*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Heissan!

Kertokees miulle haenko sairaslomaa vai kituutanko töissä...lonkka jumetsun kipee, menee helposti "lukkoon", jalkapohjissa taas veitset, selkä on kuin 80 vuotiaan mummon ja joka paikkaa kolottaa ja masuun koski tänään töissä...mitäköhän nuo sanois työkkärissä jos lopettais koko harjottelun, vaikka ei oiskaan kuin 2½vkoo jälellä, niin tuskaiselta tuntuu edes ajatella että sinne asti jaksaa...jos ois ollu töissä ennen raskautumista, niin olisi varmaan helpompaa... :ashamed: :ashamed: nyt hävettää :ashamed: :ashamed:

Perfekta ja masukki 9+5

h82
Heippa kaikille piiiitkästä aikaa! :) ja tervetuloa uusille!
oon päivittäin käyny lukemassa teiän kuulumisia, mut oon ollu niin poikki etten oo jaksanu kirjotella omasta olotilasta mitään...

ensimmäinen neuvola oli viikko sitten ja tänään oli eka lääkäri. kaiken pitäis olla ihan ok, sydänääniä ei vaan saatu vielä kuulumaan. vaikka lääkäri hokikin ettei kannata vielä huolestua, niin huolestuinpa tietysti. :\|
muutenkin nää mielialanvaihtelut alkaa olemaan todella ärsyttäviä. jotenkin pelkään ihan kauheasti ettei pikkusella olekaan kaikki kunnossa jne. en tiedä miksi. mutta kai sekin kuuluu asiaan. muuten olotila on jo parempi, pahoinvointi alkaa hellittämään ja kunnon ruokakin menee jo paremmin alas! =) vatsa on ihan mahottoman pömpöllään aina iltasin. välillä näyttää siltä kun olisin jo pidemmällä, mut aamulla se onkin jo palautunut "suht" normaaliks :whistle: mssä vaiheessa teillä on masujen pömpötys? joko näkyy?

mulla muuten annettiin lasketuks ajaks 27.10, mut uskon että se menee marraskuulle ja varmaan tulee muuttumaan vielä ultrassa. sitä siis odotellessa! =) nyt päikkäreille ja sit lenkille! =)

H82 11+3

sanna -78, turku tarjoaa np ultran ja rakenneultran.
meillä esikoinen on nyt 8kk, ikäeroa tulossa 1v3kk tai 1v4kk, sen näkee mihin la asettuu =) ja itse olen -87..
tuplat meille tulossa hankintaa, olis joku 5 vaihtoehtoa mistä pitäis päätellä.. ja värikin on hakusessa. yksösten rattaat meillä on herqulekset, niin siksi ne tuplatki houkuttais.. linkitänpä meidän vaihtoehdot teidän iloks tähän ;)

http://www.twee-en-meer.nl/catalog/images/rossa1.jpg
http://www.babyjungle.nl/images/childwheels%20twin%20inserts%20iv.jpg
http://babysam-odense.dk/images/Emmaljunga%20Twin%20Cerox.jpg
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/herq06_twRaptor_BlackOlive.jpg
http://www.bobowozki.pl/images/teamalualu07_min.jpg

meillä ei siis tuu mitkään mahtumaan autoon, joten ratkasevin on miten pitkä mahtuu istumaan kun esikoista pitäisi kuljetella ja ainakin nyt kasvaa pituutta keskikäyrän alapuolella ja painot miinuksella, hoikkis mokomakin poika =)

viikkoja taitaapi 7+6 tai 8+0 olla tänään

Hih, tultiin äsken avokin siskon luota kyläilemästä ja tää sisko aiheutti säikäytyksen, kun kysyi, että jokos hän saa niitä vauvanvaatteita kyselemään, onko suunnitelmissa että milloin...

Joo ei vielä, ei ole suunnitelmissa :whistle: Piti kaks kertaa miettiä mitä vastaa, kertoako vai ei. No onneksi saimme pidettyä suumme kiinni ja hoidimme tilanteen esimerkillisesti :)

Tosi positiivista tämä ajattelu, raskaudesta kun avokinkin kanssa puhutaan niin mun pitää aina lopuks sanoa: "niin siis jos siellä on mitään" tai "jos siellä nyt on ketään" tms. Jotenkin vain tosi vaikea edelleen uskoa asiaa ennen sitä ensimmäistä ultraa, vielä olis parisen viikkoa epävarmuutta tiedossa

Siiri80 & Ulpumatti 9+4

Moikka kaikille Marras odottajille!!!
Olen jo aikaisemmin ilmoittanut itseni pinoon, mutta ei tahdo ehtiä kirjoitella palstalla :/ :/ Kiirus kun vaivaa tätä emäntää =)
Kyselisin sellaista että onko täällä ketään muuta joka joutuu pistämään raskauden aikana klexanea?
Mulla on ultra reilun viikon päästä.:)
Ultrasivat jo viime viikolla, mutta tämän klexanen takia nyt tiukemmassa seurannassa, ja hyvä niin.
Jos pitää positiivista hakea, niin saanpahan käydä ultrassa tiheästi:)
Mulla ei ihme kyllä ole mitään pahanolon tunnetta tai vastaavaa, kuten aikaisemmissa odotuksissa on ollut.
Nyt vaan odotellaan... =) =)

Ripsatti ja masuvaavi :heart:

Innokas
Heissan!

Ilmoittaudun mäkin nyt tänne, ku näky tuttuja nimimerkkejäkin olevan. Mulla ois la 27.11. On vaan niin kummalinen raskaus, kun en voi pahoin ja väsyttääkin vaan ihan pikkasen normaalia vähemmän. Nyt ois niinku 6+5 ja aikaisemmin 4 kertaa olen maannut sohvalla kippo vieressä. Odotan sitä tunnetta koko ajan mutta ei ole tullut. Mutta mahani on aivan valtava verrattuna aikaisempiin raskauksiin. Monet ovat asian arvanneet eikä ole kyllä kiva ku km-riski on niin suuri. Sain pe ajan yks. gynelle joka ultraa. Meinaa niin vaivata, että voiko viides raskaus olla täysin erilainen kuin aikaisemmat. Ja sit mua pelottaa, josko ois tuplat. Miehen suvussa runsaasti mulla muutamia. Kerran oli alussa tuplat ja oireetkin oli tuplana. Onko täällä ketään tuplien odottajia ja jos on niin mistä epäilit?

Iltoja täältäkin!

Onpas taas ollut hulinaa, tänään otin viimeinkin itseäni niskasta kiinni ja vastailin sähköposteihin ja huomisen aion pyhittää sitten kirjeiden kirjoitukselle! Pääsiäinen oltiin mun kotopuolessa ja pääsin ultrakuvia esittelemään :D

Saapuihan se pahoinvointi pienellä viiveellä tännekin, minä kun ehdin jo iloita jos sitä ei tällä kertaa tuliskaan! Ja mitä vielä, siinä missä esikkoa odottaessa pahoinvointi oli täysin klassinen aamupahoinvointi, nyt saa pelätä koko ajan että milloin huono olo yllättää. Keskellä yötä, ruuhkabussissa, ihan missä vaan, milloin vaan! Muutamat hienot näytökset oon järjestäny, kun laatta lentää bussipysäkille ja kaikkialle.. Yäk, yäk, yäk :x

Muuten ei mitään erityistä, kunhan ollaan ja öllötellään, huomenna pitäis soittaa ja varata niskapoimu-uä!

Hyviä öitä!

Liituraita ja papuset 8 ja jotain

terkkuja neuvolasta! vaihteeks oli taas uusi terkka, mut tosi kiva ja pirtee tyttö.

ei kuulunut vielä sydänääniä, mut en kyllä odottanutkaan, luulin ettei edes kokeilla kun viikkoja vasta 7+6. ja taas joudun sit verenpaineseurantaan, oli nyt jo paineet koholla. eli tyksissä alkaa seurannat kuukauden välein. heti ens viikoks sain ajan neuvolalääkäriinkin. no, sama homma ollut jo muutamassa raskaudessa, et eihän tää mikään yllätys ollut. pääsee ainakin joka kuukausi näkemään vauvan ultrassa. huomenna kuulen et pitääkö sitä rautaa jo alkaa nappailla. ei ainakaan ihan niin paljon väsytä kun yleensä alkuraskaudessa, et toivottavasti en tarvii vielä rautaa. ja paino noussut 1,8kg :ashamed: :D no ei kyllä ihme, kun koko ajan on nälkä :D

t. queen ja (tekonimeä vailla) 7+6 EIKUN 8+0, kello on TAAS yli 24.. :D

kuljen sitte samoissa, ollaanko lie sitte samaan aikaa synnyttämässä. tyks sairaalana myös ja 8+1 nyt. kuinka ajoissa ootte supistuksia uudelleensynnyttäjät tunteneet? nyt tulee raskaista töistä kuten siivoamisesta ja esikoisen kantelusta kiristyksiä mahaan-eikai vielä voi supistaa :O

ai.. että samaan aikaan! mulla ei sit anneta mennä yli, mieluummin käynnistellään viikkoa ennen, jos vanhat merkit paikkaansa pitää. toivottavasti ehdit samoihin aikoihin! onko sulla mustaa nikkiä? jos on ni voisit vaikka laittaa privaa..

mulla on kyllä yleensä supistellut tosi aikaisin ja lääkärit on sit sanoneet et 'ei nyt vielä saa supistella', mut kerran sit yks oikein proffa mulle selitti, et itse asiassa kohtu supistelee ihan koko raskauden ajan, mutta sitä ei vaan tunne kovin aikaisin. ja ite oon kyllä huomannut, et 'korvien väli' tulkitsee tosi helposti vatsalihasten liikkeet suppareiksi, vaikka ei vielä oikeesti tunnu mitään. mulla tuntu viimeks liikkeetkin jo jostain viikolta 11. eipä sitäkään uskottu ennen, kun sit ultrasa kerroin milloin kaveri käänty..(ja kuvaa en siinä vaiheessa nähnyt).

eips oo =) pariin kertaan tänne rekkautunut, mailiin tulee vahvistukset ja viikon pääsä nikki ei toimi. aika hienoa =D
juu ei tuo edellinenkää yli menny, 39+3 tuli. voihan se olla niitä liitä liikkeitä, ja toivottavasti, kärsin ennenaikasista supistuksista esikoista odotellessa pitkään. lähinnä pelottaa että sama rumba käynnistyy kun nyt pitäisi olla Äiti ja huolehtia tuosta lapsesta eikä vaan tuijotella omaa napaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 01:58 zallaah kirjoitti:
eips oo =) pariin kertaan tänne rekkautunut, mailiin tulee vahvistukset ja viikon pääsä nikki ei toimi. aika hienoa =D
juu ei tuo edellinenkää yli menny, 39+3 tuli. voihan se olla niitä liitä liikkeitä, ja toivottavasti, kärsin ennenaikasista supistuksista esikoista odotellessa pitkään. lähinnä pelottaa että sama rumba käynnistyy kun nyt pitäisi olla Äiti ja huolehtia tuosta lapsesta eikä vaan tuijotella omaa napaa.
no mulla on tosi varhaisia ne supparit ja silti tuppaa menemään yli ellei käynnistetä.. ei ne harjoitussupistukset välttämättä vaikuta kohdun suuhun millään tavalla.

voi kurjuus, ois kyllä kiva jos saisit rekattua! kannattais varmaan laittaa palautetta kaksplussalle jos ei onnistu. palautetta voi laittaa ton vasemman reunan listasta yhteydenotot-kohdasta.

Huomenta! :x Taas sai pönttöä halailla tänä aamuna..onneks ei oo ollu joka aamuista, ei nuo mahanesteet (tai mitä liekään) niin hyvälle maistu.

Kohta pitäis lähteä labraan viemään pissanäytettä ja antamaan verta. Ei ainakaan miule sanottu että pitäis paastota, nytkin vedän mehua täällä kaksin käsin että olo vähän inhimillistyis ennen lähtöä.

HT ja kanssamatkustaja 9+6

Hei =) Nyt on eka neuvola takana ja viikkoja huimat 9 jo. Aika menee ihan älyttömän nopeesti...tuntuu että vasta teki plussa r-testin. Eipä ihmeempiä tapahtunut, perus lippulappu jakamiset ja verikokeet yms yms. Vointi alkaa paranemaan, aamulla ja illalla huono olo mutta muuten ok ;)

-Tipi & VeetiVilma 9+0

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 00:55 zallaah kirjoitti:
kuljen sitte samoissa, ollaanko lie sitte samaan aikaa synnyttämässä. tyks sairaalana myös ja 8+1 nyt. kuinka ajoissa ootte supistuksia uudelleensynnyttäjät tunteneet? nyt tulee raskaista töistä kuten siivoamisesta ja esikoisen kantelusta kiristyksiä mahaan-eikai vielä voi supistaa :O
Mulla sama juttu, vaikka näin alussa(8+3) niin kiristää jo vatsaa ja sattuu välillä kun esikoista kantaa.. Mites teillä muilla turvotus? Musta tuntuu että tästä tokasta näkyy jo vatsa, ekasta alkoi tuossa rv 11-12 näkymään.
Ja pahoinvointia täälläkin, aivan kamalaa sellasta, läpipäivät on öglö olo :/ .. Mut eiköhän se tästä helpota.. :)

QueenOfAcco, ei se ennenaikasta synnytystä yleensä tarkotakaan, mutta se tarkottaa aika ehdotonta lepoa. ja mies on kaikki illat töissä ja sukulaiset 300km päässä että hiukan pelottaa, tuo esikoinen on kuitenkin vasta 8kk.. kauhella kiireellä ja tohinalla menossa jokapaikkaan =) tuo kuitenkin syntyi 39+3 ettei yhtään liian aikaseen.
ei se musta nikki niin justiinsa ole, pärjään ilmanki =D

Ai juu, mulla muuten siirtyi tuo laskettu aika ultrassa päivällä eteenpäin, eli 14.11. =) Ihan kuin sillä nyt jotain suurtakin merkitystä olisi mutta vaihtaa voi jos jaksaa tuonne etusivulle.

Opettaja ymmärsi tilanteen ja antoi mulle erivapauden suorittaa tämän jakson opinnot pelkästään aamuvuoroissa, hyvä homma! Nyt kun vielä jaksais töissä pinnistellä tuonne toukokuun loppuun, sitten onkin edessä lomautus koko kesäksi. Tosin kesäkuussa teen työharjottelua, mutta heinäkuussa voisi jo ottaa rennosti. Ei vaan ole mitään käsitystä siitä saanko mä tuolta lomautusajalta mitään rahaa mistään?! Liittoon en kuulu..

Sain varattua tänään niskapoimu uä:n, se on sitten 7.5.

Ensi viikolla ensimmäinen neuvola!

Liituraita ja papuset 8+5

maya2007
minut saa poistaa listalta.

tänään kävin lääkärissä ja keskenmeno tapahtuu parhaillaan. joko raskaus keskeytyy spontaanisti tai sikiö oli alunperin värrässä mahdottomassa paikassa ja se poistetaan lääkkeellä perjantaina. silloin uusi käynti lääkärissä.

tietysti tuntuu raskaalta mutta näin kävi tällä kertaa, ei enää voi mitään, pitää vaan nauttia nyt taas esikoisesta täysin voimin ja olla ottamatta häntä "itsestäänselvyytenä" :heart:

hyviä vointeja & odotusta muille!

olette mielessäni :wave:

Kiva, minutkin oli lisätty listalle, alkaa tulla koko ajan todellisemmaksi tämä odotus. Vasta viime viikolla plussasin että tämä niin uusi juttu =).

Oletteko muut käyneet alkuraskauden ultrassa? Minä kävin eilen, sikiö oli 1,69 cm että pienihän se mutta oli liikuttavaa nähdä jo että sydän sykki :heart: :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 16:00 maya2007 kirjoitti:
minut saa poistaa listalta.

tänään kävin lääkärissä ja keskenmeno tapahtuu parhaillaan. joko raskaus keskeytyy spontaanisti tai sikiö oli alunperin värrässä mahdottomassa paikassa ja se poistetaan lääkkeellä perjantaina. silloin uusi käynti lääkärissä.

tietysti tuntuu raskaalta mutta näin kävi tällä kertaa, ei enää voi mitään, pitää vaan nauttia nyt taas esikoisesta täysin voimin ja olla ottamatta häntä "itsestäänselvyytenä" :heart:

hyviä vointeja & odotusta muille!

olette mielessäni :wave:
:hug: Voimia!!

Maya :'( :hug:

Kävin tänään ekassa neuvolassa, ja oli tullut sitten tytön toi veritesti, ihan ok varmaan saa lisää varmuutta tohon npultraan.

Tota ekaa lääkärineuvolaa mietin, kun pitäis töissä ilmottaa että lähen aikasemmin sillon, eikä olisi mitään mielenkiintoa vielä puhua mitään, taidan varata yksityiseltä aikaa. Onko kellään tietoa hintaluokkaa etelä-pohjanmaalla tai maaseudulla yleensäkin?

Suurin osa on ilmeisesti käynyt jo varhaisultrassa, mulla varmaan menee tohon npultraan, mutta eipä siihenkään montaa vikkooa ole. neuvolassa eivät yrittäneetkään sydänääniä kuulumaan tai mitään näkymään, mikä on tietysti niillä välineillä todella hyvä, niin ei tule turhia ennustuksia sydänäänten kuulumattomuuksista.

loviisa 9+4

Yhteistyössä