*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Uusi pino korkattu =)

Sairaalakassiin pakkaan omat hygieniatarvikkeet, imetysliivit + suojukset, siteitä.
Puhelimen laturi, kamera + laturi, lompakko, neuvolakortti.
Hiustenkuivaaja on ihan ehdoton, kun hiukset ei pesun jälkeen kuivu moneen tuntiin :D
Sairaalan vaatteilla ajattelin pärjätä.

Eilen oli masukki kumman vaitonainen koko päivän... mutta kun kävin kyljelleni nukkumaan illalla, alkoi tuttu ravistelu...
:heart:

Loka-marras...kyllä on aika mennyt pian lähtötilanteesta. Tuntuu, ett vaavi on edelleen poikkitilassa, eikä paineentunnetta tunnu kävellessä.

Kuiskaten 32+5
 
lokakuista huomenta :)
täällä valvottu yöllä pari tuntia ja kellotettu supistuksia, jotka kuitenkin loppui sitten... naureskelin jo mielessäni et onpa tarkka vauva jos päättää heti lokakuun 1.päivä syntyä, ku lääkäri puhui lokakuusta :LOL:

jokohan taaperoilla on käärö kainalossa :heart:

pakkasta on ollunna jo, mut ei se näilä leveysasteilla oo mikään ihmekään :whistle: tänä aamuna tosin tuossa nollan tuntumassa vaan, mut enimmillään ollu -6,5 astetta... Tuolla vastapäisillä tuntureilla (norjan puolella) näkyy tulleen lunta viime yönä... onneksi kohta tänneki tulee :)

sairaalakassin sisältöä mieki vielä mietin.. Vauvanvaatteet mulla siellä on.. Joku kyseli siitä vanupuvusta, et mie luulen et automatkan tarkenee silläkin ja voihan varoiksi sit laittaa vaikka jonku peiton ssiihen kaukalon päälle (näin me tehdään ainaki, ku 500km toppapuvussa voi olla pikkuselle tuskanen matka)..
Kameran laitoin juuri lataukseen, et on sit virtaa akussa ku lähtö tulee...
mut mitäs ihmettä sitä itelle otetaan mukaan? vaihtovaatteet, imetysliivit, liivinsuojia, terveyssiteitä(kotimatkalle, sairaalas käytän kyllä sairaalan siteitä/vaippoja varsinki jos jälkivuoto yhtä runsasta ku aiemmin), pesuvehkeet, lukemista/ristikoita...

juu pitää valmistautua puheterapetutille lähtöön

tt ja kille-katariina rv 34+5
 
Täällä vasta neuvola lääkäri / synnytystapa-arvio ens viikolla.
Sitten onkin ollut 4 vko taukoa, en nähnyt syytä ottaa perus neuvolaa tähän väliin kun jo neljäs tulossa ja jos tuntuu et huolestuttaa niin ainahan sinne voi soittaa ja varata ajan =)

Vauva täällä ollut aina vilkas ja liikkuu paljon joten ei ole siitä huolta ollut.
Nyt alkanut oleen niitä menkkamaisia juilimisia useammin joten saas nähdä mitä lääkäri sanoo joko alkaa paikat kypsyy :D Sillon on kuitenkin viikkoja jo päälle 36.

Tässä miesystävä tekee muuttoa meille, ja aikalailla kaikki kamat onkin jo täällä.
Pitäs siis järjestää niitä, ja itellä tässä olis vielä vauvajuttuja ompelematta.
Se vaan on niin et jos kapuassa käy ni loppu päivänä ei jaksakaan mitään tehdä.
Tänään pakko hakee muksuille hanskoja, sukkia ja poitsulle lämpökumpparit.
Jos sitten pääsis kaappien kimppuun myös, jotta näkee mitä talvikamppeita tarvii hankkia.

Pakkasta
on kai tääl Turussakin ollut, ainakin auton ikkunat ollut jäässä kun vien noita kouluun, ja en ole sitten yhtään aamuihminen . Jos 8 menevät niin ovat siellä minuuttia vaille :LOL:

Sairaalakassiin En taida itekään kummosia pakkailla... samat mitä täällä käytän aamusin, eli hammasharja/tahna, hiusharja, pesuvälineet..ja varmaan sitten meikkivoiteen ja kulmakynän kotiin lähtöä varten :D
Täällä niin tottunut jo naamavärkkiinsä ilman meikkiä et jos sillä muutenkin kehtaa jo kulkee ni ei se enenmpää kai vaadi ku sieltä kotiin tullaan :D

Vihlomisia ja muita supistuksia
täälläkin nyt alkanut olee taas enemmän kun liikun sielä kaupassakin.. muutama viikko täs menikin niin etten juurikaan missään käynyt .. supistusten takia. Nyt voi taas liikkua kun lauantaina poksuu sitten jo 36 viikkoa :whistle:

Yks juttu mulla on :LOL: äitini ei tiedä mieystävästä mitään.. saatika et se on tänne muuttamassa :LOL: :LOL: Miten voi olla näin vaikeeta kertoo .. voi jeeee , tuntee itsensä teiniks :snotty: No kai sekin pitää kertoo.. ovat meinaan tulossa 10.10 tytön synttäreille.. ois kai hyvä kertoo ennen sitä :LOL:


CB + tyttönen 35+5
 
Kuulumiset lukaistu taas!! :)

Miss mindyllä mukavia uutisia :) On se ihanaa kun saa välit kuntoon ja elämä on mallillaan :heart:

Täälläkin malttamattomana odotellaan nyyttiä syliin :) Lääkäri kyllä kurkki eilen paikat ja totesi, että visusti ovat kiinni ja kohdunkaula ihan normaalimitassaan, joten ei kuulemma ehkä tarvitse etuaikaan ukkelia odotella mailmaan :D No, ainahan tuo tietysti parempi kun kypsyy loppuun asti :heart:

Seksistä kyselisin... Onko muilla seksielämä hiipunut nyt kun viikkoja alkaa olla enemmän kasassa..? Ja nimenomaan miehen taholta..Minä kyllä haluaisin, mutta miestä ei tunnu kiinnostavan kuin kerta kuukaudessa...En ole ottanut asiaa puheeksi, koska olen ajatellut, ettei se niin tärkeä ole, mutta ehkä on syytä asiasta keskustella tässä, koska minua kyllä vaivaa :| Hellyyttä on kovastikin ja halaillaan ja paijaillaan paljon, mutta jos alan muuten lämmittelemään niin siirtää jopa käden pois :/ Mahtaako pelätä satuttavansa vauvaa..? Asia otetaan kyllä puheeksi, mutta ajattelin teiltä muilta ensin kysellä liekö kokemuksia vastaavasta... :)

Kipakkaa syysaamua masut!!

Milliz + toukka 33+0
 
Lokakuuta kurkkailemassa :wave: ja Thorille kiitokset jälleen! :)

(En tiedä, onko tää ihan soveliasta, että mä täällä pyörin vieläkin, mutta kun ei mulla reppanalla ole vielä muutakaan paikkaa... :snotty: )

Miss Mindylle onnittelut ihanista kuulumisista! :heart:

Sairaalakassista: Mähän pakkasin varmuuden vuoksi sen mukaan sairaalaan mennessäni ajatellen, että jos sisään jään, jään toivottavasti pitkäksi aikaa makoilemaan möykeröiset masun sisäpuolella. Mutta kassissa oli siis vain paljon luettavaa, yhdet vaihtovaatteet ja perus hygieniavehkeet. Ja niillä sitten pärjättiin. Eikä mulla vielä siinä vaiheessa ollut vielä edes ostettuna mitään imetysliivejä tahi liivinsuojia...
Sairaalan siteet ei kyllä ole mitään kovin ihania, mutta hyvin niillä pärjäsi kotiin asti.


Valkolilja & jätkänpätkät 35 vrk
 
Heipä hei

Miss Mindy Olipas ihania uutisia sinulla :heart: Itsekin elelen vielä välillä siinä toivossa että lasten isä tulisi järkiinsä, mutta eipä se siltä oikein tunnu. Mutta aivan ihanaa että te olette saaneet asiat järjestykseen! On mielestäni ihannetilanne lapsen kannalta jos vanhemmat ovat yhdessä (ja se siis toimii:)) :flower:

Sairaalakassista Esikoisen kohdalla olin pakannut valmiiksi tavaraa sairaalaa varten, ne eivät vain koskaan ehtineet kassiin saakka. Mutta ne mitä sairaalassa koin sitten tarpeelliseksi oli hammasharja- ja tahna, huulirasva ehdottomasti, imetysliivit ja kamera tietenkin :) Ja tällä kertaa taidan kyllä ottaa omat kotiinlähtövaatteet mukaan jo synnytykseen mentäessä, sillä esikoisen kanssa miehen piti tuoda minun ja vauvan vaatteet kotoa kun pääsimme pois sairaalasta(olivat samassa pinossa hoitopöydän päällä) ja ukko tohinoissaan unohti minun vaatteet kotiin :LOL:

Vanupukuun ajattelin minäkin vauvelin pukea kotiin lähtiessä (ellei nyt aivan -20 astetta pakkasta ole :)

söpis ja neiti 33+2
 
jeeee! loman & äippäloman ekaa päivää viettelen... Tänään olisi synnytysvalmennus Haikaranpesässä ja aurinkokin paistaa B) mikäs tässä on olla möllötellessä :)

Huomenna menen myös neuvolaan, kun viime viikolla uusi neuvolantätimme epäili, että vauva olisi jo kääntynyt, mutta halusi tarkistaa asian varaamalla ajan myös perjantaiksi??
Kovia työntöjä tuntuu pääasiassa navanseudulla ja välillä masu on tosi pinkee ja kova kun työntelee voimalla (suppareita?). Mulla myös lonkat olleet vauvan pään mukavin lepoalusta...

Kiitos noista sairaalakassi vinkeistä. En taida ihan valmista reppua pakata ja laittaa eteiseen, mutta listan vois laittaa vaikka jääkaapin oveen kun sitten paniikissa ei muista mitä kaikkea piti mukaan ottaa, mm. kamera varmaan jäis kotiin. Ollaan tässä muuten mietitty, että meidän oma digikamera on ihan älyttömän surkea ja olis ikävä ottaa vauva/lapsuuskuvat huonolla kameralla. Pohdittiin jopa järjestelmäkameran hommaamista, mutta ne on kyllä ihan järkyttävän kalliita.

Nyt tuli vähän kumma olo.. joko on aamupahoivointia tai sit jännitän sitä synnytysvalmennusta... meen pötkölleen :|

PlanBaBy 32+5
 
Lokakuista huomenta täältä myös!

RöhkyPossu pahoittelen, :ashamed: laitoin takaisin listoille.

Juu eiköhän me osa ainakin aleta jakaantumaan nyt tässä kuussa, siksi vähän lyhensinkin tuota etusivun listaa jättämällä tavaraa pois, saadaan sitten synnyttäneet mahtumaan. :saint:

Valkolilja ja muutkin, tehdäänkö kuten lokakuulaiset ja odotetaan ihan sinne marraskuun lopulle tuon vauvanhoitoketjun perustamisen kanssa? Sitten ei tarvitsisi peräpään odottajien yksin rupatella täällä hiljentyneessä ketjussa, vaan voitaisiin jakaa täällä ensimmäisten vauva päivien riemuja ja suruja koko porukan kanssa? Sitten tietty pitää vielä päättää missä jatketaan rupattelua, naamakirjassa, kerhossa vai ihan täällä yleisellä puolella... :wave:

Sairaalakassiin meinaan pakata samoin kun täällä muutkin ovat maininneet, pesuvehkeet, kameran, kännykän, laturin, jotain kevyttä luettavaa, liivinsuojat ja siinä se melkein onkin. Sairaalan vaatteet ja suojat ovat kovassa käytössä - ei tarvitse itse alkaa pyykkäämään. Omat ja tytön kotiintulovaatteet ovat sitten oma lukunsa, meillä pikkuinen varmaan laitetaan joko vanupukuun tai sitten toppikseen, säästä riippuen.

Miss Mindy kivoja uutisia! :heart:

Milliz meillä ei ole tuota ongelmaa laisinkaan, :ashamed: mies haluaisi vaikka useasti päivässä, mutta mulla ei vaan kunto kestä. Harrastetaan sitten about 2-3 kertaa viikossa ja odotetaan kovasti masun ja näiden liitoskipujen lähtemistä... :D

Huomenna olisi sitten naikkarilla tyttelin kokoarvio, jännää!

thor ja rinsessa 35+6
 
Vielä mitä kotonahan mä vielä oon.Siinä kävi niinku arvelinkin että kun sänkyyn pääsen niin ne loppuu 2h jälkeen siitä,mut taas on pitkin aamua tullu kipeitä suppareita vaikka muille jakaa.Vauvakaa ei tunnu tykkäävän kun niin kovin supistaa lähes kokoajan ja takalistossa on kova paineentunne sekä vessassa saa ravata monesti päivässä sillä kakkos asialla.
 
Ihan ensiksi tyttö Tenonvarrelta. Onko Lapissa ollut ruska millanen tänä vuonna? Tai Norjan puolella, jos teiltä sinne näkyy? ;)
Me ollaan käyty joka vuosi Norjassa, yleensä kesäisin. Syksystä tykätään molemmat ja käytiin aina Lapissa/Norjassa syksyllä ruskan aikaan, mutta nyt ei olla voitu, kun lapsilla on koulut.
Tänä vuonna jäi kaikki reissut väliin, kun asuntoauto oli liki 3kk pois käytöstä, siis korjaamolla (moottori-ja vaihdelaatikkoremppa).

Mä en ole vielä sairaalakassia pakannut tai edes miettinyt, mutta vanhalla kokemuksella otan mukaan hygieniatarvikkeet, siteitä, alkkarit (muut kuin äitiysalushousut :whistle: ), tietty se äityiskortti, imetysliivit/suojia, kenties jonkun kirjan , kännykän, laturin, lompakon, kameran ja naposteltavaa (lue:karkkia) :kieh: .
Vauvanvaatteet pakkaan sitten pussiin turvakaukalon päälle, että mies sitten tullessaan tuo ne mukanaan.
Vauvalle varmaan puetaan päälle kevyttoppis ja kenties joku villa-asu, riippuu säästä. Marraskuun lopussa kun voipi olla jo kylmä..

Ja niin, se mitä yleensä pakkaan sairaalakassiin :attn: :attn: on pienet tumput vauvalle! Jossain sairaalan paidoissa voi olla sellaset käännettävät hihat vauvan käsille, mutta ei läheskään kaikissa. Vauvat kun huitovat noilla pikku kätösillään holtittomasti, niin pikku posket on heti kynsistä naarmuilla ja ai, että, jos sattuu vielä osumaan rinnanpäihin :eek: jotka on imettämisestä hellinä, niin vedet tulee silmistä takuu varmasti.

Mua stressaa, kun ei olla saatu pannuhuonetta kuntoon ja nyt pitäisi muuttaa kolmioon ainakin talveksi :headwall: :headwall: Meillähän siis tilanne, jossa putkifirma mokasi putkityöt jo 3v sitten. Eivät korjanneet mokiaan ja asia vietiin oikeuteen ja käräjät oli kesällä. Me voitettiin juttu, mutta vastapuoli teki valituksen hoviin eli juttu jatkuu edelleen. Korvaukset seisoo sitten vielä sen aikaa, helposti 2 vuottakin |O
Nyt ei oikein eds tiedetä, mitä tuohon voisi laittaa, ettei vain tee mitään hovin kannalta laitonta ja toki tulee vastaan se rahakysymys. Ainakin kymppitonni paukahtaisi systeemin kuntoon laittamiseen.
Meillehän ei tule nyt lämpöä taloon eikä lämmintä vettä!
Tämän takia vuokrasopimus alkaa tänään tuohon kolmioon (kivaa pain 8 hengen porukalla ahtautua 72 neliön asuntoon). Mutta ennen kaikkea rassaa muutto! vaikka tarkoitus olisikin viedä vain ehdottoman välttämättömät, niin siinäkin on ihan liikaa :headwall:

Kuinaka kauan aiotte muuten olla sairaalassa?

Täällä on remppa meneillään vierihoito-osastolla, joten uudelleensynnyttäjät pääsee pois jo 12h synnytyksestä, jos kaikki ok (no, yöllä ei tietenkään kotiuteta).
Mä ainakin häippäsen heti kun mahdollista. Vaikka helppoahan siellä olisi kölliä ja saada valmis ruoka eteensä, mutta isompia lapsia aatellen parempi olla kotona.

-Fiona ja masu 32-
 
Kiitos thor uudesta pinosta, mulle sais merkata yhden vuoden ikää lisää.. :)

Tää onki sitte mulle viimenen pino, kun tuo rv 37 lähenee huimaa vauhtia.. :heart: Ei meinaa malttaa oottaa!

Mullaki vihloo, supistelee ja häpyluuta jomottaa niin vietävästi.. Kunhan ei tulis lähtö ennen ku sektiopäivä on sovittu.. :whistle:

Sairaalakassia kai tässä sais alkaa pakata, eli pesuvehkeet, imetysliivit, liivinsuojat, lukemista, kamera, laturi..

Mulla on moneen viikkoon nyt taas ihan hyvä olo, siis ei sitä kauheaa väsymystä.. Johtuu varmaan siitä, kun tuo hemppa oli niin hyvin noussut, eli viikko sitten 104, ja nyt 116.

Mun verikoetulokset oli ok, joten vielä ens viikolla on käynti äippäpolilla, ja saan sen leikkausajan seuraavalle viikolle... :heart: :heart: :heart:

Just hokasin, että ku leikkaus tehdään tuolla viikolla 42, niin viikko 43 on eskarilaisen syyslomaviikko, joten saadaan eka viikko olla koko perhe "lomilla" hoitamassa vauvelia.. Ihanaa! :heart:

pikkuruinen ja poitsu 35+3 :heart:
 
aurinkoista lokakuuta kaikille! Ihanaa ku kuukausi vaihtui ja LA on entistä lähempänä. Varsinkin ku mulla se olin alunperin 21.10 ja sitte 3.11. ja rakennelultrassa arvioitiin 29.9. mutta virallisesti se on toi keskimmäinen. Olen toivekkaana ajatellu että jo lokakuun lopussa saisi vauvan, mutta ehkä se on vasta marraskuun puoliväli sittenkin :LOL:

Nukkumisesta Olen eka viikkoa äitiyslomalla ja hyvin on nukuttanut 9-10 h yössä ja sit 1,5 h päiväunet päälle. Tosin yöllä herään 4-5 kertaa vessaan että varsin katkonaisesti nukun. Ens viikolla viimeinen neuvolalääkäri, jospa sais vähän arvioita että miten on paikat valmistautunut tulevaan. Esikoista jo kuumeisesti odottaen Schnappy 35+2
 
voi taaperot kyllä sua nyt koetellaan :/ onneksi ei ole enää kauaa jäljellä kärvistelyä ja sit saapi jo vaavi syntyä :hug:

fiona71 johan on kurja tilanne teillä jos pitää vielä odotella parikin vuotta oikeuden päätöstä... koittakaa selvitä siellä kolmiossa, kyllä ne asiat vielä järjestyy.. :hug:

seksistä sen verran että edelleen sama tilanne, nou sexi! mies sanoi suoaan et hällä pelottaa et hän satuttaa mua ja aiheuttaa supistuksia tai muuta.. ja olenhan mä aikamoinen näky tän ison mahani kanssa, ei ihme jos heittää seisomasta :LOL:
ja viimeks ku puuhailtiin (ja siitähän on aikaa!! ) niin vauva nousi ihan ylös tohon rintojen alle nii ettei henki kulkenu mulla enää, et siihen loppu touhuilut :kieh:

apua hei oon makoillu sängyssä läppärin ääressä jo monta tuntia, pakko lähteä kauppaan nyt!

tupuna ja pokken 33+4
:heart:
 
Seksistä täälläkin huudellaan! Itelle tullu omituisia haluja ja himoja ihan ties millon, tuntuu että koko ajan voisi peittoa heilutella, muttamies ei oikeen lämpee miun ajatuksille |O Jankkaa vaan supistuksista ja siitä miltä lapsesta tuntuu :D hei c´moon!

tupuna21; nauratti tuo teiän viime puuhailu ;D

Joo, ja täällä loppuaika sitten saikulla. Lääkärin päätös oli aika odotettavissakin.. Ei tällä selällä. Jokseenkin haikeeta käydä tyhjentämässä kaappi töissä ja sit ku ei enää mee töihin ko vast ens vuonna (ehkä) :hug:
 
Lokakuun pinoa korkkaamaamassa! Kylläpä se aika menee nopeasti...

Milliz meillä on tosi hiljaista vällyjen alla, kummallakaan ei tunnu olevan haluja siihen. Hellitellään kyllä ja nukutaan sylikkäin. Mä odotan innolla että saa oman kehonsa takaisin, kyllä se seksikin taas maistuu sen jälkeen.... väliaikaistahan tämä on.

Fiona mä aion olla ihan sen pari päivää elleivät sit kotiuta aikaisemmin, mulla nousi esikoisen aikaan maito rintoihin vasta kolmantena päivänä synnytyksen jälkeen ja oli turvallisempi olo lähteä kotiin kun oli imetys lähtenyt jo kunnolla käyntiin.

Mulla on tänään ihan hirveän huono päivä, kiukuttaa ihan kaikki, miehellekin soitin just äkäisen puhelun kun ei ollu jättäny meille autoa että oltais päästy kaupoille. :kieh:
Ne hormooonit...
 
Täällä kotiuduttu just neuvolasta. Kaikki muuten ok, paitsi et sokerit oli yhellä plussalla. Ottaa päähän, joudun kiikuttaan pissanäytteen huomen aamul labraan ja jos siinä sokerit plussalla niin sit rasitukseen. Argh :kieh: Oon tässä kyl syöny makeeta aika lailla (eilen kävin äidin luona syömässä kunnon lättyjä mansikkahillon kera :p ) niin elettelen toivoo et se johtus vaan siitä. Tänään en kyllä syö mitään makeeta!

Täällä supparit vähän helpottanu mut välillä vähän menkkajomottelee. Ja väsymys vaivaa vaikka hemppakin oli noussu. Tiadan lähtee pienelle kävelylle, on niin ihana ilma :heart: Hyvää lokakuun ensimmäistä päivää kaikille :) Kohta on meillä pienet nallekarhut sylissä :heart:

Ellen ja rontti 34 POKS
 
Tänää on ollu kyl semmonen tunne että vauva vois hyvinki tänää syntyy,olo on niin tuskanen että huh,huh..kokoajan supistaa mut aika epäsäännöllisesti vielä mut kuiteskin..tuun kyllä raportoimaan jos lähtö tulee ja jos kerkiin ilmottaa ku ei tiiä yhtää kuinka nopeeta sitä pitää sit lähtee jos täytyy.

Kaikki muut vauvan vaatteet ym oon pessy paitti kaukalon kankaat sekä vaunujen kankaat mut aattelin viel tänää ainaki kaukalon pestä kun vaunut ehtii sitte ku vauva on syntynytkin.

Seksiä meillä ei o moneen viikkoon harrastettu kun ei uskalla tuon kypsän tilanteen takia ettei sen takii lähtis syntymään.
 
Kiitos Thor minunkin puolesta uudesta pinosta, minulle voisi listaan päivittää tyttölupauksen ja synnytyssairaala olis Kätilöopiston Haikaranpesä.

Täällä vietellään PlanBabyn tavoin ekaa loma/äippävapaa päivää..Haikeeta oli eilen lähteä töistä kun tiesi ettei ainakaan seuraavaan puoleen vuoteen tule menemään töihin mutta kyllä tähän vapaaseenkin varmasti nopsaan tottuu! :D

Synnytysvalmennukset on nyt käyty Haikaranpesässä ja tänään olis vielä keskustelu kätilön kanssa edessä, keskustelussa voi sitten tuoda esille omat toiveet synnytykseen jne.
Kuinka moni teistä on jo miettinyt synnytystä, kivunlievitystä jne? Itse en oikeastaan ennen noita synnytysvalmennuksia pahemmin noita asioita mietiskellyt mutta kyllähän siellä heräsi paljon mietteitä. Synnytykseen yritän mennä liikaa stressaamatta ja miettimättä. Ajatukseni on että kaikki kivunlievitykset on tervetulleita jos oikeasti kovasti sattuu mutta en lähtökohtaisesti lähde siitä että heti on saatava tujua lääkettä kehiin..

Ensi viikolla on taas pitkästä aikaa neuvola (edellisestä reilu kuukausi) ja sitten myös neuvolalääkäri. Kiva nähdä minkä kokoinen tytsi sieltä olis nyt tuloillaan, aikaisemmin otettujen painoarvioiden mukaan n. 4 kiloista odotellaan..

Mukavaa viikkoa kaikille! :D

Päksy + toukka rv 34+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellen-:
Täällä kotiuduttu just neuvolasta. Kaikki muuten ok, paitsi et sokerit oli yhellä plussalla. Ottaa päähän, joudun kiikuttaan pissanäytteen huomen aamul labraan ja jos siinä sokerit plussalla niin sit rasitukseen. Argh :kieh: Oon tässä kyl syöny makeeta aika lailla (eilen kävin äidin luona syömässä kunnon lättyjä mansikkahillon kera :p ) niin elettelen toivoo et se johtus vaan siitä. Tänään en kyllä syö mitään makeeta!
En haluu pelotella mitenkään mut vaikka söisit pussillisen sokeria niin "normaali-ihmisellä" se ei näy plussana pissatestissä kun keho pystyy sen käsittelemään :/ Tai näin terkka sen minulle selitti (no en tiedä oliko toi sokeripussi vähän liiottelua mutta siis ettei mässäily suuressakaan määrin normaalisti näy jos ei mitään häikkää ole ). Mulla ekassa raskaudessa tais olla juuri rv 33 kun rasitukseen jouduin ja diagnoosi pamahti, nythän siitä johtuen sokerirasitus oli jo aiemmin ja olen ruokavaliolla ollut siitä asti.

Sairaalassaolosta Eilen olin synnytyssuunnittelussa (päksy haikaranpesässä myöskin olin,heh) ja kätilö sanoi että pitää varautua vähintään 3pv olemiseen koska rd:n takia seurataan vauvan sokereita ja kun esikolla oli keltaisuutta (joka myöskin johtui ilmeisesti rd:stä ) niin sitäkin pitää tarkkailla että tuleeko. Harmittaa kun en vaan YHTÄÄN pysty olemaan normaalisti sairaalassa mutta toivossa elän että saadaan perhehuone ja mies sekä esikko voivat olla koko ajan meidän kanssa =) Sittenpä sillä ei niin paljon väliä olisi.

Seksistä aika hiljasta on meilläkin kun ei tuo mies niin innostu tästä olomuodosta. Ite jaksaisin enempikin mutta toisaalta iltaisin oon aina tosi väsynyt niin harvoin jaksan alotetta tehdä joten sitten se jää. Onneksi tosiaan väliaikainen tila ja uskon että normalisoituu kyllä ajan myötä taas :)

Neuvolassa kävin tänään ja tässä sieltä tietoja:

rv 33+5
paino +525gr/vk (yhteensä n.11kg)
sf 33cm

ja vauva on raivotarjonnassa edelleen :) Terkka sanoi että vaikuttaa keskimääräistä isommalta vauvalta ja kun menee vielä yläkäyrillä niin veikkaa isompaa kuin esikko ainakin (n.3,5kg). Ei kyllä jännitä yhtään vauvan koko, kylläpä se ulos tulee tavalla tai toisella :D

Varasi vielä lääkäriajan rv 36+5 mutta mielestäni se on ihan turhaa siinä vaiheessa enää. En kuitenkaan jaksanut vastaan väittää,mennään sitten.

En vaan näe syytä siihen miksi on niin tärkeää tietää onko kohdunsuu avautunut yhtään tai pehmennyt tai muutakaan kun siitä riippumatta lapsi voi viihtyä vielä viikkoja mahassa tai sitten syntyä seuraavana päivänä. :whistle:

Sairaalakassia en pakkaa vielä kun esim. kameraa tarvitaan useasti ennen lähtöäkin mutta jääkaapin oveen ajattelin tehdä listan mitä sitten lähtiessä pakataan mukaan :) Näin tein viimeksikin ja siinä sitten ennen lähtöä supistuksien voimistumista odotellessa pakattiin :D

ja tämän aamun innostuksen aihe vielä,tosin ei päde ihan marraskuun loppupään odottajiin mutta muihin:

VIIMEISTÄÄN ENSI KUUSSA MEILLÄ ON VAUVAT!!! :D :heart: :heart: :D

innokkaasti sitä odotellen:

Mamacita- ja tyttö rv 33+5
 
Eipä tuo haittaa, Thor :) Joka päivä käyn lukemassa jutut pariinkin otteeseen mutta ei tule kovin paljon itse kirjoiteltua..

Mulla näkyi nyt lopulta tänään kelan sivuilla äippärahapäätös ja olen lähestulkoon JÄRKYTTYNYT siitä kuinka paljon se on! Jotenkin odotin paljon pienempiä summia.. Ja eikös se ole se 20% mitä veroa menee?

ISYYSRAHASTA , meneekö se myös niin että hakemuksen voi lähettää hyvissä ajoin ja 6kk:n palkkatiedot sitten vasta viime tipassa?

Seksistä , meillä oli varsin aktiivinen kausi tuossa puolivälissä raskautta kummankin puolelta, nyt taasen tuntuu että ei oikein kumpaakaan innosta, eipä olla sitten pahemmin touhuiltukaan. Toisaalta menee näin myös "normaalisti" ettei sinänsä poikkeusta ole. Ihanaa kumminkin se että mies tykkää halailla ja pussailla paljon, läheisyyttä tässä eniten nyt kaipaakin.

Synnytystä ja kivunlievitystä en ole kyllä miettinyt ollenkaan, jotenkin en osaa etukäteen sitä puolta suunnitella. Kun eipä sitä kuitenkaan voi tietää miten homma menee sitten h-hetkellä, sen mukaan sitten mennään. Kuitenkin kivunlievitystä ehdottomasti haluan sen minkä mahdollista, luomuna en rupea synnyttämään!

34+4
 
Päksy Täällä jo hiukan käynyt synnytys mielessä, ja ajattelin pärjätä alkuun ilokaasulla ja lisäksi spinaalipuudutus vois olla ok. Kohdunkaulanpuudutusta EN halua, koska ei ole aikaisemmissakaan tehonnut, ja olen kuitenkin lähes luomuna joutunut synnyttämään.
Epiduraalista jäänyt positiivinen kokemus, vei suurimmat tuskat, lukuunottamatta loppurutistusta :whistle:

Tosin... ehkei kannata liikoja suunnitella, kun ei voi tietää mikä on tilanne kun h-hetki lähenee... ehtiikö ylipäätään saamaan mitään lievitystä, vai syntyykö syöksyen? nämä on näit pähkäilyjä, kun ei tosiaan voi tietää.

Mulla seuraava neuvola vasta viikon päästä, ja silloin tarkastellaan uudestaan tarjontaa, onko masukki edelleenkin poikkitilassa.

Kuiskaten 32+5
 
Thor, kannatan! :wave: Mielelläni luen teidän juttujanne ja myötäelän teidän mukananne sitten tavallaan sitä omaa kovasti keskenjäänyttä odotustani. Tai odotushan täälläkin kyllä jatkuu, mutta vähän eri tavalla. :)

taaperoilla on kyllä ollut aika hurjat oltavat viime aikoina, siksi yksi iiiso tsemppi :hug: sinne!
 
taaperotx4: Tsemppiä!

Fionalle jaksamista, enää en aio valittaa omasta tilanteesta, koska meillä ei ole mitään "hätää"...teillä on kyllä huono tuuri käynyt, toivottavasti asiat selviää nopeammin :hug: Niin ja sairaalassa aion tällä kertaa olla niin kaun, että imetys sujuu. Viimeksi lähdettiin liian aikaisin, mutta toisaalta ei siellä olisi hyödyttänyt olla pidempään, koska en saanut tarpeeksi apua. Nyt mennään eri sairaalaan, niin ainakin toivon, että on vähän eri meininki.

Synnytys: Mulla on tullut nyt semmoinen rauhallisen päättäväinen olo...kyllä se hyvin menee :heart: Mahdollisimman omalla painollaan, mutta tarvittaessa lääkkeet peliin, jos siltä tuntuu. Luotan veden voimaan sekä yritän liikkua mahdollisimman paljon :)

Pakko kysyä Haikaranpesästä, että saako siellä "kunnon" lääkkeitä? Mä oon ymmärtänyt, että siellä luomuilllaan pelkästään. Vai meniköhän mulla jotkut paikat sekaisin?

Mimona & pikkuinen 35+4
 
Tänään siis ensimmäistä päivää äippälomalla :heart:

Miss Mindy onnittelut

:hug:

Me ajateltiin uskaltautua perheen kanssa lähteä vielä kylpylään! Huomenna mentäs ja tarkoitus olis olla 2 yötä. Toivottavasti ei tule mitään pöpöä tms, joka puhkasis ennenaikaisesti kalvot... toisaalta, tässä nyt ollaan jo oikein hyvillä viikoilla eli aijon NAUTTIA täysin rinnoin =) . Terkka sanoi, ettei nää syytä olla menemättäkään. Vasta ihan viimeisellä kuukaudella kannattaa välttää. Tai toki aiemmin, jos paikat auki. Mulla nyt ei tietoa muuta kun tuolta vkolta 29, jolloin kaikki ok.

Nyt hakemaan päiväkodista keskimmäistä mukeloa :)

MuoX: Heh, tässä jo vähän näköjään etuilen elikkä siis nuorimman (tällä hetkellä) hain päiväkodista!!!!

EDTA 34+2
 

Yhteistyössä