MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

niina22 onnittelut tytöstä. :flower: :heart: samana päivänä syntyneet meidän pikku ihmeet =) :heart:

eilen tosiaan päästiin kotiin ja ehittiin 2 tuntia olemaan kun miehen toisiksi nuorin poika meni tosi kipeen oloseksi, yhtäkkii alko kuume nousee pojalla ja veto ihan veks, heillä tarhassa sikaflunssa jyllää. ei auttanu muu ku pakata nyytti kainaloon ja lähteä mun äidin luo evakkoon, onneks asutaan samassa kaupungissa :) tääl ollaan nyt vauvan kans toistaseks. toisaalta ihan kiva ku äiti auttaa koko ajan ja saan rauhassa keskittyä imettämiseen ja harjotella vauvan hoitoa mut oishan sitä jo kotona halunnu olla, siellä kaikki tavarat vauvalle ja omat sängyt ja tietenkin perhe :( ikävä on kova :( mut yritän nyt nauttia tästä ja kyllähän me ehitään kotona olemaan vielä =)

poika on ihan unelma, niin tyytyväinen ku olla ja voi! syö ja nukkuu ja seurustelee, vain nälkäänsä vähän älähtää =) mut äipän viekussa täytyy saada nukkua, oma peti ei kelpaa, noh, mitäs totutin hänet sairaalassa viekussa nukkumaan :D

on tämä niin mahtavaa :heart: :heart:

vielä omaansa odottaville suuri tsemppirutistus :hug: :hug: se päivä voi olla jo tänään =)

tupuna ja tyytyväinen pokken 3vrk :heart:
 
Riinulle myös :hug: hyvä, jos olette saaneet käytännön apua surussanne. Paljon voimia vielä teille molemmille Riinu ja Piipero ja tietenkin koko perheelle!

Kiitti Marbella, nyt onkin niin lämmin, että vois käydä edes pyörähtämässä ulkona ;)

Kaikki, joilla synnytys on vielä edessä päin, niin muistakaa hengittää! Uskomaton ero ekan ja tokan synnytyksissä, kun tällä kertaa oikein keskityin hengitykseen ja jopa äänen kanssa, niin kestin kivut paljon paremmin =)
 
hannanmamma onko teillä neitonen kipeenä?? joo se on tosi ahdistava kipu tuo istuinluu, mulla temppuilee vaan vasen puoli, niinku aiemmin häpäri ja liitos kivuissaki, kaikki kipu vasemmalla.. päivisin ei mtn mut sit heti ku nukkumaan käy ni tuntuu että jumiutuu iha kunnolla ja jalan liikuttelu on jo taitolaji.. :headwall: yritin tuossa jo tytölle sanoa että äiti saa kohhta hermoromahduksen jos sieltä ei ulos tulla niin alko hirvee punkeminen kylkeen, ilmeisesti reitti ulkomaailmaan vähä hukassa :LOL:
 
Milli ja tt :hug: Tämä odottelu kyllä on turhauttavaa, kun ei tiedä missä mennään.

Meilläkään ei auta kuin odotella vauvan syntymää ja sitten tutkimuksia, jotta tiedetään, mikä munuaisen tilanne oikein on ja onko kenties jotain muutakin.

Lääkärihän vilautti tuossa eilen ultratessaan, että Tampereellekin vois laittaa, jos ei näe virtsaputkea, mutta näki onneksi kuienkin eikä siis tukosta näyttänyt olevan. Sitä en huomannut kysyä, että jos tukos olisi kuitenkin, tehdäänkö tähystysleikkaus täällä Seinäjoella vai Tampereella. Mutta lapsivettä oli tosiaan reilusti, että ei näytä siltä, ettei pissaa tulisi.

Nyt on selkä sitten lopunkin romu :headwall: Tuo eilinen reissu oli viimeinen pisara. Ultrassa meni vissiin ½tuntia eikä ollut kyllä helppo homma maata siinä pöydällä. Ekan 10min olin selälläni, mutta sitten tuli niin tukala olo ja hiki tihkui otsalta, että oli pakko olla loppuaika kyljellään. Vauva sitten kääntyili tietysti innoissaan, kun tilaa tuli, että lääkärillä oli tekeminen saada tarvittavat elimet kuvaan.

Onhan tuo kyllä jäätävä tunne, kun lääkäri sanoo, että "hetkinen, nyt pitää tarkemmin saada munaisista kuvaa". Ainahan sitä kyllä miettii, että onko vauva varmasti terve ja mitä enemmän lapsia on , sitä enemmän alkaa kalvaa tunne, että voiko sitä vielä saada terveen vauvan.

Kaverille soitin eilen ja hän sanoi sukulaislapsellaan olleen myös laajentuvan munuaisen. Hänelle oli sitten pari vuotta syötetty antibioottia estolääkkeeksi virtsatietulehduksiin ja 3vuotiaana oli tehty joku toimenpide, että on nyt terve.

Viikko olisi vielä laskettuun aikaan. Ei mulla edelleenkään ole hoppua synnyttämään, vaikka tietysti haluaisi tuon vauvan tilanteen tietää paremmin. Lääkärikään ei tosiaan tuntunut synnytystä kiirehtivän, kun uuden ajankin antoi vasta 1.12 ja silloinkin vasta katsotaan, että pitäisikö käynnistää. Painostahan se kai vain on kiinni, sanoi ettei me 5 kiloista vauvasta haluta kuitenkaan.. :kieh:

-Fiona ja poju 39 tasan-
 
FIONALLE, MILLILLE JA TT:LLE PALJON JAKSUJA! Toivotaan että kaikki menisi hyvin ja pikkuiset olisi mahd. terveitä.

TUPUNA harmillinen tilanne teillä, toivottavasti pian pääsisitte omaan kotiin ja saisitte koko perhe olla yhdessä. Hyvä kuitenkin ettet joudu missään yksin olemaan ja apua on vierellä tarvittaessa.

MM täällä kans kärsitään noista kivuista tuolla alhaalla. Välillä oikein tuntuu et koko häpyluu olisi murtunut ja nivuset niin pirun kipeät. Pahinta tuo on just sängyssä/sohvalla kylkeä kääntäessä tai noustessa. Mut täällä se on kyllä päällä muutenkin koko ajan..
Ilman tuota kipua tää oliskin paljon helpompaa kun ei oikeastaan muita vaivoja olekkaan.
Aika loppu alan kans jo olla, varsinkin henkisesti.
 
Piipero ja Riinu :hug: :hug: :hug:

Teille on käynyt se oikeasti, mitä aivan suunnattomasti pelkään itsekin taas loppuraskaudessa.
Kuopustytölle oli käydä samoin synnytyksessä, saatiin onneksi viimeisellä hetkellä pelastettua elämään, hän tosin oli kuolla hapenpuutteeseen ja siitä aiheutuneeseen sydämen pysähtymiseen.
Sanat eivät riitä lohduttamaan teitä ja perheitänne :hug: :hug:

PP+pikkupupu 39+6
 
Riinulle :hug:

TT:lle ja vauvalle peukkuja et ei mitään vakavampaa :heart:

Fiona71 toivotaan et sielläkin kaikki hyvin :heart:

Omaa napaa sen verran et eilen oli jo sairaalaanlähtö mielessä. Onneksi kuiteskin en hätäillyt ja loppuihan ne supistukset TAAS. Siis 4 tuntia supisteli 4 minuutin välein ja kesto oli 30-40 sekuntia. Kipua oli selässä ja alavatsassa eli ihan synnytystä enteileviä :D . Jospa ne paikat sieltä aukenis...luulis kyllä näillä kivuilla, vaikka ei näillä vielä lasta synnytetä :eek:

Jotenkin pelottaa, että omallekin pikkunyytille tapahtuu jotain ikävää :( . Ensimmäistä kertaa käynyt myös mielessä et jos itelle sattuu jotain kamalaa, niin miten lapset ja mies pärjäävät?!

Indo ja Ebba 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Kuopustytölle oli käydä samoin synnytyksessä, saatiin onneksi viimeisellä hetkellä pelastettua elämään, hän tosin oli kuolla hapenpuutteeseen ja siitä aiheutuneeseen sydämen pysähtymiseen.


PP+pikkupupu 39+6
Meillähän tää neiti syntyi myös violettina, ja sai 6 pistettä..Ja istukka oli siis jo koko ympärykseltään ollut irti. Onneksi tajusin vasta jälkikäteen asian, ja sen mitä olisi voinut käydä, jos istukka olisi kokonaan irronnut. Kukaan kun ei meilläkään huomannut että se oli irtoamassa, vaan verenvuoto pistettiin kohdunsuun kypsymisen piikkiin.
 
Ainiin pitikin kysyä et onko täällä muilla korvissa sellasta "huminaa"? Mulla tuntuu varsinkin oikeessa korvassa.. Esim tv:tä ärsyttävä kattoa ku korva tavallaa vinkuu.. Mulla tais olla puolessa välissä muistaakseni kans mut ei näin ärsyttävästi.
 
Onnea vauvautuneille jälleen :flower:

).( Täällä käyty vauvan munuaisultrassa. Tulokset saadaan vasta huomenna puhelimitse, eivät sanoneet juuta eikä jaata tänään :kieh: Meillähän siis raskausaikana epäiltiin vauvan munuaisissa vaikka mitä vikaa, erittäin vakavaa munuaistautia ensin, joka myöhemmin osoittautuikin turhaksi. Loppuraskaudessa toinen munuainen oli edelleen suurempi ja kyseesä arveltiin olevan ns, kaksoismunuainen joka siis onneksi on täysin vaaraton tila. Silti kyllä jännittää tulokset, toivotaan kuitenkin että kaikki on hyvin. Ultraus sinänsä oli pikkuselle aika kokemus, isi piti jaloista kiinni, minä käsistä, vauva makas alasti viileässä huoneessa ja kylmää geeliä levitettiin ympäri kroppaa :'( Noh, pientähän se siihen nähden oli että jossain vaiheessa raskautta pelättiin pienen joutuvan isoihin munuaisleikkauksiin ja muihin...huomisen tuloksia odotellessa siis...
 
Ninni89 Ihanaa!! Jollain muullakin tää äärettömän inhottava vaiva..Yks ilta mies jo katto mua oudosti kun kyselin että mikä hitto täällä humisee..Ei hän kuulemma kuullut mitään huminaa..Ja sillon pari viikkoa sitten kun oli lääkäri neuvola niin pyysin katsomaan korvat kun ovat tukkoisen tuntuset,eipä niissä mitään ollut silloin..mutta humina ja tukkoisuus vaan jatkuu :headwall: Mulla verenpaine kyllä suht normaali että en sit tiiä voiko johtua siitä..

Aamupäivällä oli lupaavaa menkkajomotusta alavatsalla mutta enää ei kyllä taas mitään oireita..
 
lämmin osanotto piiperon perheelle :'( itku tuli, ja sydän vuotaa verta puolestanne. Sanoja ei ole, mutta tiedä että kaikki suremme kanssasi.

(.) Täällä menee pikku-aarteen kanssa muuten kivasti, mutta toi nukkuminen on vähän niin ja näin, öisin valvotaan yleensä 01-04 välinen aika ja senkin jälkeen pikku-kitinällä loppuyö.. Päivät taas nukutaan oikein hyvin. Ei kai noin pienen rytmeihin voi vielä mitenkään vaikuttaa? Mulla on se hyvä että pystyn aamusin venyttää sängystä nousemista kyllä, tänäänkin noustiin vasta klo 13. muuten en jaksais millään.
Saa nähdä mikä kulttuurishokki tulee kun isäntä lähtee töihin ens vkolla! Mä luulen että meillä yövalvomisiin vaikuttaa vatsanpurut, kun alotettiin d-vitamiinit viikko sitten. Nyt kokeilen Cuplatonia ja Relaa, katsotaan oisko niistä apuja. mikä muilla on auttanut, vinkkejä-?

Pieni on kyllä aivan ihana ja edelleen häntä vain tuijottelee. Monesti päivässä totean (vaikka olis miten väsynyt) että oon niin onnellinen <3 <3

Tsemppiä vielä teille viimesille odottajille, pian loppuu se teidänkin odotus ja nyytit on sylissä!

terkuin Sandy ja poju 3vkoa! (aika menee järkky nopeesti nyt kun pieni on maailmassa!!)
 
Minä kävin tänään sairaalassa pyörähtämässä, kun on ollut kovin hiljainen vauva, mutta näillä näkymin kaikki kuitenkin ok, liikkui sitten siellä sairaalassa hienosti(tottakai, sinne kun päästiin, alkoi hirveä hulabaloo). Painoarvioksi sain nyt 3600g ja kohdunsuu tiukasti kiinni, eikä mitään viitteitä synnytyksestä. Pää ei edes tuntunut alakautta, niin ylhäällä siellä vielä hillutaan...
Eli tämä naketti tulee sitten kahden viikon päästä vasta tai vähän ylikin. Toisaalta tuskastuttaa jo,haluaisin niin jo eroon näistä turvonneista jaloista ja 26 kilosta, jotka olen onnistunut saamaan tänä aikana! Mutta ihminen on näin tyhmä, että tarvitsee todella karun muistutuksen elämän ohuesta langasta ollakseen iloinen, niinkuin nyt saatiin Piiperolta...

Kaikille vauvautuneille onnea, nyt nuuskuttakaa puhki ne pienokaiset meidän muidenkin puolesta, perästä tullaan. Ilmeisen hitaasti, mutta varmasti :)

M. ja Emil 39+4
 
piiperolle ja riinulle osanotto :hug:

kyllä se vetää hiljaseksi ja nyt vielä on hormoonit niin sekasi kropassa että jo vähemmästäki itkee, täälläkin siis itketään teidän puolesta.

meillä on tyllerö nyt 5 vrk ja napavarsi irtoaa varmaan seuraavalla vaipanvaihdolla, onko se normaalia että irtoaa näin varhain. esikoiselta meni mun mielestä kaks viikkoa siihen että irtos. oon kyllä ahkerasti sitä putsannu kun alko tuntuun että haisee mutta se vaiva lieveni mutta alkoki sitte irtoomaan jo.

on se kumma vaikka esikoinen ei oo ko 2 vuotta niin kummasti vauva jutut on päässy unohtuun. millon sitä piti kylvettää ekan kerran, oliko että pari kertaa viikossa...? voi elämä eihän se oikeesti päivän päälle tarkkaa oo mutta kuitenki. ens keskiviikkona olis neuvolan täti tulossa kotikäynnille. saapa nähä paljonko painaa, nyt jo jännittää. kotiinlähtö paino oli 4150g

sain muuten sairaalasta kun pyysin kätilön kirjottaman selostuksen synnytyksen kulusta ja se että sen sai siitä lukea "ammattilaisen" kirjottamana niin jätti vaan hyvän mielen että en mää kuvitellu vaan että sattuu. tms esikoiseltaki pitäs se vielä tilata. aattelin vaan että kannattaa kysyä sitä ei ne muuten sitä yleensä anna.
 

Yhteistyössä