MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

pahoinvointi siis kertaakaan en oo oksentanut. missään raskaudessa. eikun yhden kerran jos oikein muistan. mutta se vellova olo on silti jäätävä. illalla vallankin huomaa, jos ei ole saanut/malttanut levätä, niin tulee rajuna vastaan. aamut on parhaita, kun saa aamukahvin nautiskella rauhassa :)

ultran hinta yksityisellä no se mihin en aikoja saanut kuin varalle, jos joku peruuttaa, niin kelan vähennyksen jälkeen on 49 e. toisella kohteella ei saa mitään vähennystä ja sen hinnaksi hoitaja arvioi 100-150 euron välillä. odotan jos joku sattuisi peruuttaamaan niin sitten mullakin ois tsäänssit nähdä pikkuinen.

Fourth gift ja pikkupallero........POKS-POKS 6+0 eli 7. viikko käyntiin mars :heart:

Huomenta!

kehrä :hug:

Miramei Tämä on nyt mun 12. raskaus, eikä yhdessäkään ole ollut oksentelua/varsinaista pahoinvointia. Meneillään olevassa ehkä kaikkein eniten, sellaista ällöä oloa tuossa rinnan alla, mutta ei tarvi yökkiä tai miettiä syömisiä.

annis_ Minä olen pääkaupunkiseudulta, ja täällä nuo varhaisultrat ovat maksaneet 90-140e. Tässä ja viime raskaudessa olen päässyt kaksi kertaa alussa neuvolalääkärille ilmaiseen ultraan. Viime raskaudessa, koska sitä edelsi kolme peräkkäistä keskenmenoa ja tässä raskaudessa, koska tämä on kierukkaraskaus. Etsittiin sitä kierukkaa sekä määritellään laskettua aikaa. Eli toinen ultra on mulla tiedossa ensi viikolla. Normaalisti täällä ultrataan aina neuvolalääkärin vastaanotolla, eli siis 2-3 kertaa raskauden aikana.

Viime raskaudessa sain äänet kuuluviin dopplerilla rv 8+4. Oikea paikka on etsiä aivan häpyluun päältä, kohtu on vielä näillä viikoilla sen takana, eikä suikaan vielä varsinaisesti "mahassa". Mulla ei kuulumiseen ole vaikuttanut rasvakerros eikä voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu.

Tuo taaksepäin kallistunut kohtu tekee mulla sen, että raskaus näkyy todella myöhään, yleensä vasta rv 24 eteenpäin. Ja kun vielä lantioluut on leveällä, niin aika pitkään pystyy olemaan, ettei kukaan tiedä raskaudesta.

äitiyspakkauksesta Oletteko jo niin pitkälle ajatelleet, että otatteko pakkauksen vai rahan? Nythän se ilmeisesti vaihtuu vasta syksyllä, joten uuteen pakettiin olisi mahdollisuus. Kolme kertaa olen aikaisemmin ottanut, mutta useammin siis jättänyt ottamatta.

Siinä on meille niin paljon tarpeetonta tavataa, joten mielummin olen ottanut rahan ja ostanut tarpeellista. Vaatteet ovat mun pienille vauvoille ihan liian leveitä, saksia ja lämpömittareita ei tarvita useampia, puhumattakaan niistä muutamista kestovaipoista.

Kirppareilta olen sitten ostellut uudenveroisia äp:n vaatteita, joille meillä on käyttöä, esim. bodyt ja puolipotkarit.

Hyvää pääsiäitä kaikille!

Ps. Kaikkea hassuja sitä ajatteleekin. Tuli tuo verotuspäätös, niin heti kävi mielessä, että vauvakin tulee aikaisemmin kuin nuo palautusrahat, että ei siihen nyt niin kauan enää ole, vai onko?

Huomenta kaikille!

Kehrälle isot pahoittelut :hug:

Mullakin enemmän sellasta kuvottavaa oloa enemmän kuin varsinaista oksentelua, toki oksennuskin on monesti tullut.

Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa, kun esikoisen pakkauksesta on tallella makuupussi, peitto, lakanat ja kevytvanupuku sekä toppapuku (tokkopa näille puvuille kättöä tulee, on vähän turhan isoja marrasvauvalla) En yhtään tykännyt niistä äitiyspakkauksen vaatteista, liian laimeita ja neutraaleja, ostan mielummin itse, tykkään värikkäistä ja ilosenkirjavista, joten eiköhän sillä rahalla (oliko se jotain 150 euroa?) jotain vaatetta saa. Muutenkaan mitään esikoisen vanhoja vaatteita ja tarvikkeita ei ole, sitterit, leikkimatot ja kaikki on myyty/hävitetty tms, koska en ajatellut silloin, että lapsia lisää tulisi. Joten kaikki "joutuu" ostamaan uudestaan, vaunuja myöten. Ja sehän vaan passaa mulle ;)

Huomenta tytöt!

Mulla ei ole ollut ollenkaan pahoinvointia, vain paha oloa joka on syömällä helpottunut. Nyt on paha olo helpottanut ja on jo ihan normi olo :)

Flunssaa pukkaa niin pahasti päälle että pakko lähteä lääkäriin. Tuli viime yönä nukuttua 2 tuntia kun nenä on ihan tukossa ja kurkku jumalattoman kipuinen. Jos lääkäri määräisi jotain kun noita Strepsilsejä ei nyt saa syödä tähän kurkkuun eikä nenään Otrivinia laittaa. Kaikki rajoitukset päällä :D

Micaela & Pompula 10+3

Huomenta

Mulla on kyllä jatkuvaa pahoinvointia, yölläkin kun herään, mutta oksentamassa en ole käynyt. Muutaman kerran pöntölle mennyt yökkimään, mutta oon saanut koottua itseni. En muista, että näin huono olo ois aiemmissa raskauksissa ollut, vaikka ensimmäisessä aamut aloitin aina oksentamalla, mutta paha olo ei jatkunut koko päivää.

Ultra yksityisellä en tiedä mitä se täällä maksaa, viime raskaudessa sain kunnalliselta puolelta 8 ultraa, varmaan säälistä kun olin niin paniikissa koko ajan :) Täällähän ei taida olla kuin yksi yksityinen lääkäriasema, missä voidaan ultrata, joten hinta tiedustelu olisi ainakin helppo toteuttaa.

Äitiyspakkausta en todennäköisesti ota, kun ei tullut tuon tytönkään pakkauksesta läheskään kaikkia vaatteita pidettyä, tyttö on pieni ja pyöree, joten vaatteet eivät vaan sopineet. Puolipotkarit meillä ei koskaan ole olleet kovin suosittuja, ne ei ikinä pysyneet jalassa. Kevyt toppapuku vai mikä se vanupuku on, jäi kokonaan käyttämättä. Veden lämpötilaa mitattiin ehkä kerran, en edes tiedä missä mittari on. Kynsisakset oli hyvät, mutta sisko pakkas ne vahingossa mukaansa kun kävi kyläilemässä. Toppapuku on ollut käytössä, mutta se taitaa olla liian iso ensimmäisenä talvena. Ja kyllähän se taitaa muutoinkin vielä hyvin palvella, kun ei kovinkaan vanha ole, lapsillehan tulee ikäeroa 1,8kk. Makuupussi on vähän käytetty ja hyvä kuntoinen, joten se menee hyvin seuraavallakin. Nyt tuntuu äitiyspakkaus turhalta, mutta mielihän voi helposti muuttua :D

Aurinkoista päivää
Inari-11 + Juri Kakara 7+6

ps. Huomioiko netin raskauslaskurit karkausvuoden? Aattelin vaan, ettei taida ainakaan manuaaliset raskauskiekot huomioida helmikuun "ylimääräistä" päivää, miten on netin laskureiden laita? Ollaanko tässä päivää pidemmällä?

Kehrä: Voi ei :(

Pahoinvointi: Mulla toi menee oikeastaan niin että jos syön niin on paha olo ja jos en syö niin huimaa ja pyörryttää.. Saatan tosin olla syömättä sen aikaa kun ei ole vielä heikko olo ja syön ehkä sitten liikaa kerralla :ashamed: Mutta siis en oksenna kyllä. Välillä tulee sellanen oksennusolo kurkkuun ja närästys on kyllä jo alkanut mutta ainakaan vielä mitään ei ole ulos tullut..

Närästys on mulla ollutkin aina tosi pahana raskauksissa, näin aluksi auttaa vielä maito mutta viimeistään parin kuukauden päästä olen jo rennien suurkuluttaja.. (Ainiin, ja vanhan kansan uskomus että vauvan tukka kasvaa jos närästää.. Esikoinen oli lähes kalju ja kuopuksellakin vain pieni mohawk-kampaus päälaella)

Äitiyspakkaus.. Jos mä vielä löydän jostain tallesta makuupussin niin tuskin otan sitä pakkausta. Vuoden 2008 toppapuku mulla on tallessa, säästin sen koska se oli niin kaunis. Muuten mulla onkin vain pieni pahvilaatikollinen vauvanvaatteita säästössä.. Annoin kolme jätesäkillistä lasten vaatteita pois ennen kuin muutettiin tänne uudelle paikkakunnalle, ja siellä oli sitten tietty kaikki vauvanvaatteetkin.

Onko kenelläkään muulla tällasta pirullista jatkuvaa seksinnälkää? Vai onko mä jotenkin outo... Tää on välillä oikeesti jo häiritsevää :/ Heti kun ukko tulee kotiin niin sitä alkaa jo odottaa että lapset menee nukkumaan... Ja antaas olla jos ukko aikoo käydä nukkumaan!! Sitten mä oon koko seuraavan aamupäivän kauheen loukkaantunut.. :LOL: Onneksi tiedän tän kuitenkin johtuvan tästä tilasta, ja se loukkaantuminen menee sitten nopeemmin ohi..

Tupakointi: Olen kai itsetuhoinen kun sanon tämän ääneen mutta en ole vielä pystynyt lopettamaan. Olen nyt pyrkinyt vähentämään siihen kahdesta-viiteen/päivä ja tällä kertaa aion onnistua lopettamaankin. Kahden edellisen raskauden kohdalla en ole pystynyt lopettamaan kokonaan. Tunnen syyllisyyttä enkä puolustele asiaa millään tavalla. Eikä mulle oo itseasiassa tullut vastaan mitään vastaavaa mistä en vois luopua.. Tässä varmaan osaksi vaikuttaa myös se että mieskin polttaa ja myös hänelle on todella vaikeaa lopettaa. Tässä on vielä kummallisinta se että kaiken muun kanssa kuitenkin, esim. hiusten värjääminen, syömiset, vitamiinin saanti jne. Olen tosi tarkka.. Ja sit on kuitenkin tää.... :ashamed:

Jaa, ja ne raskausviikot taitaa nyt olla sen noin 8+3..

Viimeksi muokattu:
Syvät pahoittelut Kehrälle :hug: :'( Voi kun meistä jokainen olisi päässyt sinne loppuun saakka...

Multa saat ainakin kerpele synninpäästön tuosta tupakoinnista :hug: Hienoa jos muuten kiinnität huomiota terveysjuttuihin ja vaikka vähän vähennät tupakointiakin. Itse en tupakoi ja olen lopettanut tuossa reilut 6 vuotta sitten kun sain syvän laskimoveritulpan. Heikosta luonteestani huolimatta oon jotenkin onnistunut vieläkin sinnittelemään savuttomana. Tiedän siis että lopettaminen ei oo helppoa!

Eilen kävin hoitavalla klinikalla ar-ultrassa ja kyllä siellä masussa joku oli kotona! Pikkuisella mittaa 9mm ja sydän jumpsutteli näytöllä ja kaikki oli kuten kuuluukin. Toivottavasti näin jatkuukin. Syytä juhlaan ei vielä ole. Päivä kerrallaanhan tässä edetään.

Tuna ja sintti 7+2

Kehrä iso :hug:

Ultra yksityisellä maksoi 83,70€ kelakorvausten jälkeen (90€ ilman korvauksia), Mehiläisessä kävin. Vaikkakin sillon kun varasin niin puhelimessa sanottiin että se maksais 120€ että kaitpa se on lääkäristä kiinni miten tapauskohtaisesti hinnottelee.

Mulla ei juurikaan pahoinvointia ole ollut. Kerran oon kesken aamupuuron syönnin ponkassu pystyyn oksennus kurkussa mut onnistuin nieleskelemään ja rauhottumaan. :D En juurikaan välitä oksentamisesta niin viimeseen asti sitä välttelen.

Inari-11 mä mietin ihan samaa. Nettilaskurit näyttää mulle nyt 6+6 ja lasketuksi ajaksi 23.11 kun taas kun neuvolan terkka sano päivän vähemmän ja la:ksi 24.11. Mahtaakohan se päivän heitto johtua siitä karkauspäivästä vai jostain muusta?

Äitiyspakkauksen mä aion ottaa, esikoinen kun on tuloillaan. Mies jo kysy että saako sen siinä ensimmäisellä neuvolakäynnillä. :D Neuvolan eilen varasin niin se on vasta 2.5. (mulla on sillon rv 10+5) ja koska se meni niin myöhäseks niin täytyy ite jo tässä aikasemmin varata se niskapoimu-ultra. Ajattelin odotella sitä varaamista ens viikkoon jos tulis seuraavat työvuorolistat.

On tämä hassua kun toisessa hetkessä oon miettimässä millasia tavaroita vauvaa varten täytyy ostaa ja sit taas toisessa hetkessä että kyllähän tämä kesken menee. Ihmismieli on vaan niin hupsu. Kun on saanut pettymyksiä sen pari vuotta putkeen niin ei millään voi uskoa että tämä tapahtuis mulle. Vieläkin mulla tulee ajoittain sellasta beigeksi värjääntynyttä valkovuotoa, mikä vähän huolettaa. Eipä tässä nyt auta kun odotella ja toivoa parasta. :saint:

Kehrä, olen todella pahoillani :hug:.

Liityn nyt itsekin varhaisultrassa käyneiden joukkoon. Sydämen syke näkyi, ja pituutta oli 8mm eli vastasi viikoja 6+5. :heart:

Minun ei ole tehnyt mieli tippaakaan makeaa tässä alussa. Ajatuskin siitä yököttää. :$ Suolaista sen sijaan himoitsen, eli sen perusteella olisi ilmeisesti poika tulossa? Tänään oli pakko ostaa lounaaksi McFeast, vaikka olen jo monta vuotta inhonnut mäkkiruokaa. :confused: Ei kyllä pidä ottaa tavaksi...

Olen niin iloinen, kun täällä ovat kuvotusolot alkaneet. :LOL: Pelotti ihan kamalasti, kun ei ole ollut oikein mitään oireita. Mutta nyt siis tissit turvonneet ja silloin tällöin "krapulainen" olo. Välillä myös edelleen pientä nipistelyä mahassa.

Paljonko muuten nuo tissit oikein kasvavat? Täytyykö tässä nyt odotusajalle kohta ostaa uusia rintsikoita? Höh, toivottavasti ei!

Neitipippuri 6+5

Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen neuvolakäynti takana. Sydänääniä ei vielä kuulunut, mutta pääsin ultraan ja kaikki oli hyvin. Viime viikosta oli tapahtunut kehitystä paljon, koska nyt erottui selvästi jo kädet ja jalat :heart: Yllätyin, kun terveydenhoitaja kertoi, että joudun rasituskokeeseen. Mulla on muutama kilo ylipainoa, mutta en ajatellut, että siihen joutuu niin herkästi. Hyvä kuitenkin, että suhtautuvat raskausdiabetekseenkin vakavasti. Hemoglobiinikin oli yllättävän alhaalla, siis ihan ok lukema, mutta mulla on yleensä melko korkea, joten siihen verrattuna oli laskenut jonkin verran. Ensi viikolla on seulannat ja parin viikon päästä nt-ultra.

Äitiyspakkauksesta on ollut keskustelua. Meillä lapsi on ensimmäinen, joten aiotaan ottaa äitiyspakkaus. Paljonhan siitä voi jäädä käyttämättäkin, mutta on siinä paljon hyviä juttujakin. Eikä sillä rahakorvauksella niin kovin paljon saa. Eri asia olisi, jos olisi isompia sisaruksia, joilta olisi jäänyt vaatteita ym.

Katoan palstalta pääsiäisen pyhiksi :wave: Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille :flower:

idylli 9+5

ai että sentää, tää hormoonihirviö sai sellaisen kohtauksen että.
olin hammaslääkärissä, kun tuo hammas missä juurihoidot kesken taas kerran vaivaa. no kerroin siinä heti tietysti, että raskaana ollaan, niin kuvitelkaa että hammaslääkäri sai siitä sätkyn ja melkein alkoi minulle huutamaan että mitäs nyt tehdään sitten hampaalle. ei voi täyttää juuria, kun pitää ottaa röntgen kuva eikä voi antibioottia määrätä (mille ei olisikaan mitään perustetta, koska hammas ei ole tulehtunut). kehtasi vielä ehdottaa, että poistetaanko hammas! NO EI HEMMETISSÄ POISTETA! :kieh: tiiättekö mulla vaan kyyneleet virtasi koko toimenpiteen ajan eikä loppua tullut pitkään aikaan. miehellekin heti soitin ja vollotin puhelimessa. onneksi mies ymmärsi yskän ja rauhoitteli mukavasti :LOL:

no nyt on juustokakku jääkaapissa tekeytymässä ja mieli jo parempi:)

Kerpele täällä ihan päinvastainen tilanne. tän jatkuvan kuvotuksen, väsymyksen ja turvotuksen keskellä harvassa on hetket kun seksiä tekee mieli. onneksi tunne on miehen kanssa molemminpuolinen, kun mieskin niin väsynyt töistä. tais tuossa seitsemän kuukauden yrityksessä tulla kiintiö henteksi täyteen:LOL:

neitipippuri mulla kanssa suolainen on pop. makeista bonbonin vihreä kuorelliset tikkarit on nyt ihan must eikä toi sitruunainen juustokakkukaan pahalta ajatukselta tuntunut:D täällä kanssa on noita mcfeasteja tilattu mieheltä aina aika ajoin:)

emmilotta missä päin asustelette? kun itsekin mehiläisessä kävin ja hinta oli melko paljon suurempi. onko tosiaan sitten niin lääkäristä kiinni?

äitiyspakkauksen otan, jos vaatteet vain ovat ok näköisiä. esikoisesta jo sen verran aikaa, että on nuo makuupussit ym. teillä tietämättömillä.. parhaimmat vaatteet olen säilönyt ja serkujen vanhat vaatteet ovat kanssa meitä varten pussitettu:)

hyvää pääsiäisen alkua kaikille mammoille!!
annis 7+6

Tervetuloa Mereneid!

Meillä tosiaan on esikoisen kaikki vaatteet vielä tallella, mutta silti uskon että otamme äippäpakkauksen. Muistan sen ihanan tunteen kun sai sen postista hakea ja ensimmäisen kerran pikkuisia vaatteita hypistellä. Tosin meilläkin osa jäi käyttämättä, koska tuntuivat heti alkuun niin suurilta ja sitten jo hetken päästä pieniltä.

Oksentamaan en ole joutunut kertaakaan, mulla enemmän kuvottavaa oloa. Esikoisesta en myöskään oksennellut ja muutenkin samankaltaiset oireet, joten mulle vois lisätä poikaolo

Nyt täytyy lähteä valmistautumaan poitsun korvakontrolliin.

ketutuksen ketutus kaikki vaan ottaa päähän ja rankasti. menee hermo niin imuriin, ulkona bongattuun ensimmäiseen kärpäseen kuin lattialla lojuvaan hiekkaankin. sihisen ja sähisen ja mikään ei helpota. kävin äsken lenkilläkin pahimpaan oloon mutta en tiedä oisko mun paikkani kohta jossain suljetulla. jos ei tästä ohimosuoni kohta puhkea niin aortta varmasti. kuinka VOI raskaana ollessa kiehua sappi näin kovin vaikka ei ole syytäkään?????
huoh
noni, koitetaas taas jatkaa.

yritän koko ajan ettei tule purettua perheeseen tätä tunnetta, onneks miehelle saan sanottua ennenkuin keittää yli. se jaksaa lohduttaa ettei tämä kauaa enää kestä. äidillenikin soitin ja paapatin puhelimessa. sekin jaksoi lohduttaa ja kuunteli auliisti, tosin uskon että puhelin oli puolen metrin päässä korvasta :LOL:

tää on niiiiiiin meidän perheen viimeinen odotusaika..... piuhat poikki sanon minä. ja ei kiitos enää vastaavaa ikinä.

ja sitten muihin aiheisiin :)

äitiyspakkaus en oo edes ehtinyt miettimään otanko. tosi paljon oli sellaista sisällössä mitä en tarvinnut. kestovaipat yök. vesilämpömittari tarviikin ostaa, kaverin koira kun söi meidän oman :D

sydänäänet ekasta on kuulunut viikolla 8+ , tokasta viikolla 1o+ ja kolmannesta 9+.

liikkeitä? ekasta viikosta 17 alkaen, tokasta viikosta 16 ja kolmannesta viikosta 14. saas nähdä miten nyt käy.

ah, kohta kauppaan hakemaan herkkuja, viikonlopun aikana tiukka linjani ryöstäytyy takuuvarmasti. mutta ei väliä. jatketaan linjaa taas kun arki palaa :)

oikein leppoisia päiviä kaikille :)

Hei! Voisin minäkin tänne pomppia :) LA:ta en osaa vielä sanoa,kun tein ihan intuition perusteella testin ja menkat ollu viimeksi tammikuussa (epäsäännöllinen kierto ja ekat menkat synnytyksen [08/11] jälkeen) Ultrassa kävin,mutta toi on kumma lääkäri,kun ne ei oikein siellä osaa kertoo,että mitkä viikot on menossa,vaikka osaavat sitä ultralaitetta muuten käyttää.. Mutta voisin liittyä jutteleen ja kertoilen sitten LA:n kun tiedän :p Veikkaan vain ite mututuntumalla,että marraskuun masunen olen ;)

Halauksia ja voimia Kehrälle :hug:

Ja olipas paljon hyviä ultraus- ja neuvolauutisia! Itselläni on ensimmäinen neuvola-aika varttuna 18.4.2012 (en kyllä malttaisi millään odottaa mitä tuo tullessaan).

Tupakoinnista. Itsekin lopetin plussaamiseen (tai melkein siihen, seuraavana aamuna poltin vielä 1 tupakan, mutta siihen se on loppunut). Aika hyvin olen pärjännyt, välillä tosin tekee mieli niiiiiin paljon mennä kahvikupin kanssa tupakalle : / Oletteko joutuneet turvautumaan nikotiinituotteisiin? Itse olen pärjännyt ilman niitä (vielä).

Raskausoireista. Pahoinvointia ei ole ollut, välillä kyllä hieman kuvottava/vellova olo, mutta menee ohi kun syö jotain. Muita oireita on rintojen arkuus ja mieletön väsymys. En ole ollenkaan päiväuni-ihminen, mutta nyt kyllä ne menevät aivan kepeästi...:D Lasketaanko ylenpalttinen murehtiminen raskausoireeksi? Minä jatkuvasti murehdin ja pelkään masuasukin puolesta, ja pelot liittyvät myöhempään aikaan raskautta ei siis keskenmenoriskiin. Pelkään, että myöhemmin havaitaan masuasukilla jotain olevan pahasti vialla. - Tämä tosiaankin vie paljon energiaani ja varjostaa tätä onnea ensimmäisestä raskaudesta :(

Mukavaa ja rentouttavaa pääsiäistä kaikille marrasmasuille!

Mamma2012 + masuasukki 6+0 (Fourth gift: minullakin sanoi poks 7 viikolle!)

Tupakoinnista, mä kävin plussan jälkeen polttamassa yhden tupakan ja päätin että se on viimeinen ja viimeiseksi on jäänyt. :) Viisi viikkoa polttamatta! Oon muutenkin halunnut lopettaa ja nyt on kyllä niin hyvä syy kun vaan olla voi. Kyllä tietenkin silti välillä tekee mieli. Mua autto alkuun sellanen ajatus kun teki kovasti mieli, että tunkisinko vauvan suuhun sen tupakan? En todellakaan, joten miksi myrkyttäisin pientä sillä tänäkään aikana. Mutta musta on jokaisen oma asia.

Se ensimmäinen neuvola oli eilen ja ihan hyvin meni. Mua jännitti se tosi paljon jostain syystä. Se oli laskenut mun lasketun ajan kaksi päivää aiemmaksi (turha lähteä listaan muuttamaan, katotaan mitä ultrassa sanotaan). Ensi viikon perjantaina olis eka ultra, se vasta jännittääkin!

Cattibrie 8+6 (neuvolan mukaan 9+1)
(Jotenkin viimeset pari viikkoa on mennyt kauheen nopeesti. :) )

• Tykkää
Reactions: Kasvimaa
Täällä kontrolliultra käytynä ja se neuvolan vanha kone kävi niin kuumana ettei saatu mittoja mutta roimasti oli kasvanut ja sydän löi. Terkka sanoi, että viikot 9-10 :) mut saatiin vielä terveyskeskukseen ultra-aika ensi viikoksi, jotta terkka saa ilmoittaa tarkat viikot keskussairaalaan!

Tervetuloa uusille marrasmasuille! :)

fourth gift Kiukkupäivä ollut täälläkin! Oon aivan täydellisen kyllästynyt kaikenmaailman salasanoihin, asiakasnumeroihin ja käyttäjätunnuksiin, jotka on aina hukassa. Niin ÄRSYTTÄVÄÄ että tässä maailmassa mikään ei toimi muualla kuin verkossa! Oon kun joku aikaani jäljessä oleva mummeli. Ihan kiehumispisteessä ollut tänään ja keskustassakin kirosin kovaan ääneen loskamuhjua :D Oi tätä autuutta.

Suolaista ruokaa tekee koko ajan mieli. Eilenkin illalla haaveilin kebabista, hamppareista, kotipitsan cotzonesta yms. Tänään käytiin pojan kanssa mäkkärissä :) Oliskohan se sitten poika tulossa?? Oletteko tehneet sitä soodatestiä?Eli kun pissaa mukiin jossa on soodaa, niin kupliva sooda merkkaa poikaa ja tyttö sitten olisi tulossa jos soodalle ei tapahdu mitään. Oliko se tämä ketju vai joku toinen, mistä luin siitä, en muista. Jonain päivänä kun muistan niin ostan kyl soodaa ja kokeilen toimiiko!

Kerpeleen kuvailemat "seksioireet" ei kyllä ole tuttuja. Valitettavasti. Ehkä kerran viikossa peitto heiluu (jos niinkään usein) ja silloinkin syynä miehen pitäminen tyytyväisenä ;) itseä vaan väsyttää niin paljon ja joka paikkaa kolottaa ja särkee, ettei oo haluja.

Tänään oli eka neuvola. Eipä siellä ihmeempiä, ei ollut edes oma "täti" paikalla vaan sijainen, joten ensi kerralla varmaan samat asiat joutuu selittämään kun terkka palaa lomalta Sydänääniä ei kuunneltu, mutta eipä tuo haittaa, kun heti pääsiäisen jälkeen tiistaina on eka neuvolalääkäri ja silloin ultrataan. Vaikka tiedänkin jo sikiöiden lukumäärän ja sijainnin, niin tosi kiva kyl nähdä, jos/kun vauva siellä hengissä köllii :) Seuraava neuvola onkin sitten vasta 7 viikon päästä.

Ar-ultrassa on täälläkin käyty ja alkiolla oli kokoa 15,8mm ja vastasi 8+2 kokoista 7+5 sijaan. Laskettua aikaa se ei kuitenkaan muuttanut, koska on niin vähän eroa. Oli kuulemma "hyvän kokoinen". Sydän sykki hienosti ja raskauden onnistumisella nyt yli 90% mahdollisuus. Eli asia on nyt suvussa ja kavereille julkinen, eikä enää salaisuus. Ihanaa olla taas raskaana!
-kumisaapas 8+2-

• Tykkää
Reactions: Kasvimaa
annis_ Salon Mehiläisessä kävin.

PikkuA enpä oo koskaan tollasesta soodatestistä kuullu. Niin hauska että melkein jo sen takia tartteis tehdä. :D

Doppleria miehelle ehdotin niin hän oli sitä mieltä että sellasta ei tarvita vaan hän kuulemma aikoo kuunnella ne sydänäänet sitten juomalasin kanssa. :D Toi mun mies on muutenkin niin hassu, ei antanu mun lähteä lenkille koirien kanssa. Äsken se totes että olis parempi vaan jos istuisin tässä sohvalla loppuraskauden, voitais laittaa virtsakatetrikin niin ei niin usein tarttis nousta ylös. Ja aiemmin kun sanoin että söin tänään pullaa niin se melkein suuttu ja rupes pauhaamaan et mun tarttis syödä terveellisesti. Kivaa loppuraskautta mulle siis.. :stick:

Noniin, väsymys taas helpotti hetkeksi, joten äkkiä kirjoittamaan.

Kehrälle paljon lämpimiä ajatuksia ja onnea tulevaisuuteen! :hug:

Ja tervetuloa vaan uusille tulokkaille! :wave:

Äitiyspakkaus on tarkoitus ottaa, kun ensimmäinen raskaus. Jänskättää kovasti tuleeko uuteen pakkaukseen kivat vaatteet, tämänhetkisessä aika mitään sanomattomat. Ja toivottavasti uusi pakkaus on sitten jo käytössä, kun vanhaahan jaetaan niin pitkään kuin sitä riittää. :| Se uuden pakkauksen laatikon sukupuujuttu on ihan kiva idea.

Tupakointi sosiaalinen polttaja olen joskus ollut, mutta jäi liki kokonaan pois siinä vaiheessa, kun baareissa tupakointi kiellettiin. Eikä kyllä ole pariin vuoteen tullut viihteelläkään oikeastaan käytyä niin ei ole ikävä tupakkaakaan. Itse olen niin tarkka, etten yhtään savua voisi raskaana ollessani ottaa. Tsemppiä niille, joilla lopettaminen tekee tiukkaa =)

Pahoinvointi on ollut ajoittain kovaa erityisesti aamuisin ja iltaisin, välillä myös päivällä töissä, mutta lievempänä. Muutamia kertoja oksennus noussut kurkkuun. Sanoisin kuitenkin, että keskimäärin aika kohtuulla tähän saakka selvinnyt. Saas nähdä miten jatkossa :D

emmilotta sun mies taitaa omata kyllä hauskuuttamisen taidon! :D Onnea vaan teille loppuraskauteen ja sulle pitkää pinnaa.. ;)

*metsätähti* ja masuasukki 9+1

Niin ja niistä mieliherkuista... jätski on ollut in viimeiset puol toista viikkoa. Pitäis ottaa itteään niskasta kii kun näitä ylimääräsiä kilojakin riittää.. :whistle: ennen jätskiä tummia viinirypäleitä meni paketillinen illassa, joka ilta...mitähän siis seuraavaksi :D

Tupakoinnista Oon kanssa sosiaalinen polttaja ja satunnainen polttaja joten homman jättäminen ei ole ongelma. Ymmärrän kyllä teitä jotka olette polttajia ja tupakan jättö on vaikeempaa :hug:

Äippäpakkaus ei meinattu ottaa ku toinen muksu tulossa ja edelliset on vielä tallella =)

Synnytys ekan synnytys meni hyvin.. tyttö syntyi rv 41 ja se oli tiistai. maanantaina pitkin päivää lorahteli lapsivettä ja kaksplussaa lueskellessani luulin sen olevan valkovuotoa enkä käynyt tarkistuttamassa :ashamed: ma.iltana vaan sanoin miehelle et joko lorahtelee lapsivettä tai sitten mie pissin housuun,no mieshän tietenki tuota jälkimmäistä arvaili :LOL: iltaa kohden lorahteli enemmän ja n.23.00 meni vessa reissulla loput vedet. Sairaalaan soitin ja sinne käskivät mennä vasta aamulla. yöllä ei supistellu ja mie nukuin,aamulla alkoi epäsäännölliset supistukset. saikulla suoraan tippaan jolla käynnisteltiin sekä sydänääniä vauvalta seurailtiin.n.klo11 sain epiduraalin ku kivut oli kovat ja jouduttiin nopeuttaa avautumista. Loppu menikin odotellessa ja 2 min vaille 16 syntyi tyttö. ponnistus kesti 30 min :heart:tyttö painoi 3810g 50cm ja pientä vauvaa povailivat.. mikähän jätti tästä tulee :O

rontti1 7+1

Yhteistyössä