*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Täälläkin pääsiäisen vietosta palailtu. Isovanhemmille kerrottiin asiasta. Minun vanhemmat säikähtivät ensin ihan kunnolla, että mitä kauheaa, mä kun purskahdin aivan täysin itkuun samalla kun kerroin, että meille tulee vauva. Olivat kyllä molemmat tulevat isovanhemmat ihan onnellisia ja papoillakin tuli tippa linssiin =)

Siis mä olen muutenkin tosi herkkä itkemään, saati sitten nyt, kun hormonit muutenkin pinnassa ja mielialat on alkanut vaihtelee, välillä on tosi iloinen, sitten saattaa kiukuttaa ja kohta itkettää, on tässä avokilla kestämistä

Avokin vanha kehto löytyi Anoppilasta, avokki oli luvannut sellaisen tehdä, kun sitä toivoin, mutta nyt ei tarvitse, pääsee pieni tuutimaan samaan kehtoon missä isänsäkin on nukkunut :heart:

Oireita ei juuri enää ole, välillä vähän yököttää ja pitkälleen pitää ainakin päästä jos ei nukkumaan kerkiä, tissit on välillä vähän kipeet, lisäoireena on tullut vessassa käymisen tarve, viime yönäkin heräsin puol 5 hirveään vessahätään...

Että tällaista tällä kertaa

Siiri80 & UlpuMatti 9+2

Siiri Ihana tuo UlpuMatti :) :heart:

Meillä kans molempien puolelta tulevat isovanhemmat (miun puolelta ikävä kyllä on elossa vain tuleva mummo, kun isäni siis nukkui yllättäen pois marraskuussa -06) ihan innoissaan, anopiltakin pääsi vallan itku kun kerrottiin - on kuulema meidän osalta jo odotettu tätä uutista, miehen muilla sisaruksilla on vähintään 1 lapsi jo. Ja mie kun oon ainoa lapsi, niin äitihän on vallan haltioissaan :) Ekan pikku-bodynkin osti väen väkisin kun viikonloppuna käytiin kaupungissa shoppailemassa. Ja tuosta vessaan heräämisestä - miut herättää kans joka yö 4-4.30 pissalle mut onneks saan yleensä nopsaan unta sit uudestaan.

HT ja kanssamatkustaja 9+4 (10+0)

Huomenia :wave:

Ajattelin nyt muutaman rivin ilmotella itestäni, kun tyttö vielä nukkuu.
Neuvolassa olin 28.3 ja siellä saatiin LA 6.11. Ultrassa varmistuu, onko tuolloin, viimiset menkat oli mitä oli..Ultra on 2.5, sinne asti pitää jännätä onko kaikki hyvin.

(.) Olon perusteella pitäis olla kaikki ok, laatta lentää pienestäkin epämiellyttävästä hajusta..Tytöstä yökkäsin pelkästään valkosipulin hajusta, mutta nyt käy mikä vaan :whistle:
Paha olo ei ajoitu pelkästään aamuun, vaan se tulee pitkin päivää..
Rinnat on edelleen järkyn kipeet, välillä oikein itku meinaa tulla.

Sokerirasitukseen "pääsen" jopa kahteen kertaan, JEE!! Painoindeksin mukaan menee, ja on nyt muuttunut, niinkuin kaikki muukin. Tytöstä kävin keskiraskaudessa, nyt alussa ja keskellä..
Kiva juttu jos on sillon edelleen törkee olo aamulla, kun ei saa juoda/syödä mitään, vedestä huono olo ei lähde..Siinäpähän siivoovat sitten litkunsa lattialta \|O

mulle alkaa iskeen ressi...

tänään olis taas ultra.. toinen jo ja eikä vieläkään osata sanoo koska olis LA.. mullaku ei ollu menkkoja helmikuussa ollenkaan ja pillerit petti nii kaikki on aikasta sekasin..

mun oireet on loppunu ku seinään! siitäki ressaan! missä mun oireet on!??! niin tyhmältä ku se kuulostaaki nii MÄ HALUUN OIREITA!!!!!

sit mietin et joo tän on menny kesken kun oireetki loppu.. no tänään saa tietää..

No tissit on kipeet ja pissattaa öisin aikalailla et kaipa noi käy oireista..

Tupakan lopettaminen on ollu aika hankalaa kun ei oo ollu huonoo oloo tms... välillä aivan unohtaa et tuo kasvaa joku kun ei se anna merkkejä itsestään..

ai nii.. viikkoja olis jotain 8+ ja noiden mukaan la olis ehkä joskus marraskuun lopuilla eos!<br><br>

pikkuvelisisko
Huomenta kaikille!
Täällä valmistaudutaan töihin lähtöön, tyttö tuossa häärää viikonlopun aikana oppimiaan uusia asioita.. nyt konttii ja nousee tukea vasten polvilleen..

Täällä kans oireet heittää semmostakin häränpyllyä ettei ikinä.. toisena päivänä oon viittä vaille valmis oksentamaan ja seuraavana päivänä unohtaa olevansa ees raskaana kun ei tunnu missään miltään.. :eek:

eka neuvola on tosiaan 26.4 ja sinne asti pitäs jaksaa ootella.. np-ultra on varmaan toukokuun toisella viikolla.. esikosta se oli rv 12+5..

huvittasi emnnä yksityiselle alkuraskauden ultraan, niin sais ees jotain selvyyttä siihen onko siellä masussa ees elämää, kun oireet väliin katoaa moneksi päiväksi.. mutta toisaalta otan vastaan sen mitä tulee.. joko on mennyt kesken, tai sitten siellä tosiaan on elämää :heart:

muut joilla pieni lapsi mimmosia tuplia ootte aatellut, jos ootte ees vielä miettiny ko asiaa.. mulla esikolle on emmaljungan ceroxit -07 värinä jungle pink.. ja nyt mua vähän kauhistuttaa jos tää masukki onkin poika.. en voi millään lykkiä poikavauvaa vaaleenpunasis rattais ;) mutta tupliksi oon aatellu sekä emmaljungan twin ceroxeja ja sitten kesäksi -08 aattelin ostaa tuplamatkikset. herquleksella oli ainakin kivan näköset menopelit.. mutta siis noita twin ceroxeja oon aatellu, kun esikko kuitenkin vasta 1,5vee kun kakkonen syntyy, niin tarvin kyllä kunnon vaunut missä esikkokin voi nukkua.. ja noista jungle pinkeistä en kyllä malta vielä hetkeen luopua :p

mutta siis eipä kai mulla muuta, palailen taasen, nyt esikkoa paimentamaan, tekee pahojaan :whistle:

-pikkuvelisisko rv 8+0-

Heti aamusta menee hermot.

Soitin neuvolaan niin sieltä ilmoitettiin että klo 12-13 voi varata aikaa että pystytkö soittaa sillon. No en pysty. Pitää vissiin alkaa joka pvä töissä vetää ajanvarauskirjaan viivat klo 12-13 jos pitää neuvolaan soittaa. Eikös sielläkin nyt vois olla joku nro mistä saa muuhunkin aikaan varata aikaa. Enkä varmaan saa ees sovittua mitään aikaa, kun meillä ei taas vaiheeks oo näkyny työvuoroja, kun myymälävastaava on ollu niin #&%?$!* laiska #&%?$!* taas ettei ole viitsinyt niitäkään tehdä. Se kun ite on aina samaan aikaan töissä ja tietty vapaapvä, mut meillä muilla vaihtelee työajat ja vapaat niin ei sitä kiinnosta. Tekis mieli tehdä siitäkin valitus liittoon... Ja sori ku avaudun, mut #&%?$!* tollanen ihmisten saamattomuus ja väliinpitämättömyys. Suunnittele tässä nyt sit elämää eteenpäin. Meen pian työajalla sinne neuvolaan jos tää tällasena jatkuu..

Yöllä taas rampattiin vessassa ja aamulla ku tulin keittiöön niiin meinas oksennus lentää, onneks ei lentäny ja sit ku taas oli jogurttia syöny niin helpotti..

Mutta joo, sain neuvolatädin kanssa sovittuu et soitan 10.30 että jos sais tän asian tästä nyt eteenpäin..

Sanna ja 7+6<br><br>

maya2007
mä taidan tippua listalta. tänään alkoi vuoto heti aamusta :'( vuotoa on tullut ½ sidettä mutta kai se tästä alkaa... kipua ei ole. en ikinä olisi uskonut että menee kesken mutta... odotan torstaihin kun meillä 1v neuvola ja kysyn sieltä sitten neuvoja. raskaustetithan näyttää + myös keskenmenon jälkeen niin en voi testatakaan. saa nähdä joutuuko sitten sairaalaan menemään tsekkaamaan tilanne vai miten edetä. onko muita keskenmenon kokeneita, miten asiassa edetään vai mitä tapahtuu?

surullinen maya rv 7+2

marrasmami
maya, sinuna kyllä soittaisin heti vaikka äippäpolille, eikö ne sieltä vois ultrata että onko kaikki hyvin jaa m,asussa vielä asukas, kyllähän tuommoisen asian murehtiminenkin voi olla pahaksi. Toivoon että kaikki on hyvin ja vuoto ois mitä' tahansa muuta kuin sitä pahinta :hug:

Mayalle :hug:

Terveisiä neuvolasta! Aamulla oli eka neuvola ja sydänäänet kuului :heart:
Ultra-aikakin varattiin toukokuun toiselle viikolle.

Ensimmäiseksi joutui aamulla taas vessaan yökkäilemään...oli isäntä kahvit keittänyt ennen töihin lähtöä...se kahvin haju :x

Työt kutsuu...ensi kertaan taas...

Nonniin ensimmäinen paniikki ohi. Kävin siellä ultrassa ja pienellä oli kaikki hyvin. Sydän selvästi ruudulla sykki ja ei siis ollu tuulimuna, vaikka niin kovin ensin pelottelivatkin. Aamun olen taas oksennellu ja pitäs jotenkin saada ittensä kuntoon iltavuoroa varten. :p

Moi,

Maya - toivottavasti kyse ihan vaarattomasta vuodosta, niitäkin voi olla, mutta varmasti tiedät vasta kun olet päässyt ultraan. Itselläni on keskenmeno takanapäin (noin puoli vuotta sitten), silloin tehtiin lääkkeellinen kaavinta eli keskenmeno ei lähtenyt itsestään käyntiin. Puoli päivää vietin kätilöopistolla kun niitä lääkkeitä annettiin ja odotettiin että vuoto alkaisi, jonka jälkeen päästettiin kotiin potemaan hieman runsaampia kuukautisia jotka kestivät noin kaksi viikkoa. Kävin varmuuden vuoksi yksityisellä tarkistuskäynnillä jotta saisin varmuuden siitä että kaikki kunnossa. Fyysisesti selvisin helpolla mutta henkisesti kesti kauan toipua, osin edelleenkin käyn tätä asiaa läpi. Pidän peukkuja että kaikki kohdallasi hyvin!

Merenneitonen - kyselit tuossa aiemmin miten paljon ultra yksityisellä maksaa, kelakorvauksen jälkeen minulle jäi maksettavaa hieman päälle 70 euroa (kävin "omalla" gynekologiasemalla Helsingissä). Voi ilmeisesti vaihdella aika paljon, mutta suurin piirtein tuosta suuruusluokasta kyse.

Hyvää päivänjatkoa kaikille, työt kutsuvat... :(

Jane

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 11:27 Jane kirjoitti:
Merenneitonen - kyselit tuossa aiemmin miten paljon ultra yksityisellä maksaa, kelakorvauksen jälkeen minulle jäi maksettavaa hieman päälle 70 euroa (kävin "omalla" gynekologiasemalla Helsingissä). Voi ilmeisesti vaihdella aika paljon, mutta suurin piirtein tuosta suuruusluokasta kyse.

Jane
Täällä jäi kelan korvauksen jälkeen maksettavaksi 52,60 (kelan osuus 51,40 :)).

Joku kyseli vaunuista. Meillä siis esikko tulee 10 kk tässä kuussa ja olen katsellut noita Emmaljungan City crosseja tai sit Teutonia team 4. Matkarattaita ei ainakaan toistaiseks osteta. Jos esim kauppakeskukseen mennään niin meillä on yksöismatkarattaat ja sit voin liinassa kantaa pienempää. Voi olla et mieli muuttuu mut ku noi vaunut on jo niin hitsin kalliita ettei ole varaa. Vanhoja me ei myydä, kun kyllä niitä sit tarvii ku esikko jo kävelee itse pidempiäkin matkoja.

Mayalle :hug:

Siis minkäs ikäsiä muiden esikot nyt olikaan? Täällä onkin aika paljon toista odottavia.

Mulla on ollu ihan ihme olo tän aamun. Tuntuu niinku olis ripuli ja tarvii juosta vessaan, mut sit ei tulekaan mitään. Tosi outoa. :\|

Nyt on ultrassa käyty ja sydän sykki ja pieni vähän liikuskeli! Ihan epätodellinen olo, kun kaikesta muusta stressaan ja sit nyt muuttuu vauvan tulo vaan todellisemmaksi tai todennäköisemmäksi... Laskettu aika pari päivää muuttui, nyt on 30.10, mutta en kyllä vaihda pinoa! Ihan hyvin voi syntyä vasta marraskuussa... Kohta ekaan neuvolaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 12:22 mona85 kirjoitti:
Nyt on ultrassa käyty ja sydän sykki ja pieni vähän liikuskeli! Ihan epätodellinen olo, kun kaikesta muusta stressaan ja sit nyt muuttuu vauvan tulo vaan todellisemmaksi tai todennäköisemmäksi... Laskettu aika pari päivää muuttui, nyt on 30.10, mutta en kyllä vaihda pinoa! Ihan hyvin voi syntyä vasta marraskuussa... Kohta ekaan neuvolaan.
Kävitkö yksityisellä ultrassa? Mie kävin siis viime ke ja eka neuvola oli sit viime to :) Pari päivää "isompi" nyytti siellä masussa uiskenteli mutta toistaseks la pysyi samana.

Päivääpäivää =)

pikkuvelisisko vissiin kyseli tuplista? Meillä on jo 4-5 vuotta emmaljungat ja niillä mennään nyttekin =) Esikoisella ja kuopuksellakin kun on ikäeroa vain 1v10kk, ja nyt tulee 1v5kk niin ihan turhaan aletaan uusia ostelemaan.

mayalle peukut pystyssä! :hug:

Paha olo on poistunut tästä talosta! Jipii! Nyt ei kyllä todellakaan muista olevansa raskaana :D Ja ihan kiluissani oottelen postia, et josko olis jo kerenny tulla ultra-ajat kättärille...

emmamma & alma-iita 10+4 (11+2) :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 10:46 maya2007 kirjoitti:
mä taidan tippua listalta. tänään alkoi vuoto heti aamusta . onko muita keskenmenon kokeneita, miten asiassa edetään vai mitä tapahtuu?

surullinen maya rv 7+2
Toivotaan maya2007 että kyse on vaan harmittomasta vuodosta, jos ei kipujakaan ole :hug:
Mä olen kyllä kummankin keskenmenon aikana mennyt samantien päivystykseen ja päässyt heti ultrattavaksi, itse en pystyisi olemaan epätietoisuudessa päivääkään.

Oma olo edelleen kurja, ei kyllä jaksisi enää tätä pahoinvointia ja väsymystä,inhottaa kun kämppäkin on kuin pommin jäljiltä kun ei jaksa mitään tehdä ja meillä kuitenkin on tätä porukkaa jotka kerkeää yhdessäkin päivässä saamaan järkyn sotkun aikaan :whistle:

Viikonlopuksi olen menossa Äitiseminaariin :D
Se on perhekerhon järjestämä rentoutusviikonloppu meille äideille, eli lapset jää kotiin ja me äidit saamme nauttia hyvästä ruuasta, saunomisesta, ulkoilusta, hyvistä yöunista,mukavasta seurasta jne. yhden vuorokauden ajan :D

katjuza ja maha 9+3

Ja joku taisi kysellä esikoisten ikää :D
Meidän esikko on jo 15v. sen jälkeen seuraavat 6v.5v.ja 2v.

Moikka vaan kaikille! Päätimpä hypätä joukkoon mukavaan =) Oon käyny täällä kurkkimassa mitä ootte kirjotelleet ja nyt uskaltauduin mukaan.

Miulla on LA marraskuun 10. Ja nyt viikkoja 9+3. Toinen lapsukainen siis on tulossa. Esikoinen on nyt 1v3kk, ikäeroa tulee 1v 10kk. On tää niin ihanaa :heart: Tässä välissä kerkes olla yks kohdunulkopuolinen raskaus.
Eka neuvola oli viime viikolla ja ultra olis parin viikon päästä, sitä ootan kyllä kovasti että näkis että siellä tosiaan on vaavi =) No, kyllä oireet puhuu sen puolesta, etovaa oloa iltaisin ja välillä pitää kayvä ihan oksentamassa. Ja väsyttää niin kauhiasti. Ja tissit kippeet. Ja tosi monet jutut haisee niin pahalle mitkä ennen raskautta ei mitenkään hetkauttanu hajuaistia.
Tälläistä näin aluksi.

no taidan sittenki siirtyy tonne jouluodottajiin.. :ashamed:

kävin taas lääkärissä ja se sano et olis nyt vasta viikkoja 6+ siis plussatun testin mukaan..

oon käyny nvlas ja 2 kertaa lääkäris ja vieläkin on epäselvää!

Lääkäri ei varmaks osannu sanoo et näkikö sykkeen vai ei joten sain lähetteen polille... tää stressi tästä venaamisesta vie kyllä hengen pian.... \|O \|O \|O \|O

Maya :hug: toivottavasti kaikki on kunnossa!

Oletteko muut näin kamalan väsyneitä?
4 pv olen vain maannut, syönyt, nukkunu.
esim tänää heräsin 10.00, 12.30 menin nukkumaan, 13.30 heräsin ja tein ruuan ja söin ja n.14.30 painuin ukon kans päikkäreille ja heräsin sit 15.40.
jospa nyt jaksais iltaan asti valvoa, että sais yöllä taas nukuttua, huomenna työt taas kutsuu.

Miiku 8+1

Heippis!

Vihdoin joutaa tännekin kirjottaa..tyttö nukkuu täs sylissä.
On muuten kumma kun välillä ei nukkunu päikkyjä enää ja nyt on sitten taas, aina kun vaan mahdollista( ajellaan autolla tai just sylissä istua möllöttää) nukahtanut. Onkohan tän ikäsillä joku kasvukausi tms. et sitä unta riittää taas enemmän?

Nii ja tytsi(eli esikko) täyttää muutaman viikon päästä 2v. =) On ihana pallero..kamala ihan et äitin vauva on jo näin iso :eek: Aika kuluu jotenki kuin siivillä..huoh..

No,oma olo on ollut ihan jees, tänään on vähän ällöttänyt taas enempi, mut tähän mennessä kerran on pitäny käydä "kuivayökkäämässä" ku ei tienny tuleeko sielt mitään vai ei..ällöä sekin..kovasti tsemppiä pahoinvoiville!

Mie en oo ees aatellu viel mitään vaunuja! Siis et tarviisko tuplat vai mitenkä sit liikutaan..aika vähän kyl kävellään minnekään pidempiä matkoja.

Nyt pitää lähtee taas syömään..ois jo se ultra et näkis onko masussa asukas vai ei..epävarmuutta vieläkin :(

M rv 9+3

Terve pitkästä aikaa !!!
Pääsiäinen vietetty (töissä) ja munat syöty :LOL: Olen ollut aika hukassa viime päivinä kun oireet ollu vähän hukassa mutta tänään oli ultra....Meinasin saada sydänpysähyksen ennen ultraa koska pelkäsin niin paljon mutta kaikki hyvin =) Vauvan syke näkyi ruudulla ja liikkeitäkin oli. Arvatkaa helpottiko ;) Gyne meinasi että nyt olis rv9+0. Tiedä sitten. Nyt ihailen kuvia jotka sai mukaan ja aloitan innokkaana suursiivouksen!!!!
Vointeja kaikille täältä onnen mykistämänä toivottaa
- Tipi & VeetiVilma 8+4

Yhteistyössä