*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

niina22, kyllähän nuo myrkytysoireilta kuullostaa, kannattaa ehdottomasti neuvolassa käydä.

itse pitäis kans neuvolassa taas käydä paineet mittauttamassa kun turvotukset lisääntyy vaan ja päätä jomottaa, en uskalla perjantaihin asti odotella.

Moi kaikille :wave: Ja kiitos vielä kerran niille, jotka ottivat osaa mun viime viikkoiseen epäsuhtakärvistelyyn :)

Niina22, ikävän kuuloisia oireita! Heti neuvolaan vaan, kannattaa ilman muuta varmistaa ettei ole myrkytyksestä viitteitä.

Miehen rilluttelusta kärsiville iso :hug: Itse ajaisin miehen varmaan mäkeen jos tässä vaiheessa alkaisi rellestellä. Meillä on ajalta ennen raskautta käyty isot riidat överiksi menevästä juhlimisesta ja olen tehnyt kyllä hyvinkin selväksi mitä mieltä tuosta touhusta varsinkin raskausaikana olen. Miehellä kun on sen tyyppistä ongelmaa, että kun juo vähän enemmän, niin helposti lähtee kontrolli juomisesta kokonaan ja on sitten ihan kamalassa kunnossa. Onneksi mies on ymmärtänyt jättää juomingit lähes kokonaan nyt raskausajaksi. Alkupuolella tosin oli muutama reissu övereineen, mutta nyt on ollut kesän ja syksyn fiksusti ottaen enintään muutamia oluita kerrallaan, ja oon saanut odotusrauhan. Nyt pitää sitä paitsi olla jo ajokunnossakin koko ajan. Kyllä mä haluun miehen kyyditsevän synnärille ihan omalla autolla, enkä mitään juoppoa saatille taksilla. Niin ja tämän hieman myöhästyneen aikuistumiskehityksen on parempi jatkua lapsen synnyttyä, en missään nimessä antaisi lapsen kärsiä isänsä juomisista. Mutta uskotaan nyt että uusi fiksumpi linja säilyy jatkossakin.

Niin, neuvolassa käyty ja siellä mun oma terkkari palannut taas töihin. Kerroin kuulumiset yksityiseltä, eli että suunnilleen kaikki meni viime neuvolakäynnillä päin persettä. Nyt kaikki normimittaukset oli kunnossa:

Rv 36+4 (35+4)
Paino +700g/vk (-100g/vk) Viikonlopun hampurilaiset ja pizzat tekevät tehtävänsä...
Turvotus + (+)
RR 131/78 (131/86)
Pissa ok (ok)
Hb 127 (117) Selvisin ilmeisesti raskausajan sitten ilman rautaa.
SF 33,5 (33)
Tarjonta RT (RT)
Syke 138 (145)
Liikkeet ++ (++)

Supparit tuntuu lähes häipyneen muutaman päivän ajan, kun niitä tuossa yhdessä vaiheessa vähän oli päivittäisenä. Kömpimistä tuntuu ja alakerran suunnasta etsiskelee edelleen vähän kivuliaastikin ovea, mutta nyt on sellainen fiilis, ettei meidän poikanen synny kyllä useampaan viikkoon. Niinjoo, närästää. Rennietä!

Lispu ja Nti Poikanen 36+4 :heart:

:wave:

Ihana huomata että joku kaipailee ;) :heart:

Olen kyllä käynyt lukemassa useasti päivässä uusimmat kuulumiset mutta jotenki oon NIIN väsynyt/univelkainen että en vain jaksa kommentoida mitään :ashamed:
Alkaa tosiaan painaa poikien yölliset heräilyt ja omat pissareissut mukavasti silmiä ja nyt viimeiset päivät oon valvonut poikien yskän takia monet tunnit sekä siivonnut sitten yskän aiheuttamia oksennuksia ym. :/
Viimeyönä valvoskeli isäntäkin ja siitä seurauksena myöhästyi aamulla 2h töistä :whistle:
Pinnaa kiristelee ja olen TODELLA hirviömäinen äiti ja vaimoke tätänykyä :ashamed:

Fyysinen vointi onkin sitten hyvä ja masu kulkee edelleen kepeesti mukana, ei kolota eikä särje...eikä liioin supistelekaan mutta sitten kun supistaa niin supistaa kyllä napakasti!
Päivittäin tulee melkein sitä silikonimaista limaa, mitälie sitten onkaan :x
Just eilen sanoin että fyysinen olo on vielä senverran hyvä että jos vaan päänuppi vois yhtä hyvin niin ei haittaa vaikka vaavi olis vielä pari kuukautta masussa :D
Mutta kyllä tässä sitä nyyttiä alkaa ihan tosiaan jo syliinkin kaipaamaan ja TODELLA toivon että henkinen puoli senmyötä rauhoittuis!!
Huomena tulenki poksumaan täysiaikaisuutta :heart: Ja huomena mulla on seuraava neuvolakin =)

Tsemppiä kaikille :hug: Jänniä aikoja tosiaan odotella koska seuraava pikkuinen syntyy! Useammalla kuitenkin jo lupaavat merkit :heart:

Aniljan kuulumisia odotellessa :wave:

Ps. Meinaatteko ottaa sen sikarokotteen?! Meille se rokote tulee tälläviikolla ja huomena pitäis kai jotain päätöstä tehdä...huoh, mä en vaan osaa päättää :/

Valkolilja ihanaa, että saatte jo toisen pojan kotiin. Eiköhän se toinenkin pikkuinen kohta pääse veljensä seuraksi.

Tsemppiä tyttö Tenonvarrelta, kyllä se synnytys kohta käynnistyy ihan tosissaan.

Olin tänään magneettikuvauksessa, joka sujui hyvin. Tulokset saan vasta huomenna tai ylihuomenna. Kuvauskaan ei onneksi kestänyt niin kauaa kun kätilö aikaa varatessa sanoi (30-60 min) vaan kaikki oli ohi 15 minuutissa. Miksiköhän ei voinut sanoa suoraan tuota oikeaa aikaa kun magneettikuvauksen tekijä sanoi, ettei sen ikinä lantiokuvauksissa noin kauaa pitäisi kestää. Ja kysyessä tuosta kestosta varmstin vielä, että kätilö tarkoitti nimenomaan sitä aikaa, minkä joutuu makaamaan putkessa kuvauksessa |O Nyt sitten vaan jännäillään joudunko sektioon vai yritänkö synnyttää alakautta.

Eilen sain vihdoin ja viimein katsottua vauvan kotiinpaluuvaatteet valmiiksi. Sairaalakassiakin pakkailin vähän tai oikeastaan vain kirjoitin lapulle muistilistan, mitä pitää heittää kassiin kun lähtö tulee. Neuvolakorttia ja kameraakin kun vielä tarvitaan ennen synnytystä.

Muistaako/tietääkö kukaan saako sairaalasta (Kätilöopisto) rintaliivinsuojuksia vai pitääkö ne ottaa itse mukaan. Itse olen totaalisesti unohtanut viime kerrasta :snotty: Parit suojukset minulla on tuonne sairaalakassiin pakattuna, mutta täytyy vielä muistaa hakea niitä kaupasta lisää.

Täällä alkaisi pikkuhiljaa kaikki siis olemaan valmiina pikkuista varten. Pinnasänky on enää kasaamatta. Synnnytys voisi minun puolestani alkaa, vaikka heti :D Todennäköisesti kärvistelen täällä vielä rv 42, mutta ainahan sitä voi toivoa...

*muoks* Jennylille jaksamis :hug:

Liina ja ötö 36+6

No niin, äippäpolilla käyty... Kirjoittelinkin tuossa aikaisemmin että epäilin vauvan olevan perätilassa kun rinnan alla tuntuu iso muhkura kuten esikoisellakin ja liikkeet todella alhaalla joka oli pt. Neuvolassa viimeksi epäilyni esitin terkalle joka kuitenkin taas oli sitä mieltä että olisi rt, sydänäänten vuoksi.

Vauva sitten oli perätilassa ! Onneksi sain tuon äippäpoliajan kun ensin olivat sitä mieltä ettei tarvitse mennä!

Ulkokäännöstä ei edes yritetä kun ei onnistunut esikoisellakaan ja sain sektioajan 5.11. Alatiesynnytystä ei voi edes ajatella kun muutenkin ahdas lantio. Jos nyt sattuu itsekseen ennen sitä kääntymään mennään normaalisynnytykseen sitten kun alkaa luonnollisesti, ei käynnistellä kuitenkaan.

rv37+1

Ainii unohdin ihan halittaa valkoliljaa :hug: Ihanaa että saatte toisen pojista jo kotiin :heart: Miten hyvässä kunnossa siis syntymäviikkoihin nähden hän jo on että kotiutus on mahdollista, ihanaa!!
Toinen pieni pääsee varmasti pian perässä vaikka haikeaa onkin jättää kun toisen saa jo kotiin viereen!

Moikka pitkästä aikaa :) Taisin viime viikolla kirjoitella kerran...olen tullut (synnytystä ennakoivasti?) jotenkin niin sisäänpäinkääntyneeksi, etten ole "osannut" oikein tulla koneellekaan asioistani kertoilemaan.

Mutta pikkuruiselle onnittelut :flower: (ja jaksamista myös ikävämmässä asiassa)

Lispu: Hyvä että sait selvyyttä kokoasiaan

Niina22: Toivottavasti olet jo saanut apua myrkytysoireisiin...

RöhkyPossu: Hyvä että sait sektioajan, varmaan helpottava tieto!

Sikaflunssarokotteesta: Kuulin aamulla neuvolantätiltä, että nyt sitten eivät enää juuri synnyttäneet (4 vkoa synnytyksen jälkeen) kuuluisikaan enää riskiryhmään. Täällä Helsingissä tuntuu rokotusten alku tosiaan vaan viivästyvän, aloittaisivatkohan raskaana oleville marraskuun ekalla tai tokalla viikolla...hohhoijaa, kyllä tuollakin asialla sai aikanaan itsensä stressattua, jotenkin ihan huuhaalta tuntuu välillä kun kuitenkaan mitään epidemiaa ei näy (aamun Hesarissahan oli juttu, että Hgin kaupunki lakkauttaa koko sikainfluenssa-asemansa kun käynnit siellä vähentyneet niin paljon).

Miehen alkoholinkäytöstä: Meillä ei harrasteta (siis alkoholia) enää juuri lainkaan, ja kyseinen asia on miehen suhteen sellainen periaatekysymys, että olisin siinä tosi tarkkana jos tarvitsisi olla. Mies on onneksi ymmärtänyt sanomattakin, enää näillä raskausviikoilla ei edes saunaolutta ota. Tämä lapsen tulo muuttaa myös omat aiemmat juhlimistottumukset. Paras lahja mitä lapselleen voi antaa on turvallinen lapsuus.

Neuvola oli tänä aamuna, eipä tällä kertaa mitään erityistä pissatikussakaan (proteiinia edelleen 1+, mutta ei ole oikeasti proteiinia kun viime viikolla tutkittiin). Vauvan pää on kiinnittynyt, mikä helpottaa sen suhteen että jos vedet menisivät, ei tarvitsisi mennä makuuasennossa ambulanssilla. Kiinnittymistä kyllä epäilinkin, sillä liikuntakykyni on viimeisen viikon sisällä huonontunut - pää painaa niin alhaalla tuolla, että nyt on kirjaimellisesti pallo haarojen välissä :)

Mukavaa syksyistä viikkoa kaikille :heart:

Apollo+Töppönen rv 38+2

Kuiskaten mä olen kans kärsiny koko raskauden tuosta ummetuksesta, inha riesa :/ Kahvi auttaa aika hyvin, sitä kun juo muutaman kupin (varsinkin aamulla) niin johan toimii!

TT:lle jaksuja... :hug:

Niina22 joko kävit tarkastaa tilanteen neuvolassa? Mä otin sieltä pissatikkuja mukaan ja testailen silloin tällöin kun on tuo verenpaine vähän koholla ja turvotustakin löytyy. Onko sulla aikasemmassa raskaudessa ollu raskausmyrkytystä?

Valkolilja kiva että saitte vauvan jo kotiin... millos toinen pääsee kotia?

Neuvolalääkärissä käyty tänään, kaikki ok paisti verenpaine vähän noussut 150/86. (aiemmin ollut tasoa 130/70)
Sf mitta oli 32
Painoa 80,5kg (yht. tullu 15kg raskausaikana)
Vauvan kokoarvio oli 2860g :heart:

Ja paikat oli visusti kiinnni... sanoi vaan lääkäri että ei ainakaan viikon sisään synnytys käynnisty, siitä eteenpäin ei pysty ennustamaan.
Ja päätin tuolla reissulla että otan sen sikainfluenssarokotteen. Sai neuvolalääkäri sen verta vakuuttuneeksi, että rokote kannattaa ottaa, varsinkin tämä loppuraskaus altistaa kuulemma vakaville jälkitaudeille. Mut hyvällä tuurilla en kerkee sitä ottamaan, jos pääsee synnyttämään ennen sitä! =)

Nunneliini *POKS* Rv 36 :D

Hui...viimeinen neuvola masun kans takana... :whistle: Aika jännä juttu.
Outoa kun ei saanut uutta aikaa,vaan terkkari sanoi että soitteles sitten vauva uutisia ja kun kotiudutaan,niin sovitaan kotikäynti...hui kamala...ompas vauvan tulo lähellä. :heart:
Neuvolassa kaikki hyvin...
Ja onneks tuo painon nousu loppuu ihan just.
Kilo oli tullut...viikossa!!Hyi kamala. :eek:
Perätilassa asustelee Junior.
Eipäs sen kummempia tällä kertaa. =)

Heiip, kuulumiset luettu ja joensuusta kotiuduttu <3

Sikainffulenssa rokotteesta, oli puhetta, mulle on ollu päivänselvää alusta asti etten ota sitä, neuvolan tätiki sano ettei ota :D ja muutenki, tuntuu että se on vähä riskipeliä ottaa.. Ja nyt varsinkin kun luin että mitä se sisältää , elohopeaa ja eläinten syöpäsoluja niin ajatus jo puistattaa.. mutta toki on jokaisen oma valinta!

Pyllähtelystä,, mie kans lentelin mökillä rappusissa suoraan selälleni, ei onneksi käyny pahasti kun kerkesin käsillä vähä ottaa vastaan, yläselkä vaan tärähti, tirppa liikkui kuitenkin normisti niin en ottanu ressiä.. mustelmat on kyllä komeat :D

Säde83, Painontunne eli häpäri kipu tuntuu mulla tuossa niinku vasemman häpyhuulen "alla" luussa. hyvin selitetty.

Lispu:, Mulla on kans ollu sitä "kirvelyn" tyyppistä tuolla sisällä ja syvällä, tosiaan tuntuu ku olis ihan kohdun suulla, aina välillä mietin et uskaltaako vessaan mennä jos siellä onki joku käsi tulossa jalkojen välissä :D

Thor, onnea hyvistä uutisista!!

Kuiskaten,, onko sulla laskeutunu maha vai mitäkä kun näyttää olevan nii alhaalla tossa alemmassa kuvassa, ihana!!

pikkuruinen,, onnea kovasti pikku poitsusta ja samalla osanottoni surullisempaan uutiseen. :hug:

valkoliljalle onnea toisen rakkaan kotiin saamisesta, varmasti veikka seuraa pian perässä :heart:

(.) Mulla on ihan hirvee läskiplösösotanorsuahdistus olo :$ oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin turvonnu ja niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kaukana omasta normaali koosta että ahdistaa tosi paljon, vaikka joo on pinnallista mut kuitennii, naama on puolet leveempi ku aikaisemmin ja ja ja... nii ja sit vaan syön jätskiä :LOL: ei varmaa auta asiaan... hmph, mut ahdistaa kun ei saa sellasta hyvää oloa isensä kans... muute ei kummempaa tänne, oonkoha mieki niitä ohituskaistailijoita ku oireita eijole yhtää mtn.. nyt vauvan vaatteita pesee :wave: mukavaa maanantaita masu-siskot

mm ja tirppa 34+5

Miss Mindy kyl se massu tuntus laskeutuneen, mutta paineentunnetta en tunne silti mitenkään häiritsevästi ainakaan, tosin kävellessä supistelee ja vauva vääntää itseään massussa liikkuessa, joten kävely on TODELLA vaivalloista, hidasta ja saa pysähdellä monet kerrat lyhyenkin kävelymatkan aikana. ja närästys tosiaan helpottanut kuin itsestään tän masun laskeutumisen myötä.

Turvotuksesta: täällä ei sitä ole lainkaan, ei jaloissa, eikä käsissä, muistan vaan, kun joskus aikaisemmista kengänkoko isoni numerolla loppuraskaudessa :|

Ummetuksesta vielä, ett sekään ei ole vaivannut aikaisemmin, ihan nyt vasta loppumetreillä, toivottavasti ei riesaksi asti. :kieh:

Kuiskaten 35+2

Kaikkien kuulumiset luettu!!

Täällä meni yö taas enimmäksee valvoessa kun niin supisteli.Selkää sattu ja masu oli kokoajan ihan kovana ja vessassa sai ravata monta kertaa ja aamullaki oli sitte vaikee nousta sängystä kun oli nivuset ihan tulessa ja samat oireet vaan jatkuu pitkin päivää |O

No viimeistää sitte nää loppuu kun poika on syntynyt.

Valkolilja, ihania uutisia! :) toivottavasti toinenkin pian sitten kotiutuu <3

Pikkuruiselle paljon, paljon onnea!

Ja voimia kaikille erillaisista "vaivoista" kärsiville.

Taas yksi hyvä puoli yksinodottaessa, ei tarvitse miehen juomista ajatella :D no joo..

Mulle tää henkisesti alkaa olemaan jo niin raskasta et välil tuntuu et haluis vajota vaan maan alle.. Mitä lähemmäs laskettua mennään niin sitä huonompi ihminen oon ja pilannut toisen elämän yms yms..siis vauvan isän sanojen mukaan. Ottaa kyllä koville.. Tarvis henkistä tukea jostain niin sit satelee vaan vihasia tekstiviestejä yms.
No kai se helpottaa synnytyksen jälkeen, tai sitten ei..

Neuvolassa kävin tänään labrassa antamassa veri ja virtsa näytteet sen myrkytys epäilyn takia. Mut tuskin sitä on kun nyt paineet olikin lentänyt toiseen suuntaan rajusti alas, ja ehkä tästäkin seurauksena mittauksen aikana meinasi taju lähteä ja täti äkkiä sai mut onneksi makaamaan.. Ei vaan meinannut uskaltaa kotiin yksin päästää, voi hän on ihana :)
Mutta muuten kaikki suht ok, mitä nyt kolottaa vähän sieltä ja täältä mut ne nyt taitaa asiaan kuulua :D
Torstaina onkin synnytystapa arvio ja neuvola niin laitan sillon noita mittoja yms enemmän. Mut nyt oli tullut painoa reilu 1kg!! viikossa!! Tosin osa kyllä ainakin turvotusta mutta silti, huiii

mulla on tänään nyt pariin otteeseen lorahtanu jotakin housuihin, ensin ajattelin että vetistä valkovuotoa vaan mutta nyt sitä tuntuu holahtelevan useammin. laitoin äsken siteen niin näkee siitä sitten helpommin että mitä toi neste mahdollisesti on :D

Mullakin oli tänään sidekkin märkä mutta mielestäni silti itselläni on vain valkovuotoa ja siitä että lorahtelee lapsivettä ei ole haittaa. Se tulee todennäköisesti tuolta päältä ja sitähän tulee sitten vettä lisää, itselläni meni hieman vettä pojasta rv 25 ja ei siinä hätää ollut vaikka itse niin luulinkin. Ne sano että kohdussa voi päällä olla jotain "reikiä" joista sitten holahtelee..jos ei siis lapsivettä oikeasti mene siis paljon ja koko ajan lorahtele niin ei kaiketi siinäkään hätää..

Kaikkien kuulumiset luettu!

Valkolilja, ihana kuulla, että toinen pojista jo kotiutuu! Toivottavasti velikin pääsee piakkoin kotiin! :heart:

Jänniä aikoja elellään, sillä monella näyttäisi jo olevan H-hetki käsillä. Tsemppiä kaikille loppuodotukseen! :hug:

Tänään saatiin pinnasänkykin vihdosta viimein kasattua ja enää ei ole montaakaan tavaraa hankkimatta. Kohta voin itsekin alkaa vaan odottelemaan, koska vaavi tahtoo tulla maailmaan.

Esikko77 ja Möhköfantti 35+3

:wave:

Kotona ollaan ja vihdoin tuntuu särky loppuneen,en sitten päässyt/jaksanut mennä neuvolaan tänään. En uskaltanut ajaa autoa :/ ja kun mies pääsi töistä neuvola jo kiinni! huomenna aamusti varmaan soitan sinne ja kyselen,normaalisti neuvola ois vasta keskiviikkona joten saa nähdä mitä täti sanoo!
toivottavasti oli jotain muuta vaan!

edellisessä raskaudessa ei ollut raskausmyrkytystä,tais olla vaan peri kertaa proteiinit plussalla. nyt ei ole ollut vielä kertaakaan!

valkolilja: onnittelut pojan kotiin saamisesta,kohtahan se toinenkin jo pääsee kotiin :heart:

miyaki: vieläkös lorahtelee? :D

jaahas,nyt pyykit kuivumaan ja sitten sohvalle hetkeksi

niina

Polilta palattu ja opinnäytetyötä väännetty, kun ei synnyttämäänkään pääse prkl Maratonkirjoitus tulossa ;)

Todella turhautunut olo käynnin jälkeen... Kätilö ultratessa alkoi puhumaan, että joo no katsotaanpas onko se vauva kasvanut, blaa blaa. Ja kaikki näytti kuulemma hyvältä. Oli sit lopettamassa, niin kysyin että entäs se lapsivesi, kun sen takia tänne tulin että sen määrä tarkistetaan. Kätilö naurahti, että ei niitä enää uuden toimintamallin mukaan edes mitata! :eek: Silmämääräisesti arvoiden näytti kuulemma riittävältä määrältä. Ihmettelen vaan miksi sitten edellinen ultraaja mittas ja nyt muka ei...:kieh: Noh, sitten laittoi KTG käyrälle ja kätilö kävi hetken poissa huoneesta, niin avauduin miehelle tuntemuksistani. Kätilö tuli takaisin sisälle ja mittas verenpaineen. Oli muuten mamman pulssi vähän pompannu tässä välissä! :LOL:

Noh, kaikki on siis hyvin mulla ja vauvalla. Hermoilin viikon ihan turhaan... Kurjaa tässä on se, että varauduin synnyttämään tällä viikolla ja nyt kun mennään omalla painollaan eteenpäin, niin vauva varmaan syntyy vasta 42+ viikolla... En oikein tiiä oonko enemmän huojentunut vauvan voinnista vai pettynyt etten päässytkään tositoimiin... :snotty: Pää oli onneksi tässä viikon aikana kiinnittynyt lantioon.

Niina22 Ootko saanut selvyyttä päänsärkyyn?

Liina Ainakaan täällä Keski-Pohjanmaalta ei saa sairaalasta liivinsuojia. Muista paikoista en ole kuullut. Onneksi sun ei tarvinnut sen kauemmin siinä kuvauksessa olla, vaikka onhan 15 minuuttiakin pitkä aika maata ihan rauhassa.

Näistä imetysliivi ja liivinsuojusasioista vinkki . Saa ottaa käyttöön jos tahtoo. Mulla ei oo kahdella aiemmallakaan kerralla ollut imetysliivejä osastolla ollenkaan ja tiesti omat liivit ei oo oikein sopineet päälle sit kun maito nousee synnytyksen jälkeen. Ilmankaan ei voi oikein olla, kun rinnat painaa ja vuotaa maitoa. Käytävällä kun kävelee niin maitovanat seurais perässä jos ei ois jotain mihin se maito imeytyy.:LOL: Eli... ollessani harjoittelussa synnärillä aikanaan opin vanhalta lastenhoitajalta tällaisen konstin: Ainakin täällä meidän synnärillä on sellaista "verkkosukkaa".( Sitä vissiin käytetään sektiohaavan suojaamiseen.) Sitä leikataan sellanen pala, että ylettää hyvin kainalosta napaan. Sit sinne alle laittaa moninkerroin taitellun harsoliinan kainalosta kainaloon rintojen yli. Pitäis pysyä napakasti paikallaan kun se verkkoputkilo on kuitenkin aika pieni vaikka venyykin. Tää on mulla ainakin toiminu synnärillä kaksi kertaa tosi hyvin, kun saa ihan surutta tunnin välein vaikka heittää sen harsoliinan pyykkiin ja verkko antaa periksi vaikka tissit paisuis kuinka maidon noustessa. Sitä maitoa on mulla nimittäin tullut niin paljon, että jos ois laittanut ne normaalit liivinsuojat, niin ne ois kastunut 15 minuutissa läpi.

anilja 37+0
kolmatta kertaa raskaana ilman masuviivaa

Masuviivagalluppiin...tälläkertaa sitä ei ole vielä tullut. Kaksosista viiva oli napaan asti!

Anilja hienoa kuulla että vetta normaalisti ja teillä molemmilla kaikki hyvin :heart: Vaikka et nyt synnyttämään päässytkään...niin pian se tapahtuu kuitenkin ;)

Hitsi että mä painin nyt sen sikaflunssarokotteen kanssa |O En siis todellakaan tiedä otanko vai en ja huomena pitäis kai jotain päätöstä antaa,huoh!!
Voi kun vois olla varma että siitä on vauvalle suojaa ja hyötyä!! Jos en olis tässä tilassa niin ottamatta jäis...nyt en tiedä, en niin yhtään :/

Emmama Linea negra löytyy täältä...ihan koko masun matkalta...mutta on vaaleanruskea. Aikaisemmista raskauksista sitä ei ole ilmaantunut.

Ummetuksesta on täälläkin kärsitty koko raskauden ajan ...olenkin aloittanut ottamaan säännöllisesti Levolakkia. Tänään on kylläkin ollut maha enemmänkin löysä..ja myös huono olo on ollut vaivana...en tiedä mitä ihmettä mahtaa olla....pistin vähän eilisen karkin mässäilyn syyksi, mutta tiedä häntä...toivottavasti menee ohi nopeesti.
Täällä myös lorahtelee välillä....olen kyllä tullut siihen tulokseen, että olis vetistä valkovuotoa...

Neuvolakuulumisia:
Paino -800g
Turvotus +
RR 119/81/ pulssi 78
Pissa puhdas
Rt
Syd syke 130
Liikkeet ++

Kätilö sanoi, että masu on viime viikosta laskeutunut edelleen ( niin kun arvelinkin)...veikkaili painoksi alle 3500kg.
Kävely on tuntunutkin hankalemmalta kuin aikaisemmin. Oli hauska jutella noista nykyisistä neuvolan oheistuksesta versus sinne 1990 luvun ohjeistuksiin...kyllä ovat muuttuneet huimasti...mutta pelkästään hyvään suuntaan

=)

Löysin kirpparilta tänään kivan naulakon vauvan vaatteille...tai enemmänkin ajattelin ulkopuvuille sitä....hinta oli 2,50?. Olen hakenut monta kuukautta naulakkoa ja onneksi nyt löysin...ja vielä halvalla :) .......olen aikaiseemin jo ostellut lasten henkareita kirpiksiltä..ja sovpivat nyt väreihin oikein mainiosti.

Zera 38+1

Yhteistyössä