Mä oon järkyttynyt!

  • Viestiketjun aloittaja en halua olla teinin äiti...
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
noh, siitä ei kyllä niin älyttömän kauan ole kun itse olin yläasteella joten muistan kyllä sen miten tuossa iässä oli hyvinkin eri tavalla kehittyneitä nuoria.
. Mä olen varmaan tosi epäkypsä ja alikehittynyt, kun en nyt 18v:nä, täysi-ikäisenäkään ole aloittanut seksielämääni =)
Onhan toi kieltämättä aika kummallista, etenkin jos et ole edes koskaan suudellut ketään. Eikö sua pelota että jäät vanhaksi piiaksi? Enää 12v niin olet jo 30v...
No mielestäni siinä ei ole kyllä mitään kummallista. Valtaosa nuorista aloittaa kuule seksielämän vasta 17-18-vuotiaana. En ole seurustellut vielä, koska en ole löytänyt ketään sopivaa ja en todellakaan halua yhden illan juttuja "harrastaa" joten se seksikin tulee vasta, kun saan sen ekan poikaystävän. En ole ikinä ollut ihastunut sellaiseen poikaan, joka olisi samalla hetkellä ollut ihastunut myös minuun (mun ihastukset on kyllä usein varattuja tai paljon itseäni vanhempia ) eli en ihmettele, jos sitä ekaa suudelmaa en vielä ole saanut. En nimittäin halua suudella tuntemattomia poikia/miehiä, baarissa tai muualla, vaikka tilaisuuksia olisi ollut. Enkä muutenkaan tee sitä siksi, että tässä iässä "pitäisi" jo olla. Tunnen muuten monia, jotka ovat minun ikäluokkaani eivätkä ole vielä ketään suudelleet. En tiedä onko hyvä ystäväni mitenkään minua onnellisempi, kun on saanut ekan suudelmansa yläasteiässä jätkältä, joka ällötti häntä..suuteli, koska se "kuului asiaan". Muuten hän on ihan samassa tilanteessa kuin minä, eli ei ole seurustellut. Hyvää kannattaa odottaa! :heart: =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
noh, siitä ei kyllä niin älyttömän kauan ole kun itse olin yläasteella joten muistan kyllä sen miten tuossa iässä oli hyvinkin eri tavalla kehittyneitä nuoria.
Kyllä mä ton tiedän. Enkä yleistä, mutta aika usein ne, jotka aloittivat seksin yläasteiän alussa, olivat niitä vähemmän kypsiä nuoria. Ei se seksielämän aloittaminen kerro yhtään mitään henkisestä kypsyydestä. Olen edelleen sitä mieltä, että se osoittaa vastuuta ja kypsyyttä, ettei aloita seksielämää liian nuorena. Minä olin 13v:nä ja yleensäkin yläasteiässä mielestäni melko kypsä ja fiksu nuori eikä mulle silti olisi tullut edes mieleen harrastaa vielä siinä iässä seksiä. Mä olen varmaan tosi epäkypsä ja alikehittynyt, kun en nyt 18v:nä, täysi-ikäisenäkään ole aloittanut seksielämääni =)
no mäkin olin mielestäni siitä fiksuimmasta päästä peruskoulussa: menestyin koulussa ja en harrastanut ryyppäämistä vaan soitin ammattiopistolla orkesterissa ja näyttelin kesäteatterissa. Eli eipä tosiaan yleistetä...

ois varmaan kannattanut sillon harrastaa sitä ryyppäämistä ni ei nyt tarttis ku on jo lapsiaki pitänyt hommata.
niin tosiaan... kun lasten saamisen jälkeenhän ei saisi alkoholiin koskea, muuten lapset saavat traumoja :whistle:

Liikaa on liikaa joka asiassa..
vaikka niin. Mutta niin kauan, kun kukaan ei kärsi, niin aijon ottaa silloin kun tekee mieli. Mies on ehkä kärsinyt jo jonkin verran, kun ei saa aina kun haluaa, mutta se nyt ei oo maailman loppu. Tumputtakoon välillä :D

Mamis.......... :kieh:
 
vieraS
Tytön ja pojan äitinä olen onnellinen!Keskustelimme ja keskustelemme vieläkin
kaikkea maan ja taivaan väliltä!Tyttäreni solmi suhteita ja mitään ongelmia ei tuntunut olevan kävivät välillä kotona ja välillä pojan luona kotiin menivät yöksi kumpikin.Välillä ovella kuului mennään sinne ja tänne hei,hei!Sama on pojan suhteen melkein aina tiedämme missä menee ja jos muuttuu ni puhelimesta tulee viesti.Nyt jo huokaisen helpotuksesta pahin on ohi siis 18 täysi ja vieläkin kulkee puhelin viestit!Seksi kuuluu kehitykseen mut nuoren tulee se ymmärtää itse!Keskustelkaa oli meilläkin rajat!
 
vieras
En jaksa lukea koko ketjua, totean vain että monet tuon ikäiset eivät tiedä, että seksi on muutakin kuin yhdyntää. Halaaminen ja suukottelukin on seksiä. Yhdyntään sitten kun on valmis ehkäisyyn ja sen pettämiseen eli lapsen saamiseen, ja kun se tosi rakkaus on löytynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun mä en halua et se vielä harrastaa seksiä!! Sehän on lapsi!! :(
Oon jo miettinyt et voinko olla niin julma et käsken lopettaa seurustelun :(
Mut päätin vain yrittää rajoittaa tapaamisia, ainakin sellaisia missä jotain vois tapahtua.

Ja voit sen estää tarkalleen ottaen miten?

Kyllä muakin todella raivostuttaa kaltaisesi tyttölasten äidit, jotka suojelevat tyttöjään meidän jo ilmeisesti lähtökohtaisesti pahoilta pojiltamme. Voisin uskoa, että jos tyttöresi tulee aikaisin ei-toivotusti raskaaksi, melttoat sille "syylliselle" pojalle ja sen vanhemmille ja etkä näe malkaa omassa silmässäsi saati lapsessasi.

Toki lapsiaan pitää suojella ja niistä saa luvalla ihan huolissaankin olla, mutta voin sinulle kertoa että poikien äitinä olen hyvin huolissani näistä vampin tavoin käyttäytyvistä, alle 15-vuotiaista tyttölapsista, jotka esittävät olevansa vanhempia ja kokeneempia, meikkaavat kuin glamrokkarit, on hepenet ja killuttimet ja napapaidat ja stringit..... ja kun vahinko sitten tulee, niin itketään äidille "miten se kamala poika uskoi kun valehtelin syöväni pillereitä."

No niin, sainpas sanottua. Riidellä en kuitenkaan halua aiheesta, kunhan muistutin että on erilaisia näkökulmia tähänkin asiaan. Pojillakin on tunteet, ei ne mitään panokoneita ole, emmekä me poikien äidit suinkaan kannusta lapsiamme käyttäytymään sovinistisesti ja vastuuttomasti. Yhtä suuri tragedia nämä vahingot ovat kaikille osapuolille.
Juuri näin. Meillä nuorillakin tunteet, ja ollaan usein viisaampia kuin luullaan. Minun mielestä seiskaluokkalaiset ei ole enää ihan lapsia, vaan nuoria. Jotkut 13vuotiaat on valmiita seurustelemaan, jotkut ei. Ja minkä sille voi jos rakastaa toista ihmistä, kuten aiemmin sanoin, meillä on tunteet.

Ap älä vaan estä tyttöäsi tapaamasta sitä poikaa, oikeesti. :flower:
 
vieras79
jos sun 13v lapsi on hankkinu ehkäsy välineitä on hän silloin aika kypsää kamaa joka ottaa vastuun ja luulen että käyttääkin niitä jos niikseen tulee.
jos olet huolehtiva äiti hommaat tytölles gyneajan ja pillerit,se gyne kyllä huomaa jos neitsyys on tallella ei sörkkäse kovempaa.....ja lapsesi menee vastaanotto huoneeseen ilman sua koska ei sen tarvii äidin kuullen kaikkee puhuu jos ei haluu.

jos mun 13v likka (nyt 10v) tulis puhuu mulle aborteista ja seksistä ottaisin sen vinkkinä siitä että lapsesni ei ole enään niin lapsi vaan nuori joka harkitsee seuraavaa askelta....ja hommaisin sille ne ehkäsy välineet.
ole onnellinen että likallas on poikakaveri eikä osotukkaan lesboks (mulla ei ole mitään lesboja vastaan) joka kumminkin on jokaisen vanhemman huoli onko lapseni hetero......niin ja siitä seuraa joskus hyvääkin,susta tulee mummo joskus toivon mukaan 10v päästä tai ainakin 5v päästä mikään ikä kun ei ole hyvä kun kyse on omasta lapsesta:)
tämä kaikki on kirjoitettu positiivisella äänellä ja tarkotuksella
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
noh, siitä ei kyllä niin älyttömän kauan ole kun itse olin yläasteella joten muistan kyllä sen miten tuossa iässä oli hyvinkin eri tavalla kehittyneitä nuoria.
Kyllä mä ton tiedän. Enkä yleistä, mutta aika usein ne, jotka aloittivat seksin yläasteiän alussa, olivat niitä vähemmän kypsiä nuoria. Ei se seksielämän aloittaminen kerro yhtään mitään henkisestä kypsyydestä. Olen edelleen sitä mieltä, että se osoittaa vastuuta ja kypsyyttä, ettei aloita seksielämää liian nuorena. Minä olin 13v:nä ja yleensäkin yläasteiässä mielestäni melko kypsä ja fiksu nuori eikä mulle silti olisi tullut edes mieleen harrastaa vielä siinä iässä seksiä. Mä olen varmaan tosi epäkypsä ja alikehittynyt, kun en nyt 18v:nä, täysi-ikäisenäkään ole aloittanut seksielämääni =)
no mäkin olin mielestäni siitä fiksuimmasta päästä peruskoulussa: menestyin koulussa ja en harrastanut ryyppäämistä vaan soitin ammattiopistolla orkesterissa ja näyttelin kesäteatterissa. Eli eipä tosiaan yleistetä...

ois varmaan kannattanut sillon harrastaa sitä ryyppäämistä ni ei nyt tarttis ku on jo lapsiaki pitänyt hommata.
niin tosiaan... kun lasten saamisen jälkeenhän ei saisi alkoholiin koskea, muuten lapset saavat traumoja :whistle:

Liikaa on liikaa joka asiassa..
vaikka niin. Mutta niin kauan, kun kukaan ei kärsi, niin aijon ottaa silloin kun tekee mieli. Mies on ehkä kärsinyt jo jonkin verran, kun ei saa aina kun haluaa, mutta se nyt ei oo maailman loppu. Tumputtakoon välillä :D

Mamis.......... :kieh:


Ai ihminen on mielestäsi mamis jos ei käytä alkoholia?Juu minäkin aattelin noin varmaan viimeks 15vuotiaana..Jestas..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai ihminen on mielestäsi mamis jos ei käytä alkoholia?Juu minäkin aattelin noin varmaan viimeks 15vuotiaana..Jestas..
en tarkoittanut että olisi mamis jos ei käytä alkoholia, päinvastoin!! mamiksella takoitin ihmistä joka arvostelee toisia nimettömänä. Itse sanon kaiken suoraan omissa nimissäni ja arvostan niitä jotka myös tekevät näin. Selän takana puhujat eivät saa arvostusta mun silmissä ainakaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun mä en halua et se vielä harrastaa seksiä!! Sehän on lapsi!! :(
Oon jo miettinyt et voinko olla niin julma et käsken lopettaa seurustelun :(
Mut päätin vain yrittää rajoittaa tapaamisia, ainakin sellaisia missä jotain vois tapahtua.

Ja voit sen estää tarkalleen ottaen miten?

etkä näe malkaa omassa silmässäsi saati lapsessasi.

Toki lapsiaan pitää suojella ja niistä saa luvalla ihan huolissaankin olla, mutta voin sinulle kertoa että poikien äitinä olen hyvin huolissani näistä vampin tavoin käyttäytyvistä, alle 15-vuotiaista tyttölapsista, jotka esittävät olevansa vanhempia ja kokeneempia, meikkaavat kuin glamrokkarit, on hepenet ja killuttimet ja napapaidat ja stringit..... ja kun vahinko sitten tulee, niin itketään äidille "miten se kamala poika uskoi kun valehtelin syöväni pillereitä."

No niin, sainpas sanottua. Riidellä en kuitenkaan halua aiheesta, kunhan muistutin että on erilaisia näkökulmia tähänkin asiaan. Pojillakin on tunteet, ei ne mitään panokoneita ole, emmekä me poikien äidit suinkaan kannusta lapsiamme käyttäytymään sovinistisesti ja vastuuttomasti. Yhtä suuri tragedia nämä vahingot ovat kaikille osapuolille.

No lähinnä ajattelin sitä tytön "neljän seinän sisälle" sulkemista... Mut luovuin jo ajatuksesta :)

Oot kyllä oikessa mun ajatusten "rajallisuudesta" :(
Ja toden näköisesti ajattelen reilun 12-14 vuoden päästä samoin kuin sinä, kun kuopus (poika) on siinä iässä.

Mut mä yritän ajatella asiaa laajemmin. Jotenkin vain odotin ettei tyttö vielä pariin vuoteen rupea seurustelemaan, siksi tämä on niin suuri "järkytys" mut enkö mä tästä tokene. Edes joskus ja tyttökin pääsee taas kaupungille...
Pitää kutsua poika kahville ja tutustua, jos pelot sit hälvenis :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Juu juu, hyvää kannattaa odottaa, mutta onneksi ei itse tullut odotettua liian kauan. Eikä se "tavara" siitä kulu jos vähän hauskaa pitää :whistle: B)
on pakko :LOL: :LOL: ei tavara kulu :LOL:
No ei kulu ei :D
olis kamalaa huomaa vaikka 25v että hups! se olikin sitten vika kerta kun hommilin,nyt on paikat kulunu puhki :LOL:

jaa no vakava asia,ei saa nauraa :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Hop, hop, pillerireseptiä hakemaan neidolle.

Ei ole kivaa pojallekaan, jos tyttö tulee raskaaksi ja tekee abortin vastoin pojan toivetta...
Mutta kun mä en halua et se vielä harrastaa seksiä!! Sehän on lapsi!! :(
Oon jo miettinyt et voinko olla niin julma et käsken lopettaa seurustelun :(
Mut päätin vain yrittää rajoittaa tapaamisia, ainakin sellaisia missä jotain vois tapahtua.
Sinä et voi estää teinejä harrastamasta seksiä jos he sitä haluavat harrastaa. Se kun onnistuu missä tahansa, vaikka koulun vessassa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Juu juu, hyvää kannattaa odottaa, mutta onneksi ei itse tullut odotettua liian kauan. Eikä se "tavara" siitä kulu jos vähän hauskaa pitää :whistle: B)
on pakko :LOL: :LOL: ei tavara kulu :LOL:
No ei kulu ei :D
olis kamalaa huomaa vaikka 25v että hups! se olikin sitten vika kerta kun hommilin,nyt on paikat kulunu puhki :LOL:

jaa no vakava asia,ei saa nauraa :whistle:
Joskus on naurattanut, kun täällä joku jeesustelija sanoo että kuinkahan kulunut tavara on, kun joku sanoo harrastaneensa yhden illan juttuja vaikka esim. 2-4 kertaa/kk. Noh kannattaisi miettiä sitä, että kuinka kulunut on silloin, kun on se oma mies ja seksiä harrastetaan useamman kerran viikossa vuosien ajan.... :whistle: B) :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
pakottaminen on asia erikseen. vaikka alottaisi seksielämän nuorena, ei se meinaa välttämättä siihen pakottamista. Tiesitkös että siitä voi jopa nauttia nuoresta iästä huolimatta =)
No ei mun mielestä 13v oo todellakaan valmis seksiin. Mun esikoinen täyttää keväällä 13 ja lapsi se on vielä. Seurustellakin ehtii myöhemmin. :eek:
:/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Juu juu, hyvää kannattaa odottaa, mutta onneksi ei itse tullut odotettua liian kauan. Eikä se "tavara" siitä kulu jos vähän hauskaa pitää :whistle: B)
on pakko :LOL: :LOL: ei tavara kulu :LOL:
No ei kulu ei :D
olis kamalaa huomaa vaikka 25v että hups! se olikin sitten vika kerta kun hommilin,nyt on paikat kulunu puhki :LOL:

jaa no vakava asia,ei saa nauraa :whistle:
Joskus on naurattanut, kun täällä joku jeesustelija sanoo että kuinkahan kulunut tavara on, kun joku sanoo harrastaneensa yhden illan juttuja vaikka esim. 2-4 kertaa/kk. Noh kannattaisi miettiä sitä, että kuinka kulunut on silloin, kun on se oma mies ja seksiä harrastetaan useamman kerran viikossa vuosien ajan.... :whistle: B) :xmas:
jospa sen avio/avomiehen vehje ei hankaa niin kovaa seiniin kun noi yhdenillan jutut ;) mut luulis että se tavara on väljää ja huonoo jota ei käytetä koska ne lihakset ei reenannu timmiks.... :kieh:

kiva aihe josta vois vääntää vaikka mitä kivaa ja kauan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
pakottaminen on asia erikseen. vaikka alottaisi seksielämän nuorena, ei se meinaa välttämättä siihen pakottamista. Tiesitkös että siitä voi jopa nauttia nuoresta iästä huolimatta =)
No ei mun mielestä 13v oo todellakaan valmis seksiin. Mun esikoinen täyttää keväällä 13 ja lapsi se on vielä. Seurustellakin ehtii myöhemmin. :eek:
:/
joillaki se oma lapsi on aina lapsi. valitettavast sille ei voi mitään :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
noh, siitä ei kyllä niin älyttömän kauan ole kun itse olin yläasteella joten muistan kyllä sen miten tuossa iässä oli hyvinkin eri tavalla kehittyneitä nuoria.
Ju, toisilla se kroppa kehittyy aikaisemmin, mutta se korvienväli ja ajatusmaailma ei välttämättä kulje samaa tahtia kehon kanssa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
pakottaminen on asia erikseen. vaikka alottaisi seksielämän nuorena, ei se meinaa välttämättä siihen pakottamista. Tiesitkös että siitä voi jopa nauttia nuoresta iästä huolimatta =)
No ei mun mielestä 13v oo todellakaan valmis seksiin. Mun esikoinen täyttää keväällä 13 ja lapsi se on vielä. Seurustellakin ehtii myöhemmin. :eek:
:/
joillaki se oma lapsi on aina lapsi. valitettavast sille ei voi mitään :/
Mun mielestä ei oo todellakaan valitettavaa että pidän 12v-13v lastani vielä lapsena. Kun ei se todellakaan ole vielä aikuinen eikä valmis ottamaan vastuuta tarpeeksi, esim seksi jne.
Valitettavampaa on lapset joiden täytyy kasvaa aikuisiksi liian aikaisin :/

 
omppu
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
pakottaminen on asia erikseen. vaikka alottaisi seksielämän nuorena, ei se meinaa välttämättä siihen pakottamista. Tiesitkös että siitä voi jopa nauttia nuoresta iästä huolimatta =)
No ei mun mielestä 13v oo todellakaan valmis seksiin. Mun esikoinen täyttää keväällä 13 ja lapsi se on vielä. Seurustellakin ehtii myöhemmin. :eek:
:/
joillaki se oma lapsi on aina lapsi. valitettavast sille ei voi mitään :/
Epäilenpä vähän,että saattaa sunkin liberaalit mielipiteet vähän muuttua,kun oma tytär on 12-13v. Todellakin senikäinen on lapsi!

 
vieras
No voi mitä juttuja, en edes kaikkea lukenut, eilenkö sitä just haettiin viinaa alaikäsille , tänään tuntuu että seksin harrastaminen nimenomaan harrastaminen on ihan ok, ollaan sitten 13 tai 16 , ei hitto vieköön pitäsköhän nämä ns. aikuiset laittaa johonkin kasvamaan aikuisiksi. Älkääkä sanoko että mailma muuttuu juu niin tekee mutta joku tolkku tarttis olla.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä