Marraskuiset 2022❄️

vierailija
Onko muita, joilla ei ole ollut suurempia raskausoireita?

Muutama viikko sitten (ennen plussaamista) olin kyllä todella väsynyt. Väsymystä on kyllä muutenkin ollut tässä viime kuukausina, niin en siihen kiinnittänyt suuremmin huomiota. Rinnat on aristaneet jonkin verran, mutta ei mitenkään erityisen paljon. Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan. Mitenhän todennäköistä on, että pahoinvointi vielä iskee..? Nyt mennään siis 6+3.

Ollaan siis enemmän tai vähemmän yritetty lapsen saamista vuoden ajan. Minulla on ollut tyypillisesti tasainen kierto (n. 27-28 pv), mutta muutaman kerran kierto oli itselleni toodella pitkä (32–34 pv). Nyt onkin valjennut, että ehkä noina kertoina raskaus on keskeytynyt hyvin varhaisessa vaiheessa.
Mulla ei kauheasti oireita ole. Hajut ovat voimakkaampia, nukkuminen huonompaa mutta siinäpä ne..:/ Plussaamisen aikoihin ollut rintojen aristus on melkein kokonaan loppunut. Plussaamisesta tuli tänään 2 viikkoa. Mitään vuotoja tai kipuja ei ole ollut... Aiemmistakin olin vähäoireinen mutta toki silti pelottaa, jos kaikki ei olekaan kunnossa ja keskenmeno kummittelee takaraivossa.
 
vierailija(*PikkuMyy*)
Mulla ei kauheasti oireita ole. Hajut ovat voimakkaampia, nukkuminen huonompaa mutta siinäpä ne..:/ Plussaamisen aikoihin ollut rintojen aristus on melkein kokonaan loppunut. Plussaamisesta tuli tänään 2 viikkoa. Mitään vuotoja tai kipuja ei ole ollut... Aiemmistakin olin vähäoireinen mutta toki silti pelottaa, jos kaikki ei olekaan kunnossa ja keskenmeno kummittelee takaraivossa.
Toivotaan että kaikki on hyvin 🙏🏻

Mulla oli tosiaan tammikuussa kkm, jota aloin aavistelemaan kun rintojen kipu alkoi häipymään joskus vkon 6 paikkeilla. Mulla oli alkuun rinnat tosi kipeät, piti nukkuakin pehmorintsikat päällä. Mitään kipuja eikä vuotoja ollut, kunnes vkolla 8 alkoi olemaan ihan pientä pyyhkäisyvuotoa jota tosiaan kesti sit loppujen lopuksi 1.5vkoa.
Epätietoisuus oli tuskaa, näin jälkikäteen olisi ollit paljon parempi spontaani km, kuin pientä kauan jatkuvaa vuotoa, joka olisi saattanut olla myös ihan harmitonta....oma intuitio kyllä sanoi, ettei ole harmitonta.

Nyt 4+5 menossa, oireina tällä hetkellä vain väsymys ja lisääntynyt ruokahalu..rinnoissa ihan pientä tuntemusta. Eli aika lievillä oireilla toistaiseksi, mutta toki ihan alussakin vasta ollaan.
 
Toivotaan että kaikki on hyvin

Mulla oli tosiaan tammikuussa kkm, jota aloin aavistelemaan kun rintojen kipu alkoi häipymään joskus vkon 6 paikkeilla. Mulla oli alkuun rinnat tosi kipeät, piti nukkuakin pehmorintsikat päällä. Mitään kipuja eikä vuotoja ollut, kunnes vkolla 8 alkoi olemaan ihan pientä pyyhkäisyvuotoa jota tosiaan kesti sit loppujen lopuksi 1.5vkoa.
Epätietoisuus oli tuskaa, näin jälkikäteen olisi ollit paljon parempi spontaani km, kuin pientä kauan jatkuvaa vuotoa, joka olisi saattanut olla myös ihan harmitonta....oma intuitio kyllä sanoi, ettei ole harmitonta.

Nyt 4+5 menossa, oireina tällä hetkellä vain väsymys ja lisääntynyt ruokahalu..rinnoissa ihan pientä tuntemusta. Eli aika lievillä oireilla toistaiseksi, mutta toki ihan alussakin vasta ollaan.
Ok, täytyy vielä tunnustella omaa oloa ja pohtia varaisiko ajan ultraan. Ensi viikolla kuitenkin myös eka neuvolakäynti. pohditaan vielä siellä käymisen jälkeen halutaanko varmistaa tilanne ultralla vai malttaako odotella ensimmäiseen maksuttomaan ultraan..

edit: piti ihan tarkistaa ettei neuvolan kautta ultrat ihan ilmaisia olekaan. On tämä raskaus oppimisen aikaa monella tapaa 😁
 
Ei selvinnyt. Mitään ei missään näkynyt, esim. kystaa tai hematoomaa.

Kurjaa, että et päässyt näytille Mulle ainakin sanottiin sairaalassa, että jos km olisi, ni pitäisi ottaa pissanäytteet ym. tulehduksien varalta, joten ihmettelen kyllä, että miksi joudut odottamaan
Kuulemma kun viikot on niin pienet niin hyvin voi kotona seurata. Vain jos kipuja ilmestyy ettei pärjää / vuoto niin suurta niin sitten srl. En tiedä todella outoa ja olisi kuvitellut, että tämmöinen tutkittaisiin.
Taidan ottaa sairaslomaa pari päivää ja mennä yksityiselle ultraan 😢 pieni toivon kipinä josko tämä olisi kuitenkin vain harmiton hematooma tmv mutta kyllä se tunne sisällä on, ettei nyt kaikki ole hyvin
 
@NiiskuNeiti2020 Toistaiseksi vielä tällain piilossa Ehkä nt-ultran jälkeen uskaltaa paljastua Mutta voin toki laittaa yv:llä tiedon, niin ei tarvitse miettiä

Ps. Marraskuisten suljettu ja piilossa oleva ryhmä on perustettu. Linkkiä ei voi laittaa, kun sinne pystyy lisäämään vain kaverina olevat. Täällä voi ilmoittaa halukkuuden päästä mukaan, niin laitan yv:tä ja kyselen fb tietoja, lisään kaveriksi ja sen myötä ryhmään. Poistan kavereista lisäyksen jälkeen
Löysin tunnarit vuoden takaiseen käyttäjätunnukseen (muistelen että piti olla kirjautunut jotta saa yv-viestit) joten tässä siis vielä uusiksi kiinnostus liittyä Fb-ryhmään 🤗
 
Minä pääsin ultraan kans neuvolan kautta edeltävän kkm:n vuoksi. Olisin kyllä varannut omakustanteisesti jos en olis näin saanut. Oon pohtinut myös olisiko varaa käydä tässä välissä jos nt-ultra on kovin myöhään. Tai kokeilisko josko hommais dopplerin ja sais kotona sydänäänet kuuluville jos se helpottaisi stressiä.
Mulla oli tuollainen doppleri edellisessä raskaudessa ja tykkäsin siitä kovasti, kun sai kuunnella itse sydänääniä. Valitettavasti olen sen antanut pois, koska pitkän lapsettomuustaustan ja hoitojen vuoksi en uskonut että tulisin enää koskaan raskaaksi. Voisin kyllä harkita sellaisen hankkimista
 
Eiköhän mun aikani tässä ryhmässä ollut tässä 😭 hyytymiä tulee ja vuoto ei lopu 😭
Tulen takaisin jos joku ihme tapahtuisi 💔

toivon teille kaikille paljon onnea raskauteen ja koko sydämestäni toivon, että pikkuiset pysyy matkassa ❤

Nyt ei tainnut vaan olla meidän aika 💔😭
 
Eiköhän mun aikani tässä ryhmässä ollut tässä hyytymiä tulee ja vuoto ei lopu
Tulen takaisin jos joku ihme tapahtuisi

toivon teille kaikille paljon onnea raskauteen ja koko sydämestäni toivon, että pikkuiset pysyy matkassa

Nyt ei tainnut vaan olla meidän aika
Kovasti voimia ❤

Minä sain riesakseni koronan. Olin yhteydessä lääkäriin ja nyt kovasti lääkärit pohtivat, pitääkö aloittaa se pistoshoito tukosriskiä varten. Vai olenko vielä tarpeeksi aikaisilla viikoilla, että se ei ole tarpeen. Tänään 7 + 0.
 
Kovasti voimia

Minä sain riesakseni koronan. Olin yhteydessä lääkäriin ja nyt kovasti lääkärit pohtivat, pitääkö aloittaa se pistoshoito tukosriskiä varten. Vai olenko vielä tarpeeksi aikaisilla viikoilla, että se ei ole tarpeen. Tänään 7 + 0.
Siis sama! Kahden vuoden välttelyn jälkeen, NYT sitten tietenkin nasahti korona. Mulla viikot 6+4. Maanantaina viralliseen testiin ja sitten selviää omakin kohtalo verenohennuslääkityksen osalta...
 
Olen tosi pahoillani puolestasi Neljäpientä! 😥

Kirjoittelinkin aikaisemmin, kun olen ollut huolissani jo useammasta vuotokerrasta tässä ensimmäisten raskausviikkojen aikana. Tänään pääsin vihdoin varhaisultraan ja kaikki oli kuitenkin kunnossa ja syke löytyi ❤ Vaikka sitä sanotaankin, että etenkin pienet vuodot on tavallisia alkuraskaudessa niin ei ole helppo silti ottaa rennosti!
 
Tuttuvierailija
@esva ja @virvatulia Itekin siltä vältty sen 2v ja sit toki sen heti raskaana sai 😅 Onneks meni itellä ohi aika helposti. Pientä outoutta kurkussa 3pvä ja pari pvä ihan tukossa ja siinä se. Itse en tarvinnut vähäisten oireiden takia sitä verenohennuslääkettä.
 
  • Tykkää
Reactions: esva
Siis sama! Kahden vuoden välttelyn jälkeen, NYT sitten tietenkin nasahti korona. Mulla viikot 6+4. Maanantaina viralliseen testiin ja sitten selviää omakin kohtalo verenohennuslääkityksen osalta...
Joo mikä tuuri. Pari vuotta onnistunut välttelemään ja nyt sitten osui kohdalle... Minulla kans maanantaina meno viralliseen testiin. Olen maanantaina myös yhteydessä neuvolaan ja he tekevät päätöksen, onko pistoshoito tarpeen nyt vai myöhemmin vai ollenkaan. Päivystyslääkärit eivät kuitenkaan nähneet tarpeelliseksi aloittaa heti. Onko sulla oireet minkälaiset? Mulla kuume seilaa 37-38, keuhkot ja poskiontelot tulessa ja kova yskä. Oisin mieluummin ottanut sen lievän version...
 
Uusi yritys
Täällä itsekin jännitän keskenmenoa. Viime raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 10. Ei ollut niiden viikkojen aikana oikeastaan mitään raskausoireita ja sama juttu tälläkin kertaa. Tällä hetkellä pitäisi olla 5+1 menossa ja tänään jouduin nukkumaan ensimmäiset päiväunet. On kyllä aika raskas työviikko takana mikä varmaan vaikutti väsymykseen.
 

Yhteistyössä