MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Alkuperäinen kirjoittaja tupuna21:
onnea saya ja zera tytöntylleröistä :flower: :heart: :heart: :flower:

ellen- nyt toivotaan ja lähetetään pyyntö yläkertaan, että teidän pienellä ei hätää olisi :hug:

tyhmä kyselee taas :attn: missä astiassa tai missä pusseissa voi rintamaitoa pakastaa? saako jotainh siihen tarkotettuja purkkeja ostaa jostain... :whistle: olempas hömelö. ja millon noita d-tippoja aletaan antamaan? entä näillä keleillä, millon vauvaa saa viedä ulos? =) kiva jos joku tietää, neuvola vasta maanantaina ja kiinnostais jo tietää =)

tupuna ja pokken 4,5 vrk :heart:


Minä oon pakastanut minicrip pusseissa maitoa. Päivämäärä vaan tussilla pussin päälle. D-vitamiinia suositellaan alkaa antamaan 2vkon vanhana. Itse en ihan sillon ala vielä vaan lähempänä kk:n ikää ( 4n lapsen kokemuksella uskallan tehdä näin enkä usko neuvolan ohjetta:D )Samaan aikaan alan antaan relatippoja koska kokemuksen mukaan ne helpottaa mahavaivoja jotka tulleet D-vitamiinista.
Vauvan ulosviennistä; meillä on annettu ohje kaikkien talvivauvojen kohdalla että pikkuhiljaa 2vkon isästä alkaen, mutta näköjään ohjeet vaihtelee koska täältäkin palstalta lukenut että monet vieneet aika piankin ulkoileen. Itse käytin "Marttaa" eilen ekaa kertaa ulkona ja tänään tehtiin puolen tunnin lenkki. Mutta tosiaan ohjeita on monia ja oma maalaisjärki on se mitä kannattaa noudattaa:)

Onni ja "Martta" 1vko 6pvää
 
Ellen :hug: Onko teidän perintötekijöitä tutkittu?

Mulla on nimittäin hyvällä ystävällä lapsi, jolla monirakkulamunuaistauti (tai joku sellainen).
Todettiin vasta isompana, liki 10 vuotiaana. Perinnöllinen sairaus tuo ja periytyy varsinkin pojille. Lapselle tehtiin munuaissiirto täysi-ikäisenä, nyt hyvässä kunnossa ollut monta vuotta =) Eli liki normielämää tuohon munuaissiirtoon asti, lääkkeitä käytti tietysti.

Mutta toivotaan, että teillä ei ole vakavammasta kyse :hug:

Muakin alkoi taas huolestuttaa, että mitä meidän pojulta sitten löytyykään. Toisen munuaisenhan pitäisi olla ok ja toisen vaan suurentunut, eikä syytä suurentumiselle näkynyt.
Mutta huoli on kuitenkin ja kun vauva on vielä masussa, niin ei voi paljoa tehdä..
 
Iso :hug: Ellenille toivotaan että pikkuisella ei mitään vakavaa.

Isot onnittelut Zeralle :flower: Ikävää että synnytys oli niin rankka sekä äidille että pikkuiselle, toivottavsti solisluu paranee pian...
Onnea myös muille joita en ole muistanut onnitella :flower: :flower: :flower:


Ja tsemppiä teille jotka vielä omaanne odotatte!

Meillä menee vaavin kanssa hyvin, rauhallinen tapaus on. Yöt nukutaan ja syödään n. 3-4h välein. Univelkaa ei äidillä ole. Viikon päästä olisi miehen isän pienet hautajaiset ja itsenäisyyspäivänä iloisempi juhla kun vietetään "Martan" ristiäisiä.

Onni ja "Martta" 1vko 6pvää
 
Zeralle onnittelut vaavista! :flower:

Täälläkin tarvittaisiin viisaammilta neuvoja... Ajattelin viikonloppuna lähteä ensimmäiselle vaunulenkille. Mitähän pikkuiselle pitäisi pukea päälle äitiyspakkauksen makuupussin lisäksi, jotta hänellä olisi sopivan lämmin?

Esikko ja Möhkis
 
Onnea Saya ja Zera!

ZERA onnistuiko homeopaattinen kivunlievitys? Aika rankan kuuloista, hyvä että kuitenkin nyt kaikki hyvin.

( . ) odottelu vain jatkuu.. Eilen ja tänään välillä ollut vähän heikkoa oloa. Tänään kauppareissukin tuntui älyttömän raskaalta ja kuumalta! Mut ei kyllä mitään merkkejä et laskettuaika lähestyis..
Nyt kun lukenut kaikkia ikäviä uutisia niin kovasti haluaisin jo pikkuisen syliin. Jotenkin hankala olla kun koko aika mietin et onko sillä kaikki hyvin yms. Kun se olis tossa vieressä niin näkis hänet eikä tarvis niin murehtia..

TT hyvä että sielä asiat jo paremmin!

Voimia kaikille sitä tarvitseville, varsinkin heille kenen pikkuisten terveys on vaakalaudalla.
 
onnewa uusille nyyteille perheineen ja voimia ja halauksia niitä tarvitseville

Kävin neuvolassa, paino noussu vaaaaaan 300g/viikko :D muuenki kaikki hyvin, sit ku valitin noista häpäri/kankku kivuista niin käskivät päivystys aikaan synnärille valittamaan niistä että tekeevät sit sisätutkimuksen ronskilla kädellä jos se vaikka nopeuttas synnytyksen käynnistymistä :) hihi näin siis teen :D

kaveri kävi kylässä ihanan 1.5v pojun ja iiiiiisoooon masun kanssa :D oli mukavaa nähdä pitkästä aikaa ja ai että meidän pojat (koirat) oli niiiiiiiiiiiiin hienosti taaperon kanssa, mami on tosi tosi ylpeä :)
 
kannatti valittaa täällä aamulla :D (ensin ällövaroitus)....
vuoto muuttui tässä illalla... katsellaan tapahtuuko muutakin :) Jos vaikka nyt valitan, ettei yhtään supistusta oo tullu niin jos niitä nyt alkais sit tuleen :LOL:
Anteeksi omanapaisuus... alkoi vaan niin jännittää, etten voi keskittyä muuhun ;)
 
Nyt vasta pääsin koneelle ja poksumaan vko 39. Neuvolassa käyty ja vauvan pää niin alhaalla, ettei saa edes tuntumaa enää. Isommat lapset on omalla isällään ja 2v meni mummille yöks, jotta saan nukkua sen puolesta kunnolla ja pitkään. Mielummin kyllä lähtisin jo synnyttämään. Vauva liikkuu iltaisin 2-3 tuntia niin että kipeetä tekee ja on tehnyt sitä nyt pari viikkoa. Samanlaista kipua melkein, kun supistukset, mut on vaan semmoista hermokipua kumminkin. Kyllä nyt tosiaan tuntuu, että odottavan aika on pitkä....

T: Peggy+Emmi vko 39
 
onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart:
tsemppihalit kaikille vielä odottaville :hug:

suuren suuret osanottohalit riinu ja piipero :hug: :'(

meidän pojun napatynkä irtosi 8vrk ikäisenä eli eilen,ulkonakin käytiin eilen vaunuttelemassa tuplavankkureilla :LOL: ilmat on niin lämpimät että neukkutätikin sanoi että ihan voi mennä.muutenkin kaikki mennyt hyvin,masuvaivoja vähän on,yöt vaihtelee kovin,mutta pääosassa ollaan saatu ihan hyvin nukkuakkin.
poju 9vrk :heart:
 
Tulin tänne hehkuttamaan: Tunsin ekan kivuliaan supistuksen! Olin kävelly kaupungilla jonkin aika ja sit oli pakko mennä istumaan, mut meni ohi ku hengitin syvään. Mut siihen se sit jäikin, nyt vaan ollu vähän menkkamaista kipua... Käynnistyis jo!

Täällä on paljon puhuttu d-vitamiinitipoista. Monet näköjään käyttää noita jekovit-tippoja ja niissä näyttää olevan aika paljon lisäaineita eli en ihmettele jos tulee vatsavaivoja! Esim. disney-tipat ei sisällä yhtään lisäaineita, vaan öljyä ja d-vitamiinia. Ja disney-tipoissa on myös käytetty d3 vitamiinia mikä on mun mielestä parempaa ku d2, mitä jekoviteis on.

Tossa viel kaikki lisäaineet mitä jekovit-tipoissa on käytetty:

"6. FARMASEUTTISET TIEDOT
6.1 Apuaineet

Polysorbaatti 20
butyylihydroksianisoli E 320
propyyligallaatti
sitruunahappo, vedetön
propyleeniglykoli
etanoli 96 % *
sakkariininatrium E 954
puhdistettu vesi"

(lähde: http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/8/29398.shtml)

:eek: Miten tollasta lisäainesotkua saa edes markkinoida vauvoille!
 
Zeralle onnittelut tytöstä :flower: =)

ellen jaksamisia ja toivottavasti vauvalla kuitenkin kaikki hyvin :hug:

Tässä tulis nyt sitte synnytystarinaa mun osalta:

Ma illalla meni vatsa sekaisin, ja yöllä alkoi supistella ensin tosi harvoin eikä kovin tuntuvasti. Supistukset tiheni ja napakoitu, ja sitte oon 4 aikaan nukahtanu. Koko tiistai päivän tuli ihan muutamia supistuksia tunnissa, kunnes kahen aikaan päivällä alko tulee jo aika tujuja supistuksia. Mies lähti kuitenkin töihin, tosin soitin sitte heti perään että tulee takasin, koska multa alko tulee sitä kuuluisaa veristä limaa. Soitin NKL:lle ja kysyin kannattaako käydä näyttäytymässä kun esikoinen synty niin nopsaan ettei tuu kiire, vaikka suppareita tuli vaan n. 20 min välein. Sanoivat että voi mennä käymään, ja että laittavat kotiin jos ei ole vielä synnytys käynnissä kunnolla. Sairaalassa olimme n.5 aikaan muistaakseni, ja kohdunsuu olikin jo 5cm auki. Ajattelin sitten fiksuna että kun kerran noin hyvin edistynyt niin uskallan ehkä jopa kokeilla ilman kivunlievitystä synnytystä. Supistukset kestinkin niin hyvin että yllätin jopa itseni :) MUTTA (en halua pelotella muita, mutta näin minun kohdallani) kun vedet puhkaistiin alkoi tuska! Kivut olivat aivan kamalat ja huusin niin kovaa kuin ääntä lähti :ashamed: Vauveli olikin tulossa avosuu tarjonnassa ja kipu vaan koveni joka supistuksella. Aloin uikuttaa jo epiduraalia jossain vaiheessa ja kätilö ottikin tippavälineet esille. Sitten kätilö lähti huoneesta hakemaan anestesialääkäriä. Siinä vaiheessa säntäsi mun mies kätilön perään kun aloin huutaa että vauva tulee NYT! Sitten vedettiin pelkällä ilokaasulla loppuun asti, ja 20.34 oli maailman paras palkinto sylissä :heart: Näin yhteenvetona, jos vielä lapsia joskus saan lisää, menen jo viikkoja ennen laskettua aikaa jonottamaan epiduraalia :whistle: Toki kaikilla erilaiset synnytykset, ja joillekkin varmasti onnistuu hyvin ilman puudutuksia, minä en tuota halua toiste kokea...

Toinen synnytys ei siis aina ole nopeampi ja helpompi, siitä on nyt tässä todiste :) (Ensimmäinenhän syntyi alle 4 tunnissa). Yllätyksenä tuli myös se että jälkisupistukset olivat aivan järrkyjä, vaikka esikoisesta ei ollut läheskään noin kipeitä. (kuulemma uudestaan synnyttäjillä pahempia). Myös nännit järkkykipeät ja verillä, ja vanha arpi jouduttiin uudestaan synnytyksessä nipsasemaan ja tikkaamaan.

Anteeksi valitus :ashamed: Palkinto kokemuksesta on parhain mahdollinen ja olen meidän pikku prinsessaan aivan täysin sydämin rakastunut.

Umpirakastunut Saya ja pikku neiti 3vrk
 
Kävin käyrillä ja vauva voi hyvin kohdunkaulla pehmentyny muttei auki.. MUTTA vauvan pää on tuosta pimpsan suulta puolikkaan etusormen päässä, eli ei ihme että kipuilee, kohdunkaula takana ja viistossa :eek: eli siis itekki ku kokeilin ni pää tosiaan tuntuu ku olis pihalle tulossa ja kätilöki monttu auki mua katto että ihme ettei supistele ja oo paikat auennu... anteeksi omanapaisuus, nyt luen muiden jutut :D
 
Kävin käyrillä ja vauva voi hyvin kohdunkaulla pehmentyny muttei auki.. MUTTA vauvan pää on tuosta pimpsan suulta puolikkaan etusormen päässä, eli ei ihme että kipuilee, kohdunkaula takana ja viistossa :eek: eli siis itekki ku kokeilin ni pää tosiaan tuntuu ku olis pihalle tulossa ja kätilöki monttu auki mua katto että ihme ettei supistele ja oo paikat auennu... anteeksi omanapaisuus, nyt luen muiden jutut :D
 
Miss Mindy: voiko siis synnärillä käydä ns. katsomassa tilanteen yms vaan noiden kipujen takia? Mietin et mikäköhän itsellä tilanne kun kans noi kivut välillä ihan sietämättömiä. Vauva laskeutunut ja ollut kiinnittynytkin jo muutamia viikkoja ja viime neuvolassa sanottiin ettei alempana pää oikein voi ollakkaan. Ettei ihmekkään jos sattuu..mut muuten ei kommentoinut niit millään taval.
 
Sayalle ja Zeralle onnittelut tytteleistä :flower:

TT:lle onnea et vauvan sydän kunnossa

En muista et mitä kaikkea pitikään kommentoida. Sen verran voin sanoa et muidenkin kärvistelijöiden kanssa samat fiilikset. Ihan kuin omaa tekstiä lukisi!

Indo ja Ebba 39+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saya:
Zeralle onnittelut tytöstä :flower: =)

ellen jaksamisia ja toivottavasti vauvalla kuitenkin kaikki hyvin :hug:

Tässä tulis nyt sitte synnytystarinaa mun osalta:

Ma illalla meni vatsa sekaisin, ja yöllä alkoi supistella ensin tosi harvoin eikä kovin tuntuvasti. Supistukset tiheni ja napakoitu, ja sitte oon 4 aikaan nukahtanu. Koko tiistai päivän tuli ihan muutamia supistuksia tunnissa, kunnes kahen aikaan päivällä alko tulee jo aika tujuja supistuksia. Mies lähti kuitenkin töihin, tosin soitin sitte heti perään että tulee takasin, koska multa alko tulee sitä kuuluisaa veristä limaa. Soitin NKL:lle ja kysyin kannattaako käydä näyttäytymässä kun esikoinen synty niin nopsaan ettei tuu kiire, vaikka suppareita tuli vaan n. 20 min välein. Sanoivat että voi mennä käymään, ja että laittavat kotiin jos ei ole vielä synnytys käynnissä kunnolla. Sairaalassa olimme n.5 aikaan muistaakseni, ja kohdunsuu olikin jo 5cm auki. Ajattelin sitten fiksuna että kun kerran noin hyvin edistynyt niin uskallan ehkä jopa kokeilla ilman kivunlievitystä synnytystä. Supistukset kestinkin niin hyvin että yllätin jopa itseni :) MUTTA (en halua pelotella muita, mutta näin minun kohdallani) kun vedet puhkaistiin alkoi tuska! Kivut olivat aivan kamalat ja huusin niin kovaa kuin ääntä lähti :ashamed: Vauveli olikin tulossa avosuu tarjonnassa ja kipu vaan koveni joka supistuksella. Aloin uikuttaa jo epiduraalia jossain vaiheessa ja kätilö ottikin tippavälineet esille. Sitten kätilö lähti huoneesta hakemaan anestesialääkäriä. Siinä vaiheessa säntäsi mun mies kätilön perään kun aloin huutaa että vauva tulee NYT! Sitten vedettiin pelkällä ilokaasulla loppuun asti, ja 20.34 oli maailman paras palkinto sylissä :heart: Näin yhteenvetona, jos vielä lapsia joskus saan lisää, menen jo viikkoja ennen laskettua aikaa jonottamaan epiduraalia :whistle: Toki kaikilla erilaiset synnytykset, ja joillekkin varmasti onnistuu hyvin ilman puudutuksia, minä en tuota halua toiste kokea...

Toinen synnytys ei siis aina ole nopeampi ja helpompi, siitä on nyt tässä todiste :) (Ensimmäinenhän syntyi alle 4 tunnissa). Yllätyksenä tuli myös se että jälkisupistukset olivat aivan järrkyjä, vaikka esikoisesta ei ollut läheskään noin kipeitä. (kuulemma uudestaan synnyttäjillä pahempia). Myös nännit järkkykipeät ja verillä, ja vanha arpi jouduttiin uudestaan synnytyksessä nipsasemaan ja tikkaamaan.

Anteeksi valitus :ashamed: Palkinto kokemuksesta on parhain mahdollinen ja olen meidän pikku prinsessaan aivan täysin sydämin rakastunut.

Umpirakastunut Saya ja pikku neiti 3vrk
kuulostipa tutulta, mullahan tämä tyllerö tuli kans avosuu tarjonnassa jossa otsa tarjoutuvana osana. eikö ponnistusvaiheessa ollu kivunlievitys enää voimassa. kipu oli ihan erillaista kun norm. synnytyskipu, kätilö sano että se tulee siitä kun vauva painaa luihin..? mulla vaan ei tullu ite vaan imukupilla. se elämä mitä pidin kun sattu niin kauheesti oli valtava. heh onneksi ei ollu muita viereisissä saleissa olisivat olleet kauhusta pian jäykkänä. oulaisissa viereisen salin karjunta kuuluu selvästi ilmastoinnin kautta

:whistle:

ja toinen ei todellajaan ole aina helpompi, nopempi mulla oli kyllä mutta ei helpompi
 
ninni joo nii meijä terkka suositteli eihä ne mitää pysty varsiaisesti tekee mut, sillai kolmen jälkee soittaa et lääkäri paikalla nii tutkii tilanteen... ei tuo kyllä vissii tarpeeks kovaa runnonu ku ei mtn auttanu tän etenemisen suhteen :D
 
Huomenet, kasassa edelleen, ja pitäähän sitä poksumaan tulla , kun tänään on saavutettu virallinen RV 40+0 :heart:

Viimeyön saldo: yksi pitkä, kivulias supistus... ellen sitten sitäkin kuvitellut puoliunissani :p , ei ihan taida riittää päästäkseen vielä tänään synnärille, mutta vielähän tässä ehtii tapahtua :saint: ja juoksevaa valkovuotoa tuntus riittävän, en oikeen usko sen lapsivettäkään olevan, kun ei pyyhkiessä jää sitä kuuluisaa vaaleanpunaista.

Odotus siis jatkuu täällä entiseen tapaan, mitä luultavammin vielä joulukuussakin :xmas:

Kuiskaten 40+0 :heart: (NIIN valmiina olis jo, kun vaan sais)
 
onnea kuiskaten poksuista :flower: toivotaan että pian tulee :)

Täällä myös kärvistellään.. väsy painaa muttei pysty nukkumaan kun painaa hermoja tuo pikku-kaveri.. ja sit mie kuorsaan :eek: :ashamed: :snotty: isäntä oli hävinny sohvalle nukkuu :D

mie haluun uuden auton jo kotiiiiiin, tahtoo ajelemaan kun ei muutakaa tekemistä oo...

ai juu joulunavajaiset on tänään, tosi jouluinen keliki :kieh: kattoo jos jaksas lähtee sinne heilumaan...

mm ja tirppa 39+3
 

Yhteistyössä