Mä oon järkyttynyt!

• Viestiketjun aloittaja en halua olla teinin äiti...
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Voithan sä yrittää estää sen seurustelun, mutta luuletko että tyttö ei tapaisi poikaa salaa?
No koulussa näkisivät, mut muuten voisin pitää tytön "neljän seinän sisällä"!! Vaikka enhän mä oikeesti(?) voisi mut halua edes kuvitella niin.
Eikä tyttö ymmärrä vaikka kuinka yritän selostaa et ajattelen vain hän parastaan, "sä vain haluat et mä oon onneton" :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voithan sä yrittää estää sen seurustelun, mutta luuletko että tyttö ei tapaisi poikaa salaa?
No koulussa näkisivät, mut muuten voisin pitää tytön "neljän seinän sisällä"!! Vaikka enhän mä oikeesti(?) voisi mut halua edes kuvitella niin.
Eikä tyttö ymmärrä vaikka kuinka yritän selostaa et ajattelen vain hän parastaan, "sä vain haluat et mä oon onneton" :(
Oikein paljon kun alat teinin elämää rajoittamaan, niin et saa muuta kuin sen teinin vihat niskoillesi. En nyt tarkoita, että teinin pitäisi saada tehdä kaikki mitä haluaa, mutta pitää toinen neljän seinän sisällä?!?!?! :eek: :headwall:

nasu
no enpä suosittele että pakotat tytön olemaan kotona aina. lopulta se karkaa kuitenkin ja ottaa menetetyt ajan takasin tekemällä jotain tosi kamalaa. yritä luottaa lapseesi edes vähän!

.
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
pakottaminen on asia erikseen. vaikka alottaisi seksielämän nuorena, ei se meinaa välttämättä siihen pakottamista. Tiesitkös että siitä voi jopa nauttia nuoresta iästä huolimatta =)
Nyt kyllä jo oksettaa. Kyse oli 13-vuotiaasta.
ite varmaan alotit seksielämän kolmekymppisenä... mä "menetin" neitsyyteni 14-vuotiaana, eikä se kaduta. Moni aloittaa itsetyydytyksenkin ala-asteella. Hui kamala.

Kukin taplaa tyylillänsä.

Valitettavasti se on niin, että jotkut aloittavat aikaisin seksielämän, vaikka vanhemmat miten yrittäisivät sen estää ja takoa järkeä päähän :/ Mun serkku oli 13v:nä just tällainen tapaus. Aika yksilöllinen juttu. Minä taas en ikinä olisi ollut valmis seksiin yläasteikäisenä (en tosin ole aloittanut vieläkään ). Joihinkin nuoriin myös kaverien painostus/odotukset vaikuttaa. Suosittelen, että keskustelet vakavasti tyttäresi kanssa aiheesta :) Toi ehkäisyjuttu on vaikea. Kuulostaa hurjalta, että antaisi 13v:n hankkia pillerit, mutta on myös aika paha, jos tulee raskaaksi, kun ei ole ehkäisyä käytetty :|

nasu
siis mulla oli pillerit 14 vuotiaana ja se oli hyvä juttu. seurustelin jo silloin nykyisen mieheni kanssa eli oon todella iloinen että ne pillerit sillon hommasin ja mieheni kanssa seksiä harrastin.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Hop, hop, pillerireseptiä hakemaan neidolle.

Ei ole kivaa pojallekaan, jos tyttö tulee raskaaksi ja tekee abortin vastoin pojan toivetta...
Mutta kun mä en halua et se vielä harrastaa seksiä!! Sehän on lapsi!! :(
Oon jo miettinyt et voinko olla niin julma et käsken lopettaa seurustelun :(
Mut päätin vain yrittää rajoittaa tapaamisia, ainakin sellaisia missä jotain vois tapahtua.
mun mielestä teini-ikäinen on jo nuori, ei lapsi.
13v on kyllä ehdottomasti lapsi vielä! Ehkä murkkuikäinen ja varhaisteini, mutta hyvin lapsi vielä, vasta seiskaluokalla.

Kieltäminen luo kapinaa, ainakin omasta murkkuiästä muistan. Omilta vanhemmiltani olisin kaivannut avoimempaa keskustelua asiasta. Ja painottamista sen oman kehon tärkeydestä, ja siitä ettei seksi ole pelkkä fyysinen suoritus. Mielestäni 13-vuotias on siinä rajoilla ei lapsi ei ihan täysin murkkukaan. Vaikka siis fyysisesti olisikin kehittynyt. Ja tietyissä rajoissa on hyvä valvoa, mutta ei laittaa lasikaappiin. Ja ehkä tässä voisi auttaa tutstuminen tähän poikaan, ja avoin suhde tyttäreen että voitte asioista keskustella. Itse sitä eniten pelkäsi vanhempien tuomitsemista, sekä vähättelyä kun oli vain "teini".

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Valitettavasti se on niin, että jotkut aloittavat aikaisin seksielämän, vaikka vanhemmat miten yrittäisivät sen estää ja takoa järkeä päähän :/ Mun serkku oli 13v:nä just tällainen tapaus. Aika yksilöllinen juttu. Minä taas en ikinä olisi ollut valmis seksiin yläasteikäisenä (en tosin ole aloittanut vieläkään ). Joihinkin nuoriin myös kaverien painostus/odotukset vaikuttaa. Suosittelen, että keskustelet vakavasti tyttäresi kanssa aiheesta :) Toi ehkäisyjuttu on vaikea. Kuulostaa hurjalta, että antaisi 13v:n hankkia pillerit, mutta on myös aika paha, jos tulee raskaaksi, kun ei ole ehkäisyä käytetty :|
Mä ainakin hankin ne ihan omin avuin koulu th:n kautta eikä vanhemmat tienny mitään. Tosin olin jo 15, melkein 16.
Ja kun t'ytin 16 muutin pois kotoa -salaa.
Pointti on kai, ettälapset osaa olla oikein sieviä ja kilttejä perhetyttöjä edessäpäin, mutta jos se ahdistaa, niin ottavat irtioton heti kun mahdollista.
Mun mielestä kyllä on upeeta, että puhutte tytön kanssa aiheesta!

pakottaminen on asia erikseen. vaikka alottaisi seksielämän nuorena, ei se meinaa välttämättä siihen pakottamista. Tiesitkös että siitä voi jopa nauttia nuoresta iästä huolimatta =)
ite varmaan alotit seksielämän kolmekymppisenä... mä "menetin" neitsyyteni 14-vuotiaana, eikä se kaduta. Moni aloittaa itsetyydytyksenkin ala-asteella. Hui kamala.

Itsetyydytys on kuule "hiukan" eri asia kuin seksi poikaystävän kanssa. Kyllä minäkin olen itsetyydyttänyt ala-asteiässä, suurin osa pikkulapsistakin tekee sitä. Silti en ole vieläkään aloittanut seksielämää, vaikka olen 18v.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja nasu:
no enpä suosittele että pakotat tytön olemaan kotona aina. lopulta se karkaa kuitenkin ja ottaa menetetyt ajan takasin tekemällä jotain tosi kamalaa. yritä luottaa lapseesi edes vähän!
Niin, pitäis luottaa, mut on jo pari kertaa jäänyt kiinni valheesta (toisalta mä voin olla niin kamala äiti ettei uskalla kertoa totuutta?) eivät tosin liity tähän seurusteluun mut kumminkin.
Ja toi "neljän seinän sisällä" pitäminen oli vähän niinkuin vitsi (tosin yhdessä välissä harkitsin sitä oikeesti).
Sä pelottelit mua kun kirjoitit ennemin et oot muuttanu pois kotoa jo 15v.! Pitääkö mun mun henkisesti valmistautua et mun LAPSI voi parin vuoden päästä muuttaa pois?!! :headwall:
Mä en ala!! Miksi lapset kasvaa??? :(

nasu
pakko oli muuttaa kun menin kouluun eri paikkakunnalle ku missä vanhemmat asuu. sun lapses on varmaan hitaammin kehittynyt kun minä nuorena. painotan edelleen että kehityksessä on eroja. moni muuttaa pois 15 vuotiaana ku alottaa ammattikoulun muualla. pärjäsin loistavasti.

Yap harmaana
Musta teet virheen jos estät seurustelun. En usko että onnistut siinä kuitenkaan koulusta voi lintsata... Mielestäni ainoa keino on puhe. Ja itse kyllä miettisin niitä pillereitä vaikka et haluaisikkaan tyttösi seksiä harrastavan...kumpi on pahempi teini raskaus vai teini seksi?

Itsetyydytys on kuule "hiukan" eri asia kuin seksi poikaystävän kanssa. Kyllä minäkin olen itsetyydyttänyt ala-asteiässä, suurin osa pikkulapsistakin tekee sitä. Silti en ole vieläkään aloittanut seksielämää, vaikka olen 18v.
mutta jos ehkäisystä on huolehdittu ja ketään ei pakoteta mihinkään,niin miksi se seksi on niin paha asia??ja se miksi sinä et ole aloittanut seksielämää... syitä voi olla monia :whistle:

Kuinka kauan tyttösi on seurustellut tämän 15-vuotiaan pojan kanssa, ap?

Ihmettelen kyllä teitä, jotka ette näe mitään pahaa siinä, että aloittaa seksielämän 13-14-vuotiaana :eek: Lapset/nuoret yrittävät nykyään aikuistua ihan liian varhain :| Kyllä seksiä ehtii harrastaa myöhemminkin, miksi pitää kiirettä? Liian varhain aloitettu seksielämä voi jättää jälkensä. Odottamisesta ei ole mitään haittaa. 13v on sitäpaitsi aivan liian nuori päättämään mahdollisesta raskaudesta ja abortista!

nasu
tytsi hyvä. älä nyt tuomitse kaikkia. itse olen seurustellut mieheni kanssa 10 vuotta. hänelle menetin neitsyyteni 13 vuotiaana ja olin siihen silloin täysin valmis ja rakastin miestäni silloin yhtä paljon kuin nytkin. kehitys on toisilla nopeampaa kuin toisilla. sinulla se on ilmeisesti loppunut kokonaan 12 vuoden iässä..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja nasu:
pakko oli muuttaa kun menin kouluun eri paikkakunnalle ku missä vanhemmat asuu. sun lapses on varmaan hitaammin kehittynyt kun minä nuorena. painotan edelleen että kehityksessä on eroja. moni muuttaa pois 15 vuotiaana ku alottaa ammattikoulun muualla. pärjäsin loistavasti.
Siksi oonkin yrittänyt puhua tytölle et lukio olis hyvä koulu ylä-asteen jälkeen, ettei sen tarvitsisi muuttaa pois kotona.
Siis fyysisesti on jo "nainen", kuukautiset ollu jo pari vuotta ym. Ja henkisestikin fiksu, ainakin voimme suht hyvin puhua asioista mutta jotenkin tämä seurustelu tuli NII-IIN puuntakaa et mä en osaa suhtautua tähän mitenkään järkevästi :( :headwall:
Haluaisin sulkea pulloon ja päästää vasta vuosien päästä pois...

Vieras
Kuinka kauan tyttösi on seurustellut tämän 15-vuotiaan pojan kanssa, ap?

Ihmettelen kyllä teitä, jotka ette näe mitään pahaa siinä, että aloittaa seksielämän 13-14-vuotiaana :eek: Lapset/nuoret yrittävät nykyään aikuistua ihan liian varhain :| Kyllä seksiä ehtii harrastaa myöhemminkin, miksi pitää kiirettä? Liian varhain aloitettu seksielämä voi jättää jälkensä. Odottamisesta ei ole mitään haittaa. 13v on sitäpaitsi aivan liian nuori päättämään mahdollisesta raskaudesta ja abortista!

Nuori tyttö täällä kirjoittaa paljon fiksumpaa tekstiä, kuin moni aikuinen. Hienoa!

Munmielestä kyllä yksi osa kehitystä on, että tajuaa olevansa liian nuori johonkin juttuihi. Siis järkevä nori tajuaa myös sen, ettei ole valmis seksiin ja mä en osaa kuvitella tilannetta, että alle 15 vuotias olisi.
Itekkin olen sitämieltä, että oli tuurista kiinni, että en itteäni asian kanssa kolhinu, eli periaatteessa olin liian nuori, mutta tuurila seilattiin alkuelämä niin, että kummemmin ei sattunu.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä