Huuuuuh, päivät lipuu ja mä oon istunu transsissa saumurilla kaiket päivää ja iltasin miehen kanssa sitten kaikkea kotihommia. Ei ole tullu koneella istuttua entiseen malliin, niin oon viihtyny nyt enemmän tuolla facebookin puolella jutskaamassa.
Mutta tervetuloa
eveliinu joukkoon kirjavaan!
oikaan paikkaan löysit!
Kela-asiaa kyselisin onko teillle muille tullu jo päätöstä äitiysrahoista ja äitiysloman aloituksesta? Siis Kelalta? Kun mulla näyttää tuo Kelan-sivu että hakemus saapunut 27.7 mutta ei mitään päätöstä, vaan ei sieltä ole mitään lisäjuttujakaan pyydelty? Mietin vaan että käyköhän se vai eiköhän se käy kun hain varhennettuna sitä äitiyskauden alkua.. Tuntuu että niin moni tietää jo koska loma alkaa, vaan eikös Kelasta pitäis tulla se päätös ensin? Ite oon ihan pihalla koska alkaa virallinen "äitiysloma".
Emmää tiärä, oon ihan pihalla miten tää ny menee ku oon työttömänä nyt ennenku nuo rahakaudet ja nimikkeet vaihtuu..
Osaisko kukaan vääntää ratakiskosta?
Kummiasiaa sitä vaan mietin että
omat kummit pitäis kutsua.. niin en kyllä ite halua kutsua miehen kummeja enkä kaikkia omiakaan, tai siis mies ei tunne yhtäkään kummiansa, ja minä osaan luetella kolme, joista kaksi on minulle hyvin kaukaista ja tuntematonta ihmistä, onkohan heitä edes enempää? Tuo kummi kenet tiedän on kutsuvieraslistalla muutenkin, kun on tätini. Mutta ei mulla ainakaan ole ollu sellasta mielikuvaa että se olis niin erikseen tapana :|
Ja
kummien kysymisestä pariskunnittain, niin ei mun mielestä kyllä, eihän kaikkien kavereiden tulevia ja meneviä kavereita ny voi niin tuttuina pitää kuin sitä kaveria ketä aikoo kysyä kummiksi, tosiaan voi tulla kaikkia eroja ja muita.. Kuullostaa omituiselta, en ole kuullutkaan että niin olis tapana?
Nimejäisten juhlapaikkaa joku mietti, me meinataan pärjätä täällä kotikonnuilla meidän 84m2 kerrostalokolmiossa, laitan kylmästi seisovan pöydän olohuoneeseen meidän ruokapöytään ja haalitaan sitten tuoleja vähän kasaan ja meillä on iso sohva ja sohvapöytä mihin mahtuu sitten istuskelemaan, ei ole tarvista isommalle tilalle, eikähän kaikkien tarvitse mahtua pöydän ääreen istumaan, kun ei mikään familydinner ole kyseessä
pohjoisen juhlat on varmaan sitte mun porukoiden omakotitalossa, vaan ei sinnekkään sen enempää ole porukkaa tulossa kuin meille täällä etelässäkään
kivat pienet ja rauhalliset juhlat niin ei juhlakalukaan ota liikaa stressiä hälinästä.
Painoarviota ei meilläkään ole tehty kuin rakenneultrassa :O ei ole sen jälkeen mitään arvioita otettu, sf-mittoja vaan. Tosin en tiedä mitä tehdään siellä ä-polilla kun alkaa seurannat niin varmasti tulee sieltä arviota sitten.
Annoskokoja on täälläkin täytyny pienentää, ei mahu ja napa ruskaa pienestäkin. Tuntuu että mitä enemmän syö sitä enemmän närästää :x Oon kyllä muutenki koittanu olla syömässä jotain vähän koko ajan, niin ei jäis tilaa makean nälälle ja sitten noiden sokereiden takia.
Sokeriseuranta alkaa ensiviikolla, sain kutsun Taysiin äitiyspolille. Pyydettiin varaamaan aikaa 3h :O mitähän siellä tehdään? Mun täytyy ny mitata 6 krt/pvä sokereita ja ottaa 3pvä ruokapäpiväkirja mukaan sinne ennenkuin menen... Saa nähä mikä soppa siitä syntyy. Mutta jotain positiivistakin - niin arvot on nyt lähteny paraneen huimasti! Alkaa jo näkyä ennen ruokaa -arvoissa 5:lla alkaviaki lukuja samoin ku paastoissa
Allergioista ja korvikkeesta. Siinä käsityksessä minäkin olen että ei se ole mikään isoin tekijä sen suhteen että tuleeko vai ei tule allergioita, että syödäänkö korviketta ja mitä korviketta syödään. Sitä altistaa lasta allergioiden syntymiselle paljon muussakin kuin syömisessä, allergioiden tuleminen on vähän monen asian summa. Tein opinnäytetyön aikanaan allergioihin liittyen niin perehdyin muutamiin mielenkiintosiin tutkimuksiin siitä mistä allergiat ja niiden lisääntyminen johtuu, niin kyllä se niin vain on että allergiat lisääntyy tulevaisuudessa vaikka kaikkemme tehtäis ettei, johtuen esimerkiksi ilmansaasteistakin.
Meinaan hyvä esimerkki tästä on se että kasvien siementen (eli siitepölyn) hiukkaskoko pienenee vuosi vuodelta johtuen ilmansaasteista, joka mahdollistaa sen että vuosi vuodelta ihmisten keuhkoihin pääsee yhä enemmän ja enemmän "ylimääräistä" tavaraa koska niin pientä tavaraa vain yksinkertaisesti on ilmassa enemmän kuin ennen.
Yhden sellaisen altistajan poistaminen, joka on tutkimuksissa jossain määrin todettu lisäävän allergiaa ei siis estä allergioita tulemasta, kun niin paljon mistä ei edes tiedetä mikä on siinä kuviossa mukana.. niin en jos ei allergiataustaa ole paljoakaan niin myöskään tuosta korvikkeesta nyt niin paljon huolehtis..
Voimia kaikille kauheesti töissä jaksamiseen! en ite pystyis enää kuvitteleen että olisin töissä nyt, vaikka oonkin nyt istunu ompelemassa lähes tauotta sen ajan kun mies on töissä, mutta on ihan eri asia istua kotona lempipuuhissaan kuin töissä.. Vaikka mahassa joku tuntuukin välillä herättelevän että "akka hei koitaha nousta kävelee välillä!" Ja jos mietin sitä paikkaa missä olin töissä niin huhheijaa, musta ei ois ollu mitään hyötyä varastossa enää piiiitkään aikaan :x hienoa jos jaksatte äitiysloman loppuun asti painaa, mutta muistakaa ottaa iisisti :flower:
(.) Sen ihmeellisempiä kuulumisia ei meillepäin ole.. Maha on iso ja sitä katsotaan pitkään, ympärysmitta lähenee 110 kovasti.. Syksyn tuntua on jo ilmassa ja kauhee pesänrakennusvimma on päällä. Ompelukone laulaa yötä päivää, mieski totes että tais se saumuri olla aika hyvä ostos
hyvä vaan, saa tuota kangaspölyä pöllyteltyä nyt eikä sittenku vauva tulee, jos tämä into laantuis ennen sitä. Muuten on ollu mieli vähän maassa ja kaiken näkösiä ajatuksia päässä. Itsekki huomasin sen
lööpin mistä täälläki on puhuttu ja tuntuu että nyt noita tapauksia on ihan hirveästi ollutki, vaikka oon aina kuvitellu että "yleensä kaikki menee hyvin, nuo on poikkeustapauksia"
Jätkä potkii mahassa kovasti, meidän villi-mies Viljami :heart: kuten isänsä puhuttelee jo mahaan hänen tulevalla nimellään
mulla on kauhea missio saada pidettyä nimi lähipiiriltä salassa, niin että se tulisi nimejäisissä vasta esille, mutta oon meinannu jo ystävälleni liian monta kertaa sen lipsaista
saa nähdä onnistunko pitämään kieleni kurissa sinne jouluun asti
Lumineiti ja villi-mies Uuboli 27+3