*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

heippa :wave:

onnea taasen poksuville


G. Kuinkas monella on koira/koiria, miten ootte ajatellu (varsinki esikoisten kohdalla) totuttaa sesset nyyttiin??

Inhottavan syksyinen sää, vettä losottaa ja piha ihan mullikolla, eli kaikki kura myös sisällä tussujen mukana :/ No eipähän lopu tekeminen kun siivoaa n 5 kertaa päivässä :D

Minoon ihmetelly ku kaikki tuntuu juoksevan vessassa yöt läpeensä!? Ei mun oo tarvinnu kertaakaan herätä pissalle yöllä, ilmeisesti mulla on joku hehtaari rakko tms, muutenki oon ihan varma että kuhan tirppa syntyy niin meillä on sitten koliikista korvatulehduskierteeseen kaikki vaivat kun raskaudesta ei oo ollu mitää valittamista, ei yhtä pahaa oloa, saati sitten supistelua ym..

Jeah, parin viikon päästä alkaa synnytysvalmennukset joita täällä on vissii 3 krt, 2 neuvolassa ja yks saikulla, olin tosi ihmeissäni kun serkku mainitsi että esim nokialla (muutenki tampereella????) synnytysvalmennus on netissä??

tulipas jaariteltua, tylsää on :D mukavaa sunnuntain jatkoa ja voikaahan paksusti

MM ja tirppa 28+4
 
:wave:

miss mindy: :LOL: :LOL: voi elämä!!!

tupuna ja harhis:mulla samaa ihmeellistä kipua mahassa,vetää mahan ihan kivikovaks ja on tosi kipee :eek: Tulkaapa kertomaan mitä neuvolassa sanottiin tuosta asiasta!

mä saisin tutulta ostettua ilmeisesti emmaljungan duo edget,mietityttää vaan hinta. tosin tekis mieli ostaa kunnon vaunut. kuvia vielä odottelen s-postiin!
ja sekin houkututtais että sit ois kaikki hankittuna paitsi se turvakaukalo mut sen tiedetään jo mikä halutaan1

muuten kaikki hyvin täällä,neuvola taas keskiviikkona. Mites muilla? onkos jo käynnit 2viikon välein? Täälläpäin on

harhis: onneksi tosiaan on jo piikit saatu annettua,niin sinänsä voi olla jo vähän paremmalla mielellä ja kuitenkin on jo viikkoja takana. jaksamista sinne päin!

niina ja vauva 31+3
 




Laitetaans pyhäpäivän kunniaksi taas masukuvaa!
SF mitta vko:lla 30+6 33,3 cm, ympärysmitta tänään 32+2 120 cm !!! :whistle: :ashamed:

Miss Mindy :LOL: :LOL: :LOL: Jopas sai naurut yhdestä kirjoitusvirheestä! Ja mikä piteleminen jalat ristissä, ettei vaan lirahda pöksyyn tässä hekotellessa... :ashamed: Raskauden iloja taas... :whistle: Ja tiedätkö meillä myös oli esikoisen raskaus tosi tosi helppo, synnytys oppikirjan mukaan ja ainakin tähän asti ensimmäiset 9 kk mennyt samaan malliin mukavasti ja kohtalaisen helposti. Hyvä se silti on varautua, pessimisti ei pety - eikö se niin mennyt!

Galluppiin, meillä meni kultsun kanssa ihan iisisti. Annettiin haistella vauvaa heti laitokselta tultuamme ja nuolasta vähän päästäkin, eikä olla sen ihmeempää juttua asiasta tehty. Tietysti vahditaan koko ajan eikä anneta olla kahdestaan, etenkin nyt kun poika on oppinut kontaamaan. Mitään erityishuomiota ei annettu tai vauvanhajuisia rättejä ei tuotu koirulille haisteltavaksi eli ihan omalla painollaan on menty.

thor ja rinsessa 32+2
 
Poks 32 =)

Täällä on kaksi hauvaa talossa,ja lapsiin ovat tottuneet kyllä...mutta kun nyytti viekin äidin huomion niin saa nähdä mitä tuhisijasta tuumaavat.
Onneks on kiltit Lassiet talossa,joten ei luulis tulevan ongelmaa.
Liikkuminen on nyt niin tuskaista että voihan odotuksen kurjuus.. :snotty:
Alaselkää vihloo kokoajan...suonta vetää joka aamu...issiasta pakottaa..kääk!! Ei jaksa,ei jaksa.Kävely muistuttaa jo pingiivikävelyä ja alamahaan sattuu jo pienen kävelyn jälkeen.
Ei oo kumma että paino menee uusille ulottuvuuksille tätä menoa.Huoh!
Onko kellään muulla vastaavia kipuja?
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :flower:
Marihoi ja Junior rv32
 
Gallup Meillä myös koira :) Ei tehty sen suurempaa numeroa asiasta. Ei tuotu rättejä tai muutakaan haisteltavaksi vaan kotiin kun tultiin niin morjestin koiran kun olin ollut monta päivää poissa (me oltiin sairaalassa 5 päivää ) ja tiesin että on innoissaan.

Ensikohtaaminen vauvan kanssa tehtiin niin, että laitettiin vauva pinnasänkyyn ja annettiin koiran haistella sieltä pinnojen välistä niin kauan kuin tahtoi ja siitä hetkestä ei sen kummempia vauvasta/nykyään taaperosta välittänyt. Mitä nyt nukkui pinniksen vieressä usein ja joskus ulvahti kun vauva itki.

Koskaan ei tietenkään kaksin olla jätetty mutta eipä poikakaan ole osoittanut mitään kiinnostusta esim korvista tai hännästä vetää vaan todella nätisti on kummatkin olleet toistensa seurassa =) Koira täyttää pian 3v ja poikahan on nyt 1,5v.

Samoin ajateltiin toimia vauvan kanssa nyt, luulen että menee meillä parhaiten näin =)

Mamacita- ja tyttö 30+1 :heart:

muoks: Marihoi mulla noi iskiaskivut on kans ihan uusissa ulottuvuuksissa nykyään. enpä enää lenkitä koiraa kun saattaa kinttu tehdä tepposet milloin tahansa ja supistaakin tosi usein (kivuttomasti kyllä onneksi vaan).
 
POKS POKS rv 32 :heart: :heart: :flower: :flower:

Täällä kaikki hyvin välillä supistelee mutta sisu ei anna periksi huilata :D :D .

Vaatteista joku oli puhunut,meillä vauvalle on kaikki vaatteet hankittu ja pesty ja tarvikkeet myös hankittu ja pesty, saa sitten huilata loppuajan eikä tarvi niiden takia tressata jos väsyttää.

mut takasin siivoileen :wave: :wave:
heidiS23+ pikkumies rv 32+0
 
Munkaan ei tartte heräillä yöllä vessaan,ei varmaan ole vielä laskeutunut maha niin alas.Meilläkin on kaikki vaatteet pestynä,mut ei silitettynä ja pitäs vielä ostaa vauvalle vaippoja ja rasvoja valmiiksi,sisarusrattaat hankitaan sit vasta lähempänä ajankohtana,aluksi ajatuksena oli noi carenan rattaat mut nyt olen kallistunut brion rattaisiin :D onko jollain kokemusta noista merkeistä sisarusrattaina?

Tuli mieleen tosta 4D ultrasta,kun moni on sellasessa käynyt niin mä kävin tampereella normi ultrissa,sain kaupantekijäiseksi niit 4d kuvia ja sit kävin vielä ylimääräisen maksullisen ultran niin sieltäkin sain noita 4d kuvia mukaan =)

Meillä oli ekalla lapsella heti koliikki sen jälkeen korvatulehdukset,vauva aika meni jotenkin ihan huti kun oli itse niin väsynyt ja zombi,toivottavasti toisen kohdalla menis vähän paremmin :/
 
Heipä hei taas!

Tänään kotiuduttiin reissusta ja pitkä tovi meni et sain lueskeltua läpi kaikkien kuulumiset. Ihanan ahkeria kirjoittajia olette! Selkä kesti ihmeen hyvin reissun, matkaa kun oli n.600km suuntaansa. En jaksa tänään sen enenmpiä kirjoitella kun tosiaan meni niin pitkästi aikaa lueskelle teidän juttunne.

Säde ja POKS 32+0 , :eek:
 
Huomenta! pakko mennä lääkärissä käymään tänään,jalka ollut nilkasta toiselta puolelta kummallisen kipeä jo viikon ajan,ei häiritse eikä satu kävellessä mutta kun jalkaterää taivuttaa eteenpäin niin repii tosta nilkan sisäpuolelta ihan kummallisesti :eek: Ja voisin samalla puhua tästä vauvan liikkumisestakin..Välillä menee varmaan 3-4 tuntia etten huomaa mitään liikettä mahassa.. :ashamed:

hannanmamma 29+2 :heart:
 
viime yönä nukuttu tosi huonosti.. heräsin yöllä ku vihlo mahaa (siis just semmosia supistuskipuja) ja kipu säteili selkään... yritin makoilla vaan et olisin huomannu tuleeko supistuksia samalla... muutama tuli..
nyt kivut jatkuu, mut en oo varma supistaako samalla.. täytyy käydä lääkäris näytillä, et lähenkö muitten kans kotiin vai jäänkö rovaniemelle jo päivystään...
 
Tyttö tenonvarrelta toivott. kaikki on hyvin :hug:

Hannanmamma toivottavasti myös sinulla on kaikki hyvin ja voima :hug:

Täällä on ollut puhetta sairaalasaa olo- ajasta...juu, ei tarvi mun miettiä sitä että kuinkahan kauan sitä olis |O Kun kumminkin erittäin todennäköisesti sielä sairaalassa maataan ainakin 1vko mutta vielä todennäköisemmin 2 vkoa sen vauvan keltaisuuden takia..ja voi että mua ahdistaa jo se valmiiksi...vähän mä kuolen ikävään kun nämä 2 pikkuista on täällä kotona ilman äitiä..ja miestäkin tietysti..ja kun se vauvakin on sielä valohoidossa kokoajan vain syötetään ja vaippa vaihdetaan välillä..niin en saa vauvaakaan nuuskutella. Ai kun se raskasta :( Mutta tälläkin palstalla on monenlaista tullut ilmi joten mulla ei kyllä tommosesta ole mitään oikeutta valittaa, jos muuten saa terveen lapsen kotiin kun keltaisuus ei haittaa elämää mitenkään ja se on hoidettavissa yksinkertaisella valohoidolla...mutta se juuri synnyttäneen äidin psyyke ei olekkaan niin yksinkertainen juttu...mutta kaikki otetaan vastaan mitä annetaan.

Ihanaa syksyistä päivää kaikille :flower:
 
Gallup Meillä myös koira ja myös ärsyttää valmiiksi syksyn kelit noiden tu... tassun :p pesuruljanssien takia! Muutettiin vielä sellaiseen taloon, missä kylppäri on yläkerrassa, joten haastetta tulee olemaan masun ja myöhemmin vauvan kanssa, kun yrittää koiraa pyyhkiä... Ajateltiin tuoda kättäriltä etukäteen vauvan riepu ja lisäksi laittaa D.A.P-haihdutin seinään kun lähdetään sairaalaan. Ollaan jouduttu muutenkin tsemppaamaan koiran kanssa tässä muuton yhteydessä, kun on alkanut tuhomaan paikkoja. Oikeastaan koko lokakuun ajattelin omistaa koiran koulutukseen.

Sairaalakassin ajattelin myös pakata vasta viikon 35 jälkeen. Jos sitä ennen joutuu lähtee, niin sitten saa neuvolakortti riittää ja mies tuo loput tavarat.

Äippälomakampa kaivettu esille, kolme viikkoa jäljellä :D Eilen oli vauvalla varsinainen jumppapäivä: tuli jatkuvalla syötöllä potkuja ja möyrintää. Nyt taas tänä aamuna hiljaisempaa masussa.

Mukavaa alkavaa viikkoa,

PlanBaBy 29 + 1

 
Aurinkoista päivää kaikille B)

Valkoliljalle onnittelut! Aivan uskomatonta, että meidän pinossa alkaa jo vauvoja syntyä!

thorille kaunis kiitos uudesta pinosta :hug:

Täällä sitä kasvetaan! Perjantaina kävin synnytyslääkärilläni ja kaikki oli kunnossa. Kohdunkaulaa vielä jäljellä ja kohdunsuu kiinni (jee, pääsee vielä uimaan). Vauvan painoarvio 1220g +/- 280g. Verenpaine on edelleen hyvä ja paino noussut maltilliset 4 kiloa(55kg -->59kg). Iskä ei päässyt mukaan niin pyysin sille tuliaisia. Hyvä kuva kasvoista ja tyttötodisteeksi kuva häpyhuulista (kolmatta neitiä kun odottelemme)!!!

Tällä hetkellä elelen aika seesteistä jaksoa. Huomaan kyllä aika ajoin et suljen miehen vähän turhan ulkopuolelle. Seksi ei kyllä enää jaksais kiinnostaa yhtään ja luulen et se johtuu siitä et pikkunainen aloittaa liikkumaan just silloin ja tosi hankala päästä fiilikseen kun vatsa muljahtee!!! Toinen heikentävä seikka on se et alapää on kuiva kuin Saharan autiomaa, kiva :( . Onko teillä muilla seksi jatkunut muuttumattomana?! Meillä mennyt aina tällä kaavalla. Mies tuossa vauvaa yritettäessä muistuttikin et kohta on sitten seksitön jakso odottamassa. Synnytyksenkin jälkeen vienyt yleensä useemman viikon ennen kuin uskaltanut edes kokeilla seksiä (molemmissa synnytyksissä n. 20-25tikkiä).

Indo ja Ebba 29+1
 
Kuulumiset luettu...

Omaan napaan ei oikeastaan mitään uutta, sitä samaa kestonärästystä, ja supistelua kuin aikaisemminkin... Neuvolaan pääsen to-aamuna, mukavaa pitkästä aikaa päästä neuvolaan =)

Indo Auts...sun tikkien määrä :| , itellä kun ainoastaan esikoisesta tikattu ne 6 tikkiä, joten vähällä olen selvinnyt...

Kuiskaten 29+2
 
Mulla on kolme koiraa..ja vähän mietityttää, miten menee...en viitsi kuitenkaan stressata etukäteen. Vanhempien lasten aikaan mulla oli dobermanni ja kaikki meni hyvin. Kerran jouduin näyttämään koiralle laumansa paikan, kun ensimmäinen tyttö oli jotain 1,5-vuotias. Nyt perheessä on vanha kärttyinen 10 vuotias basenji, jokai ei oikein lapsista pidä!!...ja kaksi muuta on löytökoiria Espanjan kadulta, joita ei edes anneta perheeseen, jossa on pieniä lapsia, koska koirat ovat kokeneet ties mitä elämänsä aikana ja sitä ei koskaan tiedä, mikä laukaisee ..jos laukaisee agression. Koiria hankkiessa ei tullut mieleenkään, että itse vielä lapsia tekisin =) ...siksi nämä Espanjalaiset..... mutta kaikesta huolimatta aion olla positiivisella mielellä ja usko on kova, että kaikki menee hyvin. Kun tuon vauvan kotiin, ensirapsutusten jälkeen ..siis annan ensin hyvin huomiota koirille ja sitten annan haistaa vauvaa....tässäkin olen kyllä varovainen...nähtiin jokin aika sitten puolivuotias vauveli lenkillä ja tämä viimeeksi tullut Espanjalainen ei oikein pitänyt....haukkui aika pahasti...joten luotan että toimin vaistojeni mukaisesti. Koskaan en jätä lasta koirien kanssa keskenään...en jättänyt silloin aikaisemminkaan dobberinkaan kanssa. Toivon kyllä sydämeni pohjasta, että kaikki menee hyvin, eikä mun tarvii luopuu yhdestäkään koirasta. Tämän lisäksi meillä on vielä kissa...jota saa vahtia, ettei mene vauvan päälle makaamaan. Menen juuri tänään hakemaan porttia eiläimille. Vaunuihin olen hankkinut kunnon kissaverkon...meidän kissan lisäksi täällä on joka torpassa 1-2 kissaa :)
Nyt pitää lähteä neuvolaan =)

Zera rv 32+1
 
W09
Heips, taas pitkästä aikaa. Kaikki luettu mutta en vain ole saanut kirjoitettua mitään olo kun on ollut niin väsynyt ja olematon.

KOIRISTA: Meillä myös kaksi koiraa (dalmatiankoiria) joten kokoa ja massaa löytyy heiltä ja on kyllä käynyt mielessä mitenköhän he ottavat pikkuisen vastaan. Meillä vanhempi, 5v uros on itse rauhallisuus josta ei varmasti tule ongelmaa, tosin saattaa alkaa vahtia pikkuista sitten kun pikkuinen kasvaa, mutta näin aluksi luulen että uros pysyy vain mielellään poissa ;) Nuorempi 2v narttu on taas kunnon ADHD tapaus joka juoksee ja tekee asiat ennen kuin ehtii ajatella että kannattaisiko. Tämän tapauksen kanssa kyllä mietityttää mitäköhän ensipäivistä tulee, mutta uskoisin että annetaan molempien haistella pikkuista ja katsoa sitten kiinnostaako koiria sen enempää. Meillä on nyt jo vauvan kori (joka tulee olemaan alakerrassa missä koiratkin) jo paikallaan, ja koirat on siihen saanut tottua jo (eikä se ole kiinnostanut heitä ollenkaan) joten eiköhän tämä ihan hyvin mene.

Miten onko muut saaneet painoarvioita? Meillä annettiin rv 30+4 painoarvioksi 1777g ja se tuntuu kovin suurelta, vaikkei ultraava kätilö tätä mitenkään kauhean isona pitänyt... Jotenkin alkaa vain kauhistuttamaan kuinka isoa pienokaista siellä mahassa nyt kasvatellaankaan!

W09 rv 31+3
 
W09 Mä kävin viimetorstaina 4D-ultrassa ja viikkoja silloin 30+2. Painoarvio meillä 1480g ja keskikäyrillä kuulemma mennään. Veikkas että vauva olis täysaikaisena 3.5-3.6kg ja tuo olis minusta hyvä paino ;)
Mutta nuo arviotkin on vaan suuntaa antavia, ei tarvi olla kun pieni mittavirhe niin painoarvio nousee!
Kaksosista oli painoarvio rv 30+ 1600g/1700g ja ihmetyttääkin miten tämä yksi vauveli olisi nyt muka pienempi :whistle:

(.) Työarki taas aloitettu raskaamman kautta!! Meillä on ollut jo koko kesän väkipulaa ja aina vaan tuntuu jatkuvan. Tänäänkin aamulla töissä vain kaksi lomalta palannutta ja sijaisen tulo peruuntui...sai kyllä laittaa jalkaa toisensa eteen! :kieh: Olen puhki jo nyt |O Äitiysloma houkuttelis jo kovasti!!
4vkoa olis vielä jäljellä...saas nähdä antaako voimat myöden!
 

Yhteistyössä