*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Nahkea päivän alku ollut täällä. Nyt jo pikkuhiljaa alan heräämään tähän päivään. Yö oli aika hankala (pitikin mennä alkuviikosta täällä leuhkimaan ah niin ihanaa oloa). Tunnin välein heräsin supistukseen. Sellaiseen kipeään, mutta ei sellaiseen jolla synnyttämään lähdettäisiin. Ja aina tietty piti sitten ähkiä vessaan ne kaksi tippaa tiristämään. Hohhoijaa. Enemmän on nyt tämän raskauden lopussa supistellut kuin aiemmissa kahdessa, mutta olisiko siitä, että jo kolmas kyseessä. Mietinkin yöllä, että olisipa outoa jos synnytys alkaisi pikkuhiljaa. Voisi olla ihan kiva kokemus, kun jotenkin koko ajan ajattelen, että rytinällä taas mennään.

Minullakin jo kova hinku synnyttämään. Tämäkin kyllä vaihtelee, koska toisaalta olisi niin kiva nautiskella vielä isompien kanssa leppoisista päivistä. Mutta kun toisella puolella vaakakupissa on sikaflunssa, vauvan iso koko ja sellainen pieni jännitys synnytyksen kulusta niin kyllä sitä alkaa olla jo valmis. Vauvalle siis terveisiä: synny jo! Ja varmaan mene yli ja kunnolla, kun alan synnytystä odottamaan...

Isyysloma on ajatuksissa pitää niin, että heti kaksi viikkoa ja yksi viikko myöhemmin. Näin on ollut aiemminkin. Miehellä on lisäksi 1,5 viikkoa muita lomia tälle vuodelle.

Vihlontaa kohdunsuulla tai jossain siellä päin on täälläkin. Sellaisia ikäviä tuikkaisuja, kun vauva punkee itseään. Aika ikävän tuntoista, mutta jospa sekin edistäisi asiaa jotenkin.

Hyviä kokouutisia oli Lispu ja Indo ainakin saanut, onnittelut niistä. Ihanaa, ettei tarvitse enää olla huolissaan. Minua vähän tämän vauvan koko mietityttää ja senkin takia odotan jo synnytystä. Yleisesti olen myös sitä mieltä, että yksityisellä lääkärillä käynti kannattaa. Kalliimpaa, mutta asiat hoituu usein kertakäynnillä ja asiantuntemus kokemuksen myötä tuntuu varmemmalta.

Emmama 37+4 (tai alkuperäisen la:n mukaan 38+3)
 
Noista paino arvioista että niitä ei todellaakaan kannata ottaa ihan prikulleen tosissaan. Mulla sf mitta kertonut enemmän lapsen koosta kuin paino arvio joka pojasta oli että syntyy alle 4 kilosena ja lääkärin arvio päivää ennen synnytystä 3800 ja mittas ja mittas ja vaikka kone välillä väitti ihan muuta niin sanoi ettei voi olla yli 4 kilonen päältä kokeiltuna ja seuraavana päivänä syntyi poika (arvioitu tytöksi :D kaksi kertaa) ja painoa 4950 ja lääkärin arvio etten yli nelikilosta synnytä meni tässä samalla sen siliän tien sillä kyllä minä pojan ihan alakautta maailmaan sain...etten nyt liikaa tuijottas kaikkea lääkärin sanomaa..

Tuntuu että ihan turhaan olin vuodelevossakin tuon 3 viikkoa...no lopetin sen nyt, eilen siivosin koko kämpän lattiasta kattoon ja kaapit ja kaikki, ainoa mikä tuli kipeeks oli selkä ...ei muuta B)
 
Kiitoksia kaikille raskausviikkoja kommentoineille :) . Elän omien laskujen mukaan ja antaa doctorilla olla omansa.

mimona, kutisee edelleen ja nyt otettiin myös hepatoosi testit, joista tuloksen saan kahen viikon päästä. Musta kyllä tuntuu et tuskin on sitäkään, vaan kaikki on normaalisti.

Odottelen mielenkiinnolla [/b]pikkuruisen kuulumisia! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin. Sitä heti huolestuu ku ei kuulu mitään. Sain just selville et sairaalassa on wifi, joten päästään skypellä näyttään sukulaisille kuvaa pikkuisesta heti kun itse jaksaa. =)

taaperotx4 minustakin tuollainen suosiminen on inhottavaa :kieh: . Tiedän monia tapauksia ihan omasta suvusta. Omat lapset ei ole moista onneksi kokeneet. Toisaalta ku kakkonen syntyi niin se ei isovanhemmille ollut enää NIIN iso juttu ku esikosta. Esikko oli oikea lellikki, mutta asia tasoittunut vuosien saatossa. Osalta siihen varmaan vaikuttanut kakkosen oma vahva ja vastustamaton luonteensa :D !

Kiitos muuten isänpäivän kanssa auttaneille! Hitto ku on tyhmä olo!!! Apua, ''oikeessa'' elämässä työskentelen rahoitusalalla ja tällä päällä ei siellä nyt kyllä työt menis ihan putkeen, siinäpäs saisi sitten yrittää huolehtia ihmisten raha-asioista!

Indo ja Ebba 34+6
 
Taaperox4; :hug: Mulla keittäis kyllä täysin jos mun ukko lähtis tässä vaiheessa viihteelle :kieh: Se on onneksi aina itse tajunnut ettei koskaan tiiä milloin lähtö tulee eikä uskalla ottaa sitä riskiä että oman typeryyden takia jäis pois synnytyksestä. Eilen päätti jut että se perinteinen saunaolutkin saa jäädä ja vaihtoi alkoholittomaan siideriin =) Muutenkin oon niin kiitollinen että mulla on HYVÄ mies vaikka tokihan siitä tulee naputettua ja valitettua aika tämän tästä :ashamed: Ukkeli antaa kuitenkin vkonloppu aamuisinkin mun nukkua kun tietää että mulla katkonaiset yöt. Samoin voin luottaa ukkeliin täysin lasten hoidossa että hoitaa ne yhtä hyvin kuin minäkin ja pärjää vaikka mulle sattuis jotain.

Isyyslomalle meillä täytyy jäädä heti kun synnytys alkaa, koska ei ole ketään joka voisi hoitaa lapsia sen ajan kun olen sairaalassa. Mies pitänee sen 18pvää heti. Pekkasia on käytettävissä vielä , mutta pitänee ne joulun aikaan.

Mulla on kans alkanut vihlomaan tuota häpyluuta ihan hitosti että välillä tekee mieli huutaa...En sitten tiiä yrittääkö mukula laskeutua kun ei ollut vielä torstaina sitä tehnyt. Tiistaina se selviää kun pääsen ylimääräiseen lääkärineuvolaan.


Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville :hug:


Onni ja rääpäle rv 37+4
 
Moi kaikki ! :wave:

Tulin vauvauutisia ilmoittamaan, sitten myöhemmin tulen lukemaan muiden kuulumisia.. :)

Eli toissa keskiviikkona menin hakemaan kortisoniannosta äitipolilta, olin nukkunut edellisenä yönä 23.00-01.00, enkä yhtään enempää.. Lisäksi arpikipua, ja supisteli kipeästi 20 min välein.. :(
Jäinkin sitten osastolle, jossa olin koko viikonlopun, ja koko ajan meinasi synnytys käynnistyä.. Kipua oli tajuttomasti arven seudulla, ja supistusten aikana tuntui että maha repeää! Sunnuntai iltana, yhdeksän aikana, alkoi säännöllisesti supistelemaan 10-15 min välein, sain jo peräruiskeen, ja valmisteltiin leikkausta varten.. Mutta lääkäri tutki kohdunsuun, ja sanoi että jos jotenki päästäisiin aamuun.. (mulla siis oli määrä tehdä sektio
maanantaina 08.30 :) )
Ja sitten aamulla heräsinkin, ja pääsin leikkaussaliin.. Lääkäriltä meni puoli tuntia päästä käsiksi kohtuun, arpia oli niin paljon, ja kohtu oli virtsarakon seudussa niin ohut, että vauvan piti kohdussa ainoastaan virtsarakon limakalvo.. :(
Lääkäri sanoi että olisi revennyt, jos vielä olisi yhtään odotettu, ja sanoi, ettei ole ihme että olin ollut niin kipeä..
Sterilisaatio tehtiin myös samalla, koska missään nimessä en voi enää tehdä lapsia, senhän kyllä jo tiesinkin..

Juu, ja pojan mitat: 2710g ja 46.5cm :heart: Laitan kuvan, kun tässä jaksan.. Oon vielä leikkauksen jälkeen TOSI kipeä...
pikkuruinen ja poitsu 6pv :heart:

Ai niin, suruakin on koettu kovasti, pojan pappa (minun appi) kuoli tiistaina, eikä ehtinyt nähdä pojanpoikaansa. :'( :'(
 
Oi pikkuruinen!!! Onnea kovasti :flower: Hyvä, että oli tarpeeksi nopeaa toimintaa, ettei mitään vakavaa ehtinyt sattua... Kumpa itsekin saisi jo nyytin kotiin :) Niin ja pahoittelut surullisemmista uutisista :( Toivottavasti toipuminen on nopeaa :)
Onnea siis vielä uuden perheenjäsenen johdosta!!!

Milliz + toukka 35+2
 
Pikkuiruiselle Oikein paljon onnea uudesta,pikkuruisesta poikavauvasta. :flower:

Kylläpäs mahassa vihlas kun luin sun sectiosta.....itsellä jo viikon päästä takana,ja toivon että olis ihan normaali tilanne.... :snotty:
Jännittää....

Lämmin Osanotto surullisesta uutisesta. :hug:
Vaikea tilanne....pitäisi iloita...ja surrakin....

Tänne ei kuulu masuun mitään sen kummempaa.
Yöt edelleen vaikeita,kun joka paikka on jumissa.Kävely on vihlovan tuskaista vaappumista..
Hirvittää tieto että kauppaan pitää lähteä...Onneks vajaa viikko enää...
Uskomatonta että viikon päästä olen sairaalassa nyytti kainalossa.Ja vaivana vaan leikkuuhaavakipu.Pitää vetää kipulääkettä naamariin. :D
Maanantaina viimeinen neuvola pallomahana. :)

Marihoi ja Junior 37+6
 
pikkuruinen oikeen paljon onnea pienestä pojasta :flower:

Tässä pinossa näyttää menevän niin että syntyy poikia ja tyttöjä perätysten..kukahan tyttöä odottava saa nyytin seuraavaksi.

onni09 kyllä tuo munki mies osaa lapsia hoitaa hyvin mutta sillä on joka kerta ollu tässä loppuvaiheessa tommonen menovaihe joka loppuu taas varmasti ennen marraskuun alkua kun hän ei juo koskaan sitte kun la lähenee ja kun vauva on syntynyt.Sillon hän on täysin raitis.Ja yksinhä mä oon taas menos synnyttää ja on se silti kiva tietää että toinen on selvänä täällä lasten kanssa eikä krapulapäissään.

Nytkin on vaa nukkunu koko päivän tuolla punkan pohjalla ja itteä on supistellu ihan kiitettävästi.

Mutta sitä en voi kieltää etteikö hän ois hyvä ja rakastava isä lapsilleen.
 
"Tässä pinossa näyttää menevän niin että syntyy poikia ja tyttöjä perätysten..kukahan tyttöä odottava saa nyytin seuraavaksi. "

Katsoin taaperot ihan samaa! :D Mutta katsotaanpa tuoko tyttö Tenonvarrelta seuraavaksi poikauutisia, oli juuri menossa ambulanssilla Rovaniemelle synnyttämään naamakirjan mukaan... ;) Paljon tsemppiä sinne tätäkin kautta :wave:

thor ja rinsessa 38+1
 
huhhuh.. Siitä kun tänne ekaa kertaa kirjottelin, niin parin tunnin pääsätä alkoi jomottaa niin paljon päätä, että en tienny mitä tehdä. No aamulla lähdin päivystykseen ja sieltä lähetti heti tayssiin. Sairastin sitten aivokalvontulehduksen tässä loppumetreillä raskautta. Ei kauheen kiva kokemus.. 3 yötä olin sairaalassa ja eilen pääsin sitten kotiin toipumaan.. Hirveesti ei koneella voi olla, ku alkaa näyttö särkemään silmiä, mut pikkasen piti tänne tulla kurkkaamaan ja kertomaan kuulumiset :wave:

huomasinkin, että keskiviikkona olis kahvittelua ja muuten pääsisinkin tulemaan, mutta taidan jättää muiden tartuttamisen väliin, vaikka ne sano että ei se aivokalvontulehdus tartu, mutta virus kylläkin ja onhan se viruskin nyt jo testien mukaan poissa, mutta ei pieni varmuus ole pahasta vai?

mutta nyt takasin lepäämään...

Marbella 36+4
 
Onnea pojasta pikkuruinen :heart: Ja samalla osanotot appesi vuoksi :hug:

Ompa sulla marbella ollut ikävä kokemus loppumetreillä. Hyvä, että nyt kaikki kuitenkin ok.

Jaahas, katotaas koska tyttö tenon varrelta tuo vauva uutisia =)

Tänään olis vähän illalla omaa aikaa. Miehen vanhemmat tulee kattoon muksuja ja mennään keilaan ja syömään.

Mutta hyvät viikonloput kaikille!

Sonja ja poju 37+3
 
Ois kyllä kiva jos meillä mies ees joku aamu nousis mua ennemmin mutta se oon minä kenen täytyy nousta joka aamu ekana lasten kanssa ylös ja mies saa jatkaa unia ihan niin kauan ku häntä huvittaa..kun jos hän sattumoisin herää samaan aikaan kun minä ja ollaa viel sängys kumpiki ni hän sanoo että eiköhän tässä ois jo aika nousta ja sitte kun oon noussu ni eiköhän olekki taas jo ruvennu nukkumaan..

Tänää on näköjää ollu pelkkä valitus päivä mut ei sitä aina jaksa olla positiivisella mielellä..huomenna luultavasti on parempi päivä.
 
Onnea Pikkuruinen, mulle tuli kylmät väreet kun luin sun kuulumiset! Loppu hyvin :flower: Juuri tuosta syystä, että vauva voi ihan oikeesti lähtee syntymään jo lähi viikkoina, niin mäkin toivoisin taaperox4 tavoin miehen menovaiheen seisauttamista...
Eihän tuo nyt kovasti ole baareissa juossut, mutta toivoisin totaalista raittiutta (=ajokuntoisuutta) tähän loppuajaksi, koska mä en ikinä antaisi anteeksi sitä, että mies jäisi synnytyksestä pois syystä, että en haluisi viinalle haisevaa äijää synnytyssaliin huokailemaan :kieh: Ehkä mies on oikeessa ja aikaa synnytykseen on vielä runsaasti...Jotenkin vaan tuntuu, että tää menee yliaikaiseksi, koska en mitään vihlomisia ja supistuksiakaan pahemmin tunne...

Sikainfluenssarokotteesta: olen odottanut tätä noin heinäkuusta lähtien ja otan sen kyllä jos vaan kerkee! Meillä rokotetaan vasta 10.11. vaikka terkkarit saavat rokotteet tuosta kaksi viikkoa aikaisemmin?! Suututtaa, että mikä siinä oikeen kestää...

Ihanaa Onni että pesänrakennusviettisi löytyi :) Mä kävin Thorin vinkistä ostamasta samasta liikkeestä ne söpör pupujussi äitiyslaatiokon reunapehmusteet. Pohdin kyllä, että uskallanko investoida, kun siinä laatikossa nukutaan niin vähän aikaa. Ostin sitten mielummin ne pehmusteet ja vaunupeiton ja jätin rintapumpun vielä kauppaan :x fiksuja ratkaisuja :ashamed:

Omaan napaan kuuluu myös noita katkonaisia yöunia ja närästystä. En ole vielä turvautunut närästyslääkkeisiin, kun yleensä saan sen kuriin litkimällä maitolasillisen ja syömällä jugurttia. Vaikka mulla on lääkärineuvola varattuna parin viikon päähän olen jo alkanut pohtia yksäripuolella vierailemista... Lispun kokemus ainakin osoitti, että sieltä sais rahoille vastinetta... Neuvolassa viime torstaina arvioivat, että olisi raivotarjonnassa, mutta ei kiinnittyneenä. Silti tunnen potkuja välillä kyljessäkin?! Pääasiassa kuitenkin navan kohdalla liikuskelee.
Tässä raporttia vielä siitä käynnistä:
Viikot 34+4
Paino 76,4 (+480)
Turvotus -
RR 107/64
B-Hb 139
Kohdunpohja 30
Tarjonta RT
Syke 135

PlanBaBy ja poitsu 34+6 ( indo meillä on sama LA, joten omat laskelmasi olivat ihan oikeat ;)
 
Kiitos Thor, kyllähän se taas helpotti ;)
Onnittelut Pikkuruiselle ja :hug: suruusi.
Toivotaan Indo parasta =)
Nyt sitten jännätään uutisia Rovaniemeltä!
Onneksi Marbella syy selvisi ja sait asianmukaista hoitoa.
 
Ihanaa lauantai iltaa kaikille! Meillä miehet lähti yökyläilemään ja noutamaan samalla säilytyksessä ollutta pinnasänkyä mummilasta. Saan siis viettää rauhallista iltaa koiran ja kissan seurassa :D Oikeasti ihanaa päästä välillä olemaan ihan yksikseen ja rentoutumaan. Ajattelin jopa pistää saunan lämpiämään kun kerrankin saa istuskella sielläkin rauhassa.

Paljon onnea pikkuruiselle pikku prinssistä :flower: ja osanotto appesi takia. Oletteko muuten huomanneet, että usein kun syntyy vauva joku toinen lähipiiristä kuolee. Näin tuntuu meidän suvussa usein menneen.

Marbella hyvä, että olet taas terveiden kirjoissa ja pikkuisellakin kaikki hyvin.

Lispu onneksi sait yksityiseltä hyviä uutisia ja pääset synnyttämään rauhallisin mielin.

Sikainfluenssarokotteesta meidän neuvolassa ei ole vielä puhuttu mitään. Itse en oikein tiedä mitä sen kanssa tekisin :/ Varmaankin otan sen synnytyksen jälkeen jos vain mahdollista. En haluaisi ottaa mitään riskejä vauvan suhteen. Tuttu lääkäri sanoi, ettei missään tapauksessa suosittelisi ko rokotetta raskaana oleville, mutta noita mielipiteitä on tietty monenlaisia...

Isyyslomalle meidän isukki aikoo jäädä kolmeksi viikoksi heti kun vauveli syntyy. Toivottavasti kerkiäisi myös polttamaan myös ylitöitään ennen joulua, niitäkin kun on kertynyt ainakin kuukauden edestä :whistle:

Zera (olithan se sinä ) kiitti tosta cd vinkistä. Täytyy tosiaan ottaa omat musiikit kuvauksiin mukaan jos vaikka aika menisi nopeammin.

Liina ja ötö 36+4
 
pikkuruinen Paljon onnea!! :flower: :flower:

Possurokotetta en aio ottaa. Sitä jo kyseltiin neuvolassa.

Synnytys pyörii mielessä ja henkinen valmistautuminen siihen. Tuntuu uskomattomalta, että kohta se tulee omalle kohdalle! Sain nukuttua pitkästä aikaa hyvin viime yönä....kävin eilen ottamassa akupunktiota taas tuohon säärikipuun ja aaah...kun se auttaa ihanasti!

Zera 37+6
 

Yhteistyössä