Marraskuiset 2018

@noommi Kerrotko, mitä valmistetta käytät - missä olis riittävästi b6:sta? Mä olen aika valmis kokeilemaan mitä vaan.... Tää olo on jotain ihan käsittämätöntä! Vaikken edes yrjöile niin paljon kuin jotkut...
Beko longia käytän, siinä on muitakin B-vitamiineja kuin kutosta. Oon ottanut vain aamuin illoin, vaikka neuvolasta suosittelevat ottamaan päivälläkin. Olo helpottui jo aloittamista seuraavana päivänä!
 
En nyt muista nimimerkkejä, mut ihan samanlaisia fiiliksiä täällä - kauhea keskenmenon pelko :( Oon nähny 2 yönä ihan ihme uniakin aiheesta, painajaisia siis. Ja muutenkin oon monta kertaa meinannu varata uuden ultran, vaikka siis kertaalleen oltiin ja nähtiin että vauvalla on syke ja kaikki hyvin. Ilmeisesti tää hermoilu kuuluu asiaan kun kerta muillakin :oops: Jännityksellä aion kuitenkin malttaa odottaa NT-ultraan. Ellei täs sekoo murehtimiseen ennen sitä :ROFLMAO: Työpäivinä onneks ei koko aikaa ehdi tätä miettiä... Oisko jollain ei-murehtivalla vinkkiä miten pystyy ottaa iisisti? Tsemppiä! (y)

Pocahontas ja mini, rv 8+4
 
@noommi Kiitos! Suuntaan heti huomenna apteekkiin.

@Pocahontas- No, mä kuulun ei-murehtiviin, mutta mun vinkkini ei ole kovin hyvä - kun yrittää vain selvitä hetkestä toiseen pahan olon kanssa niin ei kykene murehtimaan muusta kuin huonosta olostaan ja siitä selviääkö sittenkään... Ei ehkä se vastaus mitä hait :LOL: ;)
 
Mulla kans on semmonen ”onkohan kaikki kuitenkaan hyvin”

Mullahan ei oo siis muita oireita kun väsymys, alavatsan turvotus ja menkkamainen ”muljunta” mahassa.

Yritettiin tosiaan pitkään, niin jotenkin vaan semmonen olo että ”meidän pitää kokea keskenmeno”. Tai siis kun niin monella on mennyt eka kesken niin nyt musta tuntuu ettei tätä ekaa plussaa saada syliin saakka.

Mä en raaski mennä yksityiselle katsomaan onko kaikki hyvin, koitan vaan ajatella että kyllä kaikki on hyvin sillon 17.4 kun eka neuvolakäynti on, jos niin on tarkotettu.
Harmittaa kun eivät tosiaan vielä sillon suostu kuunteleen löytyiskö sykettä.

Täytyis vaan luottaa..

Aurorials ja mini 4+6
 
@pampulax, uskomatonta. Minkä selityksen lääkäri antoi? Erityisesti tuo hcg muutos kummaksuttaa. Melkoinen ihme :)

Täällä doplaan joka ilta, kuten ekassakin. Nyt siis dopler näyttää sovelluksessa sykkeen, ei vielä kuulu. Kyllä tuokin rauhoittaa mieltä. Suosittelen unbornheartia, jos doplerin meinaa hankkia.

Pahoinvointi helpottanut. Eka työpäivä jännitti vaan hyvin meni! Yrittää aatella et jokainen päivä on aina päivä pois pahoinvointi-ajasta eli parempaa kohti mennään. (y)

Rv 8+5
 
Voi @Päppyrä , oon tosi pahoillani! :(

Mä tässä edelleen mietin sitä varhaisultran varausta, että josko menisi ensi viikolla tai viimeistään sitä seuraavalla. Sitten vielä mietin sitä, että kannattaisikohan niihin seulontaverikokeisiin mennä rv 9+3 vai 11+5? Siinä välissä ollaan just harmillisesti reissussa. (n)

Farfallallaa 6+2
 
Huomenta

Eilinen varhaisultra meni hyvin. Sieltä löytyi 3 päivää vanhempi alkio kuin olin itse laskenut menkkojen mukaan, joten nyt on 8+4, laskettu aikakin muuttui 3 päivää aikasemmaksi, eli 2.11 :love:
Syke oli vahva ja se kirppu jo liikkuki siellä :ROFLMAO::eek: Kaikki oli kuulemma niin hyvin kun vain voi olla, huh!

Ainut mikä jäi askarruttaan mieltä, multa löytyi 3cm:n kokoinen kysta. Onko muilla ollut? Lääkäri kyllä sanoi että siitä ei oo mitään vaaraa, ja kuulemma tositosi yleisiä. Mutta minähän jäin silti sitä ressaamaan :D
Sanoi että ainoastaan voi tuottaa kipua ja jos puhkeaa nii repäisevää kipua, mutta ei ole vauvalle mitään haittaa. Kertokaapa kysta kokemuksia raskauden aikana?

Saapa nähdä kauan tämä pysyy salassa :) Töissä kertominen jännittää eniten, olen vastuutehtävissä ja minun tilalle on hommattava joku tuuraaja. Luulen kyllä että vähän jo arvaavat kun en enään yhtäkkiä polta tupakkaa ja viikonloppunakaan en osallistunu työpaikan pippaloihin :whistle:

Tänään neuvola heti aamusta :)

Listaan muutoksia:
2.11/Happiness89/28/Ensimmäinen/Oys

Happiness89&Kirppu 8+4
 
Lääkäri sanoi, että joskus voi tulla labra virheitä näissä hcg mittauksissa. Mulla ei vieläkään mene tajuntaan tämä tapahtumaketjuo_O raskaustestit ja kaikki. Välisellä käy mielessä kaksi alkiota, koska eihän tämä voi mitenkään muuten selittyä. Mut minne se mahdollinen toinen on hävinnyt, kun ei ole ollut tuhruvuotoa kummempaa (ja sekin niin oientä, että juuri nähtävissä)?o_O
 
@Happiness89 mulla on ollut kystia munasarjoissa raskaus aikana ja ilman. Pieniä useammin ja useita ja muutama isompikin. Eikä ole koskaan aiheuttanut mitään oireita. Välillä ei ole ollut kystia ollenkaan, joten jollain tapaa ovat sieltä kadonneet.

@pampulax on kyllä uskomaton tilanne :eek: tota mietin itekin, että olisko niissä hcg tuloksissa tullu joku virhe, tai sit siellä on ollu kaksi (n) Mutta eniten kans ihmetyttää tuo aikainen plussan saaminen.
Mutta mitäpä niitä enempiä murehtimaan, siellä se pikkuinen majaili ja sydän sykki :love:
Minkä ikäisiä sun muut lapset ovat?

Muillekin epätietoisille mä tänään aamulla kilahdin ihan totaalisesti,aloin yhtäkkiä vollottaan :cry: täällä itsekseni, että tää on varmasti mennyt kesken.
Hetken itsesäälissä vellottuani,päätin että mä en asiaan voi mitenkään vaikuttaa ja mikään ei vielä erityisemmin ole antanut merkkejä siitä, että olisi mennyt kesken.
Joten ei auta, kuin porskutella eteenpäin.
Ja minä hullu aioin kestää vielä sinne np-ultraan asti :eek:
Mikäli meillä niin :poop: säkä kävisi, että nyt olisi mennyt kesken, eikä vuoda ulos ennen sitä ja se siellä vasta huomattaisiin, niin sillekään en mitään mahtaisi.
Mutta oletettavaa on, että vuodon jossain vaiheessa pitäis alkaa, jos kesken näin aikaisessa vaiheessa menisi (n)
Joten nyt päätin, että keskityn muihin juttuihin ja yritän nauttia tästä alku ajasta jotenkin :unsure:

Oireita on edelleen, tissikipu ja väsymys. Ajoittainen ällöttävä olo on kadonnut. Mutta en aio sillä vaivata enää päätänä tämän enempää..

Kosmo ja mini 5+5
 
@pampulax teillä riittää vipinää, jos kaikki lapset ovat samaan aikaan kotona

@ijomeo täällä yksi joka muutenkin tunteilee hömppä elokuvia katsellessa,mutta normaalisti se on vielä ihan siedettävää. Eilen illalla sain lapset ajoissa nukkuun ja mies oli töissä. Päätin katsella jonkun romanttisen hömppä elokuvan ja voi luoja sitä :cry: Siitä itkemisestä ei ollut tulla loppua ja alkoi olla jo hivenen hysteeristä :LOL:
Muistan tämän aikaisemmistakin raskauksista.

Kosmo ja mini 5+6
 
Hei! Voisin liittyä seuraan. Sunnuntaina ilmestyi plussa yllättäen tikkuun ja 23.11. olis laskettu noin suunnilleen. En muista tarkalleen viimeisten menkkojen ajankohtaa...

Oireita on jatkuva pahoinvointi, väsymys, rinnat kipeät ja turvotusta vatsassa.
Tää olis kolmas lapsi meidän perheeseen, isommat on 5,5v ja 4v.

lohe ja 5+4 tjtn
 
Marraskuiset 2018:

31.10
Sonde
/ 31 / toinen
oiliolivia / 34 / toinen / SEKS
pikkutakkutukka / 2.
Himskatti / 25 / ensimmäinen / NKL


1.11
voittamaton
/ 26 / ensimmäinen / TYKS / nt-ultra 20.4
noommi /26 / eka /KYS
Pocahontas- / 31/ ensimmäinen / NKL / neuvola 29.3.

2.11
Jesunasu
/ 25v / toinen / SATKS
Happiness89 / 28 / Ensimmäinen / Oys

4.11
Tintarella / 30 / 2. /NKL
minimustikka / 27 / toinen / JS

5.11
nanuska
/ 34 / kolmas / nkl
Idrisni / 32 / toinen / Tays

6.11
Triple82
/ 35 / 3 / NKL

7.11
Starangel / 36/ 3 / JS tai NKL
Paukku_2018 / 30 / ensimmäinen / HYS
hennap / 22 / eka / OYS / 28.3.


8.11
Susa.s
/ 32 / neljäs / Js
Missuli / 24 / ensimmäinen / PHKS


9.11
haaveistatotta
/ 26 / Toinen / KSKS
Hentukkainen / toinen / 24 / KYS

10.11
M0mmy
/ 27 / toinen / tays

12.11
Jonsu- / 34 / toinen / KYS
Eela- /29 /1.lapsi /OYS
pampulax / 8.lapsi / kaks

14.11
ena--
/ 31 / neljäs / Espoon sairaala

15.11
ijomeo
/ toinen / 27 / OYS
maximus / 37 / 2. lapsi / Espoon sairaala
Moonastiina / 27v. / ensimmäinen / seuraava ultra 5.4 ja neuvola 16.4 / KYS

17.11
Farfallallaa
/ 35v / kolmas / NKL

18.11
Nadine88
/ 30 / eka / SATKS

22.11
kosmo
/ Neljäs / Tays

28.11
Aurorials
/ 29v / esikoinen / TAYS tai K-HKS

Tiedot muodossa:
laskettu aika / nimimerkki / ikä /monesko lapsi / synnytyssairaala / tuleva ultra / neuvola. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Mulla mielialat kyllä vaihtelee. Välillä ärsyttää kaikki, välillä taas on ihan hyvä fiilis. Itkeny oon muutaman kerran ihan hervottomasti, kun oon kuullu että joku jänis oli kuollu tai kun näin kuvan missä joku kärppä kanto suussa pientä linnunpoikasta. Rankkaa tämä tunteilu Muuten on oireet vaan vähentynyt.. mutta kahvia ei tee samalla tavalla mieli.. aamukahvin juon pakon edessä että virkistyisin :D
Edelleen tullu pientä ruskeita vuotoo, mutta nyt ei jännitä niin paljon. Onneks tilanne taas tarkastetaan seuraavassa ultrassa ensi viikolla.
Odotan kyllä hulluna, että kerrotaan meidän vanhemmille. Kyseessä olis ensimmäinen lapsenlapsi kaikille! :)
 
Mua ahdistaa ihan suunnattomasti, kun en jaksa harrastaa yhtään mitään. Ekan lapsen odotus oli niin oireetonta, että oon tavallaan järkyttynyt tästä. Koko ajan huono olla ja kroppa ihan sekaisin, mut kai se tästä tasoittuu
 
Selvittiin tästä työviikosta. Muuten ollut hyviä päiviä paitsi viime yöstä asti ollut huono-olo. Ei kuiteskaa niin pahaa ku viikko-pari sitten. Tulee nämä 4vp kyllä sopivaan saumaan niin saa taas huilia ku siltä tuntuu.

Kuin aikaisin ootte tunteneet liikettä? Erityisesti te, jotka ootte ollut aiemmin raskaana. Voiko ne tuntea aiemmin? Muistelen et meni ekassa lähemmäs puolta väliä. Nyt vaan tuntunut outoa sisäistä "kutitusta" ja mieltäisin jopa samaksi ku mitä ekasta muistan. Nyt siis 10.viikko menossa.
 
Mä oonainakin tuntenut kaikista kolmesta liikkeet melko myöhään. En ainakaan oo tajunnu aikasemmin mitään, esikoisesta taisin huomata jotain rv22, tokasta 20 ja kolmannesta 18-19. Ja yritin kyllä tuossa kolmannessakin oikein kuulostella itseäni, että huomaisinko jo aikaisemmin, mutta ei mitään :LOL:

Kosmo ja mini 6+0 hitaasti etenee, mutta etenee kuitenkin :love: ei voi ymmärtää, että joulukuisillekin on jo oma pino. Musta tuntuu edelleen, että oon ihan lähtökuopissa vielä :D
 
Niin, tuskinpa on niitä. Mutta jotenki vaan ku tulee se tunne (muutamia kertoja tullut) niin muistuu mieleen ne hennot sipaisut. En siis tarkoita et mitään kunnon potkuja tai möyrimisiä sentää tuntisin :D aikapa tän sit näyttää.

Suolen liikkeet ja kurlutukset on omaa luokkaansa.
Ja kova ummetus lisäsi pahoinvointia. Tuntu et maha pönöttää niin täynnä p*skaa et uutta ruokaa ei vain mahdu. Oon joutunut ottaa töissä kokoa suuremmat työvaatteet sen ummetuspönötyksen vuoksi.
 

Yhteistyössä