*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

valkolilja kiva kuulla että toinen pojista pääsee jo kotiin ja toinenki nassikka tulee pian varmasti perässä.

crystalblue täällä jännätään myös sun tilannetta..

Itellä on taas koko aamun pitäny kyykkiä vessassa kun kummastakin päästä tulee taas urakalla,mutta ei nää mitään tietenkää tarkota kun näitä on jo nii kauan kestäny
 
Mies keskusteluun laitan että ottaa tuo välillä pari kotona, harvemmin kuitenkaan baarissa käy ja sen olen sanonut että jos juo ja sen takia ei pääse synnytykseen niin on sitten ihan oma häpeensä..sillä kyllähän minä yksinkin synnytän :D ..ei kahta sanaa tuosta asiasta, ihan oma valintansa on jos ottaa B) Ainoa minkä tarvin sitten mukaani on miehen pankkikortti :p jolla siis sitten taksin maksan :saint:
 
Sateista
sunnuntaita täältä Tampereelta kaikille mammoille!

Pikkuruiselle suuret onnittelut pojan syntymän johdosta
ja osanotto :hug: myös. Varmasti hyvin ristiriitaiset tunteet siellä :heart:

Poks, poks, eilen poksui 38+0 eli hyvillä viikoilla jo mennään ja mä ainakin olisin ihan valmis jo synnyttään.

Isyyslomaa meillä isukki aikoo pitää varmaankin viikon (maksimissaan) nyt tähän alkuun, siis sitten kun sairaalasta kotiudutaan ja joskus keväämmällä sitten lisää. Ja todennäköisesti pitää myös isäkuukauden ja mä meen joko siksi aikaa töihin tai sit pidän vuosilomaa.. tai oon vaan kotosalla.

Isännän rilluttelusta, viikko sitten oltiin yhdessä kaupungilla ja mä kuskina, montaa ei mies ottanu eikä tarkoituskaan oo humaltua. Jonkin aikaa sitten ehdottelin et vois olla vallan juomatta, jonka jälkeen käytiin pieni keskustelu.. "Miks"?? Yritin sit perustella et jos tulee lähtö tms, niin vosi ajaa autoa. "No pääseehän sinne taksillakin" juu niin toki pääsee sanoin, mutta ilmoitin myös että humalassa ei sinne ole asiaa, joten sovittiin sitten että 2per päivä saa juoda jJOS pakko, mut muuten voisi vähän aikaa olla ottamatta. Eihän toi muutenkaan paljon juo, mut iltasin saattaa muutaman ottaa.

Meinaakos muiden miehet viettää varpajaisia?? Täällä isäntä kovasti odottaa, ja suotakoon se ilo hälle. Yhden ehdon oon vain asettanut.. kämppä pitää olla siinä kunnossa että minun ja beebin on sitten mukava kotiutua kun sen aika koittaa :)

Vaipoista joku oli kirjoitellu. Mä oon kans miettiny et kumpaa kokoo sitä nyt kandeis ostaa?? Siis 2-4kg vai sit se 3-6kg vai miten ne nyt meni?? No mulla on yks paketti nyt valmiina tota pienempää ja mietinnässä on et kai niitä vois lissä ostaa, mut kumpaa sitä ostais??

Eilen muhun iski joku kumma siivousvimma.. pesin ikkunat ja jynssäsin kaämpän muutenkin katosta lattiaan

jopa siinä toivossa että alkais jotain oiretta pukkaan, mut ei niin ei. Sitä mukavintakin ässää vielä harrastettiin, mutta ei sekään saanut mitään oireita aikaseksi :( Ei tässä muu auta kuin odotella, en vaan millään haluai yliajalle mennä tai varsinkaan käynnistykseen asti, mut onhan tässä vielä aikaa.

Nla kuulumisia

37+4 (36+3)

*pissa puhdas (puhdas)
*Hb 107 (105)
*rr 120/78 (134/82)
*paino +88/ vko :D
*sf 37 (36)
* lapsivettä N (N)
*syke 130 (++)
*liikkeet ++ (++)
*tarjonta rt (rt)

Sikainfluenssa rokotteesta nlassa juur viimekerralla oli puhetta. Vielä ei tiedossa milloin aletaan rokottaa. Itsellä vielä kovin epävarma olo otanko vai en. Jos rokottaminen alkaa vasta kun olen synnyttänyt niin sitten saatankin ottaa, mut jos beebi masussa, niin harkitsen kyllä vielä. Täällä se annetaan raskaanaoleville sekä 4viikon sisällä synnyttäneille.

Mielenkiinnolla täälläkin odotellaan kuka pyöräyttää seuraavan nyytin maailmaan ja kumpaa sukupuolta se edustaa, nyt hauska sattuma ollu tosiaan että tyttöjä ja poikia tullu vuoronperään =)

:hug: kaikille kipuilijoille, kyllä se pian helpottaa. Kaikki ollaan jo lähellä loppua ja pian on nyytit kainalossa, eikä kivut edes muistu mieleen :heart:

muoks.. pari juttua jäi kirjoittamatta joten lisäilin niitä, sama pää kesät talvet niin ei kaikkee muista kerralla :saint:



 
Täällä olen kyllä luovuttanut koko odottamisen suhteen :LOL: kun eka viikkoja pelkää että nyt se tulee, nyt se tulee ja sitten kun periaatteessa viikot antaiskin myöden että sais syntyä niin tuntuu että pikkusella on oikein hyvä olla eikä mitään kiirettä :D . No kaksi yliaikasta lasta on jo, menköön vaikka yli kuhan se oksetus olo pysyis nyt poissa :whistle:
 
Höntti kysymys liittyen vauvan ensi sänkyyn... Ajattelin laittaa vauvan äitiyslaatikkoon ja hommasin sitä varten oikeen hienot reunapehmusteetkin. Paketissa tuli mukana myös vaunu/kehtopeitto (75x90cm) ja totesin sen olevan aivan täydellinen tuohon laatikkoon. Nyt vaan en löydä mistää niin pieniä pussilakanoita?? Onko sellaisia edes olemassa näihin vaunupeittoihin?? Miten te jotka meinaatte hyödyntää äitiyslaatikkoa sänkynä ajattelitte laittaa peiton sinne, ihanko sen pakkauksen peiton vai? Ja tyynyä en laittaisi ollenkaan...
Ihmettelee, PlanBaBy
 
Hah mä en o tänää ku ollu vaan on mies saanu tehä kaiken kun hän nukku koko eilisen päivän niin ite oon ollu ihan poikki eilisestä asti ettei jaksa ku olla vaan..

planbaby mekään ei laiteta sinne koppaan tyynyä eikä käytetä sitä ä-pakkauksen peittoa vaan meillä on käytössä semmonen toisenlainen peitto vauvalle näin ensialkuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miyaki:
PlanBaBy, meillä vauva tulee nukkumaan äitiyspakkauslaatikossa ja peitoksi meinasin laittaa ihan sen äippäpakkauksen peiton, taittaa vaikka kaksinkerroin niin ei oo niin iso :)
Vauvaahaan suositellaan nukutettavaks kyljellään..( ainakin joskus oli niin ) eli peittoa voisi kääriä sinne taakse sillain sopivasti =)
 
Apua! Eilen oli IHAN OIKEITA supistuksia :eek: . Ei tullut montaakaan, mutta muistuipas mieleen ne IHAN OIKEET supparit, ei naurata ei. Edellisiltä ei moista ole ollut ku vasta tosi toimien alkaessa!!! Ei tällä tyttärellä ole kuitenkaan kiire masusta vielä pois, tunnen sen :) .

Ihana valkolilja et pääsette tuoksuttelemaan vauvan tuoksua omassa kodissa ja varmaan toisaalta ihan hyvä et lasku on loivempi. Onhan se kyllä varmaan inhottava jättää toinen nyytti sairaalaan :| . Se on kuule mahtava tunteiden sekamelska kun ensimmäisen kanssa pääsee kotiin. Itse miehen kanssa tuijotettiin vauvaa ja todettiin ääneen et tuo on nyt sitten meidän armoilla. Hetkessä epävarmuus ja pelko meni ohi ja tilalle tuli varmuus ja vahva usko siitä, että kyllä minä osaan, olen tuon lapsen ÄITI =) . Vieläkin tulee tippa linssiin kun muistelen tilannetta :'( . Siitäkin on jo yli kuusi vuotta!

CB saa nähdä kumpi teistä putkauttaa seuraavan pienokaisen, tyttö tenonvarrelta vai sinä! Jänniä aikoja elellään :D

Miehen juomisesta. Meillä herra ei käy yleensä ulkona, mutta tänään sattuu olemaan toinen ilta putkeen ku on baarissa. Kylläkin hyvin epänormaalia, sillä hyvä ystävä on suomesta käymässä. Ensi viikonloppu kyllä jännittää kun juuri kyseiset miehet lähtevät viikonlopuksi Balille viettään syntymäpäiviä. Pitänee tehdä toimintasuunnitelma jos synnytys jostain syystä käynnistyisi :| . On tässä kyllä niin vähän viikkoja et en kyllä osaa pelätä yhtään.

heituskalle piti vielä sanoa et hienoa kun asiat huomattiin ajoissa. Kohta saatkin oman pikkuisen syliisi :)

Indo ja Ebba POKS 35
 
Pikkuruiselle onnea pojan johdosta :flower: ja osanotot suruunne :heart:

Valkolilja voi kun ihanaa kun saatte jo toisen vauvan kotiin
:heart: :heart:

Meillä mies ei pidä ollenkaan isyyslomaa ihan siitä syystä kun heidän työpaikallaan alkaa pakkolomat. Viikon mies on viel töissä ja sitte jää kotiin. Töihin palaa vasta ensi vuoden puolella. Onneksi ollaan osattu varautua tilanteeseen ja kun molemmat saa viel mukavasti veronpalautuksia niin voidaan hyvillä mielin olla kotona. Ja sattui kyllä hyvään aikaan pakkolomat jos jotain hyvää täytyy asiasta etsiä, esikko täytti eilen 5 v ja kun tämä vauva on nyt meidän neljäs lapsi niin kyllä niille lisäkäsille on enemmän kuin tarvetta, ainakin alussa et löytää jonkinlaista rytmiä. Saanpahan keskittyä vauvaan, niin mies voi kuskailla lapsia kerhoon yms.

Miehen rillutteluista kärsiville :hug: Meillä mies ei onneksi moista harrasta, jos kerran vuodessa käy viihteellä ja joskus harvoin saattaa saunaoluen ottaa ja siinä se. Itse kun on joutunu lapsena katsomaan toisen vanhemman liian alkoholin käyttöä niin omalta mieheltäni en sitä suostu. Tosin eipä me yhdessä oltaiskaan jos kovasti rilluttelis, alusta asti ollut selvää ja kun ei ole koskaan ollut alkoholin perään niin hyvä meidän on olla, ihana mies :heart: :heart:

Täällä poksuu tänään 38+0 =) Eilen kävin useamman kilometrin vaunulenkillä ja eipä tullut ainuttakaan kipeää supistusta. Tosi vähän olen nyt loppuraskaudessa liikkunut niin nyt ajattelin taas vaunulenkit ottaa tavakasi jos vaikka vähän kypsyttelis paikkoja ja ei menis kovin paljon yliaikaseksi. Kaksi kolmesta onmennyt yli niin toivon kovasti ettei tämä menis. Illalla viel saunoin ja peittojakin heiluteltiin mut eipä tuosta ole sen kummempia seurannu. Tänään kävin myös käpsimässä lenkin vaunujen kanssa. Kovasti vauva kyllä jo painaa ja nivusissa yms. tuntuu ettei jalkojaan hyvin kärsi nostella , jos esim on pötköttelemässä. Paikat alkaa olla kipeänä mut kunnon supistuksia vielä odotellaan. Pientä kipua tuntuu supistellessa mut ei vielä sellaisia et synnyttämään päästäis. Voisin kyllä jo mahastani luopua ja alkaa vauvaa hoitelemaan =)

Säde ja poitsu 38+0
 
Yön puolelle kääntyy pikkuhiljaa....

Huomenna meen aamulla siihen lapsivesikontrolliin. Jännittää jonkun verran, kun jäi niin epäselväksi, et alkaako toimenpiteet heti jos vesi ei oo lisääntynyt. Tässä nyt pakkailen varmuuden vuoksi ittelleni tavaroita jos näyttäiskin silt, että jään sisään sairaalaan. En nimittäin luota miehen pakkaamiseen yhtään vaikka sillä oiskin lista ... :LOL:

Perjantaina kävin näyttäytymässä osastolla helpottaakseni omaa oloani, kun niin mietitytti vauvan vointi kovasti. Sydänäänet oli silloin oikein hyvät ja supistuksiakin näkyi puolen tunnin käyrällä useita. Sain silloin perjantaina selvyyden myös siihen mitä se tipparasitus tarkoittaa. Eli oksitosiinitipparasitusta tarkoittaa ja sillä selvitetään jääkö napanuora puristuksiin kun kohtu supistaa. Jos jää niin sitten päädytään sektioon, koska vauva ei kestäisi synnytyssupistuksia.


Rokotetta en aio itselleni ottaa raskauden aikana. Vauvan ja vanhempien lasten rokottamisesta aikanaan en ole vielä saanut pätettyä. Tällä hetkellä luulen että jätetään väliin koko porukka. Rokote on käsittääkseni aika vähän tutkitta ja tauti ei mielestäni ole mitenkään erityisen vakava. No joo, onhan siihen kuollut ihmisiä, mutta niin kuolee tavallisenen räkätautiinkin sairaita ja heikkoja ihmisiä, eikä sitä vastaan rokoteta. Muuten olen kyllä rokotemyönteinen, mutta tämä jostain syystä tökki nyt tämä sikainfluenssarokotus-hössötys.

Meilläkin mies olis rimpsalla enemmän kun mun mielestä olis aihetta. Mun mielestä tästä vaiheessa nimittäin ei ois aihetta edes saunakaljaan kotona. Oon kyllä kiristäny, etten huoli synnytykseen jos on yhdenkin ottanut, mutta kyllä mä varmaan yhden saunakaljan jälkeen sen vielä ottaisin. Vaan jos ei autolla voi mua viedä niin ei tartte mukaankaan vääntäytyä.
:kieh:

Onnea vauvan saaneille ja tsemppiä hakemaan lähteville. Lantion alueen kaikenlaiset kolotukset ja kivut tuttuja myös täällä.


anilja POKS 37+0 :heart:
 
en nyt jaksa lukee kuulumisia, mut pikasesti kerron omani..

eli täällä ollaan Rovaniemellä... Soittelin la aamuna lääkäriin ku ne mun juilimiset vaan paheni. menin sit käymään Ivalos ja laittoivat käyrille, siinä sit alko supistukset (kivuliaat) 4min välein, joten lanssiin ja Rovaniemelle.. Synnytysvastaanotossa vietin sit koko päivän, välillä käyrillä.. Kipuja oli mut kohdunsuulla ei muutosta joten sain kipupiikin ja pääsin anoppilaan... Eilen aamulla sit irtos limatulppa ja kahella aiemmalla se on meinannu synnytyksen käynnistymistä vrk:n sisällä.. nyt ei näköjään... kipuja on mut supistuksia ei liiemmälti...välillä supistaa tosi kipeesti, mut tuskin mitään tapahtuu ennen joulua... tosin tänään meen takas ä-polille, ku käskivät jos kivut palaa.. toivottavasti alkasivat tekeen jotain ku ei voi nukkua :|

tt ja kille-katariina rv 37+1
 
Heituska: Toivottavasti loppuaika menee hyvin :hug:
Onnea Valkoilijalle toisen pojan kotiutumisesta!
CB: Varmaan vähän pettymys, mutta ei mene kuitenkaan enää kauaa, vaikka nyt olikin väärä hälytys =)
Peukut pystyssä Aniljalle!
Vaipoista: Mä muistelen, että oltais esikoisenkin aikana pärjätty 3-6 kg vaipoilla, muutama 2-4kg oli tullut näytteenä, niin ne kyllä käytettiin. Nyt olen ostanut vain 3-6kg, koska oletan, että tämäkin tulokas sen 3,5-4kg tulee painamaan ;) Jos on jostain syystä paljon pienempi, niin saahan niitä kaupasta äkkiä haettua.

(.) Ihme unta näin viime yönä. Mä, kun olen toivonut, että saisin olla synnytyksessä pitkälti vedessä, niin mä olinkin tullut kipeeksi just ennen ja jouduin olemaan tipassa :eek: Sehän sitten pilasi koko suunnitelman :LOL: No olipahan hyvä muistutus, ettei pidä liian tosissaan suunnitella mitään, kun ne voi mennä muista syistä pieleen ;) Olisi kyllä inhottavaa olla esim. kuumeessa synnyttämässä. Siis semmoisessa kunnon räkätaudissa. Muistaakseni mullakin oli vähän lämpöä esikoisen synnytyksessä, mutta se ei ollut tavallista flunssaa.
 
heituska Tsemppiä sulle sekä vauvalle!!

Täällä ei supistele oikeastaan ollenkaan...ainoastaan koiralenkillä jotain pientä...tai sitten vauva alkaa liikkuessa kääntyilemään. Pysyy sisällä varmaan vielä tovin....katsotaan meneekö sinne 7.11, mitä olen aikaisemminkin arvaillut :)
Vauveli on taas liikuskellut huonosti...piti aamusesta vähän jo herätellä, kun oli niin paikoillaan. Kiva, että on taas neuvola tänään...saa varmisteita, että vauvalla on kaikki hyvin.
Mulle ei vauvan syntymälle ole mikään kiire...ihanaa kunhan vaan lähtis itsestään synnytys liikkeelle. Luulisin niin, kun aikaisemmatkin ovat itsekseen lähteneet. Kyllä hän sieltä sitten tulee, kunhan on valmis tähän maailmaan :)

Zera 38+1
 
:wave:

Täällä alkoi illalla kauhea päänsärky joka ei lakkaa lainkaan,paineet oli aikaslailla koholla eilen kun mittasin miehen isällä. nyt ahdistaa että eikait tää mitään raskausmyrkytystä tarkoita?! Silmätkin särkee :/ Kyllä mä varmaan käyn päivällä neuvolassa tarkistaas paineet ja pissan,eipähän tarvi sitten stressata sitä asiaa!

Zera: täällä kans oltu aika hiljaisia illasta lähtien,pitää oikeen herätellä myös :| mut eikös se voi tarkottaa että synnytyskin alkais?! :D

nyt sohvalle

niina ja vauva 37+4
 
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa!

Tyttö Tenonvarrelta ei sulla varmasti enää kauaa mene, tilannehan muuttuu kuitenkin niin nopeasti. Oikein paljon hyviä fiiliksiä ja onnistunutta synnytystä sinne! :flower:

teddybear82 isot onnittelut täysiaikaisuudesta! :heart: :flower:

anilja varmaan onkin jo kontrollissa, tulehan kertomaan kuulumisia pikapikaa.

PlanBaBy itse en ajatellut laittaa siihen peittoon mitään pussilakanaa, on niin ihana niinkin ja vauva ei pahemmin sitä likaa.

Täällä odotellaan taas jännityksellä uutta viikkoa ja tapahtumia. Viime raskaudessa kun lapsivesien menoa ei edeltänyt minkään näköisiä tuntemuksia, niin tässä niitä sitten on sitäkin enemmän. Ja vaikka kuinka yrittää pitää ajatukset pessimistisinä, niin ei voi mitään, että joka päivä ja hetki ajattelee, että nytkö se lähtisi tulemaan? :whistle: Supistuksia tulee tiuhaan, vaikka eivät mitään kipeitä olekkaan, menkkasärkyä on lisääntyvässä määrin sekä masulla, että selässä, paineen tunne kasvaa etenkin tuolla takapuolen tuntumassa, ajoittainen vellova pahaolo ym... Pelkäänpä silti, että kuulun siihen isoon joukkoon jolla on VAIKKA MITÄ oireita ja kuitenkin hyvinkin laskettuun aikaan menee. Tuolla ohituskaistalla kun usein vauvansa saavat aika yllättäen ne, joilla ei mitään merkkejä ole ilmassa. :LOL:

thor ja rinsessa 38+3
 
Huomenet!

Täällä kärvistelty tuskallisen ummetuksen kourissa monta päivää... viimein helpotti :whistle: , alkaa todellakin olla jo kypsä synnytykseen, vaikkakin vielä muutaman viikon saisi baby pysyä massussa

närästys sentään helpottanut, ja saanut paremmin nukuttua, yöhikoilukin vähentynyt.

Kävely on tuskallisen h i d a s t a ja tuntuu, ett kaikki käy hidastetun kaavan mukaan, senpätakia en olekaan tehnyt kuin pakolliset, antaa isompien siivousten jäädä parempaan ajankohtaan.

Eilen katsottiin valmiiksi vauvalle kotiintulovaatetusta, ja pitäis se omakin sairaalakassi pakata hissuksiin valmiiksi.

Jännät paikat alkaa olla, kuka tuo seuraavana vauvauutisia :heart:

Kuiskaten 35+2
 
Huomenta!

Kuulumiset luettu.

Tyttö tenonvarrelta, tsemppiä sinne. En usko, että kovin kauaa joudut enää odotteleen :hug:

aniljan kuulumisia myös odotellessa!


:hug: niille, jotka joutuu miehen rillutteluista kärsiin.
Täällä suunnalla on yllättävän vähän käyny tän odotuksen aikana. Alkupuolella pari kolme kertaa on jossain käyny. sen jälkeen sitten ollu kotona tissuttelua/ muutamaa sauna olutta. Ja nyt saakin jo pysyä juomatta enempää kun sen yhden.

Omaan napaan ei oikeen mitään ihmeempiä. yhtäkään kipeämpää supistusta en ole vielä tuntenut. Ainoastaan sillon tällön kivuttomia kiristelyjä...En usko, että ainakaan ennen la:ta syntyy. Ei mulla kyllä aiemminkaan oo mitään ennakoivia merkkejä ollu...Molemmat muksut on syntyny 4 päivää yli. Josko tääkin sit noudattaa samaa kaavaa. Sillon olis sopivasti just isänpäiväkin :D

Ostin huutonetistä 17 eurolla semmosen eisbärchen jääkarhu lämpöpussin. Meillä ei oo aiemmin semmosta ollu, joten en tiä kuinka tulee sitten käyttöä. Mutta voishan se talvivauvalla olla ihan kätevä, niin ei tarvii kaukaloon aina pakata paksuissa vaatteissa. Ja käyhän se sitten myös vaunuihin/ rattaisiinkin.

kohta onkin sitten taas tampereen tapaaminen, kivaa :D

Mutta nyt takan lämmitykseen ja tekeen muksuille syötävää...

Sonja ja poju 37+5
 
tsempitystä aniljalle tällekkin puolelle,toivotaan että kaikki on ja menee hyvin :hug:
tt kohta varmaan saat jo pikkuisen syliin :heart:
kaikille kovasti jaksuja erilaisten kolotusten ja ajatusten kanssa :heart:
meillä miehen menemiset on kyllä onneksi niin minimissä ettei se murheita minulle tuo,tänä vuonnakin yhden kerran juonu,just huomattiin että oluet mennyt jääkaapissa vanhaksi :LOL:
mukavaa alkanutta viikkoa kanssa masut ja tietysti jo vauvansa saaneet,jokohan tälle viikolle saadaan jokusen vauvan syntymäpäivä??! =)
rv 36+1
 
Thor sittenhän mulla alkaa varmaan pian synnytys, ku ei ole ollu mitään merkkejä vielä. Eli kuulun niihin ohituskaistalaisiin... :LOL: Tosiaan ei mitään uutta omassa tilassa, välillä ei muista olevansa edes raskaana, paitsi peiliin katsoessa :) Mullakin aika hiljaista ollu nyt masussa, ku vauva ei liiku kovin paljon. Mieheni aina kuuntelee sykkeet mahasta, niin en ole huolissani jos jumputus kuuluu. Huomenna poksuu 38+0 eli jo 39 rv alkaa, mutta loppua ei näy.
 
Maanantaita,

Mä luulen Thor myös, että mulle käy niin, että nyt kun on supistellut ja kolotellut niin ei varmasti synny ennen edes tätä virallista laskettua aikaa. Menee vielä reippaasti ylikin varmaan... Aiemmat synnytykset alkoi nimittäin ihan puskista (40+6 ja 38+6). Mietin myös, että olisiko tästä ylipäätään tulossa pidempi synnytys, jos käynnistymistäkin tekee monta viikkoa. No sittenpä sen näkee. Kun nyt jotenkin osaisi unohtaa koko synnytyksen eikä joka supparilla miettisi, että jokohan tämä tästä alkaisi. Viime yö olikin kyllä hyvin rauhallinen ja tämä aamu myös suppareiden suhteen. Muutenkin olo on oikein hyvä, mieli vain malttamaton.

Missäs muuten Jennyli? Onkohan multa mennyt ohi vai olisiko niin, ettei pariin päivään ole kirjoitellut, vaikka yleensä aktiivinen onkin.

Onkos muuten muille tullut niitä ruskeita viivoja masuun? Mulla oli ekassa napaan asti, tokassa ihan ylös asti ja nyt ei mitään. Mietin, että vieläköhän ilmestyy. Eihän tuolla mitään merkitystä mihinkään ole, mutta mietinpä vain.

Emmama 37+6 (tai 38+5)

ps. Olikos se Indon mies, jota odotti loma Balilla. Ei maistuisi ajatuksena yhtään huonolta omallekaan kohdalle tuollainen loma näin syksyn ensimmäisenä loska-aamuna.
 

Yhteistyössä