manduca vs. ergo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niissä on tosi vähän eroa, ja kun sun muksu on jo tuon ikäinen, integroitu vauvatuki (Manducassa on, Ergossa ei) ei oo niin tarpeellinen enää. Manduca on uudempi ja kalliimpi, mulla on Ergo ja oon tosi tyytyväinen siihen. Mun lapsi on 2, ja menee edelleen Ergossa kun omat jalat väsyy reissussa :)

kiitos... näin olen vähän olettanut, kun joitain kommentteja olen löytänyt palstoilta. Tiedätkö pystyykö molemmissa kantamaan lasta katse menosuuntaan kantajan vatsan puolella?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos... näin olen vähän olettanut, kun joitain kommentteja olen löytänyt palstoilta. Tiedätkö pystyykö molemmissa kantamaan lasta katse menosuuntaan kantajan vatsan puolella?

Manducasta en osaa sanoa, mutta Ergossa ei ainakaan voi kantaa noin. Lapsi voi olla selässä kasvot menosuuntaan, edessä selkä menosuuntaan, tai lonkalla. Mun mielestä noissa kantorepuissa (Ergo, Manduca, Yamo, Patapum) ei suosita tota kasvot menosuuntaan-tyyliä kun se ei ole lapselle ergonominen. Rintareput (BabyBjörn, Emma) on sitten erikseen, mutta niissä ei voi isompaa lasta kantaa lainkaan.

Manducassa ei voi kantaa kasvot menosuuntaan edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Onko sulla itsellä Manduca? Ootko tykännyt?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko sulla itsellä Manduca? Ootko tykännyt?

on ja olen tykännyt kovasti. Ostin viime kesänä kun poika oli just syntynyt. Silloin käytin paljon. Talvella täällä pohjoisessa käyttö oli ihan minimissä ja sisällä en ole tuota koskaan tarvinnut. Nyt olis tarkoitus siirtyä kantamaan selkäpuolella. Tosiaan erona ergoon on tuo vauvatuki, joka mahdollistaa kantamisen ihan vastasyntyneestä asti. Alkuun oli vaikea itse laittaa vauvaa tuohon, mutta äkkiä siihen sit oppi ja poika kyllä on viihtynyt tosi hyvin kasvot minuunkin päin. Nukahti tuohon lähes poikkeuksettä

on ja olen tykännyt kovasti. Ostin viime kesänä kun poika oli just syntynyt. Silloin käytin paljon. Talvella täällä pohjoisessa käyttö oli ihan minimissä ja sisällä en ole tuota koskaan tarvinnut. Nyt olis tarkoitus siirtyä kantamaan selkäpuolella. Tosiaan erona ergoon on tuo vauvatuki, joka mahdollistaa kantamisen ihan vastasyntyneestä asti. Alkuun oli vaikea itse laittaa vauvaa tuohon, mutta äkkiä siihen sit oppi ja poika kyllä on viihtynyt tosi hyvin kasvot minuunkin päin. Nukahti tuohon lähes poikkeuksettä

Mulla on tosiaan Ergo itsellä, ja poika on viihtynyt siinä tosi hyvin, nukkuen ja herellä. Kantajalle tuo on kans mitä näppärin vehje. Manduca silti vähän houkuttais, kun siinä on niin ihania kuoseja :D Minäkö pinnallinen?! Meille on tulossa toinen ipana jouluna, ja mulla ei ole Ergoon sitä vauvatukea, eli eikös se jo ole ihan hyvä syy investoida Manducaan...

Mä oon käyttänyt muuten Ergoa sisälläkin paljon, kun poika tykkäsi seurata esim. ruuanlaittoa ja muuta lonkalta. Sai molemmat kädet vapaaksi ja poika pääsi silti aitiopaikalle :)

Manduca silti vähän houkuttais, kun siinä on niin ihania kuoseja :D Minäkö pinnallinen?!

Mitä kuoseja? En mä muista nähneeni Manducasta kuin neljää eri väriä, ja tappavan tylsiä ovat kaikki; hiili, beige punainen ja petroli tai jotain sinne päin - niistä pitäisi sit valita... Itse tykkäisin kuviollisista, kun niissä näkyisi likatahratkin sitten huonommin.

Alkuperäinen kirjoittaja Myös kiinnostunut...:
Manduca silti vähän houkuttais, kun siinä on niin ihania kuoseja :D Minäkö pinnallinen?!

Mitä kuoseja? En mä muista nähneeni Manducasta kuin neljää eri väriä, ja tappavan tylsiä ovat kaikki; hiili, beige punainen ja petroli tai jotain sinne päin - niistä pitäisi sit valita... Itse tykkäisin kuviollisista, kun niissä näkyisi likatahratkin sitten huonommin.

Etsin nettikaupoista sitä Ergon vauvatukea, ja mun mielestä tosta Manducasta oli ties mitä limited edition-kuoseja saatavilla... katon löytyykö niitä vielä :D

Etsin nettikaupoista sitä Ergon vauvatukea, ja mun mielestä tosta Manducasta oli ties mitä limited edition-kuoseja saatavilla... katon löytyykö niitä vielä :D

Ai niinpäs onkin, kiitoksia paljon linkistä!! :) Ja jos tiedät/löydät muitakin kuoseja, niin lisääkin saa vinkata, mulle noi ei jostain syystä ole tullut eteen.

Ap, mikä on muuten oma suosikkikuosisi? :) Mä löysin vielä tällaisen: http://www.mistine.fi/kauppa/product_info.php?products_id=504 (SweetButterfly) ja jos varmuudella tietäisin että tulossa on tyttö, tuo olisi suosikkini. :)

Mulla oli ensin Ergo, mutta vaihdoin Manducaan juuri sen vauvatuen takia kun kolmonen ilmoitti tulostaan. Manduca on ehdottomasti näppärämpi ja joytenkin viimeistellympi kuin Ergo. Itse reppu on pehmeämpi ja mukavampi päällä, ja sopii paremmin monenkokoiselle kantajalle. Siinä saa myös olkaimet laitettua ristiin, mikä on hyvä ominaisuus hoikalla ihmisellä, koska olkaimet tuppaavat muuten valumaan hartioilta pois. (tai ainakin siinä tulee sellainen tunne että ne valuu). Manduca myös istuu paljon paremmin lantiolle kuin Ergo. Hihnoja on helpompi säätää ja nukkumatuki on helpompi käyttää. Ehdottomasti siis ääni Manducalle!

Mä suosittelen YAMOa, se on aivan ihana, voi kantaa edessä, selässä, lonkalla, itse kannan 3-vuotiastakin patikkareissuilla satunnaisesti. Ja Yamossa on ihanat kuosit :)
http://www.kestovaippakauppa.com/?tuote_id=686&op=lk&kat=

YAMO_brown_stripes_pop.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä suosittelen YAMOa, se on aivan ihana, voi kantaa edessä, selässä, lonkalla, itse kannan 3-vuotiastakin patikkareissuilla satunnaisesti. Ja Yamossa on ihanat kuosit :)

Joo mä oon kokeillu Yamoakin, on se parempi kuin Ergo, mutta Manduca on silti paras! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Joo mä oon kokeillu Yamoakin, on se parempi kuin Ergo, mutta Manduca on silti paras! :D
Eikun Yamo on paras, mulla oli Manduca, mutta vaihdoin sen Yamoon kun tykästyin siihen nempi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostunut:
Ap, mikä on muuten oma suosikkikuosisi? :) Mä löysin vielä tällaisen: http://www.mistine.fi/kauppa/product_info.php?products_id=504 (SweetButterfly) ja jos varmuudella tietäisin että tulossa on tyttö, tuo olisi suosikkini. :)

Mä en siis ole ap, vaan hänelle ekana vastannut :) Tuo sun laittama on aika ihana, ja siinä mun linkissä oli sellainen kelta-vihreä kuosi joka ois tosi kiva... hitsi, mulla on nyt kyllä Manduca-kuume vaikka Ergo jo tuolta löytyykin :D

Kiitokset Ammattilaiselle[/b) kommenteista!

Alkuperäinen kirjoittaja lily:
jos vauva on etupoulella noissa "repuissa" niin voiko siinä samalla imettää?

Joo, helposti voi. On samalla vähän näkösuojaa siinä :) Mulla siis Ergo, mutta toimivat samalla tavalla nuo muutkin kantoreput.

Uusimmat

Yhteistyössä