Mä oon järkyttynyt!

• Viestiketjun aloittaja en halua olla teinin äiti...
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Mä luulen tytsi, että et ole ollut koskaan kauhean suosittu poikien keskuudessa? Vai mitä? Mitäs jos olisitkin ollut ihastunut juuri samaan aikaan poikaan joka on suhun ihastunut (...vai miten omituisesti sen nyt selititkään...) niin luulen että sulla olisi hiukan erilainen kanta asiaan...Eli luulen että tytsi verhoaa epäsuosionsa vastakkaisen sukupuolen keskuudessa tähän, että on fiksu kun ei ole ollut vielä valmis seksiin.
No voi elämän kevät, mikä teoria :whistle: Katsos, kun poikien suosiolla, ulkonäöllä tai muilla sellaisilla asioilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Kyllä mulla olisi ollut jo monta kertaa mahdollisuus harrastaa seksiä jos olisi huvittanut. Todella harva tuntemistani nuorista aloitti seksin 13-14v:nä, tunnen paljon suosittuja, kauniita tyttöjä, jotka ovat aloittaneet paljon myöhemmin. Se on enemmän sääntö kuin poikkeus, on erittäin harvinaista, että noin nuori on jo aloittanut seksielämän.
sä oot ilmeisesti tehnyt asiasta laajan ja vedenpitävän gallupin muuallakin kun omissa piireissäs?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuolla aikaisemmin tulikin jo esiin, että itseasiassa heti kun kuukautiset alkaa on nainen biologisesti sukukypsä eli kyllä se kroppa on silloin siihen valmis.
Minä olin "fyysisesti valmis" seksiin 11-vuotiaana. Ensimmäistä kertaa olin yhdynnässä juuri täytettyäni 15 vuotta, omasta mielestäni kypsänä, kehittyneenä, vastuuntuntoisena aikuisena.

Nyt, vuosien päästä, huomaan ettei seksi olisi ollut ajankohtaista vielä tuolloinkaan. Mitään en olisi menettänyt muutaman vuoden odottamalla. Vai olisiko siis pitänyt aloittaa jo neljä vuotta aiemmin?
Biologialla ja psyykkeellä ei ole mitään tekemistä toisensa kanssa. Vaikka biologisesti olet sukukypsä, "valmis", ei se tarkoita että mitään pitää tehdä ennen kun on henkisesti "valmis". Kyse on vain MÄÄRITELMÄSTÄ.

Ja niin, tytsiä haukutaan täällä, ikänsä takia, ihan kakaraksi ja tyhmäksi ja vaikka mitä (vaikka ihan fiksusti asiansa perustelee), mutta samanikäinen -tai siis paljon nuorempikin on ihan ookoo seksiä harrastamaan..? Eli seksiä harrastamaan vaan, ei väliä vaikka ajatusmaailma olisi lapsen asteella?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Kuinka moni teistä itse olisi ollut valmis kokemaan raskauden ja abortin 13-vuotiaana?
Mä olen halunnut lasta yläasteikäisestä lähtien, että kaipa sitten olisin pitänyt lapsen.

Aborttia en olisi valmis kokemaan minkään ikäisenä, että pitääkö lopettaa seksin harrastaminen siinä pelossa, että tulisi raskaaksi? No en kyllä tekisi aborttia kuin todella pätevästä syystä ja väärä ajoitus ei ole sellainen.
No jos oma tyttäresi paukahtaisi paksuksi 13 vuotiaana? No hän varmaan saisi päättää itse pitääkö lapsen vai hankkiiko abortin. No mitäs jos tyttäresi ei haluaisi kumpaakaan. No toinen on tietty pakko tehdä. Molempi pahempi. Etkö silloinkaan toivoisi että olisi odottanut vähän että kasvaa aikuisemmaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
Aika jännää tää elämä. Samalla palstalla monet äidit voivottelevat kuinka alle 3 vuotias on ihan liian pieni päiväkotiin ja lapsen on saatava olla lapsi ja nauttia kotonaolosta ja äidin läheisyydestä, mutta kymmenen vuoden päästä tästä, 13-vuotiaana se samainen lapsi on yhtäkkiä valmis seksiin eikä sen ikäistä enää pidä pitää lapsena... :eek:
Juuri näin! Ja minä olen täällä se "kalkkis", kun ajattelen näin :D
Ja jos aihe vaihtuu, olet ihan kakara näiden mielestä. Eiks oo ihan hullua?

:D

Kuinka moni teistä itse olisi ollut valmis kokemaan raskauden ja abortin 13-vuotiaana?
Mä olen halunnut lasta yläasteikäisestä lähtien, että kaipa sitten olisin pitänyt lapsen.

Aborttia en olisi valmis kokemaan minkään ikäisenä, että pitääkö lopettaa seksin harrastaminen siinä pelossa, että tulisi raskaaksi? No en kyllä tekisi aborttia kuin todella pätevästä syystä ja väärä ajoitus ei ole sellainen.
No jos oma tyttäresi paukahtaisi paksuksi 13 vuotiaana? No hän varmaan saisi päättää itse pitääkö lapsen vai hankkiiko abortin. No mitäs jos tyttäresi ei haluaisi kumpaakaan. No toinen on tietty pakko tehdä. Molempi pahempi. Etkö silloinkaan toivoisi että olisi odottanut vähän että kasvaa aikuisemmaksi?
No en mä sitä voisi päättää tekisikö likka abortin vai pitäisikö lapsen, hän sen asian päättäisi. Tottahan sitä toivoisi, että olisi aloittanut myöhemmin, mutta mitä se voivottelu tuossa vaiheessa auttaisi?

Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Mä luulen tytsi, että et ole ollut koskaan kauhean suosittu poikien keskuudessa? Vai mitä? Mitäs jos olisitkin ollut ihastunut juuri samaan aikaan poikaan joka on suhun ihastunut (...vai miten omituisesti sen nyt selititkään...) niin luulen että sulla olisi hiukan erilainen kanta asiaan...Eli luulen että tytsi verhoaa epäsuosionsa vastakkaisen sukupuolen keskuudessa tähän, että on fiksu kun ei ole ollut vielä valmis seksiin.
No voi elämän kevät, mikä teoria :whistle: Katsos, kun poikien suosiolla, ulkonäöllä tai muilla sellaisilla asioilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Kyllä mulla olisi ollut jo monta kertaa mahdollisuus harrastaa seksiä jos olisi huvittanut. Todella harva tuntemistani nuorista aloitti seksin 13-14v:nä, tunnen paljon suosittuja, kauniita tyttöjä, jotka ovat aloittaneet paljon myöhemmin. Se on enemmän sääntö kuin poikkeus, on erittäin harvinaista, että noin nuori on jo aloittanut seksielämän.
sä oot ilmeisesti tehnyt asiasta laajan ja vedenpitävän gallupin muuallakin kun omissa piireissäs?
Ja taas pitää mennä henkilökohtaisuuksiin, ku ei enää muuten pysty pätevästi kantaansa perustelemaan.
Kun tuntee jäävänsä alakynteen, helppohan se on lyödä vyön alle.... :whistle:

Ja niin, tytsiä haukutaan täällä, ikänsä takia, ihan kakaraksi ja tyhmäksi ja vaikka mitä (vaikka ihan fiksusti asiansa perustelee), mutta samanikäinen -tai siis paljon nuorempikin on ihan ookoo seksiä harrastamaan..? Eli seksiä harrastamaan vaan, ei väliä vaikka ajatusmaailma olisi lapsen asteella?
Mä olen ainakin kirjoittanut, että jos tuntee olevansa valmis niin miksi odottaa. Jokainen ihminen on erilainen. Se kannattaisi muistaa.

No en mä sitä voisi päättää tekisikö likka abortin vai pitäisikö lapsen, hän sen asian päättäisi. Tottahan sitä toivoisi, että olisi aloittanut myöhemmin, mutta mitä se voivottelu tuossa vaiheessa auttaisi?

Ei mitään, siksi kannattaisikin ennakoida.

Phoebe
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Itse olen aloittanut kaiken liian aikaisin. En voi ymmärtää, miksi vanhemmat eivät pidä lapsistaan parempaa huolta, välitä :(
Ihan ystävällisesti kysyn, että mitä vanhempasi olisivat voineet tehdä estääkseen sen? Kun tuntuu, että teinit tekee juuri niin kuin haluavat, eikä mikään voi sitä estää?

Mä en ole missään vaiheessa sanonut etten tule ennakoimaan.

kylänäinon
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Noh, minun henk. koht. mielipide on, ettei seksi kuulu lapsille.
Kotikasvatus kyllä vaikuttaa asiaan hyvin paljon, toki kaikkea ei voi estää.
Aamen!
Jossain mättää ja pahasti, jos LAPSI (ja 13-v on lapsi vaikka murrosiässä onkin) haluaa seksiä

Mä en ole missään vaiheessa sanonut etten tule ennakoimaan.
Et olekaan, enkä niin väitäkään.

.
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Itse olen aloittanut kaiken liian aikaisin. En voi ymmärtää, miksi vanhemmat eivät pidä lapsistaan parempaa huolta, välitä :(
Ihan ystävällisesti kysyn, että mitä vanhempasi olisivat voineet tehdä estääkseen sen? Kun tuntuu, että teinit tekee juuri niin kuin haluavat, eikä mikään voi sitä estää?

Olisivat voineet keskustella, informoida, välittää ja pitää huolta.

.
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:

Olisivat voineet keskustella, informoida, välittää ja pitää huolta.
Edes yrittää asettaa niitä rajoja.

Mä olen ainakin kirjoittanut, että jos tuntee olevansa valmis niin miksi odottaa. Jokainen ihminen on erilainen. Se kannattaisi muistaa.
Mun 4v osaa mielestään ylittää tien itse, katsoa autot ja päättää koska lähtee yli. On siis valmis niinsanotusti. Olen eri mieltä. Musta vähän sama juttu kuin se että 13v on kypsä seksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja lumimarja:
Mun 4v osaa mielestään ylittää tien itse, katsoa autot ja päättää koska lähtee yli. On siis valmis niinsanotusti. Olen eri mieltä. Musta vähän sama juttu kuin se että 13v on kypsä seksiin.
Pitäisköhän mun soittaa yhdelle kaverille, että onko hänelle jäänyt traumoja kun menetti neitsyyden 13-vuotiaana :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kylänäinon:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Noh, minun henk. koht. mielipide on, ettei seksi kuulu lapsille.
Kotikasvatus kyllä vaikuttaa asiaan hyvin paljon, toki kaikkea ei voi estää.
Aamen!
Jossain mättää ja pahasti, jos LAPSI (ja 13-v on lapsi vaikka murrosiässä onkin) haluaa seksiä
Tuntin tämmöisen tapauksen aika läheisesti joskus ja se haki sillä sekillä rakkautta. Kotona oli kaikki niin perseestä kun olla voi, siitä alkaen, että harrasti isoveljensäkin kanssa skesiä ja hänelle se oli jotenkin rakkaudenja aidon läheisyyden ja ystävyyden synonyymi.
Viimeisestä sijaiskodista joutui pois, kun yritti saada seksiä perheen 13 vuotiaalta pojalta, likka oli silloin 15. Miehelleni teki ihan suoraan ehdotulksen ja sitärataa. Piti seksiä kaikkien vastaantulijoiden kanssa normaalina.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä