MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Ninni89 ja hannanmamma03 mullakin taisi olla parisen viikkoa sitten tuota huminaa mut meni onneksi ohi. Laitoin kyllä ihan flunssan piikkiin ja paineetkin mulla on olleet koko ajan hyvät. Inhottava riesa mut kuitenkin kivuton =)

Täällä supistuksista ei tietoakaan :kieh: . Olin eilen shoppailemassa ja 5 tunnin jälkeen alkoi vatsaa kivistää mut ei ollut mitään varsinaista supistusta. Kyllä tätä kroppaa analysoi aivan älyttömästi!

Tänään olisi Suomen LA mut tuskin mitään tapahtuu. Sunnuntaina olisi sitten se täällä Indonesiassa annettu, jonka mukaan olen elänyt :heart: . Olen jo varsin malttamaton, joten äidin mielenrauhaksi olisi kiva jos Ebba syntyiset viikonlopun aikana. Toisaalta tuntuu niin pahalta olla malttamaton kun jotkut kokeneet sen pahimman, eli lapsensa menetyksen :ashamed:

Mitenhän [/b]taaperotx4 käynnistys on mennyt?!

Oikein hyvää päivää kaikille!

Indo ja Ebba 39+5
 
Yökukkuterveisiä kaikille. Onnea tässä välissä vauvautuneille :flower:

Vähän on-rapsaa:

Tässä parina päivänä tullut varmaan sitä limatulppaa, paksua sitkeää, kellertävää limaa. Eilen ja ehkä jo edellispäivänäkin mietitytti hieman myös pikku lorahdukset, joita ajattelin kuitenkin valkovuodoksi. Nyt kuitenkin yöllä klo 04 heräsin kiukkuiseen supistukseen ja vessaan hoiperrellessa tuli hiukan isompi lorahdus, jota tuli vielä lisää pissimisen jälkeenkin mielestäni pöntöllä. Mun mielestä kyseinen lorahdus näytti hiukan vaaleanpunaiselta paperissa. Tuntuu, että pakko olla lapsivettä vaikkei sitä paljoa tullutkaan. Nyt 04 alkaen ollut myöskin kipeitä supistuksia epäsäännöllisesti 5-15 minuutin välein, sen verran sattuu, ettei oikein pysty olemaan paikallaan supistuksen tullessa, pakko kävellä. Hmmm, olin ajatellut etten haluaisi puudutuksia jos ei ole pakko, mutta ehkä saattaa olla jossain vaiheessa pakko, taitaa tää vaan aika kipeetä puuhaa olla.

En oo vielä soittanut synnärille, mut ajattelin kyllä itseni sinne ängetä aamusta. Vaikka nää supparit loppuisikin, niin en uskalla tuon lapsivesiasian takia jäädä kotiinkaan. Sairaalakassia tässä pakkailen ja keitin teetä. Koira pitää vielä viedä hoitoon. Miehen herätin tossa aiemmin, mutta päästin vielä hetkeksi unille.

Lispu ja Nti Poikanen 41+1 virallisesti ja 40+3 oikeasti
 
Millä raskausviikoilla synnytys yleensä käynnistetään tai miten pitkälle se voidaan päästää jos äiti ja vauva voivat hyvin????

Aattelin vaan että voiskahan onnistaa jo ensviikon pe:na kun viikkoja on silloin 42+1 kun viikonloppuna eivät käynnistele vai meneekähän maanantaille |O

Kun tääläpäin eivät kuulema vk:nloppuisin mielellään käynnistele ollenkaan.
 
Täällä on ollut niin surullisia uutisia, että omat ongelmat tuntuvat aika pieniltä. Paljon voimia ja jaksamista kaikille surun ja huolen kanssa eläville. :hug:

Aamukastetta, Mä mietin kanssa ihan samaa, että kuinkahan käy, jos mitään ei ole tapahtunut ennen ensi viikkoa. Mulla on yliaikakontrolli torstaina, joten herättelen toiveita, et ne vois sitten käynnistää perjantaina.
Oma mieli alkaa olla kyllä aika maassa. Nyt ihmisten kyselevä sävy alkaa jo jotenkin tuntua ilkeältä, ihan kuin se olisi mun käsissä, koska tämä vauva syntyy. Tahallanihan minä tätä pitkitän.
Kun ei ole muuta kuin aikaa, niin helposti ajattelee vain kaikkia asioita, jotka voivat mennä pieleen. Välillä tulee oikein epätoivonen olo, kun on niin kova huoli, että kaikki hyvin.

Mulla olisi huomenna vielä yhdet kihlajaiset, olin jotenkin asennoitunut, että olen synnyttämässä tai juuri kotiutunut, etten ole edes ajatellut mitä laitan päälle. Nyt pitää sitten lähtee vielä metsästään jättikokosta juhlapukua...Ja tietenkin, kun puku on hommattu niin synnytys alkaa. :kieh:

Turhautunut Liinamaria 41+1
 
Huomenet

Täällä tuntus olevan yhä enemmän turhautuneita loppuodottajia, itsekin täällä vieläkin sinnittelemässä, viikkoja 39+6 menkkojen lasketun ajan mukaan, mut alkaa tuntua sille, ett tää vaavi viihtyy täällä vielä pari vkoa lasketunajan yli ja marrasvauvasta tuleekin joulukuinen... pitäisköhän siis varmuudenvuoksi mennä vakoilemaan joulukuisten pinoon, jos sinne sitten päädytään :xmas: olis jo vaan NIIN valmis punnertamaan tämän vaavin maailmaan :heart: ja samalla loppuis närästyshelvetti ja muutkin vaivat.

Mullahan osuu h-hetki lauantaille, joten jos tää päättää mennä sen 2 vkoa yli, niin luultavasti käynnistys menee sitten viikolle 42+2, jos kerran vasta viikolla käynnistelevät :eek: , mut eihän sitä tiedä, jos alkaa spontaanisti vaikka jo vkonlopun aikana :saint:

joten kovasti kipeitä ja voimakkaita suppareita meille kaikille loppukuun kärvistelijöille tasapuolisesti toivotaan

Kuiskaten 39+6
 
Ihan samoja mietteitä ja tunnelmia täällä, Kuiskaten, Aamukastetta ja Liinamaria :hug:
Mä en jaksa enää valvoa öitä turhan takia |O Ihan järjetöntä pyöriä sängyssä ja nukkua tunnin pätkiä... ja mitäään ei tapahtu!

Merkkaakse sitä, että jos ei oo vuoto muuttunut paksuksi, niin tuolla alakerrassa ei ole tapahtunut mitään valmisteluja? Voisko joku jo synnyttänyt kertoo, että voiko synnytys alkaa ilman näitäkin merkkejä? Vai luovutanko nyt tuon sunnuntain odottelun ja koko ens viikon suhteen ja siiryn myös tonne Joulukuun odottajiin? Siellähän olis tältäkin palstalta jo ihmisiä 25pv. eteenpäin...
Tällasissa fiiliksissä tänään..
PlanBaBy 39 +5
 
PlanBaBy Mulla ei aikaisemmissa ole tullut muistaakseni mitään paksumpia vuotoja, eikä oikeastaan mitään vuotoja, on alkaneet ihan varottamatta supistuksilla ja se on ollut aina menoa, senverran tiheitä ja kivuliaita on supparit olleet, ettei ole epäselväksi jäänyt, onko menoa vai ei.

Eikä myöskään lapsivettä ole lorahdellut kertaakaan, aina on kalvot puhkaistu vasta salissa, ja kaikki lapsivedet on tulleet siellä siististi vatiin.

Nää yövalvomiset väsyttää ja turhauttaa tässä lopussa varsinkin, * haaveilee vatsallaan nukkumisesta*
 
:flower: :heart: Nunneliinille lämpöiset vauva onnittelut! :heart: :flower:

Veti nämä kurjat uutiset kyllä hetkeksi täälläkin hiljaiseksi, ei yhtään tehnyt mieli omia asioitaan jutella kun toisia on kohdannut se pahin mahdollinen... :'(

Paljon tsemppejä ja virtuaalihaleja lähettelen myös Fionalle ja TT:lle! :hug: :heart:

Meillä olisi tyttö sitten tänään kolme viikkoa, käsittämätöntä!
Kyllä tää aika NYT rientää, kun nyytti on syliin asti toimitettu... :whistle:

Etna meillä lähti tynkä tosi nopeasti pois, 4pvä:n iässä jo! Esikoinen oli viikon vanha kun irtosi. Ja älä huoli, meillä oli poika 11 kuukautta vanha kun tää syntyi ja onnellisesti olin jo juttuja vauvan hoidosta unohtanut. :LOL: Me kylvetimme tytön viikon vanhana ja noin kerran viikossa se tehdään. Vesi kuitenkin kuivattaa aika hyvin, eikä pikkuinen oikeastaan ole likainen.

Unirytmeistä, masuvaivoista ja d-vitamiineista, täällä ovat olleet yöt vaihtelevia. Viime yö meni hyvin parilla syötöllä ja sitä edeltävä ihan kitinäksi. Nuo d-vitamiinit ovat meilläkin vaivanneet, nyt olen ottanut tavaksi antaa ne aamuisin ettei ainakaan yö mene piloille niiden takia. Niitähän voi koittaa vaihtaa eri merkkisiin, Devitol ja Jakovit eivät ole enää ainoita vaihtoehtoja ja jotkut merkit sopivat toisia paremmin pikkuisten masuihin. Olen kuullut myös neuvolan tädin antavan etenkin pullomaitoa saavien lapsien äideille ohjeen jättää d-vitamiini hetkeksi pois kokonaan ja aloittamaan myöhemmin uudestaan kun suolisto on kehittyneempi. Noissa vastikkeissa kun on jo lisätty sitä.

Me ei olla kokeiltu mitään apteekin rohtoja masuvaivoihin, pojalla ei niitä ollut ja tytöllä ollaan saatu ne vaimenemaan ihan asennolla: ollaan pidetty pystyasennossa rintakehää vasten ja se on tosi hyvin auttanut. Etenkin jos käyttää kantoliinaa asento on mainio, meillä ei liinailla, mutta muutoin on tyttö usein samassa asennossa.

Jaahans, Lispu varmaan lähtikin hakemaan vauvaansa, mitenköhän tosiaan taaperotx4:llä on käynnistys sujunut?

Koettakaan jaksella loppupään odottelijat, ei enää ole paljosta kiinni!!!


thor ja Ida 3 vko
 
Merkkailen luetuksi :wave:

Tää lähtee neuvolaan, toivottavasti viimeistä kertaa |O aamulla jo melki ilahduin et lapsivettäkö lorahti kun sängystä alasti taapersin vessaan niin tip tip tip vaan kävi tuolla alapäässä, no mie sit vähä hölmistyneenä jäin siihe tuijottelemaan niin ilmeisesti se oliki vaa todella runsasta juoksevaa valkkaria :$ anteeksi kuvaus.. mut siis outoa koska ihan tippumalla tippui :ashamed:

Eilen käytiin vihdoin ja viimein ostamassa turvakaukalo ja JJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE uusi auto :D tosin auto saadaan vasta ensi viikolla kunhan isukki sen joensuusta saa tänne mikkeliin ajettua :heart: mutta ihanaa kun mun mökkihöperyys loppuu, ja pääsee liikkumaan taas.. ellei vaavi sitten synny ennen sitä, ihan vaan sen takia että en varmasti pääse autoilemaan :kieh:

mut joo, nyt meen ja palailen sit kertoo neukkukuulumisia jos siellä vaikka olis jotai positiivista eikä sitä ainaista 150000kg/viikko painon-nousua :D

mm ja tirppa rv 39+2
 
Hei!

Olen kanssa välillä taustalla seurannut marraskuisten loppusuoraa ja iloissanne hymyillyt sekä ikävien asioiden parissa mutristellut.
Ensinnäkin Riinu ja Piipero; toivotan teille voimia päivä kerrallaan toipumiseen ja siihen, että olette itsellenne armollisia ettekä vaadi liikoja. Kunhan jaksaa seuraavaan aamuun, niin joku aamu valo jo kajastaa eri lailla eikä kaikki tunnu niin mahdottomalta ja raskaalta. Tiedänhän sen itsekin, kun heinäkuun lopulla Enkelityttömme syntyi rv 23. Ensi maanantaina olisi ollut LA. Tuntuu oudolta. Haikealta, surulliselta ja nykyään yhä useammin myös siedettävältä, tämä oli kirjoitettu pikku Enkelimme tähtiin... :heart: :'(

Usko ja toivo uudesta pienokaisesta antaa tsemppiä sekä jotain mitä odottaa, sitten kun aika on oikea. Toivottavasti silti pian!

Kaikille vauvan saaneille oikein hurjasti jaksamista vaippa-arkeen, ja muistakaa nauttia pikkuaarteistanne vaikka välillä väsyttää, ahdistaa ja tylsistyttää!! :hug: ONNEA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!! :flower:

Enkelitytön äiti Caribbee
 
Ellen kirjoittelehan vauvan kuulumisia sitten, kun tiedät ultran tulokset :attn:

Mua nyt kiinnostaa kovasti tämä aihe. Jos oot lukenut ketjua, niin meillehän ultrassa selvisi yllättäen keskiviikkona, että vauvan toinen munuainen on suurentunut.
Rakenneultrassa ei moista huomattu. Nyt oli selkeästi suurentunut tuo toinen. Tukoksia ei löytynyt ja toinen munuainen oli suurella todennäköisyydellä ok.

Nyt ei sitten paremmin tiedetä ennen kuin vauva on syntynyt. Joten odottelua odottelua...

Mulla oli viime yönä kanssa vähän supisteluja, sellaisia, jotka vähän tuntui, muttei kuitenkaan niin, että olisin kuvitellut, että lähtö tulee. Puolisen tuntia kesti, että aika säännöllisesti naputteli, mutta sitten rauhottui.

On niin paljon vielä hommia kesken, että jos muutaman päivän menisi vielä.

-Fiona ja poju 39+1-
 
Voi piipero ja riinu :'( :'( :'( :hug: Ihan kamala olo ja itku tuli teidän puolestanne :hug:

Meille syntyi tyttö 17.11. klo 20.34 paino 2875g ja 48cm. Tyttö syntyi viikoilla 38+4. Ihana ja rakas tummahiuksinen tyttö. Tulen illalla laittamaan synnytyskertomusta.

Saya ja pieni rakas kohta 3vrk
 
tänään rv 40+0 POKS! :D

ja viimeisellä neuvolakäynnillä käyty

paino +1100g/vko
RR 123/78
hb 118
pissa puhdas
sf 35,5
syke +145
liikkeet ++
tarjonta RT

hemoglobiini noussu todella hitaasti, muutama viikko sitten oli 99, mutta onneksi sentään edes vähän paremmalle tasolle noussut. muuten kaikki oli oikein hyvin, paitsi että vauva on nyt sitten noussut ilmeisesti takaisin ylös, kun viime kerralla oli jo laskeutunut mutta nyt pää tuntuikin ihan selvästi.
 
Saya onnittelut pikku tytöstä! :flower:

Toissapäivänä käytiin neuvolassa punnituksella ja tyttö painoi jo yli 3 kg! :heart: Ollaan siis syöty hyvin ja kuulemma vähän voisi vähentääkin ruokamäärää. Ilmeisesti d-tipat aiheuttavat täälläkin pikkuisia masuvaivoja, joten päätin kokeilla maitohappobakteereja, kun neuvolassa ohjeistivat. Katsotaan nyt sitten kuinka tehoavat.

Esikko ja Möhkis 2 vko 3 pvä

P.S. Tänään oltaisiin täysiaikaisia eli rv 40+0
 
Nyt seuraa omanapaista kirjotusta, mutta oon niiiiin huolissani:

eli oltiin eilen vauvan munuaisten ultrassa, lääkäri soitti tänään vastauksia. Kummassakin munuaisessa ON rakkuloita ja nyt joudutaan tarkempiin tutkimuksiin. Lääkäri ei osannu sanoo onko vakavaa vai ei :'( Meillä raskausaikana epäiltiin vakavaa munuaissairautta joka myöhmemmin siis kumottiin ja vauva sai ns "terveen paperit". Nyt jälleen on järkky huoli vauvasta. Lääkäri sano että voi olla sellasia jotka lähtee ajanmittaan pois tai sit voi olla hyvinkin vakavaa :'( Tuntu että kaikelta tippu taas pohja pois ja jäljellä on mieltön huoli pikkusesta :'(
 
Minä sain oman tyttöni syliini rv 41 +4 12.11.2009 klo 00,01. Pituus 51cm, paino 3910kg.
Ensimmäiset päivät ovat menneet tämän suuren ihmeen ihailuun 24/7 :D
Tätä onnea ei voi sanoin kuvata!
Synnytys kesti 16,5 h ja oli rankka. Syyttä en aikoinani mennyt synnytystapa-arvioon. Synnytyksessä sitten todettiin kuitenkin ylälantioluissa poikkeama, joka johti siihen, että vauva ei päässyt normaalisti laskeutumaan synnytyskanavaan...tuloksena tuskainen ponnistusvaihe sekä vaavilta murtui vasen solisluu.

Zera + Adelein 1vko 1 pv

 
Kuulumiset luettu

Sayalle onnittelut prinsessasta

Zeralle onnittelut prinsessasta

ellen- Kovasti voimia ja jaksamista sinne epätietoisuuteen, toivotaan parasta

:hug:

täällä mieletön makeanhimo, vaikka pitäis sen diabetesepäilyn takia säännöstellä, tosin viime käynnillä ei mitään poikkeavaa näkynyt pissassa sen suhteen, joten oon sitten ratkennut herkuttelemaan :p :ashamed:

Kuiskaten 39+6 * odottelee edelleen niitä mahdollisimman kipeitä supistuksia *
 
onnea saya ja zera tytöntylleröistä :flower: :heart: :heart: :flower:

ellen- nyt toivotaan ja lähetetään pyyntö yläkertaan, että teidän pienellä ei hätää olisi :hug:

tyhmä kyselee taas :attn: missä astiassa tai missä pusseissa voi rintamaitoa pakastaa? saako jotainh siihen tarkotettuja purkkeja ostaa jostain... :whistle: olempas hömelö. ja millon noita d-tippoja aletaan antamaan? entä näillä keleillä, millon vauvaa saa viedä ulos? =) kiva jos joku tietää, neuvola vasta maanantaina ja kiinnostais jo tietää =)

tupuna ja pokken 4,5 vrk :heart:
 

Yhteistyössä