*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja thor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
harhis kiva että oot yhtenä kappaleena! =)

ellenille hirmuisesti onnentoivotuksia että kaikki on sittenkin hyvin! :wave:

tupuna älä välitä, mullekin lääkäri vinoili että "sulle on tainnu ruoka maistua" jne. mut mä vaan napautin takaisin että esikoisenkin aikaan tuli 24kg raskausaikana ja kaikki kilot sain pois... että turhaan otat ittees. eikä mulla ollu ees iso lapsi syntyessään, vähän vajaa 3800g.

mä oon siivoillu kaappeja, tyttö edelleen kipeenä. kohta lenkille kunhan mies kotiutuu!

Nunneliini ja Papuseni 32+3

Kuulumiset luettu

ellen- Ihania uutisia :heart:

Täällä sinnitellään närästyksen kanssa, pakko kai jotain muutakin yrittää syödä kuin pelkkää jäätelöä ja piimää... alkaa olo käydä heikoksi, ja voimat loppua... tuntuu, että uni maittaisi ympäri vuorokauden, jos vaan olis mahdollista.

Kuiskaten 31+5

Kuulumisia luettu päivittäin mutta itse ei ole joka väliin jaksanut/viittinyt kommentoida.

ELLEN: ihanaa kuulla noin hyviä uutisia, yritäs nyt sitten nauttia loppuraskaudesta täysin rinnoin! :)

Täällä on huimaus vaan lisääntynyt..jo eilen olisi labraan pitänyt viedä pissa näyte ja antamaan verinäytettä mutta enpä päässyt lähtemään. Tänään sitten olin jo aamusta menossa niin ei kauaakaan kun oli pakko taas pitkälleen mennä.. Huomena aamulla olisi lääkäri, toivottavasti sinne jotenkin pääsisi.. Tulee varmaan noista näytteistä sanomista mutta eipä voi mitään, vien ne sitten samalla.

Pikkunen kyllä reippaana ympäri vuorokautta pistää menemään tuolla vatsas. Tosin että välillä tuntuu että tulee tuolta oikealta puolelta peppunsa kanssa läpi :D välillä vaan makoilen ja katselen kun vatsa heiluu ja pomppii ja joskus yritän jostain pikkuisest "ottaa kiinni" ja tunnostella missä on mitäkin mutta huonoin tuloksin :)

On kyllä hetkiäkin milloin toivoisi toisen vain olevan paikallaan :D vaikka lapsien ei ikinä pitäisi komentaa vanhempiaan niin kyllä täällä komennetaan jo vatsasta :D hän päättää missä asennossa tai kummalla kyljellä äiti nukkuu, istutaanko vai ei yms.. :D

:wave: :wave:

Ellen :hug: :flower: ihanaa!!

mulla oli tänään neuvola,kaikki ihan ok paitsi sf mitta 27 ja viikkojahan mulla 34+0 :o mutta ilmeisesti vauva on jo laskeutunut ja siltä kyllä tuntuukin. Supistanut pari päivää tosi kipeesti,ihme jos loppuun asti menee. Tehtiin kanssa painoarvio 2,2kg :heart:

palaan varmaan huomenna,nyt hakeen tyttöä mummulasta

Niina ja vauva 34+0 *poks poks*

Ellenille onnittelut hyvistä uutisista! Itsellekin tuli oikein hyvä mieli tästä :)

Täällä ei nyt mitään kovin kummallista uutta. Vatsakipuja/kiristystä tulee edelleen jos hiukankaan pidempään kävelee, kaipa ne on sitten niitä supistuksia.

Lirahteluista oli puhetta. Täällä ei lirahtele, varmaan koska esikoinen vasta tulossa. Kuitenkin vessassa saa juosta aikamoisen usein, eikä välttämättä tule juuri mitään. Tulehdusta ei pissassa ollut, joten varmaan vauvan pää vaan painaa rakkoa.

Synnytysasiat alkaneet askarruttaa. Harmittaa kun täällä(kään?) päin ei rutiinisti tehdä edes ensisynnyttäjille synnytystapa-arviota, eli mistä sitä tietää mikä jättiläisvauva masussa kasvaa ja miten ahtaaksi oma lantio osottautuu. Mullahan SF-mittakin ollut siinä yläkäyrällä. Ellei 36 vk neuvolalääkärillä tule mieltä tyynnyttäviä vastauksia tai lähetettä kokoarvioultraan jne, niin aion varmaan sitten maksaa yksityiselle tuon arvion, mielummin kuin todeta kesken synnytyksen, että eihän tää mahdu. Onko jolla kulla käsitystä mitä mahtaa maksaa yksityisellä arvio?

Lispu ja Nti Poikanen 33+0 *POKS POKS* :heart:

Voi Ellen, ihania uutisia, varmaan iso kivi vierähti sydämeltä! :flower: Nyt nautit vaan loppuraskaudesta ilman huolia:)

Lispu,, ennen kuin mä sain lähetteen julkiselle, niin kyselin yksityiseltä noita synnytystapa-arvioita, (kaikki lääkärit ei muuten niitä oo tottunut tekemään joten kandee valita joku joka tietää mitä tekee, kysyt vaikka sieltä klinikalta mihin soitat että kuka ois hyvä), hinnat vaihteli hirveesti täällä pääkaup.seudulla ainakin.. Sehän tehään ultran kera ja hintavaihtelut oli 80e-220e!! :o kandee kysellä siis paristakin paikasta, hkissä Femeda oli halvin.

Täällä saatiin just pojan huone kuntoon! Ihanaa - enää tulokas puuttuu!! :) Mutta ei enää kauaa.... :heart:

t.Sandy 34+0

Alkuperäinen kirjoittaja Sandy78:
Lispu,, ennen kuin mä sain lähetteen julkiselle, niin kyselin yksityiseltä noita synnytystapa-arvioita, (kaikki lääkärit ei muuten niitä oo tottunut tekemään joten kandee valita joku joka tietää mitä tekee, kysyt vaikka sieltä klinikalta mihin soitat että kuka ois hyvä), hinnat vaihteli hirveesti täällä pääkaup.seudulla ainakin.. Sehän tehään ultran kera ja hintavaihtelut oli 80e-220e!! :o kandee kysellä siis paristakin paikasta, hkissä Femeda oli halvin.

Kappas, sä olitkin eilen kirjottanut samasta aiheesta, ja mä olen kyllä nämä kaikki lukenut läpi eilenkin. En siltikään muistanut, että tästä aiheesta oli ollut puhetta jo, eli olen näköjään elävä todiste siitä raskausdementiasta. Yleensä mulla on mielestäni ollut hyvä muisti...

:headwall: :headwall: :D

Mutta kiitos tiedosta! :)

Ihania uutisia ellen :heart: Nyt sitten täysillä nauttimaan loppuraskaudesta!

Tupuna, älä välitä tommosista kommenteista! Mun vaavillahan oli rv 32+1 paino-arvio 2,1kg ja se oli ihan normaali. On tainnu olla tohtorilla vähän huono päivä.

Täällä koiralle nousi paukamat uudestaan iltapäivällä. Lähettiin sitten lääkäriin ja se sai kortisonipiikin. Kyytabletit on kuulemma liian tehottomia laukaseen sen tilanteen, et auttaa vaan hetkeks. Nyt on taas ihan ok.

Taidan painua pian pehkuihin, kun herätys on ollu jo siinä neljän jälkeen :whistle:
Öitä!

Sonja ja poju 34+1

Oon muuten addiktoitunut juuri Huutonettiin. Vauvanvaatteet, kestovaipat ja vauvatarvikkeet on tiukasti kiikarissa, ja voisi sanoa, että niihin kuteisiin oon vähän hurahtanut, vaikkei alunperin ollut tarkoitus.

Uutena ja tyyliin kerran käytettynä oon löytänyt kaikkia ihanuuksia :) Pahaa pelkään, että mitä enemmän ostan ihania pikkumekkoja, niin sitä varmemmin meidän tyttöveikkaus/lupaus muuttuukin syntyessä pojaksi... No sama se kunhan vauva vaan on kunnossa.

Tänään tuli vähän harmittavaa vaatepostia. Ilmoituksessa luvattiin pieni paketti vaatetta kuntoluokituksella "uudenveroinen". Kuvittelin saaneeni tosi halvalla merkkivaatetta, hinta ei päätä huimannut, vaikka postikulut olivatkin sitten aika kalliit. Noh, näistä vaatteista puolet olisin luokitellut itse lähinnä tyydyttäväksi/heikoksi, ja nimenomaan ne merkkivaatteet on niitä huonokuntoisimpia. Yhdessä on tahroja ja paljon, yksi on muuten vain loppuunpestyn ja harmaantuneen oloinen ja loputkin kyllä selvästi käytetyn oloisia, vaikka ehkä sitten hyväkuntoisia tai lähes hyväkuntoisia. Yhtään uudenveroista ei tosin joukossa mielestäni ole.

En jaksa alkaa vaatia mitään kaupanpurkuja, koska postikulut tulee kalliimmaksi kuin tuotteen varsinainen hinta. Ottaa silti päähän tuollainen totuuden vääristely ilmoituksessa. En olisi huutanut, jos olisin tajunnut etteivät kuvat ihan totuutta kertoneetkaan, saati sitten teksti. En oikein uskalla laittaa negatiivista palautettakaan, koska itselläni on palautteita niin vähän vielä, että takuuvarma "kostonega" sieltä erottuisi. Oon sitten varmaan hiljaa enkä laita mitään palautetta. Enkä koske tuohon myyjään enää pitkällä tikullakaan.

Neuvolakuulumisia! Oli tänään myös ylimääräinen lääkärikäynti ku viimeks oli kohdunsuu pehmentyny, onneks ei ollu muutoksia tapahtunu, eli ei ollu auennut.

Eli rv 30+4:

RR: 119/67 (116/70)
Sf-mitta: 26 (24)
Tarjonta: RT (RT)
Syke: 150 (140) Oli vauval hirvee vauhti päällä ku kuunneltiin sykkeitä, siks nii korkeet :D
Liikkeet: ++ (++)

Painoarvio näillä näkymin 3200 g, eli näköjään suht pieni tyttö tulossa.

Onnea ellenille hyvistä uutisista!

ellen ihania uutisia :) :heart:

Kävin tänään neuvolassa (34+4) ja kaikki oli hyvin, tosin painoa on tullu niin hitosti et en tiedä pitäsikö itkeä vai nauraa, nyt yhteensä 17 kiloa :o (ei aikasemmissa ole näin paljoa tullu edes loppuun mennessä). no ei auta valittaa, tullu mikä tullu. Sf- mitta oli hurjat 35 cm, eli edelleen mennään käyrien yläpuolella. Pissa oli puhdas ja verenpaineet hyvät. Vauvan syke oli n. 150,ja oli raivotarjonnassa, kuten ollu jo useita viikkoja. Seuraava käynti olisi 36-37 viikolla jolloin lääkäri kattelee paikkoja. Meilläkään ei enää ole loppuraskaudessa äippäpolilla käyntiä jossa olisi saanut jonkinlaista kokoarviota. Ei ole mitään tietoa minkäkokoinen vauveli täältä olisi tulossa, tosin uskoisin ettei mikään jätti kuitenkaan vaikka sf- mitta huitelee omilla lukemillaan koska niin meni aikaisempienkin kohdalla ja nonmaalikokoisia vauvoja ovat olleet 3.5-3.8kg. Omaan napaan ei sen ihmeempiä, viimeisiä vauvajuttuja yritän ostella niin kaikki olisi suht valmiina vauvan tuloon..

Säde ja poitsu 34+4

Lispu kostonegasta voi ilmottaa ylläpidolle niin poistavat sen sillä niitä ei voi antaa ja jos tuote ei vastaa kuntoluokitusta mitä ilmoituksessa oli niin negaa kehiin ja vaatimusta kaupan purkuun ja mielellään sähköpostilla ensin kysyt suostuuko kaupan purkuun jos ei niin negaa palautetta kehiin.

Itsellä kanssa nyt myynnissä vauvanvaatteita ja ym. huutiksessa jotta saisin tilaa tähän kämppään ja turvakaukalokin odottaa laittamistaan huutikseen,eli jos jollain vielä puuttuu turvakaukalo niin mulla on ylimääräinen yhdellä lapsella ollut tumman sininen CAM merkkinen kaukalo kun mies ostise ilman että kysyi multa ja itse ostin sitten itselle mieluisen kaukalon ja sain kaukalon,telakan ja rattaat johon kaukalo sopii niin 50E joten kannatti ostaa ja ovat hyvässä kunnossa vielä.Mitäs meni ukko ostaan veljeltään kysymättä mun mielipidettä :kieh: :kieh: :kieh:

ON Täällä herätty vaihteeksi klo 4.22 ei vaan nukuttanut enään sen jälkeen kun pikkuneiti kömpi viereen ja oli pissannut sänkynsä (vaippa oli vuotanut ,oli siis saanut vaipan ihme asentoon).Ens viikolla on mulla neuvolanlääkäri ja sillon tehdään synnytystapa-arvioon lähete ja aion vaatia sektiota ahtaan lantion takia ja varmasti sen saan koska kakkonen jäi hartioistaan kiinni ja tästä povataan isompaa.

Ellenille paljon onnea tiedän miltä tuntuu kuulla että odottaa tervetta lasta :heart: :heart: .

Mut nyt aamupalalle ja siivoushommiin jotta päästään asioille ja mökillekkin tänään.Vielä puolituntia että voin laittaa pyykkikoneen päälle :D :D .

heidiS23+ pikkuinen rv 34+5

heidis23 ylläpito EI poista kostonegoja, valitettavasti. Itse olen asiasta laittanut s-postia huutonetin ylläpidolle kun kerran sain sellaisen palautteen, siis kostonegan...ensin sanoivat että eivät poista, mutta poistivat sittenkin siitä syystä että toinen osapuoli haukkui/nimitteli minua asiattomasti johon hänellä ei ollut oikeutta. Muuten sanoivat että eivät voi "sekaantua" kauppoihin eivätkä poistella palautteita.

Lispu Millaista palautetta se myyjä muuten on saanut? Jos sulle tulee yksittäinen kostonega niin se ei vaikuta varmasti luotettavuuteesi mitenkään. Ihan ehdottomasti otat myyjään yhteyttä jos hän edes palauttaisi osan rahoista sinulle, ja vielä ehdottomammin laitat sen nega- palutteen että muutkin ostajat tietävät olla varuillaan. Tosi kurjaa että sinulle kävi noin :( Itsekkin maksoin äitiyshousuistani sielä 15e + 7e postarit...ja sit tämä myyjä joka osoittautui ulkolaiseksi eikä puhunut hyvää suomeakaan ei todellakaan aikonut purkaa kauppoja vaikka housut eivät vastanneet kuvausta...oli itse leikellyt saksilla pulttuja lyhemmiksi ja kyse oli puvunhousu-tyylisistä housuista...arvaa oliko järkyn näköiset ja mulle ainakin 10cm liian lyhyet vielä :xmas: ja väitti että minä olen hullu ja kuvittelen kaiken :laugh: Hohhoi...silloin kyllä ketutti niiiiiiiin paljon |O Mutta siis, laita se nega!!!!

Merkkailemassa :wave:

Ellenille isot onnittelut hyvistä uutisista! :heart: :hug:

Ja kommentoinpa vielä tuohon tila-autoasiaan (vaikka en haluaisikaan ketään kauhistuttaa tällä kommentillani) : Juuri jossain ohjelmassa testattiin näitä ns. tila-autoja (taisi olla nimenomaan Opel Zafira) peräänajotilanteessa, jolloin kyllä niille reppanoille, jotka takakontissa istuivat, kävi todella köpelösti. Ohjelmassa vaan kysyttiin, että laittaisitko oikeasti lapsesi istumaan sinne... Meilläkin on tuota tila-autoasiaa mietitty, mutta "kunnollisia" tila-autoja ei tunnu olevan kuin jenkkivalmisteisia bensarohmuja...

Valkolilja ja jätkänpätkät 4 viikkoa + 1 päivä (rv 32+1)

g030.gif
RV 36 = 35+0 POKS!

ellen- isot onnittelut täältä myös, onpa hienoa kuulla näin hyviä uutisia! :flower: :heart:

Täällä on takana huonosti nukuttu yö, esikoinen taisi nähdä jotain painajaista ja piti hereillä klo 03-05, herätys klo 07...
g060.gif

Asiasta viidenteen, kun nyt tuo lokakuu on ihan ovella ja seuraavaksi koittaa jo marraskuu, ajattelin että voitaisiin pitää jonkin näköinen nimenhuuto ja ekan sivun listan tietojen tarkistus. Kun porukka alkaa jakaantumaan, on kiva nähdä oikea tilanne kaikkien palstailijoiden osalta ettei joukossa ole sellaisia, jotka meidät ovat syystä tai toisesta jättäneet. Täällä saa toki taustaillakin, mutta huudelkaahan itsestänne kuitenkin sen verran, että haluatte vielä listoilla pysyä. Merkkaan etusivulle nimen perään jotain merkkiä paikalla olevista palstalaisista tämän kuun loppuun ja siirrän sitten lokakuun listoille päivitetyn nimilistan. :attn: :attn: :attn:

Eipä muuta ihmeempää, voikaahan paksusti! :D

thor ja rinsessa 35+0

RIKSRAKSPOKS 32+0!

thor Mukana menossa ollaan, vaikkakin yleensä vain lueskelen teidän muiden juttuja :D

Kaikki on mennyt niin hyvin, ettei mistään oikein mitään valittamistakaan keksi :) Ehkä pahimpana vaivana voisi sanoa nuo mielialanvaihtelut! Edelleenkin ihmettelen miten ukko jaksaa vielä katsoa mua :laugh:

Me hankittiin myös uusi auto, Mazda 6 farmari :heart: Toistaiseksi ei vielä tarvita tila-autoa, kun vasta ensimmäinen lapsi :)

Onko joku muuten menossa vielä yksityiselle painoarvio ultraan? Mä vähän ajattelin mennä, kun siellä ultrassa on niin hauska käydä, eikä tässä nyt ihan jokapäivä raskaana olla :) Mietiskelin vain, että millä viikoilla sinne kannattaisi mennä? Joskos joku kokeneempi osaisi sanoa vinkkejä :)

-Annsku

Hurjaa....mammaloma alkaa huomenna!! :o Uskomatonta.....
Nyytin syliin saaminen tuntuu olevan jo aika lähellä....

Neuvolassa oli maanantaina kaikki ok.
Sf-mitta kasvanut hurjat 3cm kahdessa viikossa.Nyt 31cm.
Perätilassa asustaa Junior...ja terkkarin mukaan eivät edes ala kääntämään kun istukka etuseinämässä.On vaara irrota.
Joten näyttää siltä että leikkuuseen mennään...tämähän ei käänny.. =)
Olin odottanut sitä Sectioo muutenkin kahden section jälkeen.
Mutta eipä se ollu sata varmaa.Mutta nyt on kun Junior ei halua pää alaspäin matkustaa ja mähän en perätila synnytykseen mene....

meillä on tila-auto....joo,sellainen amerikkalainen bensarosvo...
Tällä hetkellä seisonnassa kun ei löydetty vikaa miksi päästöt kovat.
Olishan se vika löytynyt merkkihuollossa....nyt ei oo oikein varaa maksaa hunajaa....
Väliaikais autona on näppärä viiden hengen Opel. :D
Melkein mahtuu seitsemän henkeä ja kaksi koiraa. :laugh:
No,onneks ei ennen kesää ole tarvetta liikkua koko lauma mihinkään.....
Sellainen Wolkkari..transpointti ois kätevä..... =)

Oletteko muuten ihan kivuttomia muut marrasmasut?

Marihoi ja Junior 34+5

Täällä poksutaan 31vko. Mulla on jatkuvaa kylkikipua, mikä on vaivannut edellistenkin raskauksien aikana. Pahinta on istuminen. Johtuu siis siitä kun vauvalla ei ole kunnolla tilaa ja oleskelee oikealla puolella. Kylkiluut ovat kovalla rasituksella. No onneks tiedän, että helpottaa parin kuukauden päästä:)
Miehen kanssa on välit jotenkin solmussa. Puhutaan toisillemme vaan välttämättömät asiat ja tuntuu että mies ei oo kiinnostunut musta/perheestä ollenkaan. Tätä on kestänyt n.pari viikkoa. Ajattelin katsella tilannetta vielä pari päivää ennen kun rupeen kyselemään, että mikäköhän vaivaa...mut tosi ahdistavaa tämmönen!

Kävin pyöräilemässä koirien kanssa(koirat vapaina)niin aika haasteellista alkaa jo olemaan tän
mahan kanssa. Täytyy varmaan vaan harrastaa uimista, kun siinä ei juurikaan masua tunne...mulla on tullut ihme tarve liikkua päivittäin. No siitä ei taida ainakaan mitään haittaa olla:)

T:Peggy+Emmi Anniina

Yhteistyössä