MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

huomenta :) ei täällä enää perässä pysy jos vaan aamuisin kurkkaa :D ihanan paljon porukkaa ja vilkasta meininkiä !!! jeeees!!! tykkään !!!

sukupuolen selvittäminen eilen sain tietää kuka mulla rakenneultran tekee, ja se on se pöljä lääkäri, joka tähänkin asti on ollut kaikessa eri mieltä jopa synnärin kanssa... ja se sanoi edellisessäkin ultrassa, ettei kerro sukupuolta koskaan vaikka sen näkisikin hyvin. Tämä lääkäri ei myöskään selitä ultratessaan yhtään mitään. pöydälle, kuvat, ulos. Liukuhihnalla sisään ja ulos ...saas nähdä meneekö mulla taas hermot sen kanssa. on aivan eri asia olla ultrassa jos lääkäri kertoo siinä samalla mikä on missäkin ja sitä ja tätä... ja et meillä on aikaa nähdä pienokaisemme rauhassa.noh, mun tuurilla tämä tottakai sattuu meille, muuta ei voi. ultra oli muistaakseni heinäkuun 23.
Mutta tuskin edes haluaisin tietää kumpi on. Oon tässäkin kai niin vanhanaikainen, kun vertaa miten moni sen on etukäteen kysynyt :) Mutta jokainen tekee oman ratkaisunsa. Mulle tämä on vähän kuin joulu, eihän niitäkään lahjoja etukäteen tiedä mitä sillon saa :)
Pääasia et jokainen meistä sen oman nyyttinsä saa syliin ja olipa kumpi tahansa...

Nimet onko kellään jo siis valmiina ? Tytölle meillä on etunimi sentään jo, muita nimiä en tiedä vielä. Kolme varmaan kasataan. Pojalle onkin hiukan vaikeampi... Mutta vaihtoehtoja onneksi löytyy :D

ankka-kävely alkaa hiljakseen löytyä :D kohtu kasvaa nyt vauhdilla, sellaiset viiltelyt käynnissä... terkkarikin sanoi että edessä on, mutta uudelleen synnyttäjälle ihan oikeassa kohtaa.

vauvan sijaintia joku taisi kysellä? mulla ainakin suoraan navasta alaspäin :) oli ainakin eilen :D

liikkeet terkkari sanoi että aivan hyvin oon voinut liikkeet tunteakin jo viikolla 14. että uudelleen synnyttäjät alkaa noilla viikoilla usein tunteakin. mutta sitten on aivan yleistä, että ne liikkeet (kuplat) katoaa pariksikin viikoksi. Koska kohtu-ontelossa on niin paljon tilaa vielä vauvan keikkua missä sattuu.
Ihana tuo mun terkkari, se osaa niin kauniisti ja myötätuntoisesti selittää kaiken.

sokerirasitus menen sinne sitten olikohan viikolla 24..... täällä meillä päin siihen joutuu kaikki yli 25-v. ensisynnyttäjät, tai kenen painoindeksi on yli 27, olikohan tuo luku oikein.... no, mutta siis hyvä juttu!!
Mulla jäi plussatestin aikaan vieläkin se 10 kiloa ylipainoa, mutta jos tämän raskauden aikana tulevat kilot lähtee helpolla, niin aion pudottaa ne loputkin 10 kiloa.
miehen lääkäri oli sanonut, että hänen mielestään kenenkään alle 3-metrisen ei tule painaa yli sataa kiloa :LOL: musta se oli niin hauskasti todettu :D
onhan se jo terveydellisestikin painava syy.

jaaha, taaperolle aamiaista kehiin, aurinko paistaa... jo viikon on ollut tällaista keliä, kyllä kepaa!!!

tsempit kaikille ja vallankin melanien pahoinvoinnille!!!!!!!! :hug: hus-hus- hätistän sen pois :)

FG ja EKI :)
 
Aurinkoiset huomenet!

Tervetuloa uusille! :wave:
Kauheesti tullut tekstiä, hyvä aktiivinen ryhmä!

On niin kiireistä aikaa nää aurinkoiset päivät. Töihin, lapset tarhasta, rannalle, ruokaa, kauppaa, pyykkäystä, siivousta.. mikä lepäily suppareiden takia?

Rakenne UÄ oli ja meni ja tyttöä povaillaan. Ihanaa, jollei vaan piilotellut kalleuksiaan ;) Voi sitä rahanmenoa, siis vaatteet ja kaikki tyttöjen jutut! Apua! Miten siitä selviää, silmälaput kauppojen ohi mennessä? Isot sisaruksetkin tietävät ja tarhassa tietävät perheenlisäyksestämme. Masu on nyt pullahtanut tällä viikolla esille, ihana pyöreä kumpu.

Liikkeet tuntuu erittäin selkeästi ja kova onkin mellastamaan! Tuntuu potkut jo mahankin läpi.

Sokerirasitukseen pyysin päästä. Ei ole riskitekijöitä. Pieni vaiva saada siltä osin tietää, että kaikki on hyvin niin minulla kuin vauvalla. Kävin jo aiemmissakin raskauksissa omasta tahdosta. Taitaa olla siellä rv 24-26 muistaakseni.

Aurinko senkus paistaa, joten ulkoilemaan ja sitten töihin.
Ihanaista viikonloppua kaikille!

Hevosenkenkä 19+4
 
Ihanaa kesälauantaita Mammat! :)

Tovi on taas vierähtänyt kun olen kirjoitellut, mutta lukenut olen juttujanne useaan otteeseen, päivittäin. Olette kyllä olleet taas erittäin tuotteliaita!:)

Voi ihanaa kun kun noita rakenne-UÄ kuulumisia alkaa nyt satelemaan. Paljon onnea jokaiselle sekä tyttö- että poikalupauksista. :)

Ja tervetuloa UUSILLE!:)

Omaa napaa: Vihdoin, reilu viikko sitten aloin tuntemaan kunnolla niitä kaivattuja liikkeitä. Nyt jo näkyvät päällekin päin kun makaan selälläni. :) Kauheasti tuntuu muutekin nyt tapahtuneen viikossa, liikkeet tosiaan voimistuneet pienessä ajassa ja masu tuntuu venähtäneen melkein yhdessä yössä. On kyllä ihanaa.:) No, hysteerikkona tästä ihanuudesta seuraa se, että kun liikkeitä nyt useaan otteeseen päivittäin tuntuu, niin jo alkaa niiden liikkeiden piinallinen seuranta ja stressaaminen jos ei pitkään aikaan tunnu. Tuttua juttua monelle?Voi kun voisi vaan ottaa rennosti nämä raskaudet ja olla murehtimatta, mutta eipä taida onnistua meikäläisen luonteenlaadulla. Näillä siis mennään.:whistle:

Äitiyspakkaus tulee ehdottomasti meidän talouteen, vaikka kolmas lapsi onkin tulossa. Minusta siinä on paljon käyttökelpoista ja en ole yhtään tarkka mistään vaatteiden väreistä ja kuoseista vauvalla. Muutenkaan meillä ei pueta tyttöä röyhelöihin eikä poikaa vaan sinisiin, että ei tosiaan väliä onko "poikamainen" tms. noiden pakkauksen vaatteiden väritys. Ja tuo 140e:a mitä pakkauksen tilalle saa jos haluaa, on niin olematon raha että ei sitä. Ja toivotaan että me Maraskuiset saadaan se uusi äitiyspakkaus.:)

Kestovaipoista pysyn kaukana. Ei ole ollut eikä tule.

Nimet Ei olla yhtään vielä mietitty. Sitten vasta kun ja jos rakenne-UÄ:ssä sukupuoli selviää, niin voi jo ehkä vähän kaivella kalenterin nimisivuja esille. Mulla on niiiin vahva poikaolo, että suuuuuresti ihmettelen jos tyttö on tuloillaan. Jos tuon poikaolon nyt vielä voisi merkata tuohon listaan? Tiistaina on se odotettu rakenne-UÄ, niin kiva sitten nähdä miten olot pitää paikkansa.:cool:

Hajuherkkyys on täälläkin nostanut päätään. City-marketin kalatisti on kertakaikkisen yököttävä. Hengittämättä täytyy sen ohi mennä, muuten alkaa oksetusolo oikeasti pukkaamaan päälle. Muuten oksetukset on ohi täysin, nuo tietyt hajut vaan saa hien pintaan. Ja ruoissa tietyt koostumukset, esim. lihoissa vähänkin sitkeät/rasvaiset kohdat saa kyllä yököttämään aivan kympillä.
Ja makeanhimo sen kun jyllää, aivan tolkuttomana. :|Paitsi suklaa, sitä en pysty syömään.

Painoa on tullut...Siis jos kuntosalin vaaka näytti eilen oikein, niin apua, lähtöpainosta on tullut 5kg:aa lisää.:O
Sen siitä saa kun niin heikosti himojaan hallitsee. Sinänsä ei tuo painonnousu ole pahitteeksi, koska alipainosta lähdettiin liikkeelle, mutta 5kg:aa tuntuu aika paljolta tässä vaiheessa. Täytyypä tsekata edelliset äitiyskortit miten edellisillä kerroilla on tuo paino kehittynyt. :confused:

Olen saanut ikävän seualaisen: Hiiva. On ollut aikaisemmissakin raskauksissa seurana, mutta nyt päästiin yllättävän pitkälle ennen kun saapui riesaksi. Joudun useamman lääkityksen tämänkin raskauden aikana ottamaan, aika varma olen siitä. Uusii ja uusii...: / Tiedä sitten miten tuota voisi hillitä? Sen tiedän että sokeria tulee välttää, eli siinäpä sitten taas haastetta jos riesa jatkuu.

Nyt aurinkoon kirmaamaan ( tai no, ehkä jätän sen kirmaamisen toiseen kertaan...:) )
ja nauttimaan oloista.:)

Aurinkoa ja rentoutumista viikonloppuun teille jokaiselle!:)



Erika76 & Matkaaja 19+5 :heart:
 
äitiyspakkaus VS raha no mun päätelmällä taas, kun edellisestä on harsoja jäljellä, sekä makuupussi ja lakanoitakin on helppo ommella, on tuo rahamäärä kyllä ihan riittävä, kun kirppareilta löytää niin loistavasti vaatetta pienelle!!
harsoja saa edullisesti ja ihania joko poika-väreissä tai tyttö-väreissä IKEASTA :D onpahan sitten aikanaan syy päästä sinnekin ;)
mä en pue poikaa tyttö-väreihin, enkä tytöllä käytä muuta kuin ehkä turkoosia jossain vaatteessa. musta on ihanaa kun tytön maailma on pinkkiä, liilaa ja valkoista :) pojalla sit taas ruskeaa, turkoosia ja vihreää :)

hiivaan kotikonstein helpotusta se on se maustamaton jogurtti, eli bulgarian jogurtti. sitä illalla ennen maate menoa alapäästä sisään joku parikin ruokalusikallista. side housuihin yöksi ja aamulla alapesu. kolme-neljä iltaa kun toistaa niin helpottaa. mä sain tämän ohjeen gyneltä vuosia sitten, enkä ole hiivaan tarvinnu lääkekuuria kuin kerran elämässäni tuota ennen. aina hoidan heti oireiden ilmaannuttua jogurtilla ja on luontainen aine, inhoan vetää lääkekuureja joka lähtöön. kannattaa kokeilla, on edullista ja tasoittaa emättimen ph:n nopeammin kuin mikään.

äitiys-alkkarit ei tule mulle :D nou wei :D oon joka odotuksessa käyttäny ihan tavallisia alkkareita. ne jää mahan alle joka tapauksessa. ja on nuo niin hintavatkin, et en kyllä henno alusvaatteeseen noin kamalasti rahaa laittaa, kun ei niitä voi edes myydä eteenpäin oman tarpeen jälkeen....

sitten oisi taas aika päikkäreiden.... krooh pyyyh.... :)
 
Helou tooodella pitkästä aikaa! :wave: Niin on ollu stressiä ja kipuja ja töitä ja etelän matkaa ja ja ja kaikkia, ettei oo saanu aikaseksi kirjottaa ja lukemassakin kun oon käyny niin yhtään en oo kyllä peräsä pysyny kun niin paljon tulee tekstiä :)

Ihania ultrakuulumisia ainakin täältä useammalta löysin, paljon onnea niistä :flower: :) Ja kovasti tervetuloa uusille!

Sukupuoli...tästä taisin jo joskus alkupuolellakin mainita, mutta siis emme aio kysyä sukupuolta. Jotain yllätystä saa olla :)

Äitiyspakkaus...tästäkin oon saattanut jo mainita, mutta siis otamme äitiyspakkauksen, kun esikoinen on tulossa. Ja todella toivon, että pakkaus kerkeää vaihtua, kun nykyisestä ei viehätä oikein mikään muu kuin toppapuku. Mutta taitaa olla, ettei uudelle keretä.

Vauvan sijainti on navan alapuolella vasemmalla puolen. Ja maanantain neuvolassa todettiin, että kohtu on kasvanut epätasaisesti, on paljon kehittyneempi vasemmalta kuin oikealta. Se selittääkin kun olen ihmetellyt tätä muhkuraista vatsaani ja jatkuvia kasvukipuja lähes pelkästään vasemmalla puolella :D Saas nähdä miten jatkossa.

Liikkeet...ensimmäisen selkeän potkaisun tunsin 16+3 lennellessämme kohti Kreetan saarta, suomen puolella vielä tuntui, että liekö Nyytti huiskutteli heippoja kotipuoleen! :D Sitten vaihtelevasti tuntui jonkin aikaa pitkilläkin pausseilla, että meinasi jo paniikkikin iskeä, mutta nyt alkanut päivittäin tuntua niin eiköhän kaikki ole vallan mainiosti :) Maanantain neuvolakin rauhoitti, kun kuunneltiin taas sydänäänet ja jumpsutti sataaneljääkymppiä menemään :D

Nimet...tytölle on ainakin yksi hyvin vahva vaihtoehto toisine ja kolmansine nimineen mielessä, mutta täytyy sitten nähdä passaako olemukseen, jos tyttö sitten tulee :) Pojalle ei ole vielä yhtään sellaista nimivaihtoehtoa, minkä mies olisi kelpuuttanut, että liekö jää nimettömäksi...toivottavasti jotain keksitään :)

Painoa on tullut yhteensä 600g enkä paljon enempää kaipaisikaan :D Mutta luulempa, että kohta alkaa puntarin viisari värähtää ihan tosissaan. Ja siis todella epäterveellisestihän olen syönyt viimeiset 1,5kk...kaikkia mahdollisia herkkuja menee niin että ihan hävettää.

...Kylläpä riitti kuukauden tauon jälkeen asiaa. Ihanaa aurinkoista illanjatkoa mammat! :)

*metsätähti* & Nyytti 19+3
 
Siis tietääks kukaa mil saa tän kauheen hiustenlähön loppumaan!!!?!!!! :mad: Siis mul on luonnostaa tosi paksu tukka ni nyt on tän raskauden aikana lähten ihan oikeesti jo puolet pois ja tää alko heti ku sain tietää olevani raskaana. Kiva sit ku menee synnyttää ni oo hiuksen hiusta päässä enää. Ei mul kahest ekast lähten hiuksii, päinvastoin, kasvo paljo nopeemmin ja oli niin hyvässä kunnossa, mutta molemmilla kerroilla tulikin tyttö. Joten nyt on kyllä niin vahva poikaolo mitä muutakaan tää vois olla. Pitää vissii seuraavalla neuvolakäynnillä kysyy mikä vois auttaa.. Mut stressaa niin pirusti.. :|

Sit se ois vissii vuorossa likkojen iltapalat, pesut ja yöunet edessä ni isinkaa päästää kattelee elokuvaa rauhassa =)

Niiskuneiti-87 ja murunen 18+6
 
Tervetuloa uusille! Anukkio Läheltä liippaa meidän lasketut ajat, mulla 25. pvä ja Tyksiin myös menossa =) Mukavaa että saitte hyviä uutisia.
Nynaeve, meillä onkin sama LA!

Harjoitussupparit Mulla noita harjoitussupistuksia on tullut jo pidemmän aikaa ja alkoivat silloin niin aikaisin että soittelin neuvolaankin ja kyselin. Nt-ultrassa ultraaja sillon tarkasti paikatkin ja sanoi että kaikki kunnossa. Mulla ainakin vatsa kovettuu ihan että kädellä oikeen tuntuu, ensin on "löllö" ja sitten ihan kova. Sitä tuntemusta ainakin mun on vaikea selittää että miltä tuntuu. Kun niitä tulee niin muistan kyllä miltä oikeat supistukset tuntui...

Nimet Ei olla nimiä vielä mietiskelty, paitsi minä tietenkin omassa päässäni =) Mulla olis nimiä pojalle ja tytölle, mut viel en oo alottanut nimikeskustelua.

Miehellä vielä viikko töitä ja sitten alkaa loma. Loman alkajaisiksi meillä on neuvola, tosin on ärsyttävää kun silloin ei oo tämä oma neukkatäti ku on lomalla. Saamme sitten keskustella ajatuksistamme ja parisuhteestamme seksuaalineuvoja- neuvolatädin kanssa, joka ekassa raskaudessakaan ei minua miellyttänyt hienoine hameineen ja koruineen.

Niipa ja Pekka Perunapää 16+6
 
Jopas täällä on aktiivista porukkaa, ei meinaa perässä pysyä.. Oon kyllä käynyt lueskelemassa kuulumisia muttei oo saanut aikaseks itse kirjotella kuulumisia. :)

Aluksi onnitteluita kaikille ultrassa käynneille, varmasti ihana ollut taas nähdä oma pieni ja tietää kumpi on tulossa! :heart:

Painoa on tullut. Tähän mennessä n. 5-6kg. Joten ihan riittävästi. Toivottavasti painoa ei kery saamaa tahtia koko lopun, nyt viikkoja 17+5...

Äippäpakkauksen otan, sillä siellä on sen verran hyödyllistä tavaraa, jos raha olisi huomattavasti suurempi voisi mieli olla toinen. Mutta tuolla rahalla kun ei saa läheskään kaikkea tuota tavaraa uutena mitä äitiyspakkauksessa on.

Ainakaan selviä liikkeitä ei ole tuntunut, kaikennäkösiä muljahduksia ja sitten semmosia hassuja tuntemuksia, että olis perhosia vattassa, että ihan kun jännitäis, niin semmosia on ollut. Mutta ei mitään selviä tökkäyksiä tai hipaisuja ole pantu merkille.

Niiskuneiti-87: Täälläkin on karvanlähtö aika, tosin johtunut myös että mun hiukset olleet huonossa kunnossa jo ennen raskaaksi tuloa. Eilen onneksi tullut käytyä kampaajalla joka pätki huonot latvat ja ohensi tämä paksua tukkaa sopivasti.
Inhottavaa kun sänky täynä meikäläisen tukkaa ja hiuksia pestäessä tuntuu että rupeaa kaljuuntumaan.

Finnejä on ja tulee kokoajan lisää. Yläselkä sekä rinta on aivan finneillä ja näppylöillä, kasvoissa myös jonkin verran. Eli ei tod. mikään kovin hehkeä olo. :p

Sokerirasituksesta, neuvolassa th sanoi että näillä näkymin en sinne joudu nuoren ikäni takia sekä painoindeksi on normaali, tai siis oli.. :LOL:
Ja toivottavasti en myöhemmin joudu....

Mites täällä muilla on vatsa ruvennut kasvamaan vai onko vielä ollenkaan?
Itselläni on havaittavissa vatsan kasvua, tosin ei se kuitenkaan vielä ihan ihanan pinkeältä raskausvatsalta näytä. Mutta pyöristynyt kuitenkin on. :)

Lily 17+5
 
Ehtoota mammat

Täällä on saanut nauttia muutaman ihanan kesäisen lomapäivän ja pihahommia on tullut tehtyä ja niitä mattoja pestyä...ja sit taas saatu supisteluja kaveriksi. Siis olikin mukavaa ku oli hetken rauhallisempaa sillä rintamalla. Harjoitusversioitahan nuo ovat, mutta yllättävän koviakin.
Kuinkas scala onko supparit loppu, kuulosti pelottavan tosilta?

Niin tervetuloa kaikille uusille, joita on mukavasti tullutkin. Rupeaa vaikuttamaan samalta kuin meidän esikoisen aikaan. Silloin lokakuussa syntyi millenium vauvoja oikein riitävästi, että sairaalassa ei potkupuvut riittäneet:LOL:

Onnea kaikille ultrassa käyneille poika-/tyttölupauksista:flower:
Meillä vielä reilu kolmeviikkoa ultraan.

Huomenna olisi kummilapsen synttärit, saas nähdä huomaako jo joku sukulaisista meidän odotuksen. Toivotaan ettei huomaa, on jotenkin kurja paikka, kun on kuitenkin toisen juhlat kyseessä.

hannama&pikkuinen 18+0 (poks poks)
 
LiLy_ vatsan kasvusta sen verran, että mulla on jo ihan järjetön pallo viikkoihin nähden tuossa. :D Ei todellakaan tarvi kenenkään miettiä että olenkohan raskaana vai muuten vaan pyöristynyt. Saa nähdä minkälainen pakki tuossa on kunhan syksyyn asti päästää, marraskuusta puhumattakaan. :D
 
Mullakin on noita suppareita ollut ihan riittämiin.. Onneksi enää pari viikkoa töitä ja sitten alkaa kesäloma ja sen päälle sitten äippäloma, eli tuskin enää syksyllä koulun penkille palaan. Periaatteessa se olisi mahdollista, mutta oon ajatellut, että haluan ottaa nyt rennosti ja tehdä kaikkea kivaa ja mukavaa ja ottaa aikaa itselleni, syksyllä meillä on sellainen show päällä että voi vaan rauhallisuudesta haaveilla. Vaikea kuvitella, että tulisi toinen yhtä "helppo" vauva kuin esikoinen, joten varaudun jo koliikkiin, esikon mustasukkaisuuteen, parisuhteen kiristymiseen yms. :whistle:

Nimiä ei olla vielä mietitty, mies haluaa oman toisen nimensä lapsellekin toiseksi nimeksi, ja sukunimensä, joten sanoinkin, että mun sana on sitten painavampi etunimessä, jos ei yhteistä suosikkia löydy. Meil on tällainen moderni uusioperhe, eli yks sun, yks mun ja yks meidän lapsi (siis tää mahassa oleva), joten sukunimiäkin on useampi :) Mutta etunimen suhteen en kyllä tee mitään myönnytyksiä. Vaikka ei mulla mielessä olekaan mitään suosikkia. Sama juttu kun viime kerralla, tytölle olisi vaikka mitä kauniita nimiä, mutta pojalle on vaikea keksiä. Onneksi on vielä monta kuukautta aikaa!

Mulla on kyllä maha jo niin iso, että päiväkodin tätikin kysyi että syntyykö lapsi kesällä(!) vai syksyllä! Kääk.. mutta joo, paljon isompi on kuin ekassa odotuksessa näillä viikoilla. :)

Hankinnoista Tänään tilasin melkein satasella ihania poikavauvan vaatteita netistä. En voinut vastustaa.. Vaan eipä satasella montakaan vaatekappaletta saa, kun vauvanvaatteet on niin kalliita, jopa normit tavaratalomerkit. Ja varmaan "joudun" vielä lisää tilailemaan, kun esikon vauvanvaatteet on onnellisesti myyty ja pois annettu, kun ajattelin, etten varmaan lisää lapsia tee/saa. Nyt kun tietää että vauva on poika kuten esikoinenkin, niin tietysti nyt kaikki nää isommat vaatteet tulee säilöttyä, ja kierrätettyä. Säästyy pitkä penni. Ja jostain syystä ihanien vauvanvaatteiden ostelu ja hypistely on huomattavasti mukavampaa kuin leikki-ikäisten poikien turtles/auto/ninja/prätkä-paitojen ja housujen ostaminen. Että kyllä se vaatteiden ostamisen hohto siitä laantuu kun lapsi kasvaa, ainakin poikien vaatteiden kohdalla, huomattu on.

PikkuA ja Poika 20+5
 
Määkin tuun poksumaan 18+0 !! :heart:

Miepäs näin unta viime yönä että Uubo jo syntyi ja oli tyttö. Painoi syntyessään jotain 2100g ja mietin että ei tämä keskonen ole vaikka nyt jo tuli, se on vaan muutenvaan pieni. Yritin imettää siinä unessa tuloksin että sitä maitoa oli joka paikassa ja se kovettu samantien ja en päässy sängystä ylös kun se jäi liimaksi ihon ja petivaatteiden väliin ja rukoilin mieheltä että voidaanko pliis ostaa se rintapumppu niin saan pumpata nämä meijerit tyhjäksi kun tämä kaveri syö vaan 5 min kerrallaan.. Mieluummin kävi ostamassa kaupasta korviketta kun alko imettään ettei sitä maitoa lennä sitte joka paikkaan. Mies sanoi vielä kaupassa siinä unessa että ei osteta ingmannia kun ostetaan valiota........... valmistaako kumpikaan ees korviketta oikeasti? :LOL: :headwall:

Juu... semmosia :p aamupalalle --->

Lumineiti ja Uubo 18+0
 
Huomenta marraskuiset :) Tänne on tullut ihan kauheesti tekstiä ja uusiakin vielä lisää. Heille tervetuloa! Mä ajattelin, että olisin ihan viimesten joukossa tulemaan keskusteluilhin mukaan, mutta toisin kävi :)

Harkkasuppareista Mulla ne tavallaan tuntuu mahan kivettymisenä, mutta toisaalta ne tuntuu myös siltä, niin kuin mahassa/ruoansulatuksessa olisi valtava ilmakupla, joka lähtee liikkumaan toiselta puolelta toiselle. Ne ei varsinaisesti oo ollut kivuliaita, mutta ensimmäinen oli kyllä pelottava :D Ja tuntuu, että kylki- tai makuuasennossa olo helpottuu. Jos oon ollut seisaallaan, niin maha on alkanut tuntumaan "irtonaiselta" ja on ollut pakko mennä hiukan kyyryyn ja kannatella mahaa alapuolelta käsin, ettei se "putoa". Ja tietysti mennä makuulleen mahdollisimman pian. En tiedä saiko tästä nyt mitään selvää, mutta varmaan kuulostaa tutulta niille, joilla samankaltainen harkkakokemus takana :)

Sokerirasituksesta olen tosiaan hiukan huolissani. Kiitos vastauksista siihen :heart: Oon alkanut epäillä, että jään siinä kiinni. Mulla ei yleensä oo ollut valtavia verensokerin heittelyitä, mutta nyt viimisen pari viikkoa tuntuu, että tärinä ja huimauskohtaus iskee heti, jos nälkä pääsee hiukankin yllättämään. Töissä lounaalle lähtö viivästyi 15 minuuttia, enkä vielä alkujaan ollut edes nälkäinen, mutta silti 15 minuutin jälkeen oli pakko syödä muutama keksi, että pysyi tolpillaan. Tuli vain niin ylettömän huono olo, ihan kuin olisi taju voinut lähteä milloin hyvänsä. Muutamalla keksillä olo parani nopeesti ja päästiin lähteen oikeelle lounaalle.

Nimiä ollaan miehen kanssa listailtu parina päivänä. Meillä on muutamia ns. sukurasitenimiä, jotka kyllä on kauniita ja joita haluan käyttää. Lähinnä ne varmaan menevät kuitenkin toiseksi nimeksi. Mehän ei vielä tiedetä onko tulokas tyttö vai poika, joten saadaa huvin vuoksi miettiä nyt molempia nimia :D Ihan almanakan nimiosion avulla kirjotettiin tyttöjen nimiä molemmat paperille ylös ja lopuksi verrattiin onko yhtään yhteistä ja toisaalta, onko nimiä, jotka on jäänyt itseltä "huomaamatta". Miehen listalla oli kyllä pari melkoista yllätystä :) Mutta siis mitään valintoja ei ole tehty. Ja mullahan on poikaolo ja pojan nimet on vielä listaamatta ;)

Musta tuntuu, että painoa tulee näinä päivinä vaikka miten koittaisi syödä terveellisesti. Lähtöpainosta on tullut jo kiloja, vaikka ekat kuukaudet näytti "hyvältä" niin nyt on 2,5 kiloa hiipinyt ihan salaa parin viikon aikana ilmeisesti vatsanseudulle :D

Mulla vatsa alkoi näkymään jo viikolla 10. Viikolla 11 kerrottiin vanhemmille ja se olikin virallisesti vika päivä, kun mahaani koitin peitellä. Seuraavana päivänä siirryin äitiyshousuihin, kun omiini en enää mahtunut :D Äitiysvaatteitakaan en ole ostanut, vaan saanut siskolta ja anoppi on taas lahjonut mua erilaisilla tunikoilla ja hellemekoilla. Niitä käytän kun haluan ottaa rennosti ja kun haluan korostaa mahaa kauniisti, niin sitten on käytössä siskolta saadut :) Turvotus mahan ympäriltä hävisi noin 3 viikkoa sitten, jolloin mammahousut oli hetken jopa liian isot, mutta nopeasti maha ns. kovettui vauvavatsaksi sen jälkeen. Mutta todella, en olisi pystynyt peittämään raskautta yhtään vko 11 myöhemmin, vaikka en olekaan langanlaiha, vaan päin vastoin, hiukan pyöreä :)

Dopplerista sen verran, että mulla ei sellasta ole, enkä kyllä enää hanki, mutta viikot nt-ultrasta rakenneultraan on kyllä älyttömän pitkät, varsinkin jos ei tunne liikkeen liikettä. Mä oon tuntenut niitä pikkuhipasuja vkolta 15 eteenpäin, mutta en suinkaan säännöllisesti ja siis myös kiusannut itseeni ajatuksella, että kaikki ei oo kunnossa. Jossain kohtaa pieni on taas polkassut vauhtia ja olen rauhottunut hetkeksi, mutta vaan hetkeksi. Joten doppler olisi mun kaltaselleni odottajalle ollut kullan arvonen hankinta varmasti...

Nyt tuli ihan liikaa tekstiä :D Tänään pitäis tehdä mamma-kierros miehen mammojen puolella. Jos sen jälkeen vielä jaksais pestä pyykit yms. niin päivän tärkeimmät olisi tehty. Mukavaa sunnuntaita kaikille!

sisunen ja seve 20+3
 
MOikka

Minutkin voisi päivittää listoille. En nyt muista missä järjestyksessä piti olla mutta: La 13.11/Kys/kolmas

Voih kesä on vasta aluillaan ja minun lomat on jo lusittu. Meillä töissä on rikki tämä tuuletusjärjestelmä, joten toivottavasti ei tule ihan mahdottoman kuuma kesä.

Onpa mukava saada uusia tähän ketjuun. Tervetuloa. Itse kuulun vähän laiskempiin kirjoittajiin.

Omaa napaa sen verran että viime yönä supisteli ihan todenteolla. Ensimmäistä kertaa ihan kunnolla. Aikaisemminkin on ollut sitä normaalia, mutta tämä ei ollut. Liittyneekö huomenna alkavien töiden stressaamiseen?? Toivottavasti kaikki on kunnossa. Rakenneultra on vasta kahden viikon päästä.

Muutoin olo on ollut mitä mahtavin (sanan jokaisessa merkityksessä). Energiaa on vaikka muilla jakaa ja sisustusinto on palannut takaisin.

Hankintoja vauvalle ajattelin tehdä vasta ultran jälkeen. Kunhan nähdään että kaikki on kunnossa. Ihanaa päästä taas katselemaan vaunuja, pinniksiä, sittereitä jajajaja

Pakkauksen otan ihan varmasti! Ihanaa päästä hypiselemään niitä vaatteita. Olen ennättänyt antaa jo suurimman osan edellisestä pois, joten kaikki tulee tarpeeseen.

Mansikanmakuista kesänjatkoa kaikille!!!

Vesi 18+5
 
Aurinkoista huomenta kaikille harmaasta säästä huolimatta!

Harjoitussupistuksia huomaan nyt saaneeni, kun luen täältä muutamia kokemuksia, miltä ne tuntuvat :O Ensimmäistä tässä kun ootellaan, niin kaikki on uutta ja outoa! Musta tuntuu, että niitä tulee etenkin silloin, jos rehkin... tai oikeastaan jo aika pienestä tekemisestä tai liikkumisesta niitä tulee. Tai mitä tuo sitten on, että jos kävelee hetken reippaasti tai kotona siivoaa, kumartelee jne niin maha menee ihan piukeaksi ja tuntuu jotenkin irtonaiselta? Se ei satu, mutta tuntuu tympeältä. Ne ihanat mammakalsarit ovat auttaneet tuohon jonkin verran. Ne on niinkuin hyvät rintsikat - on jotenkin eheämpi olo :D Maha on mulla tullut myös jo viikolla 11, jolloin puin päälleni ensi kertaa äitysfarkut (aah!), ja se on nyt jo melkoisissa mitoissa. Ehkä siksi mammikset tuntuu niin hyviltä. Suosittelen! Myös fourth giftille :LOL: ..no kukin tavallaan :) Eihän siitä mihinkään pääse, että kamalan näköisiä ovat. Surffailin eilen netissä etsien _nättejä_ mamma-alkkareita, mutta jouduin toteamaan ettei sellaisia ole.. no, ei haittaa. Oma mukavuus ennen kaikkea, mies saa luvan tottua :D

Maanantaina joudun/pääsen neuvolaan kuulemaan opetuksia raskausdiabetekseen liittyen. Ei kivaa. Lisäksi jännitän mahdollista painon putoamista. Mulla on niin päinvastainen ongelma kuin muilla.. ruoka ei vaan millään maistu! Suorastaan toivon, että himoitsisin jotain ruokaa. Tällä hetkellä joudun seuraamaan kellosta ruoka-aikoja ja pakottaa itseni syömään...

Nimiä olemme miehen kanssa pyöritelleet vielä lähinnä leikillä, itselläni ei ainakaan ole vielä tullut mieleen yhtään varteenotettavaa nimiehdokasta. Mies on alkanut kutsumaan masukkia Paavoksi :O (Pesusienen mukaan). Tuo on tarttunut, niinpä puhun välillä itsekin "Paavosta". Mutta tämä on siis vasta työnimi, Paavoa ei pojasta tule :)

Anukkio ja Poika 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Lumineiti
Erika 76 ja Lily ainakin. olikohan muitakin? Huh, että muitakin vaa'an kanssa tuskailijoita! Mullakin siis paino tuntuu vaan nousevan, vaikka ruokavalio on samana ja väitän etten enempää herkuttele kuin ennen :confused: Liikuntaa tulee n.20km/työpäivä ja muut juoksut pihalla päälle. Painoa tullut nyt joku 5-6kg myös, mutta katselin edellisiä äitiyskortteja, niin yht. ekasta tuli 15kg (kesävauva) ja tokasta 12kg (talvivauva) eli tasottui painonnousu. Ja puoleen väliin mennessä oli tullut molemmista 6,5kg. Oho! Toivottavasti nytkin tasottuu loppua kohden, tai saan kärrätä itseäni kottikärryissä marraskuussa! Kateellisena luen kun joillain ei ole noussut paino ollenkaan tai kilon-kaksi. Mä olen siis hoikkarakenteinen, normaalipainoinen.

Äitiyspakkauksen otan, koska ei ole mitään tarvikkeita jäljellä. Kestovaippoja tosiaan tulee käytettyä osittain kestoiluna. Ei välttämättä heti vauvana sinappikoneiston vuoksi, mutta myöhemmin tosi kätevät kun valvoo. Päikkäreillä ja yöunilla on ollut kertikset, ettei vaipan falskaamisen takia unet häiriinny. Tosin aiemmat on olleet niin huonoja nukkujia ettei tosikaan! Nukkuivat max. 30-45min.

Hevosenkenkä 19+5
 
Viimeksi muokattu:
Minulle sais päivittää listaan tyttöolon :heart:

Kaksi selvää tyttöunta takana, ja melkein jo uskallan pääni laittaa pantiksi että tyttö on tulossa... :D Niin vahva tyttöolo...
Vielä 2 viikkoa r-ultraan, niin saa mun tyttöolo vahvistusta.. :heart:

Hajuista.. äsken mies paistoi pekonia ja hyi hitto että rupes oksettamaan... kaikki ikkunat auki että pääsis tästä hajusta eroon. :( :x

Nimiä ollaan mietitty, tai oikeastaan olen miettinyt. Miehelle on tärkeintä vaan että tulokas saa hänen sukunimensä, loput saan päättää minä.
Tytölle on etunimi ollut tiedossa jo ennen kun raskaaksi tulin, toinen nimi vielä vähän hakusessa.. Ja tarviiko tässä enään poikien nimiä miettiäkkään kun on niin vahva olo tytöstä..... :rolleyes:

Lily 17+6 .. huomenna taas poksutaan!:)
 
Onpas taas tullut tekstiä :)

Nimiä ollaan mietiskelty. Pojan etunimestä ollaan jo melko varmoja ja yksimielisiä, mutta tytön nimi on vielä ihan hakusessa - mies ei hyväksy mitään mun ehdotuksia eikä osaa itse ehdottaa mitään :D Viikon päästä rakenneultran yhteydessä pitää palauttaa lappunen, jossa mm. kysytään hätäkastetta varten nimet, joten alustavia päätöksiä on pakko tehdä pian.

Vatsa on kasvanut jo ihan valtavasti. Ei varmaan jää kellään epäselväksi olenko raskaana vai en eikä vanhat vaatteet todellakaan mahdu päälle =)

Vauvan sijainti on jossain navan alapuolella :D Potkuja tuntuu ihan navan alapuolella ja alavatsan molemmilla puolilla. Välillä tuntuu heittävän aikamoisia kuperkeikkoja.

Tyttö- vai poikaolo?? Ei ole vieläkään kumpikaan olo. Ihan aluksi oli poikaolo, sitten vaihtui tyttöoloon ja nyt ei enää moneen viikkoon ole ollut kumpikaan olo. Ja kun mies ei halua kysyä sukupuolta, niin taitaa säilyä täysin mysteerinä sukupuoli synnytykseen asti. Tai sitten meen mieheltä salaa ylimääräiseen ultraan ;)

idylli 20+1 :heart:
 
Tervetuloa uudet! :)

Nimistä pojalle on ihan superihana nimi valmiina, tytöllekin nimi on, mutta se ei ehkä oo ihan "täydellinen" vielä. Mutta tosi kaunis sekin =)

Täällä nuo esitiedot ja hätäkaste-nimet lähetetään sähköisesti synnytyssairaalaan, neuvolasta saa sen osoitteen ja tunnukset sinne.

Maha on kasvanut toosi paljon, hirvittää ihan mitä se sitten loppuvaiheessa on, kun nyt jo tämmönen..

Viikko ja kaksi päivää rakenneultraan.. :heart:

kiukuttelija 19+6
 
Fourth gift Kiitos tuosta hiivankarkoitusvinkistä! Täytyykin seraavan kerran kun kihelmöinnit alkaa, niin käydä apteekin sijasta Alepassa. :)
Hevosenkenkä Juu, vaaka ei ole ollut minunkaan ystäväni nyt viime näkemän. Tosiaan 5kg on ilmestynyt. Katsoin myös edellisiä äitiyskortteja, niin esikoista oli tähän mennessä tullut 3,5 kg, kuopuksesta 4 kg. Yhteensä ekasta tuli 13 kg ja toisesta ( synti jo rv. 35 ) 10 kg. Että pientä noususuhdannetta havaittavissa, mutta ei pahasti. Toivotaan tosiaan että tuo painonnousu tasoittuu ja niitä kottikärryjä tai muita kuljettimia ei tarvita loppumetreillä. :D

Nyt oman ajan pariin ja telkkarin tuijotukseen...:)


Erika76 & Matkaaja 19+6 :heart: ( huomenna poksahtaa puoliväli :) )
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä