MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Terkut äitipolilta/synnäriltä. Kävin varmuuden vuoksi, kun olin huolissani kipeästä alavatsasta ja kun vauva ei ollut liikkunut kunnolla. Kaikki vauvalla oikein hyvin onneksi. Otettiin myös virtsanäyte ja joku streptokokki näyte. Sain pari panadolia kipuun. Tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin. Painoarvio oli nyt 3044g eli ei mikään iso tyttönen olisi tulossa. Paikat pehmenneet, mutta kiinni. Nyt vaan odotellaan:)

T: Peggy+Emmi 39+2
 
Hyvää huomenta ja uutta viikkoa kaikille!

POOOKSS 40+0!!

Viime yönä tuli kipeitä supistuksia jopa mut edelleen täällä vaan ollaan.. No ehkä parin viikon päästä viimeistään :D
Mitään ei melkein taaskaan ole nukuttu..päiväunia odotellen.
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower: :hug: ! Jospa sitä itsekkin saisi kohta sen oman nyytin... :heart:

Tänään olisi lääkäri :eek: . Tarkoitus on et tarkistetaan mikä kohdunsuun ja -kaulan tilanne on ja päätetään käynnistyspäivä. Täällä siis käynnistetään varmaan ti-ke-to, koska verenluovuttajien antama (mies ja äiti) veri menee vanhaksi 30.11. Verensiirtoa ei suositella Indonesiassa ja siksi omat luovuttajat, joilla sama veriryhmä, ovat luovuttaneet yhteensä synnytystä varten kaksi pussia verta. Tällainen aivan siitä syystä, et viime synnytyksessä oli lisäverentarve siinä ja siinä (ei annettu), jonka seurauksena pökräsin sitten osastolle. Nyt vaan haluttiin ''pelata'' varmanpäälle ja hommata valmiiksi omat.

Eilinen yö oli taas kyllä niin katkonainen... :kieh: . Isommat neidit 6 ja 4-vee, juoksuttivat noin viis kertaa ja ite kävin vessassa ainakin toiset viis. Ja isäähän EI VOI yöllä herättää!!! Olen pyytänyt tyttöjä et voisitteko vaivata joskus isiäkin ja vastaus on yksinkertaisesti et EI SE KUULE eikä reagoi :whistle: ! Sitten ku nousen, niin uni ei tahdo tulla silmään...

Täällä kans lenkkeilty mut luovutin ku haluamia tuloksia ei syntynyt. Aivan liian helppoa ja kivutonta, niin kuin joku muukin totesi! :kieh:

Neiti masuasukki on TODELLA laiskistunut viime päivinä, joten jospa siellä keräillään jo voimia. KAikki toiveajattelu lienee tässä vaiheessa sallittua :headwall:

Indo ja Ebba 40+1
 
:flower: :heart: onnea vauvautuneille :heart: :flower:

täällähän tapahtuu.. nyt kun ei pääse ite tunnin välein lukemaan juttuja niin tapahtumia on niin paljon ettei muista kelle piti mitäkin kommentoida... :whistle:

me päästiin vihdoin eilen kotiin, en muista kerroinko täällä et päästiin sairaalasta viime ke kotiin ja ehittiin olla 2 tuntia ku miehen pojalla alko kuume nousemaan, nää oli koko porukka loppuviikon kipeenä joten me vaavin kanssa evakossa mun äitillä. ihanaa olla kotona, tosin mun äitin luona vauva on nukkunut 5-6h putkeen yöllä ja päivisin 3h syöttöjen välillä, eilen ku kotiin päästiin nii johan kitinää riitti ja yöllä 5krt herätti, sit ku nostin viereeni nukkumaan nii nukku tyytyväisenä aamuun, kait tää jössikkä tottu jo mamin viekussa nukkumaan :D :heart:

mitenköhäön usein vauvan kuuluis kakata..? nyt 3 päivään ei oo mitään tullu :eek: vaikka aluksi monesti päiväsä, onkohan normaalia.. :/

ulkoilua mietin edelleen, poika nyt 7vrk, voinko hyvillä mielin lähteä vaikka 10min vaunu"lenkille" ?

jättitsempit vielä kasassa oleville :hug: :hug:

tupuna ja pokken 1vko :heart: (mihin se aika menee????)
 
:heart: Lämpimät vauvaonnittelut Aamukastetta, PlanBaBy, hannanmamma03, marika -85 ja taaperotx4! :heart:

Olipa tullut kerralla vauvauutisia! :whistle:

hannanmamma03 laitatko vähän lisätietoja pojusta kun ehdit.

PlanBaBy teillä oli nopea toimitus, taisi pikkuisella tulla kiirus olla täsmällinen ja ennen laskettua aikaa maailmassa... :D

tyttö Tenonvarrelta mä perustan sen pyydetyn ketjun yleiselle puolelle myös kun sitä täällä toivottiin ja olen naamakirjassa myös, joten ikävä kyllä jätän tuon kerhon väliin. Toivottavasti ei porukka vallan jakaannu tai kaikki ainakin löytävät mieleisensä keskustelun. :saint:

tupuna21, kakkaa tosiaan tulee ihan yksilöllisesti, esikolla täsmällisesti joka toinen päivä, tytöllä yhtä täsmällisesti joka toinen vaippa... :p Ja täällä pääkaupunkiseudulla on kyllä niin lämmintä, että hyvin voit vaunutella jo lyhyitä aikoja.


thor ja Ida 3vko 3 pvä
 
Eli: poika syntyi rv 39+6,painoa 3600g ja pituus 51 cm

Jonkinlaista synnytyskertomusta...

torstai iltana tuskailin kun mitäään ei tapahdu,ei supista ei mtn..Menin vessaan ja pöntölle istuessa tuntui mahassa *napsahdus* ja pyyhkiessä paperiin tuli veren sekaistavettä,soittelin synnärille ja käskivät pikkuhiljaa lähteä ajelemaan sinneppäin,yhtään supistusta ei ( luojan kiitos) matkalla tuntunut,mutta kohdunsuu oli kumminkin 4 senttiä auki,siirryttiin suoraan saliin jossa suppareita tuli 10 min välein ja 04.00 lopahtivat sitten kokonaan.

Nukuttiin 07.30 asti salissa ja lääkäri tuli 09.00 aikaan mua katsomaan,totes että kalvot oli menny rikki vaan tuolta ylhäältä ja sen takia synnytys ei ollut vielä käynnistynyt.Kalvot puhkaistiin 9.15 ja 15 min jälkeen alko mielettömät supistukset,mies oli aamupalalla kanttiinissa ja olin jo ihan hiilenä kun kävelin hulluna rinkiä pitkin salia :p 10.30 aikaan otin ilokaasua,hetkeks auttoi mutta sit alko kivut olemaan jo ihan järkyttävät ja sain kohdunkaulanpuudutuksen. 11.30 vauva oli vihdoin laskeutunut sen verran että sain alkaa ponnistamaan,ei kyllä tullut yhtään semmosta ponnistamisen tarvetta ja olinkin eka aika hukassa..Sitten kun vaan aloin ponnistamaan niin rupes ponnistuttamaan.kivunlievitys ei ihan osunut nappiin koska ponnistaminen sattu ihan mielettömästi,tuntu että koko toosa repeää ihan justiinsa

:p No poika syntyi kumminkin 20min ponnistamisen jälkeen että ihan nopsaan meni kuitenkin B) yhtään tikkiä ei tullut ja muutenkin alapää on jo ihan normaalin tuntunen,ainoa että mun häntäluu ilmeisesti murtu taas ponnistaessa(esikoisen synnytyksessä sama juttu) tunsin semmossen napsahduksen ja on ihan SAIRAAN kipeä..

Imetys tuottaa vähän hankaluuksia ja on pakko ollu antaa lisämaitoa koska selvästi jätkänpätkä ei vaan saa tissistä vielä tarpeeks maitoa ja menee sit ihan raivoamiseks koko homma :/ mutta eiköhän se siitä..

hannanmamma+JätkänPätkä 4pv :heart:
 
Omanapaista tekstiä anteeksi..

Olinkin varmaan viimeksi väärässä.. Sillä sitä limatulppaa tuli nyt, oikeasti ja kunnolla. Ei voinut erehtyä. Tainnu nää supistukset jotain saada aikaseks. Tosiaan eilinen ilta oli tosi levoton, millään ei uni tullut. Joskus puol kolme katoin kelloa viimeisen kerran ja sit oon nukahtanut. Neljän jälkeen heräsin kipeisiin supistuksiin. Niitä tuli pitkään kipeästi n. 10min välein. Ja tulee edelleen säännöllisesti mut ei tunnu yhtä kipeältä aina.. Tavarat kuitenkin oon pakannut valmiiks ja muutenkin kaiken kuntoon pistänyt. Ajattelin et jos nää ei tästä kokonaan lopahda niin kyllä jossain vaiheessa ainakin näytille menen, sen verran kipeetä kuitenkin tekee..
Muoks. Ihme kyllä noin tunnin yö unet vaan mut olo yllättävän pirteä!
 
ninni89 jee jospa se lähtö koittais nyt. mullahan kans alkoi tulpan menolla ja supistuksilla, lähin rivakalle kävelylenkillekkin jottei vaan lakkais supistelemasta. ja mulla se oli sit menoa. tsemppiä tsemppiä tsemppiä ja toivotaan nyt kipeitä suppareita sulle sinne =) =) :hug:

ja kiitos kakka-asiaan vastanneille :D esikoinen kun on niin kaikki on uutta ja outoa ja ihmetyttää mikä milloinkin :) ootteko muuten huomanneet että liberon 2-4kg vaipat on paljon karheampia kuin pampersin vastaavat, ne on ihanan pehmeitä =) ja hinta suht sama.. ei kait sillä niin väliä ole mutta ite aion ostaa vaan pampersia jatkossa :)

söpöjoosepille piti kommentoida jo viimeksi, tosi kurja tilanne teillä siellä, on se kumma miten alkoholi vie miestä vaikka just on lapsi syntynyt, luulis ettei halua missata hetkeäkään toisen seurasta ja olla muutenkin apuna.. no toivottavasti putki katkeaisi kohta ja lapset kiinnostaisivat sitten selviltä päin enempi.. tsemppihalit sulle sinne :hug:

josko sitä ehtis aamupalaa kohta syömään ja sit myöhemmin vauvuilemaan jee =) neuvolaan ois pitäny mennä tänään mut en halua vauvaa viedä sinne ku kaikkihan on sairaita siellä joten pyysin jos neukkutäti vois tulla kotikäynnille mut hällä aikaa vasta keskiviikkona joten sinne odotellaan hönöjen kysymysten kanssa :D

saunomisesta kysyisin, eli ensinäkin saako ite mennä milloin saunaan, kun on väliliha leikattu? onko sillä merkitystä et on tikit tuolla värkissä? :$

entä vauva, eikai sitä saa vielä kuukausiin viedä saunaan ees alalauteille??!! ainaki netistä luin niin ettei sais viedä, mies kovasti haluais viedä ja sanoo vieneensä isommatkin lapset aikanaan jo vauvasta saunaan :eek: en uskalla inttää sen kans enneku joku viisaampii kertoo mielipiteensä :kieh: mut en kyllä veisi vielä.. entä kun toi napatynkä irtosi eilen, nin onko siinä joku juttu et pitäs pari päivää olla siinä välissä ennenku kylvettää? pitääkö sitä napaa nyt puhistella ja jos niin miten ja millä? voi kun sitä on hukassa tän vaavelin kanssa, glunk :eek:

tupuna ja pokken 1vko :heart:
 
Kuulumiset luettu, omia ei edelleenkään :whistle:

Ninni89 lupaavalta kuulostaa, taidat olla seuraava nyytinhakija, tsemppiä koitokseen =)

Kiitos uusista synnytystarinoista, niitä aina yhtä kiintoisaa lukea omaa odotellessa!

Täällä on ihan älyttömät ruokahalut,kokoajan pitäis jotain mussuttaa :ashamed:

Kuiskaten 40+2
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!Teitähän on tullut monta sinä aikana kun olin itse samassa hommassa.

Täällä yö meni yllättävän hyvin.Vauva heräs 2 kertaa vaan yöllä.Ensin tossa 2 aikaan ja seuraavaksi tossa 6 aikaan.

Juhokin otti vauvan ihmeen hyvin vastaan.Silitelly ja pusutellu on vaan vauvaa ja höpöttäny että vauva yms...
 

Yhteistyössä