Mä haluisin ottaa pienen breikin suhteesta, mutten tiedä minne menisin lasten kanssa siks aikaa..

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Onko tilanne sellainen, että alkujaan halusit, että mies näkisi sinut taas naisena, jota liehitellä? Mies ei lukenut ajatuksiasi asiasta, vaikka kerrot tehneesi ylläreitä (illallinen kotona kynttilänvalossa pitsihepenissä?), ja aloit turhautua. Tämä purkautui nalkutuksena ja ripityksenä ja mies hermostui tilanteeseen, kun ei tajua miten romanttisista ylläreistä mentiin suoraan natkuttavaan vaimoon, vaikka kaikki oli ihan hyvin.

Mies vetäytyy sohvalle, koska ei tiedä sekavassa tilanteessa mitä nainen häneltä oikein haluaa, eikä miehen fiilaritkaan anna periksi liehittelylle tässä kohdin. Sinä koet, että mies dissaa sinut ja tunteesi ja aiot karata kotoa lasten kanssa, jotta mies voisi miettiä käytöstään.

Parisuhdeterapiaan, mars, jos ette saa asioita ite auki.

"a p"
[QUOTE="vieras";28835880]Minä en repisi lapsia pois kotoa vain mietinnän/ harkinnan takia. Sanot itsekin ettet halua erota. Miksi sinä pelästyttäisit ne lapset tuollatavalla?

Koita vaan saada se mies puhumaan, ja jos se johtaa eroon, sitten otat lapset

(ja miten muuten sun työvuoroihin järjestyy hoitopaikka, mutta miehen ei? -vuorohoitopaikkoja on olemassa! )[/QUOTE]

No onhan niitä vuoropäiväkoteja.. MUTTA mä en todellakaan laita pieniä lapsia vuorohoitoon jos on mahdollisuus olla lyhyitä päiviä päivähoidossa...

Mä annan nyt asian olla ainakin tällä palstalla, koska ilmeisesti vika onkin vain minussa.

Ja tiedoks, nalkuttanut en ole.. Mies ei suostu pariterapiaan, koska ei usko kallonkutistajiin..

"a p"
[QUOTE="vieras";28835886]Vuokraa mökki laten kans. Mies voi käydä siellä kattomassa lapsia.[/QUOTE]

Mä ajattelinkin jotain minilomaa lasten kanssa. Ei niitten tarvi tietää että äiti ja isi tarvii miettimisaikaa..
En mä tätä rumalla tavalla halua tehdä enkä satuttaa ketään..

Onko mies ensi alkuunkaan ollut romanttista tyyppiä? Entä oma muu elämäsi parisuhteen lisäksi, onko se tyydyttävää? Eli tapaatko kavereita, onko harrastuksia yms.? Jotkut jutut vaan on niin, että jos toinen ei ole luontaisesti sellaiseen kallistunut, täytyy ne hoitaa muutoin.

ei ap
Millähän oikeudella sie ne lapset viet? Mee yksikses murjottamaan, mutta lapsia et ota. Kommunikointiongelnat on yleensä molemminpuolisia, turhaan näpäyttelet.
Kerrohan nyt miten kommunikoidaan miehen kanssa, joka ei suostu puhumaan. Mitään. Siis ihan konkreettisesti suusta ei tule mitään muuta kuin huokailuja tai ähkimistä. Tai sitten ihan vain ne "en tiedä, en minä osaa sanoa, mitä tuohon nyt voi sanoa, miksi tuollaista kysyt, niin kai". Et ole varmaankaan koskaan ollut tällaisessa tilanteessa.

"vieras"
Niin, mä ehdotin tuota mökin vuokrausta.
Ite aikoinaan kun tarvitsin vähän taukoa suhteesta, niin ehdotin miehelle että voisko se vuokrata mökin vähäks aikaa.
No, se vuokras kuukaudeks mökin ja saatiin molemmat miettiä asioita rauhassa. Yhden kerran taisin käydä "kylässä" sen luona sinä aikana. Joskus on hyvä saada vähän etäisyyttä ja kuunnella omaa sisintään.

Khimaira
Kerrohan nyt miten kommunikoidaan miehen kanssa, joka ei suostu puhumaan. Mitään. Siis ihan konkreettisesti suusta ei tule mitään muuta kuin huokailuja tai ähkimistä. Tai sitten ihan vain ne "en tiedä, en minä osaa sanoa, mitä tuohon nyt voi sanoa, miksi tuollaista kysyt, niin kai". Et ole varmaankaan koskaan ollut tällaisessa tilanteessa.
Mies ei halua kommentoida kun tietää mitä siitä seuraa?

Millaisista asioita olet puhunut, mitkä ovat konkreettisesti suurimmat ongelmat ja millaisia ratkaisuja haluaisit niihin?

"a p"
Onko mies ensi alkuunkaan ollut romanttista tyyppiä? Entä oma muu elämäsi parisuhteen lisäksi, onko se tyydyttävää? Eli tapaatko kavereita, onko harrastuksia yms.? Jotkut jutut vaan on niin, että jos toinen ei ole luontaisesti sellaiseen kallistunut, täytyy ne hoitaa muutoin.
On mies ollut romanttinen; järjestänyt juusto+viini-iltoja, laittanut mulle vaahtokylpyjä ja skumppaa kun olen tullut pitkän päivän jälkeen kotiin, ollaan katottu leffoja olkkarin lattialla patjalla sylikkäin... Nyt ei piiiitkäään aikaan ole edes yrittänyt olla kiva mua kohtaan.. Ja mä olen aivan paskana, kun oon miettiny mitä oon tenhy väärin. Mies ei osaa sitäkään kertoa.
Mulla on harrastus, työ ja kaverit joita tapaan säännöllisesti, eli omaa aikaa ja tekemistä on riittävästi ja tyydyttävästi. Niin on myös miehellä.

"vieras"
Hankala tilanne.
Entä jos koitat ihan "miehisin ottein" eli sanot että sinä et halua erota, mutta et jatka suhdetta ilman hellyyttä ja sanot miehelle että miettii viikon ja päättää kuinka etenette.
Rankkaa, mutta en usko että etäisyys helpottaa tuossa tilanteessa.

Khimaira
[QUOTE="a p";28835931]On mies ollut romanttinen; järjestänyt juusto+viini-iltoja, laittanut mulle vaahtokylpyjä ja skumppaa kun olen tullut pitkän päivän jälkeen kotiin, ollaan katottu leffoja olkkarin lattialla patjalla sylikkäin... Nyt ei piiiitkäään aikaan ole edes yrittänyt olla kiva mua kohtaan.. Ja mä olen aivan paskana, kun oon miettiny mitä oon tenhy väärin. Mies ei osaa sitäkään kertoa.
Mulla on harrastus, työ ja kaverit joita tapaan säännöllisesti, eli omaa aikaa ja tekemistä on riittävästi ja tyydyttävästi. Niin on myös miehellä.[/QUOTE]

Mutta onko mies oikeasti halunnut tuollaisia asioita? vai tapahtuiko noin vain suhteen alussa?

Mä ainakaan en jaksaisi yhtään tuollaisia "maataan patjalla sylikkäin"- iltoja :saint:

"a p"
[QUOTE="vieras";28835939]Hankala tilanne.
Entä jos koitat ihan "miehisin ottein" eli sanot että sinä et halua erota, mutta et jatka suhdetta ilman hellyyttä ja sanot miehelle että miettii viikon ja päättää kuinka etenette.
Rankkaa, mutta en usko että etäisyys helpottaa tuossa tilanteessa.[/QUOTE]

Täytyypä yrittää tätä keinoa vielä..
Mä en todellakaan halua erota ja hajottaa perhettä :( Mutta kohta ei oo vaihtoehtoja kun alkaa oma pää hajoomaan..

ei ap
Mies ei halua kommentoida kun tietää mitä siitä seuraa?

Millaisista asioita olet puhunut, mitkä ovat konkreettisesti suurimmat ongelmat ja millaisia ratkaisuja haluaisit niihin?
No itselläni on täysin eri tilanne kuin ap:lla, mutta ymmärrän kyllä, että kommunikointi on mahdotonta, jos toinen ei kertakaikkiaan puhu.

Meillä ongelmat ovat siis sellaisia, että mies ei halunnut puhua mistään, joten minäkin lakkasin puhumasta. Annoin olla. Nyt vuosien jälkeen mies valittaa, kun minä en enää puhu. Mutta eipä minulla ole enää mitään puhuttavaakaan, kun olen kaikki jo silloin vuosia sitten sanonut. Ihan sama, pärjään kyllä tässä. Miehen mielestä ongelma on nyt siis puhumattomuus, mutta kun kysyn, mistä hän haluaisi puhua ja että hän kertoisi mikä mieletä painaa, niin arvaa vain mitä tapahtuu.

Joo tiedän, tämä on jo sairasta, mutta ihan vain ihmettelin, mitä ratkaisuja a:lla tai muilla palstailijoilla sitten olisi.

"vieras"
[QUOTE="a p";28835866]No mitä helvettiä mä niille lapsille sitten teen jos en ota mukaani?? Jos mies ei saa hoitoja järjestettyä...
Teidän mielestäkö mun pitäis vaan kiltisti jäädä kotiin ja jatkaa suhdetta tälläsenä??[/QUOTE]

Näinhän se palstan mielestä menee:D Mutta toisaalla sitten hehkutetaan että seksi on liiton kaikki kaikessa että ota nyt näistä selvää:D
Ehkä kannattaa vaan miettiä mitä itse haluat elämältä? Jos mies ei kertakaikkiaan halua keskustella asiasta niin sitten se on hänen häpeänsä:(

"Tutkija"
Tässä asiassa ainakin.
Ja sitten perustelut, ja nyt ei viittauksia tuohon lastenohjelmaan?

Kuka sinäkin olet arvioimaan toisen elämäntilannetta tietämättä mitään mistään?
Narsistisia päällepäsmäreitä te olette, ja tämä on faktaa.

Uskomatonta, miten työttömät jaksaa roikkua voorumeilla koko päivän ja yrittää ahdistella NORMAALEJA ei fantasia star trek lastenohjelmamaailmassa eläviä.

"VENNI"
[QUOTE="vieras";28835790]Mua on todella alkanu kyrsimää toi mun ukko!!! Okei, se hoitaa lapsia ja tekee kotitöitä ja käy töissä... Aivan niinkuin minäkin. MUTTA meidän välillä ei oo yhtään mitään muuta ku "kämppissuhde", jotka harrastaa seksiä joskus harvoin.. Mä oon yrittäny puhua, halailla&pussailla, oon järjestäny meille kahdenkeskistä aikaa ja aina hemmottelen miestä hyvillä iltapaloilla ym..
Ja mies vaan örisee toisessa päässä sohvaa. Ei nää meijän suhteessa mitään vikaa... Aina kun otan asian puheeks, niin vähät välittää ja vastaukset on luokkaa: joo joo..
MUA ÄRSYTTÄÄ!!!!
Mitä mä teen? En halua lopullisesti heti lähteä, mutta jotenki olis kiva näpäyttää ja näyttää että mä en enää jaksa tämmöstä..[/QUOTE]

JÄTÄ LAPSET SILLE ja lähe yksin.

parasta olis varmaan kun varaisit pariterapeutille ajan ennenku tilanne on se että toinen tai molemmat haluaa erota. ehkä sillä on sama vika ku mun ukolla,kuvittelee että kaikki sujuu tai pitäs sujua vaan ittekseen!

ämmmmä
Alkuperäinen kirjoittaja Tietää;28835814:
Astro tietää taas jälleen kerran. Kaikesta kaiken.
Oikeassahan tuo, ainakin tässä asiassa. Kun on jo lapsiakin niin näpäyttely ko. tavalla on erittäin lapsellista, epäkypsää ja typerää.

Mistä helvetistä naiset ovat keksineet tämän "näpäyttelyn"? Kaiken pitää mennä juuri täsmälleen niinkuin nainen haluaa tai muuten alkaa "näpäyttely"? Kuka nyt jumaliste kehtaa kokea oikeudekseen alkaa kouluttamaan aikuista ihmistä niinkuin jotain tottelematonta koiranpentua?
Näinpä juuri.

AP voi ihan rauhassa mennä yksinään hotelliin muutamaksi päiväksi jos tuntuu että sillä saa jotain positiivista aikaiseksi.

Tosin tuo "näpäyttely" kyllä antaa kuvan että tahtotila on enemmän sen ikävän aiheuttamisessa kuin asioiden varsinaisessa korjaamisessa.

[QUOTE="vieras";28836101]Köyhästä uusperhehelvetistä on hyvä huudella :LOL: Olette tehneet kaikki virheet mitä aikuinen voi tehdä ja silti yritätte päteä parishudeneuvoilla.[/QUOTE]

Mitenkään puuttumatta astron ja datan suhteisiin, ihan yleisellä tasolla. Ei se tyhmä ole joka virheistään oppii.

Mutta tuommoinen huutelu persoonattomana luullen, että sokea kana löysi jonkun jyvän näyttää ihan perhanan tyhmältä.

Yhteistyössä