Marraskuiset 2022❄️

Pikkunenmyy
Tein eilen illalla sen viikkodigin ja se näytti nyt sen 2-3! Mutta eilen tosiaan oli jo 4+6… Periaatteessa tänään/huomenna pitäisi olla jo se 3+, että onko tää nyt huojentavaa vai ei? Ihan kamalan väärässä ei pitäisi mun laskujen olla, että sen piikkiin ei oikein tuo hitaus voisi mennä. Voiko se hcg:n nousu olla vain niin yksilöllistä tai että jollain oiskin sitä huonommin siinä aamupissassa? Eilinenhän oli mun eka minkä tein illalla… Mulla on kaksi isompaa lasta jo, ja muistelisin heidän kohdallaan testien menneen ihan ”odotetulla tavalla”…
Harmillisesti nuo testit on sen verran arvokkaita ettei ihan voi joka aamu ja ilta testailla😅

Mulla on koko ajan epämääräinen ”menkkaolo”. Vatsaa turvottaa hurjasti ja epämääräisiä ei-miellyttäviä tuntemuksia. Migreeni sen sijaan loistaa poissaolollaan, mikä yleensä tulee menkkojen aikaan ja on taas raskausaikoina ollut poissa. Se on tietty ihan hyvä merkki..

En oo varannut vielä neuvolaa.. Enkä varhaisultraa. Milläs päivillä se sydämen syke pitäisi jo näkyä?

Voimia Tiutaulle!
 
Tuttuvierailija
Pikkunenmyy: jos yhtään helpottaa, niin toiset ei saa sitä 3+ vaikka olisi kuinka pitkällä raskaana. Ja se hcg:n nousu on tosiaan niin yksilöllistä, että ei voi oikein omia testejä verrata muiden testeihin :( Minulla testit näyttää iltaisin paremmin viivaa, et kai sekin on niin yksilöllistä, et kumpi ajankohta testaamiselle on parempi.
Mulla myös menkkajomotusta ja vatsa on yks pallo ja se ahdistaa, kun on niin turvonnut.
Meillä näkyi viimeksi syke jo 6+3.
 
vierailija
VIERAIIJA: Onnea plussasta, kiva saada toinenkin esikoista odottava linjoille :) Itse en käytä facebookkia.

Mä oon tutkiskellut että just viikolla 6 näkyisi syke, vimeistään 7-8. Meillä tuo varhaisultra viikolla 7, kävi mielessä et onko omaan jalkaan ampumista kun voi olla että kaikki hyvin vaikka sykettä ei vielä näkyisikään..
 
Tuttuvierailija
Mie plussasin tänään aamulla ja itkuhan siitä onnesta tuli! <3 Nyt pitäs olla rv 3+5 ainakin kuukautisten alkamispäivästä päätellen. Luulen itse kyllä, että vähän pitemmällä jo mennään. Ihanaahan tämä on, toivottavasti jatkuu hyvin tämä raskaus!

Miekin olisin kiinnostunut Facebook ryhmään liittymään jos sellainen tehdään. Ensimmäinen raskaus, niin onhan tää jännää!
Onnea onnea onnea ❤ Tervetuloa joukkoon mukaan 😊
 
Ruutupaita
Täällä kanssa yksi mukaan, vielä varovaisin toivein! Ensimmäinen liuska Terolutia takana, ehkäisy jätettiin lokakuussa pois. Menkat ollut epäsäännölliset 34-45pv, joten en osaa nyt ollenkaan sanoa päivistä ja viikoista, LA on "peruskierron" perusteella 6.11. Ekan testin tein viikko sitten kp28 mahakipujen alkaessa ja silloin oli ensimmäinen roskisviiva. Sen jälkeen olen testaillut turhankin usein ja haamuista on tullut selkeämpiä - viiva ei vielä kontrolliviivan värinen, mutta jo havaittavissa minuutin sisällä.
Tosi jännittävää aikaa, huomenna testaan vielä viikkonäytöllisellä. Sitten varmaankin saa soitella neuvolaan? Lapsi olisi meidän ensimmäinen, joten kaikki on aivan uutta ja olen aivan pihalla kaikesta infosta (vaikka niitä oon yrittänyt jo kuukausia tankata!:D)!
 
Täällä kanssa yksi mukaan, vielä varovaisin toivein! Ensimmäinen liuska Terolutia takana, ehkäisy jätettiin lokakuussa pois. Menkat ollut epäsäännölliset 34-45pv, joten en osaa nyt ollenkaan sanoa päivistä ja viikoista, LA on "peruskierron" perusteella 6.11. Ekan testin tein viikko sitten kp28 mahakipujen alkaessa ja silloin oli ensimmäinen roskisviiva. Sen jälkeen olen testaillut turhankin usein ja haamuista on tullut selkeämpiä - viiva ei vielä kontrolliviivan värinen, mutta jo havaittavissa minuutin sisällä.
Tosi jännittävää aikaa, huomenna testaan vielä viikkonäytöllisellä. Sitten varmaankin saa soitella neuvolaan? Lapsi olisi meidän ensimmäinen, joten kaikki on aivan uutta ja olen aivan pihalla kaikesta infosta (vaikka niitä oon yrittänyt jo kuukausia tankata!)!
Uskallan jo onnitella! :) Mulla ei viivatesteissä tainnut tulla koskaan testiviivasta ihan niin tummaa kuin kontrolliviivasta vaikka hyvin vahvistuikin ja digistä pärähti nopeasti plussa. Itse soitin digin teon jälkeen. Jännää tosiaan, tuu sit huomenna kertoon mitä viikkonäyttö ilmoitteli :)

Tiedän että oon tosi ajoissa mutta itselläkin ensimmäinen ja oon aika täpinöissä niin ostin tänään jo ekat 56 cm vaatteet :D Tuli kontissa niin mieleiset popin vastaan ja kuosiltaan unisexit. Muita ei vielä viitsikään ostella :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutupaita
Olen ollut pari viikkoa saikulla ja nyt on unirytmi keikahtanut ihan nurin. Normaalisti en nukahda ennen puolta yötä ja nukun mielellään kymmeneen. Teen vuorotyötä joten varsinaista rytmiä ei ole koskaan, mutta aamuvuorot on ihan kamalaa tuskaa. Nyt oon tovin ollu sängyssä tosi aikaisin, toissailtana nukahdin jo ennen kasia, ja herään aamulla kuuden kieppeillä. Mitä täällä oikein tapahtuu. 😅
 
@Tuituixx Kiitoksia, ja samoin onnea sulle ja muille kanssatovereille! :) Vasta illalla kerroin miehelleni positiivisesta testistä (en ole halunnut turhaan herätellä toiveita - riittää kun minä jo stressaan asiasta!) ja varhain aamulla sitten kummatkin oltiin hereillä ja tehtiin digitaalinen testi. 2-3 vko näytti mittari :)
Neuvola on 31.3. Meidän kaupunki ei ilmeisesti varhaisultraa tarjoa ilmaiseksi (ei ainakaan puhelimessa sanottu siitä mitään) ja mietinkin vähän, pitääkö se omakustanteisesti sitten vain ottaa. Ikää mulla on jo 35, joten senkin takia jännittää tämä ensimmäinen raskaus, että meneekö kaikki varmasti hyvin.
 
@astianpesukone Ihanaa, onnea Kuulosti tekstisi jotenkin tutulta ja heti pitää vastata. Meillä kuopus (4. lapsi) on nyt n. 9.5kk ja häntä yritettiin melkein 1v5kk ja ajateltiin, että tulee_nyt_jos_on_tullakseen vielä yksi pikkuinen ja sehän nappasi mukaan heti Oletin, että ei tässä -22 vauvaa enää voi saada, kun kuopuksessakin meni niin kauan Ja meillä myös näillä näkymin la 6.11
Itse tein puhtaan negan dpo 11 ihan vain huvikseni, kun olen ihmetellyt, että miksi en ole nukkunut nyt reilu kahteen viikkoon juuri ollenkaan (sama vaiva oli kuopuksesta ekat 9vko) ja sit unohdin hetkeksi koko asian, kunnes tajusin, että menkat 1pvä myöhässä, vaikka ne on säännölliset ja kaveri yllytti tekee testin. Olin niin varma, että nega sieltä tulee, kun ei ole oloa, että on raskaana ja 2 vahvaa viivaa tuli heti testiin Ihan puulla päähän lyöty edelleen.

Nyt olen huolissani toki, kun googletin nopean hcg nousun Miksi dpo11 oli aivan nega ja dpo15 oli leffaviivat. Ei käy mun järkeen. Toki heti pelkään, että on kkm

Haha ompa hauskaa! On kyllä todella samanlainen tilanne, meillä nää edellisetkin varmaan melkein päivälleen saman ikäisiä 😅 tuntuu kyllä jotenki nii hämmentävältä että miten voi käydä näin helposti! Oon aina haaveillu ”yllätysplussasta”, mutta aatellu ettei ikinä osu meille, niin nyt ei jotenki mahda edes uskoa tätä todeksi 🤩
Varattiin varhais-uä 17.3., tuntuu että toihan tulee tosi pian!

Paljon onnea kaikille plussanneille, on tää vaan niin jännää ja siistiä aikaa!

Itellä ei mitään oireita oikein vielä oo, mutta mulla ei oikein ollu mitään esikoisestakaan niin nyt en oo ollu samalla tavalla huolissaan ku sillon alkuun. Jotenki vaan tuntuu nii epätodelliselta että tuolla joku olis kun olo ei tunnu sen kummemmalta ku ennenkään ja silti ois iso mullistus taas tapahtumassa 😅 mahaa on kyllä ikävä, ihana kun saa taas kokea sen!
 
@Nipaus, kuulostaa tutulta tuo jäätävä väsymys :D Onko sitä pitkin päivää myös? Mulla tulee ihan sellasia lamaannuttavia väsymys aaltoja.

@Ruutupaita, onnea vielä❣
Meillä sitten samana päivänä tuo eka neuvola, täälä oli melko täyttä. Mulla alkaa huomenna 5. viikko 🙏

Oisin ehkä vähän enemmän harkinnut tuota varhaisultraa mutta täällä päin toimii yksityinen jossa saa sen kätilön tekemänä ja hinta kohtuullinen 62 e+toimistomaksu. Mun mielestä kautta linjan sitä tarjotaan kunnallisella vain jos on keskenmenoja takana tms riskiä?
 
@Tuituixx Päästään samana päivänä päivittämään neuvolauutisia siis! Sä pääset jännityksestä pois jo aiemmin sen ultran myötä! :) Hoitaja laski mulle nyt ajan 4+5, vaikka mainitsin, että kierto on kyllä ollut epätasainen. Sen perusteella kai on joskus päässyt varhaisultraan, jos ei tarkkaa aikaa saada muutoin selville. Lisäksi lapsettomuushoidoissa käyville se tarjotaan maksutta. Me oltaisiin ensi kuussa menty jonoon, jos ei nyt olisi tärpännyt! :D

@Nipaus Täällä kans unirytmit vähän vinksallaan, herään tosi aikasin ja sitten päivisin on ihan armoton väsy. Vaikka ottaisin päikkärit, oon silti valmis yöpuulle jo klo 23 aikoihin. Normaalisti tällaisina aurinkoisina päivinä en tosiaan pode väsymystä.
 
vierailija
Olen ollut pari viikkoa saikulla ja nyt on unirytmi keikahtanut ihan nurin. Normaalisti en nukahda ennen puolta yötä ja nukun mielellään kymmeneen. Teen vuorotyötä joten varsinaista rytmiä ei ole koskaan, mutta aamuvuorot on ihan kamalaa tuskaa. Nyt oon tovin ollu sängyssä tosi aikaisin, toissailtana nukahdin jo ennen kasia, ja herään aamulla kuuden kieppeillä. Mitä täällä oikein tapahtuu.
Mie en oo oikein saanu unta tai illalla nukahdan hyvin, kun on niin väsynyt olo ja viimeistään kymmenen aikaan. Mutta aamulla herään viiden tai kuuden aikaan enkä saa enää unta. Tulee siis miulle ihan liian vähän unta siihen, että olisin pirteä oikeasti. Toki muutenkin väsyttää melkein koko ajan päivällä.

Mikäköhän tähän auttas?
 
Tuttuvierailija
Mie en oo oikein saanu unta tai illalla nukahdan hyvin, kun on niin väsynyt olo ja viimeistään kymmenen aikaan. Mutta aamulla herään viiden tai kuuden aikaan enkä saa enää unta. Tulee siis miulle ihan liian vähän unta siihen, että olisin pirteä oikeasti. Toki muutenkin väsyttää melkein koko ajan päivällä.

Mikäköhän tähän auttas?
Oletko mittauttanut rauta-arvoja?

Minä olen kolmisen viikkoa mennyt sänkyyn jo klo 21 ja nukkunut hyvin huonosti klo 1-2 asti ja sit joutunut nousemaan jo ylös. Kolmen viikon aikana unta vain 1-2h pätkissä/yö.

Pyysin neuvolasta lähetteen labroihin ja ferritiini on tosi alhainen, joten toivottavasti tuplasatsi rautaa auttaa uniin piakkoin.
 
Tuttuvierailija
Haha ompa hauskaa! On kyllä todella samanlainen tilanne, meillä nää edellisetkin varmaan melkein päivälleen saman ikäisiä tuntuu kyllä jotenki nii hämmentävältä että miten voi käydä näin helposti! Oon aina haaveillu ”yllätysplussasta”, mutta aatellu ettei ikinä osu meille, niin nyt ei jotenki mahda edes uskoa tätä todeksi
Varattiin varhais-uä 17.3., tuntuu että toihan tulee tosi pian!

Paljon onnea kaikille plussanneille, on tää vaan niin jännää ja siistiä aikaa!

Itellä ei mitään oireita oikein vielä oo, mutta mulla ei oikein ollu mitään esikoisestakaan niin nyt en oo ollu samalla tavalla huolissaan ku sillon alkuun. Jotenki vaan tuntuu nii epätodelliselta että tuolla joku olis kun olo ei tunnu sen kummemmalta ku ennenkään ja silti ois iso mullistus taas tapahtumassa mahaa on kyllä ikävä, ihana kun saa taas kokea sen!
Saattaapi ollakin, et on samana päivänä syntynyt :D
Todella epätodelliselta tuntuu kyllä edelleen ja vaikka on vähän pahoinvointia ollut, niin en siltikään usko raskauteen ja jotenkin on tyhjä olo :eek:
Meillä varhaisultra 19.3 ja musta tuntuu, et sinne on jäätävän pitkä aika :D Mua varmaan pelottaa niin paljon, et jokin on hullusti, niin aika matelee.
 
Mie en oo oikein saanu unta tai illalla nukahdan hyvin, kun on niin väsynyt olo ja viimeistään kymmenen aikaan. Mutta aamulla herään viiden tai kuuden aikaan enkä saa enää unta. Tulee siis miulle ihan liian vähän unta siihen, että olisin pirteä oikeasti. Toki muutenkin väsyttää melkein koko ajan päivällä.

Mikäköhän tähän auttas?
Mulla oli kanssa tällasta ekassa raskaudessa ja luulen että sillon liitty ihan siihen jännitykseen kun sai tietää, mulla jäi ainaki itestään tosi nopeesti pois kun sai mieltä vähän rauhotettua 😅
 
Saattaapi ollakin, et on samana päivänä syntynyt
Todella epätodelliselta tuntuu kyllä edelleen ja vaikka on vähän pahoinvointia ollut, niin en siltikään usko raskauteen ja jotenkin on tyhjä olo
Meillä varhaisultra 19.3 ja musta tuntuu, et sinne on jäätävän pitkä aika Mua varmaan pelottaa niin paljon, et jokin on hullusti, niin aika matelee.
Siis joo, mulla ihan samanlaiset fiilikset!! Tänää kerroin yhelle kaverille ja tuntu ihan ku oisin huijannu 😅
Onhan nää ekat viikot kyllä pitkiä, toivon et nyt menis nopeempaa ku on tuo yks jo johon keskittyä 😬
 
vierailija
Oletko mittauttanut rauta-arvoja?

Minä olen kolmisen viikkoa mennyt sänkyyn jo klo 21 ja nukkunut hyvin huonosti klo 1-2 asti ja sit joutunut nousemaan jo ylös. Kolmen viikon aikana unta vain 1-2h pätkissä/yö.

Pyysin neuvolasta lähetteen labroihin ja ferritiini on tosi alhainen, joten toivottavasti tuplasatsi rautaa auttaa uniin piakkoin.
Pitää tuota kyllä koittaa, kiitos! :)
 
heippa! Minä varovaisesti liityn mukaan. Takana ylläri raskaus joulukuun puolella joka päättyi 24.1 viikolla 9 keskenmenoon. Viime viikolla tein negatiivisen testin ja tänään päivällä positiivisen eli laskettu olisi kuun vaihteessa ehkä kun kuukautisia ei tosiaan kerennyt välissä olemaan. Lapsi olisi perheemme 7 (omia 4, miehellä 2 lisäksi ja tämä olisi 3.s yhteinen). Neuvolaan en heti soittele, koska keskenemeno edelleen kummittelee ja siinä ehdin neuvolassa kerran käydä, vaikka toki olisihan se kiva viikoista varmuus saada.Keskenmeno pelkoa ei hälvennä sekään, että viime viikolla kävin loop hoidossa (poistettiin kohdunkaulaa) ja se riskiä keskenmenoon toki lisää. Huomenna olisi viimeistään tarkoitus tehdä viikkonäytöllinen testi josko siitä sais osviittaa.
 
@astianpesukone Musta tuntuu, että huijaan miestänikin tällä raskaudella kun en siihen itsekään uskalla oikein vielä uskoa! Miten tällaista odottelua jaksaa vielä pari kuukautta, että pääsee ultraan ja asia konkretisoituu?
no sepä! Sen takia oli meiän pakko varata se varhaisultra yksityiseltä vaikka ensin aattelin että kyllä sitä tällä kertaa osaa luottaa 😅 tein senylläritestin lisäksi yhden viikkotestin ja päätin että enempää en testaile, mut pikkasen syyhyäis kattoa joka päivä! vielä en oo ainakaa sortunu, ku esikoisesta tein joku 11 testiä ekan viikon aikana 😂 Soitin tänää neuvolaan ja saatiin aika jo 14.3., kun me lähetään sitten 4 viikoksi reissun päälle. Mulla sillon menkkojen mukaan laskettuna 7+0, mutta jos mun omat päätelmät pitää paikkansa nii oikeesti ois vasta 6+1 😅 Jotenki tuntuu ihan hassulta mennä niille käynneille, kun vastahan on nää asiat käyty läpi, vaikka kovasti meidän neuvolajärjestelmää kyllä arvostankin!

@Manssi onnea plussasta! Varmasti varjostaa tuo aikasempi menetys, mutta toivotaan nyt parasta, että pikkuinen pysyy mukana ❤
 
@astianpesukone Hyvä tietää, etten oo ainoa testien tuhlailija - oon varmasti tehnyt myös kymmenen testiä (niin raskaus- kuin ovulaatiotestiäkin) tässä jännityksessä. Yksi r-testi jäi vielä jäljelle, enköhän senkin vielä ens viikolla testaa.. :D Mutta olipa kiva, että saitte neuvola-ajan etukäteen!

Mun ystävä tuli raskaaksi rankkojen hedelmöityshoitojen jälkeen ja ehkä häneltä sitten olen saanut tätä varauksellista suhtautumista omaankin raskauteeni - ihan syyttä tietenkin, koska jokainen raskaus on yksilöllinen.
 
Tuttuvierailija
no sepä! Sen takia oli meiän pakko varata se varhaisultra yksityiseltä vaikka ensin aattelin että kyllä sitä tällä kertaa osaa luottaa tein senylläritestin lisäksi yhden viikkotestin ja päätin että enempää en testaile, mut pikkasen syyhyäis kattoa joka päivä! vielä en oo ainakaa sortunu, ku esikoisesta tein joku 11 testiä ekan viikon aikana Soitin tänää neuvolaan ja saatiin aika jo 14.3., kun me lähetään sitten 4 viikoksi reissun päälle. Mulla sillon menkkojen mukaan laskettuna 7+0, mutta jos mun omat päätelmät pitää paikkansa nii oikeesti ois vasta 6+1 Jotenki tuntuu ihan hassulta mennä niille käynneille, kun vastahan on nää asiat käyty läpi, vaikka kovasti meidän neuvolajärjestelmää kyllä arvostankin!

@Manssi onnea plussasta! Varmasti varjostaa tuo aikasempi menetys, mutta toivotaan nyt parasta, että pikkuinen pysyy mukana
Minäkin tehnyt vain yhden liuskan ja sit sen viikkonäytöllisen ja nyt kun pelot on hyvin vahvasti läsnä, niin tekisin mieli hakea kasa testejä, vaikka eihän ne mitään kerro toisaalta, että meneekö hyvin vai ei :eek: Tai no, saattaahan ne näyttää alkavan km, jos liuskat haalenee ja jos ei haalene, ni ei sekään takaa, et kaikki menis loppuun asti hyvin 😒 On tämä kyllä ahdistavaa ja jännittävää odottaa sitä ekaa ultraa. Yksityiselle tuli aika varattua.
 
Täytyy kyllä sanoa, että tämä raskauden yrittäminen ja raskaaksi tuleminen ei oo ollut yhtään sitä, mitä odotin! Kouluajoista iskostui mieleen, että pamahtaa samantien raskaaksi, kun lopettaa ehkäisyn. No ei se ihan niin helppoa ollutkaan (ja miksei ehkäisyvalistusta tehdä faktapohjaisesti eikä pelottelumielellä?). Sitten kun saa sen positiivisen testituloksen niin stressi loppuu - no ei tosiaan! Tässä on kyllä odottavan aika pitkä! Kertokaa sitten te, jotka varhaisultraan menette, että miten käynti sujui!
 

Yhteistyössä