*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Kuulumiset kahlattu :)

Täällä tänään viimeinen lääkärikäynti..eipä siellä mitään erikoista. Vauva mahtuu tulemaan normaaliteitse, joten alatiesynnytys edessä. Rautaa pitäisi alkaa syömään kun nyt hb vähän alkanut laskea. Kipuilua alkanut muutamana päivänä tuntua kohdun suulla ja jo toiveita elättelin, että paikat alkaa aueta, mutta kiinni olivat visusti :whistle: No, kaipa tuo sitten tulee kun on tullakseen, muttta kun sitä odottaa jo niiiiiiiiin kovasti kuten moni muukin täällä :p

Milliz + toukka 36+4
 
Possurokotteesta: Mä ilmoitin tänään neuvolaan että otan sen. Rokotuspäivä on ens viikon tiistai. Kyllä sitä tuli koko viikonloppu pähkäiltyä, mutta päädyin nyt siihen, että ei sitä raskaana olevile ensimmäisten joukossa tuikattaisi ilman hyvää syytä. Vaikkei olekaan kunnolla tutkittu, niin varmasti sitä ei annettaisi jos se oikeasti voisi jotain kamalaa saada aikaan.
 
Täällä on kanssa tota pahoinvointia.V iime yönäki heräsin siihen kun oksennuksen maku oli suussa mut mitää ei sitte tullukkaa ku vessaan pääsin.

Tänää kuulin myös että yksi kaveri oli eilen saanu poikavauvan..kunpa pääsis kattomaan tulokasta jossai vaiheessa.

Ja taas supistaa..
 
Pokspoks 38+ viikko starttas tänään. Vointi on ihan mainio verrattuna edellisiin raskauksiin, mutta pää se vaan taas alkaa hajoileen. Siis ei voi jaksaa oottaa! Tahtoo ohituskaistalaisiin ;)


Olitta jutelleet niistä vaatteiden koko-jutuista. 50 senttiset vaatteet on kyllä tosi pieniä. En oo yhtään 50 senttistä vaatetta ostanu, mutta lahjana tai käytettynä oon saanut muutamia. täytyy olla kyllä tosi pieni vauva, että näin pieniä kannattaa alkaa enepää ostamaan. Aikaisemmat lapset kun on syntyissään ollu sen noin 52 senttisiä, niin kahden viikon päästä on jo 56 kokoisetkin olleet pieniä. Itse kannatan muutamaa 56 kokoista ja loput 60.


Mahan napsuminen on todettu täälläkin jo noin 15 viikon ajan. Joka päivä kuuluu noin 5 kertaa ja sen kuulee kyllä vieressä olevakin. Eli ei oo kuviteltua. Lääkäriltä kysäsin, niin ei tiennyt yhtään mitä se on eikä edes ollut kuullut asiasta. Epäili, etten erota jos vauva hikkaa :LOL: No haloo, eikait sitä voi kukaan _kuulla_ jos vauva hikkaa. |O

Miss Mindy En oo kuullutkaan et lantion tilavuutta tutkitaa kakkosen kautta. Onneksi ei oo sattunut omalle kohdalle. Kuulostaa ikävältä.

Rokotetta en aio ottaa,tai niin oon siis päättänyt. Silti mietin koko ajan, et oonko ihan tyhmä kun en ota. Koulusta tuli ekaluokkalaiselle myös kysely, että rokotetaanko ja laitoin ei-ruksin. on vaan jotenkin niin syyllinen olo, et kuollaankoo me nyt kaikki sit tän mun päätöksen takia.... :snotty: Perjantaina ja vielä ens viikon tiistaina ois mahdollisuus se ittelleni ottaa. Miks raskaanaolevien pitää tällaisella vaivata päätänsä, kun on muutenkin kolmasosa aivoista "tauolla"

anilja 38+0
 
Ninni89 Kyselit äitiysalushousuista. Mä ostin heti alussa jo valmiiksi parit kalliit kappaleet ja ne on jäänyt täysin käyttämättömäksi. Noissa edellisissä raskauksissa käytin vallan niitä, mutta nyt en ole pystynyt niitä käyttämään ollenkaan. Olen halunnut että housut jää tuonne vatsan alapuolelle.

Mulla on hankittuna vähän 50cm vaatteita. Kotiintulo vaatteiksi mulla on sekä 50cm että 56 cm valmiina...tai...siis tuon 56 cm vaatteet on kylläkin vielä silittämättä.
 
Miss Mindy Täällä pitäis kanssa opetella koirien ja vaunun kanssa kävelyä....vähän ihemetyttää, että miten se lähtee toimimaan. :D
Yksi koirista on vielä hirveen epäsosiaalinen..joten aina pienoisia ongelmia kun tulee vieraita koiria vastaan....mulla on siis 3 koiraa.

Koirien totuuttelimisesta vauvaan sain hyvän vinkin neuvolasta: Ota harso mukaan laitokselle ja pidä sitä vauvan lähellä, niin että hänen tuoksunsa tarttuu siihen. Anna harso sitten miehellesi/läheisellesi vietäväksi kotiin koirien nuuskutettavaksi ennen sinun ja vauvan kotiutumistasi.

Sukkapuikkokipuja mulla ei ole ollut ollenkaan. Eikä mua tutkittu onneksi kakkosen kautta lantioarviossa.

santtu- Mulla tuntuu jotkut supparit selässä ja varsinkin ne kaikkein kivuliaammat.

EDTA Mullakin on välillä tuntunut sellaista kovaa kiristävää kipua, juuri niin kuin kuvailit. Yleensä se on saanut alkunsa, kun olen ajanut autoa ja äitiyshousujen alaneulos ilmeisesti painaa jonnekkin...olisiko se kanssa joku hermokipu??
 
Hassua lukea kun täällä jotkut haluaisi nopeesti jo synnyttämään ja mä kyselin juuri tänään neuvolasta, että miten saan tän pidettyä vielä sisällä vähintään ensi lauantaiksi :D
Mulla on eilisestä nyt sitten supistanut ihan kiitettävästi ja kyllä sen tuntee, että jotain tuolla tapahtuu. Mutta mulla on "palkkapäivä" perjantaina ja silloin on päästävä hoitelemaan asioita...joten..yritän täällä kävellä jalat ristissä :D
Ensi viikon keskiviikkonakin olisi meno, jonne haluasin ehdottomasti....mutta mutta....saas nyt sitten nähdä miten tässä käy.
Olin tänään neuvolassa mitä ilmeisemmin viimistä kertaa...todella haikeeta!!!...melkein tippa tuli linssiin....( johtuu varmaan mun iästä :saint: )
Neuvolassa sanotiin, että vauveli on porautunut jo kohdunsuusta eteenpäin/alaspäin...eli tosi alhaalla jo valmiina ampaisemaan tähän maailmaan. Muuten siellä oli kaikki ihan hyvin...
Perjantaina on vielä äitiyspolikäynti. ...jos ja kun sinne asti kärvistellään...

Zera 39+1
 
Kylläpä tulee ahkerasti tekstiä, ettei perässä pysy :D

loveangel, onnea sektiopäivästä!

parina päivänä on vähän jomotellu tuolta alavatsalta, mutta tuskimpa se mitään vielä tarkottaa. Tai en ainakaan jaksa niin uskoa :whistle:

vaatteita ei mullakaan oo varattuna yhtään 50 senttistä. Muutama 56 löytyy. Molemmat lapset on ollu syntyessään tasan 50 cm, mutta jo parin viikon iässä n. 56cm...

kauhee päänsärky ja väsy ollu tänään. Toivottavasti en itse ole tulossa kipeäksi:/

Sonja ja poju 38+5
 
Kaikkien kuulumiset luettu :)

PlanBaby, Miss Mindy ja TB täällä kans mietityttää toi koirien suhtautuminen ja miten se lenkitys sitten vaunujen kans onnaa. Oon kyl harjotellu, tosin ilman vaunuja, mut kuvitellen et vaunut mukana.. siis ns leikkiny työntäväni vaunuja toisella kädellä ja toisessa pitäny koiria niin et joutuvat niitä varomaan :LOL: :LOL: on varmaan näyttäny hupaisalta, kun oon tua ulkona kävelly toinen käsi suorana ja toisella yrittäny ohjastaa sinne tänne vaeltelevia koiria, no onpa ollu ihmisillä katselemista :D

loveangel onnittelut beebin syntymäpäivä tiedon johdosta :flower:

Miyaki onnittelut poikalupauksesta, itseäkin muutaman kerran mietittänyt et mitäs JOS se tyttölupaus onkin poika. No en kyllä onneksi hirveesti oo pinkkiä hamstrannu, ihan vaan muutaman =) Tosin onhan se poika ihan yhtä tervetullut kuin tyttökin :heart:

Äitiysalushousuista: en oo sellaisia hommannut, ihan hyvin on nää vanhat homman hoitanu, jotkut ikävästi rullautuu tonne ales, mut muutamat ihan hyvät on olemassa.

Tsemppi :hug: Kuiskaten ei oo kivaa toi pahoinvointi, mä jos joku sen tiedän, edelleen nimittän vaivaa päivittäin. No onneksi ei tosiaan toivottavasti tarvis kauaa kärsiä enään, rupeis riittään tää 8kk kestänyt pahoinvointi |O

CBllä taitaa olla aika jännät paikat, ootkohan seuraava tyttösen tuoja??

Sairaalakassin sain pakattua vihdoin ja nyt olisinkin valmis lähtöön :whistle: Edelleen siis odotan kuumeisesti oireiden alkamista, miehellekkin sanoin et alkaispa ne kivut pian :saint: jotenkin outoo toivoa kipuja, mut odotan niin kovin sitä rakasta pikku nyyttiä kainaloon :heart:

Jennylille onnittelut hyvistä ultra kuulumisista, ihan sopivan kokoinen vauveli sieltä tuloillaan, nyt voit olla jännittämattä kokoa ja odotella poikasta syntyväksi :) Toivottavasti myös sun täysinäinen olo helpottais, jos vaikka vauveli alkais kohta laskeutuun.

Eipä kai muita ihmeitä, huomenna taas palaan neuvolakuulumisien kera :)

Milli ja pikkuinen 39+2
 
crystal joko se tulloo???? :eek: :D

zera hyvä vinkki, tosin meillä menee koirat hoitoon kasvattajalle pariks viikkoa synnytyksestä, että saa ite rauhassa totutella, mut sinne vois sit viedä sen harson..

milli vähä repesin mielikuvalle, saattaa olla joo et porukka kattoo että joku raskaus-hulluus iskeny... vale-raskaus :LOL: maha kasvanu ja luulee synnyttäneensä vauvan jota työntelee :D

nunneliko se oli lenkille menossa?? tuottiko tulosta? :p tän mamman lenkki meniki sit iha päin persettä kun tuo remmiräyhä kävi cokkerin päälle :snotty: tuli niin yllättäen pihasta etten kerenny reagoida mitenkään ja koirat pääs irti, onneks ei pienelle käyny mitää, ite en pysty liikkumaan kylläkään, revähti vissii koko alapää ku rytäsin koirien niskaan kiinni... kauhee tilanne... huoh :ashamed:

palkitsin itseni siivous urakasta namu pussilla :p nyt mussuttamaan ettei vaan pääse laihtumaan T. MM + 17 ylimääräistä' kiloa :LOL:
 
Täällä taas :ashamed: en vaan osaa pysyä poissa...
Lupauksista: Meillekin veikattiin "vahvasti" , mutta ihan täysillä en usko. En siis edes kotiutumisvaatteiksi aio pakata tiettyä sävyä :D
Santtu: Jos nyt vielä käyt täällä ;) Mulla alkoi esikoisen synnytys just tommoisella epämääräisellä selkäkivulla ja samalla juoksin pissalla koko aika. Pikku hiljaa kipuun alkoi tulla taukoa eli muuttui supistuksiksi ja siirtyihän se lopulta sitten sinne vatsan ja kohdunsuun suunnille. Pidetään peukkuja :D

Tarkoitatko Tupuna issias-hermoa? Mulla on se vaiva ollut kummassakin raskaudessa heti alusta lähtien, se voi siis tulla jo ennen kuin vauva painaa varsinaisesti mihinkään.

Jennyli: Onnea ja äitiysalusvaatteista oli puhe ;)

Possurokotteen otan, kunhan vaan annettaisiin, koko aikahan nuo aikataulut muuttuu. Tällä viikolla kuitenkin, kaiketi? Mä en ole kauheesti siitä lukenut, mutta uskon niitä mua viisaampia, jotka sitä suosittelee. Nyt on taas jotain pikkukröhää tulossa ja mua ahdistaa! En halua synnyttämään kipeenä! Oletko muuten Röhkypossu katsonut paikkakuntanne nettisivuilta? Meillä oli siellä aikataulua, mutta tänään just th sanoi, että siirtyy vähän eteenpäin...mutta ehkäpä neuvolasta osaavat sanoa.

Onnea Loveangel syntymäpäivästä, hieno päivämäärä muuten :heart: :D

Tsemppiä CB:lle, jospa tällä kertaa :) :flower:

Mä meinaan muuten erota Zeran ja Onnin (ketäs muita? ) "ei ihan vielä" -ryhmästä, kun tänään kasvattelin vauvakuumetta (ihan vahingossa) katsomalla esikoisen kuvaa pari kuisena :heart: Ja nyt, kun on kaikki ihan valmiina, ei ole mitään pätevää estettä... eli voin siis piakkoin liittyä "tää ei synny ikinä" -ryhmään :LOL: No jospa pysyn jossain välimaastossa ;)

Voimia vielä kaikille, jotka kärsivät pahoinvoinnista, kivuista yms. :hug:
 
me harjoteltiin koiran kanssa vaunuttelua ilman vauvaa ennen esikoisen syntymää :) opeteltiin kävelemään vaan toisella puolella ja hyvä olikin että harjoiteltiin kun aluksi vähän pelkäsi niitä vaunuja vaikka on iso koira :LOL: Mitään harsoja tai muita ei tuotu koiralle eikä tuoda nytkään, saa tutustua vauvaan pinnasängyn pinnojen välistä ensin haistelemalla sen verran kuin haluaa (viimeksi pari minuuttia oli tarpeeksi) ja sen jälkeen esikon kohdalla asettui pinniksen viereen maate ja se oli siinä. Koiran luonteesta tietysti riippuu aina miten totuttelu kannattaa tehdä mutta meillä toimii näin tosi hyvin =)
 
mamacita mie luulen että nää meijänki höpelöt pelkää kuha lähetää vaunuilee, joten ehkä huomenna jos pystyn kävelee niin kokeillaan menoa tyhjien vaunujen kans... sit varmaa tulee kaikki naapurit onnittelee et joko se synty :D
 
Hei kysymys onko tuo miun pinnasänky jotenki outo ku eikös yleensä se pohja oo liikutettava ja siinä noin 20cm-30cm pinnojen yläreunasta... ku tuossa se on iha siellä pohjalla ja ei pysty siirtää ja on tosi hankala kurottaa sinne alas nostamaan vauvaa :eek: ymmärtiköhän kukaa :D
 
Kuulumiset luettu!

OIKEIN PALJON ONNEA VAUVANSA SAANEILLE!!! :flower:

Omaan napaan ei ihmeempiä.. Muutamana päivänä tullut jotain ihme limaa vessassa käydessä, mutta supistuksista ei ole juuri tietoakaan :D

Huomenna olisi sitten saavutettu täysiaikaisuus, jee B) Vielä pitäisi pinnasänky maalata ja sitten taitaakin olla kaikki valmista tulokasta varten :)

Kotiintulovaatteina vauvalle on pelkkää vaaleanpunaista, joten toivottavasti tyttölupaukset pitävät paikkansa :LOL:

Liikkeiden hiljenemisestä äitini aina sanoo että kun vauva hiljenee niin synnytys lähenee ;)

söpöjooseppi 36+6 ja neiti joka ei todellakaan ole hiljentynyt :LOL:
 
Lämpimät onnittelut vauvautuneille :heart: :heart:

Lisää vauvauutisia innolla odotellaan...ja synnytyskertomuksia tietysti myös.

EDTA Oikein mukavan oloiseen hotelliin olette reissuun lähdössä. On varmasti hyvä valinta rentoutttavaan lomailuun lasten kanssa. Tunnen pari lapsiperhettä, jotka ovat Egyptissä käyneet, toiset lomailivat Hurghadassa ja he olivat vähän pettyneitä paikkaan, toinen perhe puolestaan lomaili Sharm el Sheikhissä ja he tykkäsivät paikasta tosi paljon.
Me reissataan aika paljon eli aina kun vaan rahavarat ja aika antavat periksi. Viimeksi toukokuussa oltiin Kreikassa ja se matka oli meidän juuri 2vee täyttäneelle kuopukselle viides lomamatka etelään (ja masuasukkina ollessaankin ehti kerran jo lomailemaan, kuten esikoinenkin ja tämä tuloillaan oleva vauvakin). Meille nuo lomat on tosi tärkeitä, kun mies on yrittäjä ja siksi ei oikein tahdo päästä eroon noista työasioista, jos kotosalla lomailis. Ja mulle on suuri nautinto sekin, kun saan miehen siihen rinnalle jakamaan vastuun lapsista ja olemaan meidän kanssa ihan koko loman ajan =) . Tosiaan tuonne toukokuulle me on matkaa alustavasti suunniteltu mutta kunhan nyt katsotaan miten se elämä muuttuu vauvan syntymän myötä, että josko sittenkin jo aikaisemmin...

Thor Kiitos munkin puolesta siitä Calmette-vinkistä =) .

Vähän samansuuntasia ajatuksia alkanu tulee mulle kun mimonallekin eli ei oo tähän asti ollut mitään hoppua vauvan syntymisen kanssa, kun oma olo on niin hyvä ja nautin täysillä tästä kiireettömyydestä noiden isompien lasten kanssa. Mutta nyt on tullu välillä semmonen olo, kun en tiedä, että ottaisko vai eikö ottais sitä sikainfluenssarokotetta, että jospa tekis kaikki maholliset temput, että sais synnytyksen käynnistymään niin ei tarviis pähkäillä sen asian kanssa :attn: .

Viikot poksui eilen ja tulinpa mitanneeksi mahanympäryksenkin ja iloisesti poksui sekin-110cm:n raja rikottu :kieh: !

Pelagia 39+1
 
huomenet ja kuulumiset luettu =)

Omaannapaan ei mitään mainittavaa.

Miss Mindy kyl pinnistä pitäis pystyä säätämään siten, että saa ylemmäs, ja laskettua sit vasta sinne alas, kun tarvetta. Kuis se silleen, ettei pysty tasoa säätämään?

Kuiskaten 36+3
 
Miss Mindy Mun yhdellä kaverilla oli myös sellainen sänky, jossa oli mahdollisuus vaan yhteen tasoon. Ja se oli tosiaan sitten ihan siellä "pohjalla".

Zera Ei ihan sellaista kipua taida mulla olla. Itseasiassa tajusin vasta oikeastaan tuossa viime yönä minkälaista kipu on!!! Eli valitusta kivusta taas luvassa... mutta siis. Muistatteko tai oliko teillä edes raskauden alkuvaiheissa sellasta repäsevää kipua esim aivastaessa? Eli siis ne jotkut ligamentit (?), kiinnikkeet siellä venähtelee. Joskus mulla se kipu oli melkein tajunnan räjäyttävää ja sain sellaisen vielä yskäistäessä huonossa asennossa tuossa viikolla 30 tms. Nyt tää kipu siis on sellaista, mutta jatkuvaa oikeastaan. Taitaa siis mulla olla niin iso maha, että venyy ennätyslukemiin nuo kiinnikkeet. Tämä siis mun 3. raskaus (näin pitkälle mennyt siis) ja kaikki sanoo mahan olevan isoin ikinä mulla. Esikoinen oli syntyessään 2,9 kg ja tuo toinen vain 2,3 kg. Nyt taitaa tosiaan tulla isoin mukelo =).

Eilen tuo kipu oli niin pahaa, että sai aikaan pitkän supistuksen. Supistus ei itsessään sattunut, mutta tää kiinnikekipu(?) sattui jopa niin paljon, etten pystynyt suorassa kävelemään ollenkaan. Yöllä käänsin myös kylkeä ja kipu oli niin V-A-L-T-A-V-A, että uikutin ääneen. En pystynyt liikkumaan moneen minuuttiin mihinkään kivun takia. Hellitti sitten vähitellen eikä yhtä kovana palannut. Koko ajan kyllä nytkin sattuu tuohon vatsalle ja jonkin verran myös selkään. Tää kiristävä tunnekkin (välillä tosiaan ilman kipua) on sen verran hankala, että tulee väkisinkin käveltyä hieman kumarassa :(

Pelagia Olipas mukava kuulla teidän perheen matkustelusta! Vähän oon kyllä kateellinen :ashamed: ... Toivotaan nyt kuitenkin, että reissuun päästään! Kaikki haluavat siis B)

EDTA POKS 38+0
 
Miyaki, oho! Me ollaan saatu ensin poikalupaus ja sen jälkeen tyttölupaus, joten en ole missään vaiheessa uskonut kumpaankaan. 100%:n varmuudella meille tulee jompi kumpi...

Äitiysalusvaatteista, normaaleilla alusvaatteilla täälläkin ollaan pärjätty, olen tosin ostanut muutamat normikokoa isommat alushousut. Nyt täytyisi suunnistaa liivikaupoille. Parin viikon aikana rinnat on kasvaneet melkoisesti ja vanhat normia vähän isommatkaan liivit eivät enää sovi. Kysymys: kuinka monet imetysliivit olisi hyvä olla? Meinaan vaan, että ostaisinko nyt sitten pelkästään imetysliivejä.

Esikko77 ja Möhköfantti 36+4
 
Pitää nyt yruttää muistaa vastailla heti alkuun kun vielä jotain muistaa... :ashamed:

Loveangelille onnea sektioon, mahtaa tuntua ihanalta kun tietää milloin saa vauvan syliin, tämä epätietoisuus ja odottelu on pahinta...

Mindy jaskat minä minnekään lenkille pääsin, vettä tuli taivaan täydeltä ja lösähdin sit sohvannurkkaan kattoo huippumalleja :kieh:

Zera meillä on samat suunnitelmat, mulla kans tilipäivä perjantaina ja silloin pitäisi käydä ostaa turvakaukalo (ai mitenniin viime tinkaan jätetty :whistle: ) ja muuta tarpeellista hankintaa... et sen jälkeen saa vauva syntyä ihan milloin vaan! (vaikka ei haittaa vaikka syntyis heti huomenna, oon niin kypsä!)

santtu mulla oli tuossa yksi ilta menkkamaista särkyä alaselässä joka ei vaimentunut vaikka mitä tein, sitten tuli supistukset. Sitten se polte siirtyi vatsalle, tuntui kuin koko maha olisi ollut tulessa. Ja sit kaikki loppu kuin seinään |O

esikko mä oon ostanu kahdet imetysliivit tähän mennessä, vielä ajattelin yhdet ostaa. tarkoituksena ois kuitenkin imettää yli puolivuosikkaaksi niin kyllähän niitä tarvii...

Omassa navassa ei ikävä kyllä mitään uutta edelleenkään. Ja kauhea kun mä ramppaan täällä palstalla jatkuvasti, taitaa olla liikaa ylimääräistä luppoaikaa :LOL: Nyt painelen kyllä siivoamaan ennenku haen tytön kerhosta...

Nunneliini 37+1
 
kuiskaten & edta on jotenki iha kemmanen tuo pinnis, pitäs kai kikkailla siihe jotai patenttia helpotukseks..

nunneli kuulostaa huomattavasti mukvammalta tavalta viettää iltaa :D

itkua luvassa: oon ihan sänky potilaana sitten nyt, ilmeisesti häpy tai nivuset tai joku tuolla revähti tosi pahasti, en kärsi liikuttaa jalkoja, en pääse sängystä ylös, äskeinen vessaan nousu kesti 10min ja kipu on valtava :snotty:

:snotty: mm :snotty:
 
Jopas on tullut tekstiä, vaikka minäkin täällä alvariinsa ramppaan! =)

loveangel onnittelut synttäripäivä tiedosta, tuleepa kiva ja helposti muistettava päivä! :heart:

Miyaki jaiks! :eek: Toisin kuin muut maltilliset täällä, meidän "varmalle" rinsessa lupaukselle on hankittu kaapit täyteen vaaleanpunaista ja mekkoa, äiti kun vähän innostui tämän esikoispojan jälkeen ... :saint: :ashamed: :whistle: Huh, no katsotaan miten käy!

EDTA kuulostaa oikein tutulta tuo kipu, mulla sitä tulee nykyään aika harvoin, kun osaan välttää nopeita liikkeitä, mutta esim. autoon mentäessä ja pois tultaessa, sekä etenkin ajaessa kipu tulee aina. Ja se on tosiaan sellaista järjettömän kovaa repivää kipua, mikä voi kestää 10-15 minuuttiakin pahimmillaan. Mutta tosiaan pystyn sitä aika hyvin välttelemään, kun pidän liikeet tosi rauhallisina ja harkittuina, myös yöllä kylkeä kääntäessä - auttaisiko suo se? :hug: joka tapauksessa.

esikko mulla on kahdet imetysliivit, hyvin oon pärjäillyt, mutta mä ehtisinkin imettää aika lyhyen tovin tuota ensimmäistä.

Miss Mindy, onpa hankala versio, jos tosiaan ei pysty muuttamaan pohjan korkeutta! :/ Itse kiroilin epäergonomisuutta, kun jouduttiin kesällä laskemaan pohja pojan oppiessa nousemaan sängyssä seisomaan. :kieh:

Jaa, mutta kommentoitavaa on niin paljon, että taitaa jäädä jokunen juttu väliin, kaikki tarkasti luettu kyllä! :p

Omaan napaan ei ihmeellistä, sukkapuikkokipuja, mahan tyhjenemistä, vauvan hiljenemistä, pahoin vointia, kipeitä supistuksia, alaselän ja alavatsa särkyä - kaikkea näitä, mutta ei vauvaa löytyy täältä! :wave: :whistle: |O

Mitenkään laskematta, 69 tuntia vielä Tammisaaren reissuun... :LOL:

thor ja rinsessa 39+4
 
Kiitokset jo liiviasiaan vastanneille! Taidanpa sitten samantein ostaa ainakin kahdet, jos sattuu sopivia kohdalle osumaan.

Apua, nyt olen huolissani... :eek: Jalka lipesi kun olin menossa rappusissa yläkerrasta alakertaan ja tulin muutaman portaanvälin pylly/selkämäkeä alaspäin. Selkärankaan tuo kömmähdys sattui pääasiassa. Masussa vaavi tuntuu liikuskelevan normaalisti, mutta kuitenkin nyt huolestuttaa, onko jotain voinut sattua pikkuiselle. Pitänee tarkkailla masukin liikehdintää entistä tarkenpaa. Onneksi torstaina on neuvola, jotta pääsee viimeistään silloin kuulemaan sydänääniä. Vai pitäisikö sitä olla jo menossa synnärille tarkistuttamaan tilanne?

Esikko77 ja Möhköfantti 36+4
 

Yhteistyössä