Marraskuun 2009 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja murmukka
  • Ensimmäinen viesti
sarppa1987
Moon Fairy mullakin on siis sama et aamulla näyttää 35-36 astetta mut illalla näyttää taasen 36,6-36,8... välillä tulee vilunväristyksiä,oikestaan aina kun on syöny.
ihmetelly myös miten on selkä mennyt jo nyt tosi huonoon kuntoon kun viikkoja vasta 6+5 .. huh.. valitusta valituksen perään he hehe
 
werty2
vielä ei ole ainakaan alkanut kunnon vuotoa. eilen tuli viel punaista verta pyyhiessä, mutta ei housuihin asti ja tänään ruskeaa kans pyyhkiessä. eilen tein raskaustestin ja plussaa ainakin viel näytti. on kyl aika kamalaa elää epävarmuudessa. täytyy varmaan soitella neuvolaan, mitä ne siel sanoo. itsellä on kyl vahvasti sellainen tunne, että ei tää tästä enää jatku..mutta toivotaan parasta!
 
Prinressa..
Milloin ootte soitelleet neuvolaan? On jääny ihan unholaan tuo esikoisen odotus :( Ajattelin varailla aika kun mennään ens viikon perjantaina esikoisen 1vee neuvolaan. silloin ois viikkoja 5+5. Eipä kai se liian myöhään oo. Ku viimeksikin oon ollu ekan kerran joskus viikolla yheksän..

Sen muistan etten oo näin pahoin voinu esikoisesta. Nyt jos ei tarpeeksi usein syö jotain niin huono-olo yllättää :(

Prinressa 4+3
 
Lellu1
Minä sain soitettua neuvolaan joskus 6+jotain ja sain ekan ajan huomiseksi eli 7+6. Samalla yritettiin sopia lääkärintarkastusta, mutta sopivaa aikaa ei vielä löytynyt.

Olen näköjään onnekas koska minulla ei ole ollut kertaakaan minkäänlaista vuotoa. Eritasoisia nipailuja edelleen alavatsalla ja ällötystä n.2h heräämisestä iltaan.
Eilen erehdyin lukemaan netistä tuulimunaraskaudesta ja nyt epäilen suuresti kuuluvani siihen joukkoon - eihän kaikki voi mennä hyvin ekalla yrityksellä...?!
 
sarppa1987
Hei semmonenki huoli mulla on ollu,onko kellään vastaavaa kokemusta, kun nyt on jo 3 päivää kun juurikaan mittän oireita ei tunnu. eli vähentyneet.. Aijemmin oli kunnon väsymystä, pahoinvointi,rinnat arasti ym ym onko mittän toivoa jälellä vai pitääkö tässä murhata haaveet? :(
 
Hops :)
Huomenta,

Tunnistan niin hyvin itseni tuosta Lellu1 ajatuksista tuulimunaraskaudesta. Itselleni olisi parempi mitä vähemmän netistä tietoja luen. Huomaan heti, että sitä rupeaa etsimään kaikkia oireita yms itsestään. Ja hyvin samoilla ajuksillakin mennään senkin suhteen, että tuntuu myöskin - eihän kaikki voi mennä hyvin ekalla yrityksellä. Yrityksiä on takana useampi, mutta silti tähän pisteeseen on päästy suht helposti.

Neuvolaan en ole itse vielä soittanut. Ajattelin odotella ensi viikkoon. Varhaisultraan olisi tarkoitus mennä, jos kaikki menee siihen asti hyvin. Eikö varhaisultraan kannata mennä vasta rv 7+, vai mitkä on teidän kokemukset?

Olen lukenut, että väsymystä taitaa olla lähes jokaisella. Itselläni on vähän päinvastainen oire, nimittäin unettomuus. On tullut nukuttua todella todella huonosti jo reilun viikon ajan. Iltaisin katselen televisiota myöhään, mikä on minulle aika epänormaalia (yleensä iltaisin nukahdan suht ajoissa). Yöllä tulee pyörittyä sängyssä ja aamuisin jo odottelen, että milloin kello soi. Melkein jo odotan sitä väsymys vaihetta ;)

Voi Sarppa1987 älä vielä turhaan huolestu. Itselläni on mielikuva, että oireet voi vaihdella hyvinkin paljon. Pidän peukkuja että väsymys ja pahoinvointi palaavat ;) (En taitaisi normaalisti toivoa tuota kenellekään).

Päivitän nyt itsenikin tuohon listaan:

Lellu1 (1) la 6.11.2009, , 36v.
Werty (2) la 9.11.2009, Tays 24v.
ch81 (3) la 10.11.2009 Lks 27v
Pilvi82 (1) la 10.11.2009, JS, 26v.
sarppa1987 (1) la 12.11.2009 P-KKS 21.v
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Sanip (1) la 14.11.2009,
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
**emppu** (2) la 15.11.2009, KOS/NKL, 27v. + 29v.
Hops :) (1) la 22.11.2009, , 30 v.
Metsänneito79 (1) la 24.11.2009 SATKS/VAS, 30 v.
Prinressa (2) la 29.11.2009 NKL 27v
 
Metsänneito79
Näin siinä kävi ettei pikkuinen kestänyt matkassa. Jokunen päivä sitten tänne kirjoittelin että perjantaina 20. pvä otettiin verestä hcg joka oli vain 50 (h4+3). Eilen (h5+0) se otettiin uusiksi ja oli laskenu, oli 30. Ja rusehtava vuotoki alkoi samaan aikaan ku vastauksen sain, viime yönä sitten alkoi normi menkkavuoto.

Naisen vaisto on ihmeellinen ja pirullinenkin... Musta tuntu jo aika heti plussan jälkeen (plussan siis tein h 4+0) et oireet hiipu; rinnat ei ollu enää niin kipeet, kuvotus hävis, mahaa ei niin paljoa jomotellu... Siks otatinki ton hcg:n.

En silti tarkota et oireettomuus aina tarkottaa pahinta. Monellahan oireet vaihtelee pitkin raskautta, ku hormonitasoki heittelee. Ja tosi moni on täysin oireeton! Eikä rusehtava/ punertava vuoto tarkota automaattisesti keskenmenoa. Aika yleistä on alkuraskauden vuodot. Ultra viikoilla 6-8 on hyvä asian selventäjä!

Mutta ei auta muu ku kasta ittensä ja jospa kolmas kerta toden sanoisi! Ei tätä kyl enää kolmatta kertaa viittis kokea... Sitä kun ehti jo miettiin ja suunnitteleen tulevaisuuttaan jo aika pitkälle, ja taas tiputtiin kolinalla alas...

Mutta tsemppiä kaikille!!

Metsis
 
miima84
pahoittelut täältä "pudonneille ". kyllä niistä aina selviää, vaikka pahalta se tuntuukin. itse olen kokenut ne kaksi keskenmenoa molemmat aika myöhään. ja edelleen ajattelen, et miks minulle aina käy näin....


jospa nyt kolmas kerta toden sanoo... oireet on ollu aika vahvat, rinnat kipeet ja todella huono-olo, sekä kauhee väsymys.


Te jotka mietitte oireiden loppumisesta...
MINUN kohdalla on käynyt niin että ensimmäisessä raskaudessa oli kaikki mahdolliset oireet ja raskaus meni hyvin loppuun asti. seuraavat kaksi raskautta onkin ollut lähes oireettomia ja ovat menneet kesken. ja saa nähdä nyt mitä tästä tulee...

en halua pelotella ketään, oireet ja raskaudet ovat yksilöllisiä.(näin lääkäri on sanonnut) :O)
 
werty2
kävin lääkärissä ja se ultrasi. siellä näkyi pieni syke, ja oikeassa paikassa kuulemma on. eli mukana viel ollaan. huh, kyl oli kauheeta piinaa nämä päivät kun ei tiennyt missä mennään. mutta nyt voi taas rauhoittua. mä odotin yli tunnin 1v1kk kanssa terveyskeskuksen päivystyksessä, voitte kuvitella että ton ikäinen ei pysy hetkeekään paikallansa, koko ajan oltiin liikkeessä.. no nyt pikkumies nukkuu että jaksaa sit riehua iltapäivällä muskarissa.

oon pahoillani metsänneito, toivottavasti onnistutte pian uudelleen, paremmalla onnella.

aika paljon vaihtelee toi eka neuvolakäynti aikakin. mäkin sain vasta rv 9, kun jotkut menee jo kohta. no parin viikon päästä munkin aika jo on.
 
Sarppa1987
Kiitos vastauksista helpotti taasen.. Mutta en vieläkään ymmärrä tuota kehon lämpötilahommaa.. Nyt on jo pari päivää alilämpöä ollu. tänää oli jo alle 35 asteen?? huh..
 
Enna.
Alkuperäinen kirjoittaja Metsänneito79:
Näin siinä kävi ettei pikkuinen kestänyt matkassa. Jokunen päivä sitten tänne kirjoittelin että perjantaina 20. pvä otettiin verestä hcg joka oli vain 50 (h4+3). Eilen (h5+0) se otettiin uusiksi ja oli laskenu, oli 30. Ja rusehtava vuotoki alkoi samaan aikaan ku vastauksen sain, viime yönä sitten alkoi normi menkkavuoto.

Naisen vaisto on ihmeellinen ja pirullinenkin... Musta tuntu jo aika heti plussan jälkeen (plussan siis tein h 4+0) et oireet hiipu; rinnat ei ollu enää niin kipeet, kuvotus hävis, mahaa ei niin paljoa jomotellu... Siks otatinki ton hcg:n.

En silti tarkota et oireettomuus aina tarkottaa pahinta. Monellahan oireet vaihtelee pitkin raskautta, ku hormonitasoki heittelee. Ja tosi moni on täysin oireeton! Eikä rusehtava/ punertava vuoto tarkota automaattisesti keskenmenoa. Aika yleistä on alkuraskauden vuodot. Ultra viikoilla 6-8 on hyvä asian selventäjä!

Mutta ei auta muu ku kasta ittensä ja jospa kolmas kerta toden sanoisi! Ei tätä kyl enää kolmatta kertaa viittis kokea... Sitä kun ehti jo miettiin ja suunnitteleen tulevaisuuttaan jo aika pitkälle, ja taas tiputtiin kolinalla alas...

Mutta tsemppiä kaikille!!

Metsis
Halusin kertoa vaan, että olen kohtalontoveri, meillä toivottu pientä nyt tasan kaksi vuotta, ensimmäisen keskenmenon koin 06/08 ja sen jälkeen kaksi tällaista, että haalean plussan olen tikkuun saanut ja selvät raskausoireet, mutta vuoto alkaa pari päivää myöhässä ja oireet katoavat.. Niin kävi tässäkin kuussa, marraskuun loppuun olisi laskettu aika tullut. Jaksamista sinulle! :)
 
Lellu1
Haluan vielä tarkentaa aamuista kirjoitustani. Eli kyseessä on ensimmäinen plussa, muttei suinkaan ensimmäinen yrityskierto. Lasta on toivottu 6/08 saakka, nyt tärppäsi ihan luomusta ilman ovistikkuja tai täsmäseksiä tms.

Kyllä minunkin oireeni vaihtelevat, mutten ole niistä huolissani. Alussa vk 5-6 rinnat olivat tosi kipeät, mutta nyt jo parempaanpäin. Nyt raskaudesta muistuttaa eniten huono olo. Miehen mielestä olen väsynyt, mutten itse huomaa sitä, ehkä käyn nukkumaan n.tunnin aikaisemmin kuin ennen. Uni on kyllä sikeämpää kuin aikaisemmin.
 
miima84
taisin nuolaista, ennen kuin tipahtaa...

eli se sit taas tästäkin raskaudesta. aloin vuotamaan aamuyöstä... lääkäriin ajattelin kohta soitella, jos pääsis ultraan. odotukset ei kovin korkeella ollu tästäkään raskaudesta. joten taidan selvitä tästä menetyksestä helpolla. jos haetaan hyviä puolia tästä jutusta, niin ainut on se että nyt aletaan tutkimaan, että mistä nämä johtuvat... olen kuitenkin onnellinen, että meillä on yksi terve lapsi.

hyvää jatkoa kaikille!
 
werty2
Mitenkän miina84:lle kävi? toivottavasti oli vaaratonta vuotoa. Kyllä mäkin heti meinasin luovuttaa kun aloin vuotaan, sitä oli tullut silloin yöllä niin paljon housuihin ja pissan jälkeen vessanpönttö ihan punainen. Mutta niin vaan ei ollut pienen elämä päättynyt. Mutta toivotaan että selviät pelkällä säikähdyksellä sinäkin.
 
Lellu1
Osanottoni kaikille km:n kokeneille ja vaarattomienkin vuotojen piinaamille.

Kerron nyt vaihteksi hyviä uutisia itsestäni. Eli tänään kävin gynellä ja näin "vauvan" ekan kerran. Olin etukäteen todella varuillani tuulimunapelkojeni kanssa, mutta siellähän se kaveri oli ja syke näkyi hienosti. Ultran perusteella (pituus 13mm) viikkoja oli 7+4 kun menkkojen mukaan olisi 8+0. Laskettuaikakin olisi siis 10.11 eikä 6.11, mutta se tarkentunee vielä nt-ultrassa n.kuukauden päästä. Lääkäri rauhoitteli myös, että km:n vaara on aika pieni enää kun syke näkyy jo nyt näin selvästi. Nyt uskallan jo vähän rauhoittua, mutta vieläkään emme aio kertoa raskaudesta kenellekään.

Eilisessä neuvolassa suostuin täyteen sikiöseulaan. En tiedä onko sama käytäntö koko maassa, mutta ainakin täällä meillä on tämän vuoden alusta ollut mahdollisuus osallistua alkuraskauden veriseulaan, että nt-ultraan halutessaan. Verikokeessa täytyy käydä määrättyjen raskausviikkojen aikana ja ultraan tulee aika n.viikolla 12. Haluamme mieheni kanssa ehdottomasti poissulkea Downin niin pitkälle kuin se on mahdollista (jo ikäni takia, vaikken mielestäni ihan ikäloppu olekaan,heh) ja onneksi nyt siihen tuli aika hyvä mahdollisuus.
Muuten neuvolassa rupateltiin mukavia, otettiin veri ja pissakoe sekä sain ison nipun luettavaa ja DVD:n. Ehkä nyt viikonloppuna jaksan selata kirjasia läpi kun olen yksin kotona.

Miten teillä muilla menee? Aika hiljaiselta näyttää palstalla tällä hetkellä...
 
miima84
käytyäni samana päivänä lääkärissä... ultrassa kaikki oli toistaiseksi hyvin. vuotokin loppui jo ennen kuin pääsin lääkäriin asti... nyt sitten torstaina uudestaan ultraan. lääkäri ei kuitenkaan paljoa toiveita antanut. kun on ne keskenmenot jo taustalla... :( mut sit sen näkee, et onks tää joku ihme vai ei.
 
Sarppa1987
Lellu1 hei täällä ollaan vähän samoilla linjoilla kun sie vähän aikaa sit tuulimunaepäilyjen kanssa. mulla on tulevana ti varhaisultra(viikoja sillon 7+5) toivottavasti näkyy muutakin kuin ruskuaispussi.. pelottaa suoraan sanoen. sun tarina anto toivoa... ;-)
 
murmukka
Pahoittelut Metsänneidolle:( Miimalle pidän peukkuja, toivottavasti huoli varmistuu ensi viikolla turhaksi!

Onnittelut Wertylle, Pilville ja Lellulle hyvistä ultrauutisista, ihana kuulla sellaisia! Yksi tuttu lääkäri sanoi, että keskenmenon riski ultrassa todettujen sydänäänten jälkeen on enää muutaman prosentin luokkaa, joten te voitte varmaan jo huokaista helpotuksesta:)

Mulla raskaus vaikuttaisi jatkuvan entiseen malliin, mutta silti mieliala alkanut vähän laskea pahoinvoinnin ja väsymyksen takia, kotona huomaa myös ärtyvänsä tosi helposti. Tosin on ollut tosi kiireinen viikkokin, yhtä suorittamista ja nukkumista, toivottavasti tunnelma tästä viikonloppuna kohoaa. Pahoinvointi ei edes ole erityisen voimakasta, oksentanut en ole kertaakaan, mutta koko ajan tuntuu vähän huonolta ja on kauhean vaikea keksiä, mitä söisi, kun melkein kaikki tuntuu jo ajatuksen tasolla etovalta. Lisäksi miehen kanssa on mennyt aikataulut ristiin, eikä ole viikkoon nähtykään oikein kuin vialukselta. Enpä olisi kuukausi sitten uskonut, että kehtaan näissä olosuhteissa olla tyytymätön..
 
murmukka
Hei Sarppa vielä, mulle on neuvolasta sanottu, että puolella odottajista ei ole mitään oireita, joten ei varmaan kannata ainakaan niiden puuttumisen vuoksi olla huolissaan.
 
Hops :)
Ihana kuulla hyviä uutisia. Ihan tuli ilonkyyneleet silmiin :) Yrittäkää nyt jo nauttia raskaudesta, kun pahimmat ajat alkaa olla ohi.

Täällä on aika alakuloinen olo. Eilen tuli illalla vessassa pyyhkäistessä ihan ihan vähän rusehtavaa. Yön aikana ei vuotoa ole tullut lisää, mutta kyllä se pelästytti. Lisäksi lämmöt on olleet ovulaatiosta asti joka aamu 36.9 ja tänään oli vähän laskenut. Rinnat ei myöskään ole enään niin turbot eikä arat. Tiedän, että oireet vaihtelee, mutta silti on aika masentunut olo. Pitäisi saada nyt ajatukset keskitettyä muualle, että unohtaisin nämä raskausjutut vähäksi aikaa.

Voikaa hyvin.

Hops :) rv 5+6
 
Werty2
Onpas täällä hiljaista, taitaa kaikki olla viikonlopun vietossa.. Kuinkas sitä on sopeuduttu kesäaikaan? Mua ainakin väsyttää.. Tänään vietettiin vähän poitsun nimppareita..

Mites Hopsin kävi? jatkuiko vuoto? toivottavasti ei!! Kyl noi vuodot on näköjään aika yleisiä. Mulla tuli eilen pyyhkiessä ihan vaaleenpunaista vähän, mutta nyt en ole enää niin huolissani, kun oon nähnyt että sydän sykkii.

Mutta toivottavasti ketju taas viikkoa kohti piristyisi! Mukavaa huhtikuun alkua!!
 
Hops :)
Mukavaa uutta viikkoa :)

Täällä on jo pirteämpi olo ja vuotoa ei ole enää tullut. Huh, kyllä pelästytti. Varasin heti aamulla ajan varhaisultraan, että pääsee näkemään onko siellä mahassa kaikki kunnossa. Ultra 7.4 ja silloin pitäisi olla rv 7+2 menossa eli pitäisi sydänkin jo sykkiä. Tämä viikkokin jo vähän polttelisi, mutta malta mieleni.

Väsymys alkaa iskeä ja aaltoileva huonovointisuus. Vaikka onkin ikäviä oireita, niin tuntuu hyvältä, että jotain tapahtuu. Lämmötkin palasivat takaisin 36.9 tasolle, mutta rintojen turvotus kylläkin vähän laskenut. Aamulla huomasin, että maha oli päältä tunnusteltaessa ihan "kova". Hih, tuntui hassulta :)

Mitäpäs muille odottajille kuuluu? Hiljaisuus taitaa olla hyvä merkki.

Hops :) rv 6+1
 
prinressa..
Wertyllä vietetty eilen nimppareita, niin meilläkin esikoisen :)

Omassa olossa ei mitään uutta. Pelkään tosi paljon keskenmenoa. Ollaan mietitty varhaisultraan menoa vaikka ensin ei pitäny mut nyt ehkä haluun kuitenki. Hmmm. Saa nähä.

Nyt täytyy rientää taas kun on hetki omaa aikaa.
 
-villa-
Hei,
täällä ois yks uusi odottaja teidän joukkoon :)
tällähetkellä menossa rv 6+6, la on 17.11. Just tänä aamuna neuvolaankin soitin, ja eka aika ois ensviikolla ke 8.4. On muuten miehen kolmikymmpis synttäripäivä tuo. Itse olen 23 vuotias ja esikoispoika on syntyny lokakuussa 06, eli 2,5 vuotias huimapää on rikastuttamassa elämää ;)
Meilläkin on yks keskenmeno takana, tammikuussa menetettiin pikkuinen elämän alku, rv 7 ja jotain oli menossa. Mut se raskaus poikkesi täysin ihan ensimmäisestä, tuntui alusta asti ettei kaikki ole hyvin, eikä mesiitä uskallettu kertoa kellekkään, jotenkin aavistin et jotain on pielessä.
Mut tää raskaus on alkanu hyvin, fiilis on ihan erilainen kun tuon edellisen kanssa :D tästä ollaan jopa kerrottu sekä minun, että miehen vanhemmille. Ja uskon/luotan siihen, et kaikki menee hyvin!!
Esikoista odottaessa mulla ei ollut pahoinvointia yhtään, tänkään kans ei tunnu siltä. Väsyttää vaan kovin ja olo on turvonnut, rinnat vähän arkana, mut muita oireita ei ole. Ja esikoisen odotusaika oli ihanaa, nautin siitä tosi paljon, toivottavasti tämäkin sujuu samoin <3
 
-villa-
Ja listaa on nyt päivitetty, mukana ollaan :

Lellu1 (1) la 6.11.2009, , 36v.
Werty (2) la 9.11.2009, Tays 24v.
ch81 (3) la 10.11.2009 Lks 27v
Pilvi82 (1) la 10.11.2009, JS, 26v.
sarppa1987 (1) la 12.11.2009 P-KKS 21.v
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Sanip (1) la 14.11.2009,
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
**emppu** (2) la 15.11.2009, KOS/NKL, 27v. + 29v.
-villa- (29 LA 17.11.2009, KYS, 23v. + 29v.
Hops :) (1) la 22.11.2009, , 30 v.
Metsänneito79 (1) la 24.11.2009 SATKS/VAS, 30 v.
Prinressa (2) la 29.11.2009 NKL 27v
 

Yhteistyössä