Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eikö olisi parempi kotouttamis idea roudata maahanmuuttajat katsomaan Mannerheimin patsasta torille tai Savilahden kivisakastiin. Niissä sitä olisi enemmän suomalaista kotouttamista kuin ruotsinekielisessä Robinissa.

sopeuttamista
[QUOTE="vieras";27484684]Eikö olisi parempi kotouttamis idea roudata maahanmuuttajat katsomaan Mannerheimin patsasta torille tai Savilahden kivisakastiin. Niissä sitä olisi enemmän suomalaista kotouttamista kuin ruotsinekielisessä Robinissa.[/QUOTE]

Niin, tai miten olisi osallistuminen ihan tavalliseen suomalaiseen joulujuhlaan suomalaisessa koulussa?

"vieras"
Mun mielestä on vain hienoa, että yritetään sopeuttaa maahanmuuttajia. Kiva ajatus :). Tosin olisi ollut mukavampi jos suomalaiset ja maahanmuuttajat olisivat yhdessä päässeet konserttiin. Sitä olisikin saattanut olla vähän hankalampi toteuttaa. Ottaen huomioon, että maahanmuuttajat ovat selkeä vähemmisto. Pahimmillaan yksikään maahanmuuttaja ei olisi päässyt konserttiin.

Mä en oikein ymmärrä ajatusta, että maahanmuuttajien pitäisi elää ja olla mahdollisimman kurjasti ja että heillä ei saisi olla mitään oikeuksia. Ja sitten vielä puhutaan miten heidän pitäisi sopeutua paikallisten tapoihin. Eiko siinä ole ristiriita? Kun siis ottaa huomioon miten kivasti meille suomalaisille järjestetään erilaisia ilmaiskonsertteja ja tapahtumia.
Huomaa kyllä sen et sä olet vihreä: mamut ensin ja itse loisit veronmaksajien elätettävänä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27484704]Tästä voi ihan julkisen kantelun tehdä ihmisoikeustuomio istuimeen kantasuomalsien syrjinnästä. Eri asia olisi jos olisi kaikille ilmainen.[/QUOTE]

Moinen valitus lentää roskakoriin: "Ei anna aihetta toimenpiteisiin."

Turkilimas, se konsertti on ihan tavallinen, kaikille avoin tapahtuma. Liput kustantaa 22€+käsittelykulut. Kulttuuritoimi on ostanut lippuja jakaakseen niitä maahanmuuttajille.
Eli ei siis edes erikseen maahanmuuttajille järkätty keikka, joka sekin menis mun jakeluun.

Mutta en pidä tasa-arvoisena sitä, että kyseiseen konserttiin ostetaan lippuja etnisen taustan mukaan. Elintason mukaan olisi hyväksyttävää, tai jonkin rajoitteen (kehitysvammat ym). Mutta että ihonväri?

• Tykkää
Reactions: Akaatti ja Lispetti
parempi idea
[QUOTE="vieras";27484684]Eikö olisi parempi kotouttamis idea roudata maahanmuuttajat katsomaan Mannerheimin patsasta torille tai Savilahden kivisakastiin. Niissä sitä olisi enemmän suomalaista kotouttamista kuin ruotsinekielisessä Robinissa.[/QUOTE]

Paras kotoutuskeino on työ. Mamu talutetaan suolle ja lyödään kuokka käteen, sapuskaa tulisi sen mukaan miten on jaksanut ahertaa.

Onhan tuo ihan tajuttoman typerä ajatus kaikin puolin.

Kukahan lie idean keksinyt? "Hei, mä tiiän! Tarjotaan maahanmuuttajalapsille liput Robinin konserttiin, kotouttamis- ja sopeutumismielessä!". Ööö...

Jos olisi tyyliin pesäpallokerho maahanmuuttajalapsille, tai suomalaisen ruuan kokkikerho, niin ymmärtäisin. Mutta ROBIN?!

Lisäksi tämänkaltaisessa positiivisessa syrjinnässä on aika hankalaa nähdä mitään positiivista. Joskus positiivinen syrjintä on jees, mutta takuulla tuoltapäin löytyisi myös sellaisia suomalaislapsia, jotka kovasti haluaisivat Robinin nähdä, eikä heidän perheillään kuitenkaan ole mahdollisuutta lippua ostaa...

Plääh.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="vieras";27483623]Tuohan on rasismia räikeimmillään. Miksei Lipponen ole järjestämässä marssia, entä Kiljunen. Marssiahan ne oli silloinkiin järkkäämässä kun turkkilaiset itse polttli oman pizzeriansa ja tappoi kolme suomalaista tuhotöillään.
Onko niin että rasismin kannattaminen saa ainoastaan loppumaan rasismin suomalaisia kohtaan?[/QUOTE]
Ei ne ollu turkkilaisia :attn:

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27484870:
Turkilimas, se konsertti on ihan tavallinen, kaikille avoin tapahtuma. Liput kustantaa 22€+käsittelykulut. Kulttuuritoimi on ostanut lippuja jakaakseen niitä maahanmuuttajille.
Eli ei siis edes erikseen maahanmuuttajille järkätty keikka, joka sekin menis mun jakeluun.

Mutta en pidä tasa-arvoisena sitä, että kyseiseen konserttiin ostetaan lippuja etnisen taustan mukaan. Elintason mukaan olisi hyväksyttävää, tai jonkin rajoitteen (kehitysvammat ym). Mutta että ihonväri?
Nähtävästi suvisten mielestä ihonväri voi olla vamma joka vaatii erityiskohtelua...

mdld
[QUOTE="vieras";27485014]Ha! Mä kun asuin lastenkodissa, me saatiin aina ilmaisliput "Elämä lapselle" -konserttiin. Kamalaa syrjintää kotona asuvia lapsia kohtaan! :p[/QUOTE]

Ootko ihan tosissas? Lastenkodissa asuvilla lapsilla on monilla ollut niin kurja elämä että ihan ovat pienen hupinsa ansainneet.
Ja Elämä lapselle taitaa olla hieman eri asialla kuin Robin...

hei haloo!
[QUOTE="vieras";27485014]Ha! Mä kun asuin lastenkodissa, me saatiin aina ilmaisliput "Elämä lapselle" -konserttiin. Kamalaa syrjintää kotona asuvia lapsia kohtaan! :p[/QUOTE]

Sä et ole tajunnut jutun pointtia. Teille ei annettu ilmaislippuja etnisen profiloinnin perusteella, vaan kaikki lastenkodin lapset pääsivät ilmaiseksi konserttiin, eikä vain mamut.

"vieras"
Ootko ihan tosissas? Lastenkodissa asuvilla lapsilla on monilla ollut niin kurja elämä että ihan ovat pienen hupinsa ansainneet.
Ja Elämä lapselle taitaa olla hieman eri asialla kuin Robin...
No hah mikä kommentti! :D

Mistä sä tiedät miten kurja elämä meillä on ollut ja miten kiva elämä niillä maahanmuuttajilla? Ja Robin... Saako ne maahanmuuttajat myös ilmaiset korvatulpat? :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";27485149]No hah mikä kommentti! :D

Mistä sä tiedät miten kurja elämä meillä on ollut ja miten kiva elämä niillä maahanmuuttajilla? Ja Robin... Saako ne maahanmuuttajat myös ilmaiset korvatulpat? :D[/QUOTE]

Mamut saattavat traumatisoitua Robinin konsertissa ilman korvatulppia ja sitten he tarvitsevat usean vuoden ajan terapiaa.;)

"vieras"
[QUOTE="vieras";27485160]Mamut saattavat traumatisoitua Robinin konsertissa ilman korvatulppia ja sitten he tarvitsevat usean vuoden ajan terapiaa.;)[/QUOTE]

Sitähän ne saa tarvii tai ei. Psykiatreilla juoksutetaan kerran kuukaudessa ja laitetaan eläkkeelle 15 vuotiaana.

Mun mielestä on vain hienoa, että yritetään sopeuttaa maahanmuuttajia. Kiva ajatus :). Tosin olisi ollut mukavampi jos suomalaiset ja maahanmuuttajat olisivat yhdessä päässeet konserttiin. Sitä olisikin saattanut olla vähän hankalampi toteuttaa. Ottaen huomioon, että maahanmuuttajat ovat selkeä vähemmisto. Pahimmillaan yksikään maahanmuuttaja ei olisi päässyt konserttiin.

Mä en oikein ymmärrä ajatusta, että maahanmuuttajien pitäisi elää ja olla mahdollisimman kurjasti ja että heillä ei saisi olla mitään oikeuksia. Ja sitten vielä puhutaan miten heidän pitäisi sopeutua paikallisten tapoihin. Eiko siinä ole ristiriita? Kun siis ottaa huomioon miten kivasti meille suomalaisille järjestetään erilaisia ilmaiskonsertteja ja tapahtumia.
Meinaatko että maahanmuuttajilla on jotkut omat maahanmuuttaja kännykät, jotka ovat jotekin niin heikkolaatuisia että jumittavat heti kun maahanmuuttajat soittelevat lippupalveluun? Vihdoin kun pääsevät läpi maahanmuuttaja puhelinlinjaruuhkasta, ja yrittävät ostaa lippua niin maahanmuuttajien oma operaattori kaataa palvelunsa vaurioituneen maahanmuuttajien linkkiaseman tähden? :D

Vai miksi ihmeessä maahanmuuttajat eivät saisi samalla tavalla tilattua lippua lippupalvelusta, kuten kuka tahansa?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Akaatti

Yhteistyössä