MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Terveisiä sairaalasta. Minulle nousi hirmuinen kuume perjantaina ja nyt sitten ihmetellään mikä se on. Ja kuin pisteenä iin päälle, Emil on kääntynyt perätilaan...
Katsotaan kuin tämä etenee, supistuksiakin tulee enemmän ja vähemmän säännöllisesti.

Ihan kamalan kurja mieli on, pelottaa, itkettää ja huono olo fyysisestikin.

Palaillaan astialle...

M. ja Emil 40+0
 
Meille syntyi suloistakin suloisempi Ella-neiti vuorokauden rankan yrityksen jälkeen lopulta kiireellisellä sektiolla synnytyksen pysähtymisen ja vauvan sydänmonitorihälytyksen vuoksi. Syntymäaika 21.11.09 klo 4.30 ja viikot syntyessä virallisesti 41+2, oikeasti 40+4. Virallinen merkattanee papereihin. Sp 3715 g ja pit 51, py 35,5 cm. Apgareita 9-9-10. Vauva voi hyvin, itsellä vähän kuumetta ja sektiohaava tietysti kipeä, kuitenkin niin onnellinen, kuten myös isi. Tarkempaa rapsaa myöhemmin.
 
Peggy täällä kans vielä :wave: Aamulla heräsin lieviin suppareihin jotka kesti tunnin ja loppui sitten. Nyt mulla on oikealta puolelta alavatsa kipeä ja pelottaa vähän kun istukka on siellä. Jos jatkuu niin täytyy varmaan soittaa johonkin...
Mulla oli shokkiherätys tossa muutenkin kun olin menossa kahvia keittämään ja avasin roskiskaapin niin sieltä tuli hiiri...yök! Hävis sit johonkin tänne ja nyt oon kokoajan varuillani et mistä se ilmestyy:)

T: Peggy+Emmi 39+2
 
huomenta.
täällä eilisestä n klo 17 asti supistellu säännöllisesti vähintään 9 min välein, välillä useammin ja välillä harvemmin, kuitenkin niin että käytiin tänään yöllä n klo.05.30 sairaalassa ja kohdunkaula hävinnyt ja tiukasti oli yhelle sormelle auki. Siitä asti supistellu vaan n.9-10 min välein, mutta kipeästi! Kaverin luona miehen kans ollaan, tästä kun vaan 5min sairaalaan. Jäädään odottamaan josko se tänään syntyisi, ei tunnu edelleen kiire olevan vauvalla.
Hanna ja vaavi 41+2
 
:wave: Mäkin oon vielä yhtenä kappaleena!

(.) Eilen tuli sit saman päivän aikana kokeiltua kaikkia 3 ässää ja ei mitään vaikutusta, ei edes yhtä supistusta! Tänään ajattelin kokeilla pitkää kävelylenkkiä... Ei jaksais enää yhtää odottaa ku pää painaa niin alhaalla ja lantioon sattuu. Mitäs tekemistä sitä tänään keksis ku kämppäkin ihan siisti nyt eilisen siivousintoilun takia?!

Vauva liikku mahassa ihan hyvin et voi olla et mäkin roikun täällä vielä joulukuussa.

Magda rv 39+0 *POKS*
 
:heart: Tyttöonnittelut uusille äideille Chira, Pehmeäpupu ja Lispu! :heart:

Poksujille ja etenkin täysiaikaisille isot onnittelut myös uusista viikoista kohti vauvan saamista! :wave:

HannA-:lle hyvää synnytystä, kuulumisia odotellen! :heart:

marihoo kovasti jaksamista ja halitus sinne, olet varmasti hyvässä hoidossa... :heart: :hug:

Aivan ihana sää täällä Espoossa! Mies on koko päivän töissä ja me ollaan lapsien kanssa kolmestaan kotosalla, ajattelin kuluttaa aikaa ja kaloreita lähtemällä pitkälle vaunulenkille noiden meidän iki ihanien tuplien kanssa. :saint: Oon ollut niihin tosi tyytyväinen.

söpöjooseppi iso halaus sinne :hug: ja vielä isompi hatunnosto urakasta yksinhuoltajana! Meillä ovat lapset siis 1v ja 1kk vanhoja ja olisin ihan pulassa jos mies ei olisi kotona tosi hyvin apuna. :eek: Kaipa sitä pärjäisi jos olisi pakko, mutta onneksi miehellä oli mahdollisuus ottaa tuonne tammikuulle asti vapaita 2 viikkoa kerrallaan 2 viikon välein. :D

Paljon paaaljon jaksamista odottaville, vielä vähän aikaa!

thor ja Ida 3vko 1pvä
 
ONNEA kaikille vauvautuneilla ja Hannalle Onnea vauvan hakuun!! :flower: :flower:

Marihoolle pikaisia paranemisia! :hug:

Kerppa Kuullostaa ihan samalta tuo tissi ongelma kuin itselläni kotiuduttua. Kannattaa kokeilla kylmää ja kuumaa tisseille. Esim hautoa lämpimällä kaurapussilla ja imettää sitten (itselläni auttoi kipuun ja pehmitti tissejä). Kipeisiin rintoihin voi kokeilla myös kaalinlehtihoitoa eli kylmiä kaalinlehtiä rikotaan esim kaulimella ja laitetaan rintaliivien sisään, auttaa kummasti kuumotukseen. Ei varmasti auta tähän hetkeen, mutta onneksi tuo rintojen aristus menee melko pian ohitse, aluksi kun imetti tuntui että näkyy tähtiä ja sai kirota kun sattui niin paljon, mutta sitkeesti imettämällä kyllä helpotti lopulta tuo kipu. Toivottavasti näistä on jotain apua.. :hug:

Täällä on melko hyvin nukuttu yö takana. Tosi ikävä vaan kun tyttö heräsi kuudelta aamulla koviin vatsavaivoihin ja vasta puoli kymmenen sain rauhoitettua takaisin nukkumaan. Äidin tekee pahaa katsoa pikkuista kun toista sattuu niin paljon :( Ensi viikolla kysyn kyllä neuvolasta niistä cupolatoneista. Onko teillä muilla masuvaivaisilla vauvoille cuplatonit käytössä? Onko ollut apua?

Manducasta Minä olen harkinnut myös manducan ostoa. Meillä on Baby Björnin rintareppu mutta ei ilmeisesti ole yhtä hyvä vauvalle kuin manduca.. Kuinka paljon tuo manduca maksaa? Ajattelin että voisi helpottaa tytöllä vatsavaivoja kun saa olla pystyasennossa ja toki helpottaa äidin hommia kun saa välillä touhuilla kotona kädet vapaana.

Santtu ja tyttö

 
Huomenet!

Ja ihan ensinnä onnea kaikille uusille vauvautuneille, jotka ovat nyyttinsä jo saaneet kotiin!

Söpöjoosepille voimahali, kurjaa ettei aikuinen mies ymmärrä vastuutaan, eikä tajua iloita juuri syntyneestä vauvastaan...mutta kuten ennenkin todettu, parempi todellakin yksin kuin huonossa suhteessa.

Täällä takana taas yksi valvottu yö, ei supistuksen supistusta, mutta muuten vaan sitä tuttua pyörimistä ja kyljenkääntöä, tyynyjen vaihtoa puolelta toiselle... taitaa sama rumba jatkua tosiaan sinne joulukuulle, nyt jo asennoitunut siihen vaihtoehtoon, ei tu sitten pettymyksiä, kun päivä päviältä mennään kohti joulukuuta :xmas:

Eli kasassapa hyvinkin... :saint:

Eikun reippaalle kävelylenkille, ihana aurinkoinen ilma =)

Kuiskaten 40+1 (tosin ultran mukaan la 24.11)
 
Meillä tuli ensimmäinen hymy!

Voi äitiä, ihan kyyneleet tulivat silmiin... :ashamed: Meillähän oli esikon kanssa niin, että olin jo ihan varma että meille on tullut autistinen lapsi. Poika ei ottanut katsekontaktia eikä hymyillyt kun vasta päivää vaille 3 kk vanhana ja oltiin tosi huolestuneita miehen kanssa siinä vaiheessa. No, ilmeisesti oli sitten vaan tutkaillut ympäristöään rauhassa siihen asti ja sen jälkeen suvaitsi huomata vanhempansakin! Nythän poika on sellainen läheisyyden kipeä ilopilleri, joka hurmaa ja hymyilee niin kotona kuin vieraillekin. :D

Tyttö on alusta asti ollut kiinnostuneempi katselemaan kasvoja ja ottamaan kontaktia. Eilen olin huomaavinani ensimmäisen tietoisen hymyn kun hän katseli minua, mutta tänään olin siitä ihan varma.
Ihana tunne...

thor ja Ida taas
 
ninni, indo, Peggy, magda ja kuiskaten iiiiiiiiiiiiiiiisooooooooooooooo ryhmä tsemppi :hug: meille, ei kauaa enää, lupaan sen :D

marihoo kurjia uutisia, pikaista paranemista ja olet varmasti mitä parhaimmassa hoidossa, toivotaan että pikkuinenkin tekis pika käännöksen oikeinpäin..

HannA :wave: tervemenoa :D lisäkuulumisia odotellen!! tsemppiä kovin :heart:

Thor onnea sinne ensimmäisestä hymystä :heart: :saint: :)

:heart: Vauvautuneet, onnea :heart:

Kuten ehkä arvaattekin, täällä ei tapahdu mitään :headwall: On kyllä ihan kiva kun ei miun sukulaiset tai ystävät oo alkanu häiriköimään kauheesti :D mitä nyt äiti soittaa jokailtaisen puhelunsa mutta niin se on tehny aina :heart: tuleva kummitäti huuteli kovin tirpalle eilen että voisitko jo tulla niiin hän pääsisi nukkumaan kunnon yöunet eikä koiran-unta, lähtee siis mukaan synnytykseen.. .

Jooulua kai pitäis alkaa hiukka laittelemaan, olis sitte jotai ees valmiina... toisaalta ehtii kai sitä vaapukanki kanssa.. Pikkuiselle on nyt muuten ihanaakin ihanampi joulukuusen pallo, sellainen iso vaaleanpunainen jossa lukee babys first christmas 2009 :heart: musta se oli jotenki tosi ihana idea, kummi sen pienelle osti...

Päivän piristys galluppi : Tuli tuosta etusivulta, kun siinä oli galluppia että mitä omituisempia tai hauskimpia itkunaiheita on raskauden aikana tullut? niin sitä ajattelin näin sisäisesti kysyä :D

- Maitopurkin lattialle tippuminen, talitinttiparvi keittiön ikkunan alla oli niin kaunis :saint:, eilen tallasin vesilätäkköön (kenkä ei edes kastunut läpi) niin alkoi alahuuli kovasti väpättämään ja samaa tahtia tuo ukko alkoi repeilemään nauruun ja sittenkös mie jo nyyhkytin ihan täysiä kuin surkeeta oli, :ashamed: ja isäntä vaa nauraa mulle :snotty:

No jätän nyt palstatilaa muillekki ja lähen käyttää koissut ulkona, päivänjatkoa sisaret :heart:

mm ja tirppa 39+4
 
meille syntyi 18.11 tyttö vauva,3040g/50cm,eilen kotiuduttiin ja eka yö meni ihmeen hyvin,on muutenkin aika rauhallinen ja tyytyväinen tapaus =) synnytys oli rankka ja paljon kipeempi kuin ekasta lapsesta mut ei jäänyt silti traumoja!

santtu;meillä oli ekalla lapsella paha koliikki johon ei auttanut noi cuplaton tipat tai disflatyl tipat,voit kokeilla lämpöpakkausta mahan päälle ja hieroa mahaa.
 
Vauvautuneet onnea!!!!!!!! :flower: Ja vielä pitkää odotusta jatkaville hirmusti jaksuhaleja ja supistustuulia :hug:

Santtu:Meillä pojalla ilmavaivoja, koska maitoa heruu niin runsaasti ja hotkien sitä syö. Cuplatonia käytetty pari päivää nyt ja koen kyllä auttaneen... ilma tulee helpommin ulos eikä pakkaannu niin isoina ilmakuplina suolen mutkaan.. Kyllä kannattaa ainakin kokeilla:)

Milliz + toukka 1 vko 6,5 vrk
 
Täällä kokonaisena vielä ollaan :wave:

Ei ole vielä merkkiäkään, että mitään tapahtuisi. Kovaa ainakin olen menossa vielä tiistaina neuvolaan ja keskiviikkona pitäisi noille 3v ja 6v:lle hakea possupiikit. Koululaiset saavat sitten omat piikkinsä kai tällä tai ens viikolla.
Sitten miestä lukuunottamatta on kaikki piikitetty.

Yksi kaveri muuten jo tiedusteli, että eihän vaan vauvan munuaisen suurentuminen johtunut tuosta mun ottamasta possupiikistä :headwall: :headwall: Niinkun se nyt sellaista aiheuttaisi.

Itse kyllä sain lopullisen varmistuksen sille, että possupiikki piti ottaa ja otetaan kaikille muillekin, että jos nyt sitten niin on, että vauvalla on jotain munuaisessa, niin sehän kuuluu jo riskiryhmään sen puolesta ja on ehdottoman tärkeää, ettei tautia meille tulisi.

Vauva liikkuu ihan vilkkaasti, ettei sen puolesta tunnu olevan hätää.
Nimeä on mietitty, etunimi on ollut jo selvä, toinennimi vielä vähän hakusessa.

Mulla on tässä menossa sopivasti myös gerbiilien koulutus :kieh: Pitää siis yrittää totuttaa yksi tyttögerbiili kahden muun seuraan, kun siltä kuoli kaveri.
Kaikkeen sitä joutuu..
Eilen jouduttiin lopettamaan yksi gerbiili :'( (ei tuon yhden kaveri). Sillä kasvoi ihan parissa päivässä tosi isoksi kasvain silmän päällä ja eilen huomasin, että gerbiili kyyhötti hiljaa ja hinkkasi päätään. Oli ihan veressä (revennyt tuo) ja huonossa kunnossa :/ Kun ei päivystävää eläinlääkäriä, niin miehelle tuli ikävä homma eteen. Mä hoputin vielä, että äkkiä, ennen kuin lapset huomaa millaisessa kunnossa reppana on.
Kamalaa, kun itse pitää tuo homma tehdä, mutta ei voitu antaa kitua enää yhtään kauempaa.

Mun äitikin alkaa jo kyselemään, että tuntuuko mitään.. Tähän asti oon säästynyt kyselyiltä. Mutta eihän tuon kuopuksen synnytyskään kestänyt kuin reilun tunnin, niin ei kai kovin paljon ennemmin ehtisi tuntuakaan, jos samoin menisi. Limatulppakin taisi viimeksi irrota pari tuntia ennen kuin vauva tuli.

Sitä vain toivoisin, että vauva syntyisi päivällä eikä yöllä. Nuo yölähdöt kun on kurjia ja tod.näkösesti mun pitää mennä taksilla, jos kiire tulee. Ei ehditä lapsenvahtia sitten yöllä hommata niin nopeaa. Päivällä voi hätätapauksessa siepata nuo muksut mukaansa.
Mies ei ole ollut kahdessa viimeisessä synnytyksessä mukana, ei ole ehtinyt siis, niin kai menee nytkin sitten helpolla niin, että mies jää pois.

Niin ja onnea taas muuten synnyttäneille :flower: :flower:

-Fiona ja poju 39+3-
 
Pikainen ilmoittautuminen : Poika syntyi perjantaina 20.11 klo 12.05.synnytys kesti reilut 3 tuntia ja oli aika raju..Miinuksena taas todella kipeä häntäluu(sama kun juttu kun tytön synnytyksessä..) poika on ihanan pieni ja pippurinen ja ääntä lähtee kun pienestä kylästä :heart: Yöt on ollu aika levottomia,jospa se tästä..

hannanmamma + Kilju-Kalle 3pv :heart: :LOL:
 
Pakko pikaisesti vastata tuohon itkukyselyyn... Pari viikkoa ennen laskettua tein itselleni lounaaksi mikrossa puuroa. Oli vähän kiire, kun olin menossa lapsia hakemaan päiväkodista puoliltapäivin. Lautanen oli kuuma ja otin sitä mikrosta pannulapun kanssa. Jotenkin se siitä lipesi lattialla. Mä parahin ihan hirveään itkuun :) Mies ryntäsi yläkerrasta hädissään, että mikä nyt tuli. Ja minä siellä itkin hysteerisesti, että "mulla on kauhea nälkä ja puurot meni lattialle enkä jaksa siivota". Totta, että oli nälkä ja puuron siivoaminen on ärsyttävää touhua, kun se on sellaista liisteriä, mutta ehkä kuitenkin pikkaisen ylireagointia oli tuossa mun parkumisessa. No mies sitten siivosi ja teki mulle voileivän :)

Emmama + äitin itkettäjä ja oksettaja (kohdussa ollessaan) ihanuus 3vk6pv
 
täällä kans ilmottautuu vielä yksi yhtenä kappaleena oleva!

saa nähä pääseekö ikinä synnyttää ku ei nämä supistukset meinaa yltyä, tänäänki 3 kilsan lenkin aikana ja vähä jälkee ollu tosi napakoita ja lyhyellä välillä, nyt taas hiipumassa :kieh:

avokki ja rusina 39+5 :heart:
 
merks, ja Onnea uusille vauvautuneille hannanmamma ja taaperot :heart: '

Avokki88 täällä kans lenkkeilty reippaalla vauhdilla, mutta kävely tuntuu ihan liiankin helpolta ja mukavalta, eikä aiheuta sitten yhtäkään supparia.

Kuiskaten 40+1 * täällä vielä joulunakin * :xmas:
 
Tulinpa tänne pikaisesti kertomaan, että meille syntyi 21.11. klo 04.20. todella nopealla toimituksella Poika 3180g ja 48cm :heart: Rakkaamme syntyi viikolla 39+6.
Synnytys ekasta supistuksesta syntymään kesti 2h 20 min! Supistukset tiheni vauhdikkaasti ja avautuminen 1:stä 9:ään cm kesti noin puolisen tuntia! Mitään puudutuksia ei ehditty laittaa vaan luomuna ilokaasun turvin mentiin :) Isä ehti mukaan synnytykseen ponnistusvaiheessa ja mukaan tuli ennalta suunnittelematta myös mummi :)
Että näin... Oli kyllä niin vauhdikasta, etten olisi ikinä perjantai iltana tänne kirjoittaessani ja supistusten puutteesta valittaessani kuvitellut, että minulla 8 tunnin päästä vauva sylissä!

Nyt puolitoista vuorokautta ollaan tutustuttu toisiimme ja poika on melko rauhallinen, pitää herätellä syömään ja vaippaa tarkistamaan...

Palaan takaisin luekemaan juttuja, kunhan kotiudumme.
PlanBaBy ja poika 1,5 vrk
 
Onnea uusille vauvautuneille! :flower: Ei meitä odottajia enää montaa ole...

Avokkki ja kuiskaten: Mäkin oon yrittäny lenkkeilyllä saada aikaseks supistuksia, mut ei mitään. Tänään kävelin 8 km lenkin eikä mitään! Nyt vaan lantio tosi kipee ja kävely tosi hankalaa mut ei mitään merkkiä synnytyksen lähestymisestä. Söin vielä salmiakkia ja lakritsia kun jostain kuulin et se vois nopeuttaa synnytyksen alkamista, mutta siitä tulikin vaan väsy ja paha olo :x
 
magda täällä kans syöty pandan täytelakuja urakalla, ja ähkyn olon ja morkkiksen vaan sain niistä :ashamed:

PlanBaBy Onnea pojasta :heart: , nopeaa toimintaa todellakin... hyvä, että ehdit synnärille kuitenkin.

 
Paljon on tullut taas pikkuisia maailmaan, onnea kaikille!! :)

Mä en enään jaksa yrittää edes hakea supistuksia.. Päätin et kyllä se sieltä tulee, nyt vaan yritän ottaa rennosti ja kerätä voimia tulevaan.

Kuiskaten taisi sanoa et kaikki aikaisemmat alkaneet ihan yhtäkkiä supistuksilla ilman sen kummempia "varoituksia". Ja Plan babynkin synnytys niin salamana alkanut että eihän sitä koskaan tiedä et milloin se oma aika tulee :)
Ultran mukaan laskettu oli 18.11 mut virallinen huomenna, oon kuitenkin päässäni yrittäny lisätä siihen sen 2vk lisää jos ei tuntuis niin tuskaiselta ylimenevä aika :D

Montaa meitä odottajia ei tosiaan enään ole, tosin et alkaahan kuu olemaan jo loppupuolella. Ihanaa kohta meilläkin jo omat nyytit sylissä<3<3 koittakaa jaksaa, tähän ollaan jo päästy niin kyllä me vielä hetki kestetään! :) (helpommin kyllä sanottu kun tehty :D )
 
Tässä omaa synnytyskertomusta..

Eli menin sillon 18.11 tyksiin klo 8.20 jossa ensin kävin lekurilla ja olin myös käyrällä jonkin aikaa.Sitte pääsin tuossa 10.00 saliin jossa puhkastiin kalvot ja siitä ei ollu mitään hyötyä.Kävelin käytäviä ympäri ties kuinka kauan ennen kuin laitettiin tippa tuossa klo 13.32 jolloin rupes tapahtumaan rytinällä.Poika tuli maailmaan niin vauhdilla että oli naama hetken aikaa mustelmilla kun hän tuli yhellä ainoalla työnnöllä.



 

Yhteistyössä