*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Alkuperäinen kirjoittaja eleana:
Rautaa on pitänyt syödä jo edelliskerrasta lähtien, mutta obsidan laittoi mahaa sekaisin sen verran etten voinut ottaa sitä työpäivinä, kun tässä työssä on hankala pitää pidempiä vessataukoja, kun yksin on :/


eleana ja Veikko-Irmeli 30+2 :heart:
kokeile Floradixia, sitä saa apteekeista ja kai joistain marketeistakin. Mulle ei sopinut obsidan yhtään mutta tuo ei aiheuta mitään vaivoja :) Ja nosti hb:n yhdellä pullollisella 117->135. yritin kyllä myös syödä rautapitoista ruokaa joten se on varmasti auttanut myös :)
 
kaikkien kuulumiset luettu :wave:

crystalblue jotkut ne osaa :) kerrassaan ihastuttava puku :heart:

pakko kommentoida kun on seksistä ollut puhe täällä; tosiaabkin, MITÄ SE ON?!
:whistle: mies ei ole innokas puuhailemaan, luulen että sitä pelottaa et vauvalle käy jotain tai et mulla alkaa supisteleen tai muuta... mä taas voisin hommailla kaikkien vastaantulevien kanssa tai yleensäkin ketkä kiinni saisin :LOL: himot siis ainakin triplaantunut raskauden aikana.. :kieh:

täällähän on suurimmaksi osaksi hyviä neuvolakuulumisia =) itellä ylihuomenna, jännä kuulla sf-mittaa ja sitä punnitusta pelkään edelleen :ashamed: en edes kotona viitti käyä vaa'alla enää ku itku vaan tulee.. tähän mennessä siis tullut n 15 tai 16kg :ashamed: :headwall:

vaunut käytiin ostamassa tänään, emma bestar merkkiset, mustat valkoisella kukkakuosilla, ihanat :heart: ne on tietty jo koottuna lastenhuoneessa :D

tupuna&pokken 30+2 :heart:
 
Kiitos vaan :wave: :D

Seksistä taasen..
Mä en tajua onko nä hormonit tehny täs viimeaikoina tehtävänsä.. vai johtuuks siitä että ihan rakastunut on.. mut sitä vois ja onkin ollut monestikin päivässä :LOL:
Ja se kyl pyörii ihan liikaa mun päässä.. miesystävä ei kyl pane pahakseen ollenkaan... koht voikin sanoo et avomies.. hih..
 
CrystalBlue oot tosi taitava käsistäs, hienon puvun pikkuine saa =)

Tulipa sitten poikettua sairaalassa.. Kävin siis tänään uuden pissanäytteen antamassa neuvolassa ja edelleen oki ketoaineet ++ ja ei ollu tullu eileiseen konsultointi pyyntöön mitään tietoo joten kätilö näki parhaaksi lähettää mut sinne. No käyrrää otettiin ja vauveli oli melkoisen vilkkaalla päällä eikä millään meinannu pyyä antureiden tavoitettavissa ;) Lääkäri ultras myös, katsoi vauvan napavirtaukset ym ja kaikki oli siltä osin kunnossa, vauva oli kasvanut hyvin. Painoarvio ol inyt 32+3 2050g ja keskikäyrillä mennään. Verikokeet otettiin myös ja lupasivat soitella illan aikana jos niissä ilmenee jotain, mut ei oo onneks soittoa kuulunu. Osastolle ei nähnyt tarpeelliseksi ottaa, kunhan vain lupasin yrittää juoda mahdollisimman paljon. Ja viikoittain pitää pissaa kontrolloida ja jos tilanne pahenee niin sit saattaa osasto kutsua. Mut onneksi nyt kuitenkaan en sinne joutunu jäämään.

Jopas tul stoori.. :ashamed:



 
Hei vaan!

CrystalBlue suloinen toppis! :flower:

Seksistä, meillä harrastetaan kyllä ihan aktiivisesti, ei tosin vanhaan tapaan päivittäin, mutta ihan tarpeeksi. :heart: :saint: Mieshän tuota olisi kovin halukas enemmänkin, mutta mulla on niin paikat kipeänä, ettei fysiikka kestä... :ashamed:

Onnittelut poksumisista ja neuvolakuulumisista!

Harhis, pidetään peukkuja että vielä pikuinen malttaisi! Täällä tosin sama tilanne, iloinen olen jos lokakuulle päästään... Hauska nähdä kuka jatkaa pinon korkkausta seuraavalla vauvalla!? Kunhan vaan vielä muutaman viikon pysyttelisivät yksiöissään.

Thor ja prinsessa 32+4
 
poks poks 29 !!!
kuulumiset luettu

tupuna21 meillä ollaan katseltu myös samoja vaunuja. ne on iiihanat :)

meillä ostettiin vauvalle sänky, kun ei sitten maltettu enää odottaa. tulevat isoveljet kasasivat sitä ihan innoissaan :)

seksistä meillä ihan samaan tahtiin kuin ennenkin raskautta. tässä raskaudessa ei edes ole alkanut niin pahasti supistelemaan kuin edellisissä, joten on huolettomampaa :)

kuinka usein olette käyneet neuvolassa? meillä ollaan käyty tähän mennessä neljä kertaa... ei ole kuulemma tarvetta käydä niin hirmu usein, kun ei ole ensisynnyttäjä. saa nähdä antaako ensi kerralla ajan vielä neljän viikon päähän.
 
eleana: Täällä kärsitty samanlaisista uniongelmista, tosin mulla jo monta monta viikkoa... Kamalaa mennä illalla nukkumaan kun jo pelkää mitä tuleva yö tuo tullessaan...Täytyy myöntää, että mielenterveys on välillä koetuksella kun tosiaan täytyisi vielä töissäkin jaksaa... :( No, vaivansa kullakin ja mulla taitaa olla kuitenkin muuten tosi helppo odotus, joten ei auttaisi valittaa, mut......... :| Yritä elena kestää, toivottavasti kohtalotoverin löytyminen lohduttaa :)

Milliz+toukka 29+5
 
crystalblue todella ihana puku MÄKIN HALUUN :D :D :D :D .

ON täällä sitten herätty klo 3.30 kun pikkuneiti kömpi viereen enkä sitten saanut en ään unen päästä kiinni .Mä käyn ehkä kerran vessassa koko yönä jos sitäkään.

Mulla näköjään raskaus vie muistin .Unohdin laittaa illalla vaipan neidille :whistle: :whistle: :whistle:.Mutta monena aamuna ollut vaippa kuiva ja niin vain oli että sänky oli kuiva aamulla samoin yöhousut joten vahinkoa ei vaipan jättämisestä ollut ja sängyn olen jo aikaisemmin suojannut isolla jätesäkillä kun en jaksa pestä patjaa kokoajan,jokohan sitä uskaltas jättää yö vaipan kokonaan pois???ikäähän neidillä on 2V4kk.

Mut nyt aamukahvin keittoon.

heidiS23 + pikkumies rv 32+3
 
Heidis23 mä jätin just silloin tytöltä yövaipan pois kun oli ollu useamman kerran kuiva vaippa aamulla ja pottaan tuli isot pissat aamusta (mut se oli vietävä potalle sit [/i]heti jos meinas keretä :whistle: ) Ja oisko ollu noita samoja ikiä, kuitenkin 2-3v välissä. Vahinkoja kyllä sattu sit muutama mut hirveän helposti meni muuten.

Ja täälläkin edelleen valvotaan öisin.. :kieh: jos herään yöllä niin menee joskus jopa tunti ennenkui saa unen päästä kiinni. Jotenkin on hankala olo eikä hyvää asentoa löydy jne.. onko tämä nyt sitä harjoittelua vauva-aikaa varten, esikoisen aikaan nukuin kuin tukki niinkuin yleensäkin. Et kohtalotovereita löytyy!! IKävä kyllä!!

Mut töihin pitäis mennä kohta, pitää hoitaa kotihommat alta :snotty:
 
Täällä poksutaan, 32+0!

x82x: Mä olen käynyt neuvolassa 6 kertaa + ultrat. Ja nyt on jo 2 viikon välein. Tää on kolmas raskaus, joten on vissiin aika eri käytäntöjä...?

Ihanan puvun olet crystalblue tehnyt :heart:

Unettomia öitä myös täällä... Jostain syystä ei meinaa uni tulla. Ja sit onkin taas pissahätä jne. Välillä tuntuu, et onko sitä nukkunu ollenkaan |O

Yövaipoista ootte puhunu. Meillä esikolta jätin pois joskus 2 v kieppeillä. Pitkään menikin hyvin. Sitten jostain syystä alko vahinkoja sattuun usein ja vaippaa käytettiin taas hetki. Mutta sekin vaihe meni kyllä äkkiä ohi.

mekin muuten ostettiin uudet vaunut, vaikka ei pitäny :whistle: Brion kombit, ruskeat. Mies onnistu hajottaan vanhat vahingossa. Uus osa/ korjaus olis ollu aika kallis ja muutenkin oli kaikkee pientä vikaa..Niin päätettiin hommata sit vielä uudet :D

Mutta nyt syöttään kuopusta, että pääsee lenkille ja kaverille kylään =)

Sonja ja poju 32+0
 
lääkärineuvolassa käytiin eilen, kaikki oli ihan ok, kohdunkaula lyhentynyt kolmeen senttiin mutta ihan kiinni on vielä, eli ei pahemmin ainakaan noilla supistuksilla ole merkitystä vaikka niitä tuleekin ihan koko ajan. vauvasta ei osannu sanoa että kummin päin siellä on mutta ite epäilen että on vielä perätilassa. paineet oli nyt hieman korkeammat kun viimeks mutta ne kyllä mitattiin ihan samantien kun pääsin istumaan eli saattoi myös kävelymatkalla olla osuutta asiaan. paino oli laskenu 200g viime viikosta, en kyllä ymmärrä miten voi olla mahdollista kun mä syön ihan hirveesti :D
 
Harhaanjohtaja :hug: tsempitykset sinne et pikkuinen malttas vielä olla yksiössään.. niin ja thorille ja taaperoille kans :hug:

Onnea kaikille joilla hyviä neuvolakuulumisia.. :) ja onnea poksujille, niin ne viikot vaan menee.. :)

Neuvolakuulumisia..
rv 31+2 (29+3)
paino +700/viikko (-300g)
turvotus - (-)
RR 131/80 (134/78)
Hb 107 (113) rautaa nyt 2 tabl./päiväs, aikasemmin 1/päivä
pissa puhdas (puhdas)

SF 30 (26) eri mittaajat ollu..
lapsivettä N (N)
Tarjonta RT (RT)
:heart: -äänet 140 (134)
liikkeet +(+)

Ylimääräinen lääkärikäynti supistusten takia (ei siis ole ollu kivuliaita, mut halus tarkistaa silti), sairaslomaa sain 10 pvää.. lepoa ja rentoutumista.. kaikki siis muuten hyvin. :) Kahden viikon päästä taas neuvola.. :)

TB 31+2 :heart:
 
me ostettiin nämä tuplat pari viikkoa sitten ja tuolla värillä:

http://strollersandprams.com/strollers/image/1863/stroller.jpg

Eli noi on Emmaljungan twin cerox 360, mielettömän kevyet ja hyvin liikkuvat ainakin tähän mennessä mielestämme. Esikon kanssa rullailtu noilla puistoon :whistle:
 
Harhaanjohtajalle voimia ja toivotaan, että vauva malttaisi pysyä vielä sisäpuolella. Lis. Niin ja Thorille ja kaikille muillekin, omanapaisuus vaivaa, ei millään pysy nikit mielessä, kun alkaa kirjoittelemaan :hug:

Neuvolassa käyty, kirjoittelen myöhemmin tarkemmin, kun muistan minne jemmasin kortin :headwall:

Seksi: Aktiivisempaa on ollut kuin esikoisen odotusaikana. Säikähdin silloin voimakkaita harjoitussupistuksia, niin oli jotenkin helpompaa olla ilman. Edelliskertaan asti meni ihan hyvin, vain harj.supistuksia tullut, mutta viime kerralla tuli semmoinen "kestosupistus". Se kesti joitain minuutteja ja samalla törkeä paineentunne alavatsalla ja myös alakerrassa. En päässyt mihinkään ennen kuin se helpotti....Siitä jäi vähän hölmistynyt olo ja esim. eilen hillitsin itseni vaikka olisi mieli tehnytkin :ashamed: No kattellaan, jos tässä vielä uskaltaa, kunhan keksis jonkun mukavan asennon, nyt alkaa toi maha olemaan niin tiellä, että vaikeeta on senkin puolesta.

Mimona ja pikkuinen 32+3
 
:wave:

Neuvolassa käyty aamulla ja supistusten takia lähete Tayssiin ja nyt ilmeisesti vauva ei oo kasvanut yhtään viime kerrasta ja muutenkin ollut aina tuo sf-mitta alakäyrällä :/

Toivottavasti ei mitään vakavaa aj tulis sit nopeesti se kutsu sinne.

nyt siis viikkoja 31+6 ja sf mitta 25 :eek:

alko kyllä ahdistamaan aika tavalla vaikka terkkari siinä koittikin mua rauhoitella. Ollut aina sama mittaaja joten siitäkään ei voi johtua :/

niina
 
silmät menee sekasin ku lukee kaikki kirjotukset..

Galluppi meillä on reilu 2v alaskan husky narttu, aivan sylikoira,tosi kiltti, vähän valikoiva kuulo.. :kieh:
ainut ongelma kun se luulee että voi mun ruoka on sen ruoka,ja yrittää ottaa käsistä tai jopa suusta.
nätisti se koittaa mutta silti,varmasti jtn tulee lapsen kanssa..
(ei siis ole ollut mun koulutuksessa kovin kauaa)

seksistä no onhan tuo ollu nyt viime aikoina hiljasempaa, ja lyhytkestosempaa.
mulla on jotenki paikat niiiiin herkkänä että itse homma on kyllä työn takana.
mua pitää lämmitellä niin kauan että (että paikat rentoutuu) et meinaa jo siihen loppua huumori..
asentojakin on niin vähän missä ois mukava olla.
mutta onneksi voi tehdä muutakin kun itse yhdyntää :heart:

neuvola on pe jooten sitte laittelen kuulumisia.

oon alkanu peseen vaatteita yms.. ajattelin että jos tulee lähtö niin eipä tarvi ressata onko kaikki sitte kunnossa =)

ootteko jo miettinyt nimen valmiiksi vai miten? me ollaan jotain mietitty mutta ei mitään päätetty.
keksittiin nätti nimi mutta huomasin yks pvä että naapurin koiralla on sama nimi..hmm

monottaja 30+6
 
Moikka!Josko sitä pari riviä sais aikaseksi kun elokuussakaan kai mitään kirjotellu :ashamed: Lukemassa kylläkin päivittäin että ajantasalla olen ;)
Tänään polilla käynti ja paino arvio oli 1800g :heart: kaikki hyvin.viikot siis 31+1.pt istuskeli niinkuin kuukaus sittenkin eli pelko on et noin pysyykin...vaik voihan se hyvinkin vielä kääntyä.
Unohdin siellä kysäistä joten kysyn teiltä et onko kellään sellasta vaivaa kun nukkumaan mennessä tuntuu kuristavalta?(tai yleensä maatessa)joskus pakko nousta ylös ja vetää syvään henkeä kun tuntuu et happi loppuu..inhottavaa.
Huomenna sit vika työ päivä kun jään varhennetulle :D Mutta nyt kauppaan... :wave:
 
Kuulumiset kahlattu, paljon taas tullut juttua, kun ei hetkeen ole koneelle kerennyt.

CrystalBlue aivan ylisulonen tuo toppapuku :heart: *edelleen kade* :D

Huomenna neuvolaan... palailen sitten kertomaan kuulumiset...

Kuiskaten 29+4
 
norjanangervo Joo mulla ainakin nukkumaan mennessä puristaa ja just toi että pitää oikeen vetää keuhkot täyteen happea, kun tuntuu että keuhkot ihan lysyssä :p Aamut on mulla pahimpia, kun herää ja tuntuu että kaikki sisuskalut runnoutunu tosi pieneen tilaan ylös :/ Kysyin tosta neuvolassa, ja sieltä sanottiin että kun vauva vie paljon jo tilaa ja varsinkin just makuu asennossa nousee jo tosi ylös, niin johtuis siitä. Suositteli että kokeilis vaikka laittaa puhelinluetteloita sängyn jalkojen alle ja kohottais päätä. Vois kuulemma auttaa, en ole vielä kokeillu ite.

niina22 Toivotaan että kaikki hyvin :hug: varmasti on :)

Muittenkin kuulumiset luettu =)

Meillä sitten mies tossa aamuyöstä oksensi..ilmeisesti vatsatautia... nyt on jynssätty kotia puhtaaksi ja toivon ettei oo pojan kanssa saatu mahapöpöä... :x

Saya ja tyty(?) 28+5
 

Yhteistyössä