Mädät hampaat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua..

Vieras
Siis, mulla on kaikissa ylähampaissa reikiä. 3 on sellasta että jäljellä ei ole kun pienet reunat, hampaat on siis todella kuvottavat. JA mä en uskalla mennä hammaslääkäriin! Kamala pelko, ja nyt lisäksi vielä se häpeä :/

Eikä näitä voi enää repiäkkään, kun ylhäältä on jo 5 viety kun niin huonossa kunnossa :/ Mitä mä teen.. Kohta ei oo ollenkaan hampaita. etuhampaatkin on jo ihan näkyvästi mustan ruskeet ja reikäset.

Niin siis.

Sitten et mene ja lopulta löydät itsesi sairaalahoidosta=(

Häpeä on usein isompi kynnys kuin pelko, voit soitella muutamaan eri paikkaan jotka "erikoistuneet" pelko potilaisiin ja kertoa hieman tilannetta, puhelimessa saa jo jonkinlaisen kuvan miten sinuun suhtaudutaan.
Jos asut Helsingissä voin suositellakin paria hyvää paikkaa jossa päämääränä hyvä hoito eikä ihmisten arvostelu.

Parempi saada hampaat pois ja jotain protetiikkaa tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja apua..:
Siis, mulla on kaikissa ylähampaissa reikiä. 3 on sellasta että jäljellä ei ole kun pienet reunat, hampaat on siis todella kuvottavat. JA mä en uskalla mennä hammaslääkäriin! Kamala pelko, ja nyt lisäksi vielä se häpeä :/

Eikä näitä voi enää repiäkkään, kun ylhäältä on jo 5 viety kun niin huonossa kunnossa :/ Mitä mä teen.. Kohta ei oo ollenkaan hampaita. etuhampaatkin on jo ihan näkyvästi mustan ruskeet ja reikäset.

Niin siis.

etsi itsellesi hammaslääkäripelkoon erikoistunut hammaslääkäri, niitä on, tosin itse käyn yksityisellä puolella ja maksan maltaita omasta hoidostani mutta onneksi olen pakottanut itseni menemään sillä hampaani ovat erittäin hyvässä kunnossa pelosta huolimatta. Itsellä pelkoa aiheuttaa eniten se ettei puudutusaine meinaa tehota, nykyään menen toimenpiteeseen aina esilääkitys päällä. Tilanne ei suussasi ainakaan parane, tilanne on hankala jo lääketieteellisinkin perustein eli suussasi on aikapommi. Tilaa se aika ja pyydä vaikka esilääkitys, tsemmpiä!

Mä kyllä faktana tiedän ja tajuan kaikki riskit ja vaarat, mutten silti pysty. Esilääkitys mulla on aina ollutkin, silti viimeksi oksensin huoneen lattialle kun koitin mennä :/

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Mä kyllä faktana tiedän ja tajuan kaikki riskit ja vaarat, mutten silti pysty. Esilääkitys mulla on aina ollutkin, silti viimeksi oksensin huoneen lattialle kun koitin mennä :/

Olisiko varaa anestesiaan, vaatii useamman tonnin?

Mä pelkään kanssa hammaslääkäriä ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon. Mulla on varattuna aika ja aion mennä vaikka pelkään ihan hirveesti sitä.
Ajattelin kyllä pyytää et saisin lähetteen et hampaat laitettas kuntoon nukutuksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Olisiko varaa anestesiaan, vaatii useamman tonnin?

Ei oo :/

Enkä mä tod.näkösesti pystyisi siihenkään, ku olen kaikenlaista lueskellu. ja jo pelkkä hammaslääkäri paikkana saa mut paniikkiin, nyt jo ajattelemalla kädet tärisee ja tulee semmonen tuskanen paniikki olo :(

Onhan tuohonkin silti hoitokeinoja. Ensin terapiaa ja siedätystä ja sitten penkkiin
g065.gif

ota joku hyvä ystävä mukaan, minulla se on sisko, en pääsisi lähtemäänkään hoidosta yksin sen esilääkityksen takia. Tiedostat siis että sinulla on ongelma, tee sille oikeasti jotain, se vaivaa kuitenkin alitajuisesti koko ajan ja jonkinasteisia kipujakin on varmasti. Mene yksityiselle jos pörssi kestää, jos ei niin yritä saada mahdollisimman hyvä kunnallinen lääkäri, soita ja kerro ongelmasi niin varmasti apua löytyy!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
No, jos on noin järjetön hammaslääkäripelko, niin luulis hoitavan hampaansa extrahyvin?!

Niinhän mä koitankin.

Pesen joka ikisen ruuan jälkeen, käytän myös hammaslankaa. <puren purkkaa, syön lasten fluoritabletteja.

Eka raskaus sai aikaan jotenkin että kävi hampaat murenemaan, koko ajan vaan enemmän ja pahemmin.