*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Isot Onnittelut Valkoliljalle!! :flower:

Vähän kremppaa täällä päässä, ei kuitenkaan mitään isompaa vaarallista. Aika saisi kyllä kulua vähän nopeammin tästä eteen päin, jotta pääsisi näistä vaivoista joskus... Mutta täytyy palailla paremmalla ajalla.

Lispu ja Neiti Poikanen 30+0 *ISO POKS* :heart: :heart:
 
Moi kaikki ! :wave:

Aah, kun oon väsynyt.. Yöt on tosi huonoja, supistaa jatkuvasti.. Ja illalla samoin. :(
Aamut taas menee sängyssä, kun tuo verenpaine on niin matala, huippaa, ja pyörryttää, ja pumppu hakkaa, ei kiva..

Hokasin juuri, et mulla alkaa äippäloma kolmen viikon päästä! :D
Uskomatonta, että meidän vauveli syntyy jo ens kuussa, reilun viikon päästä saan tietää päivän! :heart:
Nyt alkaa olla taas supistuksia, kun pesin aamulla pari ikkunaa, ja kitkin kukkapenkkiä..

Mä oon sairaalassa varmaan sen vaadittavat 4-5pv, minkä nyt section jälkeen on oltava.. Toipumisesta riippuen.
Sairaalakassia en oo vielä pakannut, teen sen sitten ku tiiän leikkauspäivän. :heart:

:wave: pikkuruinen ja poitsu 31+3 :heart:
 
Ostin tänään sen karhupuvun 62cm,oli kyl ihana.Mul on samaa kokoa vaalea beige edelliseltä vauvalta.Oletteko ajatelleet mitä otatte vauvalle kotiutumisvaatteeksi?meille olis toinen tyttö tulossa,mut taidan silti varuiks ottaa jotain neutraalin sävyistä mukaan :) ajattelin ottaa ton karhupuvun mukaan ja sit varulta toppahaalarin jos vaikka on kovat pakkaset sillon!

Kannattaa olla sairaalassa niin kauan kuin mahdollista,itse olin edellisestä 4pv ja sain opeteltua imettämään kunnolla ja maitokin nousi vasta 3pv synnytyksestä,oli muutenkin tosi rentouttavaa kun ei tarvinnut huolehtia pyykeistä eikä ruuan laitosta ;) sit kotona taas kaikki kaatui päälle ja vauvalle tuli koliikki ym.. :(

Joudutteko heräämään yöllä siihen kun vauva möyrii vatsassa?itse saan nukkua aamuun asti ennen kuin alkaa mahassa liikkumaan,aikaisemmasta muistaakseni heräilin aina öisin kun vauva liikku!
 
eleana mulla kans sanottiin neuvolassa että kohdun joku pituus on vaan 2cm,ja että vauvan pää pääsee tosi alas.
ja meilläkin mies sanoo että sydänäänet kuuluu kun korva osuu oikeaan paikkaan.

en ite kyllä tunne oikeestaan mitään,paitsi kävely on tosi hidasta ollu koko raskaus ajan..

kirjottelin tuota muistilistaa sairaalakassista. varmasti ainaki matkalaukku on mukana,itseni tietäen :LOL:

tuntuu välillä ettei tuo mies vieläkään tajua että ihan oikea vauva meille on tulossa :attn:
onko muilla samalaisia ajatuksia? :( tuntuu niin ku se ajattelis vaan lähinnä itteensä koko ajan.

musta on tullu paljon herkempi nyt ehkä viimesen kk aikana.
meinaa tippa tulla linssiin ihan itestään..

miksi pitää ottaa huulirasva mukaan kassiin?? :ashamed:

tänään poksuu 30+0 mitähän sitä keksis..? =)
 
neuvolakuulumisia

rv28+6 (24+4)
paino 56.7kg (54.8kg)
RR 99/68 (100/70)
pissa puhdas
sf 25 (23)
syke 140 (154)
liikkeet ++ (++)

verenpaineista oli hieman huolissaan että pysynkö mä tajuissani kun on niin matalat. nyt saa ainakin huoletta syödä salmiakkia :D sf mitta ei ollu kasvanu niin paljon kun yleensä ja nyt pudottiin yläkäyrältä alakäyrälle, tästä se ei mitään sanonut eli liekö sitten normaalia :eek: ens viikolle sain lääkäriajan niin saa vihdoin selvyyden tuohon kohdunsuun tilanteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miyaki:
Alkuperäinen kirjoittaja galla:
miksi pitää ottaa huulirasva mukaan kassiin?? :ashamed:
sairaalassa on yleensä niin kuiva ilma että huulet rohtuu helposti.
Juu yleensä sielä on sellanen ilmastointi että huulet rohtuu ;)
Yks hyvä vaihtoehto on bebanthen-voide...sitä voi laittaa huuliin sekä rinnanpäihin :attn:

Menis nyt muutama tunti eteenpäin niin pääsis vihdoin kurkkaamaan masuvaavia :heart:
Tuun sitten illalla kertoilemaan kuulumiset :wave:
 
Galla :hug: Samanlaista täällä...oikeesti käy jo omaan hermoon, kun tuntuu, että maailma kaatuu pienemmästäkin asiasta MONTA kertaa päivässä. Välit on miehen kanssa huonot, ei sillä riitä ymmärrys mun mielialojen vaihteluihin :( Tiedän olevani todella kärsimätön esim. vauvan tavaroiden laittaminen paikoilleen on vielä tekemättä, koska tarvitsen siihen miehen apua. Se just tänään sanoi, että nyt 2kk etukäteen pitäisi laittaa, kun on niin paljon muutakin tekemistä? Tiedän, että on, mutta mua ahdistaa, kun esikoisen vaatteet yms. oli valmiina vasta laskettuna aikana (onneksi meni yli). Jos tää ei menekään yli, niin ei kyllä naurata yhtään! Meillä on kyllä liian monta rautaa tulessa, mutta toisaalta parempi nyt kuin sitten pienen synnyttyä. Esikoisen vauva-aikakin oli ekan kuukauden jälkeen todella rauhatonta ja nyt haluan, että ei ole mitään ylimääräistä (remonttia tms. ) No katotaan miten käy...kunhan nyt yhdessä pysyttäsiiin tää rankempi aika, kun se kuitenkin jossain kohti helpottaa.

Sairaalakassin pakkaan varmaan lasketun ajan lähestyessä eli ensi kuun lopulla. Vielä en halua sitä nurkkiin pyörimään ja eihän meillä ole edes vauvan vaatteita pestynä :headwall: Onneksi kaikki tarvittava tontilta löytyy kunhan niitä pääsee varastoista penkomaan. Niin paitsi ne kestovaipat hankin, jos kerkeän/sopivaa tulee vastaan. Mäkin muistan hämärästi, että huulet oli tosi kuivat sairaalassa. Pitääkin muistaa tuo rasva sitten mukaan, kiitos muistutuksesta. Itsekin aion käyttää sairaalan vaatteita, paitsi liivit otan mukaan.

Hikoileeko muutkin vai olenko ainoa? Välillä olo on todella tuskainen, kun koko aika on naama hiessä. Nyt pitäs olla jo syksy, silti hikoilen enemmän kuin kesähelteillä :eek: Odotan jo viileämpiä ilmoja, kun tuli hommattua mammaneuleitakin yms. paitoja, niin näyttää jäävän todella vähälle käytölle, kun tekisi mieli kulkea vieläkin ulkona t-paidassa...

Mimona ja pikkuinen 31+4
 
Heipä hei pitkästä aikaa!!

OIKEIN PALJON ONNEA VALKOILIJA!!!! :flower: :heart: :heart: :flower:

Neuvolassa kävin tänään ja täti hysteerisenä lähetti minut synnytysosastolle käyrään kun ei saanut vauvaa kunnolla kiinni saadakseen selkeät sydänäänet.. Säikähdin vähän, mutta onneksi kaikki oli kuitenkin ok :)
Siis käyrään menin siksi kun sydänäänet olivat matalat (alle120)

Painoa oli tullut 1,4kg kolmessa viikossa. Nyt tullut yht. n. 8kg... Saas nähdä kuinka korkeisiin lukemiin tässä vielä päästään :D

Tulin vain nopeasti moikkaamaan. Muutto on nyt suoritettu ja tavarat hujan hajan :p

Hyviä vointeja kaikille!

s-j ja neiti salamatkustaja 29+2

MUOKS: Käyrässä vauvan sydänäänet olivat sitten 125-145, eli kaikki hyvin, meinasivat että vaikea saada dopplerilla kun niin vilkas vauva :D
 
Tulin tänne valittamaan huonoa oloani...miestä ei tunnu kiinnostavan. Jotenkin etäinen ollut pari päivää ja mä niin kaipaisin hellyyttä jne. Oon melkein koko päivän vaan maannut, mitä nyt pakolliset ruuanlaitot, pyykinpesut ja vähän aikaa olin ulkona pojan kanssa. Mahaa kivistää kokoajan ja supistelee. Ei kipeästi mutta pahalta tuntuu kumminkin. Ja närästää kans. No toivottavasti huomenna olis paremmin. Voihan se johtua vaikka vauvan asennosta, kun on jotenkin täys olo. Välillä tuntuu ettei saa kunnolla happeakaan. Sorry valitus!

T: Peggy+Emmi 27+6
 
Mulla olotila olosuhteisiin nähden hyvä. Painoa jo 15 kiloa extraa , että turha ehkä alle kymmpikilon painonnoususta on stressata ellei etukäteenole kauheasti ylipainoa. Olen ihan kateellinen teille. ítse olisin ainaki ikionnellinen jos tulis yhteensä vain n. 10 mutta taitaa tulla 20. Vielä käyn bodypumpissa ja 7 km lenkeillä lähes joka päivä. Hyvä ku on päässy liikuu koko ajan niin pystyy edelleen kävelee kunnolla. Ainut vaan että toi älytön massa alkaa jo painaa kinttuja. Itsellänikin vielä 3 viikkoa töitä ja sit äippälomalle. Tänään on viralliseen h-hetkeen tasa 2 kk aikaa. Voi ku ei menis yli. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Täällä kanssa välillä aika tukala olo, eli tuntuu kuin ei saisi happea, niin kuin joku kuvaili. Flunssaa ollu lievänä kohta viikon, mutta kun on ollut niin lievä, olen ollut töissä viime perjantaita lukuunottamatta. Tyhmää, tiedän, taidan olla liian tunnollinen. Huominen on pakko olla taas saikulla tai en parane ollenkaan. Ruokaakaan ei mene niin paljon kuin ennen. Äsken mies toi mulle hamppariaterian, mutta jaksoin syödä vain puolet. :eek: Täysin uusi tilanne mulle!! :D Olin loman jälkeen ihan innoissani menemään töihin, nyt ei jaksaisikaan enää ollenkaan. Matkakin on niin kamalan pitkä, 50 min yhteen suuntaan.

Onpa kiva valittaa :whistle: Kiva, kun täällä voi niin tehdä. Tsemppiä kaikille!

mere rv 31+0
 
Kuulumiset luettu...

mimona hikoiluttaa ihan tajuttomasti.. ja närästää ihan kamalasti... ei pysty syömäänkään enää juuri mitään, kun tuntuu, että kaikki mitä suuhunsa pistää, polttelee samantien.

sairaalakassiin pakkaan shampoot ja saippuan, dödön, imetysliivit ja liivinsuojuksia, neuvolakortti, lompakko, kamera ja puhelin, ja sairaalan vaatteita käytän.

Oma olo vielä flunssasta toipilas, mutta paranemaan päin kyllä.

Kaikille "valittajille" SAA ja on lupa todellakin valittaa... kaikki tässävaiheessa olevat tietää, ettei tää mitään herkkua todellakaan ole. Sitä vaan odottaa, että saa sen pikkuisen syliinsä, ja palautuu normaalitilaan.

Kuiskaten 28+5
 
Suuren suuri :hug: kaikille sitä tarvitseville!!!

Minunkin puolestani täällä saa ja pitää valittaa! Ei sitä aina kannata pelkästään miehen tai muun läheisen niskaan kaikkea kaataa. ;)

Onnea hyviä neuvolakuulumisia saaneille!

Nyt kyllä väsyttää sen verran, että parempi siirtyä sohvan uumeniin. Huomenna taas poksutaan, rv30 täältä tullaan...

Esikko77 ja Möhköfantti 28+6
 
RV 33 = 32+0 POKS!

Hyvää perjantaita kaikille - sateista sellaista täällä Espoossa ainakin...


Täällä kanssa tyttö pyörii ja hyörii, potkii ja riehuu masussa ihan uskomattoman paljon! Enpä olisi viime raskauden jälkeen tälläistä osannut kuvitella, ihmettelin vaan mitä ne muut odottajat silloin oikein taivastelevat pientä möyrimistä ja suloisia potkuja! :LOL: No, eipä tarvitse ainakaan miettiä onko hän kunnossa.

Sairaalakassi oli mulla viimeksikin aika suppea ja varmaan nyt taas. Sairaalaromppeita tykkään käyttää, kun ei itse tarvitse pyykätä ja voi vahtaa ihan niin monta kertaa kuin haluaa. Eihän ne mitään kauheen eroottisia ja tyylikkäitä edustusvaatteita ole, saati ne pöksyt sitten, mutta ajavat asiansa siinä toipuessa. Muuten otan tietty mukaan oman kunnon puhdistus- ja suihkuvermeet(sisältäen voitteet ym), pari lehteä (kirjaan ei pysty keskittymään), huikopalaa (suklaata, karkkia, grandeja), kamera ja pattereita, kännykkä ja laturi, kotiinlähtövaatteet itselle ja tytölle, sekä tutti ja liivinsuojukset. Siinä ne melkein onkin. Ja niin tietysti neuvolakortti!

Meinaan varmaan pakata jossain parin viikon päästä nuo tytön vaatteet, huikopalat ja sitten suihkuvermeet kun ne ovat sellaisia kivoja matkakokoja, muut sitten lähtiessä. Suosittelen muuten jos käytte ostamassa jotain kosmetiikkaosastolta tässä lähiaikoina, että pyydätte näytteitä kaupan päälle. Ne toimivat kivasti sairaalareissuussa ja ovat kuitenkin parempilaatuisia kun ne siellä tarjottavat perussaippuat. Sama tietty jos käytte vielä hotellissa yms, sieltä saa joistakin hyvät shampoot mukaan. :D

Jennyli tosi kivan kuuloinen matka ja ihania kuvia sulla FB:ssa! :heart: Tuus laittaa tänne kanssa ne 4D kuvat ja vähän kuulumisia.

Painosta on ollut puhetta, täällä on tullut jo 12 kg ja lisää vaan tulee... :ashamed: Eilen otin sitten vihkisormuksetkin pois, kun ei viitsi ottaa sitä riskiä etten niitä enää myöhemmin saa. Sisko joutui hätäleikkaukseen ja nukutukseen, siellä leikattiin sormukset irti, kun eivät lähteneet suosiolla! :eek:

Jaa, mutta palstatilaa taas muillekin, voikaahan hyvin!

thor ja rinsessa
 
Sairaalassa olosta , itse ajattelin jos sais polikliinisen synnytyksen. Eli mahdollisimman nopeasti kotiin. 4 lapsi kun tulossa niin luulen että lasten hoito ja imetys on hallussa :D Ja toisekseen.. kaveri tulee katsomaan muksuja siks aikaa kun synnytän, ja sillä on omakin elämä - mies, lapset ja koulu.

Kaikenmaailman kipuja iskee kyllä aina välillä. Koulussa istumisesta- seuraava päivä niin kyllä tuntuikin sitten. Supistuksia tuli paljon enemmän kun normaalisti.
Eli saikkua on tän kuun loppuun ja aion sen pitää, alussa ajattelin et voisin käydä koulussa välillä, mutta en taida mennäkään. Ainakaan näillä viikoilla. Lopussa voi kattoo antaako olotila periks.
--- Nyt ompelee toppapukua :heart:

-CB + tyttönen 31+5 :wave:
 
Täällä kanssa hikoiluttaa ja happi on välillä tiukassa.
Sairaalassa ajattelin olla sen 3 päivää (jos kaikki on ok) Pieni seuranta sekä vauvalle, että äidille...niin uskallan lähteä hyvillä mielin kotiin :) ...ja mullehan kaikki on taasen ihan uutta.
Huushollia pitää pystyssä sillä aikaa mun 19 -vuotias tyttö. Hoitaa koirat, kissan ja 16- vuotiaan veljen ;)
Odottelen jo syyskuun tilipäivää....käyn Ikeasta ostamassa pinnikseen kunnon patjan...menee sitten kauemminkin. Manduca-repunkin haluisin. Muuta hankittavaa on vielä tuttipullot, vaipat, apteekkitarvikkeet, vaunuihin vähän tykötarpeita...kuten sadesuoja yms. rintapumppu ym. ym. ym.
Kangaskaupasta aion hakea vielä lakana ja pussilakanakangasta...tyttö saa luvan ommella =) ...itse on ääretön tunari koneen kanssa..eikä hermokaan kestä kun siitä ei tule mitään =)
Portin olen juuri huutanut Huutonetistä koiria ja kissoja varten...saan siten yhden huoneen eläinvapaaksi. Olisi kyllä ihanaa kun kaikki hankinnat olis jo hankittu ja sais vaan keskittyä tähän odotukseen.

Rv. 31+5
 
:flower: Ensimmäiset karhunpennut nähneet päivän valon...uskomatonta.. :flower:
Sylin täydeltä onnea kahdesta pienestä pikku prinssistä. :heart:
Paljon enkeleitä ja voima :hug: teille.

Uskomatonta että ekat vauvat ovat jo maailmassa...näin aikasin ja näin pian.
Oman nyytin saaminen syliin ei tunnu enää niin kaukaiselta. =)
Alku viikosta kävin hätäultrassa kun olin niin kipeä ja mitää syytä ei ole edelleenkään löytynyt.Juniorin painoarvio oli 1 800 grammaa. :heart:
Sukupuolta yritettiin varmistaa,mutta istuipas niin kauniisti että ei päässyt näkemään.
Perätilassa asusteleepi.
Maanantaina neuvolakuulumiset sitten.
Hyvää viikonloppua kaikille!

Mie ja Junior 31+5
 
Täällä on kotiuduttu taas vaihteeksi sairaalasta suppareiden estolääkityksellä varustettuna! Vauva on jo lähtökuoppiin asettunut, mutta onneksi sisäsuu meni kohdunkaulasta takaisin kiinni levon ansiosta, oli siis auki jo puolisen senttiä.

Valkolilja: onnea ja tsemppiä!!! Vaikka se sairaalajakso tuntuu pitkälle ja väsyttävälle jossain vaiheessa, niin lopulta kaikki kääntyy onneksi ja iloksi :heart:

Tässä yritän itse pidätellä tota neitiä sisuksissani...


Tuossapa muistokuva sairaalareissulta:heart:

Nyt takas lepäämään :wave: huomenna poksutaankin taas...

Harhis ja Ella-neiti 28+6

*muoks* sain kortisonipiikit vauvan keuhkoja varten tuolla osastolla maatessani! Olen iloinen että ne on ehditty nyt antamaan, niin jos tää neiti päättää yhtä nopeesti lähteä syntymään kuin veljensä ovat sitten ehtineet vaikuttaa hyvin!
 
Poksuhalit Thor...ja tietysti kaikki muutkin joilla viikot vaihtuvat :hug: :heart:

En sitten eilen enää jaksanut alkaa kirjoittelemaan 4D-kuulumisia (Fb:ssä joku ehkä tosin valituksiani lueskellut :whistle: ) mutta korjataanpa nyt tilanne ;)

Mullahan siis oli ihan älyttömät odotukset tuota ultraa kohtaan ja pettymys oli todella suuri kun en saanutkaan mielestäni vastinetta sille hirveelle hinnalle (266e, ei Kelakorvausta ) jonka tuosta '4D-ultrasta' maksoin :kieh: :ashamed:
Ultraaja oli hyvin virallinen, sellainen jäyhä vanhempi mies ja hyvin rutiinilla ja nopeasti/sikin sokin katseli mittoja ja rakenteita.
4D:tä lääkäri ei käyttänyt muutakuin sen hetken kun kasvoja yritettiin kuvata (mulla kun oli käsitys että 4D sitten on 4D )! :eek:
Vauva nukkui koko kuvauksen ajan ja kasvot nojasivat kohdunseinää vasten joten suoraa profiilikuvaa ei vauvasta sentakia saanut. Viikkoja oli ehkä kuitenkin hieman liikaa siihen nähden että olis saanu hyviä kuvia ;)
Mutta pääasia kuitenkin että kaikki näytti hyvältä ja sen perusteella tervettä poikaa odotellaan :heart:

Vauva oli rt, niinkuin olen tässä jokusen päivän arvellutkin kun potkut on tuntuneet nyt oikealle ylös.
Olin myös iloinen että sydäntä ultrattiin perusteellisesti sillä meillä on toisella kaksosista keuhkovaltimoläpän ahtaumaa. 10% sydänvioista ei kuulemma ultralla ole havaittavissa mutta nyt näytti ainakin ihan terveeltä pojan sydän =)
Painoarvioksi saatiin 1480g ja keskikäyrillä mennään :heart: Minuahan on hieman kauhistuttanut ajatus vauvan koosta mutta tämän ultran perusteella lääkäri arvioi syntymäpainoksi n. 3.5-3.6kg =) Tuo olisi ihan sopiva syntymäpaino!! ;)

Masu oli aika supistusherkkä ja lääkäri halusi sitten vielä kohdunkaulan tilanteen tarkistaa. Mittaa oli vielä hyvin (3.4cm ) ja paineen kesti myös hyvin! Ei siis suurempaa ennenaikaisuuden riskiä, käski kuitenkin hakeutua lääkäriin jos supistukset vaan lisääntyy ja kivuliaita tulee useampi päivässä!
Tässä muutama kuva meidän rakkaasta pojasta :heart:


Tänään mulla oli sitten neuvola ja tässä uusimmat neuvolakuulumiset =)

Rv 30+3 (26+0 )
Paino +400/vko eli 65.3kg (63.7kg ) -> Yhteensä tullut +7kg
Rr 118/78 (116/72 )
Hb 125 (130 )
Sf 28 (22 ) Hyvin on poika yksiötään kasvattanut ;)
Pissa puhdas
Syke 128-134 (120-130 )
Liikkeet ++

Kaikki siis hyvin ja seuraava aika sitten jo 2vkon päästä :heart:

Tässäpä sitä omaa napaa kerrakseen :whistle: :D
Ensikerralla lupaan kommentoida teidän muidenkin juttuja ;)



 

Yhteistyössä