??
Aiemminkin jo kysyin, kertokaa nyt, missä kouluissa ei ole ensi kuussa juhlia?? Ihan uteliaisuutta kyselen kun en ole siihen todellisuudessa vielä törmännyt.Mutta ei jokaisessa koulussa.
Aiemminkin jo kysyin, kertokaa nyt, missä kouluissa ei ole ensi kuussa juhlia?? Ihan uteliaisuutta kyselen kun en ole siihen todellisuudessa vielä törmännyt.Mutta ei jokaisessa koulussa.
Turkilmaksen mukaan pahimmillaan yksikään teidän perheen lapsista ei olisi päässyt:ONiinpä...
En oo tiennytkään esim. tuon oman siippani olevan jollain lailla avuttomampi ja heikkolahjaisempi vain siksi, että hän on maahanmuuttaja. Ihan on osannut omille lapsilleen konserttiliput tarvittaessa hankkia.
Googlaile, hae muslimeiden joulujuhlat suomen kouluissa tms. vastaavilla hakusanoilla. Eikö oliskin parempi jos laitettaisiin rajat kiinni ja ajettaisiin muslimit helvettiin suomesta?Aiemminkin jo kysyin, kertokaa nyt, missä kouluissa ei ole ensi kuussa juhlia?? Ihan uteliaisuutta kyselen kun en ole siihen todellisuudessa vielä törmännyt.
Tässä on se ratkaiseva ongelma, että minä en ymmärrä, millä tavalla tämä on sopeuttamista?Joko mulla on vakavia ongelmia itseilmaisussa, tai sitten on vaan päässyt unohtumaan miten palstalle pitää kirjoittaa rautalangasta vääntäen.
Ensinnäkin: tuon tempauksen pointtina oli siis maahanmuuttajien sopeuttaminen. Se, oliko tuo nyt hyvä idea vai ei, jääköön tässä arvuuttelematta. Mutta jos tuo sopeuttaminen olisi muutettu täällä ehdotettuun muotoon, eli että halukkaat voi tilata lippuja, oli sitten mamu tai ei, niin miten hemmetissä Se olisi ollut sopeuttamista? Ei niin millään tavalla. Se olisi ollut Robinin konsertti, enkä siis väitä että huono idea lainkaan sekään. Sopeuttamista Se ei kuitenkaan ollut.
Ja vielä: miten ihmeessä mun tekstiä edes pystyy vääntämään niin, että olisin aliarvioinut maahanmuuttajien pystymistä yhtään mihinkään, voi elämä! Puhuin vähemmistöstä. Jos kymmenen ihmistä havittelee yhtä lippua ja heistä kaksi on maahanmuuttajaa, niin millä todennäköisyydellä maahanmuuttaja saa lipun? Se oli mun pointti ja minä hölmö luulin, että Se ilman muuta ymmärrettäisiin.
Kuten jo aika alussa kirjoitin: kaunis ajatus Mikkelissä, mutta toteutus ontuu. Ja (perhana, nyt unohtui nikki) joku kirjoitti fiksusti käsitystäni korjaten, että konserttiin siis menee samanaikaisesti maksavat suomalaiset, niin eipä tuo edesauta muuta kuin lisää muukalaisvihaa. Luulin (hätäisesti luin), että konsertti järjestettiin pelkästään maahanmuuttajille. Eli kaupungilla tosiaan jalo ajatus, mutta helvetin surkea toteutus.
Kirjoitinko nyt riittävän selkeästi, vai vieläkö joku vetelee herneitä nenäänsä?
Niinpä...kuinkahan monta kertaa minäkin tätä olen jo kysynyt...Kuka oikeasti voi nimetä koulun, missä ei vietetä joulujuhlaa muslimien takia?
Kovin usein sellaisista kuulee puhuttavan, mutta kukaan ei vielä ole osannut sanoa missä näitä kouluja niin runsain mitoin on.
Minä oon törmännyt siihen, että uskonnottomat suomalaiset vanhemmat vaativat uskonnollisen joulujuhlan muuttamista tonttujuhlaksi tai vastaavaksi. Haluavat, että lapsensa osallistuvat juhlaan, mutta sitä uskonto-osuutta ei saisi olla.
Eiköhän tässä ole aika monesti jo pohdittu, että kuulostaa yhtä typerältä tädin/sedän ajatukselta kuin jotkut...betoniporsaat! Ja mainosta Robinille.Tässä on se ratkaiseva ongelma, että minä en ymmärrä, millä tavalla tämä on sopeuttamista?
Enkä sitä, mistä lähtien kaupunki on saanut syrjiä asukkaita syntyperän perusteella?
Linkkiä on ollut esillä useaan eri kertaan eri ketjuissa. Jos nyt vaan laittaisit sen pekonin pois kädestä ja etsit itse. Vaikka te olettekin tottuneet vaatimaan kaikkea niin nyt on aika tehdä ihan itse jotakinNiinpä...kuinkahan monta kertaa minäkin tätä olen jo kysynyt...
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27485574:Kiitos Turkilimas, että selvensit hiukan. Tosiaan, en ilmeisesti ymmärtänyt pointtiasi.
Näin Mikkeliläisenä kotiäitinä jolla on kolme lasta, ei aina ole mahdollista ostaa lippuja moiseen, etenkään joulun aikaan.
Varmasti olisi paljon tarvitsijoita ja halukkaita viedä lapsensa tuohon konserttiin, mutta ei ole mahdollisuutta.
Ymmärrän sopeuttamisen ja ryhmäyttämisen hyödyn, mutta miksi se tapahtuu tällä tavalla? Toteutus on tosiaakin äärimmäisen omituinen, josta ei positiivista saa millään.
Lähinnä tämä lietsoo mamu-vastaisuutta.
Monikulttuurinen koulu on tuo, missä esikoiseni on. Koen sen rikkauttena, vaikkakin opetus on hiukan hitaampaa joidenkin kieliongelmien kanssa, sekä jotain kulttuuritaustaista vaikeutta on kohdattu.
Poikaani mm. löytiin kasvoihin tänään, koska hän sanoi takaisin tarpeettomaan hiljaa-komentoon toiselta oppilaalta vastaamalla "ole itse hiljaa."
Se kuitattiin kulttuurieroin opettajan toimesta joka näki ja kuuli tapahtuman.
Tämä nyt meni ohi aiheen.
Juu, ei sitä koskaan tiedä.Meinaatko että maahanmuuttajilla on jotkut omat maahanmuuttaja kännykät, jotka ovat jotekin niin heikkolaatuisia että jumittavat heti kun maahanmuuttajat soittelevat lippupalveluun? Vihdoin kun pääsevät läpi maahanmuuttaja puhelinlinjaruuhkasta, ja yrittävät ostaa lippua niin maahanmuuttajien oma operaattori kaataa palvelunsa vaurioituneen maahanmuuttajien linkkiaseman tähden?
Vai miksi ihmeessä maahanmuuttajat eivät saisi samalla tavalla tilattua lippua lippupalvelusta, kuten kuka tahansa?
asian ytimessä!Meinaatko että maahanmuuttajilla on jotkut omat maahanmuuttaja kännykät, jotka ovat jotekin niin heikkolaatuisia että jumittavat heti kun maahanmuuttajat soittelevat lippupalveluun? Vihdoin kun pääsevät läpi maahanmuuttaja puhelinlinjaruuhkasta, ja yrittävät ostaa lippua niin maahanmuuttajien oma operaattori kaataa palvelunsa vaurioituneen maahanmuuttajien linkkiaseman tähden?
Vai miksi ihmeessä maahanmuuttajat eivät saisi samalla tavalla tilattua lippua lippupalvelusta, kuten kuka tahansa?
Oot juntti taas niin väärässä kuin vain voit olla. :laught:Kyllä nyt on taasen päättäjillä menneet puurot ja vellit sekaisin.
Mistä lähtien etnisyys / kulttuuritausta on syy saada ilmaiseksi jotain. Ennen oli paljon fiksummin, joko kaikki lapset sai halvemmalla jotain, tai ilmaiseksi, oli palvelu / tapahtuma mikä vaan.
P.s. Asia olisi hieman eri jos jotkut firmat maksaisi tämän lystin, mutta kysehän on veronmaksajien rahoista, eli ne perheet myös maksaa tästä jotka joutuu Nico-Pettereille selittelemään, että heidän ryhmässä olevat eri kulttuuriset lapset on eri asemassa kuin he.
:flower: älä tukehdu pullaasOot juntti taas niin väärässä kuin vain voit olla. :laught: