*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Harhikselle :hug: ja tsempit lepäilyyn, jotta pikkuinen malttaisi vielä hetken odotella :heart:

Poksu :hug: Thor täältä tullaan perässä ;) ja onnittelut kaikille muillekkin poksujille!

Sairaalakassi enpä oo asiaa vielä ees ajatellu, jos sitten ens kuun alussa pakkailen.. ja sairaalassa ajattelin olla niin kauan kuin annettaan :whistle: niin saa rauhassa totutella uuteen tulokkaaseen, ilman pyykinpesun, ruuanlaiton ym vaivaa.

Sängyn sain vihdoin myös hommatuks.. enään se odottaa kasaamista ja sit alkaakin oleen kaikki suurimmat hankinnat valmiina, jotain pientä enää puuttuu.. Ammetta en kyllä oo viel hommannu, mut kaverilta pitäs saada kohtuamme joten sitä odottelen.

Patjoista milliasia patjoja ootte hommannu pinnikseen?? Ihan vaan perus vaahtomuovi vai hä?? Entäpä petari? Sellanenkin pitäs viel hommata kun vaan tietäs millainen ois hyvä.

Meinaako moni nukuttaa vaavia aluksi äippä pakkauksen laatikossa??

Kurjaa Jennyli että se 4D oli, pettymys, mut tärkeintähän on et pikkuinen poikanne oli hyvin kasvanu ja kaikki oli kunnossa :heart:

Nyt täytyy kiiruhtaa :wave: postiin jotta ehdin viel ennen kuutta hakeen tilaamani reunasuojuksen ja hoitoalustan.





 
:wave: täällä supistelut hiljenneet (onneksi!) mutta muistuttavat kyllä heti jos tulee puuhattua liikaa. Töissä pitää istahtaa vähän väliä... ja välillä tulee syyllinen olo kun hommat kaatuu sitten seuraavan vuorolaisen niskaan jos mä en oo jotain jaksanu tehdä. Onneksi ei enää kuin vajaa 3vkoa töitä! =)

Sairaalakassin pakkauksen ja vaatteiden pesut jne. jätän kyllä ihan suosiolla äitiysloman ajaksi, nyt menee kyllä energia ihan työssä jaksamiseen ja kotona teen vaan pakollisen. Onneksi on tuollainen ihana mies joka tekee kans ruokaa ja siivoaa jne :heart: meillä on välit lähentyneet tosi paljon nyt ihan viimeisen kuukauden aikana, vaikka edelleenkin välillä tuntuu että raskaus ei aina jaksa "kiinnostaa". Mutta kokemuksesta tiedän että mies on vähän hitaasti lämpeävä ja kyllä se sit tajuaa kun saa vauvan syliin :D tai peräti jo silloin kun lähdetään synnärille. :LOL:

Synnytys alakanu täälläkin pyörii mielessä. Odotan innolla! Ois kiva selvitä ilman epiduraalia mutta saas nähä miten tuskissaan sitä sit taas on, sortuu kuiteski taas ottaa sen (jos ehtii ottamaan).

Mut nyt lepäilee, mahaa kirii taas napakasti.

Nunneliini & Papuseni 29+4
 
Harhikselle halaus ja koitahan lepäillä, vaikka onkin varmasti vaikeaa. Toivotaan että neiti pysyy vielä monta viikkoa! :hug: :heart:

Mä olen varmaan tän ketjun saamattomin odottaja. Kerrassaan mitään en ole tehnyt minkään eteen :ashamed: :ashamed: :ashamed: Ainoastaan korisängyn olen vauvalle hankkinut. Vaatteita on kuopukselta, mutta uusia ostan jahka pääsen ihmisten ilmoille eli espooseen selloon :D Muut eli vaunut, sitterit, kaukalot ym härpäkkeet meiltä löytyykin entuudestaan, jotka ostettiin kuopukselle uutena kaikki. Ja en ole petturi edes karhupuvun suhteen :D Sen tyttö perii myös kuopukselta ja on h&M:n mallistoa 2007 :D Sillä pärjättiin koko talvi kuopuksen kohdalla ja olin silloin ostanut ihan turhaan kalliin Lennen toppiksen. En siis aio ostaa tällekään toppista ellei nyt sitten kunnon pakkaset iske, täällä on ollut suht leudot talvet viime vuosina.

ja sitten vielä omaa napaa...

Kävin neuvolassa eilen. Kaikki kunnossa. Painoa oli tullut +350g/viikko vaikka pelkäsin mitä vaaka näyttää tolkuttoman syömisen jälkeen. :D Eli kokonaispaino oli 54,3 kg nyt. Sykkeet erittäin vahvat +140-145, kunnes lopetettiin kun alkoi mennä liian villiksi koko touhu masussa. Pissa puhdas. Verenpaineet 128/77. mutta mutta...sf-mitta oli kasvanut huikeat 6cm kolmessa viikossa! ja taas mennään yläkäyrän yläpuolella eli 30cm Liikkeet ++ erittäin vilkas neiti asuu masussa, liikkuu aamusta iltaan. Eilen potkaisi isiä monta kertaa päähän kun koitti kuunnella kuuluuko syke jo masusta. :D Nukkuu tosin öisin ja nukkuispa tulevaisuudessakin.

Eli siis kaikenkaikkiaan kohtu on kasvanut vauhdilla, joten siitä ne tolkuttomat mahakivut päivisin. Tuntuu siis että koko vatsa repeää sisäisesti, enkä oikein aina pysty liikkumaan. Vatsanympärys mulla on tosin seisten vasta 91cm ettei sinänsä mikään iso maha tunnu olevan.
Nimi on ehkäpä sitten päätetty myös, jos vaan sopii neidille ja näyttää siltä. :)

Nyt menossa rv 28+4.
_________________
 
POKS viikot jälleen =)
VALKOLILJA suuronnittelut pojista ja jaksamista seuraaviin viikkoihin!
Itse olen iltaisin kärsinyt taas supistuksista, ovat kipeitä ja vetävät koko kropan kaksinkerroin. Onneksi aina loppuvat sitten, oon yhdistänyt supparit vähänkin touhukkaampaan päivänmenoon, pitäisi osata rauhoittua taas kun tällaisia merkkejä antaa, varsinkin kun takana jo yksi osastollamakuuttamisjakso supistusten takia ollut. Helpottanut sinänsä olo kun tietää että viikkoja alkaa olla kasassa sen verran, että on todennäköisempää pienen selvitä hengissä vaikka syntyisi. Ja jos vanhat merkit (kuopuksesta supistuksia rv.20 lähtien myöskin) paikkaansa pitää, niin tämä on mahassa vielä laskettuna päivänäkin. Mutten uskalla luottaa siihen tietty noin vaan, kun onhan tässä ihan todettu riski synnyttää ennenaikaisesti.
Jaksamisia kaikille, kyllä se vaan lähenee meidän "oma " kuu :D

PP&pikkupupu 29+0
 
Poksutaan taas :D Uskomatonta jo 29+0 menossa... :heart:
Poitsu taas säikytteli illalla,oli tosi hiljainen koko illan,muutama potku vaan tuntui,nukkumaan mennessäkin ei oikein mitään kunnon monotusta tuntunut.Yöllä heräsin 2.00 aikaan ja lueskelin hetken ja aloin tosissani huolestua,kun ei vieläkään oikein mitään KUNNON möyrimistä/potkuja tuntunut,no kun vihdoin olin nukahtamassa niin alko ihan mielettömät bileet mahassa :D Ilmeisesti kosti mun tuuppimiset ja töykkimiset ja mahan ravistelut :p Nytkin oli aamun navetassa ihan hissuksiin ja nyt koneella istuessa alko kauhee möyriminen :heart:

hannanmamma 28+0 :heart: :heart:
 
Koittakaanhan lepäillä (ainakin ne kaikki marrasmasut, joilla on jo pahoja suppareita yms) kaikki liikenevä vapaa-aika!!!

Jennyli, olipas harmillinen juttu, että 4D ei vastannut täysin odotuksiasi. :hug: Saitteko edes sen dvd:n mukaan?

Mehän käytiin myös tuolla Koskiklinikalla ja oltiin tosi tyytyväisiä. Taitaa olla täysin lääkäristä kiinni, millainen kokemus ultra on. Ja taksat eivät ole näemmä mitenkään kiinteitä. Meillä käynti maksoi 200 ? ja kesti 40 minsaa.

Esikko77 ja Möhköfantti 29+1
 
poks poks rv 29+0 :heart:

Äsken kun heräsin maha oli pinkee kuin pallo, ja siihen oikeesti sattui! Onneks tunne meni ohi. Ei siis ollut mikään supistus, vaan ihmeellistä puristusta. Heti ekana tuli mieleen että nyt tulee lähtö synnyttämään. Toivottavasti ei sentään :headwall:

Onneksi alkaa viikkoja olla jo hyvin kasassa. Eilen otettiin taas hepatoosiin liittyen maksa-arvot ja sappihapppojutut, ja kaikki oli kunnossa! Jospa oi jospa se vaiva ei tällä kertaa uusisi!

Kaikille ihanaa viikonloppua :wave:

Harhis ja Ella 29+0
 
Esikko kävitkös sä sillä naislääkärillä 4D:ssä?
Ero saattaa olla siinä ;) Sillä saattaa olla hieman halvemmat taksat kun tolla proffalla joka kiertää ympäri Suomee. Ja kyllähän nainen on aina nainen, ei miehet osaa heittäytyä sillain kun eihän en oikeesti tiedä sitä millaista odotus on ;)
Tää mies oli ainaki hyvin virallinen, hoiti hommansa ylimääräisiä höpisemättä...toki tietty aina kertoi mitä milloinkin kuvaa ja että kaikki on kunnossa...ja sehän se pääasia onkin :heart:

Harhikselle rutistus :hug: Koitahan ottaa rennosti! Onneksi sulla on jo vähän isompia lapsia niin mahdollisuus huilatakkin on varmasti parempi =)

Mä olin saanu aamulla ihanan vauvauutisen, ystävälle oli syntynyt komeen kokoinen poika :heart: On ollut niin tyttövoittoista ystävien piirissä että kiva saada omalle murulle kaveri =)
Enää 2kk ja alkaa olla oma h-hetki lähellä :eek: :D

Meillä onkin ollut vauvelin kanssa muutamana iltana nyt 'jalanpyydystysleikki' menossa :LOL:
Vauvan jalka menee tuossa ylhäällä niin pinnassa että siitä saa ihan kiinni...ja poju innostuu kovasti sitten potkottelemaankin :heart:
 
Kaikkien kuulumiset luettu.

Onnittelut kaikille poksujille!!

Täällä on ruvennu olee kyl tuskaa tää paikoillaa istuminen kun ei pysty enää jalkoja pitää yhes ollenkaa kun heti tulee järkky paineentunne alakertaan.

Koko viime yökin meni valvoessa kun masua supisti nii paljon ja vauvakaa ei siitä tykänny kovasti potki ja heilui supistelujen aikana.Edelleen niitä tulee mut ei onneksi niin paljon,sais kyllä loppua.
 
Jennyli, juu sillä naislääkärillä käytiin. Pääasia todellakin on, että kaikki on kunnossa eli voi taas huoletta jatkaa odottelua.

Aloin yksi päivä pohtimaan, että olisi kiva taas nähdä masuasukki ja tietää minkä painoinen vaavi nyt on. Mies sitten kysyikin, että paljonkos olet valmis siitä tiedosta maksamaan - joten totesin, että en kuitenkaan satoja euroja, kun kaikki kuitenkin vaikuttaa olevan hyvin. Enpä siis lähtenyt varaamaan aikaa yksityiselle tarkastukseen.

Esikko77 ja Möhköfantti 29+1
 
heipurahei! :wave:

ja onnea poksujat =)

jennyli harmillista, ettet saanu "kaikkea irti" 4d:stä. :( on se sen verran hintavaa, että pitäis olla hyvä kokemus ja lääkäri sais kyllä kuluttaa enempi aikaa siihen käyntiin kun kerran maksunkin ottaa! meillähän kans poika vaan koisas koko ultrauksen ajan ja oli selin meihin päin niin ei maailman parhaita kasvokuvia onnistuttu saamaan.. mut pääasia aina että vauvalla kaikki hyvin, tietenkin :)

eilen oli aika vaikea päivä, oli vähällä etten menny kättärille.. maha oli koko ajan kipeä, supisteli välillä ja välillä ei edes supistanut mut maha oli tosi kipee (ei ollut suolistoperäistä kipua) ja vauva rimpuili hätääntyneen oloisena mahassa tosi vilkkaasti ja ihan koko ajan. sit ku loppu kipu, loppu liikkeetkin kokonaan, ja taas kun kipu palasi niin myllerrys alkoi. outoa :eek:

tänään aamusta alkaen ollu taas armoton pahoinvointi, tätä jatkunut jo muutaman viikon ja tuntuu et pahenee vaan, eikä mikään auta :ashamed:

näin viime yönä unta että vauva syntyi jo, siis etuajassa ja juotin sille vettä tuttipullosta. sit yhtäkkiä tajusin, etten ollu ehtiny steriloida tuttipulloa ja äkkiä lähin sitä keittämään. koko suku ja ystävät oli yhtäkkiä paikalla ja haukku mut ihan lyttyyn et miten sä "likasesta" tuttipullosta vauvalle juotat, huono äiti!!!!!! :ashamed: kaikkea sitä näkeekin :LOL:

lauantain jatkoa :wave:

tupuna ja pokken 29+6 :heart: (jee taas poksuu huomena =) )
 
heipparallaa pitkästä aikaa!!
Tää mamma ottaa nyt itseään niskasta ja alkaa palstailee ahkerammin :ashamed:

Minäki tuossa ihan säikähdin että kui vähä aikaa tässä enää on ennenkun nyytin kotiin saa ja mitää ei oo laitettu valmiiks, no nyt täytyy alkaa huhkimaan... Mulla on 3 vkoa saikkua eli äippäloman alkuun asti ja nyt saakin jo hengähtää.

Tyttönen on välillä tosi vilkas mutta välillä saattaa mennä useampi päivä ettei liiku paljoa.

onnea kaikille poksuileville ja ennen kaikkea onnea valkolilja pikkuisista prinsseistä :heart:

mm ja tirppa 28+3
 
Täälläkin ollaan jo 32. viikolla ja äitiysloma lähenee. Vajaa pari viikkoa enää. Voi kuinka sitä odotankaan. Vaikka periaatteessa olo on ihan ok, tuntuu, että voisin nukkua viikon putkeen. Odotan sitä, että saan levätä. Kyllähän viikonloppunakin voi, mutta lapset kuitenkin pyörittää mammaa aika kovasti.

Vauva myllää aika hurjasti välillä ja välillä taas on niin hiljaista, että ehtii jo huolestua mikä hätänä.

Meillekään ei muuten tule karhupukua, koska meillä on yksi kevyttoppis ja talveksi tarvitsee ihan kunnon haalarin. Hankintoja puuttuu vielä sänky ja amme sekä pikkujuttuja, kuten tutteja, vaippoja ja liivinsuojia. Vaatteitakin voisi olla enemmän, mutta ne lajittelen vasta lähempänä h-hetkeä, kun kierrostakin vaatteita on vielä tulossa. Sairaalakassin pakkailen varmaan joskus rv37. Hätätilassa pärjää neuvolakortilla ja mies voi sitten tuoda loput tarpeelliset.

Emmama 31+4
 
Milli82 Kyselit patjoista. Laitan vauvelin heti pinnikseen ja ostan siihen patjan Ikeasta. Olen jo käynyt katsomassa valmiiksi....joustinpatja, korkeus on 10 cm, hengittävää materiaalia, hinta 69?... Petarin hankin joskus myöhemmin...vauvan nukkuma-alusta pitäisi olla ensimmäiset kuukaudet kuuleman mukaa aika "kova"...tai jykevä...ei siis pehmeä...olempa hyvä selittämään :/ Olen jo muutaman kuukauden noita patjoja vertaillut ja käynyt kaikki paikkakunnan vauvatalotkin läpi. Ajattelin satsata hyvään patjaan...saa vauveli siinä nukkua sitten niin kauan kun sänkyyn mahtuu...Pinniksessä on laskettava laita, joten kun alkaa liikkua sen verran, niin pääsee itse siitä helposti yli.

Sortusin tänään ostamaan Stocmannilta aivan ihanan valkoisen 50 cm potkarin, jossa oli 3 kiraffia...(kotiintulopuku :)...meni kyllä tämän kuun ruokarahoista, joten nyt pysyttelen kaupoista kaukana taasen palkkapäivään asti....

Mulle on kertynyt noista Huutonetin huudoista kaksi aivan ihanaa 56cm toppapukua, joten karhupukua ei meidänkään nyytille tule. Kevyt-toppapukuja on kanssa jo kertynyt muutama.

rv 31+6
 
http://www.sisukas.net/component/page,shop.browse/category_id,9/option,com_virtuemart/Itemid,54/


Tuossa linkki "rock"-aiheisille vauvatarvikkeille ;)
Sivustoilta löytyy mm. Ac/Dc Highway to Heck Ruokalappu =)
 
Zera kiitos vastauksesta =) Mä oon kans niitä patjoja katsellu ja meittiny mikä olis paras. Ja juu oon kyl kuullu et patjan olis hyvä olla melko kova. Yhtenä vaihtoehtona oon pitäny Lastentarvikkeessa myytävää Alvi patjaa. Mut toi kuulosti kyllä ihan hyvältä myös. Täytyypä vielä hiukan vertailla.

Poks, poks rv 32 :heart:






 
huomenta!

ja poksutaan heti eli 30+0!!! jeee :D :heart:

kerrankin kun saisi nukkua (ollaan miehen kans kahestaan koko viikonloppu) nii heräsin 03.30 enkä saanu enää unta vaikka kovasti unettaisi.. mikä ihme mua vaivaa?!

harhaanjohtaja kerroit, että sulla maha oli menny pinkeeksi ja tuntu kipeetä puristusta (kuitenkin erilaista kun supistellessa) niin täällä vaivannu sama nyt jo pari päivää, pitääköhän tästä huolestua vai liekö normaalia? :attn:
kai sitä vois huomenna neuvolaan soittaa ja kysästä, vähä nimittäin inhottava tunne.. :|

kiva kun sataa, mei piti ukkelin kans lähteä veneilemään heti aamusta mut taitaapi jäädä väliin..

pakko kait se on lähteä aamiaiselle ennenkun näivetyn olemattomaksi, hyvää sunnuntai päivää kaikille!! :wave:

tupuna&pokken 30+0 :heart:
 
tupuna tänä aamuna TAAS sama tunne, ihan kuin olis kestosupistus päällä?? Eikä johdu täydestä rakostakaan, kun vessassa on tullut säännöllisesti rampattua yöt läpeensä :kieh: Tänään onneks meni nopeemmin ohi kuin eilen, enkä ottanut edes panadolia nyt. Mä ajattelin kysyä kyllä neuvolasta kun täytynee sinne soitella huomenna muutenkin. Mun sairaalassaolokuviot on sotkenu nyt neuvolakäynnit, enkä tiedä onko sinne nyt tarvetta mennäkkään. Hankala olis edes mennä kun ei ole autoa, ja vuodelevossa pitäis tässä olla.

patjoista on ollut asiaa, me ostettiin Ikean "halpispatja" :ashamed: makso pari kymppiä. Pitää toivoo että on sellanen ihan hyvä patja :)

Meillä alkaa olla kaikki kamat hankittuna/saatuna lainaan. Nyt odotellaan vaan remontin valmistumista, että saa laitettua kaiken paikoilleen! Nyt nämä tavaravuoret on pitkin poikin ympäri taloa :D Tuttipakkauksia löysin jopa kirjahyllystä :LOL:

Meillekkään ei tota karhupukua tule, nyt on jo viin monta ulkopukua tullut lahjoina ja sitten on noita mitä tuli pojalle aikoinaan ostettua. On valkoista, vaaleenpunaista, vaaleenruskeeta ja lilaa :D kaikki eri paksuisia ja melkolailla eri kokoisia. Viimeisin ihanuus saatiin mun ystävältä, löysi kirpparilta ihanan vaaleanpunaisen haalarin johon kuului ulkotöppöset..siinä on vauva-nalle Puhin ja Tiikerin kuvat, joten mies risti sen puvun Nasu-puvuksi :D

Jospa tästä liukenis aamupalan syöntiin ja takas pitkälleen.. :wave:

Harhis ja Ella, 29+1
 
poks 31 :heart:
patjoista ollut puhetta,meillä ostettiin esikoisen 120cm pinnikseen veljekset keskiseltä patja ihan edullinen jotain 23e makso ja siinä mukana tuli sellanen korokekiila pääpäätyyn että sen saa korkeemmalle ja petari mukana.patja on varmaan 7cm paksu joten "aika kova" koska juuri tuota kovaa patjaa suositellaan vauvoille ehkäisemään kätkyä.
alkaa meillä kaikilla marraskuisillakin olla jo kaikenlaisia vaivoja :eek: kokoajan odottaa uutisia että kukahan pääsee seuraavaksi nyytin hakuun =) mahdollisimman kauan vaan toivois kaikkien vauvojen masuissa kasvavan ettei tarvitsisi sitten pitkää sairaalassa olo aikaa.
oma olo on pysynyt aika samassa,maha kipuilee välillä ja supistelee,muttei kovin usein.vauva on todella hankalassa asennossa,aivan oikealla puolella,pää ylhäällä ja jalat alhaalla,vasen puoli mahasta tuntuu olevan tyhjä.torstaina tulossa ylimääräinen lääkärineuvola supistuksista.
mukavaa sunnuntaita :hug:
rv 30+0
 
Kaikkien kuulumiset luettu.. :)

Onnea kaikille joilla hyviä kuulumisia ja poksujille myös.. :)

:hug: kaikille jotka sitä tarvitsee..

ON: olo ok, pientä flunssaa.. säikähdyksellä selvittiin myös pe hirvikolarista..auto sai pieniä vaurioita..
välillä mietityttää vaavin liikkeet ku täällä ollu hiljaisia päiviä.. jospa olis selkä vatsaa vasten niin sen takia ei tunnu samalla tavalla ku ennen..
ke nvla, sitä odotellessa..

TB 30+6:heart:
 

Yhteistyössä