Marraskuiset 2022❄️

Tuttuvierailija
Meillekään ei kummempia ohjeita ekalle käynnille annettu. Lomakkeiden täyttö netissä ja asioiden läpi käyntiä sitten ekalla kerralla.

Mulla sydän riutuu rinnasta, kun mun isä nukkui pois ja että se ei riitä niin eilen illalla tuli verta paperiin ja oli pieni hyytymä mukana. Aamulla tuli sitten ruskeaa hyytymää..
Osanottoni 🥺❤
Toivottavasti pieni jaksaisi sinnitellä mukana loppuun asti ❤
 
Meillekään ei kummempia ohjeita ekalle käynnille annettu. Lomakkeiden täyttö netissä ja asioiden läpi käyntiä sitten ekalla kerralla.

Mulla sydän riutuu rinnasta, kun mun isä nukkui pois ja että se ei riitä niin eilen illalla tuli verta paperiin ja oli pieni hyytymä mukana. Aamulla tuli sitten ruskeaa hyytymää..
osanotot 🧡 Sormet ristissä, että pienellä olisi kaikki hyvin.
 
Meillekään ei kummempia ohjeita ekalle käynnille annettu. Lomakkeiden täyttö netissä ja asioiden läpi käyntiä sitten ekalla kerralla.

Mulla sydän riutuu rinnasta, kun mun isä nukkui pois ja että se ei riitä niin eilen illalla tuli verta paperiin ja oli pieni hyytymä mukana. Aamulla tuli sitten ruskeaa hyytymää..
Voi ei, oon todella pahoillani ❤

Olikos sulla varhaisultra tälle viikolle varattu?
 
Hei vaan..
Kaikkien kovasti vauvaa yrittäneiden ja vauvasta haaveilleiden keskelle on nyt hieman vaikea tulla kertomaan, että itse tänään sain täysin yllättäen plussan. Tai no, nyt kun miettii niin ei se nyt viimeisen viikon oireiden perusteella niin yllätys ollut, mutta todella epäsäännöllisellä kierrolla ja harvoilla seksikerroilla ei tullut kyllä mieleen. Viime viikolla oli myös tiistai-iltana vuotoa, jonka jälkeen tiputteli muutaman päivän, joten kuvittelin menkkojen olevan.. (nyt sitten tietty huoli ja ihmettely siitä, mitä oli)

Oon 37v. ja meillä on 8- ja 6-vuotiaat lapset ja vaikka aikanaan miehen kanssa puhuttiin kolmesta, jopa neljästä, oon jo pari vuotta sanonut, etten oo valmis enää lähtee alusta. Oon myös lihavampi kuin koskaan (bmi 40), vaikka aina painon kanssa kamppaillut. Se huolettaa. Myös jaksaminen muuten mietityttää..

Oli kyllä välittömästi tänään niin selkeät viivat, ettei tarvii kai arvailla ja tosiaan oon ollut väsynyt, lämpö ollut koholla ja etova olo nyt viikon. Kävin tänään labrassakin, että mikä on ja varmuuden vuoksi ajattelin raskauden poissulkea, kun tää yökötys oli niin tutun oloista. Jos nyt oon kartalla, niin tänään olis 7+1 ja LA 14.11. Nyt vaan toivon pääseväni pian neuvolaan.

Esikoista yritettiin kolme vuotta ennen kuin tärppäsi ja kuopus sai koko ajan tulla kun on tullakseen. Eikä nyt tosiaan ole estämällä estetty, mutta en mä oikeesti osannut kuvitella näin käyvän. Jos vaan kaikki menee hyvin, niin onhan se ihanaakin. ❤
 
Tervetuloa @macudahakki 🙂

Eipä täälläkään saanut täysin huokaista varhaisultran jälkeen. Syke kyllä löytyi ja muutenkin kaikki näytti ihan hyvältä. Alkio kuitenkin oli viikkoa pienemmän kokoinen. Eli joko kehityksessä jotain häikkää tai sitten ovulaatio on ollut myöhäisempi.
Jälkimmäistä kätilö epäili raskaustesteistä. Tein negatiivisen testin päivää ennen oletettujen kuukautisten alkamista ja siitä kahden päivän päästä haalean viivan. Tuon testin olisi pitänyt normikierrossa näyttää tulos jo 6pvää ennen kuukautisia. Reilun viikon päästä perjantaina kontrolliultra. Eipä auta kuin odotella 😏 Ovulaatiota en tikutellut eli sen ajankohdasta ei ole tietoa.
 
@Fiore85 Myöhäisempi ovulaatio on varmaankin sitten se syy! Mä kävin tammikuussa lääkärissä epäsäännöllisen kierron takia ja hän silloin sanoi, että mun olisi ollut turha edes tikuttaa ovulaatioita, koska olisin saanut palamaan monta pakettia/kierto myöhäisen ajankohdan takia. Enpä kyllä tuolloin ovulaatiota laskenutkaan kuin kännykkäsovelluksen perusteella, ja vasta Teroluteilla tikutin ajankohtaa, joka alkoi kun pitikin.
Mutta eipä sulla auta kuin jännittää taas seuraavaan viikkoon, pidetään peukkuja pystyssä!
 
  • Tykkää
Reactions: Fiore85
Tervetuloa @macudahakki

Eipä täälläkään saanut täysin huokaista varhaisultran jälkeen. Syke kyllä löytyi ja muutenkin kaikki näytti ihan hyvältä. Alkio kuitenkin oli viikkoa pienemmän kokoinen. Eli joko kehityksessä jotain häikkää tai sitten ovulaatio on ollut myöhäisempi.
Jälkimmäistä kätilö epäili raskaustesteistä. Tein negatiivisen testin päivää ennen oletettujen kuukautisten alkamista ja siitä kahden päivän päästä haalean viivan. Tuon testin olisi pitänyt normikierrossa näyttää tulos jo 6pvää ennen kuukautisia. Reilun viikon päästä perjantaina kontrolliultra. Eipä auta kuin odotella Ovulaatiota en tikutellut eli sen ajankohdasta ei ole tietoa.
Näistä tulee välillä niin ristiriitaisia tunteita; minulla on nyt kahdesti todettu että on pieni ja tahdottu tarkastella lähemmin.
Minäkin pohdin, että olisiko sulla ollut ovulaatio vaan myöhemmin?
Jos syke on löytynyt niin sehän on hyvä merkki ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Fiore85
Näistä tulee välillä niin ristiriitaisia tunteita; minulla on nyt kahdesti todettu että on pieni ja tahdottu tarkastella lähemmin.
Minäkin pohdin, että olisiko sulla ollut ovulaatio vaan myöhemmin?
Jos syke on löytynyt niin sehän on hyvä merkki
Aikaisemmissa raskauksissa vai nykyisessä todettu liian pieneksi? Löytyikö syytä? 🙂

Ja kiitos molemmille tsempeistä. Itse yritän nyt ajatella, että on vain myöhäinen ovis. Ens viikolla sitten näkee, jos on jotain muuta.
 
Monella tuntuu olevan epävarmuuksia vielä ilmoilla ja ikäviä uutisia tullut. 😕 Hirveästi voimia ja tsemppiä heille jotka vielä kuumeisesti odottelevat kontrolleja! 💛

Me käytiin tänään ekassa neuvolassa, nyt 8+5. Tuntui kyllä vähän höperöltä mennä, kun vielä jotenkin luotto niin nollassa että tämä varmasti kunnialla loppuun saadaan. Mut oli mukava neukkutäti ja melkoinen tykitys tutkimuksia ja tietoa, aikoja varattu nyt kesäkuun puoliväliin asti. Nt-ultra on 25.4, eli melkein neljä viikkoa sais vielä elää jännityksessä.
 
Monella tuntuu olevan epävarmuuksia vielä ilmoilla ja ikäviä uutisia tullut. Hirveästi voimia ja tsemppiä heille jotka vielä kuumeisesti odottelevat kontrolleja!

Me käytiin tänään ekassa neuvolassa, nyt 8+5. Tuntui kyllä vähän höperöltä mennä, kun vielä jotenkin luotto niin nollassa että tämä varmasti kunnialla loppuun saadaan. Mut oli mukava neukkutäti ja melkoinen tykitys tutkimuksia ja tietoa, aikoja varattu nyt kesäkuun puoliväliin asti. Nt-ultra on 25.4, eli melkein neljä viikkoa sais vielä elää jännityksessä.
Meillä oli myös tänään eka neuvola ja vähän samat fiilikset. Tietoa tuli kyllä paljon ja itselleni suositeltiin kahta sokerirasituskoetta, koska diabetesta on suvussa. Ekaan ultraan mennään 5.5. Oli kyllä mukava neuvolan hoitaja! Sinänsä tylsää, että hän kertoi jäävänsä vuorotteluvapaalle ja ensi kerralla meitä on vastassa sijainen.

Miestä tuntui jännittävän eka neuvolakäynti enemmän kuin minua.. :)
 
Meillä oli myös tänään eka neuvola ja vähän samat fiilikset. Tietoa tuli kyllä paljon ja itselleni suositeltiin kahta sokerirasituskoetta, koska diabetesta on suvussa. Ekaan ultraan mennään 5.5. Oli kyllä mukava neuvolan hoitaja! Sinänsä tylsää, että hän kertoi jäävänsä vuorotteluvapaalle ja ensi kerralla meitä on vastassa sijainen.

Miestä tuntui jännittävän eka neuvolakäynti enemmän kuin minua.. :)
Rasitukseen joudun heti minäkin koska GDM mulla tyttöä odottaessa diagnosoitiin.
 
Poccahontas
Voisin varovasti liittyä seuraan. Pelonsekaisin tuntein tänään varhaisultrassa käyty, jossa kaikki näytti kaikin puolin hyvältä. Pieni pamppaileva sydän kyllä toi kyyneleet silmiin. 9. viikolla ollaan menossa. En vieläkään voi uskoa että kahden vuoden jälkeen ensimmäinen inssi tuotti tulosta, vielä kun pysyy mukana loppuun asti. Facebookista olisin kiinnostunut jos kaikki hyvin vielä seuraavassa ultrassa.
 
vierailija(*Pikkumyy*)
On tää sellasta venäläistä rulettia..koskaan ei tiedä, kuka putoaa 🙄

Itsellä aika isot pelot päällä tammikuisen keskenmenon jälkeen 😔 On todella väsyttävää olla koko ajan huolissaan ja tarkkailla jokaista oiretta tai oireen puuttumista.
Pienillä oireilla mentiin viimeksi ja samoin nytkin. Toki viikot on vielä pienet (5+3), mutta kuitenkin. Mulla on oireina väsymys, rintojen tai lähinnä nännien aristus, alavatsan nippailut, vihlomiset ja kuukautismaiset tuntemukset, turvotus sekä runsas valkovuoto.

Vessassa käydessä aina pelko, mitä paperiin tulee 😣
Kuukautismaiset tuntemukset koen välillä hyvinä (kohtu kasvaa ja mukautuu asukkaaseen) ja välillä huonoina (enteilee keskenmenoa), vaikka tiedän että ovat normaaleja eikä mulla nyt mitään kipuja edes ole.
Rintoja tarkkailen myös, jos joku hetki ei olekaan niin arat, niin pelkään pahinta...viimeksi kun se oli ensimmäinen asia, mistä aloin epäilemään ettei kaikki ole hyvin, rintojen kipu alkoi helpottamaan.

Varhaisultraan en aio mennä. Vaikka se ehkä toisi helpotuksen hetkeksi, mutta oon lukenut niin paljon, että vaikka VU oliskin kaikki hyvin, niin parin päivän päästä ei välttämättä enää olekaan..tai että NT ultrassa sitten huomattu että kehitys pysähtynyt eikä enää sykettä vaikka VU kaikki oli ollut hyvin.

Ihan turhaa on murehtia etukäteen, kunpa siitä pääsisi eroon.. Pitäis vaan pystyä ottamaan rennosti ja rauhallisesti, mutta se ei ihan helposti käy.
 
Pieniaarre
Täällä myös yksi marraskuisen odottaja, jos hyvin käy.
Täytyy liittyä nimimerkin kera, jos varhaisultrassa positiiviset uutiset. Tällä hetkellä viikolla 6 menossa.

Olo on tosi huono, pahoinvointia on aamusta iltaan. Yöt menee mukavasti, kun saa nukuttua tätä jatkuvaa väsymystä pois. En oksentele, mutta koko ajan on sellainen tunne, että kohta lentää. Onko kokemusta kellään, millä helpottuisi? Onhan se ristiriitaista, kun nälkä tulee syömisen jälkeen max. parissa tunnissa ja kaikki ruoka kuvottaa valtavasti.

Lisäksi on rinnat on turvonneet ja kovin arat kauttaaltaan. Jatkuvasti paleltaa.

Kiva seurata täältä muiden odottajien ajatuksia. On tämä niin ihmeellistä aikaa, etenkin näin ensikertalaisena. Odotin kylläkin ensimmäisiltä viikoilta vähän mukavempia oloja! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Marrasbaby
Hei, mulle ainakin suositeltiin inkiväärikaramellien imeskelyä pahoinvointiin. En tiedä auttaako kun en ole vielä kokenut pahoinvointia.
Onpa erikoinen ohje, kun inkivääriä ei kuitenkaan raskaana saa syödä?

Mulla myös pahoinvointia aamusta iltaan, yökkäilyä, mutta ei oksennusta. Liikunta ja pitkät ruokavälit pahentaa. Toisaalta iltaisin tekee pahaa ruoankin jälkeen.
 
Täällä myös yksi marraskuisen odottaja, jos hyvin käy.
Täytyy liittyä nimimerkin kera, jos varhaisultrassa positiiviset uutiset. Tällä hetkellä viikolla 6 menossa.

Olo on tosi huono, pahoinvointia on aamusta iltaan. Yöt menee mukavasti, kun saa nukuttua tätä jatkuvaa väsymystä pois. En oksentele, mutta koko ajan on sellainen tunne, että kohta lentää. Onko kokemusta kellään, millä helpottuisi? Onhan se ristiriitaista, kun nälkä tulee syömisen jälkeen max. parissa tunnissa ja kaikki ruoka kuvottaa valtavasti.

Lisäksi on rinnat on turvonneet ja kovin arat kauttaaltaan. Jatkuvasti paleltaa.

Kiva seurata täältä muiden odottajien ajatuksia. On tämä niin ihmeellistä aikaa, etenkin näin ensikertalaisena. Odotin kylläkin ensimmäisiltä viikoilta vähän mukavempia oloja!
Olis kyllä ihana, kun ei tuntis oloaan "sairaaksi". Mulla siis myös tuo etova olo on aamusta iltaan ja yökkäilen täällä kävellessäni. Täytyy varmaan tuleville isosiskoille kertoa heti kun on varmistunut, että kaikki on lähtökohtaisesti kunnossa, etteivät turhaan ole huolissaan äidin pahoinvoinnista.

Ikävä kyllä mitään kauhean toimivia keinoja mulla ei oo. Sen huomaan, että on paras vain syödä, mitä pystyy ja mielellään todella usein vähän kerrallaan. Eilen hain vähän välipala varastoa jääkaappiin: mustikkakeittoa, jogurttia, viinirypäleitä, smoothien ja vielä voileipäkeksejä (koska leipä ei nyt mee..) Mulla ainakin nälkä lisää tuota etovaa oloa. Mutta kuopuksesta muistan, kuinka synnärillä tajusin seuraavana päivänä, että "Hei, mua ei okseta!!", joten oon nyt silleen henkisesti valmistautunut siihen, että tätä tää nyt on. Tsemppiä kaikille ja jos niitä hyviä vinkkejä tulee, niin kertokaa ihmeessä. :)
 

Yhteistyössä