MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Onnittelut vauvautuneille! :flower: Tsemppiä sitä vielä odottaville! :hug:

Miyaki, sun synnytys noin lyhyesti kuulostaa ihan samalta kuin mun. En ole itse vielä jaksanut laittaa synnytyskertomusta. Ella syntyi siis 21.11. myös kiiresektiolla lähes vuorokauden kipeän ja tuloksettoman pakertamisen jälkeen ja ollaan vielä sairaalassa. Ella on koko ajan ollut onneksi hyvässä kunnossa, mutta omassa on toivomisen varaa. Sektiohaava on kipeä, tulehdusarvot koholla, mutta laskussa ja ikävimpänä vatsaongelmat suolistopuolella, liittyvät kai leikkaukseen, puudutuksiin ja saatuihin lääkkeisiin. Vatsa on oikeastaan yhtä pömppö kuin ennen synnytystä ja kerää ilmaa, joka "potkii" kuin edelleen olis vauva masussa :$ Tosi pöhkön tuntuista. Enkä saa vieläkään syödä kuin nestemäistä. Toivotaan että jo huomenna tilanne olisi parempi, jotta saisi edes kunnon RUOKAA. Tai hemmetti kohta soseutan itselleni megahampurilaisen :kieh:

Joo, mut palataan.

Lispu ja Ella 2.5 vrk :heart:
 
Vakavasti puhuen, kyllähän ne vauvat voi hauraitakin olla, hyvä ellet anna valvomatta pikkulasten raahattavaksi. Ja älä siis annakaan, pidä puolesi ja poikasesi puolta, ettei käy vahinkoa. Joskus miehet voi olla liian huolettomia näissä asioissa, siis mun mielestä. Onneksi tuo oma ainakin toistaiseksi vaikuttaa varovaiselta, että uskallan sitten jättää Ellan isänsäkin hoitoon.

By the way, anoppi osoittaa hysteerisiä piirteitä huolehtimisessaan. Toivottavasti ei tule konflikteja, juuri synnyttäneet äidit ei välttämättä jaksa laskea kymmeneen ennen reagointia :whistle:
 
Ihan ensin Ellenille myötäelämishali. Voin vain kuvitella, miten raastavalta tuntuu pelätä vauvan puolesta. Tai jokainen äiti varmaan pelkää, mutta tuollainen todellinen tilanne on vielä aivan eri juttu. Toivotaan, että kaikki on kunnossa.

Tupunalle peesaan Lispua. Ihan oikeasti ei vauva ole lelu eikä voi vastuuta vauvan käsittelystä laittaa pienille lapsille vaan aikuinen on se joka ohjeistaa miten vauvan kanssa ollaan ja kantaa vastuun. Ei ne lapset tahallaan, mutta vahinkoja voi tulla. Itsestäkin tuntuu, että saa koko ajan olla muistuttelemassa, etteivät isommat häsellä vauvan vieressä, ettei vahingossa kopsahda.

Meillä vauva nukahtaa rinnalle tai tutille ja siitä nostan sänkyyn. Tutille käy välillä omaan sänkyyn ihan itsekseenkin. Muutaman kerran ollut sellaista yliväsynyttä kähjäämistä ja silloin on kapalo ja sylissä hyssytys auttanut. Kovasti se vaihtelee unentarve jo ihan pienillä. Meillä on aika kova nukkumaan ja minäkin mietin ihan alussa, että nukkuuko liikaakin. Meillä myöskin syömäkuvio on yleensä sellainen, että herättyään syö ja sitten vaihdetaan vaippa sekä seurustellaan ja taas syödään. Molempia rintoja syö harvoin kerralla ja jos syö sitä seuraa pulauttelua.

Saunassa kävin itse alle viikon päästä synnytyksestä. Vauvan saa viedä vuoden iässä, mutta ollaan me ainakin nytkin pientä lämpöä otettu. Laitan aina saunan päälle, kun on suihkupäivä vauvalla ja pidän ovea auki, jotta pesuhuonekin vähän lämpenee.

Minulla on kaksi synnytystä ollut spontaaneja ja tämä käynnistetty. Aluksi ei ollut sen kipeämpi, mutta kun vedet meni alkoi tosi kipeät supistukset. Luulen kuitenkin, ettei kivuliaisuus johtunut käynnistyksestä (tabletin olin saanut jo 12 tuntia aiemmin) vaan siitä vesien menosta ja siitä, että kroppani lisää kierroksia aina joka synnytyksellä. Eli kohdunsuu aukeaa nopeammin ja rankemmin joka kerta. Nyt siis puolessa tunnissa 6 senttiä. Ikävää käynnistyksessä oli kuitenkin se sairaalassa oleminen. Mukavampi olisi kotona saada synnytystä odotella. Itse käynnistyksestä ei kuitenkaan jäänyt pahaa makua. Ja toisaalta, kun tuo synnytys oli noin raju, kotoa olisi todennäköisesti tullut kiire.

Muistinkohan nyt kommentoida kaikkea mitä piti...

Emmama ja tyttö 4 viikkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päksy:
Lisäksi kertokaa joku, että tarviiko tämän ikäisiä yleensä nukuttaa jotenkin?? Jos tarvii niin miten??

Päksy + toukka 7,5vrk
Mitenkään ei tarvii nukuttaa eikä se oikein edes onnistu. Ehkä tainnuttamalla ruoalla ;D Mistään rytmeistä ei kannata edes haaveilla vielä :D hetken vauvalla voi olla omansa mutta näin alussa ne muuttuvat vähän väliä.

 
Ihan mielenkiinnosta,kuka oli kätilönä ja mitä tykkäsit? =)

Esikon kanssa meillä oli xxx ja tuli tuolla vastaan ja muisti meidät joka oli tosi hassua! :D kyllä mäkin sitten kun nimen kuulin mutten ulkonäöstä heti tajunnut. Oli todella mukava tyyppi ja oli meidän hoitajana nyt kakkosen sairaalassaoloaikana yhtenä päivänä.

Nyt kakkosen kätilönä oli xxx josta ei kovin paljon muistikuvia jäänyt koska synnytyshän kesti niin kovin vähän aikaa ja olin aivan pihalla käytännössä koko sen vajaat 15min kun sattui ja vedin ilokaasua :whistle:


Moderaattori muokkasi tekstiä. Yksityishenkilöiden mainitseminen nimeltä ei ole suotavaa.
 
Onko muiden vauvoilla ollut käsien ja jalkojen vapinaa esim:riisuessa? Mä olin ihan paniikissa sairaalassa kun tuo välillä vapisi ihan kauheesti just esim vaipan vaihdon yhteydessä,ihan kuin olis ollu kamalan kylmä.No eka kätilöt mittaili sokereita mitkä oli hyvät ja sitten lääkäri tutki pojan ja määräs verikokeet,jos niissä olis ilmenny kaliumin puutetta mikä olis selittäny vapinan.
Voitte varmaan kuvitella kuinka paniikissa olin,puhelimesta akku lopussa eikä voinut ees miehelle soittaa..Onneks verikokeissa kaikki oli kunnossa ja nyt vapinakin on jo vähentynyt todella paljon,lääkäri meinas että on vaan semmosta lihasten hallitsemattomuutta vielä..
Kumminkin haluavat kontrolliin lastenlääkärille parin kk päästä,kun kerroin että vanhempi lapsi on kehitysvammainen vaikka kovin vakuuttelivatkin että tolla vapinalla ei oo mitään tekemistä minkään vamman kanssa..No onneks se nyt on jo vähentynyt ihan selvästi..

Miten muuten teillä öisin sujuu imetys? mä en tajua kun päivällä sujuu paljon paremmin kun yöllä!! pojalla menee välittömästi hermo jos ei saa tissiä kunnon otteeseen aj nostaa kauhean metelin..oonkin nyt tehnyt niin että öisin annan tuttelia ja päivisin imetän mahdollisimman paljon,tosin eilenkin roikku tunnin tissillä ja senkin jälkeen söi vielä tuttelia 50ml... :ashamed:

hannanmamma + JätkänPätkä 5pv :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannanmamma03:
Miten muuten teillä öisin sujuu imetys? mä en tajua kun päivällä sujuu paljon paremmin kun yöllä!! pojalla menee välittömästi hermo jos ei saa tissiä kunnon otteeseen aj nostaa kauhean metelin..oonkin nyt tehnyt niin että öisin annan tuttelia ja päivisin imetän mahdollisimman paljon,tosin eilenkin roikku tunnin tissillä ja senkin jälkeen söi vielä tuttelia 50ml... :ashamed:

hannanmamma + JätkänPätkä 5pv :heart: :heart:
en haluu kuulostaa mitenkään asiattomalta mutta tuossa vaiheessa vauva tilailee vasta maitoaan joten jos haluat täysimettää niin ei kannata tissin jälkeen lisämaitoa tarjoilla. Tarjoa vaikka toinen tissi uudestaan :) vauvathan on ohjelmoitu niin että synnytyksen jälkeen pärjäävät vähemmällä maidolla (siksi syntymäpaino normaalisti laskee max 10%) kunnes saavat äidin tisseihin maitotilauksen perille. Plus että rasvaisempi maito tulee vasta imetyksen loppuvaiheessa ja sehän täyttääkin enemmän,eli mitä kauemmin antaa imeä/rinta niin sitä täyttävämpää tavaraa sieltä tulee. ja tissithän EI tyhjene kokonaan koskaan,maitoa muodostuu eniten imetyshetkellä.

Tietysti jos et halua täysimettää niin sitten on eri asia =) tää nyt oli samalla muille imetyksen kanssa epäröijille :)

Yöllä imetys on vähän hankalampaa siitä syystä että vauva ei jaksa pitää imuotettaan kovin kauaa ja vaikka korjailen sitä (ja toivon että oppii Nopeasti pitämään sen koko imetyksen ajan) niin ilmaa ehtii mennä ja joudun röyhtäyttämään. Eli normaalisti kun en nousisi yöllä imetystä varten niin nyt joudun nousemaan ja menemään vielä eri huoneeseen koska imetyksen jälkeen vauvani luulee olevansa röhköpossu ja pitää aivan ihmeellistä mekkalaa :LOL: johon esikoinen herää jos olemme makuuhuoneessa. Onneksi vauva herää vain kolmelta ja kuudelta syömään tällä hetkellä joten ei tarvi koko ajan nousta ja ravata eri huoneeseen.
Olen kyllä tosin tehnyt tähän sellaisen ratkaisun että pumppaan samalla toisesta rinnasta maitoa imetyksen ajan (sillä tavalla heruu parhaiten) joten saan sitten pakkaseen joka yö jonkin verran. Kun kerran kuitenkin nousen niin tuleepa tehtyä jotain hyödyllistä imetyksen lisäksi :D

Vauva nukkuu vieressäni joten olisi niin kätevä vain lykätä tissi suuhun ja jatkaa unia imetyksen jälkeen mutta ehkä sitten kun tosiaan on tuo ote hallussa paremmin.

Mamacita- ja tyttö 3vk 1pv :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emmama:
Tupunalle peesaan Lispua. Ihan oikeasti ei vauva ole lelu eikä voi vastuuta vauvan käsittelystä laittaa pienille lapsille vaan aikuinen on se joka ohjeistaa miten vauvan kanssa ollaan ja kantaa vastuun. Ei ne lapset tahallaan, mutta vahinkoja voi tulla. Itsestäkin tuntuu, että saa koko ajan olla muistuttelemassa, etteivät isommat häsellä vauvan vieressä, ettei vahingossa kopsahda.
tupuna21 samaa mieltä edellisten kanssa. Et mielestäni ylireagoi vaan miehesi suhtautuu asiaan vähän turhan rennosti..
 
Täällä mentii vauvan kanssa nukkumaan joskus 1 aikaa yöllä ja herättiin vasta 9.30..taisin mä yön aikana 1-2 työntää pojalle tissin suuhun..luulisin ainakin.

Meillä on Juliuksen kanssa eka neuvola perjantaina ja samal pitää käydä tyksissä hakee pojan tiedot kun unohin ne kotiin lähtiessä.

Mua kyllä ärsytti siel sairaalassa se kun ne toisten naisten ukot liikkuu siel ihan miten sattuu ja tulevat sillon niihin suihkutilohin yms kun oot ite siellä..on niitä vessoja muuallakin.
 
hannanmamma ymmärrän sinua täysin että turvaudut korvikkeeseen yöllä,eipä siinä oikeen muu auta jos pieni vaan raivoaa,meillä on vähä sama ongelma,mutta se on sen suhteen että meidän poju ei jaksa imeä,nukahtaa vaan ja sitten hetkenpäästä vaatii jo lisää joten yöt on ollut todella katkonaisia.meillä vielä neukkutäti neuvoi että kun poju on niin pieni ja paino on lähtenyt hitaanlaisesti nousuun niin joka toinen syöttö pullosta ja joka toinen rinnoista,ei noin pieni siitä vielä pullolle kuulemma vaan opi.enkä ole niin kauheasti täysimetyksen puolesta,tottahan se olisi hyvä,mutta kun ei tunnu olevan mahdollista niin ei,esikoisen kanssa meillä oli ihan sama,3kk ikään asti piti antaa lisäksi korviketta ja sen jälkeen sen sa jättää pois ja mentiin pelkällä rinnalla =)

hieman nyt innostuin ei ollut ihan tarkoitus pitkää sepustusta saada aikaan. :snotty: tsemppiä teille,toivotavasti imetys yölläkin alkaisi sujumaan :hug:
 
Tolla jäppisellä on oikeesti niin uskomattoman kimeä ääni kun kunnolla menee hermo että pitäis kellariin mennä imettämään jos haluais että muut saa nukkua rauhassa :p Koitan nyt saada pumpun jostain hankittua että näkis tuleeko sieltä tissistä minkälainen määrä,sairaalassa oli paino tipahtanut yli 300g ja suosittelivat antamaan imetyksen jälkeen lisämaitoa pullosta. Eiköhän se tästä...
 
merkkailen täällätaas kun tänään sit poksahti 40+0! :heart:
viime yönä valvottiin isännän kanssa kymmenestä yhteen supistuksia laskellen ja telkkaria kattellen, loppua kohden tuli jopa 7 min välein! kivut olivat vielä kyllä kestettäviä, joten en vielä ollut lähdössä mihinkään :kieh: sitten yhden jälkeen oli pakko pistää maate, jonka seurauksena supistukset laimenivat, ja tulivat enää puolen tunnin välein ja loppuivat sitten kokonaan jossain välissä. :headwall: mulla ei millään hermo enää kestä tälläsiä vääriä hälytyksiä! oltiin jo niin jännittyineitä eilen että olisko se ny sitä paljon sitte että sais lähtiä hakemaan nyyttiä kotiin mutta ei..

ja jäi vähän ihmetyttää eilinen muutenki ku tuntu että rusina putos vielä entisestään alemmas, koska ylhäälle tuli aivan tyhjä ja pehmeä tila, ja potkut ja työnnöt tuntuvat nyt navan kohdalla!! miten voi mennä nuon alas tulematta kumminkaan ulos :LOL: limatulppaa en ole huomannut irtoavan enkä mitään muutakaan, ja viime viikon neuvolas olin kuitenki jo sormelle auki ja kohdunkaula hävinny.. huomenna olis taas neuvola, josko sitä sais taas hoitajan kopeloimaan paikkoja että onko mitää tapahtunu muutosta.. :whistle:

kylläpäs tuli taas omaa napaa :ashamed:

ja onnea taas vauvautuneille! ihana lukea synnytyskertomuksia kun itellä vielä kaikki edessä!! :p

avokki ja rusina 40+0 (nyt saa tulla pihalle, kiitos. :D )
 

meillä myös annettiin lisämaitoa aluksi (en siis ole mitenkään korvikevastainen josko sellaisen kuvan nyt sai edellisestä teksistäni,ei ollut tarkoitus ainakaan) koska vauva syntyi niin pienenä,sokerit heittelivät ja vauva kellastui eikä mulla ollut maito noussut. Enää ei siis tarvi antaa vaikka aluksi pelkäsin että päästäänkö siitä eroon.
 
tsemppiä vielä masun kanssa oleville :hug:

Täällä mebnee vaavin kanssa hyvin. Semmonen aika perus tyytyväinen tapaus. Nyt on alkanu aamuöisin oleen vähän masuvaivaa, mut muuten ihan ok.
Tänään oltiin myös ekassa neuvolassa. Ikää nyt 19 vrk. hyvin on poitsu ollu ruoka-aikaan kotona! paino 4700g ( 3750) ja pituus 56 cm ( 52,5) :D
 
Malla29
Pitäisköhän munkin palailla palstalle kesän jäljiltä, Välistä on jäänyt useampi kk lukematta kun ei muka ole ollut aikaa. Nyt taas tuntuu että tämä loppu kestää ja kestää joten ylimääräistä aikaakin olisi, kaikki on valmiina. Olen vain niin laiska kirjautumaan, ettei sitten tule kirjoiteltuakaan.

Eli mulla on laskettu torstaina, vauva oli pari viikkoa sitten n.3,7kg joten luultavasti mennään jo neljässä kilossa. Sen kokoisena on ainakin keskimmäinen mahtunut, joten eiköhän tämäkin, ellei turhan kauaa vitkuttele mahassa.

HANNANMAMMALLE teki mieli kommentoida, että kyllä meillä on kaikki kolme lasta tärisseet kylmyyttä aina vaipanvaihdon yhteydessä, aivastelleetkin kun on niin hilmuisen kylmä ilman vaatteita :p

Kovasti osanottoja surullisten uutisten saaneille, on ollut todella koskettavaa lukea teidän vauvojenne kohtalosta. :hug:

On ollut mukavaa, kun niin moni on jaksanut kirjoitella synnytyskokemuksiaan. Täältä sivusta olen niitä seuraillut kiinnostuneena vaikka itsellä on jo neljäs synnytys edessä. Yksi pt-sectio (lapsi kehitysvammainen), yksi kuumeisena, influenssassa epiduraalin kera ja yksi synnytys pelkällä ilokaasulla. Eli kaikki aivan erilaisia, jännityksellä odotan, mitä tällä kertaa on luvassa. Toivottavasti ei kuitenkaan sectiota, ainakaan hätä-sellaista, kotona on kuitenkin muitakin hoidettavia ja syliteltäviä.

terveisin Malla 39+5
ai niin, loppukesästä tuli vahingossa kirpparilta hommattua samanlainen karhuhaalari mitä teillä muillakin näyttää olevan, joten kai me sitten jengiin kuulutaan. :LOL:
 
onnea vauvautuneet :flower:

hannanmamma anteeksi uteliaisuuteni, mutta minkälainen kehitysvamma esikollasi on? Mulla on suurentunut riski saada kehitysvammainen lapsi kun pikkuveli oli vaikeasti kehitysvammainen, ei pitäisi olla perityvää mutta kun sairaudella ei sinänsä ole nimeä kutsuttiin vain eteneväksi keskushermosto sairaudeksi niin eihän sitä varmaksi voi tietää onko esim piilevästi periytyvää.. mutta vastaan otetaan mitä tulee ja ainakin ultrien ym perusteella ihan terve tyttönen olisi täällä tulossa :)

Pitäisköhän pakkailla se sairaalakassi :D mie hiukka myöhäisenä siinä hommassa.. ai niin ja ihanaaaaaaaaaa on kun tämä ei tullutkaan aikaisemmin, huomenna la ja huomenna tulee työsuhdetta 6kk täyteen eli jos ei tänä päivänä synny niin saan työnantajan maksaman äitiyspäivärahan takautuvasti.. kun työsuhteen on kestettävä 6kk ennen synnytystä että työnantaja on velvollinen sitä maksamaan, ja mulla työt alko 25.5 eli huomenna siitä on 6kk.. en tiedä ymmärsikö kukaan mutta rahaa siis tulee ja se on hyvä :D

Joululahja ostoksille pitäs lähteä mutta ei tälläisellä kelillä oikei joulu fiilistä ole :O vettä sataa ja pihat mutavelliä :O

SYNNYTTÄNEET nyt tuoreesta muistista tarpeellista/ei tarpeellista sairaalakassin sisältöä??? :)

mitäkähä muuta.... ninni Joko menit?????????

mm ja tirppa 39+6
 
HAIKARANPESÄ

eli meillä oli ensin klö xxx joka kirjasi minut sisään, hän oli aivan ihana! harmi vaan että hänellä loppui työpäivä tunti siitä kun oltiin tultu eli sit vaihtu kätilö. Toi xxx oli tosi tutun näkönen ja kysyinkin onko hän ollut jollain synnytysvideolla mukana ja niinhän hän oli ollut, just se video mikä katottiin synnytysvalmennuksessa, ainakin meillä.

toinen kätilö joka olikin sit loppuun asti oli xxx, myöskin tosi ihana ja tsemppasi ja rauhoitteli siinäkin vaiheessa kun iski paniikki vauvan voinnista. Olen todella tyytyväinen tähän kätilöön ja synnytyksestä jäi senkin takia hyvä mieli =)

kysyttiinkö muuten muilta synnytyksen jälkeen haluatteko istukan mukaanne kotiin? :eek: :eek: meiltä kysyttiin ja olin kyllä aika hämilläni, mitä mä sillä tekisin, kirjahyllyyn muistoksiko? :D ja ihan tosissaan kysyivät ja sanoivat että jotkut haluaa.... :whistle:

Moderaattori muokkasi tekstiä. Yksityishenkilöiden mainitseminen nimeltä ei ole suotavaa.
 
Kuulumiset lueskeltu taas ja nopeasti neuvolakuulumisia laittelen, koska olin niin ihmeissäni :eek:

Pojalla paino 3700g ja pituus 53cm. Syntyessään 3080g ja 51cm. Eip tarvii ainakaan miettiä riittääkö maito :LOL: Pojalla ikää kuitenkin vasta 2 vkoa, joten tuntuu pikkasen hurjalta tuo kasvu :LOL:

Tsempityksiä vielä kaikille jakaantumattomille!!! :hug: ´

Milliz + toukka 2vkoa 1 pv
 
Kiitos kaikille onnitteluista =)

Ninni89 Kyllä sillä homeopaattisella kivunlievityksellä aika pitkälle pötkittiin, mutta kun tuo mun synnytys venyi niin pitkäksi ..en jaksanut jossain 6 -8cm kohdalla enää noita kipuja, niin laitettiin epiduraali...pyysin kohdunkaulapuudutetta, mutta tuon sain ja niin kuin pelkäsinkin, avautuminen hidastui ja siitä syystä lykättiin sitä mun kammoksumaani oksitoniinia koventamaan suppareita ...ja loppupeleissä kipuja..tosiaan sen verran huono kokemus tuo synnytys oli...että en jaksa sitä tänne alkaa alusta asti kirjoittelemaan...onneksi on ohi. Koen edelleenkin, että kommunikointi noiden kätilöiden kanssa ontuu täällä Suomessa...

magda Kiitos d-vitamiinitippavinkinstä

Meillä oli eilen jo neuvolan kotikäynti ja Adeleinilla on paino noussut kivasti ...jo reippaasti yli syntymäpainon, vaikka ikää oli punnittaessa vasta 1vk ja 4 pv. Napa irtosi lauantaina ja saatiin kylvetyslupakin.....täytyy nyt vaan katsoa, miten tuon kipeän solisluun kanssa sinne kylpyyn päästään....jos ei päästä vielä, niin pitää tyytyä suihkutteluun.
 
ensiksi taas onnittelen vauvautuneita :flower:

meillä on siirrytty kokonaan pulloruokintaan... aluksi maitoa tuli ihan hyvin, mut sit toi poju "unohti" imuotteen ja alettiin osittaisimetykselle.. sairaalassa sitte syöttöpunnituksia tehtiin ja maksimissaan 30ml sai rinnoista maitoa ja ku herralla runsasta pulauttelua rinnalla olon jälkeen ja nukahtaa ihan kokoajan syödessään, lääkärin neuvosta enemmän pulloa... ja mulle ku tuo täysimetys ei ole koskaan ollu mikään sydämen asia niin siirryttiin kokonaan pulloruokintaan... mikä meinaa samalla sitä, et mie saan vihdoinkin aloittaa lääkityksen, eikä tarvi kokoajan pelätä millon iskee paniikki- tai raivokohtaus :)

omanapaisuutta pyydän anteeksi, nyt vaan on taas jatkettava siivousta :ashamed:

tt ja "kille-katariina" huomenna 1kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja tupuna21:
HAIKARANPESÄ

eli meillä oli ensin klö xxx joka kirjasi minut sisään, hän oli aivan ihana! harmi vaan että hänellä loppui työpäivä tunti siitä kun oltiin tultu eli sit vaihtu kätilö. Toi xxx oli tosi tutun näkönen ja kysyinkin onko hän ollut jollain synnytysvideolla mukana ja niinhän hän oli ollut, just se video mikä katottiin synnytysvalmennuksessa, ainakin meillä.


kysyttiinkö muuten muilta synnytyksen jälkeen haluatteko istukan mukaanne kotiin? :eek: :eek: meiltä kysyttiin ja olin kyllä aika hämilläni, mitä mä sillä tekisin, kirjahyllyyn muistoksiko? :D ja ihan tosissaan kysyivät ja sanoivat että jotkut haluaa.... :whistle:
Esikon sairaalaoloajalta muistan myös xxx (ei siis synnytyksessä mutta oli hoitavana kätilönä) ja ihan huipputyyppi! Tytön syntymässä oli nyt hetken mukana kun tuli juosten sillon kun mies painoi sitä kelloa :D

Ei meiltä todellakaan kysytty istukasta mitään :LOL: hyi,mitä ihmettä sillä tosiaan kotona tekisi hahah :D ei edes miehen kanssa katsottu miltä se näyttää. ei esikoisenkaan kohdalla :whistle:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower: :heart:
teitä on tosiaan taas niin monta että en millään muista nimimerkkejä :whistle: Mutta tasapuolinen onnittelurutistus kaikille :hug: :heart:

Masukkaille tsempitykset viimeisiin päiviin/viikkoihin!! :hug: Pian on nyytti teilläki sylissä vaikka viimeiset päivät turhauttaisikin :heart:

Täällä vauva-arkee vietetty jo reilut 3vkoa!! :eek: Mihin tää aika nyt sitten juoksee?!!?
Eilen oli neuvola ja hyvin on poika täälläkin kasvanut, 4075g/52.3cm (3420g/50cm) :heart:
Välillä olen ollut huolissani maidon riittävyydestä (rinnalla siis mennään) mutta näemmä turhaan =)
Imettämisestä oon sitä mieltä että kukin tyylillään eikä pulloruokinta oo milestäni millään tapaa tuomittavaa! Meillä kaksoset oli aluksi osaimetyksellä ja siitä sitten lopulta pelkästään pullolla mutta tämän kanssa jatkan täysimetystä niin kauan kun tuntuu hyvältä ja maito riittää ;)
Senverran haluan kuitenki sanoa imetyksestä että yöimetys on ensiarvoisen tärkeetä maidon tuotannolle ja sille että maito riittää. Prolaktiinihormonia kun erittyy eniten yöllä! Samoin lapsen tahtinen imetys eli aina antaa rintaa kun vauva haluaa...vaikka tuntuis että rinnat on ihan tyhjät eikä mitään tule (tältä musta välillä todellaki tuntuu). Välillä on päiviä jolloin vauva on jatkuvasti rinnalla ja ns. tilaa lisää maitoo ja sen kyllä sitten seuraavana päivänä huomaa :whistle: Ite kannattaa muistaa syödä ja juoda hyvin!!
Näitä evästyksiä sain itsekkin eilen neuvolassa ;)

Poika on aivan ihana :heart: Edelleen rauhallinen ja perustyytyväinen lutuna mutta masuvaivat ne on alkanu kiusaamaan täälläkin :/
Eniten möngerrystä ja rutinaa on illasta mutta yöt on menny vielä hyvin (kopkop). Mä hain eilen Cuplatonit enkä ole vielä suurempaa apua huomannut!! Pientä pulauttelua alkoi olla heti Cuplatonit aloitettua ja muistan samaa olleen kaksosillakin joten voipi olla että vaihdan tipat Disflatyliin. Onko muille tullut pulauttelua tosta lääkkeestä?!

Meilläkin poika on aikalailla sylivauva mutta om akoppakin kyllä kelpaa kun oikein sikeessä unessa ollaan =) Unet on 2-3h kerrallaan edelleen!
Yöllä poika on vieressä koska yksinkertaisesti vaan nukahdan itekkin kesken imetyksen (imetän makuullaan) ja poika siinä sitten kanssa nukkuu viereen!

Vaunuileen lähdettiin 2vkon ikäisenä ja päivittäin melkein nyt käyty sellasia tunnin lenkkejä. Mutta meilläpä ei vaunuissa nukuta sen pidemmästi vaan heti alkaa itku kun vaunut pysähtyy :whistle: Eipä taida siis tästäkään tulla ulkona nukkujaa tai sitten tarttis vaan työntää vaunut ulos eikä lähtee kärryttelemään mihinkään!
Tuttiakaan meillä ei kauheesti syödä niin sekään ei oikein tehoo noihin heräämisiin!!

Napatynkä irtos 5-6vrk ikäisenä ja kylvyssä on käyty 2krt/vko. Itse oon saunonu normaalisti synnytyksen jälkeen.

Mitäs muuta on vielä kyselty?! :D

Omaan napaan sellaista että mullahan nousi verenpaineet synnytyksen jälkeen ihan pilviin/olo oli ihan karmee ja oon nyt vajaan viikon syönyt verenpainelääkkeitä :/ Mutta lääkkeet on tehonnu hyvin ja nyt paineet on tippunu normaalitasolle ja nyt olo on hyvä ja paljon pirteämpi =)
Eipä osannut lääkäri sanoa mistä moinen johtuu ja lisätutkimuksiin tässä vielä mennään. Toivottavasti ei mitään vakavaa kumminkaan vaan ihan rasituksen aiheuttamasta noususta olis kyse!!

Jeps,jaksuja kaikille :hug: Ja omaa vauva-palstaa odotellessa ;)
 

Yhteistyössä