MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Heip, miten te olette jaksanut töissä? Ite teen 7-8h päiviä ja puolet päivästä jalkojen päällä seisomatyössä.. Selkään on sattunut ihan kamalasti, alkaa itkettää ärtymyksestä siinä..
Sairaanhoitajalle en ole vielä uskaltanu, pitäisi kyllä aika varata.
 
HK3
Eris: Ite teen 8h päivässä seisomatyötä, jossa on muutama hassu 5min tauko, jolloin seison ja ruokataukokin menee siinä töitä tehdessä. Vielä ei tunnu missään, mutta äitienpäivä pelottaa jo valmiiksi..viime vuonna työpäivä äitienpäivä viikolla venyi parhaimmillaan 18 tuntiseksi ja loppu metreillä oli seisottava yhdellä jalalla, kun niitä särki aivan tuhottomasti ja selkä huusi hoosiannaa. Töissä tulee kannettua isoja painavia Hobartin patoja, 25kg painavia hillotonkkia, sokerisäkkejä, joten saas nähdä milloin sen suhteen on sanottava stop ja pyytää apua.
 
Tervehdys!

Melkein viikko sotten plussasin ekan kerran Todella himmeästi. V-loppuna viiva oli jo selvempi. Silti hieman outo olo. Pesco: Meillä ensimmäinen on nyt 1v3kk ja meilläkin oli toinen raskaus vasta ajatustasolla. Luultiin, että vasta ensi kierrosta päästään yrittämään, kun olikin jo tärpännyt. Itsellä kanssa valmistuminen käsillä. Toukokuussa onneksi pitäisi olla paperit käsissä. Ja vielä eräs asia, johon voin yhtyä: synnyttämään Poriin. :)

Huolia on täälläkin vaikka minkälaisia. Nyt on kaikki niin hyvin kuin asiat vaan voi olla, mutta entä sitten, kun se univaje pukkaa päälle? No, ne on sen ajan murheita. Viimeisen viikon oon valvonu ja mieettuny kaikenlaista. Uni ei vaan tule. Sekin huolettaa, että onko siellä masussa ketään, kun ensimmäisestä olin niin väsynyt.

Mutta itse asiaan LA 4.11.(luultavasti vaihtuu moneen kertaan, edellisestä ainakin vaihtui) /kaimaki/ toinen/ SatKS
 
Heips, mulle tosiaan voi laittaa listaan tiedot:
la 31.10/1.11, toinen lapsi tulossa

Olo on kyllä ollut melko pahoinvoiva, tänään töissä oli hilkulla ettei pitänyt lähteä oksentamaan.. :$ Mutta eipä tuo mitään, asiaan kuuluvaahan se on :) Ja kun syö riittävän usein, olo pysyy hiukan parempana.

Loppuviikosta varailen neuvola-aikaa sitten.

Tervetuloa uusille!:wave:

pikkupampula ja papunen 5+5
 
Moikka!

Ensinnäkin paljon onnea kaikille plussanneille!!=) Täällä kanssa viikko sitten tehty ensimmäinen haalea plussa. Vieläkään en usko todeksi, että oon raskaana!!! Ensimmäinen saatiin alulle vasta ICSI hoidolla (minulla vaikea endometrioosi) ja toiveet luomuraskautumisesta oli melko kehnot.. Joten melkoinen ylläri tämä meille oli tai ON, mutta ihana sellainen! :heart:
Esikoinen on nyt 7,5kk, joten jos vaan loppuun asti päästään tässä raskaudessa niin melko pienellä ikäerolla mennään. Kieltämättä vähän kauhistuttaa, et miten sitä kahden vaippaikäsen kanssa pärjää.
Kertokaas nyt mulle kun en oo varma tuosta la:sta kun eikös neuvola laske aina 28kp mukaan?? Silloin la olis 8.11, mut jos lasketaan mun kierron mukaan mikä on max 26 niin sillon ois 6.11.. Noh, eikai tuolla nyt niin väliä oo, mietin vaan kun viimeks ei ollu niitä menkkoja mistä laskee vaan punktiopäivästä niin tämä on nyt ihan uutta mulle. =)
Raskausoireita on jo ihan kiitettävästi ja kauhukuvat pyörii mielessä mitä se viimeks oli ja jos samanlaiseks nytkin äityy niin onpa mielenkiintosta tuota vauvelia hoidella:kieh:
8.11/toinen/KYS
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Eris Olen opettaja ja työpäivät eivät ole onneksi kovin pitkiä, mutta lähes koko aika tulee myöskin oltua seisaaltaan. Oon kanssa huomannut selässä erilaisesti väsymystä/pientä kipuilua kuin ennen raskautta. Välitunneilla pääsen onneksi istuskelemaan enkä muutenkaan usko, että työ tuottaa raskauden suhteen ongelmia.
HK3 Ootko siis vielä raskaana ollessakin kannellut niitä säkkejä? Onko se ihan turvallista? Kuulostaa hurjalta, jos 25kg painaa säkki. Tsemppiä, tuollainen työ on varmasti raskasta erityisesti raskaana ollessa.

Micaela Meillä on neljät häät (huh!) ensi kesänä, joten mekko-ostoksille taitaa munkin tie käydä, jos sinne asti päästään.
 
Iltaa! :)

Onpas tänne tullut monta uutta marraskuista. Kivaa!:)
Nopeasti vain kysäsen, että moniko teistä on menossa varhaisultraan? Ja milloin? Viime raskaudessa kävin, viikkoja oli silloin 8+. Nyt kun kävin syksyllä Gynellä, sanoi että kun kuukautiset on kolme viikkoa myöhässä, kannattaa silloin aikaisintaan tulla ultraan. Huh, kun en millään jaksaisi odotella...:whistle:


Erika76
 
Mulla olis eka neuvola 19.3. silloin 7+5, sen jälkeen varmaan mietin tarkemmin tota ultraa.. Kun yhtään en tiedä mitä ekalla neuvolakäynnillä tehdään, muuta kuin täytetään papereita..
Ai ai kun etoo.. ja tissit on kipeät ja alamahaa nippailee ja vihloilee. Lisäksi mulla on fibromyalgia ja sen lääkkeet piti toki lopettaa heti kun plussa ilmestyi, joten unet on käsittämättömän huonot ja nyt 2,5 vkoa lääkkeiden lopettamisesta, alkaa säryt tulla takaisin..
Sen takia on mielessä, että jos keräis vaan rahat ja menis yksityiselle kunnon gynelle, sais samalla ultran ja kysyttyä noista lääkityksistä. Mutta mietin tarkemmin sitten neuvolan jälkeen :)

Henna-Riikka75 ja kuhmu 5+6
 
Hei!
Varovasti täältä kurkin Maaria-80 kirjotus osu itsellä samanlainen olo. Tein kaksi viivaa testiin perjantaina en kyllä itse tahdo uskoa olenkaan ennestään ivf lapsi 12/10 syntynyt nyt olin tästä kierosta menossa hakemaan sisarrusta kun luonto päätti tosin.
Oireita on etova olo ja väsymys. Neuvolaan soittelin jo pääsen ultraan (keskenmenojeni vuoksi) olisin päässyt jo tällä viikolla mutta lähden tänään reissuun ensi viikolla sitten eihän sielä vielä hirveästi näy mutta saisin tiedon että kasvaa okeassa paikassa jos sielä joku on majansa rakentanut!
Tästä lasketusta ajasta en ole vielä varma kun tosiaan sen on ennen määräytynyt hoidoista.
Nyt en kyllä tällä viikolla en pääse enään kommenoimaan lukemsesta en tiedä en halua tätä vielä julistaa suvulle!
9.11/toinen/KYS
 
Tervetuloa kaikille uusille :) vaikka uusi olen itsekin...

Varhaisultrasta hmmhmm, voipi olla että jää väliin... se on jännä miten tämä raskaus tuntuu NIIN erilaiselta kuin tuo keskenmennyt. Kai sitä aavisti että kaikki ei ole hyvin kun silloin olin niin heti menossa varhaisultraan ja nyt ei tunnu että olisi tarvetta. Toivotaan että kaikki menee hyvin ja nämä mun tuntemukset pitää paikkansa.

Ikäerosta.... meillä tulee olemaan ikäeroa 2v 4kk ja mä luulen että se on ehkä ihan hyvä ikäero. Tosin nykyään meidän neidillä on jotenkin vahvistunut äiti kausi ja äiti on maailman paras juttu.

Neuvola mulla on vasta 29.3, joten sinne asti odotellaan rauhassa ja pitäisi varmaan varata np ultrakin jossain vaiheessa.

Oireita mä haluaisin, mutta kun niitä ei meinaa olla. Väsynyt olen ehkä mutta sitä olen ollut viimeaikoina muutenkin kun tuo esikoinen on nukkunut välillä vähän levottomammin. Todella lieviä menkkamaisia juttuja on ja rinnnat on TODELLA vähän arat.
 
Mulla on varhaisultra 15.3. sen kohdunulkoisen epäilyn vuoksi , haluavat varmistaa että missä vauva menee eli ilmainen mulle sinänsä kun esikoisesta kävin ultrassa se makso 150€.. :whistle: Mutta sillon 12vko tuntumassa ja 20vkolla menen molempiin ultriin ja varmasti kysyn sukupuolen en kestä jos en tiedä..

Meillä tulee ikäeroa 2v 5kk lapsille joka ainakin mua jännittää hirveesti koska tuntuu just nyt kun plussasin että tytölle iski samalla uhma ja nyt ei ole kyllä yhtään helppo ajatus auvoinen vauva-aika kahden pienen kanssa. Nyt vaan 8kk harjotellaan vaipattomiks ja tutittomiks kun meillä vielä molempia käytetään jatkuvasti.. Ja toivottavasti se uhma menis ohi tai helpottais ennen synnytystä..

Joku täällä kirjoittikin asiasta mutta mulla on se sama pelko että tuun oleen tosi väsynyt jos vauva valvoo yöt ja meillä tyttö herää viim 8 aikaan niin millä mä jaksan jos en saa ollenkaan nukkua.. Mut sit mietin sitä vaihtoehtoa että laittais esikoisen tarhaan vauvan syntymän jälkeen sit kun oma olo on ok ja jaksaa pukee molemmat sitä viemistä ja hakemista varten..Tyttö on nyt kuitenkin perhepäivähoidossa tän kuun loppuun ja siirtyy tohon viereiseen päiväkotiin enskuun alusta niin ei tunnu niin pahalta välttämättä viedä sitä hoitoon synnytyksen jälkeen JOS tuntuu vaikeelta ja on oikeesti väsynyt niin sit on pakko ajatella itteensä...

Oireista sen verran että en pysty valvoon kun maksimissaan johki 21.00 asti ja aamulla 6 aikaan heräilen ja oon ihan intoa täynnä ( yleensä valvon 23-24 ja herään herätyskellolla 7.00) ja yököttää jotkut hajut ja maut ym. ihan perusoireita. :)
 
Huomenta!

Nyt loppui kahvin juonti. En saanut kun pari hörppäystä alas tänä aamuna ja haju on niiiin kuvottava.:O

Varhaisultrasta vielä, että itsekin yhden keskeytyneen keskenmenon kokeneena olen päättänyt että kaikissa tulevissa raskauksissa haluan käydä "välitsekkauksissa", vaikka tämän raskauden olenkin pystynyt ottamaan tähän asti aika rennosti. Toisin kun edellisen raskauden ( sitä ennen siis keskenmeno ), olin varsin säikky ja huolissani alusta loppuun.

Tauolla ollut etova olo alkaa taas nostaa päätään. Siitä olen oikein iloinen. :) Muina oireina ovat tuo hajuaistin herkistyminen ja rintojen lievä arkuus. Vessassa juokseminen on myös alkanut. :confused:

Mukavaa tiistaita teille kanssasisaret! :)


Erika76
 
Mulla on ultra varattu nyt perjantaille, koska haluan ja varmistaa ettei ole kohdun ulkopuolinen. Hinta on järkky 160€, mut ei voi mitään. Sitä odotellessa:)
Jos kaikki on ultrassa hyvin niin neuvolan varaan sitten raskausviikolle 11.

Micaela 5+4
 
Ihanaa lisää ja lisää marrasmasuja :heart:
Oireista on puhuttu, itsellä melko oireetonta (ipnan kanssa aika samoilla linjoilla mennään:)) ja jotenkin en osaa edes sisäistää olevani raskaana sen takia ja koko ajan sitten pelottaa että mikä siellä on vikana. Onneksi ei ole "enää" kuin 4 viikkoa neukkulaan niin saahaan ehkä vähän jotakin konkreettista todistusaineistoa :D
Haavemamma mietinki että mistä nikki on tuttu mutta mehän ollaan molemmat oltu tuolla pikkukakkosissa, ihana yllätys tuli kyllä sulle! :wave:
tarhahommia olen miettinyt että kun esikko nyt tarhassa, niin otanko tarhasta kotiin vai jääkö tarhaan kun mammaloma alkaa. Esikko vaihtaa tarhaa joka tapauksessa ens kuun lopussa ihan kodin viereen, mutta tuntuu jotenkin turhalta että toinen olisi tarhassa kun itse on kotona. Vauvan kanssa sitten (kuten Jenema91 jo sanoi) on pakko ajatella omaa jaksamista jos siltä alkaa näyttää, vieläpä kun se uhma alkaa jo nostaa pikkuhiljaa päätään :kieh: Mutta senhän näkee sitten tulevaisuudessa. Miten teillä muilla tarhahommat joilla on myös jo ennestään lapsia?
Isyysvapaasta, meinaako teillä tulevat isit pitää vapaata vauvan syntyessä? Meillä ei mies voinut työn takia pitää vapaata (oli todella kiireinen aika), mutta toivotaan että onnistuupi tämän kakkosen kohdalla

Ihanaa aurinkoista tiistaita toivoopi
rusina ja ykä 5+6 (päätin mennä menkkojen mukaan kunnes toisin todistetaan, huomenna poks poks :D)
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille marraskuisille :wave:
Jos vielä mukaan mahtuu niin liittyisin mielelläni mukaan jutustelemaan :)

Kolmas lapsukainen olisi tulossa ja la omien laskujeni mukaan olisi siellä 1-2.11, tosin luultavasti tulee muuttumaan sitten ultrassa tai ainakin aikaisemmissa raskauksissa on aina siirtynyt.

Neuvolaa en ole vielä varannut, ollut vähän vaikea uskoa tätä todeksi. Jospa sitä tämän viikon aikana saisi soitettua neukkutädille..

Oireita on ollut toistaiseksi todella kipeät rinnat ja hullu väsymys :| Aikaisemmilla kerroilla pahoinvointi on iskenyt jo todella aikaisin mutta nyt on ollut vasta ihan pientä aamuisin ja iltaisin. Toivon että pääsisin helpolla tällä kertaa koska kakkosta odottaessa tuli oksenneltua useamman raskauden edestä :$
Vessassakin joutuu hieman useammin käymään kuin normaalisti, viime yönä näin untakin että jouduin juoksemaan pissalla koko ajan :D

Listaan voisi lisäillä tietoja minusta : 1.11 / PePa / kolmas / KOS

Aurinkoista tiistaita toivottelee PePa ja Juniori 5+5 :heart:
 
olin tästä kierosta menossa hakemaan sisarrusta kun luonto päätti tosin.
Paljon onnea luomusti raskautumisesta!! Ihan kylmät väreet meni kun luin sun kirjotuksen.. Meillä oli aikomus kesällä käydä pakkasella, mut tosiaan luonto päätti toisin! =) Nyt vaan pietään peukut ja varpaat pystyssä, et kaikki menee hyvin!!!

Varhaisultra on meillä 21.3 ja tuntuu, että sinne on ikuisuus! En mitenkään jaksais oottaa np ultraan asti...

Raskausoireina on kuvotus (jotain pientä syötävä koko ajan), rintojen kihelmöinti, päänsäryt, iltaturvotus, hiki/kylmä kohtaukset, itkuherkkyys (just katoin nauhalta täykkärit ja vollasin vähän väliä :LOL:), väsymys ja jatkuvat tuntemukset alamahalla. Lisää ootellessa....

Kuka täällä muuten päivittää tuota listaa..? Itse en osaa tietoja sinne lisätä, joten tässä vielä uudelleen omat tiedot:
Maaria-80/8.11/toinen/KYS
 
Täälläpä on taas tekstiä tullu kauheesti! :)

Mä kyselisin vaan sellasta, et onko alkuraskaudessa ihmisillä ollut paljonkin menkkakipuja? Kun itellä on nyt tosi paljon poltellu vatsaa..välillä vähän miettii, ettei vaan jotain olis vikana..mut mut..ei kai..?

Varhaisultraan en oo menossa, vaikka houkuttelis, kun on se yks keskenmeno takana, mut mut..toivotaan, et tää menee nyt hyvin! :)
 
Viimeksi muokattu:
nellielli mulla on esikoisen alkuraskaudessa ja näköjään tässäkin sellaista todella lievää menkkajuilintaa aina aika ajoittain mutta päivittäin (sellaista kuin mitä mulla muutenkin on ennen menkkojen alkua ja josta tiedän että kohta ne alkaa), esikoisen raskaudessa meni ohi aika pian, joten oletan että viikon päästä ei enää juilintaa ole. Mä olen ainakin kuullut että toisilla saataa olla aika kovaakin menkkajuilintaa että eiköhän se normaalia ole.
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli
Tuota tarhahommaa kommentosin: itse tein ennen kuopuksen syntymää niin, että kun äitiysloma alkoi ( ehdin olla kokonaiset kaksi kuukautta töissä hoitovapaan ja äitiysloman välissä ), vein esikoisen edelleen perhepäivähoitoon ja otin äitiysloman omana-aikana ja pyhitin sen itseni hemmottelemiseen ja lepäämiseen.
Samoin kun vauva syntyi jatkoi esikko kolmipäiväisenä tuolla samaisessa hoitopaikassa ensimmäiset kuukaudet. Minusta nuo ratkaisut olivat ainakin omalla kohdallani ainoat oikeat. Luulen että jokainen perheenjäsen voi silloin parhaiten.
Näistä asioistahan ollaan monta mieltä ja kun töissä menin asiasta mainitsemaan, oli suurin osa "tädeistä" shokissa. Sain heti huonon äidin ja itsekkään p*skan leiman.
Minä olen sitä mieltä että äidin terve itsekkyys ja hyvnvointi on koko perheen etu. Turha yrittää leikkiä sankaria, jos oikeasti siltä tuntuu että ei jaksa. :)


Erika76
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kaimaki ja Anime
Ihanasti tullu lisää marrasmasuja :heart:
Ikäerosta sanoisin sen verran,et meillä on esikoinen syntyny 04/2005,toinen 08/2007 ja nuorin 07/2009... Ja musta tuo ikäero on ollu ihan kiva,onhan tietty jo kohta 7 vuotta vaihdettu yhteen putkeen vaippoja ja ura jatkuu sillä saralla vielä jokusen tovin :D Onpahan sitten kaikki vauvavuodet hoidettu samassa konkursissa! :LOL:
Oireita mulla ei ole ollenkaan (paitsi et menkat ei alkanukaan :D ) ja sekös vähän arvelluttaa... Jotenkin on sellanen epätodellinen olo,onkohan tää sittenkään totta. Siksi haluaisin mennä varhaisultraan mut ei millään rahat anna periks mennä : /
Eka neuvola mulla on 3.4 (vasta) ja sen jälkeen voi sit varailla np-ultraan aikaa... Millään en jaksais odottaa sinne asti!

Onko kellään muulla käyny niin,et kun lapsia on tullu lisää,niin niiden tulosta ei ollakaan ilmoitettu niin pian kuin esikoisesta? Mä itse ilmoitin esikoisesta koko suvulle heti kun testi oli positiivinen ja toisesta ilmoitin 'vasta' rv8 jälkeen. Kolmannesta kerrottiin vasta np-ultran jälkeen ja nyt tämän neljännen meinasin yrittää pitää salassa rakenneultraan asti.... Jotenkin en vaan 'kehtaa' kertoa et me lisäännytään taas... :ashamed:
 
kaimaki mahdetaankohan olla tuttuja :D Katsotaan nähdäänkö synnärillä! Tässä nyt on tosin tullun vähän mutkia matkaan... Eilen ja tänään mulla on ollut sellaista rusehtavaa vuotoa, kylläkin niin vähän, ettei sitä ole jäänyt kuin pyyhkiessä vähän paperiin, ja eilen alushousuihin ihan hiukan. Soittelin tänään neuvolaan ja kysyin mistä on mahdollisesti kyse, mutteivat siellä osanneet vielä sanoa oikein mitään. Nyt sitten vaan odotellaan mihin tämä etenee. Kuulemma pitää mennä lääkäriin heti jos tulee kovia kipuja tai vuoto yltyy. Kunhan nyt ei olisi mikään kohdunulkoinen :/ Tai ainakin jos on niin tulisi sitten luonnollisesti ulos! Ärsyttävää vain odotella mitä tulee tapahtumaan. Kuitenkin terkkari sanoi tänään myös, että kaikenlaiset vuodot ovat aika yleisiä, eikä suurimman osan syytä saada edes selvitettyä ja raskaus jatkuu vaan normaalisti vuotojen jälkeen.

Onko jollain kokemusta tällaisesta vuodosta?
 
Pesco Mulla oli viime raskaudessa alkumetreillä ( n. viikko plussaamisesta ) parinä päivänä rusahtavaa/vaaleanpunaista vuotoa. Alushousuihin asti tuli, yhteensä ehkä pari ruokalusikallista. Sen jälkeen ei vuotoa tullut, vasta kun rv.9:nä joilloin menin lääkäriin ja siellä todettiin kohdunkaulanpolyytti joka todennäköisesti oli vuodon aiheuttaja. Mitää täydellistä varmuutta en asiaan saanut.
Tosiaan, noita vuotoja on jos jonkinlaisia ja monestikin jäävät arvoituksiksi. Minun mielestäni niin kauan kun ei ole kipuja ja vuotoa tulee noin vähän, ei ole syytä huoleen.:)
Ymmärrän kyllä hyvin, että asia vaivaa ja säikäytti. :hug: Epävarmuus on näissä asioissa kyllä niin raskasta.:|


Erika76
 
Mammuttiäiti kyseli miten raskaudesta kerrotte muille ja mulla henkilökohtaisesti samanlainen tunne, että mä en kehtaa kertoa lisääntymisestä nimenomaan TAAS... Tiedän, että anoppi todennäköisesti tulee olemaan innosta piukeena, kun lapsia heillä itellä 4 ja lastenlapsia nyt jo kymmenen... Oman äitini kommenttia jännitän jo etukäteen ja sanoinkin miehelle, että josko sä kertoisit!!? Meille on ollut jotenkin selvää, että lapsimääräksi tulee 4, jos vaan ne meille suodaan! Välillä sitä miettii, että aina sitä vaan pesee jonkun takapuolta... :LOL:

Ja isot onnittelut kaikille plussanneille! Olisi niin kätevää, kun joku sieltä mahasta tökkisi mahanahkaa jo heti alusta alkaen, ettei tarvisi koko ajan funtsia ja pähkiä onko siellä varmasti joku!? :heart:
 
turbiini84 älä muuta sano, kun se oiskin niin kätevää että tietäisi varmasti että tuolla mahassa jotain on mutta kun ei niin ei. Välillä käy mielessä että mitenköhän tässä käy kun oon niin oireeton, ois ees pahoinvointia tai tissit kipeet niin uskoisi asiaan.

Raskauden kertomisesta ekasta ei kerrottu kuin np ultra oli ohi (tai no yks kaveri ties aikaisemmin kun en keksinyt hyvää tekosyytää jättää juoksulenkkejä väliin ;-). KM raskaudesta kerroin muutamalle kaverille, ei ois pitänyt :(. Tästä en kerro vasta kuin np on ohi että varmasti tietää siellä jotain olevan ja riski on pienentynyt :).

ipna 4+6
 
HK3
Päevää ja tervetuloa uudet :)

Idylli, viime viikolla kannoin viimeksi sokerisäkin työpisteelleni, mutta nyt ei ole ollu tarvetta. Tosin nuo isot "mollat" on joka päivä kannettavien listalla.

Erika76, mä aion varata ultra aikaa jonnekkin rv7 tienoille eli reilu pari viikkoa odottelua. Ennen ei oo tullu mieleen mennä, mutta nyt on kova halu nähdä jo pieni :)

Senna, paljon onnea luomuplussasta..ihan parhautta tuollaiset yllätykset :)

Kertomisesta muille: miehen lisäks raskaudesta tietää mun käly ja yks mun työkaveri, jolle uskalsin puhua, kun kyselin työpaikan tavasta suhtautua raskauksiin. Mun vanhemmat saavat tietää varmaan äitienpäivän tienoilla, anopille kerrotaan joko aikaisemmin tai sitten myös äitienpäivänä...muut kuulevat sitten joskus. Esikosta kerroin kaikille heti, keskimmäisestä olin noin rv6+, kun kerrottiin vanhemmille, TM-raskaudesta kerroin melkein heti ja kuopuksesta kerrottiin vähän ennen np-ultraa.

Tarhasta/päivähoidosta: Meillä on junnut nyt ryhmiksessä, mutta sitten kun lomat alkaa niin pojat tulevat kanssani kotiin. Se tuntuu tällä hetkellä parhaimmalta vaihtoehdolta, mutta katsotaan nyt miten sitä jaksaa sitten vauvan synnyttyä.

Neuvolaan en ole vielä soitellut, ehkä sitten ultran jälkeen jos on tarvetta :)

HK3 4+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä