Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
noh, siitä ei kyllä niin älyttömän kauan ole kun itse olin yläasteella joten muistan kyllä sen miten tuossa iässä oli hyvinkin eri tavalla kehittyneitä nuoria.
Kyllä mä ton tiedän. Enkä yleistä, mutta aika usein ne, jotka aloittivat seksin yläasteiän alussa, olivat niitä vähemmän kypsiä nuoria. Ei se seksielämän aloittaminen kerro yhtään mitään henkisestä kypsyydestä. Olen edelleen sitä mieltä, että se osoittaa vastuuta ja kypsyyttä, ettei aloita seksielämää liian nuorena. Minä olin 13v:nä ja yleensäkin yläasteiässä mielestäni melko kypsä ja fiksu nuori eikä mulle silti olisi tullut edes mieleen harrastaa vielä siinä iässä seksiä. Mä olen varmaan tosi epäkypsä ja alikehittynyt, kun en nyt 18v:nä, täysi-ikäisenäkään ole aloittanut seksielämääni =)
Tytsi kuulehan.
Tässä huomasin sellaisen asian, että sinä tässäkin ketjussa korotat itsesi jollekkin kultaiselle jalustalle. Sun mielestä ne ikätoverisi jotka ovat aikaisin seksielämänsä aloittaneet, ovat juuri niitä kypsymättömiä typeryksiä. Kirjoituksestasi nyt oikein kuultaa läpi halveksuntasi vastakohtiasi kohtaan.
Että jos nämä sun ikätoverit on tuossa asiassa kypsymättömiä, niin ainakin mun mielestä jollain tapaa sinä olet joiltain osin hyvin kypsymätön. Mielipiteesi yleensäkin ovat teinille tyypillisesti hyvinkin mustavalkoisia, ja kovin herkästi tuomitset "toisinajattelijat". Mutta kuten ennenkin täällä on todettu, se toki suotakoon sinulle iästäsi johtuen. Enkä sano nyt tätä millään pahalla, enkä loukatakseni. Ihan vaan havainnoin tällaisen asian.
Ja asiaan muuten, kyllähän se itselläkin kammottavalta skenaariolta tuntuu, että oma 10½ vuotiaani reilun kahden vuoden kuluttua seksielämänsä aloittaisi. Mutta jos näin käy, en koe epäonnistuneeni kasvattajana. Meistä kun ei kukaan voi niitä lapsiaan siellä pullossa pitää.
Ap:lle kovasti voimia tuohon elämänvaiheeseen..Luopumistahan se on tuokin eräällä tapaa, ja meille jokaiselle edessä :/
Vaan väistämätöntä...