Mä en ymmärrä lapsettomia häitä

whdhf
Aloittaja olisi pitänyt haarukan kiinni ja mennyt töihin. Ei tarvitsisi veronmaksajien rahoilla kotona loikoilla.


Mua saa sanoa nyt rajoittuneeksi yksilöksi. Mutta en ymmärrä joidenkin hääparien logiikkaa.
Jos joku hääpari haluaa rajata porukkaa eli valita tarkasti ketkä tulee heidän elämänsä tärkeimpiin kuuluvaan päivään, niin miks he kuitenkin riskeeraavat sen että heille tärkeitä aikuisia saattaa jäädä lapsikiellon takia pois?

Ja eivät he yhtään ajattele että mitä vaivaa tuosta kiellosta tulee muille. Siis ok, mäkin haluaisin mennä joihinkin häihin ilman lapsia. Mutta jos ei lapsenvahtia vaikka mummolan suunnalta saisi, niin maksaa nyt sitten mansikoita jollekin MLL:lle siitä, että saa häthätää käydä häissä, ja kiireellä takaisin.
Tai sitten mennä yksin; no joo, jotkut näkevät sukuaan harva se päivä, mutta mulla ja miehellä on oikeastaan vaan sukujuhlat joissa näkee toisen puolen sukua, ja kaikkia kerralla vielä.

Ja jos joku nyt ehdottaa että mikset pidä kaikkiin sukulaisiin yhteyttä niin EN ala nyt soitella jollekin serkulle että mitäs kuuluu kun ei olla 10 vuoteen nähty, ihmettelisivät varmaan että mitä se Echo siellä yhtäkkiä heille soittelee. Sukujuhlissa se kaikki kuulumisten kysyminen käy niiiin luontevasti, ja sit sen jälkeen innostutaan taas enemmän yhteydenpidosta. No joo, en ole Facebookissa.
 
"vieras"
[QUOTE="Emma";28330122]Mielestäni ihan turhaa vääntöä tämä ketju. Jokainen tyylillään.[/QUOTE]

Niin totta. Mitähän aloittaja ja peesaajat ajavat tällä takaa? Että lapsettomat häät kielletään tms? Eiköhän ihmisillä ole oikeus juhlia omia häitään just niin kuin haluavat, tarkoitti se sitten häitä maistraatissa, punaista häämekkoa tai lapsettomia häitä.
 
Juu juu
Kyl on herkässä häiden pilaantuminen jos lihapullat ja leikkinurkkaus ne pilaa. :LOL: Katsos kun hääparin ei lapsellisissakaan häissä tarvitse jutella kuin aikuisten kanssa. Mä en omissa häissäni lasten kanssa keskustellutkaan, kun ne aikuiset lappoi meidän luona juttuinensa.
No pointti oli että kun niitä lapsia EI haluta juhliin. Ehkä eivät pilaa sinun juhliasi kun pidät selvästi lapsista. Kaikki eivät pidä ja sellaisen ihmisen lapsia sisältävät häät eivät ole oman näköiset tai tunnu omilta, siksi häät ovat pilalla. Itsekästä tai ei, kyllä jokaisella on oikeus ja velvollisuuskin yhtenä pivänä elämässään olla ihan itsekäs! :)
 
[QUOTE="Minä vain";28330382]Kai sä Echo ymmärrät että jokainen ihminen häissä aiheuttaa hääparille kustannuksia. Vaikka olisi varakaskin hääpari, miksi heidän velvollisuutensa olisi koota "kylä" yhdeksi päiväksi kokoon häiden merkeissä. Ei kai kukaan halua ei-mieluisia ja kallitta ihmisiä omiin juhliinsa? Haluaisitko itse mennä juhliin jonne sinut on kutsuttu ihan velvollisuudesta?[/QUOTE]

Just olen kirjoittanut monta kertaa että budjettisyyt on oikein hyvä syy.
Siitä olen eri mieltä että saako kutsua vain mieluisat ihmiset. Mitäs jos joku känisevä isoäiti tai ikävä anoppi jätettäisiin pois (jotka ei kuitenkaan häissä järjestäisi draamaa vaan ehkä osaisivat jopa siellä olla)?
No, pitäkää vaan kaverihäitä...
 
:) :)
[QUOTE="vieras";28327396]No jos on koskaan palstaa lukenut, niin kyllähän se muutama viinilasi tekee aikuisesta kuin aikuisesta juopon ja lapsi saa elinikäiset traumat :)[/QUOTE]

Nimenomaan !
 
"vieras"
Just olen kirjoittanut monta kertaa että budjettisyyt on oikein hyvä syy.
Siitä olen eri mieltä että saako kutsua vain mieluisat ihmiset. Mitäs jos joku känisevä isoäiti tai ikävä anoppi jätettäisiin pois (jotka ei kuitenkaan häissä järjestäisi draamaa vaan ehkä osaisivat jopa siellä olla)?
No, pitäkää vaan kaverihäitä...
Kyllähän niin tehdään. Miksi pitäisi kutsua elämän tärkeimpään päivään ihmisiä, jotka pilaavat tunnelman ja haastavat riitaa?
 
"vieras"
Ei siinä ole mitään itsekästä ajattelua meillä, jos me ei lapsikiellon takia päästä joihinkin häihin. Jos me ei saada lastenhoitoa järjestymään niin me ei vaan päästä, piste. Vaikka haluttaisiinkin mennä niihin, eli ei siinä ole edes mitään suuttumisia ja mielensäpahoittamista, vaan ihan että ei vaan yksinkertaisesti pääse.

"Me emme halua lapsia häihimme, mutta omat ja sisarusten häät tulevat kuitenkin ja ovat ruokailuun asti, jonka jälkeen lähtevät nukkumaan."
Siis häät-sana=lapset, kirjoitusvirhe?

No juu, tuo onkin uutta taas mulle. Eli rajataan jotkut lapset häihin pääseviksi ja jotkut ei. Okei. Voi olla taas joku uusi suuntaus enkä ole vielä tuosta tietoinen.
Eli et uskalla jättää lapsia miehellesi tai mies ei uskalla jättää lapsia sulle? Vai oletteko kenties siamilaisia?
 
No pointti oli että kun niitä lapsia EI haluta juhliin. Ehkä eivät pilaa sinun juhliasi kun pidät selvästi lapsista. Kaikki eivät pidä ja sellaisen ihmisen lapsia sisältävät häät eivät ole oman näköiset tai tunnu omilta, siksi häät ovat pilalla. Itsekästä tai ei, kyllä jokaisella on oikeus ja velvollisuuskin yhtenä pivänä elämässään olla ihan itsekäs! :)
No kun ne ei ees pilaa, kun sen huomion voi kiinnittää niin moneen muuhunkin asiaan, kuten aikuisiin...eri asia tosiaan kirkko, jossa kaikki kitinä kaikuu sen akustiikan takia niin ettei papin puhetta kuule.
Mutta nyt olen maitohapoilla jo. Hyvä että on tullu keskustelua aikaiseksi, tää on semmoinen aihe jonka olen jo pitkään halunnu nostaa esiin. :)
 
[QUOTE="vieras";28330418]Lapsettomat häät ovat oikeasti palvelus niille lapsille. Niiden ei tarvitse pynttäytyä tyhmiin vaatteisiin, syödä pahaa ruokaa ja seurata koko päivän helvetin tylsää ohjelmaa.[/QUOTE]

Päinvastoin. No juu, alkuosa ohjelmaa on lapsista ehkä tervanjuontia, mutta sitten puolivälin ne painelevat isona laumana ja pää märkänä pihoilla, ja hauskaa on. Vähän kengännauhat on auki ja hienot vaatteet hiekassa ja ruohossa mutta niin pitääki olla.
 
"vieras"
Just olen kirjoittanut monta kertaa että budjettisyyt on oikein hyvä syy.
Siitä olen eri mieltä että saako kutsua vain mieluisat ihmiset. Mitäs jos joku känisevä isoäiti tai ikävä anoppi jätettäisiin pois (jotka ei kuitenkaan häissä järjestäisi draamaa vaan ehkä osaisivat jopa siellä olla)?
No, pitäkää vaan kaverihäitä...
Meillä ei ole edes budjettisyytä vaan yleinen viihtyvyys syynä. Jos joku haluaa pitää esim. puheen, niin lapsellisista häistä löytyy aina joku herranterttu, joka menee näyttelemään puheenpitäjän viereen ja kaikkien pitäis ihastella, että aaaaahhhh... Jos ei ihastele, niin on lapsivihaaja ja lapsen vanhemmat suuttuu.

Ja todella outoa on kutsua omiin häihinsä epämieluisia ihmisiä! Kuka niistä häistä edes nauttisi, jos jotkut istuu naama norsunv...lla pöydän ääressä?
 
"Minä vain"
No kun ne ei ees pilaa, kun sen huomion voi kiinnittää niin moneen muuhunkin asiaan, kuten aikuisiin...eri asia tosiaan kirkko, jossa kaikki kitinä kaikuu sen akustiikan takia niin ettei papin puhetta kuule.
Mutta nyt olen maitohapoilla jo. Hyvä että on tullu keskustelua aikaiseksi, tää on semmoinen aihe jonka olen jo pitkään halunnu nostaa esiin. :)
SINUN mielestäsi eivät pilaa. Olet juuri sellainen minä, minä ja minun mielipide ihminen! :D Jonkun toisen kokemus että lapset pilaavat häät on aivan yhtä arvokas kuin sinun eivät pilaa kokemuksesi. Saat sananvallan kun maksat sen toisen häät. Nyt vain vaadit muilta ihmisiltä ilmaiseksi asioita.
 
[QUOTE="vieras";28330449]Meillä ei ole edes budjettisyytä vaan yleinen viihtyvyys syynä. Jos joku haluaa pitää esim. puheen, niin lapsellisista häistä löytyy aina joku herranterttu, joka menee näyttelemään puheenpitäjän viereen ja kaikkien pitäis ihastella, että aaaaahhhh... Jos ei ihastele, niin on lapsivihaaja ja lapsen vanhemmat suuttuu.

Ja todella outoa on kutsua omiin häihinsä epämieluisia ihmisiä! Kuka niistä häistä edes nauttisi, jos jotkut istuu naama norsunv...lla pöydän ääressä?[/QUOTE]

Okei, nyt tiputetaan jo ne ikävät anopit pois, pudotuspelit vaan kovenee. :LOL:No, pitäkää edelleen kaverihäät...
Eli ei MITÄÄN potentiaalistakaan häiriötekijää tai morsio on tuohtunut sitten loppuelämänsä.
 
[QUOTE="Minä vain";28330464]SINUN mielestäsi eivät pilaa. Olet juuri sellainen minä, minä ja minun mielipide ihminen! :D Jonkun toisen kokemus että lapset pilaavat häät on aivan yhtä arvokas kuin sinun eivät pilaa kokemuksesi. Saat sananvallan kun maksat sen toisen häät. Nyt vain vaadit muilta ihmisiltä ilmaiseksi asioita.[/QUOTE]

En ole vaatimassa muilta, enkä sitä pystyisikään tekemään. Sanotaan nyt näin hienosti että harjoitan samaa kuin monet muut tällä palstalla että ihmettelen vähän eri ilmiöitä tässä yhteiskunnassa, vaikka ne asiat ei oikeasti omaa elämää liippaisikaan. Niitä aloituksia on täällä paljon. Eli vaikka joku ei itse käytä kertakäyttövaippoja muksulla, voi ihmetellä miks muut käyttää jne. Siitä on vielä pitkä matka muiden toiminnan kieltämiseen.
Kaikki on keskustelua vaan.
 
"vieras"
Päinvastoin. No juu, alkuosa ohjelmaa on lapsista ehkä tervanjuontia, mutta sitten puolivälin ne painelevat isona laumana ja pää märkänä pihoilla, ja hauskaa on. Vähän kengännauhat on auki ja hienot vaatteet hiekassa ja ruohossa mutta niin pitääki olla.
Ja sitten jos hääpaikka on hienossa ravintolassa kaupungissa, saaressa tai meren tai järven rannalla, tämä ei onnistu. Vaan ne muksut riehuvat siellä sisällä. Onpa kiva.
 
"vieras"
Okei, nyt tiputetaan jo ne ikävät anopit pois, pudotuspelit vaan kovenee. :LOL:No, pitäkää edelleen kaverihäät...
Eli ei MITÄÄN potentiaalistakaan häiriötekijää tai morsio on tuohtunut sitten loppuelämänsä.
Ei tarvitse tuohtua, kun kutsuu ne ketkä haluaa :) Kutsu sinä ne lapset ja ikävät ihmiset teidän häihinne tai muihin juhliin sitten, siihen sulla on täysi oikeus kun PIDÄT OMAT JUHLAT. Muiden juhliin sulla ei ole nokan koputtamista, jos et niitä järjestä. :)
 
[QUOTE="vieras";28330490]Ja sitten jos hääpaikka on hienossa ravintolassa kaupungissa, saaressa tai meren tai järven rannalla, tämä ei onnistu. Vaan ne muksut riehuvat siellä sisällä. Onpa kiva.[/QUOTE]

Olen ollut meren rannalla olevissa häissä, paikkana Kalastajatorppa, ja mun mielestä meni kivasti. Jos hääparin tunnelmia ajattelee niin en tiedä oliko hääpari ihan hermorauniona kun lapset juoksenteli, enimmäkseen kuitenkin pihoilla ja rannassa.
Eihän lapsia voi päästää koskaan järven rantaankaan aikuisten kera tuolla logiikalla...

Mutta kuten kirjoitin muutama sivu sitten, niin jos on pienet tilat ja talviaika, niin se voi tehdä asiasta paljon ongelmallisemman.
 
[QUOTE="vieras";28330498]Ei tarvitse tuohtua, kun kutsuu ne ketkä haluaa :) Kutsu sinä ne lapset ja ikävät ihmiset teidän häihinne tai muihin juhliin sitten, siihen sulla on täysi oikeus kun PIDÄT OMAT JUHLAT. Muiden juhliin sulla ei ole nokan koputtamista, jos et niitä järjestä. :)[/QUOTE]

Omat häät on pidetty jo, ja siks mä itse jo kerran morsiamena olleena ihmettelen että mistä kaikki vouhkaa, että lapset muka pilais hääjuhlat (kirkkokäninät on asia erikseen), kun itse en lapsia edes huomannut, kun muut ne hoiti...

Mutta toiston toistoa, nyt pidän paussin.
 
"vieras"
Olen ollut meren rannalla olevissa häissä, paikkana Kalastajatorppa, ja mun mielestä meni kivasti. Jos hääparin tunnelmia ajattelee niin en tiedä oliko hääpari ihan hermorauniona kun lapset juoksenteli, enimmäkseen kuitenkin pihoilla ja rannassa.
Eihän lapsia voi päästää koskaan järven rantaankaan aikuisten kera tuolla logiikalla...

Mutta kuten kirjoitin muutama sivu sitten, niin jos on pienet tilat ja talviaika, niin se voi tehdä asiasta paljon ongelmallisemman.
Logiikka oli se, että ei ne lapset voi turvallisesti siellä rannalla keskenään riehua, kun aikuiset aterioivat sisällä. Ja toinen esimerkki oli kaupungin keskustassa sijaitsevat häät. Ei kaikissa hääpaikoissa ole edes piha-aluetta/ulkotiloja.
 
[QUOTE="vieras";28330528]Echo haluaa toisten ihmisten häistä juuri sitä, mistä yksi kirjoittaja mainitsi; elämysmatkan lapsiperheille.

Eikö teillä ole rahaa mennä vaikka Särkänniemeen? :)[/QUOTE]

Viime kesänä oltiin Särkkiksessä. Tänä kesänä ehkä risteilylle.
Ei elämysmatkailua (vaikka on häät sitäkin), vaan erilaiset ihmiset sietävää yhteisöllisyyttä ja kanssakäymistä, joka on mun mielestä häviämässä. Lapsettomat häät ja kaverihäät on vain pieni pisara meressä mutta ehkä yksi osoitus siitä isommasta suuntauksesta jota kohti ollaan menossa. Jossei sitten joku Facebook tai netti ylipäätään pelasta meitä kaikkia ja lisää sitä yhteisöllisyyttä.
Mutta kuten sanoin, niin jokaisen budjetin rajoissa nuo häät.

Ja edelleen, tämä ei ole ollut kertaakaan MUN ongelma. Mutta ei täällä palstallakaan aina puhuta vain omaa elämää liippaavista asioista.
 
"vieras"
Viime kesänä oltiin Särkkiksessä. Tänä kesänä ehkä risteilylle.
Ei elämysmatkailua (vaikka on häät sitäkin), vaan erilaiset ihmiset sietävää yhteisöllisyyttä ja kanssakäymistä, joka on mun mielestä häviämässä. Lapsettomat häät ja kaverihäät on vain pieni pisara meressä mutta ehkä yksi osoitus siitä isommasta suuntauksesta jota kohti ollaan menossa. Jossei sitten joku Facebook tai netti ylipäätään pelasta meitä kaikkia ja lisää sitä yhteisöllisyyttä.
Mutta kuten sanoin, niin jokaisen budjetin rajoissa nuo häät.

Ja edelleen, tämä ei ole ollut kertaakaan MUN ongelma. Mutta ei täällä palstallakaan aina puhuta vain omaa elämää liippaavista asioista.
Ja edelleenkin; se ei ole budjettikysymys (ainakaan mulle). Kyse on yksinkertaisesti siitä, että kutsumme häihin VAIN ne ihmiset, joiden kanssa haluamme juhlia. So simple :)
 
[QUOTE="vieras";28330564]Ja edelleenkin; se ei ole budjettikysymys (ainakaan mulle). Kyse on yksinkertaisesti siitä, että kutsumme häihin VAIN ne ihmiset, joiden kanssa haluamme juhlia. So simple :)[/QUOTE]

No tee ihan miten haluat, en tule vauhkoamaan teidän häihin. :D Mutta yleisellä tasolla ihmettelen näitä juttuja.
 
juégw
[QUOTE="minä vaan";28329557]me ei kutsuttu lapsia häihimme koska 2 lapsen hinnalla saimme sinne maksavan aikusen paikalle joka ei kiukkua kitise tai vingu[/QUOTE]

Tässä taidetaan olla asian ytimessä, juuri noin monet (huom! ei kaikki) lapsettomien häiden haluajat ajattelevat - enemmän rahaa, enemmän lahjoja, vähemmän vaivaa. Mikäs siinä, kukin tavallaan, itseäni tuollainen ahneus oksettaa.

Muutoin mulla ei ole mitään lapsettomia häitä vastaan, eiväthän kaikki edes pidä lapsista. Juhlapaikka ja -teema saattavat aiheuttaa tarpeen lapsettomille juhlille, budjetti voi tulla vastaan jne. Mielestäni on hyvinkin monia syitä, joiden kohdalla ymmärrän hyvinkin lapsettomat häät. Siinä kohtaa en ymmärrä, jos ainoa tavoite on saada kupattua juhlavierailta mahdollisimman paljon massia ja lahjoja.
 
"Minä vain"
Minä en näe oikeastaan mitään hienoa tuossa yhteisöllisyydessä. Kenen kanssa pitäisi muodostaa yhteisö, oman ydinperheen, suvun, duunipaikan, kotikaupungin vai suomen kansan? Ehkä olen vain perusterve ja siksi en itse ole kummoista apua ja tukea niin kaivannut. Sen mitä kaipaan saan perheeltä ja ystäviltä, koitan myös antaa heille takaisin. Ei riitä energiaa alkaa yhteisöilemään sen enempää! :)
 

Yhteistyössä