Kilttimies ei siis vihaa kissoja vaan niiden tekemää tuhoa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Fiksuinta olisi, että kilttimies kirjoittaisi tekstin, jossa kertoo poistavansa alueelleen tulevat vapaana kulkevat kissat. Olisi fairplay kissojen omistajia kohtaan.
Kaikkein järkevintä olisi hankkia kunnon aita tonttinsa ympärille ja portti, joka estää vierailijoiden pääsyn pihaan. Lisäksi pihaan irrallaan oleva vahtikoira ja ihmisille varoitus koirasta.
Hölmö ehdotus! Tappokoneet, kissat jatkaisivat kamalaa murhatyötään kuitenkin sen aidan ulkopuolella
 
vierailija
Hohhoijaa. Kissalla on omat, luonnolliset vaistonsa. Vai onko jokainen petoeläin, jolla on saalistus vietti palstalaisten mielestä tappokone? En voi ymmärtää tätä vihaa täällä, vaikken kissaihminen olekaan.
Samoin ajattelen. Kilttimieshän voisi lähteä metsästämään alueella liikkuvia kissoja tai laajentaa jopa koko Suomeen. Kannattaisi ottaa yhteyttä BirdLifeen ja kysellä sieltä mitä muuta voisi tehdä rakkaudesta lintuihin kun metsästämällä kotikissoja.
 
vierailija
Sairas Haluat tapattaa luontokappaleita ihan turhaan vieraslajisi avulla

Olet juridisesti vastuussa ja korvausvelvollinen jokaisesta sen tappamasta

Olen poistanut tontiltani kymmeniä naapureiden irtokissoja
Tuota... kukas se sairas on, joka tappaa ilman syytä ja oman tunnon tuskia toisten lemmikkejä ja vieläpä nauttii siitä ja kehuskelee saavutuksillaan?? Mietipä vähän.

Tää kommentointi on just tällasta, kun ei mistään mitään tiedetä... Sori, mutta mulla ei ole kissoja. Ja vaikka oliskin, niin turha puhua, että se yksi kissa saa syötyä jonkun pikkulintukannan sukupuuttoon, koska ne linnut myös lisääntyy, eikä vaan kuole. Mun kissa sitä paitsi ulkoilis valjaissa, josta se ei saa yhtään lintuja kiinni. Ja tää sama kommentoija ei varmaan osaa ajatella kissoja pidemmälle, miten itse tuhoaa luonnon monimuotoisuutta joka ikinen päivä.... Esim miten suojelet mehiläisiä, vai ostatko esim rypsiöljyä tai muita viljelytuotteita, joiden myrkytykset tuhoaa myös pölyttäjiä ja niitä on tällä hetkellä hälyttävän vähän? Eli mites meni tuo mun arvostelu noin niinku omasta mielestä? 🙈😅
 
Ööö koska valtio on määritellyt jokaiselle lajille korvausarvon jonka joutuu maksamaan jos ta**aa luonnonvaraisen yksilön muuten kuin esim metsästyksen ja kalastuksen puitteissa.
Niin, noista on ihan virallinen ministeriön hinnasto olemassa. Toivottavasti myös se äskettäin julkisuudessa someillut rantakäärmeen tappaja laitetaan maksamaan ministeriön määrittämä korvaus, 252 euroa.

 
vierailija
Sille on syynsä miksi ihminen ja kissa on olleet kumppaneita jo 5000 vuotta, ja se on hiiret ja rotat jotka levittää tauteja ja tuhoaa viljavarastoja. Ehkä kilttiksen pitäisi alkaa viljellä ja katsoa miten hiiret tulee nurkkiin pyörimään niin huomaa kuinka hyvä eläin se kissa onkaan...
 
vierailija
Sille on syynsä miksi ihminen ja kissa on olleet kumppaneita jo 5000 vuotta, ja se on hiiret ja rotat jotka levittää tauteja ja tuhoaa viljavarastoja. Ehkä kilttiksen pitäisi alkaa viljellä ja katsoa miten hiiret tulee nurkkiin pyörimään niin huomaa kuinka hyvä eläin se kissa onkaan...
Hiiriä ja rottia jää ansoihin kiviläävässä mutta nykyään vähemmän kuin vielä viime kesänä. Navettakissa olisi eri asia mutta se ei ole meillä mahdollista. Käytetään mielummin ansoja siellä missä niitä tarvitaan.
 

Yhteistyössä