoitan. Oireina ollut selkäkipu, alavatsan pistävä kipu ja nivusten vihlonta. täällä näkyi joku toinenkin synnyttävän Sasissa! Kivaa :) osaattekos linkata jonkun sivun mistä voi laskea noita la:a ja viikkoja. Liberon sivulla oli ennen ne hyvät mutta ei enää. Tai jos on niin mistä ihmeestä sellaisen löydän? Vanhemmat lapset on todella pieniä vielä. Poika 1v11kk tyttö 5,5kk. Sit on kolme alle kolmevuotiasta tän vauvan synnyttyä. Poika on silloin n 2v8kk ja tyttö n 1v2kk, APUA! :eek: =D pahoittelen sekavaa kirjoitusasua, puhelimella vaikea kirjoittaa täällä 2+ sivuilla. Niin ja ONNEA KAIKILLE TASAPUOLISESTI! :heart:
 
Heips!

Onnea kaikille plussanneille ja myös itse hyppäisin uutena ketjuun. Eli ekaa neuvolaa odotellessa, mutta kuukautisista laskettuna la olis 10.11.12.
nami/3./PHKS
Vajaa kolmen viikon päästä olisi varhaisultra, jota jo kovasti odotellaan... vaikkakin tämä valtaisa pahoinvointi ja väsymys antaa uskoa, että kyllä... Raskaana ollaan!:x:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: HJ
Tervetuloa uusille, teidät on lisätty listaan :wave:

Täällä ei vieläkään laatta lennä, paha olo ja mikään ei maistu.. Ootan oikein sitä et lentäis niin sitten itsekin uskoisin tän todelliseksi. Turvotus vatsassa on aika isoa ja siksi en pysty käyttää yhtään kireitä vaatteita mitä ennen käytin :D Löysät vaatteet kunniaan ;)

Micaela + pompula 6+5
 

Yhteistyössä