Marraskuiset 2024

Täällä on pahoinvointi alkanut kunnolla, aikalailla ympäri vuorokauden huono vellova olo. Vielä ei ole tarvinnut oksentaa kuitenkaan, saa nähdä alkaako sekin jossain vaiheessa.
Täällä taas on nyt ollut vaihtelevampaa. Parempia ja huonompia päiviä pahoinvoinnin suhteen. Olin tässä jo vähän huolissani, mutta sit kävin katsomassa lokakuiset22-ryhmää ja oon näköjään melkein tasan samoilla päivillä (nyt 8+2, silloinen viesti 8+4) ihmetellyt samaa, eli että olo vaihtelee ja osa päivistä on parempi kun sit taas seuraava päivä voikin olla tosi huono. Eli ehkä tämä on mulle ihan normaalia kuitenkin 🙏🏻 Vähän silti mietin, että pitäiskö käydä vielä toinen varhaisultra yksityisellä mielenrauhan vuoksi vaikka ensi viikolla.
 
  • Tykkää
Reactions: CiiGirl83
Täällä taas on nyt ollut vaihtelevampaa. Parempia ja huonompia päiviä pahoinvoinnin suhteen. Olin tässä jo vähän huolissani, mutta sit kävin katsomassa lokakuiset22-ryhmää ja oon näköjään melkein tasan samoilla päivillä (nyt 8+2, silloinen viesti 8+4) ihmetellyt samaa, eli että olo vaihtelee ja osa päivistä on parempi kun sit taas seuraava päivä voikin olla tosi huono. Eli ehkä tämä on mulle ihan normaalia kuitenkin Vähän silti mietin, että pitäiskö käydä vielä toinen varhaisultra yksityisellä mielenrauhan vuoksi vaikka ensi viikolla.
Täällä on iltapahoinvointi joka päiväinen riesa. Päivät menee yleensä oikein hyvin mut ilta maataan sikiöasennossa, kun silloin ei pyörrytä tms.

Just tuossa aamulla miehen kanssa juteltiin että edelleen niin uskomatonta. Ens to olis eka neuvola. Hieman jännittää ollaanko missä vaiheessa, silloin pitäs olla 8+6 tai 8+5. Jospa se tarkentuis sillon ku varhaisultrassa oli haasteita mittauksessa.
 
Täällä on iltapahoinvointi joka päiväinen riesa. Päivät menee yleensä oikein hyvin mut ilta maataan sikiöasennossa, kun silloin ei pyörrytä tms.

Just tuossa aamulla miehen kanssa juteltiin että edelleen niin uskomatonta. Ens to olis eka neuvola. Hieman jännittää ollaanko missä vaiheessa, silloin pitäs olla 8+6 tai 8+5. Jospa se tarkentuis sillon ku varhaisultrassa oli haasteita mittauksessa.
Jep, tässä just pohdin sohvalla pahoinvoivana maatessa, että raskaus on kyllä toden totta ainoa tilanne ikinä, jossa ihminen huolestuu siitä, että olo on liian hyvä… No eipä tarvinnut kauaa siitä kärsiä, nyt on taas iltaa kohden varsin uskottavan kurja olo. Rinnatkin tuntuvat aroilta ja vähän kipeiltä, mitä ei mulla alussa ollut ollenkaan.

Onneksi mies tulee tänään reissusta kotiin ja yh-viikko on lopussa. Yllättävän ok kuitenkin pärjättiin, kun oli apua saatavilla ja seuraa, vaikka jännitti kyllä, miten menee aika kahdestaan taaperon kanssa, kun vointi on tällainen.
 
  • Tykkää
Reactions: CiiGirl83
Pe käytiin päivystyksessä, kun tuli vähän verta ja alaselkää ja vatsaa särki. Tuntien odotuksen jälkeen, lääkäri paineli vähän vatsaa. Oli soittanut gynelle, joka totesi että voi olla normaaliakin ja että jos olisi kohdunulkoinen tuskin vielä näkyisi. Toivoin, että olisivat tarkistaneet, onko oikeassa paikassa. Nyt 5+3 nyt ja varhaisultra varattu 9.4.
 
Viimeksi muokattu:
Pe käytiin päivystyksessä, kun tuli vähän verta ja alaselkää ja vatsaa särki. Tuntien odotuksen jälkeen, lääkäri paineli vähän vatsaa. Oli soittanut gynelle, joka totesi että voi olla normaaliakin ja että jos olisi kohdunulkoinen tuskin vielä näkyisi. Toivoin, että olisivat tarkistaneet, onko oikeassa paikassa. Nyt 5+3 nyt ja varhaisultra varattu 9.4.
Tylsää, ettei tarkistanut, kun olitte kuitenkin jo siellä. Miten siellä on vointi jatkunut?

Täällä edelleen tosi vaihtelevaa. Välillä ihan kunnolla huono olo ja välillä saattaa pidempäänkin tuntua ihan melkein normaalilta. Voimakas palelu on sen sijaan päivittäistä ja väsymys. Eilen myös vihloi tuolla kohdun seudulla ja nivusissa vähän enemmän.

Ylihuomenna olis 9+0 ja ensimmäinen neuvola, mutta siellä nyt ei toki kauheasti mitään tapahdu. Mutta pääseepä sit varaamaan ensimmäistä julkista ultraa sen jälkeen.
 
Mietin poistanko Facebookin salaisen ryhmän, kun olen ainut siellä ja meitä on tosi vähän täällä muutenkin
Muuten olisin voinut mielelläni liittyä, kunhan pääsisi turvallisemmille viikoille, mutta olen poistanut kaikki sometilini 😅 keskenmeno ja lapsettomuus vei jossain vaiheessa niin syvälle, että en kestänyt enää lukea muiden ihmisten somepäivityksistä vauvauutisia. Romahdus oli joka kerta taattu, kun näki muiden ihmisten onnistuvan, kun itsellä uusi raskaus ei millään tuntunut alkavan.
 
Mietin poistanko Facebookin salaisen ryhmän, kun olen ainut siellä ja meitä on tosi vähän täällä muutenkin
Täällä vähän sama juttu, että ei kyllä vielä tässä vaiheessa ole haluja täältä foorumilta pois, vaan vasta joskus myöhemmin raskaudessa sitten, jos kaikki menee hyvin. Mutta ehkä koitetaan tsempata täällä ja jutella aktiivisemmin? Mulla ainakin on selvästi tarve nyt purkaa tätä raskautta, niin kuin viesteistä huomaa :D

Minä kävin tänään aamulla extempore uudestaan varhaisultrassa mielenrauhaa hakemassa. Varasin eilen illalla ajan, kun jotenkin tuo olo on ollut niin vaihteleva, että iski huoli, että onko mulla näille viikoille jo liian hyvä olo, vaikka monet oireet onkin jatkuneet. Kaikkea sitä kyllä, en tiedä mitään muuta elämäntilannetta, jossa voisi olla huolissaan siitä, että voi hyvin... Mutta sieltä löytyi jälleen vahva syke ja hienosti kaksi viikkoa eteenpäin kehittynyt pieni tyyppi, joka tänään onkin jo sikiö, eikä enää alkio. Vahvistui myös, että hedelmöitys on ollut päivää aiemmin kuin ajattelin, eli tänään jo 9+0 (tätä samaa on nyt molemmat kaksi ultraa näyttäneet). On tämä alkuraskaus ihmeellistä aikaa, kun kahdessa viikossa on menty siitä pikkupavusta jo paljon ihmismäisemmäksi ja löytyi jo jalat ja kädetkin ja siellä oli alettu liikkua. Ei sinänsä ihme, että on myös riskialtista, kun tapahtuu noin huimaa kehitystä.

Mutta ehkä sitä nyt uskaltaa vähän hetkeksi taas henkäistä ja myös ottaa kiitollisuudella vastaan sen, että ei ole koko ajan enää paha olo.
 

Yhteistyössä