*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Kuulumiset luettu =)
Tänne ei mitään uutta, flunssa taitaa mennä voitonpuolelle, hyvä niin :)
Supistelee kyllä ihan kiitettävästi, vaikka miten hitaasti yrittää kävellä ja touhuta mahdollisimman varovasti... välillä vihloo alamassusta kipeesti. :/

Liikkeet tuntuu nyt selkeesti ylempänä, taitaa olla pikkuinen kääntynyt oikeinpäin.

Kuiskaten 28+3
 
pitää heti hehkuttaa: se äitiyspakkaus tuli ja haettiin jo :D siis aivan i.h.a.n.a :heart:
ainoa mistä mä en itse pitänyt kovinkaan paljon on se talvihalari :/ mutta kaikki muu oli ihanaa, heti kipitin ne viemään pyykkikoriin (ei voi vielä pestä kun koneessa 56-62cm vaatteita pesussa :D ) jee!! mitähän ihmettä mä tämän jälkeen teen päivisin kun kaikki vaatteet on kohta pesty ja viikattu kjaappeihin.. :whistle: ;)

ja kävin h&m:ssä tänään, oli enää 2 karhupukua jälellä, 50 ja 56cm ni en ostanu.. 62cm oisin ehkä ostanut, niitä kuulema tulee lisää (62cm isoin koko btw) mut taidan jättää väliin, on niiin paljon jo vaatteita et jostain pakko tinkiä, muuten menee kaikki rahnat..

mut nyt kanapastaa tekemään, njam :p
 
Kaikkien kuulumiset luettu ja uusi pino korkattu :) Kiitokset thor

Täällä vaivaa myös hillitön väsymys!!! Yöt tulee useimmiten edelleen nukuttua huonosti ja vaikka joskus ukkuukin kunnin unet, niin ei sillä ole mitään vaikutusta... Tuntuu kuin sumussa eläisi kun päässäkään ei liiku mitään :D Neljä aamuvuoroa takana ja nyt onneksi kaksi vapaata edessä niin saa nukkua jos väsyttää..
Koko eilisen päivän maha oli aivan pinkeä ja tuntui, että nahka repeää..liekö sitten jotain supistusten tapaista :/ Tänään ollut kyllä taas ihan normaali. Outo tunne kun ei ihan tarkkaan osaa määritellä..

Onko muiden masuasukit joinain päivinä erityisen vilkkaita? Tämä toukka saattaa hillua lähes vuorokaudenkin ilman enempää kuin tunnin taukoa.. :eek: Välillä kyllä ihmettelen mistä niin pienellä ihmisellä voi riittää energiaa..välillä jopa toivoo, että rauhoittuisi jo =)

Milliz + toukka 28+5
 
Terkut lääkärineuuvolasta. Nyt olen sitten loppuajan sairaslomalla. Paikat onneks kiinni mut selkäkipu vaivaa edelleen. Lääkäri sanoi että liikkua voi oman voinnin mukaan, kun pelkäsin et mulla repee istukka tai jotain kun oli kovaa kipua oikealla puolella aina kun liikuin enemmän. Istukkakipu on erilaista ja nuo kivut ovat vain kohdun kasvamisesta johtuvia. Onneks! Painoa oli tullut viikossa 556g ja sf mitta on 25. Kaikki sanoo että olis pieni maha. Ei vaan tunnu siltä:)

Huomenna ikeaan ostamaan pinnasänkyyn pehmusteita ja lakanoita. Ensin ajattelin ostaa vauvalle korisängyn, mutta piheys iski.
Niin ja tein erittäin hyviä kirpparilöytöjä ja huomasin, että eipä paljon kannata uutena vaatteita ostaa kun saa niin hyväkuntoisia kirppariltakin.
Ajattelitteko ostaa karhupuvun lisäksi ihan toppapuvunkin? Minkäköhän kokoinen olis hyvä?

T: Peggy+Emmi 27+4
 
Piti tulla korkkaamaan syyskuun pino omalta osalta ja poksumaan kans :)

Se olis nyt sitten Rv30 riksrakspoks =)
Huomenna on neuvola joten sitten lisää kuulumisia jos vaan kerkeen. Meille tulee sahuri sahaamaan noista keväällä kaadetuista puista lautoja, joten touhua riittää ihan vaan ruokahuollon puolella vaikka vain olen, sen verran apuvoimia tulossa, että pitäis 10l kattilallinen soppaa vääntää ;) (joo, ja neuvolan täti tykkää kun on verenpaineet taas katossa kiireisen aamun takia ;) )

Jennula ja poju rv30+0
 
Milliz Kyselit vauvan liikkeistä. Täällä on täysin toisin...vauva liikkuu tosi vähän. Nyt on menossa ainakin jo viides päivä, kun olen huolissani liikkeistä. Olispa tuota rahaa enemmän, niin menisin yksityiselle ultraan tarkistamaan, että kaikki on kunnossa.
Täällä muutenkin taistelen, että mieli pysyis suht positiivisena. Oman äidin kanssa välit poikki (ja hyvä niin) kun sai tietää tästä raskaudesta. Stressaavinta on se, että tiedän, että yrittää vielä vaikeuttaa jatkossa mun elämää...joten pitää varautua. Ja toisekseen nyt mun pari ystävää hypii nenille ja on sanomassa mulle, mitä mun pitää hankkia vauvalle tai olla hankkimatta. Ottaa päähän tosissaan! Mä en voi ymmärtää, mikä ihmisiä vaivaa..vois sen verran kunnioittaa toista ihmistä että pitäis omat mölyt mahassaan. Tässä tuli nyt purkauduttua höyryjä ulos. Toivottavasti ei pilaa kenenkään päivää. Tässä vaan kun muutenkin olen yksin tämän raskauden kanssa, niin odottais enemmänkin tukea kuin muuta .
 
milliz täällä kans esim eilen vauva öykkäröi koko päivän aamusta yöhön ilman pidempiä taukoja, tänään taas piti kaivaa doppleri esiin kun vasta äsken tunsin ekan liikkeen koko päivänä!! eli vaihtelee kovasti toi vauvan liikkuminen..

zera kurjaa että sun "tukijat" käy hermoon, tiedän kyllä tunteen kun muut on olevinaan niin fiksuja ja tietävänsä kaiken.. onhan se tietysti kiva, että saa vinkkejä muilta ja näin, mutta just semmonen "ei tollasta pidetä vauvalla, vaan tämmöstä" tyyli on tosi raivostuttavaa :kieh:

ä.pakkauksen vaatteet pyörii jo koneessa :D

nyt pitäs jaksaa miehen kans poikien vanhempainiltaan jeeeee |O
 
Onnea Valkoilijalle :flower:

Kaikille kellä supistelee tai muuten vaivoja, niin malttakaa levätä aina kun on mahdollisuus :hug:

Tänne ei mitään kummempia kuulu, lohdutuksen sananen kaikille niille, joilla vauvat vielä väärässä tarjonnassa... Niin on täälläkin, mutta en stressaa vielä =) Esikoinen oli kääntöyritykseen eli rv 35 asti perätilassa, kääntyi sitten sopivasti edeltävänä yönä eli hyvin oli tilaa pyöriä. Pikkuinenkin vaihtelee asentoaan useita kertoja päivässä :eek: Just tällä hetkellä tuntuu potkuja kylkiluiden alle ja muutama tunti sitten suoraan alaspäin. Voihan se toki nyrkkeilläkin, mutta mielestäni pään tunnistan eli vaihtelee :LOL: Yksi ilta oli aivan poikittain, vatsakin näytti hassulta! Varsinasia potkuja on vähän, enempi juuri myllerrystä...

Zeralle ja muillekin, jotka tätä tarvitsee, niin :hug:

Mimona ja pikkuinen 31+2 (ihan oikeesti meillä ei ole masuvauvalla nimeä, koska aluksi olin aivan varma, ettei sitä tarvita :( Myöhemmin se on vaan jäänyt)
 
Laitanpa vielä linkin tänne. Eli kaikki joukolla mukaan hyvän asian puolesta! Eli lyhykäisyydessään: Päättäjät ovat taas suuressa viisaudessaan lopettamassa pientä Tammisaaren synnytysosastoa :'(

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1504805#m17161326
 
Onks sulla Niina sit tsekattu sitä kohdunsuun tilannetta, et onko ne supparit tehny oikeasti jotain? Mä sitä murehdin et jos ne tekee tuhojaan siellä...

Ite oon ollu niin malttamaton että soitin jo tänään neuvolaan ja pissatulehdusta mulla ei oo, soitan viljelyn tulokset vielä huomenna. Ja ei siitä oman th:n sijaisesta saanu oikein mitään irti. *Plaah* Koitti saaha mulle lkriaikaa ees ens viikolle mut ei ollu. Ainut on päivystys mihin mennä ja sinnehän nyt ei vähässä kummassa viiti mennä. Rupesin sit ip:llä laskee suppareita niin 3h:n sisään niitä tuli 12, eli n. 15min välein. Soitin synnärille kun aattelin että ei nyt on pakko saaha joku vastaamaan kysymykseen et onko tää nyt normaalia... Kätilö sanoi että ei niitä kivuttomia suppareitakaan ihan noin paljoa pitäisi tulla, että nyt pitää hidastaa tahtia ja jos pahenee niin tulla näytille. Vihdoinkin joku vastasi jotain ja nyt vaan levätä että jaksaa huomenna töihin... =)

Et semmoinen rentouttava vapaapäivä...

Ja täällä kans vaavin liikkeet ihmetyttää, liikkunu paljon vähempi mitä normaalisti, ajattelin just et rupean lukemaan iltasatua esikoiselle ja samalla pötköttelen ja kuulostelen potkisko tuo papunen tuolla masussa.

Taas tätä omaa napaa... :ashamed: navan ympärillähän nuo ajatukset nykyään liikkuu, minkäs tekee :LOL: Ja Galla kyllä se kummasti helpottaa kun saa tänne purkaa tuntojaan, esikoisen aikaan en ollu vielä tätä saittia löytäny ja aika yksinään sai ajatustensa kanssa olla kun ei siihen aikaan vielä kavereilla/tutuilla pahemmin lapsia ollu.
 
Kiitos Thor taas uudesta pinosta :flower:

Täällä poksutaan tänään 30+0. Oli pakko tulla hehkuttamaan. Enää 10 viikkoa (tai no, eihän sitä koskaan tiedä).

Neuvolassa kaikki oli kunnossa. Painoa tullut +540g/viikko, pissa puhdas, syke 150 ja liikkeet ++ Kolmen viikon päästä taas uusi käynti.

Liina ja ötö 30+0
 
Lääkäri neuvola kuulumisia..
Paino 955g/viikko (579g/viikko) :headwall:
Paineet 129/78
Hb 115 (123)
Sf 29 (30)
Syke 155

kaikki muuten ihan ok,mutta toi paino...Eka olin ite et no mitäs tosta,mutta nyt jotenkin harmittaa kauheesti..Pitää vaan koittaa liikkua aina kun jaksaa ja tarkkailla syömisiä entistä enemmän.. :ashamed: neuvolan täti ja lääkäri kovasti kyseli että miten syön mutta kun en mä ees mielestäni syö kauheesti mitään makeeta tai rasvasta :/

Sisätutkimuksessa paikat oli kiinni tiukasti..Tuntu kyllä tosi kurjalta se tutkiminen.. :ashamed: no eikait täsä auta muu kun navetta hommia painaa entiseen malliin vaikka kyykkyyn meno alkaa olemaankin jo aika mielenkiintosta. :p

hannanmamma 28+3 :heart:
 
Tääl on tainnu kaikki hommata sen karhupuvun..mä en ole enkä aijo..mun mielestä se on talvivauvalle aivan liian heppoinen tais sit sinne alle pitää pakkasella kyllä laittaa villakerrosta ja mun mielestä se vauvan "tumppaaminen" on tosi rasittavaa varsinkin kun on jo ennestäänkin noita lapsia puetettavana joten en kyllä koe sitä kovin käytännölliseksi. Mulla on vauvalle paksumpi vanupuku ja toppishaalari/ pussi + vaunuissa käytän sitä äippäpakkauksen haalaria.

Koska te pakkaatte sairaalakassin? mä tein jääkaapin oveen jo listan mitä sinne kassiin pitää laittaa jos tulee äkkilähtö niin mies osaa pakata mulle laukun kun kattoo vain listasta. Parempi ottaa varman päälle kun koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua ja koska vauva syntyy..Tavarat valmiiksi laitan sitten kun viikkoja on n.35..silloin olen kahelle edellisellekkin laittanut laukun.
Myös tein listan puuttuvista tavaroista ja hankin ne pikimmiten niin alkaa olla enään muutamia asioista hoidettavana ennen vauvan tuloa..vain tuttiplojen keittämiset ja vaunujen kankaiden peseminen.

vaatteiden määrästä joku kyseli mä olen hankkinut aivan liian paljon.. :ashamed: pelkästään bodeja on oikeasti varmaan joku n.100 kpl..osahan on sinisiä ja osa punaisia joten toiset menee sukupuolen selviydyttyä varastoon mutta silti niitä on paaaaljon..ja siis suurimmat koot on 68 mitä kaapista vielä löytyy..lisäksi on sairaan paljon kietaisupaitoja, potkareita, veluuriasuja, paitoja, housuja, sukkahousuja, yöpukuja, mekkoja, sukkia jne...sellainen aikuisten vaatekaappi on täynnä niitä vaatteita ylähyllystä alahyllyyn :snotty: . Mä tykkään että ei tarvi kokoajan pyykkikoneen pyöriä ja saa vauvaa puettaa nätteihin vaatteisiin. ja sitä pyykkiä vaan tulee uskomattoman paljon..kun vauva pulauttelee ja vaipat fuskaa.. suurin osa on kyllä hankittu ihan kirppikseltä..käyn siellä usein ja huolin vain eritt. hyväkuntoiset:)

Täällä kanssa vauva vielä kovasti pyörii masussa kuinka päin vain...
 
Tulin korkkaamaan uuden pinon! Onnittelut munkin puolesta Valkolilljalle! Toivottavasti pojilla menee hyvin. Mut kyl noilla viikoilla syntyneet yleensä pärjää, mieskin näki töissä yhen viikolla 27 syntyneen ja hyvin oli kasvanu :heart:

Mulla oli tänään sokerirasitus. Eihän se litku ollu yhtään pahaa! Mä oon niin makean perään että jopa tykkäsin siitä ;) Vähän kyllä heikotti ku ei ollu syöny mitää.

Siis mä en kestä tän selän kanssa! Jotenki oudosti vihloo sivulta (selän ja kylkiluun välistä ), enemmän oikeelta puolelta mut vähän myös vasemmalta. Siis sattuu ku istun paljo, muuten ne kivut ei tuu. Onneks oli eilen viimeinen työpäivä! Oli ne viimeiset tunnit aika tuskaa... Mut nyt vaan sit enää opiskelua jäljellä. Eli pääasiassa kotona luen tentteihin, ni ei ainakaan tartte kauheesti selkäkivun kanssa kärvistellä enää... Mut huomasin et voin istua vaan muutaman tunnin päiväs, sit alkaa kipu.
 
Heipsan vaan.

Pakko koittaa saada nyt tän kuun pinossa pysyttyä mukana jutuissa, kun viime kuun pino jäi mun osalta hiljaseks.

Tää vauveli lliikkuu kyllä tosi paljon.. lääkäri "lohdutteli" et samanlainen se sit on varmaan kun syntyykin :LOL:
Toppapuvusta joku kyseli, mulla ei itellä ole sitä karhupukua, ostin tossa heinäkuussa vaatepaketin jossa oli sellanen kevyttoppapuku mukana myös, se oli kokoa 56 et varmaan menee sairaalasta kotiin tullessa.
Ja aion ite tehä sitten lämpösen puvun myöskin..kankaat nyt ostettuna eli pitäs tässä alkaa sitä väsäämään.. kokoa 62/68 ajattelin tehä.
Kaupan puvuista jos olisin ostanut jompaa kumpaa niin varmaan tuon 68cm.

Täällä kans supistelee, välillä vihlasee oikeen kunnolla. Että hissukseen täytyy mennä.
Neuvola aika pitäs varata, kun viimeks oli lääkäri ja en saanut uutta aikaa ennen sitä, kun piti soitella.. kerkee kai täs viel :D ..tän viikon aikana.

CB- tytsy 31+3

JAIKS siis L.A on ENS kuussa
:D
 
:wave:

nunneliini: Mulla supistukset ovat tehneet tehtäväänsä vähän, mut ei vielä ainakaan viimeks huolestuttavasti. ens viikon keskiviikkona taas neuvola,niin se täti aatteli että laittaa mut lähetteellä Tayssiin.

mulle on ihan sama että lepäänkö vaiko juoksenko,niin niitä supistuksia tulee silti :/
no viikkoja on kuitenkin jo hyvin!

sairaalakassista oli puhetta,mä varmaan kanssa joskus siinä viikoilla 35 tai jotain pistän valmiiks sen.

Eilen saatiin ihana lipasto vauvalle,saa sinne laittaa vaatteet ja muut pienet tavarat. Miehen isä osti sen meille :D

toppapuvusta ollut myös puhetta,meillähän se karhupuku on kotiintulopukuna ja sit aattelin ostaa sellasen toppiksen missä on haaroissa se "turvavyö reikä" on sit helppo laittaa istuimeen ja takaisin!
äitispakkauksen puku jää varmaan tälläkin kertaa käyttämättä,aluksi se on niin järkyttävän iso ja sit seuraava talvena se ei varmaan enään mahdu :/

nyt syömään aamupalaa ja sit kerhoilemaan tytsyn kanssa :heart:

niina ja vauva 30+6
 
Täällä poksutaan tänään, 31+0!!!

Sairaalakassia en oo oikeen vielä ajatellu.. Kai se täs muutaman viikon sisään pitäs laitella valmiiks :D
Mulla on toiveena, et jos kaikki vaan on hyvin niin päästäis nopeesti kotiin. Taysissahan on mahdollisuus päästä kotiin jo jopa 6 tunnin kuluttua synnytyksestä...Kuopus syntyi tiistai-iltana, niin ke. päivällä päästiin kotiin. Se edellyttää kyllä sitä, että 3 vrk:n ikäsenä mennään takasin käymään lääkärintarkastukseen. Ennen kätilö kävi tossa välissä myös kotona, mutta nykyään säästösyistä ei enää käy...

Mutta kai sitä pitäis nyt lähteä koiran kanssa lenkille ja sitten kamulle kylään. Siellä onkin semmonen 1,5 kuinen vauva :heart:

Sonja ja poju 31+0
 
Kaikkien kuulumiset luettu.

Sairaalakassin pakkaamisesta on ollu puhetta.Mulle käy aina niin vaikka aikoisin sen jo pakata tossa hyvissä ajoin niin silti se jää aina siihen hetkeen kun lähtö tulee oikeasti.

Täällä on kyllä nyt ollut niin väsyttävä olo monta päivää että huhu huijaa.

Mulla ei o vielä ollu yhtään neuvola lekuriakaa ois kyl kiva tietää onkos tuol alakerras tapahtunu jo jotai vai ei.
 
neuvolassa käyty eilen,kaikki hyvin painokin noussut "vaan" 500g/viikko..viimeks oli yli 1000g :snotty: hb hyvä 125 silti jatkan raudan syöntiä että karttuu verivarastot.vauva kääntynyt taas perätilaan,kerran jo oli mutta kääntyi rt ja nyt taas pt,elikkäs se on vaavin pää joka tuntuu punnaavan kylkiluut oikeeltapuolelta poikki,auts :eek: ensi viikon torstaina on lääkärineuvola supistuksista,luulen että kirjoittaa saikkua äippäloman alkuun,mutta saa nähdä,inhottavaa osaltaan tämä epätietoisuuskin kun osaisi sanoa töissä vähän mitä tulemaan pitää.väsyttää kovasti mutta silti huonosti nukun,onko muilla samaa? eilenkin torkuin koko aamupäivän kun esikoinen oli hoidossa,ennen neuvolaan ja töihin menoa,illasta tuntuu olevan energiaa kun pitäisi nukkumaan mennä,mutta kovin ei uskalla valvoakkaan kun koskaan ei tiedä jos esikoinen alkaa yöllä valvottamaan tai että jos seuraava päivä on kovin raskas..yöt on kauheeta pyörimistä :headwall:
valkoliljan kaksospojat ollut kovasti mielessä..ajatella että masussa on jo niin iso vauva että joku on jo synnyttänyt =) toivottavasti kaikki on mennyt hyvin :heart: malttamattomana kovasti odotan kuulumisia vaikka tiedänkin ettei tänne kirjoittelu nyt varmasti ole ensimmäisenä mielessä!
tervetuloa pampula :flower:
mukavaa päivää kaikille :hug:
rv 29+3
 
heipsan!

mä ostin jonku aikaa sitte h&m:ltä tollasen 62cm,valkosen toppapussin.
vetoketjulla saa joko pussiksi tai jalat erikseen..

voikohan noita ulkovaatteita ja fleecejä pestä tavallisella pesuaineella? kun ei ole vielä hajustamatonta, ja niin haluisin jo pestä noita.
vaatteille en oikeen vielä ole keksiny paikkaa minne sitte laittaisin ne.. joku laatikosto ois jees.

Liikkeistä tuntuu täällä tosi hyvin, paljon ja lujasti. joudun pitää mahasta kiinni kun se monottaa täysillä kylkeen.
ja hikka on kans useesti päivässä, onneks se ei kestä kovin kauaa..

musta tuntuu päivisin ja iltasin että vois nukkua ja väsyttää kauheesti, mutta kun meen sänkyyn niin pyörin sitte ja se unikin on aika arsesta. ihan kummia unia ja semmosta koiran unta.

oon kans miettiny sitä sairaalakassia aion laittaa sen kyllä valmiiksi tässä lähiviikkoina.
hyvä idea toi kyllä että kirjottaa nii saa mies sitte pakata jos tuleeki lähtö =)

Zera ymmärrän täysin tuon raha-asian,itelläkin tosi huono tilanne..ei ole fyffeä.
entäs sellanen doppleri? maksaahan nekin,mutta saisko käytettyä tai lainaksi.
tai ite mietein alussa että hankin stetoskoopin :) netistähän noita saa ainakin tilattua,reilu 20e.

galla+monottaja 29+6 siis huomenna POKSUU rv30 :flower: hui,meneepä se aika..
 
Tervetuloa Pampula! Meillä onkin sama la :)

Väsymystä löytyy myös täältä, ja silti huonosti nukun...Ja aamusta ehkä nukuttais, mutta sitten naperot jo herättääkin :whistle:

Liikkeitä täällä tuntuu sillain kohtalaisen tasasesti päivittäin. Varsinkin iltasin kaverilla alkaa varsinainen jumppatunti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja galla:
heipsan!

mä ostin jonku aikaa sitte h&m:ltä tollasen 62cm,valkosen toppapussin.
vetoketjulla saa joko pussiksi tai jalat erikseen..

voikohan noita ulkovaatteita ja fleecejä pestä tavallisella pesuaineella? kun ei ole vielä hajustamatonta, ja niin haluisin jo pestä noita.
vaatteille en oikeen vielä ole keksiny paikkaa minne sitte laittaisin ne.. joku laatikosto ois jees.

Liikkeistä tuntuu täällä tosi hyvin, paljon ja lujasti. joudun pitää mahasta kiinni kun se monottaa täysillä kylkeen.
ja hikka on kans useesti päivässä, onneks se ei kestä kovin kauaa..

musta tuntuu päivisin ja iltasin että vois nukkua ja väsyttää kauheesti, mutta kun meen sänkyyn niin pyörin sitte ja se unikin on aika arsesta. ihan kummia unia ja semmosta koiran unta.

oon kans miettiny sitä sairaalakassia aion laittaa sen kyllä valmiiksi tässä lähiviikkoina.
hyvä idea toi kyllä että kirjottaa nii saa mies sitte pakata jos tuleeki lähtö =)

Zera ymmärrän täysin tuon raha-asian,itelläkin tosi huono tilanne..ei ole fyffeä.
entäs sellanen doppleri? maksaahan nekin,mutta saisko käytettyä tai lainaksi.
tai ite mietein alussa että hankin stetoskoopin :) netistähän noita saa ainakin tilattua,reilu 20e.

galla+monottaja 29+6 siis huomenna POKSUU rv30 :flower: hui,meneepä se aika..

Mä oon niin joka kerta tehnyt ja kun eihän sinne voi valmiiksi millään kaikkea laittaa..esim: nvlakortti, kukkaro, puhelin, meikit jne. mitä tarvii päivittäin niin mä oon jättänyt ne jääkaapinoveen niin sit mies on osannu ne sinne laittaa ennenkö ollaan lähetty synnärille...siinä supistusten lomassa ei hirveesti hutsi pakkailla sitä laukkua :D
 
Tämän päivän neuvolakuulumisia:
rv30+1 (27+2)
hb 135 (-)
rr 164/98 ja 150/94 (148/92) kotona taas kuitenkin kohtuulukemat 133/83! Mä en tajuu, miks mä jännitän joka kerta vaan enemmän ja enemmän tuota paineen mittaamista?!
Paino +500g/3vko (+300g/3vko)
Pissa puhdas (puhdas)
sf 28 (25)
syke 134-153 (149-160)
liikkeet ++ (++)
turvotusta ei (ei)

Muuten siis kaikki ok, mutta tuo verenpaine aiheuttaa paineita. Mittailen kotona päivittäin, ja pientä, muutaman pykälän nousua on ollut havaittavissa (kuten edellisessä raskaudessakin), mutta kotona kuitenkin ihan ok lukemia, mutta nuo neuvolan lukemat on ihan huimia. Neuvolan täti sanoikin, että jos ei aina olis ollut neuvolassa koholla, niin olis taysin päivystyskäynnin paikka, no, mutta onneksi nyt ei kuitenkaan sinne vielä laittanut.

Eilinen ilta ja viime yö oli taas ihan persuuksista :( Jalkaa särki, eikä siis tullut nukuttua, mutta kun ei taas muka voinut sitä särkylääkettä ottaa. Ens yöksi otan varmasti, että sais nukuttua.
Ja tää närästys, voi taivas! Ei oo renniestäkään kun hetken apu :(

Jennula ja poju 30+1
 

Yhteistyössä