Marraskuun 2009 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja murmukka
  • Ensimmäinen viesti
**emppu**
Murmukka, synnytin esikoisen Kättärin haikaranpesässä. Oli kyllä ihan mukava paikka. Saatiin perhehuone omalla vessalla ja suihkulla (mun huonon kunnon takia) mikä oli aika luksusta. Noiden perhehuoneiden takia sinne oikeastaan mentiin, mutta onhan niitä Naistenklinikallakin. Siskoni synnytti siellä ja oli tyytyväinen. Onhan toi kättäri aika kodinomainen, mutta nkl en ole käynyt kun siellä siskoni perhehuoneessa, joten en voi verrata. En ole vielä päättänyt, että menenkö taas kättärille vai kokeilisiko vaikka vaihtelun vuoksi naistenklinikkaa :)
 
Metsänneito79
Kyllähän täältä vielä porukkaa löytyy!:) Ajattelin että ei kai tämä ketju/pino (miksi näitä kutsutaan...) ole hiipumassa. Pahoittelut myös Pärskylle! :(

Itse olen täs myös kovasti miettiny et missähän mennään... Ajatus keskenmenosta on kovasti vallannut mielen... Kun tuntuu että oireet on vähä hiipunu, tänään siis h4+4. Pariin kolmeen päivään ei ole ollu enää pahoinvointia (tosi eiks pahoinvoiti alaki vasta vähä myöhemmillä viikoilla...) ja tuntuu ettei rinnatkaan oo enää niin kipeet ja arat, eikä oo väsymystä. Eilen multa sit otettiin HCG verestä ja arvo oli 50... Aika matala mielestäni. Tosin täältä netistä lueskeltani monilla on kyl raskaus onnellisesti jatkunut loppuun asti alun matalasta HCG:stä huolimatta, toisilla päättynyt KM:eek:on. Ja HCG:n viitearvoissa on niin laaja skaala et ottaa niistä sit selvää! Lääkäri sano mulle että olen luultavasti hedelmöittyny myöhemmin, ja siks ei toissapäivän ultrassakaan vielä mitään oikein näkyny. Sellanen "aihe" johon raskaus ehkä tulee myöhemmin näkyviin. ( juu tiedän et on aika turhaa ultrata viel h4+2, mut ku mul on toi UÄ vähä niiku työpaikkaetu nii pitihän sinne kurkata ;) )

No, ihmettelen vaan et missä mennään, ku oviksenki kuitenkin tikutin jo kp 10. Kiertoni on siis 28pv. Lääkäri sano et otetaan ens ti eli 24.pv uusi hcg.

Äh, ei ois pitäny otattaa mitää verikokeita... Ku kaikki nii alus ja arvojen nousut on nii yksilöllisiä... Piti tekasta tänä aamuna viel kotonaki testi ja kyl siihen tummempi viiva tuli ku 4 pv sitten... Ja masuaki on nippaillu ja kyl noi tisutki on kipeet... Toivottasti en ala vuotaan...

Kertoilkaahan siskot omia kokemuksianne! :)
 
sarppa1987
hello!

Arvelin itsekkin ujuttautua mukaan.. Itellä menossa rv 6+2 ja oireena mm. pahoivointi(ei joka pv) rinnoissa muutokset,mahakivut, ja maha on ollu tosi löysänä..
Todella toivottu lapsi kyseessä ja esikoinen. ei ehitty tarvinnu yrittää kun pari viikkoa ja sit oli plussa. ;) Ite olen hirveä huolehtia ja kova panikoimaan. Toivottavasti kaikki menee hyvi. Varhaisultraan tilasin ajan ja on reilu vk päästä..
 
murmukka
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, JS, 26v.
Lellu1 (1) la 6.11.2009, , 36v.
Werty (2) la 9.11.2009, Tays 24v.
ch81 (3) la 10.11.2009 Lks 27v
sarppa1987 (1) la
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Sanip (1) la 14.11.2009,
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
**emppu** (2) la 15.11.2009, KOS/NKL, 27v. + 29v.
Metsänneito79 (1) la 24.11.2009 SATKS/VAS, 30 v.

Tervehdys taas uudet odottajat:)
Mä yritin päivitellä listaa, niin hahmottaa paremmin, keitä täällä on. Lisäilettekö ja korjailetteko itse mitä meni väärin tai jäi puuttumaan. Ohdiksen jätin vielä pois, kun tiesin vain nimimerkkisi, mutta toivottavasti lisäät itse itsesi piakkoin:)

Vähän aikaa oli aika kurja olo näistä keskenmenoista; alkoi jo tuntua, että tässä vaan odotellaan, kenelle tulee seuraavaksi:( Sääli, että tässä alussa on niin epävarmalla pohjalla tämä odottaminen..

Viime päivinä on alkanut tulla lievää pahoinvointia, lähinnä tuntuu etovalta ja siltä kuin olisi syönyt liikaa. Kunto tuntuu myös laskeneen, hengästyttää herkästi. Paleltaa myös vähän väliä ja nukuttua tulee paljon, eilen nukahdin yhdeksältä istualleen sohvalle, yöllä melkein kellon ympäri ja tänään jo päikkärit takana. Toivottavasti olisi hyviä merkkejä..
 
sarppa1987
murmukka kyselisin mikä tuo listan homman nimi on? on tainnu mennä ohi.. vaik olenki teidän juttuja lukenu.. =)
No täs jotai tietoja itsestä alkuun eli ikää 21 ja miehellä kohta 29. Joensuussa asustellaan eli P-KKS olis sit synnytyspaikka..
ja aijemmin unohtu mainita niin itsellä myös on ollu kova väsymys. illalla jo puol 9 nukkumaan ja aamulla töihin herätä 8 jälkeen. Ja silti vaikeaa tekee. heh.. vkl:ja odotellaan aina kun kuuta nousevaa että saa levätä. Ps. Miten muilla on ollu noiden pahoivoitien kanssa. Itsellä kun tuntuu että aamulla ei mitää mut pahenee iltaa kohden ja yöllä saattaa oksettaa myös.
 
Werty2
Mulla kans pahoinvointi iltaa kohden pahenee, mitään ei oikein saa syötyä. nukkumaan mennessä usein yököttää. Ei ole viel tarvinnut oksentaa, mutta lähellä on ollu. sit on on viel yskä ja nuha ja täytyy kakoa niin se ei tee hyvää.

Niin eiköhän meidän nyt pitäisi nauttia tästä ihanasta pahoinvoinnista ja väsymyksestä ja jättää pelot keskenmenosta. Eihän me asialle mitään mahdeta jos keskenmeno on tullakseen. Pidetään peukkuja ja paljon jarrusukkia pikkuisille matkaan!
 
Moon Fairy
Toki kiukuttelen, mutta se ei ole uutta. :D Varsinkin nyt, kun tupakoinnin lopetin ja välillä pukkaa vieroitusoireita. :p

Pahoinvointi ei ole alkanut vieläkään. Hmm. Muutenkin aika oireetonta ollut nyt tissikipua ja turvotusta lukuunottamatta. Onkohan kaikki kuitenkin masussa hyvin... Nyt olisi laskujen mukaan rv 6+1.
 
miima84
tulen nyt varovasti tänne joukkoon. nyt on noin rv 5+ jotain menossa. kahden keskenmenon jälkeen en kovin luottavaisin mielin oo tässä raskaudessa. muutakuin että sain luget tukihoidoksi.

Kiukkunen tääläkin ollaan ja hermot koko ajan ihan kireenä...
 
**emppu**
Mullakin pahoinvointi pahenee iltapäivällä/illalla. Pahin aika on jostain syystä klo 16-19. Oksentanut en ole, mutta oksettava olo on. Väsymys on sitä luokkaa, että ei sitä nukkuminen poista. Päikkärit pitää ottaa, vaikka ois pitkät yöunetkin nukkunut. Aamuyöstä oon myös nyt nukkunut huonommin, heräilen monta kertaa enkä aina heti saa taas unta. Mä en ole mielestäni ollut normaalia kiukkuisempi eikä mieskään ole valittanut.

Moon Fairy, jotkut onnekkaat selviävät ilman pahoinvointeja tai paljon muitakaan oireita, joten eiköhän kaikki hyvin ole. Toki kyllähän nämä oireet jollain lailla saa ajattelemaan, että kaikki on hyvin, mutta vaihtaisin silti oireettomaan raskauteen ilomielin :) Toisilla pahoinvointi alkaa vasta myöhemmin jos on tullakseen, joten nauti vaan, kun ei vielä ole.
 
murmukka
Ärtyisyyttä on täälläkin ilmassa, mutta ainakaan mies ei ole huomannut siinä mitään poikkeavaa:)

Miima, mitä nuo luget on? Ovatko ne avuksi kaikissa raskauksissa?

Sarppa, listassa on nimimerkin jälkeen monennesta lapsesta on kyse, laskettu aika, synnytyssairaala ja ikä.

 
Prinressa..
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, JS, 26v.
Lellu1 (1) la 6.11.2009, , 36v.
Werty (2) la 9.11.2009, Tays 24v.
ch81 (3) la 10.11.2009 Lks 27v
sarppa1987 (1) la
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Sanip (1) la 14.11.2009,
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
**emppu** (2) la 15.11.2009, KOS/NKL, 27v. + 29v.
Metsänneito79 (1) la 24.11.2009 SATKS/VAS, 30 v.
Prinressa (2) la 29.11.2009 NKL 27v
 
Prinressa..
Lisäsin itseni tuonne listaan. Tänään saatu plussa testiin, toivottavasti joukkoon mahtuu mukaan vielä. Esikoinen täyttää vuoden parin viikon päästä. Eli toista odotamme.

Varovaisin mielin mennään eteenpäin koska myös yksi keskenmeno takana ennen esikoista.

Prinressa rv 4+1
 
Sarppa1987
Pilvi82 (1) la 6.11.2009, JS, 26v.
Lellu1 (1) la 6.11.2009, , 36v.
Werty (2) la 9.11.2009, Tays 24v.
ch81 (3) la 10.11.2009 Lks 27v
sarppa1987 (1) la 12.11.2009 P-KKS 21.v
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Sanip (1) la 14.11.2009,
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
**emppu** (2) la 15.11.2009, KOS/NKL, 27v. + 29v.
Metsänneito79 (1) la 24.11.2009 SATKS/VAS, 30 v.
Prinressa (2) la 29.11.2009 NKL 27v

Siinä olis omani lisätty...
 
Ohdis
Minut saa jättää pois listalta, valitettavasti meidän vauva ei taida jaksaa pitää kiinni :(

Kopsaan tähän tekstin toisesta ketjusta:
"Lauantaina tuli tippa verta, sunnuntaina pariin otteeseen. Tänään verta tulee jo hieman enempi, joten tämä taitaa olla taas tässä :( Kipuja ei vielä ole, mutta vuoto alkaa olemaan jo sen näköistä, että ne tulee kyllä..naksusta ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun torstai-iltana vihlaisi todella pahasti kaksi kertaa. "

Meidän kohdalla kävi jälleen nyt sitten näin, rv 4+4 näyttää muuttuvan kp1:ksi ennenkuin päivä on ohi.

Toivotaan kaikille muille onnellista odotusta ja tarrasukkia matkaan!
 
Werty2
voi harmi ohdis, mä kans jännäilen saman asian kanssa. viime yönä heräsin ihan normaalisti vessaan ja huomasin että verta oli tullut housuihin, aika paljon. No se loppui kuitenkin siihen, laitoin siteenkin mutta siihenkään ei tullut mitään. Nyt jännäillään sit vaan, eli voi vielä alkaa uudestaan niin kuin ohdiksella. Mä menin yöllä ihan paniikkiin, enkä ole nukkunut kolmen jälkeen yhtään. täällä nyt silmät ristissä pojan kanssa.. mutta katsotaan mitä tapahtuu.
 
miima84
murmukka: luget on luonnollista keltarauhashormonia. ja niitä määrättiin mulle, kun olen saanut 2 kertaa rv11+ keskenmenon. et jos mulla onkin jotain keltarauhashormoonin kanssa ongelmia. meillä on kuitenkin yksi lapsi ennen näitä keskenmenoja, joten mitään rakenteellista yms. ongelmaa meillä ei ole.

muuten olo ihan ok. ja puolentoist viikon pääst menen ultraan taas.
 
sarppa1987
hei, anteeksi tyhmä kysymykseni mutta oon aivan huolesta sairaana.. Oon mitannu lämpöjä näin raskaana ollessa ja yleensä on ollu pientä lämpöö 36,7 tms ja nyt mittasin (aamulla) niin oli ali lämpöö 35,5??? eikös se enteile huonoa osaako kukaan sanoa.. :(
 
murmukka
Tosi ikävä kuulla Ohdis, tsemppiä jatkoon!

Miten Werty, oliko väärä hälytys? Eikös sulla ollut edellisessäkin raskaudessa jotain vaarattomia vuotoja?

Kuulostaa Miima aivan kohtuuttomalta keskenmenot tuossa vaiheessa; toivotaan, että kolmas kerta toden sanoo:)

Käythän sitten Metsänneito kertomassa, minkälaiset tulokset sait. Mä mietin alussa, että voisi tehdä raskaustestejä kotona ja seurailla viivan väriä, mutta luovuin sitten ajatuksesta, kun todennäköisesti olisi mennyt kauheaksi stressaamiseksi ja vatvomiseksi. Nyt pahoinvointi on lisääntynyt tasaisesti sen verran, että olo tuntuu "turvalliselta". Toivottavasti jäisi nyt tälle tasolle, niin olisi sopivasti rauhoittamassa mieltä, muttei kuitenkaan kuormittaisi liikaa.
 
ch81
Todella ikävää kun näitä keskenmenoja tulee:( pahoittelut Ohdis, Pärsky ja Outik.

Itse en oo päässyt koneelle aikoihin kun on ollut ongelmia tämän laitteen kanssa. Neuvolassa kävin siiloin 5+1 ekaa kertaa. Lääkäri oli sit viime viikolla, sain pahoinvointilääke reseptin valmiiksi. Jos siitä ois tällä kertaa apua kun sen ajoissa saa. Aikaisemmissa raskauksissa oon kokeillut lääkkeitä vasta kun oon tiputukseen joutunut ja siinä vaiheessa siitä ei ainakaan mitään apua ollut. Pahoivointi alkoi viime viikolla ja nyt on kolme päivää ollut ihan jatkuvaa. Vielä en oo lääkkeitä ottanut. Viime raskaudessa olin jo näihin aikoihin osastolla ja tällä kertaa en oo oksentanut kuin kolme kertaa:) Ehkä se sit vois olla vähän helpompi... Eka ultra on viikon päästä.
Ootteko te jo käyneet ultrassa?
Täytyy alkaa leipomaan, kakkosen 2v juhlia juhlitaan viikonloppuna.
Viikkoja 7+0
 
Moon Fairy
Tervetuloa uusille!

Ja pahoittelut pudonneille. :(

Sarppa1987, sinuna en olisi huolissani. Mäkään en olisi raskaana, jos lämpöihin olisi uskomista. ;) Plussauksen aikoihin näytti parhaimmillaan iltaisin 36,7 ja aamuisin saattoi olla sitä päälle 35 astetta. En tiiä mitä se nyt näyttäis, kun sattuu tuo mittari olemaan rikki.

Moonis rv 6+3(?)
 
Hops
Tervehdys kaikille,

Uudelle ja ennen kokemattomalle matkalle mukaan ilmoittautuu uusi plussaaja. Omien laskujen mukaan rv 5+2 menossa ja la 22.11.2009. Esikoista odottelen onnellisin mielin. Kamalasti vain kokoajan pelottaa keskenmeno, mutta ei auta vain kuin antaa ajan kulua ja toivoa parasta.

Vahva aavistus oli jo ennen plussausta, että nyt on tärpännyt. Rinnat kipeytyivät, mahassa oli hassuja tuntemuksia ja muutenkin erilainen olo. Nii ja kiukuteltua on tullut oikein kunnolla :D

Turvallista matkaa kaikille!

 
Pilvi82
Hei kaikille!

Eilen kävin ensimmäistä kertaa neuvolassa ja tänään varhaisajan ultrassa. Ultrassa näkyi sairaan suloinen möykky ja laskettu aika täsmentyi 10.11., joten päivitän listaan sen. Tuohan saattaa vielä muuttua toisessa ultraäänessä joka tehdään sitten viikolla 12, mutta siihen asti ainakin tuolla mennään. Kuvittelin olevani viikolla 8, mutta nyt siis ollaankin viikolla 7. Huoh! Niin ja pieni sydänkin näkyi kuvassa sykkivän. Toivottavasti maha kasvaisi pian!

Lellu1 (1) la 6.11.2009, , 36v.
Werty (2) la 9.11.2009, Tays 24v.
ch81 (3) la 10.11.2009 Lks 27v
Pilvi82 (1) la 10.11.2009, JS, 26v.
sarppa1987 (1) la 12.11.2009 P-KKS 21.v
Murmukka (1) la 11.11.2009, KOS/NKL, 33v.
Sanip (1) la 14.11.2009,
Moon Fairy (1) la 15.11.2009, LKS, 23v. + 29v.
**emppu** (2) la 15.11.2009, KOS/NKL, 27v. + 29v.
Metsänneito79 (1) la 24.11.2009 SATKS/VAS, 30 v.
Prinressa (2) la 29.11.2009 NKL 27v
 
Sarppa1987
tervehdys hops ja tervetuloa joukkoon.
Se tuo keskenmeno tuntuu olevan kovinki yleistä niin tottahan sitä väistämättä pelkää. Ite huolestun lähes joka päivä uudesta asiasta millon on mahakipuja,selkäkipuja, toisena päivänä ei tunnukaan enää oireita ym ym tiedä sit onko huoli turhaa vai aiheellista selvinnee ensi viikolla.. ;) sinne asti jänskätään.
 

Yhteistyössä