Sebastian Tynkkynen: "Olin Supon leivissä Venäjällä", Tuolloinen puoluejohtaja ja ulkoministeriTimo Soini: "En muista tällaistä"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Soini oli takinkääntäjä vailla vertaa, toista vastaavanlaista tapausta ei Suomen historiasta löydykään. Uskottavuus on hänen osaltaan täysi nolla.
Vasemmiston lemmikki nykyään...
 
vierailija
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjohtaja Sebastian Tynkkynen kertoi saaneensa Supolta pyynnön toimia peitetehtävässä arktisella leirillä Venäjän Tverissä.

Iltalehti kysyi Soinilta, oliko hän ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana tietoinen tällaisesta.

– Tällaisia agenttitarinoita ei ole, Soini vastaa Iltalehdelle tekstiviestillä.

Soini sanoi, että ulkoministerinä hän oli säännöllisesti tekemisissä suojelupoliisin kanssa, mutta ne keskustelut ovat luottamuksellisia.

Soini huomauttaa, että Tynkkynen on itse omilla sivuillaan kertonut matkoistaan tutustumaan Hollannin Geert Wildersin oikeistopopulistiseen vapauspuolueeseen, Ranskan Marine Le Penin laitaoikeistoon kuuluvaan Kansalliseen liittoutumaan ja laitaoikeiston Vaihtoehto Saksalle -puolueeseen.

– Kun katsoo nuo reissut Venäjä-mielisten luo, voinee tehdä johtopäätöksen: Tynkkysen omaa toimintaa omasta halusta, joka ajoittuu samalle aikajanalle Tverin reissun kanssa, Soini viestittää."
 
vierailija
Jos Sebastian ei ole putinisti, miksi hän äänesti Europarlamentissa sellaista puheenjohtajaehdokasta vastaan, joka vastustaa Putinia ja äärioikeistoa?

Ursula von der Leyen on vastustanut Putinia ja hänet valittiin komission puheenjohtajaksi Sebastianin vastustuksesta huolimatta.

 
vierailija
Perussuomalaisten kansanedustaja Juho Eerola sanoo, että EU:n tulisi purkaa Venäjän-vastaiset pakotteet.

-Jos kasvua haetaan, sitä saa Venäjältä, Eerola sanoo.

Eerola tuomitsee Krimin valtauksen, mutta on silti valmis hyväksymään sen osaksi Venäjää.

-Venäjä teki väärin, mutta niitten alueitten (Itä-Ukrainan) kansalaisten oma näkemys pitäisi ottaa huomioon. He kuuluisivat mieluummin Venäjään kuin Ukrainaan.

-Minä olen tässä kysymyksessä poikkeuksellisen Venäjä-myönteinen jopa perussuomalaisissa, Eerola sanoo.

-Silloin kun Venäjä, tai Neuvostoliitto, vei meiltä Karjalan ja yhteyden Jäämerelle, ei asetettu mitään pakotteita. Silloin aloitettiin idänkauppa.

https://www.verkkouutiset.fi/a/psn-juho-eerola-vertaa-krimin-valloitusta-karjalaan-pakotteita-ei-asetettu-silloinkaan/#677f3b37
 

Yhteistyössä