*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Alkuperäinen kirjoittaja mimona:
Perhehuoneesta piti vielä kysellä, jos joku osaisi vastata.. =) Eli saako sinne tulla myös vanhempi/vanhemmat lapset? Itseäni on alkanut se kiehtomaan, mutta eihän meidän esikoinen voi hoidossa montaa vuorokautta olla...

35+5 :eek:
Ihan pikaisesti tähän ennen puistoilua: Tiedossa ei ole miten muualla mutta ainakin haikaranpesässä saa perhehuoneeseen tulla myös vanhemmat lapset =)

Mamacita- ja tyttö rv 33+6
 
Se olisi RV 37 = 36+0 POKS!

Kiitos kiitoksista! :flower:

Paljon olisi taas kommentoitavaa, mutta lyhyesti nyt vaan kun pian meen sinne kovasti odotettuun kokoarvioon Naistenklinikalle. =)

Mimona perhehuooneeseen saa ainakin Tammisaareen ottaa esikon myös, muista en osaa sanoa. Ja tosiaan siellä synnyttäneenä voin sanoa ettei siellä ollenkaan säännöstellä noiden kipulääkkeiden kanssa, vaikka luomua suositaankin. Mulle jopa ehdotettiin epiduraalia ja lisäannosta kätilöiden toimesta - taisin olla vähän kovaääninen. :ashamed:

Valkolilja ja Harhaanjohtaja lisää vaan kokemuksia ja kuulumisia teidän pikkuisista, itse ainakin tosi mielelläni kuulisin! Kaikkea hyvää sinne. :heart:

Taaperotx4 - kuulumisia odotellaan! :wave:

Indo voi kun sulla on pikkuisia vauvoja! Itsekin toivoisin hieman pienempää, mutta saas nähdä koska päättää tulla maailmaan...

Lisää lääkärikäynnin jälkeen!

thor ja rinsessa 36+0
 
Kuulumisia luettu...

PeggyBundy mitä lääkettä sulle määrättiin närästykseen? Mulla olis Somac 40mg resepti odottamassa ... mut en oo saanut aikaiseksi hakea sitä, ja aika kalliskin tuntus olevan :|

Huonosti nukutut yöt on tuttua alusta asti. Tyynyjä on jalkojen välissä ja massun alla, ja päänalla tuplaten, mutta silti on sopiva asento hakusessa... päivisin yritän sitten nukkua mahdollisuuksien mukaan, eihän se aina onnistu, mutta silloin, kun on mahdollisuus.

Kuiskaten 32+6
 
Moikka!

En oo varmaan vielä Harhaanjohtajaa onnitellut pienestä tytöstä! :flower:

Mulla menee ihan hyvin nyt, supistukset vähentyneet ja oon alkanu ihan kunnolla treenamaan! Tällä viikolla oon ehtiny käydä jo äitiysjoogassa, uimassa ja kuntosalilla! Saa nähdä kuinka pitkälle energiaa riittää...

:attn: Kaikki Turkulaiset! Alustava aika marraskuisten tapaamiselle on sovittu tuolle plussalaisten kokoontumiset-puolella. Ilmottakaa kaikki sopiiko aika!
 
Kiitti Mamacita ja Thor! Jatkokysymys: Miten vanhemmat lapset ovat sairaalassa viihtyneet? Voisin kuvitella, että meidän 2-vuotiaalla saattaa tulla tylsää jossain kohtaa tai en tiedä lähtisö isä sitten vaikkapa kävelylle välillä ;)

Meinaatko Taaperot käydä näytillä jossain kohtaa? Meinaan, jos jo 4cm olet viimeksi ollut auki, niin eiköhän se loppukin aika nopeasti sitten aukea...
 
Lueskelen myöhemmin lisää mut pisti silmään tuo öiset valvomiset..
Eilen sitten heräilin urakalla supistuksiin.. muistan vaan kun ähisin siin ja sit havahduin aina vaan et jaahas supistus taas.. kyllä sitä monta kymmentä kerta heräs.. päivällä vihlomisia ja sen sellasia.. ja yöllä sitten supistuksia.. on niit kyllä päivälläkin..
no ihan kivaahan se on kait...kun tosiaan poksuu jo 36rv huomenna.. et saas nähän onko paikat jo aukeamaan päin kun tiistaina on lääkäri :D

Jeps nyt syömään.. :wave:
 
Täällä vaivaa myös nuo öiset valvomiset, siis taas ku heräsin vessaan neljän aikaan, niin kattelin kelloa vielä 05.30.. Tuntuu että hermo menee kun kaikki muuta vaan nukkuu... :/
Muuten ei mitään uutta, vihloo ja supistelee edelleen...

pikkuruinen ja poitsu 35+4 :heart:
 
KuiskatenSain semmoista lääkettä kuin Omeprazolja lähti närästys kertaheitolla! Suosittelen ja ei kyl maksanutkaan kun muutaman euron. Pitkästä aikaa nukuin n. 6h putkeen sikeästi ja luulen, että ton lääkkeen ansiosta. Ihanan pirteä olo ja kävinkin jo uimassa ja nyt on kakkupohjakin uunissa.
Tänään menevät kaikki pojat mummille yöksi pitkästä aikaa ja mut on kutsuttu tyttöjen hemmotteluiltaan suklaan merkeissä...nam! Mieskin saa välillä olla itsekseen ja aamulla saadaan nukkua pitkään ja mulla on kyllä takaa-ajatuksiakin peittojen alle...on ollut nimittäin sen verran hiljaista viimeaikoina. Ollaan tapeltu tosi paljon, mut nyt on alkanut tasaantua. Selvis mullekkin mistä miehen käytös on johtunut ,kun sai kerrottua epävarmasta työtilanteesta(yrittäjä) ja sitten kyl selvis, että töitä riittääkin, niin mieskin muuttui taas parempaan suuntaan. Eli työstressiä ja huoli tulevasta oli ollut.l

Unista sen verran, että näin unta et pidin vauvaa kädestä kiinni, vaikka oli vielä tuolla mahassa...varmaan johtuu siitä, kun noita pikkuosia liikkuu ihan tossa mahan päällä ja melkein kyl sais kiinnikkin välillä:)

Hyvää viikonloppua kaikille!

T:peggy+Emmi 32vko
 
neuvolakuulumisia

rv33+0 (32+0)
paino -900g/vko
turvotus + (+)
RR 107/74 (103/76)
hb 99 (110)
sf 29 (28)
tarjonta rt (rt)
syke +150 (+158)
liikkeet ++ (++)
pissassa leukkareita

tuohon pahoinvointiin ja muihin myrkytysoireisiin ei täti osannu sanoa mitään kun muuten näyttää ihan hyvältä kaikki. ja hemoglobiini vaan laskee vaikka rautaa oon popsinut, nyt sit joutuu lisäämään vielä määrää.
 
Meidän uudessa asunnossa toimii vihdoin ja viimein netti!! On ollut kauheita vieroitusoireita kun ei ole päässyt palstalle lukemaan teidän kuulumisianne :snotty:

Harhikselle onnittelut pikku prinsessasta!

Kiva kuulla Valkoliljan poikien kuulumisia =)

Yöheräilyt vaivaa täälläkin. Viime yönäkin tuli valvottua klo 2-5 ja nukahtaminenkaan ei tunnu onnistuvan ennen klo 23-24. Nyt sitten väsyttää *haukotus* mutta eihän tuon esikoisen kanssa oikein lepäilyt onnistu. Kaiken lisäksi tavarat pitäisi saada muuttolaatikoista kaappeihin. No, ehkä sitten ensi vuonna :kieh:

Sairaalakassia en ole vielä kerinnyt miettimäänkään. Pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa laittaa tavaraa kasaan. Olen kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, ettei omia vaatteita kannata rahdata mukaan. Säästyy pyykkäämisiltä kun käyttää niitä sairaalan ihania varusteita.

Aiotteko te muut ottaa jotain omaa musiikkia mukaan synnytykseen? Edellisellä kerralla olin pakannut omia cd:tä mukaan, mutten niitä missään välissä kuunnellut, taitaa jäädä tällä kertaa musiikit kotiin.

Liina ja ötö 34+3
 
POKS 33!!!!! Ja sen kunniaksi massukuva, jos osaan liittää..


Tänään kävin varaamassa taas vaunut, ihan kirppikseltä tosin, mutta kun noita vaunuja on kerääntynyt jo kellariin kaksinkin kappalein ja nyt kolmansia kattelen.. Tosin kummatkaan kellarissa seisovista ei ole mieleisiä, ja pitäähän vaunujen olla mukavat käytössä myös työntelijälle :D Ja toisaalta kaikista vaunuista saa ratasmallisenkin sitten aikanaan, että kyllä niillekin käyttöä sittemmin tulee.
Häslännyt muutenkin kaiken vauvatavaran kimpussa, tuntuu että juuri nyt saatava kaikki kuntoon eikä ylihuomenna, ihan paniikki iski tänään kun tajusin etten ole ostanut edes tuttia vauvalle ja samalla kauppareissulla huomasin että vauvan kylpyainekin on ostamatta. Ihme paniikki yhtäkkiä, kai se on sitä jännitystä vaan silti :whistle: Noita isompia juttuja kun on puuhaillut jo aikaisemmin valmiiksi, niin tuollainen pikku-tilpehööri on unohtunut..
Mutta, tänään menemme katsomaan vaunuja miehen kanssa myöhemmin, saas nähdä mitä mieltä mies sitten on vaunumäärästä jo..

PP+pikkupupu 33+0
 
No niin, niitä lääkäri kuulumisia sitten.

Tulin juuri äitipolilta, jossa oli siis vauvan kasvukontrolli epäilyksenä suuri koko. Pari viikkoa sitten pelottelivat jo yli 4,5 kiloisella ja huoli oli tietysti kova - onneksi saatiin hyviä uutisia!

Eli vauva on nyt 2,9 kg ja laskettuna aikana noin 3,9 kg eli saman kokoinen kun esikoinen syntyessään. :whistle:

Olin tosi tyytyväinen, koska viimeksi synnytys meni kuitenkin hyvin ja ilman repeämiä, eiköhän täältä kuitenkin mahdu about sen 4 kiloisen synnyttämään. Lääkäri oli todella mukava ja ymmärtäväinen, kyseli kovasti josko haluan vielä kontrollia ja pelkäänkö synnytystä ja mites käynnistyksen kanssa. Kun nyt kuitenkin vauva näytti kasvavan ihan käyrien sisällä, niin sanoin että kaikki on ok, ja odotellaan ihan rauhassa. Vaikka itseni takia mielelläni ottaisinkin käynnistyksen jo piakkoin, niin onhan pikkuisella kuitenkin parempi olla yksiössään ihan loppuun asti.

Kohdunsuun tilanne on rauhoittunut nyt levossa ja oli sama kuin pari viikkoa sitten, eli kanavaa 2cm, pehmeä ja kahdelle sormelle auki.

Eli jatketaan kärvistelyä ja toivotaan spontaania synnytystä tässä muutaman viikon sisään! :p

thor ja rinsessa 36+0
 
jee, pissanäytteessä sokerit oli ok joten en nyt sitten joudukkaan siihen sokerirasitukseen :) Eilen siis neuvolassa sokerit oli yhellä plussalla, tänään oli pissa ok! :)

Tässä olis kuvaa meijän vauvelin vaunuista (siskon lapsilta perityt):






Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ellen ja rontti 34+1
 
Ou nou! Kävin puntarissa. Kahdessa viikossa 4,5 kiloa!!! Ei ihme, kun on ollut tosi väsynyt ja hankala olo. Ei tosin nyt ollut aamupaino. Alkanut ruoka maistumaan, kun ei enää närästä :ashamed: Olen ollut huolissani vauvan vähentyneistä liikkeistä ja sen seurauksena syönyt vielä makeaa erityisen paljon saadakseni vauvan liikkeille. Onkohan vauva sittenkin ollut jossain sokerihumalassa ja siksi hiljainen? Tietääkö kukaan mitä tällainen painonnousu voi aiheuttaa tai onko merkki jostakin? Oikeasti olen kyllä syönyt paljon (lapsen synttäreitäkin juhlittiin neljä päivää) ja liikkunut tosi vähän. Tukala ollut olokin kyllä sen seurauksena. Tuntuu vaan, että ainoa mieluinen liikunta olisi uinti, mutta sekään ei nyt sitten ole suositeltavaa.

Paniikki iskee. Onpa kiva viikonlopun alku :(

t. Syömishäiriöinen Emmama 35+3
 
Ellen: kivan näköiset nuo vaunut :) onko minkä merkkiset?

Emmama: Tietenkin varmaan vaikuttaa vähän jos oli eri vaaka esim kuin viimeksi?
Ja jos paljon herkutellut niin saattaa suurinosa olla turvotusta vain. En usko että siitä nyt pikkuiselle sillä tavalla haittaa on.. Mutta voithan asian ens neuvolassa ottaa puheeksi.

Öistä: täällä pystytään nukkumaan ihan hyvin putkeen eikä vessaankaan tarvitse heräillä erikseen.. Mutta uni on sellaista "koiranunta". Pieneenkin ääneen herään kyllä heti ja uneen on aina hieman vaikea päästä kun ei hyvää asentoa meinaa löytyä..
 
mimona: emman pussit on minusta uutena 39 noin, mutta ite huusin huutonetistä ja makso 20 euroa, minusta passaa ainaki kaikkiin 3 pistevöillä oleviin kaukaloihin. me kuljetaan paljon autolla niin tämä hankinta helpottaa kyllä kovasti meidän elämää. esikoisen kohdalla tuntuu jälkikäteen että puin liianki heppasesti sitä. nyt olis sitte kuitenki lisäksi tuo pussukka.
 
Pakko valittaa jonnekkin ku ei tolle miehelle viitti kokoajan.

Mulla vaa supistaa kokoajan lähestulkoon ja alakerrassakin on semmonen repivä tunne ja maha kovana kokoajan sekä selkä ihan tulessa ja kakkoshädällä sais juosta vähän väliä mut joka kerta sieltä ei mitää tuu..ärsyttävää

ellen nätit vaunut oot hommannu
 
ellen- ihanat vaunut :heart: ja hyvä ettet joudukkaan sokerirasitukseen, se ei ollu yhtään kiva kokemus :x

emmama kannattaa käydä aina samaan aikaan vuorokaudesta vaa'alla koska ainaki mulla saattaa olla jopa 2kg heitto aamu ja päiväpainossa, käyn aina aamulla nii näyttää vähemmän :D

yövalvominen on hanurista, mä herään joka yö samaan aikaan kl 03 veskiin ja välillä saan unta heti sen jälkeen mut monesti vaan pyörin pariki tuntia vaikka väsyttää, uni ei vaan tule.. sit joskus teen "yöpalaa" ja katon telkusta nauhotettuja sarjoja ku ei muutakaan tuu.. :/

taaperot tännehän me kaikki saadaanki nimenomaan valittaa, muuten lähtis varmaan ukkelit matkoihinsa jos niille vaan aina ärjyttäis :LOL:

paitsi et täällä lähtee ärjymättäki omille teilleen, mulla jotenki ollu tosi ahistava ja masentava olo tänään ja ootellu vaan miestä kotiin seuraksi kun saatas kahestaan taas olla koko ilta ni jee ukko tuli himaan ja ilmotti et lähtee kaljalle |O auton perävalot vaan näky ku meikä painatti pihasta kiukkusena..kävin ajelulla ja tulin himaan leppyneenä, mut silti harmissaan, niin kaipaisin just nyt läheisyyttä ja hellyyttä :ashamed:

mut tosiaan taaperot eiköhän sun kannata käydä näytillä jo ainakin :hug:
 

Yhteistyössä