*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

tänne voisinkin liittyä :) LA on marraskuun alussa (ultrassa sitten vissiinpä selviää tarkemmin) , neuvolassa annettiin 6.11 :heart:
mulla pahoinvointi vaivaa , mutta kaipa tuokin ohitse vielä menee . niin ja esikoista odotan. onnea vaan kaikille odotuksen johdosta ja loppuvuonna sitten vain paljon pikkuisia on tuloillaan :hug:

Huomenta, en ole juuri kirjoitellut kuulumisia viikolla. Olin koko viikon visiitillä vanhempien luona =) Monet oluet ja siiderit jouduin kieltämään mutta en usko että niillä on hajuakaan ;) Hyvä niin. Pääsiäisen pyhät menee töissä ja heti tiistaina onkin se eka ultra. Jännittää niin kamalasti että hui. Niin ja keskiviikkona neuvola. Ultrassa raskaus edennyt menkkojen mukaan 8+5 jolloin siellä pitäisi kyllä aika lailla jo näkyä? Apua......
PAniikki johtuu viime raskaudesta, jolloin rv7 näin sydänäänet ja sitten rv9 kuolleen sikiön :'(

Noh, eipä murehdita ja tsemppiä kaikille ultraan meneville ja onnea niille jotka sieltä selvisi ehjin nahoin =)

-Tipi & VeetiVilma 8+2

Huomenia!

Meillä herättiin taas heti kuuden jälkeen..meni vähän turhan myöhäks nukkumaan meno illalla kun piti se idols katsoa :ashamed: niin aamulla ois kyllä nukuttanut.

Perfecta; Oot varmaan jo kertonut aiemin, mut minkä ikäinen poika teil on?
Meil oli tässä joku aika sitten outo kausi tytöllä, et pissat tuli joka yö melkein vaipasta läpi, vaikkei olevinaan sen enempää juonut kuin muutenkaan..et patja oli jatkuvasti pesussa/kuivumassa meilläkin..sit laitettiin se frotee alunen mut sitäpä ei sitten oo tarvittukaan, kun se vaipanylilaskeminen loppui yhtä nopeesti kuin alkoikin.

Eilen sain jonkin kumman siivousvimman, järjestelin vaatehuonetta oikeen urakalla, etenkin omia, liian pieneks menneitä
(jospa-sitten-joskus-) vaatteita kokonaan pois tilaa viemästä..sit aattelin myydä ne et saisin ostettua kunnollisia, päällemahtuvia vaatteita =)
Se on helpompaa kuin laihduttaminen, etenkin tässä tilanteessa..

Ja jos samalla tavalla menee kuin esikon aikaan, niin niiden ylimäärä- vauvakilojen lähteminen kestää tuskastuttavan kauan, eli ne liian pienet vaatteet saa aikaan vaan masennuksen poikasen..

Nyt ruuanlaittoon, taas on nälkä tulossa..
PikkuM rv 9+0

PikkuM : meillä on 3 vuotias poika ja on vaipatta ollut joulukuusta, pitää nyt kaivaa se frotee tuolta kaapin kätköistä sitte sänkyyn, kun mie luulin ettei poika sitä enää tarttis... :ashamed:

Eilen kuskina olo meni mukavasti, siskon kanssa tuli hiukan kinaa kun sen ystävä arvas et mie oon raskaana ja sanoin sitten siskolle etten halua että kovin moni vielä tietäis, jos masussa ei olekaan elämää, niin sitten pitää monelle kertoa sama asia... :ashamed: :ashamed:

Ikuinen pessimisti(?) kun olen....

Perfekta ja masukki 9+3

Söin juuri aamupäivän ensimmäisen välipalan. Kokoajan joutuu syömään ja kun minun pahaoloa ei yksi appelsiini pidä poissa, vaan pari ruisleipää täytyy ainakin saada, että jaksaa taas muutaman tunnin.
Painoa ei onneksi ole tullut vielä kuin 800g, kun tulee liikuttua muuten niin paljon. Raskausviikkoja on tasan kymmenen täynnä tänään.
Muita oireita kuin tuo tihentynyt syömisentarve ei ole ollut. Hieman jänskättää milloin tuo masu alkais kunnolla kasvamaan, kun nyt pömpöttää lähinnä ruuasta. :ashamed:

Moi!

Ei niin hyvää pääsiäistä.. Meillä riehuu oskutauti koko perheessä. Minä ja mies sairastettiin toissayönä ja sillä selvittiin, mut lapset on vieläkin ihan tautisia :( Säälittää. Molemmat vaan itkee ja nukkuu..

Perfekta: Meilläkin oli tyttö aika pitkään ilman yövaippaa, mut nyt on taas käytössä kun meni ihan mahottomuuksiin se pissaaminen. Toisinaan on kuiva vaippa aamulla, mut yleensä ihan märkä. Toivottavasti teiän ei tarvii ottaa vaippaa uudestaan käyttöön.

Paha olo on lähteny kokonaan pois!! Jippii!! Ja näin aikasin :eek: Pariin päivään en oo suuhuni saanu laitettua muuta ku vettä ja vähän limua, eikä ees okseta.. Ihan hassua :xmas:

Nyt lähen tekeen lisää tilaa tuonne pyykkinarulle.. Jostain kumman syystä meillä pyykkikone laulaa hela dagen :saint:

emmamma & alma-iita :heart: (viikoista ja päivistä ei mitään muistikuvaa..)

maya2007
mittari TUPLAONNEA :flower:

peppi84 tervetuloa mukaan joukkoon!

meidän pikku prinsessa täyttää tänään 1v :heart:

ensi viikolla meillä 1v neuvola ja silloin varmaan varaan ekan ajan ä-neuvolaan.

mutta juhlimaan...

maya rv 6+5

No niin, nyt on kaupunkireissu heitetty ja löytyihän sieltä rintsikat (ihanaa, ei purista eikä kiristä eikä oo sisäsaumaa keskellä ;)) ja yhdet "lökäpöksytkin" siistimmiks housuiks, on sellaista ihanaa venyvää materiaalia että mahtuu varmaan aika pitkälle jos ei jopa loppuun asti.

Flunssa alkaa pikkuhiljaa helpottaa, mut vielä vähän tuntuu nyt kun kaupungissa meni aamupäivä juostessa - tulomatkan (1 h) nukuinkin sit auton takapenkillä kuin tukki.

Keskiviikkoaamuna pitäis muistaa sinne labraan käydä antamas verta ja viemässä pissanäyte. HB oli to neuvolassa 158 ja verenpaineet 119/78 :)

HT ja kanssamatkustaja 9+2 (9+5)

Pääsiäistä kaikille!
:hug: tippuneille
Onnea mittarille kaksosista.
oma napa: itsellä on koko ajan olo kuin olisi krapulassa.... :/ vain syöminen auttaa, joten saa nähdä paljon niitä kiloja tänne tulee. yritän kyllä valita syömiseni terveellisesti, mutta usein myös sorrun mässäilemään "turhuuksia".
joku muukin sanoi menevänsä nykyään aikaisin nukkumaan ja heräävänsä ajoissa. Mulla on sama vaiva. Ennen pystyin nukkumaan vapaapäivinä puoliin päiviin, niin nykyään pitää mennä nukkumaan 22-23 ja herään kasin aikoihin... Onneksi aamulla usein suht hyvä olo niin voi nautisekella rauhallisesta aamiaisesta ilman miehen hösellystä.
juon muuten kahvia ainakin sen 3 kuppia päivässä. tosin nyt yritän vähentää. mitäs se ahvi voikaan sikiölle aiheuttaa???

itselläni jatkuu myös selkäkivut, välillä suurempina välillä ne unohtaen.

Ensi viikolla pitää se neuvola varata. Mietin kovasti alkuraskauden ultraa, mutta se maksaa sen verran paljon, että en pysty menemään. ja toisaalta täällä on neuvolassa ultra rv10, joten jaksan kylä sinne asti.

Moi taas!!!!

Tässä on menty edes takas koko päästäinen ja pojan unille meno tuntuu siks aikas taistelulta.

Joku kyseli masun koosta. Mulla oli 20 viikolla aikas iso masu jo, mut se oli muutenkin niinku potkupallo olis tungettu nahan alle.

Täällä muuten olotila on tosi hyvä, hiukan väsyttää kyllä edelleen. Muuten oireet on vähentyny. Paitsi se hitsin syöminen. On ihan huono omatunto kun en ole viitsinyt uloskaan lähhteä kun on ollut niin kova tuuli. Tekosyy, tiedän...

Täälä vielä joutuu odottelemaan ekaa neuvolaa ja pantata tätä uutista ulkopuolisilta.

Ei mut pakko mennä nukkuun et jaksaa taas aamulla nousta ku poitsu herää.

Viljonkka+Untuvikko 9+0

Huomenta!

Käytiin tässä viikonloppuna kotipaikkakunnalla, ja kerrotiin nyt sit uutisia muilleki. Miehen tätillä tuli kyllä nii ihana reaktio, kilju ja meni vessaan itkee ku oli nii onnellinen meijän puolesta =)

Väsymys tuntuu vallanneen enemmän ja enemmän..eilinen meni kyllä visusti makuuasennossa.aina olin tunti pari pystyssä ja sit taas nukkumaan.
Ja nyt ei meinannu myöskää päästä sängystä ylös.

Onneksi on vapaata viel pari päivää nii saa levätä kaikessa rauhassa.

miiku 7+6

Tervehdys kaikille. Liitynpä uutena tälle listalle :) Rv 6+? menossa.
LA olis marraskuun lopulla. Eka neuvola olis 24.4. Nyt on ollut viikon verran yksittäisinä päivinä pientä veristä vuotoa, josta aivan hermona. Tänään itseasiassa vuotanut pahemmin kuin aiemmin :'( :'(

maya2007
kentialle voimarutiskukset :hug:

pikkuM mä olen ksavissyöjä, ekaa odottaessa kävin ravitsemusterapeutilla ja kaikki ookoo, eli ei tarvitse lihaa syödä varmistaakseen vauvan ravinnonsaannin jos vaan syö monipuolisesti ja käyttää maitotuotteita, munaa jne jne.

mutta töitten pariin...

maya rv 6+6

tiuhti Toivotaan parasta :hug:

Miul on koko ajan nälkä :/ Pitäis pupeltaa jotain vähän väliä..painan varmaan kolminumeroisen luvun loppuajasta.. Tosin vielä ei oo tullu yhtään painoa ja oonkin yrittäny pitää syömiset suht terveellisellä tasolla. Eikä määrä varmaan paljoa entistä suurempi oo, kun ei enää voi kerralla syödä niin paljon :)

HT ja kanssamatkustaja 9+3 (9+6)

PikkuM harmaana

Tiuhtille tsempitykset,toivotaan että kaikki ois kunnossa!

Maya; Mulle se terkka vihjas aika selkeesti että pitäis lihaakin syödä..en kyllä esikonkaan aikaan syönyt..Kaipa se on oma asiani, kuhan vaan sais kaikki tärkeet vitamiinit yms. muualta.

Tääl on oireet taasen vähentynyt..ees kahvi ei haise niin pahalta. Rinnat on kyl vielä kipeet ja väsyttää, mut muutapa ei oikeestaan. Nii ja nälkä on kans,mut sepä on aina muutenkin :p

Ihan kuin oisin erottavani pienen kummun alamahalla, siinä keskellä vähän häpyluun yläpuolella..voisko olla jo "maha" vai mikä?? Tunteeko muut ja miten selvästi?

Eipä muuta,aivot alkaa taas lyödä tyhjää kun väsyttää niin paljon..
M rv 9+1

Huomenta!

On se kumma ku sais nukkua, niin herää tossa ysin aikaan..

Ja joka yö klo 4.30-5 pitää nousta vessaan ja sit on niin paha olo ku nousee et pakko jotai käydä syömässä. Mulla on maha turvoksissa, ollu itseasiassa kokoajan. Tosin mulla ku tehtiin se IVF-hoito ja to kun olin siellä ultrassa, niin lääkäri totes et edelleen on oikea munasarja turvoksissa et seki varmaan vaikuttaa. (JA mulla ei ole ku toi toinen munasarja vaan,siksi ei vasen ole turvoksissa =) )

Huomenna aamulla pitäs soittaa sitte neuvolaan ja varata aikaa, ei vaan yhtään houkuta mennä tonne neuvolaan, minne tältä alueelta kuuluu mennä missä asutaan, mutta kaippa se pakko sitte on. Toivottavasti on ees mukavaa henkilökuntaa..

Osaako, tai varmasti osaa, mutta voisko joku kertoa, et monta ultraa TURUSSA on raskaudenaikana?

Miten on pääsiäinen mennyt? Täällä on kyllä ollu hyvin tylsä ja pitkäveteinen, joskin ruuantäytteine pääsiäinen. B)

Hitsi miten tyhmää, kun nyt on joutunut alkaa käymään 2 kertaa yössä vessassa, ja just ku sais nukkua! Sit en millään meinaa saada unta. Viime yönä heräsin puoli viis. Ei olis pitäny katsoa kelloa ollenkaan, ku jotenki sit aloin odottaa et mies tulee yövuorosta enkä sit nukahtanu ennen kuutta. Ja poika heräskin jo seitsemältä.

Onko muut vielä uskaltaneet miettiä vauvalle nimiä/kummeja? Meillä nimet on valmiina ku ne mietittiin jo edellisraskaudessa mut kummeja ollaan alettu miettiä. Yks vasta ollaan keksitty, kertooko jotain kavereiden laadusta?? :LOL: Ei vaan. Esikoisella on 4 kummia ja mulla on joku pakkomielle et toisella pitää olla yhtä paljon.

minä kerkesin jo tuulettaa, että nyt on pahoinvointi takana, kun 2 päivää piti taukoa. Mut eipä sitten olekaan. Tälle päivää ei ole vielä mikään sisällä pysynyt.

Siinäpä se pääsiäisloma menikin, huomenna pitäs mennä kouluun, mut saa nähdä mikä on huomenaamuna vointi. Nyt takaisin sängyn pohjalle.

Sanle ja DJ 8+6

Toivottavasti teillä kaikilla oli munarikas pääsiäinen. Meillä ainakin oli vähän liikaakin.

Viime viikolla olin kipeä monena päivänä ja koko päivän. Pääsiäisen aikaan olen ollut yhden päivän heikommassa kunnossa, liekö loma vaikuttanut. Onko kellään pahoinvointi/kuvotus loppunut vähäksi aikaa ja jatkunut taas? Pelkään vaan pahinta kun oireet vähenevät. Vuotoa tms ei kyllä ole ilmentynyt. Mitä lie sitten olevan. Toisaalta en yhtään kaipaa sitä pahaa oloa, mutta jotenkin kaikki tuntui silloin todellisemmalta. Päänsärkyä ja selkäsärkyä kyllä löytyy, mutta sitä on muutenkin ilman raskautta. Kupillisella teetä se pysyy aika hyvin kurissa koko päivän, liekö jonkin asteinen kofeiinin puutos.
Ajattelin itseni rauhoittamiseksi varata yksityiseltä ajan ultraan, kun lääkäriinkin on vielä tuskaiset kolme viikkoa.

pikku-jussi ja natiainen rv 8+1

maya2007
SUKLAAmunarikasta pääsiäistä meillä B)

(.): voinit mainio, ei mitään oireita raskaudesta. viime raskaudessa se huolestutti, en pystynyt uskomaan raskauteen kun ei ollut oireita mutta nyt nautin hyvästä voinnista ja uskallan uskoa että masussa kasvaa pieni toukka :heart:

mitä te muut teette, opiskeletteko, käyttekö töissä, oletteko kotona...? mä oon hoitovapaalla ja viikonloppuisin töissä muuten vakityöpaikallani. oon ollut kotona reilun vuoden ja nyt kotonaolo sitten jatkuu kun tulee sisarus esikoiselle aika pienellä ikäerolla :)

maya rv 7

Joo eli töissä ollaan - paitsi nyt siis olin ti-to sairaslomalla kun jonkun ihme lenssupöpön sain. Nyt alkaa jo olla ok olo ja huomenna siis työt kutsuu :)

Miten muuten noista ultrista, minkä verran teille niitä neuvolan kautta tulee? Täällä kuulema 3 krt eli rv 12, 20 (muistaakseni) ja sit lopussa. Eka olis sit vapun aattona :) ja jos se jälkeen sit uskaltais vähän kertoakin eteen päin asiasta kun on tosiaan 12+4 tuolloin.

HT ja kanssamatkustaja 9+4

petriina
hei vaan
eka työpäivä takana loman jälkeen,ankeeta.pääsiäinen meni siinä sivussa onneksi arki taas palaa. joku kyseli pahasta olosta.miulla on kans vähän sellaista et välillä on poissa ja sit "onneksi"palaa,tietää ainakin jostain et on raskaana. vatsaa turvottaa ja ummetus alkaa olla useampana päivänä kylässä vaikka vasta alussa ollaan.itsellä kohtu on hieman taaksepäin kalleellaan joka tekee näitä oireita. vessassa saan käydä 4-5 krt yössä et tää ei ole ollenkaan kivaa,vissiin asun sit tuola toiletissa loppuraskauden:)
siitä tuleekin yksi kysymys mieleen kun tuo alapää on nyt kutissut jonkun aikaa ja on muutenkin outo,yhden hiivakuurin pein tossa heti alkuraskaudesta mut nyt taas kutittaa,eli siis onko teillä muilla ollut oireita kuivasta pimperosta.tuolla syvemmällä ei ole oireita mut nuo häpyhuulet on aika inhokit nykyään ja kamala kutina. valkovuotoa on kyllä ollut koko ajan runsaasti. pitänee ottaa lääkäriin yhteys mut ajattelin vaan kysellä et löytyykö kanssasisaria
:ashamed:
petriina ja nasu 10+3

Yhteistyössä