Makeannälkä alkaa kiusaamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shaina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Shaina

Vieras
Mulla on nyt 5 vkoa pisteilyä takana ja nyt on alkanut makeannälkä vaivaamaan.. siis on tullut niitä pieniä koputuksia alitajunnasta, ett hitto soikoon nyt tekis kutaa vetää iiiiiso pussillinen karkkia! Ikinä en oo mikään sokerihiiri ollut ja oon syönyt sitä ihan kohtuudella. Nyt se kohtuuskin on jäänyt pois ja se alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan :/

Meneekö tää ohi vai pitäiskö mun käydä ostamassa pari eurolla irkkareita ja vetästä ne hyvällä omatunnolla naamaan...? Hyvällä ja hyvällä..

Mehujäät ja sisut ei enää pure tähän himoon..

tähän aiheeseen liittyen, täältä löytyy varmaan joku, joka tietää noista lightlimuista ja dietorelle-karkeista... eli onko niissä sokeria ja jos on, niin minkä verran? Olisikos niistä apua makeanhimoon?? :ashamed:

Mulla kuus viikkoa takana ilman suklaata, ihmeen hyvin on mennyt. Ennen iso sininen ei säilynyt kaapissa päivääkään, kaikki oli syötävä nyt heti ja äkkiä! Mutta kun paino lukema on kolminumeroinen, on pakko yrittää tosissaan. Karkkia syön aika paljon vieläkin, pussia ei kannattais avata, muuten menee överiks helposti. viikonloppuisin sipsiä ja limua, tai pizzallakin silloin tällöin herkuteltu. Mutta liikuntaa olen lisännyt, mies aika paljon menoissaan, niin ei edes joka päivä pääse lenkkeileen. Mahdollisuuksien mukaan kuitenkin. kuuden viikon tulos -5 kg näillä konstein, ei pidä valittaa.
Mua vaan ihmetyttää yks asia, eli jos metrimitta ei riitä vatsan ympärystä mittaamaan, ja jos tästä oikeesti laihdun vaiks nyt 30 kg, niin mihin mun roikkumakkarani katoaa??! Voinko oikeesti pienentyä niin ettei läskit jää roikkumaan? Vaatisko vatsajumppaa paljonkin, ei taitais pelkät lenkkeilyt auttaa? kolmen pienen lapsen kanssa kun ei paljoa jumppasaleille lähdetä, varsinkin kun paikkakunnaltamme ei edes löydy! ;)

Mulle jos iskee makeanhimon, niin syön ananasta, klementiiniä tai juon pepsi maxia!

Sillä se menee sitten ohi. Sovittiin kyllä miehen kanssa, että perjantaisin voitais ostaa ihan karkkiakin, mutta kun sitä viime perjantaina kokeilin, niin maha turposi kauheeksi ja kipuili kanssa, joten nyt perjantaina jätän karkit väliin!

Tsemppiä!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 08:59 nonna kirjoitti:
tähän aiheeseen liittyen, täältä löytyy varmaan joku, joka tietää noista lightlimuista ja dietorelle-karkeista... eli onko niissä sokeria ja jos on, niin minkä verran? Olisikos niistä apua makeanhimoon?? :ashamed:

Kunnon makeanhimon yllättäessä "turvaudun" noihin Dietorelle-karkkeihin. Painonvartijoiden pisteillä kun olen, niin tuollaisesta pienestä Dietorelle pussista tulee vain 1 piste (poikkeuksena lakritsitoffee- ja toffee -pussit -> 3pistettä/pussi) ! Light-mehuja saa myös nauttia kohtuudella 0 pisteellä päivässä, samoin kuin tuota suurta intohimoani Pepsi Maxia :D

Juon pepsi maxia, 8 hopeatoffee namia =3p. Super salmiakki 1/2 pussia=2p. Dietorella karkit ovat niin pahoja, että mielummin syön tavallisia nameja pisteiden sallimissa rajoissa.

Ennen meni sininen suklaalevy x 2-3 viikko nyt en ole suklaata syönyt!
Viisi viikkoa takana ja 5 kg pois :D

Mulla jos himo on kova niin kyllä meen ja ostan karkkia.. tosin nyt ei oo pitkään aikaan enä sitä himoa ollut (kiitos sokeripaaston) ja pystyy syömään ihan kohtuudella..

jotain kuitenkin aina tekee mieli ja mulla on himona noi sokerittomat tai ainakin melkein sokerittomat pastillit esim xylidents ja extra..

Dietorellet on ihan sokerittomia samoin kun light limut!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 09:57 kirsi76 kirjoitti:
Mulla kuus viikkoa takana ilman suklaata, ihmeen hyvin on mennyt. Ennen iso sininen ei säilynyt kaapissa päivääkään, kaikki oli syötävä nyt heti ja äkkiä! Mutta kun paino lukema on kolminumeroinen, on pakko yrittää tosissaan. Karkkia syön aika paljon vieläkin, pussia ei kannattais avata, muuten menee överiks helposti. viikonloppuisin sipsiä ja limua, tai pizzallakin silloin tällöin herkuteltu. Mutta liikuntaa olen lisännyt, mies aika paljon menoissaan, niin ei edes joka päivä pääse lenkkeileen. Mahdollisuuksien mukaan kuitenkin. kuuden viikon tulos -5 kg näillä konstein, ei pidä valittaa.
Mua vaan ihmetyttää yks asia, eli jos metrimitta ei riitä vatsan ympärystä mittaamaan, ja jos tästä oikeesti laihdun vaiks nyt 30 kg, niin mihin mun roikkumakkarani katoaa??! Voinko oikeesti pienentyä niin ettei läskit jää roikkumaan? Vaatisko vatsajumppaa paljonkin, ei taitais pelkät lenkkeilyt auttaa? kolmen pienen lapsen kanssa kun ei paljoa jumppasaleille lähdetä, varsinkin kun paikkakunnaltamme ei edes löydy! ;)

Mulla on nyt lähteny n. 15cm rinta-vatsa-peppu arealta ja takana 17kg..

Kyllä aluks harmitti kun ei kukaan huomannu että olen laihtunut mutta nyt sitä ihmiset päivittelee jatkuvasti (mikä ärsyttää sekin :/ )
Syy oli siinä että kun läski lähtee, niin jää se löysä nahka! no, nyt se nahkakin on alkanut vetäytyä ja eipä siihen nahkaan taida jumpat auttaa, lihaksia kyllä pitäis kiinteyttää!
Mulla kun massussa on oikea reppu ja johtuupi varmaan siitä kun ei ole paljon lihaksia pitämässä koossa..

Mä en noita dietorelle-karkkeja oikein kehtaa syödä, kun mulla menee niistä vatsa niin kuralle, että saan istua monta tuntia pöntöllä :ashamed: Jotenkin se makeutusaine suurina annoksina ei mulle sovi.. Mut light cokis/pepsi tms. ei silti vaikuta samalla tavalla.

Nooh, ehkä tässä voisi vähän karsua syödä. Kunhan ei tuu tavaksi :)

juu, tutkailinpa nyt sitten kaupassa noita dietorelleja ja light-limuja. Totesin, että eri limut sisältää eri tavalla energiaa, koska osassa on fruktoosia makeutusaineiden lisäksi (ainakin jaffoissa näytti olevan), eli niissä on liki 10-kertainen energiamäärä verrattuna esim. pepsiin ja pommaciin (siis lighteista puhun koko ajan...). Näin sitä oppii uutta kun tavailee niistä pikkuprinttejä ;)

itse herkuttelen pepsi maxilla ja ihan normaaleilla karkeilla
1-2 x viikko ja vähennän sen vaan pisteitä
vaihtelee suklaapatukasta,lakritsimattoon tai lauantaipussi elikkä vaan jotain pientä. myös sisut menee.

tuo on kuitenkin pientä siihen että ennen laihdutusta söin 7x viikossa suklaalevyn sekä 2-4 kertaa viikossa (munkkeja tai viinereitä)
sekä torrstaisin sipsipussi

Tiesitkö että Pirkan Lakritsi kissa -karkkipussissa on vain 1 pointsi jos vetelee koko pussin ja siinä salmiakki karkissa on 1,5 pointsia. on 100 g pussi ja sokeriton. Ja hyviä on. Ja ne pitä painareista saa ostaa ne banaani-toffee -myslipatukat vie ainakin multa makeannälän helposti.

Mulla on kaapissa aina paketti Safari-keksejä (suklaa) ja otan niitä yhden tai kaksi niin vähän helpottaa. Ne ei ole niin hyviä että enempää ottaisi mutta auttaa sokerinhimoon. Niin ja hei, jos pisteitä on jäljellä niin antaa mennä vaikka suklaapatukka kuten eilen kun oli rankaa työpäivä niin palkitsin itseni sillä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 12:12 -muumimamma- kirjoitti:
Tiesitkö että Pirkan Lakritsi kissa -karkkipussissa on vain 1 pointsi jos vetelee koko pussin ja siinä salmiakki karkissa on 1,5 pointsia. on 100 g pussi ja sokeriton. Ja hyviä on. Ja ne pitä painareista saa ostaa ne banaani-toffee -myslipatukat vie ainakin multa makeannälän helposti.

Tuotapas en noista Pirkka-karkeista tiennytkään *suuntaa kohti lähintä K-kauppaa* :kieh:

Kiitos vinkistä!! :D

Jos kauhea namihimo iskee niin osta karkkia. Luin jostain että pussillinen karkkia ei oikeasti vaikuta jonkun sadan gramman heittelyn joten tuskin sen syönti silloin tällöin pahaa tekee. Mulle ei dietorellet ole ikinä pannut mahaa sekaisin ja hyviä makuja kyllä löytyy..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 12:12 -muumimamma- kirjoitti:

Miten se voi noin olla, kun sekä lakritsikissojen, että salmiakkien pussi on 100g ja kissoissa on 110kcal/100g ja salmiakeissa 100kcal/100g ?

Täällä yksi "järjettömän sokerihimon" riivaama :ashamed:
Olen kokeillut kaikkia em. keinoja ja välillä mikään ei auta ja silloin on vaan retkahdettava :'(
Dietorelle karkit ei sovi kaikille, minullekin tekevät hirveitä vatsanväänteitä..
Tällä hetkellä en hirveästi laihduta, tavoite olisi -1,5kg ja sitten saisi pysyä siinä, mutta mutta... Ei tuo 1,5kg tipu kun karkkia menee se 700g/vkossa! Kun saisi edes 500g/vkossa... No, ehkä ensi viikolla, tällä viikolla jo myöhäistä :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2005 klo 21:58 haisu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 14:01 piiukka kirjoitti:
Minun salainen lääke makeanhimoon on ANANAS-LIGHTSiis limsa.
sama täällä

Ananas ei kuulu mun herkkuihin :/ Noh, syöpäsin eilen vähän suolapähkinöitä ja pikkupalan mansikkapiirakkaa :)

Yhteistyössä