*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja thor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
THOR Täällä ollaan menossa mukana :wave:

Kivuliaat supistelut pysyneet nyt poissa pari viikkoa, viikon makasinkin ainoastaan sohvalla, se ilmeisesti auttoi. Öisin lonkat kipeytyy ja muutoinkin yöt kovin katkonaisia johtuen vessassa ravaamisesta, muutoin olossa ei kummempia. Kahden viikon päästä jo viimeinen lääkärineuvola, mihin tämä aika on mennyt :o

Ellen- Hieno kuulla hyviä uutisia :hug:

Nennii 33+1

Ellen ihania uutisia :heart:

sonja R toivottavasti koira alkaa pikkuhiljaa olla kunnossa ja saatte selville mikä ruoka allergiaa aiheuttaa. Meidän koiralle tuli kanssa pari vuotta sitten mielettömiä paukamia ympäriinsä, jotka onneksi lähtivät kyypakkauksella. Tuo allergiakohtaus johtui ilmeisesti lelusta, joka oli oikeasti lastenlelupallosta. Lähti kyllä nopeasti palautetta valmistajalle!

Täällä jatkuu edelleen nettipimento. Tänään pitäisi tulla asentajan laittamaan nettiyhteys kuntoon, joten toivottavasti taas huomisesta eteenpäin pääsee surffailemaan ihan kotoa käsin :D Eli Thor täällä ollaan edelleen :wave:

Sain kanssa vihdoin ja viimein synytystapa-arvioon ajan, joka on 14.10. Neuvolan vaihto muuton takia on aiheuttanut pientä päänvaivaa. En ollut vielä viime neuvolakäynnillä päivittynyt espoolaiseksi, vaikka muuttoilmoituksen tein jo reilusti etukäteen. Toivottavasti ens kerralla tiedot on jo kunnossa, että pääsen labrassakin käymään.

Kokoarviosta olitte jutelleet ja piti kommentoida sitä sen verran etteivät ne arviot ihan hirveän tarkkoja tunnu olevan. Edellisessä raskudessa sain kolmearviota koosta, kaikki ne tehtiin loppuraskaudesta, ja vaihtelu noiden arvioden välillä oli huikea. Suurin arvio oli reilusti yli 4 kg ja pienin pikkuiden yli 3 kg. Molemmat arviot tehtiin ultralla. Tarkimman arvion teki kokenyt kätilö mahan päältä tunnustellen eli 3,6 kg joka olikin pojan syntymäpaino.

Ai niin, meidänesikoisen nimi on Joa Akseli ja syntymäpäivä 8.9.2007. Uudelle tulokkaalle ei vielä mitään varmaa nimeä olla päätetty. Pari vaihtoehtoa on aika vahvoilla, mutta päätös tehdän sitten viimeistään ennen ristiäisiä, niin kuin esikoisellakin :laugh:

Liina ja ötö 33+3

POKS 32+0 =) =)
Lääkärissä käyty ja LIIKKUMAVAPAUS, JEEE!!!
Minähän olin su-ma osastolla kun sunnuntaina tuli lima-verivuotoa, vähän kuin limatulppaa ennen synnytystä, ja laitettiin kotiin vuodelepokäskyin, ilman mitään kunnon perustetta levolle kuitenkaan, kun kohdunsuulla ei ollut muutoksia edelliseen tutkimukseen aikä ainuttakaan supistusta tullut, pelkkää tuota punaista limaa. Eilen kävin sitten neuvolassa ja laittoi tänään lääkäriajan, lääkäri sitten perusteellisesti tutki ja sanoi että ei ole syytä olla täydellisessä levossa näillä perusteilla, liikkua saan kunhan pidän järjen mukana ja muistan myös levontarpeen. Minä jo masennuinkin ajatuksesta viettää sängyssä viikkoja, aivan valtavan ihana uutinen saada tehdä normaaleja asioita! Kaikki siis ok täälläkin, kaikki näyttää aivan normaalille =)

PP+pikkupupu 32+0

Thor täällä ollaan :wave:

Ellen-lle :hug: ihania uutisia olitte saaneet!

nla kuulumisia, (edelliset)
34+6 (33+3)
*paino +700 jes :) ( tähän asti pysyny paikoillaan tai pudonnu)
*hb 115 (128)
*RR 125/80 (123/70)
*Sf 34 (33)
*pissa puhdas (puhdas)
*syke 140 (145-150)
*liikkeet ++
*tarjonta RT (RT)

Täällä kaikki muuten ihan jees, ajoittain harkkareita tulee, mut ei kipeitä. Muita kipuja ei oo. Pahoinvointi riivaa edelleen :kieh: Viime viikonloppuna olin hiukan huolissani vauvelin liikkeiden vähyydestä ja laskeskelin niitä, mut ihan hyvä määrä kuitenki tuli. Nyt taas koko viikon ollu tosi vilkas =) Kaipaskohan vaan isukin, puhetta ja silittelyä, kun isäntä oli silloin juuri reissussa ;) Närästystä aina välillä havaittavissa myös mutta onneks renniet on keksitty!

Mitähän kaikkee piti taas kommentoida.. hajamielisyy vaivaa :whistle:

Mukana ollaan, vaikka olen tyytynyt vain taka-alalla lukemaan muiden juttuja...
Itselle ei mitään kummallista, kaikki mennyt hyvin rauta-arvoja lukuunottamatta, jotka laski jo lähelle 90 (lähtö 130), mutta nyt nousussa ja vointikin alkaa kohentua. Vielä olis viikko töitä ennen lomaa, motivaatio töihin on kyllä puhdas nolla.
Mä aattelin myös mennä yksityiselle vielä yhteen ultraan, jos sillä sais sitten ittelle rauhallisen milen, et kaikki kunnossa

Liinamaria 33+1

Tänään sain kauan odotetut englannista tilaamani vaunut kotiin. Kiesit olivat kunnossa, mutta lisävarusteet ja samalla kertaa tilatut lelut puuttuivat... :kieh: No toivottavasti reklamaatio tehoaa.
Neuvolassa käytiin tänään. Täti epäili, että vauva olisi raivotarjonnassa-sehän olisi tietysti hienoa, mutta kun itseä aina vaan epäilyttää perätila.

Autoista on ollut juttua. Meillä on Renaultin gran scenic. On mielestäni oikein kiva auto. Keskipenkilläkin mahtuu hyvin istumaan aikuinen, vaikka vieressä olisikin turvaistuin. Tavaratilan koko on kanssa riittävä.

Thor, mukana ollaan vaikken kovin usein kirjoitakaan :wave:

neuvolassa käyty tänään

rv 32+0 (29+4)
paino 58.6 (56.5)
turvotus + (-)
RR 103/76 (128/79)
hb 110
sf 28 (27)
syke +158 (+150)
liikkeet ++(++)
pissa puhdas

hemoglobiinista tuli hieman sanomista, pitäis muistaa ottaa raudat säännöllisesti. :ashamed: sydänääniä kun kuunneltiin niin aluksi oli ilmeisesti liian korkeet sykkeet vauvalla kun terkka käski mun kääntyä kyljelleen että vauva rauhottuisi ja tosi pitkään niitä sitten kuunneltiin. mut eihän se mulle tietenkään muuta siitä suostunu kertomaan, sano vaan että hyvät sykkeet kunhan rauhoittui :o muuten kaikki ok. itseä hieman tuo sf mietityttää kun alaspäin menee käyrät.

THOR täällä ollaan...

Mä kanssa olisin halunnut tai haluaisin edes jonkinlaisen koko arvion, koska mulla SF mitta on kanssa koko ajan ollut yläkäyrillä ja viime kerralla jo sen yli. Neuvolalääkäri tosin vain totesi että joillakin se vaan on isompi kuin toisilla ja ei välttämättä tarkoita että olisi iso lapsi tulossa, ja tottahan se varmasti onkin, mutta näin ensi kertalaisena jotenkin kauhistuttaa koko synnytys ja varsinkin jos sieltä on yht'äkkiä tulossa iso vaavi... olisi edes kiva valmistautua henkisesti että vaavi tulee olemaan iso...

Joten jos neuvolan kautta ei kokoarviota saa niin kyllä mä ainakin sitten yksityiselle suuntaan, että saan hieman mielenrauhaa ennen synnytystä.

sellaista tänään,

W09 rv 34+0

THOR täällä myös mukana kiikutaan vaikkei kirjoitusta paljon tuukkaan...

vauva kääntyi viikonloppuna rt olin jo niin paniikissa että siellä se sitten loppu ajan istuskelee mutta onneksi kääntyi...yöllä heräsin tosi epämiellyttävään tunteeseen kun vauva punkas ihteään pää alaspäin...

mulla varmaan puuttui jotain muitakin tietoja tuolta alusta synnärinä on SEKS

tanjamaa ja vauva 30+4

Ensi viikolla vielä 3 päivää työtä ja sitten alkaa äippäloma =)

Täällä kovasti suppailee ja nyt muutamien päivien aikana suppaillut oikein reilusti ja jotenkin voimallisemmin kuin aiemmin. Taitaa alkaa tehä jo tuloaan vaaveli. En usko, että loppuun asti pysyy kyydissä. Tietty mun tuurilla mennään 42+ jotain :x

Lurahtelusta.. mulla lurahti tänään töissä juuri vessassa käynnin jälkeen oikein reilusti, mutta valkovuotoa (limaista) se vaan oli. Tuntui kyllä isommalta määrältä, mitä lopulta olikaan. Inhaa silti. Ph-suojat jatkuvasti käytössä ja nekös kuivattaa ja ärsyttää tota alapään ihoa. Kovasti alkaa kutisemaan suihkun jälkeen :/ . Mä siis normaalisti pidän kuukautisten aikaan vaan kuukuppia ja hyvin harvoin pikkarisuojaa. Siteitä en laisinkaan.

No mutta, mukavaa viikonloppua ja palataan taas :heart:

EDTA 33+3 (?)

Thor mukana ollaan! :wave:

On ollut hiljaista taustailua tämä mun palstailu... :ashamed: Vielä töitä olis ens viikko ja sitten pääsee lepäilemään kotiin, josko sitten olis vähän enempi aikaa kirjotella, lukenut olen kyllä ahkerasti kaikkien kuulumiset :)

Nyt täytyy jatkaa taasen töitä... Hyvää viikonloppua marrasmasuille! :heart: =)

eleana ja Veikko- Irmeli 32+5 :heart:

thor minäkin mukana :wave: joka päivähän mä täällä valitan jostain, kiva, heheh :ashamed: :whistle:

taaperot joko lähit synnyttämään ku ei susta kuulu mitään, onkohan kaikki hyvin? :whistle: vai enkö vaan oo huomannu sun kirjotuksia muutamaan päivään.. hmm

huih, yhtäkkiä meidän makkarissa alkoi haista paahdettu sipuli (mistä muka semmonenki haju vois tulla) et pitää hylätä kone nyt justiinsa, en kestä tätä sipulin hajua :snotty:

tupuna ja pokken 32+5 :heart:

muoks* taaperot piti oikein plärätä läpi palstaa että ootko sittenkin kirjotellu mut olithan ilmotellu et tulee nettikatkos muuton takia, eli varmaan ihan kuosissa olet vaikka olikin kaikenmaailman vuotoa ja suppareita yms. :hug:

THOR viitsitkö samalla sitten vaihtaa tonne etusivulle mun la:n, se on siis 16.11. Kiitos! :wave:

Onko taaperot vielä yhtenä kappaleena? ei oo näkynyt kirjoituksia muutamaan päivään...

Itse pelästyin muutama tunti sitten että mitäs tämä on kun tuli hirveä mahakipu ja suoli tyhjentyi oikein urakalla, sen jälkeen lähdin kaverin kanssa kaupungilla käymään niin rupesi tulemaan muutamia kipeitä suppareita :o onneksi loppui lyhyeen!

Päätin että nyt on korkea aika laittaa vauvalle kaikki valmiiksi, mistä sen tietää milloin se lähtö tulee synnärille :whistle: (vauvanvaatteet pyörii koneessa...) :D

Tyttö edelleen kipeänä, epäilen keuhkoputken tulehdusta tms. :/ 5 päivää jo kuumeessa ja järkyttävä limainen yskä, aamulla käytiin ottamassa crp, tuloksia vaan en ole saanut ja yritän päivystävältä sh:lta niitä soitella mut kun kukaan ei vastaa puhelimeen |O

Nunneliini&Papuseni 32+4

THOR täällä myös mukana pysytään! :)

Itse olin myös juuri kirjoittamassa että missäs taaperotx4 on kun ei ole muutamaan päivään kirjautunut?

Tänään kävin lääkärissä niiden kipeiden supistuksien takia. Ei kuitenkaan ollut pahojaan tehnyt ja paikat edelleen kiinni ja 3cm. Mutta mulla jotenkin kuulema tosi supistus herkkä kohtu.. :o
Lääkäri kuitenkin sanoi että nytten pitäisi olla viikko tai pari ihan rauhallisesti ja sitten voi jatkaa "normaalia" elämää kun viikkoja ns. tarpeeksi.

Olo muuten ihan ok mutta kävely tuottaa tuskaa..ihan lyhytkin matka sattuu että melkein vaan paikallaan tulee oltua :(

Meinasin ostaa H&M:ltä tänään sen kuuluisan karhupuvun, mutta en sitten vieläkään ostanut.. Mutta ostin sellaisen ruskean nalle puh puolipotkarit ja huppari setin, siinäkin hupussa korvat :) ajattelin sinne alle bodyn sairaalasta kotiintulo vaatteiksi, eli ehkä karhunpennuksi myöskin voi luokitella? :D

THOR, täällä ollaan myös!! :wave:

Kaikkien kuulumiset luettu ja ellen, ihania uutisia olette saaneet, olen hyvin iloinen puolestanne!!!

Meillä mies suuntaa maapallon toiselle puolelle kolmeksi viikoksi tänään, nyt jo tuntuu ihan orvolle olo...

Meillä vauva on vielä poikittain, vähän jänskättää milloin kääntyy. Tiistaina taas seuraava neuvola, saas nähdä mitä siellä sanotaan tuosta poikittaistilasta...

NYt alan miehen kanssa puuhailla, vähän pusuttelua varastoon on saatava :)

Viikonloppua!

M. ja Itu 31+5

THOR Ninnuli on nykyään Näkymätön Ninni kun säätelin tuon nikin kanssa... :xmas:

5-6 päivää särkenyt päätä, hieman huolestuttaa kun maanantaina oli sitä proteiiniakin pissassa, no tiistaihin asti ku maltan niin pääsen viemään sen pissanäytteen labraan ja sithän tuon näkee et kaikki on kunnossa...

NN 32+4

Thor mukana ollaan ja pysytään :saint:

marihoo täällä myös vauva poikkitilassa sinnikkäästi, liikkeet tuntuukin aina oikealla kyljellä ja niska on jossain alaviistossa, mutta ei ole tehnyt elettäkään laskeutuakseen oikeaan suuntaan... toisaalta tässä yksi hyvä puolikin, ei tunnu ikävää paineentunnetta alapäässä.

Närästys on ihan s i e t ä m ä t ö n t ä :kieh:
yleensä tässä tilassa voi huoletta nauttia ihanista herkuista hyvällä omallatunnolla, kun ei tarvitse joka kiloa laskea... mutta närästys pitää huolen siitä, ettei tule pahemmin mässäiltyä niin herkuilla, kuin suolaisillakaan :|

Kuiskaten 31+6

Thor menossa mukana ollaan täälläkin! :wave:

ellen- , aivan ihania uutisia. Onnea! :heart:

Kuulin taas tällä viikolla kommenttia mahan pienuudesta. :( Kovasti masu on kasvanut ja käyrillä mennään, joten kaikki siis ok. Tuntuu vaan niin ikävältä, että pienuutta kommentoidaan... Mukavaahan tämän 'pienen' masun kanssa on, kun ei ole vieläkään pahemmin mikään kolotus vaivana! Ihanaa, kohta näyttäisi napa pullahtavan ulospäin.

Esikko77 ja Möhköfantti 32+0 POKSISTA POOOKS

Thor: Mukana ollaan!! :wave: Lisäksi voisi päivittää sinne etusivulle iäksi mulle 34 v, sairaalaksi TYKSin ja vielä lisätä tyttölupauksen.

Närästystä täälläkin viime päivinä taas. Rennietä uppoaa...

Urputtelin eilen luvattua huonompikuntoisista Huutonet-ostoksista. En vielä oo päättänyt mitä teen sen palautteen kanssa... Kiitos kuitenkin rohkaisusta! Tänään tuli lohtua kun sain odotettua paremman vauvanvaatesaaliin sieltä Huutiksesta. Ihanaa kun on reilujakin myyjiä olemassa. Taitaa olla peräti melkein kaikki reiluja, mätämunat on poikkeuksia?

Lispu ja Neiti Poikanen :heart: 33+1

Thor mukana ollaan =)

ihana kuulla iloisia uutisia ellen :heart:

tänään oli neuvola,paino oli noussut vaan 370g/vko vaikka mulla on kokoajan nälkä..ihanaa kun ei tuu painoo kokoaikaa heti 1000g/vko :laugh:
hb on 125 vaikka kovin on väsy vaivannut,mutta eipä ainakaan tuosta johdu,voihan olla ihan vaan sitäkin että väsyttää kovin mutta unta ei kunnolla tuu,pätkiä vaan,niin se pistää pidemmän päälle väsyttämään.
kaikki oli muuten hyvin,mutta murheeksi pissassa oli proteiinia :( kaikki muut,esimerkiks se verenpaine jonka nousu saattaa johtua myös siitä raskausmyrkytyksestä oli ihan hyvissä lukemissa,eikä muitakaan oireita ole.mutta pelästytti ja tietty pieni pelko päällä ainakin maanantaihin asti kun saan loput labratulokset,valkuaista ei ollut paljoa mutta plussan puolella kuitenkin ja ikinä ennen ei oo ollut.turha sitä kai on murehtia kun eipä sille sitten mitää mahda oli miten oli,mutta esimerkiksi kun mulla on tuota päänsärkyäkin aina vaivana niin sitäkin nyt pitää kuulostella että onko se normaalia vai nyt jotain myrkytysjuttua... :o
näkymätön ninni sulla näytti olevan samaa ongelmaa :( ja vielä pidempään joudut odottamaan kun tiistaille,mun näyte sentään on jo labrassa mutta pienellä paikalla kun asutaan niin tulokset saan vasta viikonlopun jälkeen,jaksamisia sinulle,ei murehdita liikoja,toivottavasti pääsi paranee :hug:
mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
rv 32+5

Yhteistyössä